Tuleeko kyseltyä ?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tuleeko kyseltyä ?

Ei
50
83%
Kyllä
8
13%
TM tastivoittaja
1
2%
Nettifoorumin suositusten mukaan
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 60

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kyseleekö Alfistit ennen autonvaihtoa nettifoorumeilta mitä autoa ja mallia muut suosittelevat ?.
Vai meneekö osto oman mielen mukaan...vai ostatko TM:n testivoittajan ilman ihmettelyjä ?

Itse en kysele ja ostan täysin tunteella minkä milloinkin.

Tämä tuli mieleen selaillessa foorumeita ja usein törmää siihen kun kysellään esim. Kumpi näistä Hiace vai 205Gti ?
Eikö oikeasti enää autoakaan osata valita itse ?

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä. Ei tosin niinkään "kumman otan" vaan tarkennuksia pohdinnassa olevista malleista ja speksien perusteella, keksiikö joku lisää vaihtoehtoja tarjolle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jep. Autonvaihtoketjuhan on tälläkin foorumilla hyvä paikka kysellä. Omaan tietoon ei ikinä kaikki mallit ja mahdollisuudet tule, joten muilta autoihmisiltä voi saada hyviä ideoita, kunhan annat speksit minkä mukaan vaihtoa suunnitellaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Khyl.

Oma maku on vinksallaan vähän kummallisempiin laitteisiin päin, ja ihan kaikkia maailmasta löytyviä omituisuuksia ei tule itselle mieleen kun niitä ei tässä maassa välttämättä koskaan näe. Tältä foorumilta löytyy onneksi hengenheimolaisia jotka ovat paremmin kartalla.

Esimerkiksi työkavereilta en todellakaan kysy :lol: Pomo tosin ymmärtää Alfojen ja muidenkin lämminveristen vehkeiden päälle, sieltä suunnalta voi kyllä odottaa yllytystä kaikenlaisteen älyttömyyteen vaikkei varsinaista tietoa aina löytyisikään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei todellakaan.
Jos en itse osaa päättää minkä auton ostaisin - siis ilman kanssaihmisten ehdotuksia ja ajatelmla - niin autonvaihto on kaikkea muuta kuin ajankohtainen. :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyselen, mutta en välitä vastauksista.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Yli puolet minun autonvaihtotapauksista on ollut sellaisia että vaihtotarve on ollut pelkästään tunneperäinen, joten "ihastuksen kohde" on ollut jo selvillä eikä ole tarvinnut kysellä. Käyttistä valitessa saatan kysyä daamin mielipidettä mutta tällöin on yleensä vaihtoehdot lyöty lukkoon jo (auto)yksilötasolla. Siinäkään tapauksessa mielipiteen kunnioittaminen ei tarkoita automaattisesti samaa mieltä olemista. Ensimmäinen Alfa tuli tarkoituksella yllätyksenä pihaan :)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Minä taas en oikeastaan koskaan ole etsinyt autoa. Ennemminkin toisin päin, eli auto sattuu tyrkyttämään itseään, ja joudun vaan sen sitten ostamaan hieman yllättäen. Usein niissä on jotain vikaa ostettaessa ja siksi halpoja. Ei siis ole tarvetta kysellä.
Kimmo

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

En koskaan välitä mitä mieltä jokin muu on autovalinnastani. Autohan ostetaan itselle eikä muille. Kaikki autot tuppaa olemaan niitä joista tulee eniten päänaukomista muilta mutta yleensä niiden esittäjä ei ole koskaan edes istunut ko.autossa vaan tieto on luokkaa: "Siku rovaniemeltä kerto että nuo on enemmän pajalla kun tiellä"

Enkä myöskään kiinnostu jostain katsastustilastoista tai maksetuista testeistä jos jonkun auton haluan, erikoisemman kanssa pitää vaan varata se touhutonni siltä varalta että jotain käy. Pääasia että auto jollain tavalla sytyttää omistamisenhalua :)

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Kyllä mä kyselin vinkkejä siitä, mitä Alfaa mun kandeis alkaa katella, kun tuli viime kesänä vähän odottamatta auton hankkiminen ajankohtaiseksi. Mun autohankinnat kuitenkin menee liikaa fiiliksellä, joten joku järjen ääni on hyvä olla taustalla. :lol: (Muistan muuten kyselleeni ennen Alfaakin, mutta enhän mä niitä kuunnellut, enkä edes omia ennakkosuunnitelmiani...Alfa vei ja mä en edes vikissyt :D)
Never regret anything that made you smile.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä olen myös jostain syystä vuosien varrella onnistunut omistamaan melkoisen monta autoa, joita yleisen mielipiteen mukaan ei pitäisi kenenkään ostaa. Ehkä juuri siksi minulla niihin on varaa ollutkin ja parhaat kilometrit suhteessa käytettyihin euroihin on ollut Alfassa, vaikka laskisi kaikkien neljän omassa ajossa olleen kulut yhteensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei todellakaan.
Jos en itse osaa päättää minkä auton ostaisin - siis ilman kanssaihmisten ehdotuksia ja ajatelmla - niin autonvaihto on kaikkea muuta kuin ajankohtainen. :roll:
Veit jalat suusta. saatan kysellä tyyppivikoja tai muuta joita pitää huomioida, mutta malli ja moottori tms. on jo tuossa kohtaa päätetty.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse kyselen lähinnä vikojen suhteen, tyyppiviat on hyvä tietää. Myös se, että jos on budjettia X-euroa ja pitäisi keksiä jotain hyvää tai kivaa sillä rahalla, joku toinen tietää varmasti paremmin kuin minä - ja se, että voi tulla oikeasti mielenkiintosia ehdotuksia.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Viimeksi tuli luettua Mobilistia referenssinä, alkaa ne tyyppiviat olemaan tarkistettu ja koettu.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Pikkuisen on tullut uitua mainstreamin sivussa elämän pikkuhankinnoissa ja valinnoissa. Mielestäni siinä on kylkiäisenä joutunut kärsimään hieman paremmasta tuotteiden laadusta ja joskus palvelustakin verrattuna golfilla ajavaan ja samannimistä palloa myyränkoloon tuuppivaan lajitoveriin. Näistä hyvänä esimerkkinä kolme edesmennyttä Alfaa.

Jokin aika sitten tuli kyllä pahasti retkahdettua periaatteista: nykyään tulee köröteltyä Volvotraktorilla. Työnantajan vika.

Niinno. Kyllä lukemalla perustietoa saa. Hankinnat pitää kuitenkin päättä oman mieltymyksen mukaan.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Vittorio Jano kirjoitti:Kyselen, mutta en välitä vastauksista.
Tämä on hyvä lähtökohta. Kysyn, mutta en kuuntele vastauksia. Lisäksi tietenkin vastaan, kun ei kysytä.
Olen kieltämättä hakenut autonvaihtoketjussa näkemyksiä, koska itse ei aina huomaa kaikkia ehkä sopivia vaihtoehtoja. Nimenomaan tarkoituksena haalia mukaan ne muuten huomaamatta jäävät mallit. Sen sijaan "Älä osta, se hajoaa heti ja siihen menee kaikki rahat, eihän siinä ole mitään järkeä" -tyylisiä varoitteluita ei ole tarvinnut viime aikoina kovin paljon kuunnella. Se hyvä puoli on Ford Focuksen ja Lancia Thesiksen omistamisessa, että viimeistään niiden jälkeen säästyy ns. järkipuheilta. :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ei.

Koska kalusto on perusmainstreemiä lähden siitä, että kyllä ne saksassa tietävät mitä minä tarvitsen, eikun... ;)

Valinnat perustuvat puhtaasti taloudellisten tosiasioiden rajaamaan tunteeseen. Luen kyllä autolehtiä kohtalaisella tarkkuudella (tämä ei tarkoita TM:ää, Huulilasia eikä VAGBildiä) säännöllisesti ja tilaisuuden tullen tyypitän eri vehkeitä - tässäkin tosin olen niin laiska, että saa olla oikeasti kiinnostava uutuus joka puhtaasta uteliaisuudesta marmoritiskille ajaa. Se uusi Twingo muuten on sellainen.

-Tazio

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Fiilispohjalta mennään. Pahimmat sudenkuopat tulee tosin selvitettyä, jotta niihin osaisi varautua. Ei ne silti hankintaa estä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuleeko kyseltyä ?

Viesti Kirjoittaja silverine »

156nen tuli ostettua lähes täysin tietämättömänä, fiilispohjalta. Hieman googlettelin etukäteen mutta kauhutarinat(kaan) eivät vaikuttaneet päätökseen. Ei ole kaduttanut vaikka kantapään kautta on opittu ja tieto lisännyt tuskaa. 166sen ostin sitten huomattavasti tietäväisempänä, tosin olin päättänyt ostaa ko. tyyppisen auton ennen kuin olin ylipäätään 166sella ajanut metriäkään.. Vaikka tuo 166nen onkin palvellut varsin hyvin, on minulla siihen suht neutraali tunneside - käyttöauto. 156nen taas on se ensirakkaus jota nykyään näkee harvemmin mutta meiningit vaan paranee ajan myötä.. :P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin