Viisysi? Se iskarin alakiinnityspultti saattaa vähän jäkittää, mutta ei sitä mitään järkeä ole ylätukaria vaihtaessa irrottaa.
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo. Kattelin ensin onneton avain kädessä, että jos ilman tolpan irrotusta vaihtaisi, mutta pian tuli selväksi, ettei turhan joustavalla avaimella onnistu. Ei siinä kauaa nokka tuhissut, kun tolppa oli pois. Tuon haarukan kun iroittaa, niin käy helpoiten ja ilman väkivaltaa. Sama oli 156.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q4:selle tänään vähän TLC:tä.
Vuosia jatkunut kojelaudan natina / särinä toivottavasti loppui tänään kun irrotin hanskalokeron ja huomasin yhden kojelaudan kiinnitysmutterin kumin puuttuvan. Kaipa tuo on airbag räjähdyksessä vaurioituneen kojelaudan vaihdon yhteydessä tipahtanut jonnekin. No purkuautosta oli jäänyt sopiva varaosa joten paikoilleen meni. Samalla laitoin vaahtomuovia diskanttikaiuttimen johdon liittimen ympärille, ettei se kolise ilmavaihtoputkeen.
Ainakin nyrkkitesti tuntui korjauksen jälkeen muuttaneen äänimaailman rauhallisemmaksi.
Opetuspoljin sattui olemaan helposti säädettävissä kun hanskalokero oli pois, joten siirsin sitäkin sivusuunnassa muutaman sentin, jotta tulee vaatimukset täytettyä eli poljin on oltava keskellä tai hieman oikealla. Aikaisemin poljin oli hieman vasemmalla.
Renkaanvaihdossa huomasin eturenkaan heilujan hiukan, joten tätäkin täytyi vähän tutkia.
Ensi vaikutelma oli rikkinäinen alapallo, mutta tarkemmin tutkittuani huomasin rengasta heiluttaessani jarrulevyn heiluvan mutta jarrusatula pysyi paikoillaan. Eli seuraavana ajatuksena oli, että taasko on laakeri mennyt. Rengas irti ja meinasin alkaa vaihtamaan laakeria. Tässä vaiheessa huomasin, että napamutterin "lukitus" ei ollutkaan enää hahlon kohdalla vaan oli jostain syystä liikkunut sentin auki päin. Kiristin mutterin ja lukitsin sen taas vasaralla ja talttameisselillä kohdalleen. Ei rengas heilunut enää. Saa nähdä kauanko laakeri kestää ennen kuin alkaa ääntämään.
Kun sain hommat valmiiksi poika soitti hakemaan harrastuksesta, joten ajattelin lähteä kokeilemaan korjauksien toimivuutta. Alfa ei suostunut starttaamaan. Olinhan pitänyt korjauksen aikana ainakin 5 minuuttia virtoja päällä. Hain vara-akun ja kaapelit, mutta ei suostunut Alfa lähtemään tulille. Otin sitten vaimon auton eli paremman 159:sin ja kävin hakemassa pojan kotiin.
Akku antautui jo viikonloppuna mökillä kertaalleen, joten huomenna akku kaupoille. No olihan tuo jo 5 vuotta vanha halpis akku, joten hyvin on kestänyt akkuja nopeaan tahtiin syövässä 159:ssä.
Vuosia jatkunut kojelaudan natina / särinä toivottavasti loppui tänään kun irrotin hanskalokeron ja huomasin yhden kojelaudan kiinnitysmutterin kumin puuttuvan. Kaipa tuo on airbag räjähdyksessä vaurioituneen kojelaudan vaihdon yhteydessä tipahtanut jonnekin. No purkuautosta oli jäänyt sopiva varaosa joten paikoilleen meni. Samalla laitoin vaahtomuovia diskanttikaiuttimen johdon liittimen ympärille, ettei se kolise ilmavaihtoputkeen.
Ainakin nyrkkitesti tuntui korjauksen jälkeen muuttaneen äänimaailman rauhallisemmaksi.
Opetuspoljin sattui olemaan helposti säädettävissä kun hanskalokero oli pois, joten siirsin sitäkin sivusuunnassa muutaman sentin, jotta tulee vaatimukset täytettyä eli poljin on oltava keskellä tai hieman oikealla. Aikaisemin poljin oli hieman vasemmalla.
Renkaanvaihdossa huomasin eturenkaan heilujan hiukan, joten tätäkin täytyi vähän tutkia.
Ensi vaikutelma oli rikkinäinen alapallo, mutta tarkemmin tutkittuani huomasin rengasta heiluttaessani jarrulevyn heiluvan mutta jarrusatula pysyi paikoillaan. Eli seuraavana ajatuksena oli, että taasko on laakeri mennyt. Rengas irti ja meinasin alkaa vaihtamaan laakeria. Tässä vaiheessa huomasin, että napamutterin "lukitus" ei ollutkaan enää hahlon kohdalla vaan oli jostain syystä liikkunut sentin auki päin. Kiristin mutterin ja lukitsin sen taas vasaralla ja talttameisselillä kohdalleen. Ei rengas heilunut enää. Saa nähdä kauanko laakeri kestää ennen kuin alkaa ääntämään.
Kun sain hommat valmiiksi poika soitti hakemaan harrastuksesta, joten ajattelin lähteä kokeilemaan korjauksien toimivuutta. Alfa ei suostunut starttaamaan. Olinhan pitänyt korjauksen aikana ainakin 5 minuuttia virtoja päällä. Hain vara-akun ja kaapelit, mutta ei suostunut Alfa lähtemään tulille. Otin sitten vaimon auton eli paremman 159:sin ja kävin hakemassa pojan kotiin.
Akku antautui jo viikonloppuna mökillä kertaalleen, joten huomenna akku kaupoille. No olihan tuo jo 5 vuotta vanha halpis akku, joten hyvin on kestänyt akkuja nopeaan tahtiin syövässä 159:ssä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen iltapuhteena asentelin eFlexfuelin C5:een. Hyvin se kävi ilman sitäkin, kunhan sen sattui saamaan käyntiin.
Nyt käy paremmin ja selvästi kyllä tuli potkuakin lisää (ei yllätys, kun suuttimien aukioloaika pidentyi huomattavasti).
Asennus olis n. tunnin, mutta kiitos Citröen polttoainelinjan pikaliittimet ja outo koko, meni kolmisen tuntia ja risat. Piti alkuperäinen pikaliitin purkaa kolmikerroksisesta polttoaineletkusta - 20v vanhasta sellaisesta - kerros kerrokselta.
Polttoainelinjan liitin oli n. 0,3mm isompi kuin stanukoon liittimet!
Nyt käy paremmin ja selvästi kyllä tuli potkuakin lisää (ei yllätys, kun suuttimien aukioloaika pidentyi huomattavasti).
Asennus olis n. tunnin, mutta kiitos Citröen polttoainelinjan pikaliittimet ja outo koko, meni kolmisen tuntia ja risat. Piti alkuperäinen pikaliitin purkaa kolmikerroksisesta polttoaineletkusta - 20v vanhasta sellaisesta - kerros kerrokselta.
Polttoainelinjan liitin oli n. 0,3mm isompi kuin stanukoon liittimet!
- Tiige
- Viestit: 2849
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Stelvioon 120tkm huoltoa. Moottoriöljyt, etuperän öljyt, jakolaatikon öljyt, takaperän öljyt, ilmansuodatin ja jarrunesteet. Vaihteistoon öljyt vaihdettiin huuhtelemalla aikaisemmin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- jeQQ
- Viestit: 4340
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäs alottaa kolmas päivä Hiacen hitsauksen kimpussa. Yök.
- nipaka
- Viestit: 2108
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valaisinhuolto ja lamppupäivitys loisteputkista ledeiksi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Dali
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt on GTV:n alkuperäinen nahkainen vaihdekeppi värjätty satiinin mustaksi. Oli ennen aika rähjäisessä kunnossa lähes neljännesvuosisadan kepittämisen jäljiltä.
Paikalla
Vielä pitäisi löytää artesaani joka saisi restauroitua sen upotetun vaihdekaavion nahan pintaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niinhän tuo nahka käytössä kuluu, värjäys varmasti nuorensi ulkonäköä ainakin 10 vuotta.
Vielä pitäisi löytää artesaani joka saisi restauroitua sen upotetun vaihdekaavion nahan pintaan.
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdekaavion teko kotikonsteilla keinonahkaan (aito nahka vaatii metallisen painimen):
https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... ti.309725/
Myyntiin menossa oleva Punto Cabrio sai alustanpesun ja etuvaloumpion vaihdon. Lopuksi korjauspellin askartelua Flaminian helmakotelon sisärakenteisiin. Etuosasta se on jaettu poikittaissuunnassa neljään osaan, eli väliseiniä on kaksi. Tai oikeastaan tämä on kantavaa rakennetta ja jatkoa helmakotelon ulkopellille, päälle vain tulee vielä etulokasuoja. Melkoinen sokkelo.
https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... ti.309725/
Myyntiin menossa oleva Punto Cabrio sai alustanpesun ja etuvaloumpion vaihdon. Lopuksi korjauspellin askartelua Flaminian helmakotelon sisärakenteisiin. Etuosasta se on jaettu poikittaissuunnassa neljään osaan, eli väliseiniä on kaksi. Tai oikeastaan tämä on kantavaa rakennetta ja jatkoa helmakotelon ulkopellille, päälle vain tulee vielä etulokasuoja. Melkoinen sokkelo.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sellainen partisaani löytyy lähimmän 3d-tulostimen ja ruuvipenkin luota. Tekaisee kaavion vain vektorina, extruudaa vähän, tulostaa riittävällä täytöllä, kostuttaa nahan ja ruuvailee jämptisti ruuvipenkkiin kuivamaan.
Tämä tietysti vaatii sen että nahka on irtaallaan. Mutta onnistuu se kotikonstein.
- TonninAlfa
- Viestit: 471
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa, mutta välittömästi tallin edessä raittiissa kevätilmassa piti vaihdella Kesä-Veekutoseen takapyörien laakerit. Neljäsosa projektista tuli tehtyä, koska ensimmäisen purun jälkeen huomasin tilanneeni 30mm akselitapille olleet ja tässä sitten olikin jo 35mm tapit... Sen siitä saa kun olettaa tai luulee eikä tarkista osanumeroita. Samalta armon vuodelta 2004 olevaan käyttisfarkkuun 30mm oli oikea valinta.
Ja ei, vanteen päällä ei levätä vaikka erehdyttävästi siltä saattaa näyttää
Ja ei, vanteen päällä ei levätä vaikka erehdyttävästi siltä saattaa näyttää
Money well spent? Well, money spent...
- Maunu
- Viestit: 3487
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen sai taas Q4 lisää TLC:tä.
Päätin vaihtaa oikeanpuolen takapyörän laakerin. (Korjaa yksi vika ja löydä useampi.)
Jäsen Aquatican pelottavan postauksen seurauksena varauduin lähes mahdottomaan urakkaan.
Todellisuus oli onneksi armollisempi ja tuuriakin oli matkassa.
Kaikki pultit aukesivat kiltisti Milwaukeen pulttipyssyillä. Laakeri lähti perinteisesti pyörän pultin reikään kiristettävällä pitkällä pultilla ja sopivilla metallivaste paloilla. Laakerista lähti tosin ensin irti napa, jonka jälkeen otin käyttöön jäsen Gasolinan mainitseman liukuvasaran. Tällä homma onnistui vikkelään.
Samalla huomasin pakoputken y-haaran ja oikean puolen äänenvaimentimen liitoksen olevan puhki. Sormen mentävä reikä oli ilmestynyt y-haaraputkeen. Hitsasin putkeen paikan. En tosin löytänyt nopeasti rosteri peltiä, joten kuumasinkityllä paikalla mentiin. Eiköhän tuokin siellä jonkin aikaa kestä. Paksuus oli kuitenkin 1,5mm.
Yksi pohjamuovin kiinnitys oli vähän auennut ja muovi pääsi resonoimaan auton alla. Tämäkin tuli kuntoon muovimutteria kiristämällä.
Huomasin vielä lopuksi maalin lohjenneet lokasuojan reunasta, joten pieni hionta ja spray-maalia päälle.
Tänään pitäisi lähetä pikatielle ja pikkuteille kokeilemaan auttoiko laakerin vaihto auton pitämään jyrisevään ääneen.
Vanha laakeri näytti kyllä olevan kohtuu kunnossa eli ei ruostetta ja rasvatkin oli tallessa. SNR merkkinen näytti olevan. Nyt paikoilleen meni joku muutaman euron hintainen perus laakeri. Seuraavaksi vaihtuu myös toinen puoli.
Päätin vaihtaa oikeanpuolen takapyörän laakerin. (Korjaa yksi vika ja löydä useampi.)
Jäsen Aquatican pelottavan postauksen seurauksena varauduin lähes mahdottomaan urakkaan.
Todellisuus oli onneksi armollisempi ja tuuriakin oli matkassa.
Kaikki pultit aukesivat kiltisti Milwaukeen pulttipyssyillä. Laakeri lähti perinteisesti pyörän pultin reikään kiristettävällä pitkällä pultilla ja sopivilla metallivaste paloilla. Laakerista lähti tosin ensin irti napa, jonka jälkeen otin käyttöön jäsen Gasolinan mainitseman liukuvasaran. Tällä homma onnistui vikkelään.
Samalla huomasin pakoputken y-haaran ja oikean puolen äänenvaimentimen liitoksen olevan puhki. Sormen mentävä reikä oli ilmestynyt y-haaraputkeen. Hitsasin putkeen paikan. En tosin löytänyt nopeasti rosteri peltiä, joten kuumasinkityllä paikalla mentiin. Eiköhän tuokin siellä jonkin aikaa kestä. Paksuus oli kuitenkin 1,5mm.
Yksi pohjamuovin kiinnitys oli vähän auennut ja muovi pääsi resonoimaan auton alla. Tämäkin tuli kuntoon muovimutteria kiristämällä.
Huomasin vielä lopuksi maalin lohjenneet lokasuojan reunasta, joten pieni hionta ja spray-maalia päälle.
Tänään pitäisi lähetä pikatielle ja pikkuteille kokeilemaan auttoiko laakerin vaihto auton pitämään jyrisevään ääneen.
Vanha laakeri näytti kyllä olevan kohtuu kunnossa eli ei ruostetta ja rasvatkin oli tallessa. SNR merkkinen näytti olevan. Nyt paikoilleen meni joku muutaman euron hintainen perus laakeri. Seuraavaksi vaihtuu myös toinen puoli.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nää on niin tuurista kiinni. Omasta nykyisestä Q4:stä rikoin vasemman takapyöränlaakerin ABS-kehän, niin se vaati kolme kopautusta lekalla ja se oli irti.
Mulla uuden SNR:n mukana tulleet pultit oli liian lyhkäset. Tai siis oikeammin ne oli oikean kokoiset, mutta aluslevyt (joita ei rikkomatta pultista pois saa)olivat liian isot koloihin, joihin pulttien pitäisi mahtua <3
- -TTY-
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tai vaihtoehtoisesti vakaalla kädellä askarteluveitsellä/skalpellilla piirtää, kostuttaa ja sitten levittää ne viillot. Itse käytän tuohon levittämiseen tuurnasarjasta omatekoisia työkaluja, mutta esimerkiksi teelusikan varrellakin saa tarvittaessa nättiä jälkeä aikaiseksi. Numerot saattavat tosin antaa haastetta Leathercarving taitaa olla yleisimmin käytetty nimi tekniikalleBeta Julio kirjoitti: ↑09 Touko 2022, 22:13Sellainen partisaani löytyy lähimmän 3d-tulostimen ja ruuvipenkin luota. Tekaisee kaavion vain vektorina, extruudaa vähän, tulostaa riittävällä täytöllä, kostuttaa nahan ja ruuvailee jämptisti ruuvipenkkiin kuivamaan.
Tämä tietysti vaatii sen että nahka on irtaallaan. Mutta onnistuu se kotikonstein.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No tietysti sitä parasta, mitä mies voi housut jalassa tehdä. Eli aloittelin vetokoukun asennuksen 500:een. Jonkun verran sai purkaa, ennenkuin pääsi itse asiaan.
On muuten -18 500:ssa laatutasoa nostettu aikalailla Puntoon verrattuna.
On muuten -18 500:ssa laatutasoa nostettu aikalailla Puntoon verrattuna.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Janne
- Viestit: 2120
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asentelin 155:een uuden antennijohdon radiolle ja hämmästelin kosteaa etuapparin mattoa ja äänieristeiden alustaa. Tuo löydös tietää lisätöitä jatkossa, jahka kuivatus on suoritettu. Auto oli sateessa pari päivää joten jostain apparin ovi vuotaa. Kuskin ja apparin puolen eristeiden alla olikin jo valmiiksi sanomalehtiä eli vuotoa on ilmeisesti ollut jo aiemmin.
Antennijohto kulki auton oikealla puolella ja vaati kyllä melkoisen paljon purkua ja olisi vaatinut enemmänkin. Jaksoin vetää johdon etupenkille ja siitä ed. mainittujen syiden vuoksi oikoreittiä. Pitänee vielä käyttää penkki ja matto irti jahka kuivatus on suoritettu.
Edit. Apparin sähköikkunakin on talven aikana lopettanut toimintansa…huoh.
Antennijohto kulki auton oikealla puolella ja vaati kyllä melkoisen paljon purkua ja olisi vaatinut enemmänkin. Jaksoin vetää johdon etupenkille ja siitä ed. mainittujen syiden vuoksi oikoreittiä. Pitänee vielä käyttää penkki ja matto irti jahka kuivatus on suoritettu.
Edit. Apparin sähköikkunakin on talven aikana lopettanut toimintansa…huoh.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihoin jarru-ja kytkinnesteet. Aten rasinki nestettä litran purkillisen uhrasin. Samaan syssyyn muljahti ultraleggerat alle, se on kesä ny.
"puhun niin totta kuin osaan"
Paikalla
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q: Mitä teit tänään tallissa?
A: Tuuletin.
Q: Miksi?
A: Laatikkoöljy haisee pahalta.
Q: Miksi laatikkoöljy ei ole laatikon sisällä vaan tallin lattialla?
A: Koska vetoakseli jäi käteen kun alatukivarren nyppäsi irti.
A: Tuuletin.
Q: Miksi?
A: Laatikkoöljy haisee pahalta.
Q: Miksi laatikkoöljy ei ole laatikon sisällä vaan tallin lattialla?
A: Koska vetoakseli jäi käteen kun alatukivarren nyppäsi irti.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
M.O.T.Tiige @ FinPat:n projektiketju kirjoitti: ↑26 Touko 2022, 20:36Lukkorenkaalla se vetarin tumppi on laatikossa kiinni. Saattaa se tuurilla lähteä pienelläkin voimalla. Nythän sinne vaihtaa samalla öljyt laatikkoon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- _rico
- Viestit: 1342
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kävin tyhjentämässä sen ja jätin avaimet sinne. Nyt on verkkokellari ja anopin varasto tupaten täynnä romua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Integralen suodatinjalka modattiin Abarthin mukaiseksi...Väriä myöden.
Kokeilumielessä vedin pintaan VHT Anodized color coat:ia.
Kokeilumielessä vedin pintaan VHT Anodized color coat:ia.
- Liitteet
-
- IMG_20220527_220013__01.jpg (51.01 KiB) Katsottu 4954 kertaa
- dnapekko
- Viestit: 562
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Breraan kolmossylinterin puolan vaihto, samalla vaihtuivat imusarjan tiivisteet. Oma hommansa )
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa kerrankin. Vaihdoin 164:n takasatulan toiveikkaana, että käsijarru taas toimii ja saan ajella leimalle.
No eihän se toiminut. Ei toiminut toisellakaan puolella, jossa ei mitään vikaa viime vuonna edes ollut.
Vaijeria löysälle, tiukalle, vedetään kahvasta pumpataan jarrua ja mitään ei tapahdu. Ei sitten millään.
Lueskelin pari vanhaa keskustelua aiheesta ja samat oli murheet.
Tekee mieli lähettää koko kosla paaliin tuon lytyssä olevan kaverina.
No eihän se toiminut. Ei toiminut toisellakaan puolella, jossa ei mitään vikaa viime vuonna edes ollut.
Vaijeria löysälle, tiukalle, vedetään kahvasta pumpataan jarrua ja mitään ei tapahdu. Ei sitten millään.
Lueskelin pari vanhaa keskustelua aiheesta ja samat oli murheet.
Tekee mieli lähettää koko kosla paaliin tuon lytyssä olevan kaverina.
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joskus tarviaa pyöritellä sitä mäntää ulospäib, että säätö alkaa taas toimimaan. Tai sitten hakee kaupasta uuden tai tehdaskunnostetun satulan.
Tieysti varmistetaan, että kahvaa löysätessä satuloissa olevan vivut aukeaa kokonaan stoppariin asti.
Tieysti varmistetaan, että kahvaa löysätessä satuloissa olevan vivut aukeaa kokonaan stoppariin asti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaikki tämä on jo tehty. Ja satulakin on uusi...
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulitikkua tankkiin raapiessa kokeilin vielä kerran käsijarrua. Oho! Manaus auttoi ja uuteen satulaan oli ilmestynyt käsijarru!
Vanhaan taas ei ollut, joten kokeilin vaihtaa siihenkin uuden. No ei auttanut, joten...
"Käsijarru sinuun ilmestyköön tai Keinänen sinut periköön"
Ei kun odottamaan.
Vanhaan taas ei ollut, joten kokeilin vaihtaa siihenkin uuden. No ei auttanut, joten...
"Käsijarru sinuun ilmestyköön tai Keinänen sinut periköön"
Ei kun odottamaan.
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No sehän toimi. Käsijarru on ilmestynyt molemmille puolille.
Loitsun voi siirtää Tekniseen osioon.
Loitsun voi siirtää Tekniseen osioon.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:46
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tallissa mutta parkkipaikalla, kulutin n 3,5 h raitisilmasuodattimen kannen kiinnittämiseen (älkää naurako!) Voi Jeesus että osasi faceliftiin tehdä Luigi tuosta hommasta hankalan...
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ja vielä kun tietynmerkkiset suodatinelementit ovat liian korkeita Mää saksilla pruukasin vähän naksimaan korkeudesta, jotta sai seuraavalla kerralla vanhat pois. Silti meni aina selkä
"puhun niin totta kuin osaan"
- tritonus
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään, mutta eilinen meni tallissa kiinnittäen kattoverhoilua B-mallin Asconaan. Onpahan nyt tuollaisen vanhan liiton verhoilunkin kiinnittäminen koettu.
Tuli hyvä, mutta nyt vähän tuntuu kropassa että työasento ei ole välttämättä ollut kaikkein ergonomisin.
Aina yhtä hienoa ja tyydyttävää kun siinä puuhatessa rypyt oikenee ja verhoilu alkaa istua.
Henkilökohtaisen fiilisvuoristoradan huippukohtia joihin ei ehkä totu (toivottavasti!) koskaan on myös reikien tekeminen ehjään verhoiluun kauhukahvoja sun muita rensseleitä varten.
Tuli hyvä, mutta nyt vähän tuntuu kropassa että työasento ei ole välttämättä ollut kaikkein ergonomisin.
Aina yhtä hienoa ja tyydyttävää kun siinä puuhatessa rypyt oikenee ja verhoilu alkaa istua.
Henkilökohtaisen fiilisvuoristoradan huippukohtia joihin ei ehkä totu (toivottavasti!) koskaan on myös reikien tekeminen ehjään verhoiluun kauhukahvoja sun muita rensseleitä varten.
- -TTY-
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Meni vähän tämänkin päivän puolelle... Vetelin kumimaalilla Ioniqista valmistajan logoja pikkusen paremmin muuhun ulkoilmeeseen sopivaksi, kromisesta/valkoisesta gunmetal greyksi. Näppärää tavaraa tuommoiseen kevyeen pikkutuunaukseen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen Miata herätelty talven jäljiltä henkiin kytkemällä akku ja tarkistamalla nesteet ja sen jälkeen heräsikin henkiin kuin palmun alta
- Dali
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään sain vihdoin aikaiseksi hipistellä konehuonetta vähän siistimpään kuntoon edellisen omistajan jäljiltä. Tämä kun oli ollut sitä mieltä, että kyseessä on Ferrari ja suihkinut punaista ja keltaista sinne sun tänne
No, nyt on ulkoasu palautettu lähemmäs alkuperäistä ja imuputketkin kiillotettu. Etulohkon koristekansi on vielä Bilteman maalinpoistajan kynsissä, ekan kierroksen perusteella vaikuttaisi olevan ihan toimivaa tököttiä.
No, nyt on ulkoasu palautettu lähemmäs alkuperäistä ja imuputketkin kiillotettu. Etulohkon koristekansi on vielä Bilteman maalinpoistajan kynsissä, ekan kierroksen perusteella vaikuttaisi olevan ihan toimivaa tököttiä.
- Liitteet
-
- IMG_20220606_214345_3.jpg (105.99 KiB) Katsottu 4045 kertaa
-
- IMG_20220606_214329_2.jpg (89.21 KiB) Katsottu 4045 kertaa
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonloppuna aloitettu operaatio Deltan öljypumpun imuputken tiivisteen vaihdosta tuli tänään (tai oikeastaan eilen...) valmiiksi. Onneksi Deltassa ei tarvitse vetaria irrottaa öljypohjan irrottamiseksi kuten ilmeisesti samalla koneella varustetussa Insigniassa täytyy Youtube-videoiden perusteella tehdä. Vauhtipyörästäkin löytyi sopiva lovi, jonka kohdalta sai avaimen paikalleen vaihdelaatikon puoleisia öljypohjan päätyruuveja vääntäessä. Oireena oli useita sekunteja käynnistyksen jälkeen loimottava öljynpainevalo. Tiivisteen vaihtoon oli syytäkin, koska vanhassa tiivisteessä oli alinna oleva tiivistävä "huuli" murtunut lähes puolittain irti. Ei ihme, että imun aloittaminen otti öljypumpulla vähän koville. Muutaman käynnnistyksen perusteella öp-valon sammumisviive on nyt taas normaali - success!
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Silkasta uteliaisuudesta, millä öljyllä Deltaa on pääosin ajeltu?
Saappifoorumilla saman vaivan osalta on keskustelua että vaikuttaako käytetty öljy tuohon ilmiöön.
Saappifoorumilla saman vaivan osalta on keskustelua että vaikuttaako käytetty öljy tuohon ilmiöön.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TeroV.
- Viestit: 539
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viskositeetti on ollut 5W-30 sekä edellisellä omistajalla että minun aikanani, mutta merkki on varmaan ollut eri, samoin vaihtoväli. Minä ajelen Motoxilla 10 tkm vaihtovälillä. Voi olla öljyllä vaikutusta, mutta kyllä 14 vuotta ikää (oletettavasti ei ollut tiivistettä ennen vaihdettu) ja 340 tkm ajomatkaa aiheuttaa kumimaiselle materiaalille vanhenemista. Tiivistyksen rakennetta katsellessa tuli mieleen, että ihmeen hyvin on kumi imua kestänyt. Se liki irti ollut suppilomainen huuli vastaa aivan tasaiseen muovipintaan, mitään uria tms. mekaanista vastetta ei imuputken puolella tiivisteelle ole.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ollaan aika samalla hengellä tässä, kiitos .
Tuolla saappipuolella nämä tuntuu olevan reilusti yleisempiä tuplaturboversioissa kuin yksiturboisissa ja omistajalle näkyvä ero on öljyspeksissä (yksiturbo 5W30, tuplaturbo 0W40), niin tuosta tietenkin väännetään että jopa viskositeetilla olisi merkittävä vaikutus. En itse tuota usko (sen uskon että eri öljyillä voi tiivisteet vanheta eri tahtia, mutta jos niin se johtuu lisäaineistuksesta tms, ei niinkään suoraan viskositeetista), mutta uteliaisuudesta on hyvä keräillä kokemuksia ja tietoa
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Dali
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kolme kierrosta maalinpoistajaa, kova hinkkaaminen ja vähän sienellä punaista väriä kirjaimiin, se on valmis.Dali kirjoitti: ↑06 Kesä 2022, 22:06Tänään sain vihdoin aikaiseksi hipistellä konehuonetta vähän siistimpään kuntoon edellisen omistajan jäljiltä. Tämä kun oli ollut sitä mieltä, että kyseessä on Ferrari ja suihkinut punaista ja keltaista sinne sun tänne
No, nyt on ulkoasu palautettu lähemmäs alkuperäistä ja imuputketkin kiillotettu. Etulohkon koristekansi on vielä Bilteman maalinpoistajan kynsissä, ekan kierroksen perusteella vaikuttaisi olevan ihan toimivaa tököttiä.
- Liitteet
-
- IMG_20220607_144915_2.jpg (73.06 KiB) Katsottu 3884 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Delta Integralen ohjaustehostin pumpun huolto ja kunnostus.
- Liitteet
-
- IMG_20220608_183009__01__01.jpg (48.91 KiB) Katsottu 3735 kertaa
-
- IMG_20220608_184808.jpg (44.22 KiB) Katsottu 3735 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos.
Ohjaustehostin pumpusta ei löydy räjäytyskuvaa, joten piti ottaa sellainen itse.
Valmistaja on ajatellut ettei pumppua kuulu avata, vaan tarvittaessa ostettava uusi.
Tässäkin tapauksessa avaamisen syynä oli ääntävä laakeri.
Ne ovat ihan std- kamaa, saa kaupasta ja maksoivat muutaman euron.
- RiQ
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takaoven ikkunanostimen ensiapua; ikkuna tippui eilen alas -> mekanismin vaijeri irronnut lasia nostavasta kelkasta.
Vaijeri ja mekanismi saatu temppujen ja taistelun jälkeen kasaan ja lasi sähköllä ylös.
Ei tosin kestä nostoa rajoittimeen saakka vaan vaijeri irtoaa ennen kuin moottorista veto katkeaa (tuli kokeiltua ).
No uusi mekanismi tilaukseen, ei onneksi pahan hintainen ja saatavuuskin hyvä.
Vaijeri ja mekanismi saatu temppujen ja taistelun jälkeen kasaan ja lasi sähköllä ylös.
Ei tosin kestä nostoa rajoittimeen saakka vaan vaijeri irtoaa ennen kuin moottorista veto katkeaa (tuli kokeiltua ).
No uusi mekanismi tilaukseen, ei onneksi pahan hintainen ja saatavuuskin hyvä.
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettaan vuosihuolta ja muuta pientä tarpeellista putsailua.
Ilmansuodatin, tulpat, raittari, moottoriöljyt, vaihteistoöljyt, huohotinsäiliön/öljysegregaattorin vaihto uuteen, kaasuläpän puhdistus, kytkimen ilmaus (jarrunesteet vaihdettu viime kesänä, kytkin unohtui silloin ilmata), takakontin kaasujouset uusin samalla kun ei oikein enää jaksaneet nostaa konttia ylös. Nyt pitää taistella että saa painettua kontin kiinni...
Huollon yhteydessä pesty konetta jonkun verran, konetila nyt muuten olikin jo ihan siisti.
Kaasuläpän puhdistusta vaikeutti vierestä kulkevat defan ja subbarin piuhat. Onnistui kuitenkin. Kyllä sai monta kertaa suihkutella läppä eri asennoissa, ettei alas enää valunut ruskeaa nestettä. Tyhjänkäynti herkistyi huomattavasti. Yksi 90 mutkan muotoisen imu/ahtoputken klemmareista oli todella huonossa hapessa ja omasi ihmeellisen rakenteen. Todella järeästi tehty lukitusrakenne, mutta silti kertakäyttöinen, ei mitään saumaa saada irti ilman tuhoamista. Ihme hommaa, toinen oli jo tehtaalta tuollainen jubilee tyylinen. Liekö jotain osuutta sillä, että toi koko ahtoputki myydään yhtenä komponenttina niin kasausvaiheessa tehtaalla pitää kiristää vain tuo kaasuläpän päässä oleva klemmari, toisen lyö alihankkija kiinni jo aikaisemmin.
Kytkimen ilmaus olikin mielenkiintoinen operaatio tässä, kun ei ollut perinteistä ilmausruuvia vaan jotain hemmetin klipsuja piti irroitella ja vedellä letkua puolittain ulos. Jee. Onneksi Youtubesta löytyi ruhtinaallinen yksi ohjevideo ja yksi foorumipostaus brittifoorumilta, missä avattiin hommaa. Liekö sitten operaation poikkeavuuden takia jätetty tekemättä aikaisemmin, aika mustaa nestettä nimittäin tuli ulos. Hyvin näkyi letkusta ero, kun yhtäkkiä muuttui aivan kirkkaaksi. Eezibleedillä oli ihan suhteellisen helppo juttu, kunhan vain ohjeet löytyi.
Ilmansuodatin, tulpat, raittari, moottoriöljyt, vaihteistoöljyt, huohotinsäiliön/öljysegregaattorin vaihto uuteen, kaasuläpän puhdistus, kytkimen ilmaus (jarrunesteet vaihdettu viime kesänä, kytkin unohtui silloin ilmata), takakontin kaasujouset uusin samalla kun ei oikein enää jaksaneet nostaa konttia ylös. Nyt pitää taistella että saa painettua kontin kiinni...
Huollon yhteydessä pesty konetta jonkun verran, konetila nyt muuten olikin jo ihan siisti.
Kaasuläpän puhdistusta vaikeutti vierestä kulkevat defan ja subbarin piuhat. Onnistui kuitenkin. Kyllä sai monta kertaa suihkutella läppä eri asennoissa, ettei alas enää valunut ruskeaa nestettä. Tyhjänkäynti herkistyi huomattavasti. Yksi 90 mutkan muotoisen imu/ahtoputken klemmareista oli todella huonossa hapessa ja omasi ihmeellisen rakenteen. Todella järeästi tehty lukitusrakenne, mutta silti kertakäyttöinen, ei mitään saumaa saada irti ilman tuhoamista. Ihme hommaa, toinen oli jo tehtaalta tuollainen jubilee tyylinen. Liekö jotain osuutta sillä, että toi koko ahtoputki myydään yhtenä komponenttina niin kasausvaiheessa tehtaalla pitää kiristää vain tuo kaasuläpän päässä oleva klemmari, toisen lyö alihankkija kiinni jo aikaisemmin.
Kytkimen ilmaus olikin mielenkiintoinen operaatio tässä, kun ei ollut perinteistä ilmausruuvia vaan jotain hemmetin klipsuja piti irroitella ja vedellä letkua puolittain ulos. Jee. Onneksi Youtubesta löytyi ruhtinaallinen yksi ohjevideo ja yksi foorumipostaus brittifoorumilta, missä avattiin hommaa. Liekö sitten operaation poikkeavuuden takia jätetty tekemättä aikaisemmin, aika mustaa nestettä nimittäin tuli ulos. Hyvin näkyi letkusta ero, kun yhtäkkiä muuttui aivan kirkkaaksi. Eezibleedillä oli ihan suhteellisen helppo juttu, kunhan vain ohjeet löytyi.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Mikä toi akun päällä oleva Giulietta-tekstillä varustettu suojapönttö on? Onko kaupallinen tuote vai itse tehty?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Cloverleaf kirjoitti: ↑18 Kesä 2022, 07:49^ Mikä toi akun päällä oleva Giulietta-tekstillä varustettu suojapönttö on? Onko kaupallinen tuote vai itse tehty?
Toi on yhden brittiläisellä foorumeilla pyörivän Giulietta-gurun teettämä. Myy noita tuollaisia akunkuoria, short-shifter kittejä ja jotain muutakin. Tällä hetkellä kehittelee alumiinisia pohjapanssareita mitkä ainakin olen tilaamassa siltä heti kunhan vaan saa kehityksen loppuun sen etummaisen palan osalta. Viimeisin tieto on, että suunnitelma meni uusiksi kun hän haluaa että se etummainen pohjapanssari olisi kahdessa osassa/jotenkin saranoitu niin että ilmansuodattimen vaihtoa varten ei tarvitsisi irroittaa kuin pieni pala siitä oikeasta kulmasta mikä ois kyllä ihan hemmetin hyvä juttu.
Sain tilattua siltä noi akun kuoret ennen brexittiä, oisko ollut joku 65 GBP posteineen, nykysin tohon tietty verot ja tullit päälle . Multa löytyy tuollainen yksi punainen akun kuori myös, mikä oli käytössä vuoden päivät. Vaihdoin kuitenkin ensimmäisen talven jälkeen akun autoon ja ylimitoitin sen asentamalla tohon 1.4 bensaan 2.0 dieselin akun (278mm leveä). Tilasin sitten häneltä toisen tuollaisen leveämmän version myös, tällä kertaa mustana ja laitoin sinne tekstin alas punaista teippiä, että kuori itsessään on musta ja teksti punainen.
Tuollainen punainen 242mm leveälle akulle (eli 1.4 bensalle) tarkoitettu löytyy ylimääräisenä, voin myydä tyyliin hintaan kymppi + postit jos kiinnostaa. Ei tuokaan pahalta autossa näyttänyt tuon isomman akun kanssa, pikkasen vaan toi musta akku pilkotti tuolta kyljestä ulos. Tarvittaessa voin linkata tyypin someprofiilit minkä kautta noita myy, siltä saa tilattua ihan oikean kokoisen ihan minkä värisenä tahansa ja tuo "Giulietta" tekstikin on ihan täysin toiveiden mukaan tehtävissä, haluaako alkuperäisellä fontilla, faceliftatulla vai jollain omalla laserleikatulla logolla.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 540
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin öljyt ja suodattimen sekä putsasin ja öljysin moottorin vapaavirtaussuodattimen.
- VMTD
- Viestit: 3337
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vihdoin ja viimein sain väsättyä uuden putken 166:en ohjausvaihteeseen, joten nyt ei pitäisi tulla öljyvahinkoja parkkipaikoille.