Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuning.jpg
:)

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Korjasin tutun naisihmisen G-astraa Nyt on taas jarrut, huomenna vielä pakoputken korjuuta. Samalla raapaisin irti syksyllä asentamani lisäjarrupolkimen. Oli vissiin hyvin asennettu kun oppilas sai kortin :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nopeestihan ne jarrut sitten löytyi :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Hoffa
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Tammi 2015, 11:27
Car(s): Alfa-Romeo 159 SW 2,2 JTS - 2007

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Hoffa »

Korjasin 159 SWn takaluukun sähkölukkoa....

Ei luukku pysynyt kiinni, tai oikeammin ei lukittunut kun luukun pudotti alas... , Olin jo viittä vaille repimässä koko lukkotsydeemiä irti ja räjäyttämässä sitä palasiksi kun äkkäsinkin että vika ei ollut lukko-osassa - vaan lukon "ankkurissa" joka on kuusiokoloruuveilla kiinni takaluukun pohjassa (se messingin värinen hässäkkä jonka päällä on muovinen lirpake).. Tästä ilostuneena sääsin luukun vielä oikeaan korkeuteen että saumat istuu nätisti, ja sain jopa sen läpän takaisin paikalleen joka painuu sisään kun luukun lyö kiinni (esteettinen juttu lähinnä).

Taidan korkata oluen...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Viikonloppuna tuli purettua penkit ja lattiamatto pois TC 90:stä. Sen jälkeen vuorossa oli pohjan ja helmojen peltien koputtelua. Ja iloksi sieltä tosiaan löytyi myös koputeltavaa melkein kaikkialta muualta paitsi ulkopuolen helmoista. Mutta sisäpuolelta huomattavasti paremmassa iskussa kuin Nurmijärvellä majailevat sisarensa. Sen kunniaksi otettiin muutama saunaolut ja pari siivua Veteranosta :drinking:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Myin toisen prätkän. Huomenna hillitön osatilaus Ricambille ja rätti ryppyyn!

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

join kaljaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Löysin ruostetta paljon enemmän ku leimasetä... Nössö oli luovuttanut vain yhteen reikään, tein siitä paljon isomman :mrgreen: . Niin, pistin reiän umpeen myös.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Nollasin motor control failure valon 156:sta.

Väitti viaksi catalysator 2

Toivotaan ettei tule enää takaisin. Täytyy varmaan antaa vähän kierroksia koneelle. Muuten taitaa alkaa 156:sen viimeinen matka kohti paalausta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Katselin kun virallinen 156 hitsari korjas pohjaa ja samalla aloittelin etulaakerin vaihtoa, purin käsijarruvaijerit ja totesin että toinenkin etulaakeri on morjens. Mapco ja Moog kestää vajaan vuoden, näköjään :evil:

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Mitäpä sitä näin hienolla ilmalla talliin, jos ei ihan pakko ole.
Töiden jälkeen koiran kanssa 5km lenkille, ja sen jälkeen Giuliettan pesu.
Kesärengaskaupoille pitää kohta suunnata, sillä kesä Pirelleistä on pinta liian vähissä. :?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Itse odotan kesärengaskelejä (eli sitä, että asfaltti on hieman tasaisempaa jottei uudet gummit heti pilaannu) jotta tietää, onko laakerissa ääntä vai ei...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

vesamaan kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:
:D

Sitten kun saat sen BTA:n... Katsopas, oliko ohjeissa lisävoiteluvaatimus vaiko ei. Nimittäin jos oli, niin itsehän olen tuon sitten tuhoon tuominnut... Tosin sittenpähän tulee testattua, että kauanko se kestää "kuivana" :D
Kysyn tätä ihan vaan siksi, että kuulemma takalaakerissa oli lappu, jossa käskettiin voitelemaan lakru. En muista, mikä lappu tuli etulakrun mukana - mielikuva vain siitä, että kerrottiin takuuehdot.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Voin tässä vahvistaa yhdet BTA-laakerit taakse ostaneena, mutta en vielä asentaneena, että niissä on mukana lappu jossa käsketään laittamaan rasvaa. Kovasti laakeria käsissäni pyörittelin, että oikeastiko tällainen rakenne ja ei kyllä itselle olisi tullut mieleenkään laittaa paikalleen ilman rasvaa, vaikkei ohje niin sanoisikaan. Kun sen kunnolla täyttää rasvalla, saattaa se jopa kestääkin, mutta kuivana voi olla vähän heikompaa :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

siis uuteen 156:n takalaakeriin rasvaus ? :shock:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
BTA-merkkisen.

^^
Tiedän TAKAlaakereissa tuon olevan.

Mutta ETUlaakereista en tiedä :D
Se oli kyllä rasvainen jo valmiiksi...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

vesamaan kirjoitti:Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:
Eipä tullu mitään noista. No eipä tarvi exän autoa viikonloppuna korjata, rai rai 8) 8)

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Pesin neljä (!) Audia.......JUURIHARJALLA! :bad-words: .....Veis niitä nyt ees vittu harjakoneeseen jossei muuta.......3 x A6 ja yks aanelkku.......Riitti hetkeks, kiitos! :lol:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Luin ABS:n vikakoodit. Vasenta etupyöräanturia herjaa. Vielä pitää etsiä liitin tuosta, jollei kukaan osaa kertoa mistä löytyy? Allekirjoituksen kulkuväline.

-Jyrki
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pitäisi löytyä iskaritolpan nurkilta tulipellin suuntaan tai tolpan vierestä ihan, konehuoneen puolelta. Keltainen/oranssi liitin (molempia olen 156:ssa nähnyt), 2napainen.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.

Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.

Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.

En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.

Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
Liitteet
DSC_0582.jpg
DSC_0582.jpg (199.72 KiB) Katsottu 6863 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Pihalla hinkkasin kaikki tiivisteet. Naapurit taas silmät suitsirenkaina. :-D

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Osien sinkitystä ja passivointia (ja siihen liittyvää putsausta, hinkkausta ja muuta nysväystä) jo useampienkin päivien ajan. Ja niiden kiinnittämistä kohteeseensa aina jossain välissä. Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Pihalla hinkkasin kaikki kumitiivisteet. :-D

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?

Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pele kirjoitti:
mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?

Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?
Juu, ei onnistunut. Vaakapinnat ok, mutta pystypinnat tahtoo jäädä laikukkaiksi (ei rypisty koko alueelta), ei saa (=osaa ruiskia) tarpeeksi paksua kerrosta. Nuo kun on ammeen muotoiset kopat, niin sitä pystypintaa on maalatessa suurin osa.

VHT:n maaliahan se tämä, vanhaa kunnon tolueenipommia. Purkin mukaan ryppyjen syntyyn pitäisi pari tuntia vierähtää ihan kevyesti, ja tallissa on 16 astetta lämmintä (purkin mukaan ok, mutta pitäisikö sitten olla lämpimämpää.) Saisikohan tuon paikattua niin, että pistää uudet kerrokset epäonnistuneille alueille, vai pitäisikö tehdä kokonaan uusiksi? Ja pitäisiköhän paistaa ennen seuraavaa yritystä?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

En kyseisiä venttiilikoppia ole koskaan nähnyt, mutta onko ne tämmöiset: http://cartype.com/pics/8646/small/lanc ... engine.jpg

En ole koskaan yrittänyt korjausmaalata, eli vetää uutta kerrosta seuraavana päivänä päälle, joten en osaa sanoa miten tuo onnistuu.

Aloittaa sen maalaamisen pystypinnoista ja vetää vasta viimeiseksi vaakapinnan.Pieni tartuntakerros ensin, ja n.10min kuluttua reilummin.
Vaakapinnalle menee sumua hiukan jo valmiiksi pystypintoja ruiskiessa, niin siinä on tavaraa jo valmiina.Ei tarvitse paljon lisää, ainakaan tuon kokoisissa osissa.

Olen omat venakopat ym. esilämmittänyt ensin kuumailma puhaltimella. En nyt osaa mitään tarkkoja astelukuja sanoa, mutta sellainen että kämmenselällä vielä tohtii koskea.
Samoin maalia olen hieman lämmittänyt.
Ruiskutuksien jälkeen n.20min kuluttua olen alkanut lämmittää maalipintaa kuumailmapuhaltimella.Rypyt syntyy näin melko nopeasti.
Ei liian kauaa samaan paikkaan, vaan vähän samanlaisia vetoja kuin ruiskulla maalaisi.
Kun huomaat että ryppyyntymis reaktio alkaa, kannattaa seurata ja hiukan hillitä lämmitystä.
Kiertoilma uunihan olisi kaikkein paras tällaiseen. Vähän semmoista koittanut etsiskelläkin. Siinä hoituisi esi- ja jälkilämmitys tasaisesti. :)

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Juuri tuollaiset. Ja pystypinnat suihkutin ensimmäiseksi, ja sitten vaakapinnat. Purkin ohjeiden mukaan ensin vaakaan, sitten pystyyn, ja sitten viistosti (ja vielä neljänteen kertaan toiseen suuntaan viistosti, vaikka ohjeissa puhuttiin vain kolmesta kerrasta.) Ohjeet antoi kerrosten väliseksi kuivumisajaksi 5min, mulla meni pidempään (10-15min), kun pääsi unohtumaan muuta hommaa tehdessä.

Ilmeisesti lämpöä tarvitaan lisää, joten kokeillaan sillä. Kunhan nyt flunssa vähän hellittää, ei huvita vetää maskia naamalle tässä kunnossa. Vaimo kyllä lähtisi käymään naapurikaupungissa, joten uuni olisi käytössä, mutta en nyt kuitenkaan taida... :mrgreen:

Nuohan oli jo kertaalleen yritetty maalata aiemmin, ja vaakapinnat nyt ainakin onnistui päivän vanhan kerroksen päälle. Ensimmäisellä yrityksellä ruiskutin pystypintoihin liian paksun kerroksen kerralla, ja lähti valumaan. Pitää nyt harjoitella yhdellä kopalla, ja sitten tehdä toinen, kun yksi on onnistunut, ettei enempiä hukkaa kallista maalia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Maunu kirjoitti:Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.

Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.

Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.

En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.

Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Sama kone löytyy iteltä just samasta syystä, hitsaustaito täysin itseopittua eli melkosta tilpitäppiä tulee muilla kun tuolla joka säätää itte ittensä.

Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan! Ja Spideriin tilattu 777eur osia saksasta.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Mopolle kevyt keväthuolto.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja quppe »

Makasin tallin lattialla pyöränkotelosta irronneita hiekkoja maistellen ja vaihdoin ajopolttimon! Ihme kun nykyään pitää ala kautta hyökätä vaihtaakseen valoja :roll:

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

En omassa tallissa, mutta työpaikalla ehtootöinä sorvin ääres hietapuhalluspillin, mallia imevä. Imukammio täytyy vielä hitsata ilmapillin ympärille ja tehdä kunnollinen imuliitäntä, ja koe ajo :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11201
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rekkamasa kirjoitti:Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan!
Mikäs Trumppa sulla olikaan? Omasta Daytonastani juuri kävin tallissa nappaamassa jarruletkut irti ajatuksena pujottaa tilalle teräspunosversiot. Joskin melko jämyiltä tuntuu nuo orggiksetkin, pitää vielä harkita upottaako rahaa uusiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

2002 955i Daytona DSSA eli se "harvinainen" kakspuoli takasvingiversio. Kahden vuoden rakenteluprojekti lähenee loppuaan. On naku, stunttihäkki, grafiikkamaalaus, projektorivalot crossitangot jne jne jne. Jotain cafen ja faitterin välimaastosta. Tarkoitus olis yrittää tuota näytillekin tarjota. Laitan kuvia ja täyden modifikaatiolistan kunhan valmistuu.

Onko sulla jo uudet letkut? Kannattaa vaihtaa ne lähes mahdottomat ilmattavat crossover letkut kahteen suoraan pääsylkältä asti. Saman hintaset kun ne originaalitkin ja terävöittää jarrutuntumaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11201
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei ole vielä. Otin hanskat pois ja silmän käteen ja totesin että jo vanhat letkut on teräspunosletkut (joskin ovelasti mustakuoriset), joten en sittenkään taida niitä vaihtaa. Tuo eturenkaan yli hyppäävän letkun ilmaus on ihan validi pointti, tarttee se dilemma kanssa ratkoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Ilmaantuu kuulemma helpommin kun ruiskulla painaa ilmausnipasta takaperin tavaran sisään ja vasemman satulan ilmaamisen ajaksi irrottaa oikean ja nostaa sen roikkumaan silleen että letkussa abaut tasainen nousu. Vasen ensin muuten painat sen ilmat ilmattuun oikeaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11201
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuohan käy aivan järkeen, jos erehtyy ajattelemaan asiaa. Se letkun satulan jälkeinen nousuhan siinä on ongelma jos joku.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Pesin 156 päältä järkyttävän paksun saven pois ja vaihdoin kesäfillarit, taas kelpaa kurvailla 8)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mittasin alfa-tekstin siitä seinältä. 330 cm kahdessa pätkässä. Saatoin löytää sille ottajan.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Ruiskutin imusarjaan puhdistussprayn ja vaihdoin öljyt.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Putsasin ja maalasin lohkoa, kansia, imuputkien kiinnityskehikkoa...
Mahtaako jarrusatulamaali pysyä hyvin?

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Korjattiin kaverin Toyota Timangista polttoaineletku ja laitettiin kesä auto käyntiin. On se vaan älyttömän pieni lava-auto :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.

Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Albertolli kirjoitti:Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.

Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Spaceri auttaisi? Oliko kuinka tiukkaa renkaan kannalta?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Matsubatsu 3000gt jarrunesteet, kytkinnesteet ja peräöljyt vaihdoin kun oli tylsää.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

Totesin, muutaman tunnin puuhastelun jälkeen, että pitäisikö vain viedä pizzalaatikko jonnekin oikein korjaamolle ja lopettaa pelleily. :bad-words:

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti:Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
Ja viikko asennuksen jälkeen toinen levike irtosi, joten asennusta harjoiteltiin tänään uudemman kerran. Josko nyt pysyisi.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Muun toiminnan ohella paistoin kaksi kappaletta Flavian venttiilikoppia takassa (Takassa oli se etu, että käryt meni piipun kautta pihalle.) Eli ryppymaalit jo aiemmin pintaan, ja kolmannella yrityksellä onnistui jo jotenkuten, parempaakin olisi voinut tulla, mutta tehdään paremmin joskus toiste...
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Kohotekstit hiottu esiin ja sipaistu Sinolilla, josko pysyisivät hapettumatta vähän aikaa. Kaasari kasattu ja asennettu paikalleen, bensapumpun kalvon työntötankoon hitsattu hieman jatketta ja tehty kierteet, että saa omatekoisen kalvon laitettua (vai olisiko jollain 105-sarjan Giuliettaan tai vanhempaan FISPA-pumpun huoltosarjaa?) Ei oikeastaan järkeä, kun uusia tarvikepumppuja saisi kolmellakympillä, mutta tämä onkin alkuperäinen...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin