No mielummin ostosähköllä louhii rahaa ja tuottaa samalla lämpöä kuin lämmittää suoraan pattereita. Tietty, jos muuta sähköä on lämmityskaudella tarjolla niin homma on heti tuottoisampaa. Itsellä ei mainauskoneita ole, mutta kaveri lämmittää isohkoa autotallia osittain noilla laittella. Kannattavuus on sitten enemmän kiinni valuuttakursseista.
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin, että tallista yksi vaihe varmaankin uupuu. Ei taida tarvita sanoa missä vaiheessa autoa lämmittävä pistorasia oli kiinni. Oli auto kovin kankea aamulla, niin käytin äkkiä roikkalampun pistorasiassa. Toisessa pistorasiassa lamppu syttyi. Ei ole ollut edes sisätilalämppäriä kiinni ja muutenkin kyllä kuormitus on matalaa, niin jotain jännää on tekeillä. Kuitenkin 3-vaiheinen hakestokeri rapsutteli tyytyväisenä joten oletettavasti talossa on kaikki vaiheet hengissä. Tallin syöttöhän on talon kautta eikä pääkeskukselta, joten tuossa välissä taitaa sähkö olla hukassa. Olisiko posliinisulakkeelle tullut vaan tunnit täyteen
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- mutt
- Viestit: 5448
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään pihalla kävellessä osui silmään jotain kiiltävää maassa. Vetarin pannan palanen... Joo, tuon kumen panta oli sitten katkennut, ja kuitenkin uusi panta. Vähän vastustaa tämä nyt,
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Niinhän se oli kuten arvelinkin. Tallin syötöstä kakkosvaiheen sulake pimeänä. Voisi olla ihan hyvä idea joskus vaihtaa kaikki proput uusiin. Tosin tämä oli ensimmäinen joka meni itsekseen nyt seitsemään vuoteen. Yksi meni kyllä aiemmin kun epähuomiossa tuli kytkettyä vesipumppu ja painepesuri saman 10 A:n taakse, hetken se kesti
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalasin toiselta alfistilta puoli-ilmaiseksi saamani 16 tuuman alumiinivanteet. Maalipinta oli vanteissa huono ja hilseili monesta kohtaa, mutta pahempia kanttarihiertymiä ei ollut joten tulivat ihan käsin hiomalla kuntoon. Eilen pohjamaalaus, tänään lopullinen hopea metalliväri + lakkaus. Tarvikkeina käytin Motonetin harmaata pohjamaalia ja hopeaa vannemaalia sekä Mastonin clear coat sprayta, joille tuli hintaa yhteensä ehkä 30 e. Aluvanteiden päällä on kitkarenkaat, joissa on pintaa 4-5 mm. Vaihdan nuo keväämmällä alle ja ajelen loppuun, jonka jälkeen laitan nämä vanteet omille hyville nastarenkailleni ja niiden nykyiset vanteet kunnostuksen kautta kiertoon
- Romeo y Julieta
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettan keulalla on nyt Osramin LED-ajovalot. Pimeällä ajetun koeajolenkin perusteella pakkauksessa luvattu +220 % parannus valotehossa tuntuisi pitävän paikkaansa, valokeila näyttää kauemmaksi sekä eteen että sivuille
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käsi sallii jo kevyttä askartelua.
Taas on yhdessä Gralessa vaihdekepin liikkeet ja tuntuma sellaiset kuin ne pitäisi tämän sorttisessa autossa olla jo tehtaalta lähtiessä.
Näitä muutos sarjoja on tullut tehtyä jo muutama. Kaikki ovat tykänneet.
Alkuperäinen: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... V_2951.mp4
Muokattu: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 20_711.mp4
Taas on yhdessä Gralessa vaihdekepin liikkeet ja tuntuma sellaiset kuin ne pitäisi tämän sorttisessa autossa olla jo tehtaalta lähtiessä.
Näitä muutos sarjoja on tullut tehtyä jo muutama. Kaikki ovat tykänneet.
Alkuperäinen: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... V_2951.mp4
Muokattu: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 20_711.mp4
-
- Viestit: 2527
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hienosti tehty maalaus Romeo y Julietalta.
Olisi vaan kannattanut käyttää laadukkaampia pintamaaleja. Tuo lakka rupeaa lohkeilemaan irti käytössä pian. Kesällä pysyy jonkunverran paremmin.
Hollolassa oli ainakin vielä pari vuotta sitten sellainen vannemaalaamo jossa saa maalautettua normaali aluvannesetin alle satasella niin että maalit pysyy. En nyt suoraan muista paikan nimeä.
Olisi vaan kannattanut käyttää laadukkaampia pintamaaleja. Tuo lakka rupeaa lohkeilemaan irti käytössä pian. Kesällä pysyy jonkunverran paremmin.
Hollolassa oli ainakin vielä pari vuotta sitten sellainen vannemaalaamo jossa saa maalautettua normaali aluvannesetin alle satasella niin että maalit pysyy. En nyt suoraan muista paikan nimeä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfissimo
- Viestit: 8683
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Special Color Hollolassa maalaa ja Lahdessa Pro Pinta pulveroi. Molemmat 70-100€ haarukkaan, vähän vanteen koosta, maalista, väristä ja tilatusta työmäärästä riippuen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jarrusatulat maalattu punaisiksi ja eteen sekä taakse vaihdettu vanhojen kulahtaneiden tilalle uudet (2016 versio) Alfan merkit. Hidasta hommaa tuo maalaaminen kun kotioloissa ei ole nosturia käytössä vaan pitää tunkilla nostaa yksi nurkka kerrallaan ylös. Odotteluunhan tuossa suurin osa ajasta kului kun eri kerrosten välillä piti antaa kuivua jne.
- VMTD
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihtui 166:een uudet ajovalot, depoon piti tyytyä.
- Grendel
- Viestit: 596
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitkästä aikaa tullut häärättyä tallissa.
GTj eturipustus alkaa hahmottumaan ja tästä tuleekin tietäjille kysymys.
Osaako kukaan sanoa mikä kartio 105 sarjan yläpallossa on? Tai vielä parempi saisiko jostain sopivaa inserttiä johon se sopii?
Epäilen että menee vaikeaksi ja vaihtuu johonkin muuhun.
Mutta eilen punnitsin alkuperäiset osat ja uudet on jo käytetty vaaalla ja yhden kulman paino näyttäisi tippuvan 9 kg (olka-akseli, napa, jarrulevy ja -satula). Samalla saa "vähän paremmat" jarrut ja geometrian kuntoon.
GTj eturipustus alkaa hahmottumaan ja tästä tuleekin tietäjille kysymys.
Osaako kukaan sanoa mikä kartio 105 sarjan yläpallossa on? Tai vielä parempi saisiko jostain sopivaa inserttiä johon se sopii?
Epäilen että menee vaikeaksi ja vaihtuu johonkin muuhun.
Mutta eilen punnitsin alkuperäiset osat ja uudet on jo käytetty vaaalla ja yhden kulman paino näyttäisi tippuvan 9 kg (olka-akseli, napa, jarrulevy ja -satula). Samalla saa "vähän paremmat" jarrut ja geometrian kuntoon.
- mutt
- Viestit: 5448
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laittoman mutta välttämättömän korjauksen, tai oikeastaan siihen tarvittavan osan. Eli unobtaniumista valmistetun ohjauksen välitangon prässättyjen nivelten muuttaminen kierteellä oleviksi. 20-millisestä putkesta tehtyyn tankoon 16x1 kierre ja siihen sisään tarvitaan holkit, jotka tulee kierrelukitteen kanssa kiinni. Holkin sisällä raidetangonpäihin käypäinen 14x1.5 kierre. Mielestäni ei ainakaan heikompi, kuin alkuperäinen, mutta eihän noita yleensä saisi muutella... Vaan ennemmin ostaa vaikka kiinasta.
Lisäksi kelkan telaston rullaan soviteltu millikokoinen laakeri (6003) tuumakokoisen (99502) tilalle, kun tuumakokoista ei saanut. Helpompi homma, väliin vain holkki, joka sorvautui alkuperäisen laakerin sisäkoolista.
Lisäksi kelkan telaston rullaan soviteltu millikokoinen laakeri (6003) tuumakokoisen (99502) tilalle, kun tuumakokoista ei saanut. Helpompi homma, väliin vain holkki, joka sorvautui alkuperäisen laakerin sisäkoolista.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Propinnassa nykyään oma sinkopuhallus, ennen oli ulkopuolinen hiekkapuhaltaja jonka jälki oli kuulemma vaihtelevaa...
- Janne
- Viestit: 2119
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tutkin että miten 155:n kromisen scudetton saisi irti ja mahdollisesti maalattua alkuperäiseen rosso 130 väriin. Noh, sehän ei olekaan noin vaan irroitettavissa, saati laitettavissa takaisin. Annetaampa olla entinen paikallaan. Samalla huomasin että vasenta vilkkua on parsittu kasaan melkoisilla liima-popniitti patenteilla. Ihme että on pysynyt paikoillaan
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Romeo y Julieta
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Omassa Giuliettassa rekisterikilven valon kotelo on kiinnitetty silikonilla paikoilleen, koska klipsi on rikkoutunut ja kotelo ei pysy kunnolla paikallaan vaan heiluu. Huomasin kun vaihdoin aikoinaan polttimoa
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Perjantaina tuli asennettua tuo pitkään odotellut CARF:n kilventausta paikoilleen. Pakollinen autopesu ja imurointi. Asuinpaikkakunta vaihtui Helsingistä -> Järvenpäähän mutta piirit missä pyöritään on samat Helsinki-Mäntsälä paikkeilla viikottain.
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihdoin Q4:seen eteen pelkääjän puolen pyöränlaakerin. Viime viikolla vaihtui jo kuskin puoli.
Nyt autossa kuulee taas omat ajatukset.
Oli tällä kertaa todella työläs urakka saada laakeri irt olkavarresta. 2008 mallissa olkavarsi on alumiinia, joten laakeri oli syöpynyt pahasti kiinni. Laakerin sai irti vasta kun olkavarsi oli irrotettu ja laakeria pystyi lyömään takaapäin. Muistaakseni vanhemmassa 159:ssä olkavarsi on rautaa, mutta voin kyllä muistaa väärin. Joka tapauksessa siihen on laakeri aina vaihtunut kohtuu nopeasti.
Nyt autossa kuulee taas omat ajatukset.
Oli tällä kertaa todella työläs urakka saada laakeri irt olkavarresta. 2008 mallissa olkavarsi on alumiinia, joten laakeri oli syöpynyt pahasti kiinni. Laakerin sai irti vasta kun olkavarsi oli irrotettu ja laakeria pystyi lyömään takaapäin. Muistaakseni vanhemmassa 159:ssä olkavarsi on rautaa, mutta voin kyllä muistaa väärin. Joka tapauksessa siihen on laakeri aina vaihtunut kohtuu nopeasti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 15037
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Vanhemmassa on joo rautaa.
Järeällä tuurnalla ja isolla lekalla piti kyllä oma vaihtaa, ei irronnut ilman raakaa väkivaltaa
Vanhemmassa on joo rautaa.
Järeällä tuurnalla ja isolla lekalla piti kyllä oma vaihtaa, ei irronnut ilman raakaa väkivaltaa
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Noissa pienikin lämpö jeesaa huimasti vaikkei äkkiä uskoisi. Hiljan Freemonttiin vaihdoin, jossa rakenne hyvin sama mitä vanhemmassa 159:ssä, eli rautainen olkavarsi ja takaa 4 pulttia jne. Pikku kaasutoholla ja kuumailmapuhaltimella jonkin aikaa lämpöä, sitten lähti ihan nätisti moskalla naputtelemalla. Ei tarvinnut talttaa eikä hakkaamista. Alumiinikynkkäisessä 159:ssä piti joskus jeesata taltalla alkuun että sai heilahtamaan, sitten tulikin suht ok ulos.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Aquatica
- Viestit: 15037
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Viisysissä tosiaan tuo laakerinvaihto on aika triviaali vanhemmassa, ei ole niin tiukassa kiinni kuin kuulemani mukaan noissa köykämiinisissä.
Itse myös aristelisin köykämiiniä mennä takomaan. Tuo valurautakin tuntui menettävän muotoaan ja takana nyt sit muutenvaan pehmeetä
Mutta se tosiaan vaati sen taltan, että lähti liikkeelle, sen jälkeen ei enää vaadittu erityisesti paljon voimaa. Alkuun kun pääsee jne.
Ihan eri tavaraa, kuin 156:n prässillä poistettavat pirulaiset!
Viisysissä tosiaan tuo laakerinvaihto on aika triviaali vanhemmassa, ei ole niin tiukassa kiinni kuin kuulemani mukaan noissa köykämiinisissä.
Itse myös aristelisin köykämiiniä mennä takomaan. Tuo valurautakin tuntui menettävän muotoaan ja takana nyt sit muutenvaan pehmeetä
Mutta se tosiaan vaati sen taltan, että lähti liikkeelle, sen jälkeen ei enää vaadittu erityisesti paljon voimaa. Alkuun kun pääsee jne.
Ihan eri tavaraa, kuin 156:n prässillä poistettavat pirulaiset!
- 1300ti
- Viestit: 955
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Grendel kirjoitti: ↑19 Maalis 2021, 10:22Pitkästä aikaa tullut häärättyä tallissa.
GTj eturipustus alkaa hahmottumaan ja tästä tuleekin tietäjille kysymys.
Osaako kukaan sanoa mikä kartio 105 sarjan yläpallossa on? Tai vielä parempi saisiko jostain sopivaa inserttiä johon se sopii?
Epäilen että menee vaikeaksi ja vaihtuu johonkin muuhun.
Mutta eilen punnitsin alkuperäiset osat ja uudet on jo käytetty vaaalla ja yhden kulman paino näyttäisi tippuvan 9 kg (olka-akseli, napa, jarrulevy ja -satula). Samalla saa "vähän paremmat" jarrut ja geometrian kuntoon.
Hyvältä kuulostaa. Onko tämä se turkoosin värinen yksilö?
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- Grendel
- Viestit: 596
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuri se. Mutta ollut jotain aika pahaa skeidaa maalin alla ja koko auton joutuu vielä maalaamaan. Mutta se ei ole vielä ajankohtaista.
Tuo kysymys jonka esitin ei ole enää ajankohtainen. Vaihtuu yläpallo toiseen niin saa paremman rakenteen. Suurin osa osista jo piirretty ja seuraavaksi tehdään muovista protot joilla varmistetaan sopivuus ja haetaan pyörän tarkka paikka. Ackermann ja bump steer varmistettava myös.
Tuo kysymys jonka esitin ei ole enää ajankohtainen. Vaihtuu yläpallo toiseen niin saa paremman rakenteen. Suurin osa osista jo piirretty ja seuraavaksi tehdään muovista protot joilla varmistetaan sopivuus ja haetaan pyörän tarkka paikka. Ackermann ja bump steer varmistettava myös.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkemmin sanottuna pihalla, mutta kummiskin. Pesin ja vahasin auton ja päätinpä huvikseni tarkastaa missä kunnossa raitisilmasuodatin on. No, suodattimen ympäristöhän näytti siltä kuin lintu olisi rakentanut sinne pesänsä, eli suodattimen vaihdosta on ilmeisesti hieman kulunut aikaa Pahin törky tuli imuroitua suodattimesta pois ennen kuin laitoin takaisin, mutta uusi aktiivihiilisuodatin lähti saman tien tilaukseen
- michelin
- Viestit: 258
- Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
- Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pakoputki vaihtui Mondeoon, joustolta taaksepäin.
Bosalin valmistama putki meni alkuperäisen, takavaimentimen kannattimen kohdalta käytännössä katkenneeksi ruostuneen tilalle. Ainakin istuvuus oli tosi hyvä, eikä kolise.
Bosalin valmistama putki meni alkuperäisen, takavaimentimen kannattimen kohdalta käytännössä katkenneeksi ruostuneen tilalle. Ainakin istuvuus oli tosi hyvä, eikä kolise.
- Aquatica
- Viestit: 15037
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin Giuliettan takalasin pesurin.
Eli kytkin letkun konehuoneessa olleeseen putkeen - mikä näytti lähinnä sähköjohdon kourulta!
Eli kytkin letkun konehuoneessa olleeseen putkeen - mikä näytti lähinnä sähköjohdon kourulta!
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettaan vaihtu takapyörän laakeri.
Nyt saattas sanoa, että oli suorastaan rentouttavan lepposaa mekkausta. Suunnilleen riitti, että hieman helisytteli vaihto-osaa siinä takakulmalla ja osat napsahteli paikalleen.
Nyt saattas sanoa, että oli suorastaan rentouttavan lepposaa mekkausta. Suunnilleen riitti, että hieman helisytteli vaihto-osaa siinä takakulmalla ja osat napsahteli paikalleen.
- VMTD
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasasin viimeiset hilppeet uuskeulaseen 166:een vaihteiston asennuksen tiimoilta, vielä pitäis väkertää jakopää, kun nesteet pois koneesta.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Peugeot 206:n takatukivarren akselitapin, joka oli sisemmän laakerin hajoamisen seurauksena hinkkaantunut pilalle. Pelkkä uusi laakeri ei olisi ollut pitkäikäinen. Youtubesta löytyi Ruvillen mainosvideo, jonka innoittamana lähdin operaatiota yrittämään. Ei ollut käytössä hienoja ulosvetimiä, mutta putkenpätkällä ja M20 kierretangolla akselinatsa lähti liikkeelle samalla kun paahdoin akseliputkea induktiokuumentimella. Mutterin hitsaaminen akselin päähän riittävän jämäkästi vaati useamman yrityksen ja riittävasti virtaa, mutta kyllä se siellä lopulta pysyi. Laakerikin ulosvetosetupissa oli mutterin kiertämistä keventämässä, se oli ilmeisesti jostain laturiremontista jäänyt nurkkiin. Mutterina käytin jatkomutteria, jossa on kierrettä 4-5 kertaa normimutteria enemmän eikä se siksi leikkaannu kovin herkästi pilalle.Yksi kiintoavain irrotuksessa hajosi, kun jatkovarrella jouduin operoimaan. Uusi akseli meni paljon irrotusta helpommin paikalleen, siihen puserrukseen riitti M12 kierretanko ihan hyvin.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli tilaus Integralen öljynsuodatin jalalle. Onneksi niitä löytyi vielä 7kpl, niin saattoi yhdestä luopua.
Päätin kuitenkin vähän pestä ennen kuin lähetän.
Päätin kuitenkin vähän pestä ennen kuin lähetän.
- Liitteet
-
- IMG_20210407_221513_173.jpg (50.93 KiB) Katsottu 5662 kertaa
- Grendel
- Viestit: 596
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Poistin Bertonesta loputkin eturipustukset. Ja rälläköin pois vähän turhaa painoa..
- JarHei
- Viestit: 504
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli vihdoin ja viimein säädettyä vaihdevivustoa siten, että 6. vaihteen saa sisään ilman että joutuu nostamaan pakkilukkoa. Olikin yksinkertainen jobi, ei vaan tullut tutkittua asiaa aiemmin. Olisi riittänyt imuputken irroitus, mutta irroitin myös akkkutelineenkin. Vivustossa yksi 13 mm mutteri, jota löysäämällä saa säädettyä vaihekepin asentoa sivusuunnassa.
Samaan syssyyn tuli aseteltua konehuoneen johtoja oikein (irti ilmastoinnin putkista, lähinnä lämppärin pihoja), korjattua tankinluukun avausmekanismi (liitin irronnut solenoidista) ja painettua yksi peruutustutka takaisin paikalleen. Ilmaputsarin vaihtoa yritin, mutta suodatin osoittautui hiukka liian isoksi halkaisijaltaan, joten kotelon kansi ei sopinut paikalleen. Samalla kurkistelin takaa alapuolelta hinauslenkin paikkaa. Näyttää pahasti siltä, että joutuu vaan katkaisemaan lenkin ja jättämään siihen. Mihinkään ei inahda ja pitkällä varrella antaa kori myöten.
Ei sattuis kenelläkään olemaan 147 purussa, josta saisi edes yhden noista etuvalon luukun metallisangoista? Onnistuin siis ihan katkaisemaan sen rautalangan ruuvipenkissä taivuttaen, koska oli ennestään taipunut siten, että otti ilmastoinnin putkeen kiinni.
Samaan syssyyn tuli aseteltua konehuoneen johtoja oikein (irti ilmastoinnin putkista, lähinnä lämppärin pihoja), korjattua tankinluukun avausmekanismi (liitin irronnut solenoidista) ja painettua yksi peruutustutka takaisin paikalleen. Ilmaputsarin vaihtoa yritin, mutta suodatin osoittautui hiukka liian isoksi halkaisijaltaan, joten kotelon kansi ei sopinut paikalleen. Samalla kurkistelin takaa alapuolelta hinauslenkin paikkaa. Näyttää pahasti siltä, että joutuu vaan katkaisemaan lenkin ja jättämään siihen. Mihinkään ei inahda ja pitkällä varrella antaa kori myöten.
Ei sattuis kenelläkään olemaan 147 purussa, josta saisi edes yhden noista etuvalon luukun metallisangoista? Onnistuin siis ihan katkaisemaan sen rautalangan ruuvipenkissä taivuttaen, koska oli ennestään taipunut siten, että otti ilmastoinnin putkeen kiinni.
- JarHei
- Viestit: 504
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen tuli vielä vaihdettua kitkat akselilta toiselle. Ajattelin vielä ajella kesään asti noilla 10v vanhoilla kitkoilla, kun toisessa parissa vielä reippaasti pintaa. Ei niillä enää yhtään talvea kehtaa ajaa. Spacerit heitin samassa väliin.
Samalla tuli kokeiltua etujarrujen tappeja irti ja lähtivätkin ihan kiltisti naputtamalla, tai no toiselta puolelta, koska katkaisin tuurnan välissä. Paloissa vielä paljon pintaa, mutta vähän ihmetyttää minkä takia kiljuvat kevyessä jarrutuksessa. Ulomman palan sain irti naputtamalla satulan läpi, mutta sisempi pala hirttää satulaan. About sentin saa liikuteltua eestaas, mutta ei vaan saa pihalle. Noh, pitänee varmaan irroittaa satula kun tulee palojen vaihto tms joskus eteen. Pitänee vähän tutkailla, jos maalaisi/maalauttaisi satulat uusiksi tänä kesänä, kun kaikki aika kulahtaneen näköisiä jo. Huhujen mukaan yliopistolle olisi tulossa jauhemaalaus vehkeet yleiselle labralle.
Samalla tuli kokeiltua etujarrujen tappeja irti ja lähtivätkin ihan kiltisti naputtamalla, tai no toiselta puolelta, koska katkaisin tuurnan välissä. Paloissa vielä paljon pintaa, mutta vähän ihmetyttää minkä takia kiljuvat kevyessä jarrutuksessa. Ulomman palan sain irti naputtamalla satulan läpi, mutta sisempi pala hirttää satulaan. About sentin saa liikuteltua eestaas, mutta ei vaan saa pihalle. Noh, pitänee varmaan irroittaa satula kun tulee palojen vaihto tms joskus eteen. Pitänee vähän tutkailla, jos maalaisi/maalauttaisi satulat uusiksi tänä kesänä, kun kaikki aika kulahtaneen näköisiä jo. Huhujen mukaan yliopistolle olisi tulossa jauhemaalaus vehkeet yleiselle labralle.
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huono kuva mutta nyt on orginaali jouset alla. Nyt tuntuu ehkä normaalin mukavalta alusta mutta ei kuitenkaan mikään lulla ole.
Samaan 8 tuntiin hitsattiin pakoputken vuoto. Vuoti haitariosan edestä. Putki oli oikein katkennut tai lohjennut puoliksi. Ihmeen vähän on tuonut ääntä. Mutta toivottavasti nyt loppuisi pääkipu autossa.
Lisäksi jarrupalat taakse, liu’ut ja toiselle puolelle männän pölykummi.
Nyt maistuu sauna... Ja huomenna pitempää tunnustelua autosta.
edit: kyllä olikin huono kuva... Liian kovat rajoitukset foorumilla kuvien koolle..
Samaan 8 tuntiin hitsattiin pakoputken vuoto. Vuoti haitariosan edestä. Putki oli oikein katkennut tai lohjennut puoliksi. Ihmeen vähän on tuonut ääntä. Mutta toivottavasti nyt loppuisi pääkipu autossa.
Lisäksi jarrupalat taakse, liu’ut ja toiselle puolelle männän pölykummi.
Nyt maistuu sauna... Ja huomenna pitempää tunnustelua autosta.
edit: kyllä olikin huono kuva... Liian kovat rajoitukset foorumilla kuvien koolle..
- Liitteet
-
- BD702456-57D4-49AE-977A-356AA0A25F5F.jpeg (83.52 KiB) Katsottu 5294 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15037
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Käytä ulkoista kuvapalvelua. Mä oon käyttänyt imguria ja sieltä "linked bb-code" + large thumbnail-previkkaa, ne ketkä haluaa nähdä kuvan kokonaisuudessaan voi sitten klikata sen auki
Mä just kävin koeajamassa TCT-vammaista Giuliettaa.
Eikä mitään ongelmia taaskaan, mihinkään suuntaan. Toimi kuin unelma, vaikka oikeen yritti (nopeita vaihtoja manuaalina punarajalla ja vaihtelevissa nopeuksissa jne).
Tulin siihen johtopäätökseen, että tuo vaan haluaa jaettavan Dynamic-tilassa eikä normalilla
Käytä ulkoista kuvapalvelua. Mä oon käyttänyt imguria ja sieltä "linked bb-code" + large thumbnail-previkkaa, ne ketkä haluaa nähdä kuvan kokonaisuudessaan voi sitten klikata sen auki
Mä just kävin koeajamassa TCT-vammaista Giuliettaa.
Eikä mitään ongelmia taaskaan, mihinkään suuntaan. Toimi kuin unelma, vaikka oikeen yritti (nopeita vaihtoja manuaalina punarajalla ja vaihtelevissa nopeuksissa jne).
Tulin siihen johtopäätökseen, että tuo vaan haluaa jaettavan Dynamic-tilassa eikä normalilla
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuvasin suojamuovin reiästä tekemisiäni.
- Liitteet
-
- Alfa 19”.jpg (62.74 KiB) Katsottu 5162 kertaa
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihteeks jotain muutakin kuin auton ropaamista.
Parin illan puhteena tein öljytynnyristä grillin/savustimen.
Arinaritilä on tommosta reikästä haponkestävää terästä. Se on jämäpaloja vuosien takaa. Kuulemma siitä on jotain aluslappuja/prikkoja meistattu.
Yläritilä on vastaavaa matskua mutta pienemmällä reikäkoolla.
Savupiipuksi kaavailin tommosessa tynnyrissä olevaan käyttö/tyhjennysreikään sopivaa pakoputken kappaletta. Se ois halkasijaltaan jotain 2,5" luokkaa mutta se on kyllä auttamattomasti liian pieni. Ei saa riittävää vetoa/savukaasunpoistoa ainakaan 2" putkella siihen sovitettuna. Kansi auki palaa kyllä oikein hienosti ja vähällä savulla.
Parin illan puhteena tein öljytynnyristä grillin/savustimen.
Arinaritilä on tommosta reikästä haponkestävää terästä. Se on jämäpaloja vuosien takaa. Kuulemma siitä on jotain aluslappuja/prikkoja meistattu.
Yläritilä on vastaavaa matskua mutta pienemmällä reikäkoolla.
Savupiipuksi kaavailin tommosessa tynnyrissä olevaan käyttö/tyhjennysreikään sopivaa pakoputken kappaletta. Se ois halkasijaltaan jotain 2,5" luokkaa mutta se on kyllä auttamattomasti liian pieni. Ei saa riittävää vetoa/savukaasunpoistoa ainakaan 2" putkella siihen sovitettuna. Kansi auki palaa kyllä oikein hienosti ja vähällä savulla.
- JarHei
- Viestit: 504
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taas korjailtiin GT:n kuskin penkkiä. Ekalla kierroksella viime vuonna tuli korjattua vääntynyt selkänojan sivutuki. Tätä oli muistaakseni foorumilla jo ihmetelty ennen kuin auto päätyi minulle, oli melko ruman näköinen. Syynä oli irti revennyt tukirauta, joka kulkee kaaressa pehmusteen sisällä. Tuon episodin jälkeen parani mukavuus jo huomattavasti, kun sivutuki ei enää painanut sisäänpäin, mutta edelleen penkki tuntui oudolta. Syksyllä sitten tajusin, että kun penkille istahtaa (tai käsin painaa selkänojasta) nuukahtaa oikea takareuna alas. Samalla tottakai koko penkki kallistuu oikeaan melko reippaasti.
Tovi sitten tutkinnan jälkeen huomasin hitsien pettäneen tangosta, joka yhdistää molempien puolien korkeussäädön takaa. Ajanpuutteen vuoksi jäi korjausyritys tähän päivään. (kerkesin jo kaavailla ehjän istuinrungon hankkimista purku 147:sta) Tällä kertaa ei tarvinnut onneksi verhoilijalla irroittaa nahkoja, vaan istuinosan verhoilut lähti neljällä pultilla pois. Korkeussäätöä avittavan kaasujousen irroittamisesta ei ollut mitään toiveita, joten tuli kokeiltua narun köyttämistä tangon keskiosaan. Tällöin vähän istuinta pumpattua, veti naru tangon oikeaan asentoon, jotta ratkennut hitsi sulkeutui ja sai kempillä liimattua takaisin kasaan.
Nyt vaikuttaisi, että istuin on vihdoin suorassa. Vähän perstuntuma vielä outo, kun ehti 17tkm ajaa paskalla penkillä, mutta toivottavasti alkais olemaan penkki nyt kunnossa. Vielä kun saisi aikaiseksi käsitellä nahat hoitoaineilla.
Tovi sitten tutkinnan jälkeen huomasin hitsien pettäneen tangosta, joka yhdistää molempien puolien korkeussäädön takaa. Ajanpuutteen vuoksi jäi korjausyritys tähän päivään. (kerkesin jo kaavailla ehjän istuinrungon hankkimista purku 147:sta) Tällä kertaa ei tarvinnut onneksi verhoilijalla irroittaa nahkoja, vaan istuinosan verhoilut lähti neljällä pultilla pois. Korkeussäätöä avittavan kaasujousen irroittamisesta ei ollut mitään toiveita, joten tuli kokeiltua narun köyttämistä tangon keskiosaan. Tällöin vähän istuinta pumpattua, veti naru tangon oikeaan asentoon, jotta ratkennut hitsi sulkeutui ja sai kempillä liimattua takaisin kasaan.
Nyt vaikuttaisi, että istuin on vihdoin suorassa. Vähän perstuntuma vielä outo, kun ehti 17tkm ajaa paskalla penkillä, mutta toivottavasti alkais olemaan penkki nyt kunnossa. Vielä kun saisi aikaiseksi käsitellä nahat hoitoaineilla.
-
- Viestit: 557
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Purin kauan varastossa olleen GTV6:sen moottorin, mäntien ja sylinterien hyvä kunto yllätti iloisesti, luulin koneen olevan totaalisesti loppuun ajettu.
Remonttia varten oli jo hankittu uudet putket/männät ja uusi kampiakseli, mutta taidan hoonata putket kevyesti ja uusia vain männänrenkäät ja laakerit jos kampiakseli on mitoissa. Kannet täytyy tutkia huomenna.
Remonttia varten oli jo hankittu uudet putket/männät ja uusi kampiakseli, mutta taidan hoonata putket kevyesti ja uusia vain männänrenkäät ja laakerit jos kampiakseli on mitoissa. Kannet täytyy tutkia huomenna.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Re: Mitä teit tänään tallissa?
155 kuskin takalonkkaa aloin tuossa perkaamaan minkälaista kroisanttia se sisältää Jos joku muistaa viimekesäisen postimerkkikokoelman toisessa takalonkassa, niin mainittakoon että tämä ei ole niin paha.
Tuossa pahin paikka. Sisälokarin irroitus ja reunojen kunnostus niin saa laittaa UUDEN sisälokarin! Kylkipelli on irti ja sielläkin on vielä muodot jäljellä(mitä toisella puolella ei ollut ainakaan 5vuoteen ollut). Kohtuullisen oloinen homma. Hieman haittaa harrastusta, että toinen käsi on paketis vapun toilailujen jälkeen
Sitten kysymys harrastajille: taka-akselin kunnostusta mietin ja mitä olette mieltä pulveri vai ruiskumaali? Ruiskulla epoxit ja työkonemaalit on ilmeisen kovaa tavaraa korroosiota vastaan? Muistetaan kuitenkin että tällä autolla ei enää ajeta suolateillä tai vesisateessa niin pulverikin varmasti ajaisi asiansa ja olisi hieman edullisempi. Mutta mielipiteitä?
Tuossa pahin paikka. Sisälokarin irroitus ja reunojen kunnostus niin saa laittaa UUDEN sisälokarin! Kylkipelli on irti ja sielläkin on vielä muodot jäljellä(mitä toisella puolella ei ollut ainakaan 5vuoteen ollut). Kohtuullisen oloinen homma. Hieman haittaa harrastusta, että toinen käsi on paketis vapun toilailujen jälkeen
Sitten kysymys harrastajille: taka-akselin kunnostusta mietin ja mitä olette mieltä pulveri vai ruiskumaali? Ruiskulla epoxit ja työkonemaalit on ilmeisen kovaa tavaraa korroosiota vastaan? Muistetaan kuitenkin että tällä autolla ei enää ajeta suolateillä tai vesisateessa niin pulverikin varmasti ajaisi asiansa ja olisi hieman edullisempi. Mutta mielipiteitä?
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloitin boxeriin jarruputkirempan. Piti vaihtaa vain kaksi putkea ennen paineenrajotinta, kuis kävikään... Huomenna jatkamaan et saa myös paineenrajottimelta takajarruille menevät putket vaihdettua
Ei irronnu millään mutterit rajottimesta niin pihdeillä putket poikki, rajotin pöydälle ja uusia putkia vääntämään. Onneks tuli hommattua 5m uutta putkea ja jarruputkityökalu uusien päiden puristelua varten.
Ei irronnu millään mutterit rajottimesta niin pihdeillä putket poikki, rajotin pöydälle ja uusia putkia vääntämään. Onneks tuli hommattua 5m uutta putkea ja jarruputkityökalu uusien päiden puristelua varten.
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Joskus tein vastaavaa ja kun ei tahtonut aueta, niin ihan varovasti vähän lämpöä. Sitten aloinkin etsiä uutta jarruletkua Nuo hommat on aika omiaan hieman eskaloitumaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mutta ei koskaan Whealer Dealerssissa. Ohjelmassa yleensä aina joka mutteri aukeaa eikä mitään rikkoudu purettaessa tai asentaessa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 11215
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Niitä ei olekaan uitettu suomalaisessa tiesuolassa
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Luulisi alkupään jaksojen englannista ostettujen autojen olevan kohtuu ruosteessa, kun on tuota merenrantaa muutama kilometri sielläkin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 11215
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Älä nyt takerru sivuseikkoihin, kun suomipoikahan tietää että nimenomaan tiesuola mädättää
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itteasiassa ne on... Ainakin gtv ja spidereitä on paalikunnossa monia tuola briteissä ja Suomessa niitä ei ole tainut pahemmin tarvita hitsata, kun eivät talviajoa yleensä näe. Olen jotain purkuosia tuolta ostanut ja myyjä sanonut että nimenomaan ruosteen takia purussa. (Ei tämä kokemus nyt mikään varteenotettava tilasto tietenkään ole.)
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
- Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86 - Paikkakunta: Paimio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli vaihdettua ajoleikkuriin akku, öljyt ja suodatin. Samalla huomasin, että rakkine vuotaa öljyä ilmeisesti venakopan tai kannentiivisteen välistä. On kyllä tuo 3v vanha MTD jenkkimäisen idioottimaisesti kasattu laite. Esimerkiksi moottorin suojamuovin takaruuvit ovat sellaisessa paikassa, että niiden irrotusta varten täytyy irrottaa myös tankki telineineen. Kannat ovat luonnollisesti tuumaisia, eikä juuri sen kokoista hylsyä löytynyt. Kun koko komeus oli takaisin kasassa, jäi tietysti öljytikun muovirungon helma kopan sisällä väärään paikkaan, lopputuloksena 2 murtunutta jäähdytyspropellin siipeä ensimmäisen käynnistyksen jälkeen. Ja taas sama purku ja kasaus uudelleen. Onneksi noita siipiä on vaikka muille jakaa, eikä tee mitään epätasapainoa yms. Laitteen laadukkuudesta voidaan myös mainita tankki, joka on kiinni telineessään vain yhdellä nippusiteellä. Vaihteiston irtikytkentää varten tarkoitettu vipu on aivan onneton rautalangan pätkä. Virtalukon taustalla oleva muovi kääntyy startatessa vähän matkaa mukana,ja konepellin kiinnitys on onneton. Silti itse ruohonleikkuri hoituu laitteella mainiosti!
Jotain sentään meni hienostikin, korjasin itse pienen ajan sisällä jo toisen kiveniskemän käyttisbemarin tuulilasista. Puuilosta muistaakseni 6,90 e maksanut Car Lux -merkkinen setti on kyllä tosi pätevä, sillä korjaa 3 iskemää. Mukana tulee mm. UV-lamppu hartsin kuivatusta varten!
Jotain sentään meni hienostikin, korjasin itse pienen ajan sisällä jo toisen kiveniskemän käyttisbemarin tuulilasista. Puuilosta muistaakseni 6,90 e maksanut Car Lux -merkkinen setti on kyllä tosi pätevä, sillä korjaa 3 iskemää. Mukana tulee mm. UV-lamppu hartsin kuivatusta varten!
- Raikkoo
- Viestit: 286
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulipas loppuviikolla talven kuitutöiden jälkeen nosteltua Merkkari peräpeiliin ja tipautettua venho vesille. Tosin jostain syystä kaikuluotain ei huolinut uuttaa anturia, täytynee vielä tutkia mikä mättää. Jos ei muuta niin kaupasta uusi.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Näyttää jokseenkin rajun kokoiselta perämoottorilta veneeseen suhteutettuna. Lisäksi peukku Giulian vetokoukusta.
Omat urotyöt autotallissa liittyvät painepesurin korjaamiseen. Pari vuotta sitten Kärcher unohtui (kylmään) autotalliin ensimmäisten pakkasten aikaan, ja siitä asti vaivannut pieni vuoto pumpun puolella karkasi tänä keväänä aivan käsistä. Yleismallin tarvikeletkua viilaamalla sain sovitettua Kärcherin kahvan vanhempaan Black&Decker painepesuriin, joka oli jäänyt eläkkeelle vuotavan kahvan takia. Nyt on sitten kahden rikkinäisen painepesurin sijasta yksi ehjä painepesuri.
Omat urotyöt autotallissa liittyvät painepesurin korjaamiseen. Pari vuotta sitten Kärcher unohtui (kylmään) autotalliin ensimmäisten pakkasten aikaan, ja siitä asti vaivannut pieni vuoto pumpun puolella karkasi tänä keväänä aivan käsistä. Yleismallin tarvikeletkua viilaamalla sain sovitettua Kärcherin kahvan vanhempaan Black&Decker painepesuriin, joka oli jäänyt eläkkeelle vuotavan kahvan takia. Nyt on sitten kahden rikkinäisen painepesurin sijasta yksi ehjä painepesuri.
Tein itse - säästin