Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Mä innovoin vielä pykälän pidemmälle. Siihen käyttäjän stasi-päätteeseen vois integroida myös maksupäätteen ja kytkeä sen ajonestolaitteisiin. Autoa ei saisi edes liikkeelle ennenkuin siihen on syötetty katteellinen pankki- tai luottokortti. Samalla se vois siirtää ne rahat kortilta reaaliajassa valtionvarainministeriöön sekä Ollilan ja muiden pandapoikien tileille. Samalla tilitettäis NSA:lle ylläpitomaksut. Ei se salakuuntelukaan ilmaista ole.

Ja tietenkin sakotkin hoituis reaaliajassa kun rahat siirtyis heti kun viisari värähtää mittarissa yli sallitun nopeuden.
Juu, sitten vielä ohjelmistoon pieni pyöristys laitteen lähettämään paikkatietoon, jolloin Apparan pääsuora tulkitaan sopivasti Parolantieksi -> +140km/h taajamaalueella :lol:

Kyllä tämä kuulostaa oikeasti pahalta, mutta kuten tuosaa aikasemmin todettua, ei kansalaiset Suomessa muuta kuin vähän juputetaan tuosta ja maksetaan kiltisti :evil:

Itsellä odottaisi näköjään yli 2400 euroa/vuosi lisäkustannukset, joten ehkä hieman yllättäen kantani tähän ideaan on kielteinen...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Aivan järjetöntä menoa. Sen sijaan että purettaisiin raskasta järjestelmää ja saataisiin säästöjä samalla verokertymällä (nostettaisiin tarv polttoaineveroa, eikä noston tarvitsisi olla edes valtava, ja ajettaisiin alas ajoneuvovero, autovero ja käyttövoimavero) pohditaan uuden verotusmallin käyttöönottoa. Onhan toki monta hyvää syytä miksei verotusta voida yksinkertaistaa:

1) Ihmiset ehkä ymmärtäisivät kuinka paljon veroa maksetaan, kun se olisikin yksi iso könttä eikä läjä pikkupuroja
2) Käytöstä verottamalla ja yhtä verotusmallia käyttämällä ihmisillä olisi mahdollisuus vaikuttaa maksamansa veron suuruuteen hankinnoillaan ta elintavoillaan, tästä voisi jopa seurata pitkällä aikavälillä polttoaineen käytön vähentyminen ja verotulojen laskua :shock:
3) Tietyt ihmiset, jotka vetävät näitä ovat sidoksissa öljyfirmoihin, ja polttoaineen verotuksen kiristäminen ja kulutuksen vähentäminen ei ole sopivaa siten
4) Tietyt ihmiset ovat myös sidoksissa yrityksiin, jotka voisivat valmistaa sopivia laitteita ja vetää tämmöisen satojen miljoonien projektin
5) Verotuksen yksinkertaistaminen johtaisijokusen suojatyöpaikan menettämiseen ja onhan työttömyys kauhea peikko, vaikka kyseisessä työssä ei mitään järkeä olisikaan

Ja itse siis ajan paljon, kuten vaimonikin, eli myös polttoaineverotuksen nosto tuntuisi melkoisesti, mutta olisi sentään jotenkin järjellä perusteltavissa. Välillä tuntuu kyllä siltä ettei tässä paljon muuta vaihtoehtoa jää, kun ajaa kaikilta kaikki tuet ja edut pois (myös allekirjoittaneelta, haen kyllä verovähennykset yms, jotka minulle "kuuluu"), verotus alas ja yksinkertaiseksi ja jokainen pärjätköön omillaan. Sitten riisuttua mallia voi taas alkaa uudestaan pukemaan jos rahaa kertyy...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jenkkilässä järjestetään näitä "vastalause" juttuja vähän väliä, ja niissä aina puhutaan "write to your congress man"

Toimisko suomessa?

Kansanedustajien sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

Myös postitse lähetetty viesti tavoittaa kansanedustajan. Osoitteeksi riittää 00102 Eduskunta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

UupunutRomeo kirjoitti:Jos löisimme vetoa asiasta, minä puolesta sinä vastaan...minkä suuruisesta summasta puhuisimme ?
Racing for pink slips? :-D

Ehkei kuitenkaan, mutta tällä kertaa olisin harvinaisen mielelläni oikeassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja toolman »

Minä kirjoitti 5.9.2013 kello 11.17:
Hyvää Päivää!
Nyt kun Jussi olet turvannut kotimaisen ruudintuotannon jatkuvuuden, niin ystävällisesti pyytäisin että soisit hetken aikaa ja antaisit sitä ruutia myös näille ruudinkeksijöille:

http://www.talouselama.fi/uutiset/autoj ... -2000112_1" onclick="window.open(this.href);return false;

”Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella”, maanitteli Aplicomin toimitusjohtaja Vesa Helkkulatiedotteessa.

EIHÄN TÄSSÄ OLE MITÄÄN JÄRKEÄ!

Tekniikkahan on jo olemassa, sen nimi on POLTTOAINEENKULUTUS!
Kulutuksen laskiessa sitä veroa on helppo nostaa kuten tähänkin asti! Sähköauton hankiminenhan on jo verottamalla tehty ihan riittävän kalliiksi, esim. Nissan Leaf alkaen 36 t€, ostaisitko tuolla hinnalla auton jolla et pääse lataamatta edes Tampereelle? Laitetoimittajat lobbaa ja kukkahattutädit näkee märkiä unia kuinka kaikki rikokset lopetetaan valvomalla ihmisten liikkumista.

Terveisin äänestäjäsi!

Tommi S
---------------------------------------------------------------------------------------------
Terve

Kiitos palautteesta. Samaa mieltä. Kirjoitin asiasta jo alkuvuonna, ja aion jatkaa. Myös eduskuntaryhmänä aiomme puuttua asiaan. Huomenna muuten Jorma Ollila tulee eduskuntaan esittelemään asiaa.

Syysterveisin

Jussi Niinistö

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tähän dokumenttiin on stasilaisen liikennevalvontajärjestelmän aikataulut ja tavoitteet kirjattu yksityiskohtaisesti. Kannattaa tutustua. Tuoltahan käy kaikki ilmi. Tavoitteena on yksiselitteisesti tehdä kansasta jalankulkijoita ja rahoittajia koko pelleilylle. Ja tosiaan tonnehan on kirjattu myös selkeästi toi automaattisakotus tämän "älykkään" systeemin avulla. Sakko räpsähtää niin ylinopeuksista, liian lähellä ajosta, päin punaisia ajamisesta kuin pienemmistäkin liikennerikkomuksista. Järjestelmä on ajateltu otettavan kokonaisuudessaan käyttöön heti kun eurooppalainen GALILEO-satelliitti olisi valmis eli vuonna 2020.

Automaattisella tai teknisellä
valvonnalla on hyvät valmiudet mm. seuraavien
rikkomusten automaattiseen valvontaan:
■■ Ylinopeudet (sekä pistemäiset että
keskinopeudet)
■■ Punaista päin ajaminen
■■ Turvavyön käyttämättömyys
■■ Liian lähellä ajaminen
■■ Joukkoliikennekaistojen väärinkäyttö
■■ Läpiajokiellon rikkominen
■■ Katsastamattomat ajoneuvot
■■ Rekisteröimättömät ajoneuvot
■■ Vakuuttamattomat ajoneuvot
■■ Käyttökiellossa olevat ajoneuvot

Valvonnan automatisointia edistäisi huomattavasti,
mikäli valvottavat rikkomukset olisivat
hallinnollisen sanktion piirissä pysäköintirikkomuksen
tapaan, jolloin kuljettajan
tunnistaminen ei olisi välttämätöntä.
Tieliikenteen valvonnan merkitys vähenee
vasta, kun tieliikenne automatisoituu samaan
tapaan kuin raide- ja lentoliikenne. Automaattinen
tieliikenne on kuitenkin vielä vuosien
takana ja siihen asti kuljettajien valintojen
tueksi tarvitaan tehokasta valvontaa
.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 05 Syys 2013, 23:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja toolman »

Eli sen sijaan että mussutatte täällä, tehkää jotain! Kansanedustajat on hyvä osoite!
-t-

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Valvonnan automatisointia edistäisi huomattavasti,
mikäli valvottavat rikkomukset olisivat
hallinnollisen sanktion piirissä pysäköintirikkomuksen
tapaan, jolloin kuljettajan
tunnistaminen ei olisi välttämätöntä.
On melko uskomatonta, että kukaan voi edes esittää näin räikeää perusoikeuksien loukkaamista. Ei, en tarkoita sitä, että liikennerikkomukset olisivát jokin perusoikeus. Tarkoitan sitä, että tuo "hallinnollinen sanktio" tarkoittaa sitä, että näyttövelvollisuus on aina auton omistajalla, ei koskaan viranomaisella!
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

4.6 Liikenteen monipalvelumalli

Monipalvelumallin tavoitteena on tuottaa erilaisia liikkumiseen liittyviä palveluita käyttäjälle helposti saataville, edullisesti sekä parhaimmillaan
yhdellä sopimuksella ja laskulla. Palvelut saattavat hyödyntää samoja peruselementtejä, kuten käyttäjän tunnistaminen ja paikantaminen, tiedonsiirto, maksuprosessi jne. Kuluttaja voi valita haluamansa laitteen ja sen mukana ostaa tai jälkeenpäin tilata haluamansa palvelut, aivan kuten matkapuhelinta ja teleoperaattoria hankittaessa. Monipalvelumallilla voidaan korvata useat erilliset laitteet ja järjestelmät ja saavuttaa siten kustannussäästöjä.
Palvelun tuottajan (viranomaiset ja kaupalliset toimijat) näkökulmasta monipalvelumallilla tavoitellaan palveluiden ja toimijoiden välisiä synergiaetuja ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien syntymistä. Toiveena on julkisten ja yksityisten palveluiden yhteinen ekosysteemi, joka toimisi pikemmin verkostona kuin tuottajakohtaisina palveluiden siiloina. Viranomaisten toivotaan mahdollistavan monipalveluperiaatteella tuotettujen palveluiden kehittäminen mm. avoimen datan tarjoamisella. Lisäksi monipalvelumallin edistäminen tuottaa sellaista osaamista ja teknisiä työkaluja, joita voidaan tarvittaessa hyödyntää myös paikkatietopohjaista tienkäyttömaksujärjestelmää suunniteltaessa. Julkisen ja kaupallisen sektorin toimiva ITS-yhteistyö antaa erinomaiset puitteet luoda uudenlaisia toimintamalleja ja palvelurakenteita, joiden avulla voidaan saada aikaiseksi myös vientituotteita. Monipalvelumallilla tarjottavat viranomaisluonteiset palvelut, veroluonteiset maksut, kuten tienkäyttömaksut, ja mahdolliset muut maksut suoritetaan lakisääteisten ja sertifioitujen prosessien mukaisesti. Liikenteen hinnoitteluun liittyviä kysymyksiä käsitellään ”Oikeudenmukainen ja älykäs liikenne” -työryhmässä, joka selvittää vuoden 2013 loppuun mennessä mm. tiemaksujen tekniset, liikenteelliset, taloudelliset ja lainsäädännölliset kysymykset. Tulevaisuudessa liikkuja voi helposti tilata ja ottaa käyttöönsä markkinoiden tarjoamia liikkumisen, viihteen, navigoinnin, ajotavan, eri kulkumuotojen “Apps”-palveluja omalle päätelaitteelleen, joka voi olla kiinteästi ajoneuvoon asennettu tai kannettava. Päätelaite voi kytkeytyä automaattisesti ajoneuvon tietoväylään hyödyntäen sen resursseja ja tietoja. Keskeistä uuden sukupolven liikkumispalveluille on niiden pyrkimys riippumattomuuteen teknologioista, ajoneuvomerkeistä, malleista tai palveluntarjoajista. Monipalvelumallissa palvelujen käyttäjät toimivat samalla myös liikkumiseen liittyvän raakadatan tuottajina. Palvelujen käyttäjät tuottavat tietoa sekä kaupallisten palvelujen että viranomaispalvelujen tarpeisiin, kuten ajantasaisen liikenteen sujuvuus- ja tilannekuvan tuottamiseen. Kertaalleen tuotettua tietoa hyödynnetään monipuolisesti erilaisten palveluiden raaka-aineena. Ominaista on tiedon avoimuus ja laaja hyödynnettävyys sekä jakelu yhdistettynä korkeaan tieto- ja yksityisyydensuojaan. Viranomaisten tavoitteena ei ole kehittää omaa teknistä monipalvelualustaa, vaan edistää kaupallisten toimijoiden pyrkimyksiä kehittää monipalvelumallin mukaisia palveluja ja palvelualustoja. Lisäksi viranomaiset voivat tarjota, tai joiltain osin myös hankkia, viranomaispalvelut kaupallisilta alustoilta. Odotettavaa on, että Suomeen syntyy yksi tai useampia kaupallisten toimijoiden hallinnoimia palveluoperaattoreita ja/tai -alustoja, jotka tarjoavat palveluja avoimilla ja toimivilla markkinoilla sekä viranomaisille, yritysasiakkaille että kuluttajille. Jatkossa selvitetään myös viranomaisten mahdollisuutta kehittää hankinta- ja rahoitusmalliaan vaikutuksiin ja käyttäjämääriin perustuvaksi. Monipalvelumallin kehittämisen edellytyksenä on myös se, että kaupalliset toimijat avaavat palveluja asiakasrajapintojaan. Tällä tavalla saavutetaan yhteinen monipalvelumallin rajapinta ja tavoitetaan riittävän laaja asiakaspotentiaali kannattavien ja vaikuttavien palvelujen mahdollistamiseksi.


Eli suomeksi: käyttäjä ostaa päätelaitteen ja tekee operaattorin kanssa palvelusopparin ja maksaa siitä taksaa joka määräytyy markkinalähtöisesti. Samalla laitteella tilitetään sekä kilometripohjaiset verot että operaattorin tarjoamat palvelut. Yksityisen sektorin palveluntarjoajien intresseissä on myydä käyttäjälle mahdollisimman paljon turhia palveluja. Käyttäjä tuottaa myös dataa sekä viranomaisille että yksityisille palveluntarjoajille jota käytetään ja myydään myös eteenpäin toisina palveluina.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Mä innovoin vielä pykälän pidemmälle. Siihen käyttäjän stasi-päätteeseen vois integroida myös maksupäätteen ja kytkeä sen ajonestolaitteisiin. Autoa ei saisi edes liikkeelle ennenkuin siihen on syötetty katteellinen pankki- tai luottokortti. Samalla se vois siirtää ne rahat kortilta reaaliajassa valtionvarainministeriöön sekä Ollilan ja muiden pandapoikien tileille. Samalla tilitettäis NSA:lle ylläpitomaksut. Ei se salakuuntelukaan ilmaista ole.

Ja tietenkin sakotkin hoituis reaaliajassa kun rahat siirtyis heti kun viisari värähtää mittarissa yli sallitun nopeuden.

Näähän olikin jo innovoitu tuolla työryhmissä :roll:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei ole todellista tuollainen paska mitä meille koitetaan syöttää. Aivan käsittämätöntä shittiä koko homma. Ihan sanattomaksi vetää tällaiset jutut... Ei muuta kuin sirut niskaan kaikille ja isoveli valvomaan kuka päästi pierun... Eiköhän senkin tämä uusi tekniikka mahdollista. Voi sitten reaaliajassa verottaa päästöistä toteutuneen mukaan. Samaten makuuhuoneessa voi sitten valvoa onko lempi maksettua vai naamalla hankittua. Samalla jos menee saldot pakkaselle niin palveluntarjoaja voi laittaa automaattisen pikavipin sakkokassaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tällaisen saastan keksijä on täysin irti todellisuudesta.
Panin postia kansanedustajalle.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Muutamia oleellisia linkkejä mistä koko paskan laajuus alkaa hahmottumaan:
Liikenneministeriö: http://www.lvm.fi/alyliikenne" onclick="window.open(this.href);return false;
ITS Finland ry: http://www.its-finland.fi/index.php/fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Älyliikenteen arkkitehtuuri "Telemark" (Oikeudet omistaa ITS Finland ry): http://www.kalkati.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuden liikennepolitiikan klubi: http://www.hare.vn.fi/mHankePerusSelaus.asp?h_iId=18667" onclick="window.open(this.href);return false;

EU:sta tämä hulluus on lähtenyt, mutta suomalaiset poliitikot on tehneet aivan kaikkensa sen eteen, että hulluus nousisi vähintään potenssiin kaksi. Kaikki hallituksessa istuvat puolueet on tuohon järjettömyyteen jo sitoutuneet ja alkusysäys sitoutumiseen tehtiin jo edellisen hallituksen toimesta jolloin kepu oli pääministeripuolue. Onko ainoa keino pysäyttää tämä hulluus siinä, että Soinista tulee pääministeri seuraavissa eduskuntavaaleissa? Ei kyllä hyvältä näytä. Kansakunnan kaapin päällä istujien suuri strateginen visio on tehdä suomesta stasi-järjestelmien testilaboratorio, että joskus saataisiin ehkä myytyä samaa systeemiä kiinaan ja muihin väkirikkaisiin maihin. Ja koko puoluekirjo on visiosta liikuttavan yksimielinen.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

"Älyliikenne" - voi kissan v***u sentään, mitä suoranaista PASKAA. Tuonlaista jargonia ei pysty edes lukemaan.

Kuinka monta sataa/tuhatta tiekilometriä olisikaan saatu korjattua jo pelkästään näillä rahoilla, joita on tuhlattu tämän käsittämättömän utopian suunnitteluun..?

Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tätä satelliittihölynpölyutopiaa ajavat veijarit ja virkamiehet ovat täysin irtaantuneet todellisuudesta.

Itse lähetin vastaavanlaisen (vrt. TommiS) kirjeen "omalle" kansanedustajalleni, vielä ei ole vastausta tullut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Täällä kans laitettu mailitse selvityspyyntöä molemmille oulun piiristä eduskuntaan päässeille kokkareiden edustajille. Katsotaan vastaako kumpikaan, jos ei niin se on sitten selvä viesti miettiä puolue/edustaja kantaa uudemman kerran, kuten heille viestiinkin laitoin.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Laku »

Eli sen sijaan että mussutatte täällä, tehkää jotain! Kansanedustajat on hyvä osoite!
-t-
Samaa mieltä ja sähköpostiosoitteet eduskuntaan löytyy kaikille helposti.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Postia laitettu kahdelle edustajalle.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ensimmäinen vastauskin tuli ja koska siinä nyt ei ole mtään henkilökohtaista mihinkään suuntaan, voinen postata sen myös tänne:

Tervehdys eduskunnasta !

Kiitos kirjeestä ja erinomaisen perustellusta kannanotosta liikennetyöryhmän väliaikaesityksistä.

Helsingin Sanomien tiedot työryhmän mietteistä ovat erittäin ennenaikaisia ja niistä on pitkä matka toteutukseen. Työryhmän lopullinen esitys tulee vuodenlopulla, jonka jälkeen katsotaan poliittisesti antaako raportti aihetta sen enempään ja jos antaa niin mitkä osat ovat käyttökelpoisia ja mitkä eivät. Joten nyt on kyllä hyvä käydä asiasta keskustelua ja ottaa kantaa. Kirjoittamasi perustelut ovat hyviä ja kannatan niitä myös itse ja vien eteenpäin eduskuntaryhmässä.

Mukavaa syksyä

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Vito »

Farina kirjoitti:
Vito kirjoitti:
Farina kirjoitti:Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.
Miksi pelkäisi,kun järjestelmä turvaa tippuvalle edustajalle paremmat tulot loppuelämäksi kuin useimmilla palkannauttijoilla :evil:
Eläkeläisellä ei ole valtaa. Kukaan ei ole kiinnostunut kommenteista. Et ole enää "tärkeä ihminen".

Eduskunnasta tippuminen on lähes kaikille järkytys. Vaalikampanjaan on laitettu useita tonneja, jopa kymmeniä tuhansia euroja ja sitten yht´äkkiä ollaankin tyhjän päällä (tosin hyvällä kompensaatiolla). Harvalla on työpaikkaa odottamassa, joten jotain pitäisi keksiä. Jos on seurannut esimerkiksi Marja Tiuran pyristelyjä tippumisen jälkeen, niin vaikeatahan tuo on ollut löytää paikkaansa yhteiskunnassa.
Joo,onhan se paha paikka pudota norsunluutornista takaisin prisman kassalle.

Btw.Tää uutisointi on täyttänyt jo nyt hyvin tehtävänsä,kun kansalaiset on jo yhteen ääneen VAATIMASSA verotuksen painopisteen siirtämistä ajamiseen ja polttoaineiden kovempaa verottamista :lol:
unohtaen samalla,että tälläkin hetkellä polttoaineiden hinnasta suurin osa on jo veroa ja meitä VEROTETAAN JO ajamisesta :twisted:

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Kansakunnan kaapin päällä istujien suuri strateginen visio on tehdä suomesta stasi-järjestelmien testilaboratorio, että joskus saataisiin ehkä myytyä samaa systeemiä kiinaan ja muihin väkirikkaisiin maihin. Ja koko puoluekirjo on visiosta liikuttavan yksimielinen.
Kiina on kaikkine sensuureineen ja ihmisoikeusluokkauksineen liian demokraattinen maa tällaisen järjestelmän käyttäjäksi.

Suomi on yhden totuuden maa. Ennen se oli Nokia. Nyt se on autojen satelliittiseuranta kaikkine lieveilmiöineen. Tästä halutaan "vientituote". En tosin keksi kuin muutaman maan (Kuuba, Pohjois-Korea ja jokunen lähi-idän valtio), joissa tuolle voisi olla kysyntää. Sen sijaan muu vientiteollisuus halutaan ajaa alas verottamalla ihmiset hengiltä. Jos vaikka minä joutuisin vähentämään liikkumistani, se tarkoittaisi kolmi- tai nelipäiväistä työviikkoa. Siinä voisi jokunen vientiteollisuuden "pikkuprojekti" viivästyä aika ikävästi ja kilpailijat veisivät asiakkaat. Ai että teollisuus kompensoi tämän nostamalla palkkausta? Joo, ihan varmasti. Halvempaa on siirtyä maihin, joissa teollisuudella on paremmat toimintaedellytykset.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vito kirjoitti:
Joo,onhan se paha paikka pudota norsunluutornista takaisin prisman kassalle.

Btw.Tää uutisointi on täyttänyt jo nyt hyvin tehtävänsä,kun kansalaiset on jo yhteen ääneen VAATIMASSA verotuksen painopisteen siirtämistä ajamiseen ja polttoaineiden kovempaa verottamista :lol:
unohtaen samalla,että tälläkin hetkellä polttoaineiden hinnasta suurin osa on jo veroa ja meitä VEROTETAAN JO ajamisesta :twisted:
Tuo on totta, mutta jos haluaa muutosta niin se, jotain pitäisi aina pysytä ehdottamaan tilalle. On turha sanoa, että tuo ei toimi, jos et osaa ketoa mikä voisi toimia. Ja jos on rahaa lisää päätetty autoilijoilta ottaa, niin jollain tavalla se toteutetaan. Se, että asiaa yksinkertaistettaisiin ja järkeistettäisiin, josta voisi kertyä myös säästöjä ainaisten korotusten sijaan, voisi jopa mennä eteenpäin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti:
Helsingin Sanomien tiedot työryhmän mietteistä ovat erittäin ennenaikaisia ja niistä on pitkä matka toteutukseen.
Koko keskustelu on taas hyvä esimerkki median vaikutuksesta. Sinänsä outoa, että laautulehdeksi mielletty Hesari tekaa mahtijuttuja asiasta, joka on vasta tuossa vaiheessa. Tuskin systeemi tuollaisena läpi tulee menemään.

routasydämen kanssa olen samoilla linjoilla siinä, että jos ja kun vähintään nykypotin veroinen summa on kerättävä, niin tehdään se mahdollisimman simppelisti ja ilman, että julkishallintoon syntyy uusia vatsamakkaroita. Autoilu ei tule muuttumaan halvemmaksi, eikä sen tarvitsekaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Oheisen vastauksen sain "omalta" kansanedustajaltani:

"Kiitos viestistäsi! Kieltämättä tuntuu käsittämättömällä rakentaa tällainen järjestelmä, kun veropohjan voisi muuttaa helpommin lisäämällä autoveron osuuden siirtymäajalla polttoaineen hintaan. Tietysti siinäkin on omat ongelmansa, mutta uskon, että meidän eduskuntaryhmä kyllä vastustaa hanketta.

Terveisin, N.N."
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Vito »

Hieman OT eikä suoranaisesti liity tähän aiheeseen,tai sitten liittyy :roll: Päätelkää itse.
http://vimeo.com/47946174" onclick="window.open(this.href);return false;
Männäviikolla(kin) YLE:llä esitetty dokkari ansaitsisi ehkä oman keskustelun :agrue:

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja PSS »

Follow the money.

Microsoft tulee rakentamaan Suomeen datakeskuksia. Ollila ryssi Nokian, johtaa öljybisnestä ja kaveeraa Ballmerin kanssa, jonka mukana Ollila, Katainen, Urpilainen käyvät erilaisten öljypomojen ja ITC-alan johtajien kanssa hakemassa ohjeita ulkomailta salaisissa kokouksissa. Suomessa samaan aikaan hallitus tekee kansalaisen näkökulmasta järjettömiä päätöksiä ja jakaa rahaa ulkomaisille sijoittajille muka Kreikka-tukena ja ottavat ulkomailta velkaa jonka kaikki tietävät vaaralliseksi vaihtoehdoksi valtion ylläpitoon, vrt. Kreikka.

Suomen demokratia on myyty aikoja sitten ja mitään muuta myytävää eikä valtaa enää ole. Ainoa vaihtoehto on tehdä mitä iso raha sanoo koska jos isolle rahalle sanoo ei niin Suomi on nurin vuodessa. Siinä se kaikessa karuudessaan on. Jos rahavalta haluaa että Suomen kaikkia autoja valvotaan satelliiteilla niin on tasan varma että näin tulee tapahtumaan, äänesti suomalainen ihan miten tahansa. Valvonta toteutetaan "kovan harkinnan" jälkeen Microsoftin softalla ja datakeskuksilla, Ollilan tuttujen firmojen hardiksella, ja monella poliitikoilla on pankkitili sveitsissä pulleana omantunnon tueksi.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ylläolevaan viestiin vastaus: ja höpöhöpö.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja PSS »

Ciancarlo kirjoitti:Ylläolevaan viestiin vastaus: ja höpöhöpö.
Juuri sinun kaltaisiesi "eihän tuollaista voi olla, poliitikko on rehellinen, äänestämisellä voit vaikuttaa" ihmisten takia ylläoleva on niin helppoa vaikka sen tekisi ihan framillakin. "Eihän kukaan voi salakuunnella nettiyhteyksiä, sehän on vain naurettava salaliittoteoria".

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Parasta ilmastotalkoota on kerätä autoilulta haluttavat verot polttoaineessa. Se ei työllistä kovin montaa byrokraattia.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Nuo salaliittoteoriat eivät oikein johda muualle kuin itseensä. Suomihan on nimenomaan sanonut ei niin isolle kuin pienellekin rahalle - korkealla verotuksella tehdään maasta huono paikka yrittää ja työllistää. Olen huolissani nimenomaan siitä, että Suomen talous ei kestä tuota järjetöntä verottamista. Jos iso raha saisi päättää, verotus painettaisiin hyvin lähelle nollaa - se on salaliittoteoreetikoidenkin hyvä muistaa. Miedosti off-topic, mutta viikon takaisessa Talouselämässä ollut Nallen haastattelu on ihan hyvää luettavaa, vaikka siinä ei vielä tähän aiheeseen otetakaan kantaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Nalle oli Yliopistolla Pinni B:ssä luennoimassa....Olis pitäny pistää kauluspaita ja kuokkia mukaan. Voinut olla kuulemisen arvoista...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Vito kirjoitti:Hieman OT eikä suoranaisesti liity tähän aiheeseen,tai sitten liittyy :roll: Päätelkää itse.
http://vimeo.com/47946174" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Männäviikolla(kin) YLE:llä esitetty dokkari ansaitsisi ehkä oman keskustelun :agrue:
Tätä voi kyllä suositella...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tätä satellittibullshit-valvontaa ei varmasti tänne tule, jos ja kun sitä tarpeeksi vastustetaan. Toisaalta, jos mitään ei tehdä, se jyrätään varmasti läpi. Ja tällä hetkellä jyräävinä voimina näytävät olevan nimenomaan vihervasemmistohihhulit virkamiehistöineen. Asiaa lobbaa erittäin voimakkaasti ns. PANDA-ryhmä, jolla on oma taloudellinen etu suurena kannustimena.

Juu, sen verran tyhmä minä olen, että edelleenkin uskon, että demogratiassa tehokkain tapa vaikuttaa asioihin on äänestää vaaleissa ja/tai muilla "fiksuilla tavoilla" tuoda mielipiteensä julki. Räyhäämällä ja kiviä heittelemällä, kuten jossain muualla tehdään, ei saada aikaan muuta kuin vahinkoa.

En ole väittänyt poliitikkoja rehellisiksi, päinvastoin, jos ja kun katsoo aiempia kirjoituksiani. Mielestäni pahempaa skeptikkoa kuin minä on vaikea löytää, sillä olen todellakin tämän pienen elämäni aikana pyörittänyt muutakin kuin tahkoa. :)
PSS kirjoitti:[quote=Ci
Juuri sinun kaltaisiesi "eihän tuollaista "voi olla, poliitikko on rehellinen, äänestämisellä voit vaikuttaa" ihmisten takia ylläoleva on niin helppoa vaikka sen tekisi ihan framillakin. "Eihän kukaan voi salakuunnella nettiyhteyksiä, sehän on vain naurettava salaliittoteoria".
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Vittorio Jano kirjoitti:Autoilu ei tule muuttumaan halvemmaksi, eikä sen tarvitsekaan.
Minusta tarvitsisi. Pienemmät kuljetuskustannukset parantaisivat kaupan ja teollisuuden kustannuksia ja sitä kautta loisivat työpaikkoja. Jos liikkuminen olisi halvempaa, työtä kannattaisi vastaanottaa kauempaa. Ihmiset eivät pakkautuisi kasvukeskuksiin ja palvelut säilyisivät myös maaseudulla. Tämä olisi myös autottoman helsinkiläisen etu, koska asumisen hinta laskisi, kun paine muuttaa Helsinkiin vähenisi. Pääoman vapautuminen asunto-omaisuudesta muuhun sijoittamiseen piristäisi sekin taloutta.

Ainoa häviäjä olisi asuntosijoittaja, koska keskusta-asuntojen kysyntä vähenisi ja sitä kautta hinnat tasaantuisivat tai jopa laskisivat. Spekulatiiviseen sijoittamiseen nyt kuuluu sekin, että joskus tulee sormille.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kustannuksista, mitä noille puuhastelutyöryhmille on nyt budjetoitu lähivuosille suoraan tuosta bingoemännän pdf:stä kopiotuna:

Kärkihankkeiden kokonaiskustannukset
vuosille 2013–2017 ovat noin 300 miljoonaa
euroa ja ne jakautuvat eri osapuolille
seuraavasti:
■■ valtio 215 milj. €
■■ kunnat 20 milj. €
■■ yritykset 30 milj. €
■■ käyttäjät 35 milj. €


Tämä rahanpoltto pitäisi saada katkeamaan heti. Hollannissa ja Tanskassa tämä tie on kertaalleen jo tutkittu ja siellä päädyttiin hautaamaan koko idea taloudellisesti kannattamattomana. Tossa mainitaan että pelkkä paperien pyörittely puuhastelutyöryhmissä maksaa meille 300 miljoonaa euroa ja paljonko on mennyt jo vuodesta 2009 jolloin nämä puuhastelijat aloitti puuhastelun? puoli miljardia lienee aika lähellä siitä voi alkaa hahmottamaan mitä ne kyllösen skynetin kokonaiskustannukset on kun aletaan varsinaisesti toteuttamaan ja ottamaan käyttöön.

Välitin viestiä kansanedustajille myös omasta puolestani.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ciancarlo kirjoitti:Tätä satellittibullshit-valvontaa ei varmasti tänne tule, jos ja kun sitä tarpeeksi vastustetaan. Toisaalta, jos mitään ei tehdä, se jyrätään varmasti läpi. Ja tällä hetkellä jyräävinä voimina näytävät olevan nimenomaan vihervasemmistohihhulit virkamiehistöineen. Asiaa lobbaa erittäin voimakkaasti ns. PANDA-ryhmä, jolla on oma taloudellinen etu suurena kannustimena.

Juu, sen verran tyhmä minä olen, että edelleenkin uskon, että demogratiassa tehokkain tapa vaikuttaa asioihin on äänestää vaaleissa ja/tai muilla "fiksuilla tavoilla" tuoda mielipiteensä julki. Räyhäämällä ja kiviä heittelemällä, kuten jossain muualla tehdään, ei saada aikaan muuta kuin vahinkoa.

En ole väittänyt poliitikkoja rehellisiksi, päinvastoin, jos ja kun katsoo aiempia kirjoituksiani. Mielestäni pahempaa skeptikkoa kuin minä on vaikea löytää, sillä olen todellakin tämän pienen elämäni aikana pyörittänyt muutakin kuin tahkoa. :)
PSS kirjoitti:[quote=Ci
Juuri sinun kaltaisiesi "eihän tuollaista "voi olla, poliitikko on rehellinen, äänestämisellä voit vaikuttaa" ihmisten takia ylläoleva on niin helppoa vaikka sen tekisi ihan framillakin. "Eihän kukaan voi salakuunnella nettiyhteyksiä, sehän on vain naurettava salaliittoteoria".

Sitten kun enemmistö suomalaisista on täysiä lampaita jotka kuvittelee tyyliin että "Kyllä ne tietävät mikä meille on parasta, pistetään vaan sateelliittivalvonta pystyyn jos on kerran tutkittu että onnettomuudet vähenee yms" niin en tiedä mikä on tulos. Kuinkahan moni sähköposti edes päätyy poliitikoille asti jos joku nyt kertoo vastustavansa tätä? Eihän anarkialla mitään saavuteta se on selvä mutta nauraisin silti ääneen jos kansa lähtisi jostain asiasta oikeasti barrikaadeille :D Toisaalta näin räikeää juttua ei voi ostaa kun ihan pieni prosentti kansasta...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jahas, toinenkin ehdokas vastasi. En koko viestiä postaa, mutta tässä hänen perustelunsa miksi uutta verotusjärjestelmää tutkitaan

"Tämä on kokoomuksen kannalta todella tärkeä kysymys. Olemme pääsääntöisesti torjuvalla kannalla lähinnä yksilösuojan takia.
Mutta mutta, liikenteen verotukseen on joka tapauksessa tehtävä kokonaisuudistus, jossa ratkaistaan pitkälle tulevaisuuteen mm. seuraavat haasteet:
1. Polttoainetehokkuuden lisääntyminen, autojen sähköistyminen, biopolttoaineet yms / valtion fiskaaliset tavoitteet. Mikäli haluamme pitää tuloverotuksemme kohtuullisena ja palvelumme nykytasolla, on meidän kerättävä osa rahoituksesta liinennettä verottamalla. Nykyjärjestelmässä täytyy lähes joka vuosi tehdä monimutkaisia veronkorotuksia auto- ja ajoneuvoveroihin, että niiden tuotto valtiolle ei laskisi.
2. Ympäristöhaittojen vöhentäminen.
3. Liikenneturvallisuuden paraneminen.
4. Kotimaisen rahti-, puutavara- ja nestekuljetuskustannusten kasvun estäminen. Jo nyt meidän pitkien etäisyyksien ja polttoaineveron takia teollisuutemme rahtikustannukset ovat suuremmat kuin minkään muun eurooppalaisen valtion. Kansainvaliset sopimuksemme ja EU jösenyyden takia ei voida tehdä niin, että ensin lisäämme polttoainevero ja sitten lisäämme polttoaineveron palautusta kotimaisille yrityksille.
4. Kapotaasiliikenteen ja Suomessa liikennöivien ulkomaisten rekkojen saaminen maksaman oma osuutensa liikenneveroistamme on nykyjärjestelmässä mahdotonta.

Tässä asiassa ollaan vasta työryhmätasolla. Työryhmä ei ole tehnyt lopullista esitystään, vaan testaa julkisuudessa tähänastista aikaansaannostaan. Sen vuoksi olemme kiitollisia kanslaispalautteestanne. "



Laitoin tuohon vielä pitkähkö vastausviestin vielä perään itse, että en ihan niele perusteluita versus polttoaineverotuksella nykyverojen korvaaminen kokonaan. Kyllähän autot jatkossakin energiaa liikkumiseen tarvitsee ja kaikkea energiaa voidaan verottaa, kunhan joskus lähivuosikymmeninä öljypohjaisten polttoaineiden käyttö vähenee. Yrittäjien liikkumisen ja rahtikustannukset ymmärrän, lienee tähänkin jotain verohelpotusta rakennettavissa kuitenkin. Enkä niele sitä, että tämmöiseen projektiin käytetään mirjardeja verorahoja, ei vaan vakuuta kokonaistaloudellisesti parhaana ratkaisuna. No anyway kaksi kansanedustajaa saatu kiinni, joista toinen oli kokonaan samaa mieltä ja toinenkin vaivautui lukemaan mailin ja vastaamaan. Se on kuulkaas prosentti edustajista.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kolme kansanedustajaa on saatu kiinni ja vastaamaan, kun lasketaan mukaan tuo "minun" edustajani (kielteisellä kannalla).

Eli 1,5 % edustajista saatu vastaamaan :roll:


Nuo yllämainitut "argumentit" on hyvin helppo ampua alas:

1. Myös valtion menoja voidaan pienentää, jos verotulot eivät riitä. Ja kuten mainittu, energiaa voi verottaa jatkossakin, oli energian lähde mikä tahansa.

2. Ympäristöhaitat vähenevät tehokkaammin muilla menetelmillä, kuten autokantaa uudistamalla (mihin ei järjettömän kallista satelliittivalvontaa tarvita).

3. Liikenneturvallisuus ei tämmöisellä kikkailulla ja rahastuksella parane. Mm. rattijuoppovalvonnalla ja asennekasvatuksella saadaan paljon kustannustehokkaampia tuloksia.

4. Rahti- ja kuljetuskustannukset nimenomaan nousevat nyt kaavailluilla km-maksuilla.

5. Ulkomaiset rekat pitää saada maksamaan ns. rahtivero. Ulkomaiset rekat eivät varmasti tule käyttämään satelliittipaikantimia, eli väärä "argumentti". Virkamiehet töihin ja heti laatimaan rahtiveroa ulkomaille rekisteröidyille rekoille.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Niin ja olihan tuolla jo Jussi Niinistö mainittu, eli siinä neljäs. Pitäsköhän meillä kerätä lista ketä saatu kiinni ja katsoa kuinka monta kansanedustajaa alfistit tavoittaa? :)

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja PSS »

Ciancarlo kirjoitti:^kolme kansanedustajaa on saatu kiinni ja vastaamaan, kun lasketaan mukaan tuo "minun" edustajani (kielteisellä kannalla).

Eli 1,5 % edustajista saatu vastaamaan :roll:


Nuo yllämainitut "argumentit" on hyvin helppo ampua alas:

1. Myös valtion menoja voidaan pienentää, jos verotulot eivät riitä.
Tuo on niin päivänselvä asia, jos tulot eivät riitä on karsittava menoja. Valtiomme ei tätä tunnu edes harkitsevan vaan elää uudella velalla lumehyvinvointiaan. 200,000 virkamiestä liikaa, sosiaaliturva on niin hyvä että monen ei kannata mennä töihin yms. Leikattavaa olisi. Ja olisi parempi aloittaa leikkaukset nyt ennenkuin pakkopudotus on niin suuri ja raju että kansa on kaduilla.

Toinen selvä asia on että jos verotusta kevennettäisiin niin että tulovero pieneksi, autovero pois ym. olisi ALV:n ja bensaveron vuoksi kokonaisverokertymä suurempi kuin ennen muutosta koska mikään ei saa ihmisiä innostumaan ja kulkemaan niin kuin ostaminen ja kuluttaminen (surullista kyllä).
Ja kuten mainittu, energiaa voi verottaa jatkossakin, oli energian lähde mikä tahansa.
Miljoonan taalan kysymys on: miksi se ei kelpaa päättäjille?

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Satakunnan kansa, 7.9.13.
Liitteet
kerberos2.jpg
kerberos2.jpg (142.38 KiB) Katsottu 6609 kertaa

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hyvä bloggaus asiasta: Pahempaa kuin sosialismi.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Bisci »

PSS kirjoitti:Follow the money.

Microsoft tulee rakentamaan Suomeen datakeskuksia. Ollila ryssi Nokian, johtaa öljybisnestä ja kaveeraa Ballmerin kanssa, jonka mukana Ollila, Katainen, Urpilainen käyvät erilaisten öljypomojen ja ITC-alan johtajien kanssa hakemassa ohjeita ulkomailta salaisissa kokouksissa. Suomessa samaan aikaan hallitus tekee kansalaisen näkökulmasta järjettömiä päätöksiä ...
Tuon lisäksi ehdottaisin, että tiedustellaan NSA:lta halukkuutta hoitaa tiemaksuvalvontaa. Kyllä tästä kuulkaas vielä hyvä tulee. :shock:
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hienoja uutisia Ollilalta. :)

Vastaa Viestiin