Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Albertolli kirjoitti:^Mutta vaihdekepin nuppi on nyt yksinäinen.
Totta.

Olisikohan paha rasti vuolla käsijarrukahvan oteosa itse puusta? Voisi sopia teemaan jos ei niitä valmiina löydy (en muista koskaan nähneeni, siksi tämä epäilys).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Tuota on jo vähän kokeiltukin. Uskonpuutetta ja liian hennot otteet siis.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

JT Newman kirjoitti:Hyvä kirjoitelma tuosta Thesiksen etupuskurin irrotuksesta. Tuleekin tarpeeseen, kun oma tosiaan pääsi lipsahtamaan.

Köh.

Kuva

Pissapojan säiliö pitää survoa kohdalleen, samalla saanee kuntoon kiinni jämähtäneen vänkärin puolen valopesurin.
Ainoa oikeasti rikki mennyt osa on sisälokari vänkärin puolelta, pauttiarallaa 70€ osa. Pissapojan säiliö rikkoi sen siirtyessään paikaltaan.

Mutta nyt ajellaan kesä kuplalla, värkitään italiatarta sitte myöhemmin 8)
UIJUI !! :shock: :shock: ..Kuinkas se nyt tuollain? Tuliko elukka eteen tms??
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

pitkämies kirjoitti: UIJUI !! :shock: :shock: ..Kuinkas se nyt tuollain? Tuliko elukka eteen tms??
Lähdin ohittamaan lantatraktoria, joka olikin kääntymässä. Ajatus oli kaartuvan tien toisessa päässä ja kaukaisuudessa siintävässä kohti tulevassa autossa, että ehdinkö ohi traktorista vaiko ei. Plus auringon asento. Plus ihan oma ajattelemattomuus. Ei tuossa voi kuin itseään syyttää.
Onneksi olin ehtinyt hiukan laskemaan nopeutta ja nuori traktorikuski oli enemmän hereillä, ehti just kääntämään takaisinpäin. Lisäksi tuon traktorin perässä oli jo yksi auto odottelemassa, joten olisi pitänyt siitäkin osata päätellä asioita. Sen kuski kertoi traktorin vilkuttavan, mutta eipä sitäkään havaittu.
Nyt on oppirahat maksettu tästäkin :roll:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

JT Newman kirjoitti:
pitkämies kirjoitti: UIJUI !! :shock: :shock: ..Kuinkas se nyt tuollain? Tuliko elukka eteen tms??
Lähdin ohittamaan lantatraktoria, joka olikin kääntymässä. :
Eli paska tuuri?

rautu
Viestit: 394
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
Paikkakunta: Sastamala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja rautu »

Purin 155:sta kaikki takaluukun verhoilut pois ja mitä näinkään :| , sieltä näkyi että peltiä tarvitaan aika paljon, jos meinaa saada leiman joskus.
Oikean puolen pyöränkotelo on irti ja paljon takaluukunpohjasta. Vasenkin jonkun verran ja takaluukun sivuista puuttuu myös pellit.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Macela kirjoitti:Aiemmin viikolla nahkamaalailin alkuperäisen jalopuuratin (nahkaosia) ja tänää vaihtelin paikalleen.
On kyllä komea tuo 166:n komentosilta. Verrokiksi vanhemman lippulaivan ohjaamo:
Liitteet
20170616_165244.jpg
20170616_165244.jpg (146.89 KiB) Katsottu 10315 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Macela »

Oon vähä kateellinen noista keskikonsolin painikkeista :) No okei, koko 164:sta, hieno. Mielenkiintonen verrata aikalailla samanlaiseksi sisältä ruksattu 164.

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Wessie »

Tuleepa nyt kerralla parin päivän askartelut:

GTV yritetty ajaa ulos säilytystallista, akku ladattu ja yritetty uudelleen paremmalla menestyksellä.
Termostaatti, termostaatin tiiviste ja putkiliitin vaihdettu uusiin. Laskettu vanhat jäähdytysnesteet ulos järjestelmästä. Irrotettu puhdistettu jäähdyttimen paisuntasäiliö. Huuhdeltu jäähdytysjärjestelmä ja täytetty uudella nesteellä. Takakontin kaasujouset vaihdettu uusiin. Vaihdettu alkuperäismalliset käsijarrukahva ja vaihdekepin nuppi tuning- osien tilalle.
Purettu moottorin imuilmaputki ja vaihdettu ilmansuodatin. Vaihdettu huonokuntoisia liittimiä ja muttereita uusiin ja hiottu sekä maalattu ruosteisia ilmansuodattimen kiinnikeosia. Vaihdettu haljennut ja kerran korjattu moottorin imuilmaputki ehjään käytettyyn ja puhdistettu imuilmakokonaisuuden osat. Siistitty moottoritilan sähköjävetoja elektroniikkateipillä. Tehty uudet akun maakaapelijärjestelyt päävirtakatkaisijaa varten. Asennettu päävirtakatkaisin takakonttiin. Purettu vetoakselit ja vaihdettu näihin uudet rasvat, haitarikumit ja kumien kiinnikkeet. Asennuksen yhteydessä katkennut vanha jarruletku vaihdettu uuteen ja ilmattu jarru. Auto pesty ja vahattu.

Toinen GTV ajettu onnistuneesti ulos säilytystallista ilman ongelmia. Etupuskuri irrotettu valojen asentamista varten. Apukuskin eturenkaan viereinen ruosteinen releteline irrotettu, puhdistettu, maalattu ja asennettu takaisin paikalleen. Moottoritilan ja etuvalojen johdotuksia selvitelty ja siistitty, toisesta autosta vaihdettu haljennut imuilmaputki puhdistettu ja korjattu siistimmin. Puskuri purettu ja osia vaihdettu parempikuntoisiin sekä maalattu, rekisterikilven kiinnitys muutettu pulteista ristipääruuveihin. Oikean ajovalon haljennut kiinnike liimattu paikalleen. Ajovalot asennettu paikalleen. Etupuskuri ja sumuvalot asennettu paikoilleen. Puuttuneet purkuautosta hankitut käytetyt etulokasuojat asennettu paikalleen. Vasen etutukivarsi vaihdettu uuteen jossa myös uudet pultit. Vasemman vetoakselin riekaleinen vaihdelaatikon pään haitarikumi vaihdettu käytettyyn vähemmän huonokuntoiseen, nivelen rasvat vaihdettu uusiin. Vaihdettu alle toiset renkaat erilaisilla vanteilla.
Akku poistettu takakontista ja ilmeisesti aiemmin vuotaneesta akusta jääneet suolajäämät puhdistettu. Tuning- takasiipi irrotettu, takaikkunan lisäjarruvalon peiteteippi poistettu ja valon johdot kytketty. Etu- ja takaistuimet purettu ja käsitelty puhdistavalla nahanhoitoaineella. Lattiamatot puhdistettu tekstiilinpuhdistusaineella. Polttoainetankin irronnut hätäaukaisunaru kiinnitetty takaisin paikalleen. Puuttuvan radion paikalle asennettu Alfan vaihtoehtona tarjoama säilytystila. Oikeanpuoleisen oveen asennettu lonksuva käytetty tuulihaka ja irtonainen ovipahvi kasattu paikalleen.
Akku asennettu takaisin paikalleen ja valojen toiminta testattu. Korjattu etuvalojen virheellinen kytkentä ja vaihdettu oikean takajarruvalon, vasemman sivuvilkun ja oikean etuparkkivalon palaneet polttimot uusiin. Irrotettu pakoputken viimeinen, ilmeisesti edellisen omistaman itse valmistama osa. Poistettu pintaruosteet hiomalla ja hiekkapuhaltamalla ja porattu loppupäähän avarammat vedenpoistoreiät. Maalattu pahimmat kohdat hopeanvärisellä pakoputkimaalilla. Asennettu pakoputken viimeinen osa takaisin paikalleen. Auto pesty. Huomattu kuljettajan oven ikkunan sulkeutuvan huonoon asentoon, lasin asento korjattava myöhemmin.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ruuvasin vihdoin TVR:n kardaanin takaisin paikoilleen. Vielä mää sen tänä kesänä pakitan tallista ulos...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

156 keskuslukko ehjätty.
Tutkin moottorit ja johdot sekä etuovien kaksitie kytkimet (auki-kiinni) ja totesin niiden olevan kunnossa. Ostin ja asensin huokean Ebay ohjainlaitteen jossa bonuksena kauko-ohjaus :) Eipä haittaa talvisin jumahtanut lukkopesä ja vilkutkin vilahtaa kun lukitsee tai avaa.
Vaikka tietoisesti ostin edullista enkä odottanut paljoa, asennusohjeiden olemattomuus tuli kuitenkin yllätyksenä. Siinä mainittiin ylimalkaisesti mikä on virta,maa,vilkut ja 6johtoa jotka olivat keskuslukitukseen. Onneksi google auttoi selvittämään mitä noilla johdoilla pitää tehdä..

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

JT Newman kirjoitti:
_rico kirjoitti:^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?
Valkoinen -65. Tosin, olen tässä Päsilässä nähnyt talon edessä keltaisenkin yksilön, vm -68-72.

Kuva

Asutaan sitten samassa tai viereisessä taloyhtiössä. Kävin juuri viemässä roskat. Ei näkynyt Thesistä eikä kuplaa, mutta punainen teippi tolpassa paljasti :-D
Mun oma auto on viereisessä 7-11 yhtiöiden tallissa, mistä löytyy talvisin myös kolmannen foorumilaisen GTV.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:Vielä mää sen tänä kesänä pakitan tallista ulos...
Ahhahahaa! Veekasi on nyt ulkona, pakoputki paikallaan, vähän kylmäpuolelta virkistelty softa sisällä ja nastattomat gummid alla. Kesäpyörien mutterit on Hyvässä(tm) Tallessa(r), joten totesin että onneksi nuo ratarenkaat ei ole sieltä vakavimmasta päästä ja ruuvasin ne alle. Voi olla pieni kuĺttuurishokki Bemariin verrattuna kun pitkästä aikaa lähtee tuolla tien päälle.

Pyöränkin taittelin pois tallin takaseinän leposijalta ja löin tulille. Kauheen mielellään se haluais käydä kahdella, prkl. Pitänee tutkia...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Macela kirjoitti:Aiemmin viikolla nahkamaalailin alkuperäisen jalopuuratin (nahkaosia) ja tänää vaihtelin paikalleen.
Kuva

Nyt puntaroin tässä että onko se nyt hienompi/parempi vrt kokonahkarattiin. Ehkä, ehkä ei.

E: Pitkämiehen Thesiksestä tuli kyllä upea!
Kyllä toi puuruori on ihan okei, tuo keskikonsoli on vähän niin ja näin, mutta eniten silmään pistää tuo sulakerasian kansi, joka on yläreunasta 1,5 cm auki, ottaa pahasti silmään, olisko sarana pois paikoiltaan?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Macela »

^^^ Siis sielläpäin on foorumilaisia niin että asutte talot täynnä toistenne naapureina? Täälläpäin taas tuntuu että hyvä jos kerran vuoteen näkee sattumalta jonkun foorumilaisen liikenteessä..
VMTD kirjoitti:
Kyllä toi puuruori on ihan okei, tuo keskikonsoli on vähän niin ja näin, mutta eniten silmään pistää tuo sulakerasian kansi, joka on yläreunasta 1,5 cm auki, ottaa pahasti silmään, olisko sarana pois paikoiltaan?

No joo nyt tottunut tuohon ja kyllä tykkään. Toi sulakekansi on jotenkin saatu rikottua, pitäny jo monesti kattoa että mikä klipsu sieltä rikki. Välillä pysyy tiiviisti, välillä tipahtaa noin.
Viimeksi muokannut Macela, 20 Kesä 2017, 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Macela »

E: Tyylikkäästi edioitu replynä.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja 155TS »

_rico kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
_rico kirjoitti:^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?
Valkoinen -65. Tosin, olen tässä Päsilässä nähnyt talon edessä keltaisenkin yksilön, vm -68-72.

Kuva

Asutaan sitten samassa tai viereisessä taloyhtiössä. Kävin juuri viemässä roskat. Ei näkynyt Thesistä eikä kuplaa, mutta punainen teippi tolpassa paljasti :-D
Mun oma auto on viereisessä 7-11 yhtiöiden tallissa, mistä löytyy talvisin myös kolmannen foorumilaisen GTV.
JT Newman:n kanssa taidetaan olla samassa paikassa töissä. Ainankin toi thesis ja kupla on näkynyt parkkihallissa. Terveisin sen rupisen lyhytkilpisen hopean 166:n omistaja :)

Edit. Jotta pysytään aiheessa, niin kävin tallilla toteamassa spareton lähettäneen väärän puoleisen tukivarren. Paketissa oli koodi oikein(oikeanpuoleinen ylätukivarsi), mutta se oli jo auki ja sisällä oli vasemmanpuoleinen ylätukivarsi :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

155TS kirjoitti:
_rico kirjoitti:
_rico kirjoitti:^Mahtaako sun kupla olla keltainen ja samassa tallissa kuin Thesis?


Asutaan sitten samassa tai viereisessä taloyhtiössä. Kävin juuri viemässä roskat. Ei näkynyt Thesistä eikä kuplaa, mutta punainen teippi tolpassa paljasti :-D
Mun oma auto on viereisessä 7-11 yhtiöiden tallissa, mistä löytyy talvisin myös kolmannen foorumilaisen GTV.
JT Newman:n kanssa taidetaan olla samassa paikassa töissä. Ainankin toi thesis ja kupla on näkynyt parkkihallissa. Terveisin sen rupisen lyhytkilpisen hopean 166:n omistaja :)

Edit. Jotta pysytään aiheessa, niin kävin tallilla toteamassa spareton lähettäneen väärän puoleisen tukivarren. Paketissa oli koodi oikein(oikeanpuoleinen ylätukivarsi), mutta se oli jo auki ja sisällä oli vasemmanpuoleinen ylätukivarsi :roll:
Dodiid, pitääpä käydä vierailemassa siellä toisessa hallissa, sinnehän on meikäläiselläkin pääsy. 2015 siellä näkyi mm. hyvin originaalikuntoisen näköinen Caprice Classic -sedan. Tässä hallissa oli vielä jokin aika sitten nätti Alfa GT.

Ja kyllä, sitä harmaata 166:ta tulee aina silmäiltyä, kun erehdyn töipaikan autohalliin. Nykyänsä tulee sinne ajeltua vain salipäivinä, kun komennusreissultani tulen.

Ja tallissa tein sen verran, että vetäisin kuplasta jakajan alipaineletkun viiksilangalla mutkalle ripustamalla sen ilmanputsarikoteloon. Ihmettelin, miten jakajan alipainekelloon valui bensaa, ja ratkaisuhan oli hyvin yksinkertainen.
Huomenissa (tilipäivänä) aloitan taas Thesiksen jakopäärempan vaatimien osien osteluhelvetin. Kait siihenkin se 0,5x touhutonnin saa käytettyä... niin ja jarrulevyt + palat ja Skyhookin anturit voisi myös käydä läpi ja....
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Yritin irrottaa pakosarjaa 159 JTS. siellä se irti mulkuttaa, mutta ei oikein tiiä mistä välistä se pitäs mahtua tulemaan pois. näytti, että kun ottaa venttiilikopan kannen irti niin mahtuu taittumaan. ei mahtunu vaan muutamasta sentistä kiinni ja ottaa tulipeltiin. Sitten purin putken pois edestä ja alakautta kokeillen, niin ei mahdu sieltäkään. Vois mahtua kun puottaaa ohjausvaihteen tai vetarin väliakselin pois. Onko kukaan joutunu irrottamaan? Korvat ja silmät täynnä hiekkaa...

MieliPaha
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Marras 2016, 20:58
Car(s): Saab 9-3 SC Aero 2.8 Turbo
Sonett III
CBR600

ex
159 2.4 JTDm

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja MieliPaha »

Väsyin 159:n karvalakkimaiseen audiopuoleen (laitteiston osalta) ja kävin hakemassa tuon täälläkin joskus mainitun dension gatewayn. Mukavaa kun voi BT kautta soitella musiikkeja ja rattinapitkin tuntuu toimivan.

koko 150 euron arvonen kyllä. Ottaen huomioon asentelun vaivattomuuden.

Alkuun ei meinannut löytää vaihtajaa tuolta sourcesta, mutta kyl se sit hetken odottelun jälkeen tuntu lähtevän pelaamaan.


Ei nyt ihan autotallihommia, vaan myyjäliikkeen pihassa mahdollisen "ei toimi mun autossa"-reklan takia =D
Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it.
Witchcraft happens and you go faster.
-J.C.

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Vihdoinkin sain motivaation ja kokosin gtv 6 : sen kytkimen joka ei irrottanut nyt siis toimii . Siinä on nyt 3l 75 :sen laatikko ei enään huuda moottoritiellä . Perä jotain 3,5 vähän päälle .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancian Gr.A Abarth takajarrulevyt niputtelin kun tuli keskiöt passivoinnista ja levyt koneistuksesta. Sopivasti löytyi vielä loimaalta kovia 5mm pultteja kiinnitystarpeiksikin.
Kuvaa ennen ja nyt:
Liitteet
WP_20170420_17_52_39_Pro (1).jpg
WP_20170420_17_52_39_Pro (1).jpg (164.77 KiB) Katsottu 9401 kertaa
WP_20170420_17_52_16_Pro (1).jpg
WP_20170420_17_52_16_Pro (1).jpg (200.88 KiB) Katsottu 9401 kertaa
WP_20170622_21_42_31_Pro.jpg
WP_20170622_21_42_31_Pro.jpg (255.08 KiB) Katsottu 9401 kertaa

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Totesin 159 sw:n sen vanhemman vuotavan ohjausvaihteesta öljyjä pihalle. Lähdettiin mökille siis sedan totaalisen täynnä kamaa.
Jos vaikka sunnuntaina saisi vaihdettua uuden ohjausvaihteen. Onhan tuo ollut jo usean vuoden hyllyssä odottamassa asennusta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Leikin saksalaisella 156-simulaattorilla, eli vaihdoin bemarin keulalle 4 tukivartta. Samalla heitin paikoilleen jarrupala-anturin sekä irtisanoutuneen tilalle rekrytoimani lampunpesimen läpän.
Polforea kirjoitti:Ruuvasin vihdoin TVR:n kardaanin takaisin paikoilleen.
Ja syypää ravistukseen löytyi. Koeajettu eilen illalla, ei tärrää enää matkavauhdissa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tänään, eilen ja toissapäivänä yritetty saada Massikkaa käyntiin. Onnistui. Seuraavaksi voisi hitsata lumilevyn kuntoon, kun keskikesäkin jo meni.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:Leikin saksalaisella 156-simulaattorilla, eli vaihdoin bemarin keulalle 4 tukivartta...
Tuttua hommaa siltä ajalta kun E90:stä pidin menokunnossa. Edullisia osia ja helppo vaihtaa, eikö ? :-D
Polforea kirjoitti:Ruuvasin vihdoin TVR:n kardaanin takaisin paikoilleen. Ja syypää ravistukseen löytyi...
Mikä sitä vaivasi? Tasapainohaasteet, ristikko ...?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pele kirjoitti:Lancian Gr.A Abarth takajarrulevyt niputtelin kun tuli keskiöt passivoinnista ja levyt koneistuksesta...
Todella hyvännäköistä jälkeä :-D.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JiiPee kirjoitti:Edullisia osia ja helppo vaihtaa, eikö ? :-D
Joo, hintalapussa reilu puolen tonnia. Aikaa meni jokunen tunti koko hommaan reilun ruokatauon kera. Vähän meinasi hidastaa kun yksi mutteri tykkäsi istahtaa paikalleen ja lähti irti vasta, kun oli tarpeeksi pyörivän ystävän avustuksella suostutellut. Vasemmalta kun alotti, meni oikea puoli jo paljon jouhevammin.
JiiPee kirjoitti:Mikä sitä vaivasi? Tasapainohaasteet, ristikko ...?
Ainakin toinen ristikko oli vähän löysän ja väljän oloinen, joten molemmat vaihdettiin. Oli Ko-Met siihen pari punttilappuakin kuitenkin sähköliimannut. Käytin siis samantien täyshuollossa, kun kerran sen esille jouduin kaivamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tänään hankin kokemusta. Sitähän ei koskaan ole liikaa :wink: . Purin MiTo:n keulaa sen verran, että sain kuskin puoleisen ajovalon irti. Noh, eipä tuo paketti ole oikein osiksi purettavissa ja jos sen saisikin dremelillä jyystämällä auki, niin voipi olla, notta säätömoottoria ei siltikään saisi elvytettyä. Näyttäisi jossain päin maailmaa porukka toki aukaisseen ajovalon osiksi. Mä en vain nyt jaksanut ruveta tuohon puuhaan :(. Pitää päästä huomennakin autolla liikkeelle.

Avatar
Raikka
Viestit: 201
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Pistä uuni lämpiämään noin 50 asteiseksi ja umpio uuniin,10 min yleensä riittää liiman pehmiämiseen. Laita umpion alle vaikka jotkut puu palikat, ettei uunin pohja sulata umpion runkoa.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Täällä on uskallettu noita 156sen valoja availla jopa 100 asteessa useita menestykseekkästi. Annan yhden vinkin lisää. Älä laita uuniin ennen kuin uuni on saavuttanut lämpötilan. äläkä muutenkaan laita liian lähelle ylä tai alavastuksia. :lol:

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Vanhin 159 sai tänään uuden ohjausvaihteen.
Pihassa vaihdoin, useampi tunti kyllä meni, mutta valmista tuli.

On se vaan v:mäisen ahdas väli mistä tanko täytyy ujuttaa ulos. Kun tunkkasi auton molemmilta puolilta ilmaan, poisti akun telineen, laittoi vielä yhden tunkin koneen alle ja aukaisi vaihdelaatikon kannakkeet niin alkoi olla mahdollisuuksia siirtää konetta. Talja kiinni omenapuuhun ja vetoa koneen nostokorvasta. Samalla vähän tunkilla ylös alas säätöä niin tarvittavat 2-3cm löytyi ja tanko mahtui tulemaan pelkääjänpuolelta ulos.

Uusi meni samaa kautta sisään. Samalla vaihtui raidetangon päät. Mapcon tekeleet meni uloimmiksi päiksi. Aika huonoa laatua tuntuivat pallonivelet olevan. No onneksi "kumi" oli läpinäkyvää, joten huomasin ettei rasvaa juurikaan ollut. Kumit sai helposti auki joten täytin ne rasvalla. Laitoin rasvaa myös sisempien raidetankojen päälle. Toivottavasti edes vähän pitempään kestävät.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ ja ^^^ Kiitokset vinkeistä. Jos ja kun lomien aikana tulee luppopäivä, niin saatanpa sittenkin kokeilla umpion avaamista :-D

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

JiiPee kirjoitti:
Pele kirjoitti:Lancian Gr.A Abarth takajarrulevyt niputtelin kun tuli keskiöt passivoinnista ja levyt koneistuksesta...
Todella hyvännäköistä jälkeä :-D.
Kiitos. :)
Kyllähän niistä taas hyvät tuli. Levyt oli hyvät, vaikka näyttävät alkukuvassa siltä että moni olisi valmis heittämään romulavalle...
Vaativat koneistusta vain 0,20mm/puoli, niin tulivat puhtaiksi.
Etulevyistä sensijaan ei jäänyt kuin keskiöt. Ne olivat niin huonot, eivätkä olleet edes oikean tyyppiset Brembon levyt, vaan sovitettu jostain muusta. Kiinnitysreijät oli viilattu soikeiksi. :?
Purku oli myös oma aikaa vievä operaationsa..
Kokoaminen kävikin sitten kevyesti. :)
Nyt työn alla taka olkavarret samasta setistä. Tekemistä riittää niissäkin. :roll:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vanha loisteputkiroikka mykistyi täysin joten pieni koukkaus Bilteman kautta, mutta eihän siellä ollut kuin niitä umpisurkeita ladattavia led-valoja tai isoisän aikaisia hehkulamppu malleja :shock:

Päätin sitten toteuttaa pidemmän aikaa päässä pyörineen idean vähän reilummasta roikkalampusta ja ostin IP65 luokan loisteputkivalaisimen sekä 2x54W putket, nyt näkee 8)
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Eilen katsastin Bertonen ja siellä huomattiin, että oikealla edessä jarrupalat on ihan loppu. Siispä tänään illalla piipahdus Tiippanalle, uudet palat mukaan ja äsken laitoin uudet palat paikalleen.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Purin foorumilaisen 159:siä osiksi. Kerrankin oikein kunnollisessa tallissa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vihdoin ja viimein 166:ssa on cruise, vaikka pientä säätöä vielä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen vaihtui Renault Master-alustan etualatukivarsi. Olihan melkoinen palikkatesti, tosin tehtävissä, kun ensin pääsi jäljille oikeista työtavoista. Piti purkaa osia, joiden purkamisessa ei normaalisti olisi mitään järkeä, mutta näin oli tarkoitettu. Tukivarren itsensä vaihtaminen ei kestäisi kauan, mutta kaiken tarpeellisen purkaminen, iskarin uuteen varteen siirtäminen ja kaiken takaisin kasaaminen otti oman aikansa. Mitähän kivaa tehtaalla olisi saatu aikaiseksi, jos suunnittelija olisi piirtäessään kumonnut kolmannenkin viinipullon :lol: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Askartelin paskanterin kännykkä telineen, suulake varaosana mikä suolistettiin ja päähän sorvilla nylonista lätkä johon kiinan pojan kännäkkä teline.
Toimii! on jämäkkä plus on palautettavissa orgikseksi.
Liitteet
IMG_20170706_170017-800x600.jpg
IMG_20170706_170017-800x600.jpg (123.28 KiB) Katsottu 8162 kertaa
IMG_20170706_181629-235x393.jpg
IMG_20170706_181629-235x393.jpg (20.9 KiB) Katsottu 8162 kertaa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Raikka kirjoitti:Pistä uuni lämpiämään noin 50 asteiseksi ...
Jalamari kirjoitti:^Täällä on uskallettu noita 156sen valoja availla jopa 100 asteessa useita menestyksekkäästi. ...
Miton umpio ei vaan lähde auki. Kokeilin ensin noin 70 astetta ja sitten 100 astetta. Liimaukset ei anna edes "merkkiä" periksiantamisesta, vaikka suurelta osin ulkopuolista saumaa sain mattoveitsellä kaavittua pois jotakin hyvin sitkeän kitin tapaista ainetta. Mikäli jatkaisin avausta, olisi minulla loppuasetelmassa hyvin todennäköisesti kädessä rikottu umpio ja katoksessa silmäpuolinen auto. Olkoon siis toistaiseksi noin. Laitoin lyhdyn paikalleen ja säädin valon samalle korkeudelle kuin apparin lyhdyn näyttämä asennossa 1. Kunhan syksymmällä tilailen huolto-osat, niin samalla saatan ottaa uuden lyhdynkin. Tarvikeosana näyttäisi olevan noin 100 euron pintaan. Tulipa kuitenkin yritettyä, joten ei jää harmittamaan. Kiitokset neuvoista :-D.

Edit: Niin, joo, kun tuo ei onnistunut, niin hankin sitten uudet kesärenkaat.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

^gtv:n umpion avasin kuumailmapuhaltimen kanssa.
(Liimamassa tuskin samaa)

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Vanhin 159 sw sai eilen vähän ferrexiä apurunkoon. Tänään katsastettu moitteetta. Päästömittaus kuulemma näytti nollaa.
Sedan tuskin menee ihan samoilla päästöillä kun pakoputki on aivan musta. Q4:sta tässä sitten seuraavaksi jännitetään, josko se pääsisi läpi rekisteröintikatsastuksesta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eilen ja toissapäivänä.

Tiivistin 4 ovea.
Korjasin yhden oven ikkunamekanismin, jonka ensin rikoin.
Huomasin toisen ikkunnanostimen kiskon lukituksen olevan rikki - katsotaan, kauanko kestää...
Opettelin samalla purkamaan 159:n etuoven (toimii kuskin oveen, pelkääjän puolella ei ainakaan omassa yksilössä...)
Ja totesin, että 159:n ikkunanostimen mekanismi on ihan saatanan keksintöä ja aivan kamala rakenne. Se rulla, jota moottori pyörittää, omaa vaijerista 2 päätä. Ja sitten se perkele on lukittu huonosti siihen härveliin kiinni, joten se voi pompata pois. Ja aiheuttaa sen, että puoli metriä vaijeria lähtee karkuun. Ja sen laittaminen takasin ei ole ihan helppo keissi. Vaan sit puretaan lisää - eli taaempi ikkunnannostimen kisko kokonaisuudessaan, sillonkin tarvitaan kaverin apua puristamaan kiristysjousia...

No, toimii. Naksuu vaan. Mut kylläpä oli duunia!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vaihdoin öljyt, sen enempää ny mitään jaksanu tehä..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

159 etulaakerijumpan.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tammi »

Koiranluut kummallekin puolelle, öljyt ja suodatin, raitisilma suodatin. En ollutkaan tota raitisilmasuodatinta koskaan vaihtanut niin johan oli Luigi keksinyt paikan sille :) Ilmansuodatin jäi vaihtamatta kun Motonetin hyllystä ei sellaista löytynyt.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Gralen kuskinpuoleisen velton ovenkahvan korjaus. Hommahan oli 5s juttu, kun ensin oli ovi purettu, ja tietenkin molemmilta puolin, että näki vertailun vuoksi toimivan mekanismin. Mutta hyvänä puolena sanottakoon, että oli alkuperäiset muovit välissä ja todella siistissä kunnossa ovet. Pikkuhiljaa alkaa tuokin auto taas kiinnostaa, kun sen parissa vähän puuhastelee.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Oikein! :)
Kai laitoin reilusti vaseliinia kahvan alumiinisen kielekkeen ja lukossa olevan vastakappaleen välille.
Tekee oven avauksesta paljon kevyempää, eikä lukkolämpsä joudu jatkossa koville.
Joskus vanhoja 1,3 Deltoja purkaessa nuo on niin kuivia että lämpsästä vetäessä kuuluu metallinen kahina. Ihme ettei ole hajonneet.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Paikkamaalausta sinne ja tänne kelien salliessa. Tee-itse roiskeläpät pitää kyllä helmat muuten kunnossa, mutta niiden taakse pääsi kertymään kiviä ja sen kautta helman päädystä lähti maalit. Oikeapuoli oli ruostunut jo niin pahaksi, että piti hioa paljaalle pellille. Takana vastaavasti piti korjata lokasuojan etuosa. Peräkontin ja konepellin kumityynyjen vastakappaleet tuli maalattua uusiksi ja lisäksi leikeltyä niille suojat kiveniskuteipistä. Kuljettajan oven sovitus on hieman liian sisällä, joten kivisuihku syö takaoven etureunan paljaaksi. Jospa se tällä fixillä menee taas pari vuotta eteepäin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin