Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Angus
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Marras 2012, 15:18
Car(s): 156 2.0TS -99 Sele.
Ex:164 2.0TS
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Angus »

Volvon Kaikki, viivoittimella piirrustetut vastatuulimallit.. .

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Aika kyllä yleensä itellä tekee tehtävänsä. Joku vuosi sitten vielä pidin spideriä todella rumana :o: . Sammakkokeula ja ylipitkä perä, sivulinja todella tylsä ja niin kuin monet avot, katto päällä todella epäsuhtaisen näköinen. Mutta kylläpä noita on tullut niin paljo katseltua, että hyvältähän tuo jo nyt näyttää.

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

rausku kirjoitti:Ja aina vaan pahenee eli mulle ferkut on kiduksellisia eli 348 ja testarossa, vaikka todellisuudessa tähtäys ja realismi on Modenassa.
No kyllähän Testarossa on ihan oma juttunsa. Vaikka samaa noissa on haettu, en kuitenkaan tuosta 348:sta löydä samaa fiilistä kuin Testarossasta.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Niin onkin, ne alkuperäiset nimittäin. Mark VI on jo vähän yliampuva.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hankala vastata, tietysti omassa pääkopassa tähän luokkaan menee ne harmaat Toyotat, Skodat, Volkkarit ja niin edelleen.


Nyt kun asiaa katsoo siltä kantilta että mistä _luulin_ pitäväni ja ehkä tulisi välittömästi pitää, - mutta kun ei niin ei... tulee mieleen tämä;

Kuva

:shock:

( mutta ei silti, innosta kiljuen tuon ottaisin jos joku antaisi )
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Poliittisesti korrektia olisi pitää näistä
Kuva

Ei vaan pysty. Varsinkaan sen jälkeen kun jouduin priustaksikuskin propagandaa kuuntelemaan pääkaupungin ruuhkassa. Ei koskaan ole ollut kuulemma korjaamolla, mitkään osat ei kulu eikä mitään vikaa milloinkaan vaikka oli jo kuulemma viides Prius menossa. Kun kysyin miksei niitä näe enempää sitten liikenteessä, niin kuulemma priuksilla on niin suuri kysyntä ettei kaikki halukkaat saa. Samalla viikolla myöhemmin Toyota julkisti 2 erillistä takaisinkutsua Priukselle koskien niiden vikoja :mrgreen: On se aika karmea tamagotschi sisältäkin.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

En juuri inhoa erityisesti mitään automuotoilun hengentuotetta, vaikka esim. Opel Amperan -tyylliset massiiviset etumaskit

Kuva

herättänyt kieltämättä hieman kysymyksiä. Mä en tiedä voiko tuollaista nimittää rumaksi vai ns. futurismin hengessä vanhentuneeksi. Voisin kyllä hyvin kuvitella Amperan esim. Blade Runner tai Back to the future -tyyppiseen maailmaan.

Sen sijaan nykyisin ilmeisen suositut autojen etuvalojen led-lamppu -viritykset eivät ole ollenkaan sellaisia, jotka miellyttäisivät omaa silmääni. Teknologisessa mielessä led-teknologia tarjoaa todellakin erinomaisia mahdollisuuksia toteuttaa auton ajovalot, mutta jotain niissä vain on, joka pakenee esteettistä ymmärrystäni. Ehkä kyse on jonkinlaisesta jouluvalo-mielikuvasta. Kun n. vuosi sitten Giuliettan koeajon jälkeen kyselin mahdollisuutta saada autoon ajovalot ilman ledejä, jotka ovat Giuliettassa kyllä sangen maltilliset, ei tämä ollut mahdollista. Näin mahdollinen autokauppaneuvottelu jäikin mm. sen takia sillensä. Uskoisin tämän asenteeni kyllä pikku hiljaa muuttuvan, sillä myönnän sen olevan hieman jääräpäinen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Poliittisesti korrektia olisi pitää näistä
Kuva

Ei vaan pysty. Varsinkaan sen jälkeen kun jouduin priustaksikuskin propagandaa kuuntelemaan pääkaupungin ruuhkassa. Ei koskaan ole ollut kuulemma korjaamolla, mitkään osat ei kulu eikä mitään vikaa milloinkaan vaikka oli jo kuulemma viides Prius menossa. Kun kysyin miksei niitä näe enempää sitten liikenteessä, niin kuulemma priuksilla on niin suuri kysyntä ettei kaikki halukkaat saa. Samalla viikolla myöhemmin Toyota julkisti 2 erillistä takaisinkutsua Priukselle koskien niiden vikoja :mrgreen: On se aika karmea tamagotschi sisältäkin.
Tässä haisee vahva Toyota-antipatia, tästä vastapainoa: Prius on esim. uusimman TUV:in katsastustilaston vähävikaisessa kärkipäässä - ei se suhari ihan mutua puhunut. Ja muista ja paina ny mieleesi, että ison T:n takaisinkutsut ovat asiakkaan etu, mitä valitettavasti rakastamamme Alfa ei harrasta kuin äärimmäisen pakon edessä... :roll:
Tykkääminen ja luotettava auto eivät ole sama asia, kuten tiedämme.
Harva sitä käyttistään rakastaa...

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jiitee kirjoitti: Tykkääminen ja luotettava auto eivät ole sama asia, kuten tiedämme.
Harva sitä käyttistään rakastaa...

JT
No kyllä mä tosta mun kiesistä ihan oikeasti tykkään ja luotettavuuskin on ollut ensiluokkaista.

Onhan tuo prius totaalinen muotopuoli joka vinkkelistä, ei pelasta vaikka kuinka selviäisi pelkällä tankaamisella :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^^ Lue uudestaan ja ymmärryksellä. Takaisinkutsut Priuksen kohdalla mainitsen siksi, koska taksikuski väitti ettei Priuksisssa ole koskaan minkäänlaisia vikoja ja kuitenkin nimenomaan vikojen takia sille tehdään takaisinkutsuja.

Priuksen mainitsin siksi että se on hybridi jonka ympäristölliset hyödyt mm. akkujen ja valmistusprosessin osalta on suhteellisen kyseenalaiset en siksi että se on nimenomaan Toyota. Sisätiloiltaan se on mielestäni kauhea ja mm. etupenkin matkustajan jalkatilat oli ahtaammat kuin 156:ssa mitä ei ulkomitoista uskoisi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^^ Lue uudestaan ja ymmärryksellä. Takaisinkutsut Priuksen kohdalla mainitsen siksi, koska taksikuski väitti ettei Priuksisssa ole koskaan minkäänlaisia vikoja ja kuitenkin nimenomaan vikojen takia sille tehdään takaisinkutsuja.

Priuksen mainitsin siksi että se on hybridi jonka ympäristölliset hyödyt mm. akkujen ja valmistusprosessin osalta on suhteellisen kyseenalaiset en siksi että se on nimenomaan Toyota. Sisätiloiltaan se on mielestäni kauhea ja mm. etupenkin matkustajan jalkatilat oli ahtaammat kuin 156:ssa mitä ei ulkomitoista uskoisi.
Ainakin minulla Toyotan takaisinkutsut ( 2 kpl) Avensiksella on tehty jo ennen kuin asiakkaalla on ongelmia = vikaa ei kerkiä edes havaitsemaan käytössä. Takaisinkutsu tehdään juuri sen vuoksi, että auton käyttö voi jatkua mahdollisimman häiriöttä ja normaalisti. Toyota on juuri tämän jälleenmarkkinoinnin takia aika suosittu ajamisen ammattilaisilla ( taksit, nyt kun Avensis-riesselinkin saa automaatilla ja maaseudulla kelissä kuin kelissä kulkevat yrittäjät esim. metsäkoneurakoitsijat
( Landcruiser, Hilux )

Toki paljon muitakin luotettavia autoja , merkkejä ja malleja löytyy ( Skoda, Nissan, Mitsu, useimmat Mersut ), ei Tojo ainoa ole, mutta tuntuu, että keskiverto-Alfisti kokee juuri tämän vahvuuden heikkoutena. Ei Alfakaan nykyään tielle jätä, mutta toisaalta ei työkalua valita pelkästään muotoilun perusteella.... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kuva

Kaunein Fefe pitkään aikaan :)

Mulla on sellanen luuranko kaapissa että Maseratilla on huomattavasti enemmän rumia tai vähintäänkin kyseenalaisia luomuksia kuin onnistuneita ja kauniita. 3500GT ihan jees, 1 sarjan Ghibli hieno, 2000sport A6G CS (hitto mitä nimiäkin :silly: ) upea, 3500 sebring ja mistral vähän versiosta riippuen hienoja laitteita jne mutta kun siitä lähdetään tulemaan kohti nykyaikaa niin harva on lista! 5000GT on aika hirveä suoraan sanottuna (tosin korin versiosta vähän riippuen), Quatroporte 1 ei vaan toimi mitenkään, Mexico vähän niin ja näin, Ghibli 1 oikein jees, mutta Indy ei, Bora hieno paitse se perus fiiatti perä, Merak ja Khamsin menee aika samoihin. Khamsinissa fiiatin perä vaihdettu foorttiin (joo, joo toisin päinhän se varmaan meni mut ei se silti toimi), Kyalami ei futaa... Quattroporten 4200/4900/Royale on ihan vaan rehdisti rumia mun mielestä. Vaikea sanoa toimiko ne silloin omana aikanaan mutta aika ei ainakaan ole ollut niille ystävällinen. Kiviä varmaan sataa niskaan, mutta ei ole ekat biturbotkaan ihan omaan mieleen. Mielestäni linjat saatin kohdalleen ja tasapainoon vasta 90 luvun alussa (?) kun tehtiin lukuisia pieniä muutoksia. Näissä myöhemmissä sedaneissa on jokin ihmeellinen harmonia jota rikkoo vain ne etuvalojen "tuning" kehykset (222 ja 430 ainakin taisi olla). 90-luvun Ghibli ja Shamal on vaativampia ainakin omalle silmälle mutta jokin niissä kiehtoo ja toimii. Mutta Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin. 3200GT ei ihan onnistu kumarruksessaan meneelle ajalle, mutta 2007 Gran Turismo on kerrassaan upea laite.

Ei se ehkä sitten niin kauhea se Masen historia olekaan kun tuota uudelleen luin, mutta on aikamoista "Hit 'n mis" menoa ollut. Toki nämä on eri juttu kuin monet perus kulkineet, mutta omalla kohdalla se ei ole mainitsemisen arvoista, eikä yllättävää tai oleellista että suurin osa automaailman luomuksista on surullista katsottavaa. Maseratin ollessa kyseessä taas yllätyin itsekin että pidin niinkin montaa designia epäonnistuneena. Olen tosin samaa mieltä monesta Ferrarista. Ferrarin, Maseratin, ja Alfan historiaa kun olen lukenut niin itseasiassa designin puolesta Alfa on minulle vähintään tasapuolisesti kahden edellä mainitun rinnalla. Olkoonkin että käyrät menevät monessa kohtaa ristiin ja Alfan käyrä on surullisesti alaspäin varsinkin jos tutkielmat ja protot unohdetaan.

Ugh, olen tunnustanut.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Wile E. Coyote kirjoitti:
Kaunein Fefe pitkään aikaan :)

Mulla on sellanen luuranko kaapissa että Maseratilla on huomattavasti enemmän rumia tai vähintäänkin kyseenalaisia luomuksia kuin onnistuneita ja kauniita. 3500GT ihan jees, 1 sarjan Ghibli hieno, 2000sport A6G CS (hitto mitä nimiäkin :silly: ) upea, 3500 sebring ja mistral vähän versiosta riippuen hienoja laitteita jne mutta kun siitä lähdetään tulemaan kohti nykyaikaa niin harva on lista! 5000GT on aika hirveä suoraan sanottuna (tosin korin versiosta vähän riippuen), Quatroporte 1 ei vaan toimi mitenkään, Mexico vähän niin ja näin, Ghibli 1 oikein jees, mutta Indy ei, Bora hieno paitse se perus fiiatti perä, Merak ja Khamsin menee aika samoihin. Khamsinissa fiiatin perä vaihdettu foorttiin (joo, joo toisin päinhän se varmaan meni mut ei se silti toimi), Kyalami ei futaa... Quattroporten 4200/4900/Royale on ihan vaan rehdisti rumia mun mielestä. Vaikea sanoa toimiko ne silloin omana aikanaan mutta aika ei ainakaan ole ollut niille ystävällinen. Kiviä varmaan sataa niskaan, mutta ei ole ekat biturbotkaan ihan omaan mieleen. Mielestäni linjat saatin kohdalleen ja tasapainoon vasta 90 luvun alussa (?) kun tehtiin lukuisia pieniä muutoksia. Näissä myöhemmissä sedaneissa on jokin ihmeellinen harmonia jota rikkoo vain ne etuvalojen "tuning" kehykset (222 ja 430 ainakin taisi olla). 90-luvun Ghibli ja Shamal on vaativampia ainakin omalle silmälle mutta jokin niissä kiehtoo ja toimii. Mutta Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin. 3200GT ei ihan onnistu kumarruksessaan meneelle ajalle, mutta 2007 Gran Turismo on kerrassaan upea laite...jne.................

Ugh, olen tunnustanut.
Ehkä rumin Ferrari pitkään aikaan. 458 on tästä kulmasta kuvattuna ihan menevän näköinen auto mutta sivuprofiilista ja takaviistosta rehellisesti kömpelö ilmestys. On kuin halvaantunut, takajalkoja raahava kissa. Ohjaamokin jostain päivitetystä Playmobil avaruusaluksesta.
599 on taas ihan jumalainen.
Huonosti muotoiltuja ovat myös mallit 348 ja 360.

Mutta. Olen harvinaisen samaa mieltä tuosta Maseratista. Ihan kuin olisit varastanut minun ajatukseni...
-paitsi että QP3/Royale on rujolla tavalla ylvään komea ja nykyinen Quattroporte GTS on maailman kaunein neliovinen.

ettäs tiedätte.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

glideslope kirjoitti:nykyinen Quattroporte GTS on maailman kaunein neliovinen...ettäs tiedätte.
Et kuitenkaan kertonut mitään, mikä ei olisi jo etukäteen ollut tiedosssa :wink:

Monet pitävät jostain kumman syystä nykyisten "sukunäköisten" Mersujen muodoista, mutta juuri nämä keskenään samannäköiset mallit eivät itselleni uppoa näöllisesti sitten ollenkaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Vanhat sekä uudemmat jenkit. Tekniikka keskiajan hevoskärryistä, yhdistettynä muita maita todella huonosti matkivaan muotoiluun ja täyteen järjettömyyteen. Panssarivaunuja joilla ei voi edes ampua, mutta muuten kuitenkin samalla tasolla kaikin puolin. Ainiin, tankki ei mene poikki jos se osuu seinään ja luultavasti kuluttaa hevosvoimiinsa nähden vähemmän.. Ja on kauniimpi. Sekä toimii maastossa paremmin.. sekä moottoriradalla.. No kuitenkin.

No minne tämä kulttuuri on maailmanhistoriassa levinnyt? Niin kovin että katukuvassa tämän kyseisen maan oma kulttuuri on melko hyvin syrjäytynyt yhdysvaltalaisen kulttuurin edestä..? Aivan, Japaniin. Ja sen kyllä huomaa niiden autoista. Eivät ole yhtä järjettömiä, mutta yhtä omituisella ajatusmaailmalla tehty. Sekä helvetin rumia ja mauttomia.

Tehtiin 2ovinen edustusauto, koska Euroopassa nämä ovat hienoja. Otettiin pohja, sekä kaunis sininen plyysisisusta Camrysta vihreine digitaalikelloineen joita on jokaisessa 70-90 luvun japsissa, kone sekä voimansiirto Suprasta ja koppa tehdään muiden mallisarjojen ylijäämäpelleistä. Annetaan tälle nimeksi Aristo. "Mitä me tehdää noilla muilla pelleillä?" -Laitetaa samalla reseptillä läjää ja annetaa sille nimi Soarer. Näyttää hirveiltä mut ihmiset näitä haluaa ostaa!

En tiedä pitäisikö sitä katkaista selkä ja puhkoa silmät että noiden sisällä voi olla. Ihmiselle ne ei ainakaan ole tehty.

Aivokoppani loput aivosolut harkitsee itsemurhaa, jos jatkan kirjoittamista tästä aiheesta vielä.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja lato »

Tehdäänpä pieni aikamatka 1960 luvun alkuun.
Ostin kaveriltani Karilta vuonna 1963 tähtikeula 1957 Volgan, se oli myrkynvihreä vanha Sippolan Taxi.
Volga oli suosituin auto tolpalla Bobedan jälkeen, kaikkihan siitä tykkäsi, vaan minä en.
Ehdin ajaa sen ostettuani n. 40 kilometriä, kun konehuoneesta kuului helvetinmoinen pamahdus. Tuleva vaimoni, Taisto ja vaimonsa siitä pelästyneenä katosivat metsän hämärään.
Avasin konepellin varovasti ja sieltä tuli hirveä savupilvi, josta syynä oli kiertokanki, joka oli unohtanut männän johonkin yläasentoon ja tehnyt lohkon kylkeen n. nyrkin mentävän reiän.
Uusi, käytetty moottori löytyi Lahden romikselta ja pääsin vuoden päästä Volgasta eroon ilman suurepaa tappiota.
Mutta mikä parasta, siinä oli kaatuvat penkit, niillä oli paljon käyttöä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja alfista »

Olit aikaasi edellä

8)

kuuppa
Viestit: 57
Liittynyt: 31 Loka 2011, 00:44

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja kuuppa »

lato kirjoitti:Tehdäänpä pieni aikamatka 1960 luvun alkuun.
Mutta mikä parasta, siinä oli kaatuvat penkit, niillä oli paljon käyttöä.
lato on rautaa !
Varsinainen Seniori, vietetäänkö tasavuosia pian ? :drinking:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

458:sta on tässä on oltu puolesta ja vastaan, mutta auto on kyllä livenä paljon paremmannäköinen kuin kuvissa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Armour kirjoitti:- Melkein kaikki amerikkalaiset paitsi esim. Ford GT.
GT(40) ei tietysti koneen ulkopuolelta amerikkalaista designia käsittääkseni juuri olekaan.

Olisikohan tähän enää mitään itsellä mitä ei olisi jo mainittu.. Sanotaan vaikka kaikki monokulttuurisarjojen kilpurit. Jos laitteissa ei ole eroja nin mitä jää? Natsismi ja henkilönpalvonta. Ei kumpikaan jaksa kiinnostaa. Ainahan sitä tietysti voi jonkun kierroksen katsoa rataa.

Kuva

Kuva
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Wile E. Coyote kirjoitti:Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin.
Hienosti sanottu......Mielestäni huikean upea taideteos, joka on täydellisen aliarvostettu ja sivuutettiin aikanaan lähes kokonaan.....Tällä hetkellä ehkäpä hinnoiltaan aallonpohjassa. Jatkossa harvat (eritäin harvat...) hyvät yksilöt säilyvät. Muut häviävät olemasta vähin äänin.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Puimurin GT on aivan kamala, ruma ja muka GT-auto - hah.

(sen sijaan BMW:n uusi 4-sarjan coupe on minun mielestäni oikein kaunis coupe...)

http://www.topspeed.com/cars/bmw/2013-b ... 85257.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Katumaasturithan ovat olleet jo pitkään sitä kuuminta hottia... tai ei ehkä kaikki:

Kuva

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Ei tämä edellinenkään malli mikään kaunotar ollut, mutta silti melkoinen missi verrattuna uuteen malliin. Tässä on sentään jotain linjaa, hyökkäävyyttä keulassa ja selkeä perä.
Kuva
Uusimman Outlanderin suunnittelija on kyllä epäonnistunut karkeasti.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Opel Mokka. Siihen on onnistuneesti kiteytetty kaikki se viime vuosina saavutettu knowhow mikä katumaastureissa mättää. En linkitä kuvaa, säästän sillä silmiänne ja luontoa yhden kuvahaun verran.

Ja sen verran vielä että muotoilusta on mitä ilmeisimmin vastannut Pixar.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Farina kirjoitti:^Ei tämä edellinenkään malli mikään kaunotar ollut, mutta silti melkoinen missi verrattuna uuteen malliin. Tässä on sentään jotain linjaa, hyökkäävyyttä keulassa ja selkeä perä.

Uusimman Outlanderin suunnittelija on kyllä epäonnistunut karkeasti.
Kyllä. Edellinen malli oli lajissaan ihan kelpo ilmestys. Uuden suunnittelija on ilmeisesti hakenut humalassa ideat jostain Intiasta.
Myöskään ASX johdannaisineen ei varsinaisesti pokkaile kauneuskisoista niitä mitalisijoja. Yksi rumimmista tämäkin. En ihmettele, että korealaiset menevät vasemmalta ja oikealta ohi. Quo vadis mitsu?

Juu ja tuo hormoni-corsa olisi tosiaan saanut jäädä tekemättä.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^onneksi et laittanut kuvaa, on se niiiin komia, nimi on myös melkoinen keppi :black:

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Audi TT.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Jarno kirjoitti:Audi TT.
Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Smacket kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Audi TT.
Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...
Ykköskoppainen viehättää omaa silmääni jonkin verran, mutta kakkoskoppa on tasan yhtä tylsä kuin muutkin VW/Audi -kloonit.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Smacket kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Audi TT.
Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...

Höh. Meillä on akalla toimmoinen 225 hv nelivetoversio vm 03. Minä ostin sen hänelle, kun kiukutteli, että GT:llä jää talvella jumiin eikä ehdi ajoissa kenkäkauppaan. Siihen loppui kiukuttelut. Ja ei se TT mun mielestäni niin kauhean ruma ole, suorastaan hauska näin talvella(kin).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Totta tuokin, talvi tuo erilaisia puolia esille autoista. Ei ainakaan tehoista taida olla enää kiinni jos talvi yllättää :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^^Olisitko Ciancarlo ostanut saman auton, mutta etuvetoisena mopomallina?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^en missään tapauksessa - tuo 225 hv nelivetoinen versio oli ainoa, mitä lähdin etsimään ja sitten löysinkin aivan loistavan yksilön.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Ahdistoteles
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
Car(s): 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Ahdistoteles »

Jarno kirjoitti:Audi TT.
Tähän kyllä vahva sama. Audien muotoilu on muutenkin sellaista, mikä ei itseä puhuttele sitten pätkääkään. Esimerkiksi se alkuperäinen Quattro tuntuu olevan sellainen, jonka perään joka jätkä kuolaa mutta mä en vaan ole koskaan onnistunut sille syttymään.

Otsikon alle menevät omissa kirjoissa sitten myös bemarit ja toyotat, eri syistä tosin. Bemarit herättävät todella äkäisen vastareaktion tiedä sitten miksi ja tojot taas ovat niin pieniä että metriysikyt-kokoinen mies ei meinaa niillä mahtua ajamaan, tästä todettuna mm. ysärimallin Corollat ja Avensis sekä kerran piruuttaan koeajettu Yaris Verso. Askeettinen harmaamuovi-sisustuskaan ei juuri puhuttele, vaikka mikä mä toisaalta muutamia Mazdoja omistaneena olen sanomaan :roll:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei osu TT omaankaan silmään kovin kauniisti - aina ihmetellyt tuon kananmunan hypetystä, ruma - ei erikoinen, vaan plain and simply ruma. Mitä tahansa saat pakata konepellin alle, edelleenkin on ruma
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja palkus »

itsellä on ollut varsinkin 1 koppaisen tt:n kanssa hahmoitus vaikeuksia kulkusuunnasta :silly: uudemmasta jo pystyy jotenkin päättelemään kumpi on etupää. TT on kyllä naisten kovassa suosiossa kuten a3 ja penarin 100 serie. Tulee kyllä vaistomaisesti vilkaistua kyseisten autojen kuljettajia, että minkäs näköinen meikkiedustaja tälläkertaa :drinking:

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Farina »

stoichiometric kirjoitti:itsellä on ollut varsinkin 1 koppaisen tt:n kanssa hahmoitus vaikeuksia kulkusuunnasta :silly:
Mun mielestä sama pätee tämän mallin Avensikseen:
Kuva
Onneksi molemmissa on takavalot punaiset, että jostain tietää mistä tullaan ja minne mennään...

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jep, entäs sitten leksucks valoilla :evilbat:

Dobbie
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 19:22
Car(s): Fiat Doblo Multijet Emotion -12

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Dobbie »

niin käytännöllinen mutta niin ru... eh niin erikoinen

mutta kuitenkin söpö
Liitteet
fiat-doblo-02.jpg
fiat-doblo-02.jpg (61.63 KiB) Katsottu 3572 kertaa

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:

Kuva

Samaan ääneen alkoivat miettimään kuinka tyylikäs uusi Skoda Rapid on. Sain vain pöyristyneitä katseita, kun uskalsin ääneen sanoa sen olevan hiukan pappamainen..

Kuva

Jos VAGineita täytyy olla, niin ehdotin uutta Leonia, joka taas omaan makuun toimii kohtuullisen hyvin. Vastauksena "sellaista espanjan paskaa kukaan osta, yhtä huono kuin joku italialainen..."

Kuva

Makunsa kullakin..
:silly:

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja unknown »

>>Kaitsu kirjoitti:Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:
Oletko töissä parturikampaamossa? :-D Audi tt on kai yleisemmin tunnettu ulkomailla naisten autona, kuten myös Porsche Boxter
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

unknown kirjoitti:
>>Kaitsu kirjoitti:Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:
Oletko töissä parturikampaamossa? :-D Audi tt on kai yleisemmin tunnettu ulkomailla naisten autona, kuten myös Porsche Boxter
En sentään :D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Boxster.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^***tuako ovat tunkeneet noin monta konsonanttia peräkkäin, höystettynä "aina menee pieleen" XST -yhdistelmällä. Ihankuin Porsche ei olisi tarpeeksi vaikea :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Vittorio Jano kirjoitti:Boxster.
Eli Kupla Volkkari...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Vastaa Viestiin