Renaultilta takavetoinen halpis!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

http://www.autoblog.com/2014/03/05/2014 ... neva-2014/

VOI MIKSI TÄLLÄ KAAVALLA EI OLE TEHTY ALFFAA! (takamoottori-takaveto)

Voisi olla mitonkin myyntilukemat takavetoisena pikkisen toista luokkaa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Koska silloin olisi pitännyt suunitella auto alusta asti, eikä mitään olemassa olevia komponentteja olisi voitu käyttää, se taas olisi maksannut rahaa, enkä mitenkään osaa kuvitella, että se olisi ollut Mitoa parempi oikein millään mittarilla.

Ehkä Fiat 500 tuo ratkaisu olisi käynnyt kuin nenä päähän, mutta kalliiksi se olisi tullut siinäkin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ihan hauska viritellä vanhaa layouttia, mutta fakta on, että tekniseksi kuriositeetiksihan tuo tulee jäämään.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Eikös tässä ole takana Märssy ja Smart?
Olin Kuolontähden omistajalehdestä lukevinani, että Märssy pitää takamoottori/takaveto asetelmasta kiiinni seuraavan(kin) sukupolven Smartissa ja pikku-rellu jakaa pohjalevyn.

Evoluution harha-askel tai ei, minua tuo kyllä kiinnostaa sen verran, että aion könytä koe-ajolle asti. Tuohon renuun kun ilmeisesti saa kovan askin.

-Tazio

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Farina »

wekkuli kirjoitti:Ihan hauska viritellä vanhaa layouttia, mutta fakta on, että tekniseksi kuriositeetiksihan tuo tulee jäämään.
Epäilen että myy Keski- ja Etelä-Euroopassa kohtuullisen hyvin. Pieni koko, sympaattinen ulkonäkö ja halpa hinta -> täydellinen kaupunkiauto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11201
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ja kun eteen ei tarvi vetareita tahi muutakaan eturenkaiden liikettä rajoittavaa, voi tuosta saada todella kääntyvän kulkineen, eli kaupunkisompailuun tosiaan todella kätevän.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tykkään kans! Nyt vielä sellanen versio tuosta, että on yhtä vikkelä kuin MiTo kahdella polkimella, niin saattaisi olla seuraava auto. Mikäli siis Alfa ditchaa pikkuautoluokan(kin?) kokonaan... (Ohi aiheen - missä pirussa viipyy se Alfan SUV? Jeepissä ikää pian 4 vuotta ja kohta 50 ajettu - ensivuonna alkaa jokavuotinen katsastusrumba ja mä vihaan katsastusta. Pitäis siis vaihtaa ennen 2015 syksyä. Ei taida Alfa ehtiä mukaan...)

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Kyllä viissatanen Abarth on makeempi kuin tää Twingo, vaikka etuvetoinen onkin.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Olenko mä ainoa, joka näkee tuossa rellussa uuden 500:sen piirteitä...
Ja toki alfasta lainatun takaovenkahvan.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kovasti apinoidun oloinen. Olisvat nyt edes värit laittaneet konseptiinsa Abartti 500 poiketen.

Kuva


Kuva

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Polforea kirjoitti:^Ja kun eteen ei tarvi vetareita tahi muutakaan eturenkaiden liikettä rajoittavaa, voi tuosta saada todella kääntyvän kulkineen, eli kaupunkisompailuun tosiaan todella kätevän.
Jep! Tämän lisäksi todennäköisesti etupään nivelet tulevat olemaan kestoltaan pikkisen toista
luokkaa kuin nykyisissä etuvetoisissa, elleivät sitten ihan alimitoita noita osia.

Talvikelissä voi olla pikkisen jännä peli :twisted:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Täälläkin nostetaan peukkua. Ensimmäinen ranskalainen pitkään aikaan, joka saa kiinnostuksen heräämään.

Kai esc hoitaa talviliikkumisen suht mallikkaasti jos on hiukankin fiksusti toteutettu. Ilman sitä homma saattaisi olla kauheudessaan mielenkiintoista.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re:

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Raimo Miettinen kirjoitti:Täälläkin nostetaan peukkua. Ensimmäinen ranskalainen pitkään aikaan, joka saa kiinnostuksen heräämään.

Kai esc hoitaa talviliikkumisen suht mallikkaasti jos on hiukankin fiksusti toteutettu. Ilman sitä homma saattaisi olla kauheudessaan mielenkiintoista.
Porukoilta löytyy kesäautona MG-F ja se on ainakin talvella melko mielenkiintoinen. Yllättävä. Vähä niinkuin vasaran nakkaisi jäälle.. :mrgreen:

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re:

Viesti Kirjoittaja Farina »

Raimo Miettinen kirjoitti: Kai esc hoitaa talviliikkumisen suht mallikkaasti jos on hiukankin fiksusti toteutettu. Ilman sitä homma saattaisi olla kauheudessaan mielenkiintoista.
Tuskin se Kuplaa kauheampaa olisi. Ensin kevyt keula puskee ja auto aliohjaa pahasti. Sitten kun korjaa kaasulla, niin pyörähdetään ympäri 8) (Näin ainakin 18-v Farinalle kävi ensimmäisenä autoilutalvena, Kuplalla ja huonoilla talvirenkailla)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tekniikka Smartista, muotoilu Fiat 500:sta. Mitähän tuossa nyt sitten on sitä Renaultia?

Sinänsä hyvä, että tuollaisiakin tehdään, kun ei ole takavetoisia pikkuautoja liiaksi markkinoilla näkynyt. Ihan jees, mutta vähän tylsällä tavalla.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Nyt sitten tuosta vielä sellainen Megane RS:aa vastaava tehoversio :)

Pieni koppa + 250 heppainen kone + takaveto.. Sitten vielä vähän aggressiivisuutta ulkonäköön.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jakke kirjoitti:Tekniikka Smartista, muotoilu Fiat 500:sta. Mitähän tuossa nyt sitten on sitä Renaultia?
Oisko jotain tämmöistä mietitty:
Kuva.
Takamoottori - Check
Viisi ovea ja pieni kori - Check
Sympaattinen ajanmukainen muotoilu - Check
Miljoona myytyä autoa - Jää nähtäväksi

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Jakke »

^No jos on mietitty, niin muotoiluosastolle saakka tieto ei ole kantautunut. Tuosta saiskin makoisan retromallin.

Niinkuin kieltämättä monesta muustakin Renaultin vanhasta mallista. Rellu 4 ja 5 olis ilmeisiä retromallin lähtökohtia, mutta jostain käsittämättömästä syystä itseäni viehättää vielä enemmän Renault 8:n muotoilu :shock:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No siis eikös tuo ole olevinaan juurikin R5 turbon inspiroima? Fiat 500 ehdottomasti hienompi sisältä ja päältä, mutta pakko tuo Twingo on käydä testaamassa jahkajoskus saapuu tänne Härmään.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Renaultilta takavetoinen halpis!

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

DaViega kirjoitti:Ehkä Fiat 500 tuo ratkaisu olisi käynnyt kuin nenä päähän, mutta kalliiksi se olisi tullut siinäkin
Mitennii kalliiksi? Eikö 500:ssa ole ihan oma pohjalevy, joten samalla vaivalla moottorin olisi voinut suunnitella taaksekin.

Toki Renaultilla on etunaan Smartista periytyvä, lähes kyljelleen kellistetty pata, jonka päälle jää vielä tavaratilan tapainen + kori säilyy monikäyttöisenä. Pystyssä pönöttävä T-Jet tai TwinAir torppaisi peräosaston käytön, mutta olisiko tämä iso menetys - siis kuin moni ostaa 500:n tavaratilan laajennettavuuden vuoksi? Sen terveisten kuljettamiseen sopivan kontinhan saa keulillekin.

MiToon takatyöntö ei tosiaan sovi, ainakaan jos siinä sivussa häviäisi monikäyttöisyys = annettaisiin vähän liikaa tasoitusta kilpailijoille.

Kyllä 500:n retropisteetkin olisivat nousseet potenssiin kolme, jos auto olisi tuotu myyntiin takamoottorisena ja vain&ainoastaan TwinAirilla varustettuna. Perustelu: Äänet.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Vastaa Viestiin