Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Ostin tietokoneen UPSiin uudet akut,vaikka nimellismitat oli samat niin eihän ne sopineet paikoilleen.Piti jyrsiä Proxxonilla vähän muovia edestä että sai sopimaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pihalla, mutta menköön - vaihdoin kärryyn 13-napaisen tökkelin ja vetelin valmiiksi piuhan pakkivalolle. Pakkivalokin tuli jo ostettua, tarttee vielä ettiä sopivat ruuvit että saa kiinni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

J kirjoitti:Tää voi kestää...
Mulla olis vähän parempi aihio ylimääräsenä, jos et tuosta halua värkätä.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

alfa 156 v6 kirjoitti:
J kirjoitti:Tää voi kestää...
Mulla olis vähän parempi aihio ylimääräsenä, jos et tuosta halua värkätä.
Kiitos tarjouksesta. Teen tässä kokeilua, jossa tavoitteena on joko verhoilla kojelauta alcantaralla tai sitten nukata se. Olen poistanyt nyt päällysvinyylin kokonaan ja seuraava vaihe on korjata pohjamateriaalissa olevat halkeamat, hionta ja sitten pinnan eristäminen ennen uuden pintamateriaalin laittoa. katsotaan miten käy... :-)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

J kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
J kirjoitti:Tää voi kestää...
Mulla olis vähän parempi aihio ylimääräsenä, jos et tuosta halua värkätä.
Kiitos tarjouksesta. Teen tässä kokeilua, jossa tavoitteena on joko verhoilla kojelauta alcantaralla tai sitten nukata se. Olen poistanyt nyt päällysvinyylin kokonaan ja seuraava vaihe on korjata pohjamateriaalissa olevat halkeamat, hionta ja sitten pinnan eristäminen ennen uuden pintamateriaalin laittoa. katsotaan miten käy... :-)
Pistähän kuvia etenemisestä, itsellä ollu samanlaisia ajatuksia :-D

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Polforea kirjoitti:Pihalla, mutta menköön - vaihdoin kärryyn 13-napaisen tökkelin ja vetelin valmiiksi piuhan pakkivalolle. Pakkivalokin tuli jo ostettua, tarttee vielä ettiä sopivat ruuvit että saa kiinni.
Kärryn peruutusvaloa arvostaa syksyn pimeydessä yllättävän paljon :)
Tuli asennettua omaan kärryyn viime kesänä moinen lisäominaisuus.
Vielä kun tuohon sais semmoisen lisäominaisuuden, että kärryn eteenpäin paistavat äärivalot ja auton kaikki omat takavalot sammuisi kun lyö pakin päälle ni sit ois hyvä.
Vaaleasta kärristä heijastuvat auton takavalot sokaisee näkymän taaksepäin aika tehokkaasti.
Voihan sitä auton valokatkaisijaa toki käyttää mut kun siitä sammuu samalla ajovalot niin ei oo kätevä eikä jarruvalot tottele sitä namikkaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Maston 121 korjaa tuonkin heijasteluongelman :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Jep, ainakin jos maalaa takavalot ja kärryn äärivalot huolella tolla stealth pinnoitteella :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mää aattelin sitä kärryn etureunaa, niin ei enää heijastele niin kovasti niitä auton takavaloja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kuinkas jotain tämän tyyppistä ratkaisua tuohon em. ongelmaan?
https://www.ebay.com/itm/175-WiFi-Wirel ... %3A2334524
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Polforea kirjoitti:Mää aattelin sitä kärryn etureunaa, niin ei enää heijastele niin kovasti niitä auton takavaloja.
Juu, niin minäkin mut meinasin et varman päälle :mrgreen:
mutt kirjoitti:Kuinkas jotain tämän tyyppistä ratkaisua tuohon em. ongelmaan?
Mul on ollut traktorin etukuormaajassa tommonen wifi kamera välillä apuna kun joutuu pinoamaan tavaraa sokkona oviaukosta sisään Siinä hommassa ihan ok.
Kokeilin joskus laittaa saman kameran kärrin takalaitaan kiinni, mut pakitellessa menee aivot solmuun kun näkymä on kohtisuoraan kärrystä taaksepäin. Kamerasta löytyy siis peruutuskameramoodi jolla kuvan saa peilattua näytölle. Se vaan on jotenkin outo hahmottaa tilanne kameran kautta kun auto ja kärry on menossa vähänkin eri linjassa.

Auton omasa peruutuskamerassakin on tuki peräkärrylle, mutta se on minusta täysi turhake. Ei se laajakulmakamera näe korkean kopin taakse ja muutenkin sen opastuksen "kalibrointi" ja toiminta on vähän mitä sattuu. Ainoa ilo peruutuskamerasta on kun kytkee kärriä niin saa vetokoukun tähdättyä tarkasti kohdalleen.

Eipä tuo valojen häikäisy ole muuta kuin näiden pimeiden syksykelien murhe kun on säkkipimeää ja auton lasit täynnä vesipisaroita.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Taas teki vähän mieli lähettää tappouhkauksia Italiaan, kun selällää helman päällä maatessa tähysteli koelaudan alle. Tainnut Luigilta unohtua suunnitteluvaiheessa, että ikkunamoottoritkin tarttee sulakkeet, eikä sulakepaneeliin enää mahdukkaan. :oops:

Tarkoituksenahan oli irroittaa kuskin ikkunan sulake, jotta ei moottori pimaha kun lasi sahaa eestaas oven lukon seottua. Noh kun olin napsinut ohjekirjan mukaan molemmat kuskin oven sulakkeet ja keskuslukituksen sulakkeen irti ja edelleen ikkuna liikkuu kun oven aukaisee, alkoi jo vähän ihmetyttää. Pikaisen googletuksen jälkeen selvisi, että ikkunoiden sulakkeet on sijoitettu sulakepaneelin taakse kaikkien rojujen alle piiloon, eikä käyttöohjekirja mainitse asiasta mitään. Käyttöohjekirjassa kyllä kuva neljästä sulakkeesta tuon kojelaudan paneelin yhteydessä, mutta ei kovin kuvaavasti kerrottu, missä oikeasti sijaitsevat. Ohekirjan mukaan kaiken lisäksi mukamas 1x kontin avaus, 2x Bose ja 1x vara (kaiketi, koska ei ilmoitettu). Todellisuudessa on siis 1x kontti, 1x Bose ja 2x ikkunat... Oletettavasti kuvassa F60=kontti ja F61=Bose. Varmuudella F62=kuskin ikkuna ja F63=apparin ikkuna.

On muuten aivan perseestä päästä käsiksi noihin. Piti sulakepaneelin lisäksi irroittaa kynnyslista, jotta voi raottaa lattiamattoa, irroittaa konepellin avauskahva ja vielä yksi joku muovipaneeli. Kaiken lisäksi sulakkeiden päällä on joku ihme muovihäkki. Edelleenkään sulakkeita ei oikeastaan näe vaikka selällään yritti tähystää, vaan näppituntumalla piti irroittaa toinen sulake oikealta...
:drinking:

Koitin vähän kuvissa havainnollistaa sulakkeiden sijaintia. Keltaisilla merkityt kierteet samat molemmissa kuvissa. Kuva missä näkyy kaksi keltaista 20A ikkunoiden sulaketta on kuvattu siis alhaaltapäin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Liitteet
IMG_20201123_175929.jpg
IMG_20201123_175929.jpg (248.74 KiB) Katsottu 8455 kertaa
IMG_20201123_175900.jpg
IMG_20201123_175900.jpg (181.23 KiB) Katsottu 8455 kertaa

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tänään tuli korjattua itse vika, eli lukon vaihto. Summa summarum ovipahvi pois, ikkuna pois, osa ikkunamekanismista irti ja mahtui käsi oven sisään irrottamaan tangot lukosta. Loppujen lopuksi aika helppo homma, vähän hirvitti ikkunaa irroittaessa. Vajaa kolme varttia meni irroittaessa kun samalla tutkaili miten kaikki menee takaisin paikalleenkin. Kasausvaiheessa ikkuna oli hiukan vaikea saada paikalleen edestä, ylimääräinen käsipari tukemassa ikkunaa helpotti huomattavasti. Sitten vielä kun kaikki oli kasassa ja olin laittamassa ovia lukkoon tajusin, että ikkuna jäi muutaman millin liian alas. Noh, ovipahvi uudelleen irti, ikkuna löysälle, ovi kiinni ja apurin kanssa nosti ikkunan ylös tiivisteen uraan saakka ja kiristi paikalleen.

Melkein olis voinu projektiketjun aloittaa auton ostaessa, sen verta "kaikenlaista pientä" tullut matkan varrella. :roll: Sehän tekee autosta eksklusiivisen, kun muut ei näitä uskalla edes ostaa. :lol:
Liitteet
IMG_20201129_150520.jpg
IMG_20201129_150520.jpg (317.86 KiB) Katsottu 8263 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mä vähän vihjailinkin :lol:
Alfissimo kirjoitti:
JarHei kirjoitti:11 kuukautta kesti ennen kuin alkoi oikeasti v*******aan Alfan omistaminen. :roll:
Seuraavaksi vituttaa, kun vaihdat sen lukon. Tai jos on pienet kädet, niin sitten ei.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JarHei »

^ Eipä se lukon vaihtaminen ihmeemmin aiheuttanut vitutusta, oli enemmänkin kiva kun sujui odotettua helpommin. Tosin siinä kohtaa kun oli valmista ja tajusi ikkunan olevan alhaalla oli hieman turhautunut, muttei ehkä vielä vitutukseen yltävä mielentila :lol:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kuva

Veljen kanssa hierottiin autoja. Etualalla veljen C4, josta hitsattiin helmojen takapäät molemmin puolin. Taaempana oma Xsara, johon vaihdettiin raidetangonpäät. Myös lämmityslaitteen vikaa diagnosoitiin eikä vikaa lopulta löydetty, mutta kotimatkalla huomasin lämppärin toimivan kuten pitääkin, eli romu korjautui itsekseen pelkällä vianhakuyrityksellä. Lakon tehnyttä takalasinpyyhkijääkin yritettiin diagnosoida, mutta sen kanssa ei päästy paljoa takaluukun verhouksen irrotusta pidemmälle. Työnjako oli aika hyvä, minä hitsasin veljen autoa ja veli korjasi mun autoa :lol:

Se, että meillä molemmilla on Citroen on muuten ihan puhdas sattuma, jos joku sattuu ihmettelemään :mrgreen:

Kuva

Aurauskulmien säätöä.

Kuva

Oli todella lähellä ettei jäänyt aurauskulmat säätämättä, kun tämä helvetinkone ei meinannut suostua yhteistyöhön. Mittaus keskeytyi todella monta kertaa johonkin häiriöön. Jossain vaiheessa todettiin, että tehdään välillä muita hommia ja yritetään myöhemmin vielä kerran, ja sillä viimeisellä kerralla lopulta saatiin mittaus menemään läpi asti.

Kuva

Sähkölinnunkakkaa. Kesken hitsaushomman loppui suojakaasu. Sitä kun ei mistään siihen hätään ollut saatavissa, niin haettiin kaupasta äkkiä rulla ydintäytelankaa. En kadehdi veljeä, kun saa nuo kuonat tuolta putsata.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tämähän menee eilisen piikkiin, primerakeulaan vahaus, uusi startti ja moniurahihna kahdella ohjainpyörällä.

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Flaminian ovien purkua. Menee suunnilleen ilta per ovi. Ruuveja ei ole säästelty, ja valetut ikkunan kehykset on niiteillä kiinni. Suunnittelijalla on selvästi ollut tarkoitus, että hälyääniä ei saa tulla missään olosuhteissa vuosikymmentenkään päästä. Ja sitten vielä vähän varmuuskerrointa päälle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Vaihdoin lähivaloihin Osramin 5000K värilämmöllä olevat polttimot. Kerrankin pienistä käsistä oli jotain hyötyä, sen verran ahdas paikka tuo on. Kaukovalopolttimot on vielä helposti käsillä.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Otin kesärenkaat vanteilta ja laitoin talvirenkaat päälle. Ei tarvinnut tasapainottaa. Pojan maastopyörä siis kyseessä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eilen tuli ihmeteltyä 159:sin etupään kolinaa rattia kääntäessä.

Syyksi paljastui ohjausvaihteen pulttien kireys. Olin vääntänyt pultin mutterimopolla kiinni metrin pituisella jatkovarrella (ei ylety muuten ylhäältä päin kiristimään).
No kaipa tuo toimii momentin rajoittimena sen verran paljon, ettei pultti kiristynyt tarpeeksi ja ohjaus vaihde pääsi kolisemaan muutaman kuukauden ajelun jälkeen.
Nyt sitten väänsin käsin pultit kireälle. Toivottavasti pysyy kiinni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Ruuvasin uuden akun kiinni 75:een ja käynnistin auton. Hiton hyvältä kuullosti edelleen. Huomenna auton voisi ottaa liikenteeseen kun alkaa olla takavetokelitkin.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

Maunu kirjoitti:Eilen tuli ihmeteltyä 159:sin etupään kolinaa rattia kääntäessä.

Syyksi paljastui ohjausvaihteen pulttien kireys. Olin vääntänyt pultin mutterimopolla kiinni metrin pituisella jatkovarrella (ei ylety muuten ylhäältä päin kiristimään).
No kaipa tuo toimii momentin rajoittimena sen verran paljon, ettei pultti kiristynyt tarpeeksi ja ohjaus vaihde pääsi kolisemaan muutaman kuukauden ajelun jälkeen.
Nyt sitten väänsin käsin pultit kireälle. Toivottavasti pysyy kiinni.
Ovat kyllä hankalat kiristää kun jatkovarret joustavat. Alunperin ovat venyvät pultit ja itsekin vaihdoin siihen kovat pultit, jotka eivät meinaa pysyä kireällä. Nyt kun tietää mikä siellä napsuu, se muistuttaa sillä äänellä kiristystarpeesta.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Kävin kimppatallissa katsomassa miten Brera jakselee. Naapurit olivat siirtäneet sitä, ja jättäneet avaimen paikoilleen. Liekö sen takia akku täysin tyhjä, älylaturi piti huijata irtoakun kanssa lataamaan. Saas nähdä mitä viime keväänä ostettu Bosch tuosta tykkäsi.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

Teen tässä kokeilua, jossa tavoitteena on joko verhoilla kojelauta alcantaralla tai sitten nukata se. Olen poistanyt nyt päällysvinyylin kokonaan ja seuraava vaihe on korjata pohjamateriaalissa olevat halkeamat, hionta ja sitten pinnan eristäminen ennen uuden pintamateriaalin laittoa. katsotaan miten käy... :-)
alfa 156 v6 kirjoitti:Pistähän kuvia etenemisestä, itsellä ollu samanlaisia ajatuksia :-D
Voi Prkl... Tuli tässä mieleen 17-vuotta vanha ajatus siitä, kuinka tykkään Dueton peltisestä kojalaudasta ja vastaavasti sitten 2000:sen nopeus- ja kierroslukumittarin kuupista. No, menin nyt sitten ostamaan Dueton pellit ja aikoimuksena olisi nyt kokeilla saisiko tehtyä yhdistelman noiden kahden mallin eniten silmää miellyttävistä elementeistä. Voi tulla kauhea, mutta se selviää sitten..

-Jani

Avatar
smppa
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Loka 2020, 21:41
Car(s): 159 2.2 JTS Berlina
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kaks puolikasta ja yhden kokonaisen päivän korjannut kutoskoneisen Baijerilaisen pakoputkea. Tai no, tuli vaihdettua myös raidetangon sisäpää samalla. Pakosarjojen ja pakoputken välinen liitos oli hävinnyt jonnekin, muuten kaikki osat oli kuitenkin ehjiä. Vaihdoin sinne siis yleimalliset 2" laipat. Suurin osa ajasta kului pakosarjojen irrotukseen ja asennukseen.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

tehostinolion vaihoin. Punanen pois ja gi/r tilalle.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Suoritin autolle joulusiivouksen, imuroin ja hinkkasin puhtaaksi kaikki muovit ja tekstiilit lattiasta kattoon. Nahoille puhdistus/hoito asianmukaisilla aineilla. Joululahjaksi toivoin nahankorjaussettiä, pääsen sitten tammikuun puolella laittamaan pienet kauneusvirheet penkeissä kuntoon. Hyvässä kunnossa nahkasisusta on tosin auton ikään nähden.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kerrankin tallissa sai tehdä hommia.

Q4:sen kytkin remontti pääsi alkuun.

Tänään sain apurungon tiputettua pois ja startin irrotettua.

Samalla irtosi startin solenoidista pääsyötön kontakti, joten menee näköjään uusiksi starttikin.

Auto on aivan kauhean näköinen pohjastaan, kun sillä on ajeltu pitkin kaatopaikkoja ja tehdasaluetta. Ihan kunnon rikkihappokylpyä on saanut pari vuotta.

Jotenkin silti kummastutti ettei apurunko ollut mitenkään syöpyneen näköinen ja helmatkin näyttivät olevan ruosteettomat, jopa niiden pienten muovitulppien takana.

Kaksi vuotta sitten vaihdoin autoon uuden turbon ja nyt näyttäisi siltä ettei Garrett ole tehty kestämään kun muutama tuhat kilometriä.
Auto on tässä viime aikoina kuluttanut jonkin verran öljyä ja näyttäisi siltä, että öljyä pääsee imuilman mukana koneeseen. Esimerkiksi kaasuläppä on aivan öljyn peitossa.
Niin ja turbon ympärystä on myös aivan öljyinen.

Alkaa kyllä mennä usko tähän laitteeseen. Toinen 159:si on 2006 vuodelta eikä siinä ole oikeastaan mitään vikaa. Tässä 2008 mallissa taas kaikki hajoaa. Viimeisen vuoden aikana on hajonnut jakopää (onneksi meni vain keinut), ohjaustehostimen letku, laturi kaksi kertaa, kardaani ja kytkin. Jotain varmaan unohtui. Joka tapauksessa melkein auton arvon verran on osiinkin mennyt. Jos vielä olisi työn teettänyt ulkopuolisella, niin olisi saanut jo tehdä velkaakin.

No jospa kestäisi edes seuraavaan katsastukseen asti. Jos ei mene enää läpi niin sitten menee paaliin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Väsäsin rouvan purnukkatelineeseen uuden pohjan. Alkuperäinen oli jotain mdf-tyyppistä viilupinnalla, niin se ei ollut tykännyt kosteudesta. Niinpä mittailin levyn, piirsin sen tietokoneella ja pistin pikkuCNC:n hommiin:
Kuva

Päälle vetäisin sitten pellavaöljyt niin jospa tuo kestäisi:
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tallin vieressä asentelin peräkärryyn pakkivalon, josko näkis paremmin peruutella pimiällä.

Tuon jälkeen kävin tallissa silittelemässä 159:iä ja kyselemässä, että oliskos jotain millä voisi parantaa fiilistä. Aika paljonkin parani, moni purkki valittaa nyt vähemmän kun sähkönpuute on ratkaistu, mutta pari vielä jäi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^^^Tuo sinun turbo vaikuttaa joltain piraattituotteelta.
Ja sellainen uteliaisuuskysymys herää mieleen että käytätkö autoa ennen sammuttamista tyhjäkäynnillä noin minuutin rippuen kuormituksesta? Riippuu tietenkin myös siitä onko autossa jotain öljyn/veden jälkikierrätystä.
En tiedä onko omassa Audissa mitään jälkikierrätystä, mutta itse käyttelen jonkinaikaa tyhjää turbon säästämiseksi. Aika harvat taitaa noin tehdä, ja miten lie ohjekirjatkaan antamaan ohjetta tuon suhteen. Pitäisi omasta ohjekirjasta varmaan edes jaksaa katsoa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

gYdEbUh kirjoitti:^^^Tuo sinun turbo vaikuttaa joltain piraattituotteelta.
Ja sellainen uteliaisuuskysymys herää mieleen että käytätkö autoa ennen sammuttamista tyhjäkäynnillä noin minuutin rippuen kuormituksesta? Riippuu tietenkin myös siitä onko autossa jotain öljyn/veden jälkikierrätystä.
En tiedä onko omassa Audissa mitään jälkikierrätystä, mutta itse käyttelen jonkinaikaa tyhjää turbon säästämiseksi. Aika harvat taitaa noin tehdä, ja miten lie ohjekirjatkaan antamaan ohjetta tuon suhteen. Pitäisi omasta ohjekhtirjasta varmaan edes jaksaa katsoa.
156 JTD-> käytin vain esim. kesällä kovan motariajon jälkeen noin. Yleensä en.
Alkuperäinen Garrett VNT-turbo -->380 tkm.
Sama juttu PSA HDI:n kanssa.

Huono yksilö, öljynvaihtoväli ? noin 10-13 tkm on noissa omissa riisseleissä haarukka.
Jokin 30 tkm:n vaihtoväli on aivan liikaa Suomen olosuhteissa...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään sain Q4:sen lootan irti ja kaksoismassan/kytkimen vaihdettua.
Laatikon irrotus kesti ainakin parituntia, kun ei meinannut missään asennossa mahtua tulemaan pois. Takaisin meni sitten 15 minuutissa.
Kesällä toisen 159:sin sama jumppa meni jotenkin 15 min loota pois ja 1 päivä takaisin laittoa.

Huomenna jatkuu homma apurungon maalauksella ja jos Meretekiltä tilattu startti saapuu niin sekin paikoilleen varmaankin saadaan.

Mahtaako Alfa olla kovin tarkka peräöljystä? Ajattalin laittaa jotain motonetin hyllystä saatavaa 75w-90 öljyä (castrol tai redline).

Turbon vuotoa en jaksa vielä miettiä. Käsittääkseni on ihan alkuperäinen Garrett ja ostettu se on saksalaisesta turboihin erikoistuneesta liikkeestä. Heillä on siis ihan kivijalkaliike eikä vain nettikauppa.

Paluuputken koneen puoleinen tiiviste näyttää myös vuotavan jonkin verran, joten sen vuodon tiivistäminen on työlistalla. Jos loppuisi edes pihan merkkaaminen.

Pakoputken haitari näyttää olevan aika valmis ja nyt kun putki on roikkunut ja vääntynyt eri asentoihin taitaa senkin vaihto olla edessä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vaihdoin lampun. Palaneen 60W hehkun tilalle pyörähti 16,5W LED, josta luvataan irti 2100 lumenia. Kieltämättä sisämaisema vähän kirkastui entiseen verrattuna.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Valmistelin 75:sen tankinvaihtoa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Polforea kirjoitti:Vaihdoin lampun. Palaneen 60W hehkun tilalle pyörähti 16,5W LED, josta luvataan irti 2100 lumenia. Kieltämättä sisämaisema vähän kirkastui entiseen verrattuna.
40v+ ikää, niin alle 2000 lumenia on tunnelmavalo. :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Siihen on vielä pari vuotta aikaa :D

Kyllä tuo tuossa tilassa semmonen geneerinen yleisvalo on ja saakin olla (onhan tuikku arviolta 4,5m korkeudella), mutta ero kuuskymppiseen hehkulankaan on silti tervetullut - kuin myös odotettu pidempi kestoikä, vaikkei vaihto niin penseä operaatio ollutkaan kuin ensin enteilin. Oikeita työvaloja on tarkoitus pistää vähän eri hengellä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:Tallin vieressä asentelin peräkärryyn pakkivalon, josko näkis paremmin peruutella pimiällä.
Itse tein samak homman mutta tallissa. Valon lähteeksi laitoin tämän tehokkaaksi mainitun ledin (https://modificars.fi/led-polttimot-aut ... uperkirkas).

Sinällään täyttää kyllä tehtävänsä mutta nyt auton polttimovalvonta käskee tarkistamaan kärryn vasemman vilkun, ei auton mielestä toimi. Vilkkuu kyllä ihan nätisti. Pitää vielä kokeilla mitä tapahtuu jos vaihtaa pakkiledin vasemmalta oikealle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eilen ja pihalla.

Giulietan vasemman takajarrulevyn ja palojen vaihto. Oli jo aikakin - vanhasta levystä osasia irronnut jo, ulompi pala oli niin tiukassa että ilman tuurnaa ja isoa lekaa ei hievahtanutkaan.
Huolto-ohjelman mukaista 12kk välein tehtävää jarrujen PPVK:ta ei aivan satavarmasti ole tehty hetkeen :lol:

Tänään teen oikean takapuolen; alko olla liian märkä, kylmä ja pimeä tehdä mitään ulkona iltapäivästä. Kuvia tulee sitten projektiketjuun... Aivan kammottavassa kunnossa nuo takalevyt olikin.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jargon »

Vaihdoin xenon polttimot 159:iin, olipa yllättävän helppo homma

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Vain lyhkäisiin vai molempiin? Eikös nuo ole H7 kummatkin? Paraniko valoteho huomattavasti? Yllättävän harvinainen varuste taitaa olla 159:ssä tehdasasennetut xenonit :o:

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jargon »

^tässä yksilössä on tehdasxenonit. Lisänä vielä H1 (vai H7) sisimmässä umpiossa

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kytkin remontti q4:seen eteni tänään taas vähän.
Apurunko tuli maalattua. Startti saapui postiin tänään, joten huomenna saa kasata auton.
Pakoputken haitarin rälläköin irti ja uusi haitari hitsattiin toisesta päästään kiinni. Kunhan saa apurungon paikoilleen ja koneen oikeaan asentoon voi hitsata myös toisen pään.
Toisen takapöntön klemmari oli ruostunut poikki, joten sekin vaihtui uuteen.

Turbon öljyn kierron paluuputken tiivisteeseen laitoin permatex copper silikonia. Ainakin nettikirjoittelun perusteella kyseinen aine pitäisi kestää turbolta tulevan öljyn lämmöt.

Redlinen peräöljyä tuli ostettua. Huomenna saa sitäkin laittaa periin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
pahakeisari
Viestit: 106
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008

Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Giulietta saipi uudet takapyörän laakerit tänään aamupäivällä.. Johan hiljeni meteli.
Oli maailman helpoimmat vaihtaa. :-D

Lanccu
Viestit: 197
Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86
Paikkakunta: Paimio

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Lanccu »

Maunun turbo-ongelmiin liittyen, kannattaa selvittää sen hajoamisen syy. Jotkut viisaat ovat sanoneet, ettei ole huonoja turboja, on vain huonoa voitelua. Eli syy turbon hajoamiseen on usein muualla kuin itse turbossa. Itsekin työn puolesta aloittelin turbojen myyntiä pari vuotta sitten. Takuuehdoissamme on minimivaatimuksena öljyjen, öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen vaihto. Öljyn meno- ja paluuputket tulisi myös uusia tai aina vähintään puhdistaa. Ja nämä ovat tosiaan minimivaatimukset, syy turbon hajoamiseen saattaa vaatia enemmänkin tutkimista.
Itse en tuota kyseistä konetta tunne, mutta onko niissä huohotuksessa ollut jotain ongelmia? Tukossa oleva huohotin saa aikaan sen, että paineen kasvaessa öljyn paluu turbosta ei toimi kunnolla. Huonon öljynkierron voivat aiheuttaa myös tosiaan tukossa olevat öljyputket. Niissä mahdollisesti olevat lämpösuojat on syytä pitää paikallaan, muutoin esim. lähellä olevan kuuman pakosarjan vaikutuksesta öljyä hiiltyy putkiin. Myös tukossa oleva hiukkassuodatin tai huonokuntoinen välijäähdytin voivat aiheuttaa ongelmia.
Tuota jälkikäyttöähän ei moni nykyautoilija malta tehdä, kun on kiire milloin mihinkin, ja johan se on pian kriminalisoitua jäädä parkkikselle istumaan tyhkäynnillä olevaan autoon. Itse kyllä tuota harrastan, parin minuutin jälkikäyttö + lyhyt käyttö käynnistyksen jälkeen ennen liikkeelle lähtöä. Muutamat kaverit aina piruilevat tuolle autossa istumiselle, mutta täytyyhän niillekin jotain puheenaiheita keksiä...nykyautot kuulemma ei sellaista enää tarvitse yms. Nykyiset turboautot itse asiassa tarvitsevat lisäksi myös sitä, että niille antaa välillä kunnolla kenkää, muuten nämä nykyään yleisten VNT-ahtimien siivet jumittuvat. Lisäksi öljynvaihtovälit kannattaa pitää turbopeleissä kohtuullisina, sanokoot tehtaan suositukset mitä tahansa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Periaatteessa ainoa, mikä eliminoi(si) turbon jälkikäytön tarpeen on sähkötoiminen voitelu- ja jäähdytyskierto. Jälkimmäisiä on hyvinkin olemassa, ensinmainittuun en ole itse törmännyt.

Aika paljon toki myös auttaa, ettei autoa kengi siihen parkkiruutuun asti, vaan ottaa sen viimeisen pari minuuttia kevyellä kuormalla ja rauhallisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:Periaatteessa ainoa, mikä eliminoi(si) turbon jälkikäytön tarpeen on sähkötoiminen voitelu- ja jäähdytyskierto. Jälkimmäisiä on hyvinkin olemassa, ensinmainittuun en ole itse törmännyt.

Aika paljon toki myös auttaa, ettei autoa kengi siihen parkkiruutuun asti, vaan ottaa sen viimeisen pari minuuttia kevyellä kuormalla ja rauhallisesti.
Entäs jousikuormitteiset jälkivoiteluratkaisut? Onko niitä vielä käytössä? Joskus aikaan kivi ja kirves kun olin apupojan apulaisena parissa turbo-projektissa joissa ahdettiin Opelin CIH kone kaasuttimella. Näihin molempiin laitettiin erillinen öljysäiliö jossa käsittääkseni oli jousikuormitettu mäntä. Kun kone kävi ja öljynpaineet olivat ylhäällä niin säiliö "ladattiin" ja koneen sammuttua ja öljynpaineen laskiessa se taas sitten painoi viileää öljyä turbon läpi vielä hetken.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuli itsekin tuota turbojen elämää youtubesta tutkittua. Vuoto näyttäisi tulevan molemmille puolille, mutta ehkä enemmän imupuolelle.
Uusi ilman suodatin ja öljyt menee nyt ainakin paikoilleen. Samalla täytyy tutkia onko kampikammiossa painetta, joka estää öljyn vapaan kierron turbolta öljypohjaan.
Epäilen myös että, moottoriöljyssä on voinut olla hiukan ylitäyttöä, joten sekin on voinut aiheuttaa paluulle vastapainetta.

Kaipa tuon huohotin systeeminkin jotenkin voi puhdistaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Latautuiko paineakku öljynpaineiden noustessa vai niiden jo noustua? Mun näkemät latautuu noustessa ja siis hidastaa paineennousua täyttyessään, jos ei ole hanalla suljettu jo koneen käydessä.

Paineakussa on toki rajallinen toiminta-aika suhteessa virtausnopeuteen, mutta on se vähintään tyhjää parempi, kunhan toteutus onnistuu olemaan sellainen, joka ei estä voitelua käynnistyksen yhteydessä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin