Sähkötupakkakeskustelua

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Lueskelin tota tupakkilakon yritys ketjua ja ajattelin että jos laittaisi pystyyn sähkötupakka topicin tänne jos sattusi löytymään kanssahöyryttelijöitä. Itsellä nyt putkeen 7kk ilman manuaalista tupakkaa. Viimevuonnakin poltin alkuvuodesta 4kk sähkötupakkaa mutta kun oli "halppismalli" käytössä niin siihen meni vaan hermot. Eli jos ostatte, niin ostakaa kunnollinen. Alkuun hyvä vaihtoehto voisi olla vaikka tämä Subbox taikka joku muu "modityylinen" setuppi .Elikkäs jollekkin tuntemattomille lyhyesti perusasioita, mitä siihen kuuluu.

Sähkötupakkaan kuuluu Tankki , Ja Akkuosa , tässä esimerkissä tämmöinen modityyppinen akku, mikä on omasta mielestä ainut varteenotettava vaihtoehto jos haluaa akunkestoa, ja muutenkin kunnollisen kokemuksen sähkötupakasta.

Akkuja (tai siis akkuosia, koska niiden sisällä on se itse akku) on piirillisiä ja mekaanisia. Yleensä akkumodit ovat piirillisiä watti ja volttisäädettäviä. Watit voivat yltää jopa 200 wattiin asti, mutta ovat yleensä 30-50 watin luokkaa. Eli siis mitä enemmän watteja, sitä kapasiteettiä tuottaa höyryä. Löytyy integroiduilla akuilla olevia modeja, ja vaihdettavilla akuilla olevia.

Tankissa on säiliö, mihin nestettä kaadetaan. Sen (yleensä) pohjassa on Atopää joka pitää sisällään kanthal/nikkeli/titaani yms langasta tehdyn vastuspään (kela), minkä sisällä on pumpulia. Pumpulin tarkoitus on kuljettaa neste tankista vastukselle, joka höyrystää nesteen, ja höyry nousee tankin läpi suuhun. Eli ei siis mitään rakettitiedettä.

Vastuksia siis löytyy joko tankkikohtaisia valmiita "atopäitä", tai sitten Rakennettava ns. RBA pohja, johon vastuksen voi rakentaa itse mieleisekseen. Kuvassa näkyvän langan sisään siis tungetaan sitä pumpulia. Sitten atopää vain kierretään tankkiin kiinni, ja tankki kiinni akkuun.

Mentäessä sub ohmiin, eli alle 1 ohmin vastuksiin pitää muistaa että akun pitää olla mallia suurpurkuvirta. Huonompi akku rasittuu liikaa kun otetaan paljon ampeereita irti, ja sen takia on tullut näitä raportoituja räjähtämistapauksia, kun ei ole ollut kunnollisia vehkeitä. Kuitenkin jos jotain epäilyttää, niin ostaa alkuun tuon subboksin ja siihen 20-30A 18650 akun niin kyllä se kestää. 20A On aika rajoilla mutta veikkaan ettei kauhean moni polta tuota täysillä 50 watin tehoilla montaa sekunttia samalla painalluksella, milloin akku voi rasittua. Näissä kuitenkin on akkujen tuuletusaukot nykyään, ja nämä ovat kehittyneet niin pitkälle turvallisuutensakkin puolesta ettei näitä tapauksia enään juurikaan ole.


Nykyisenä "kalustona" itsellä on Sigelei 150w TC punaisena ja siinä päällä Subtank . Uusi tankki on hakusessa koska tuo tankki ei kestä isoja tehoja (yli 60w) mutta toistaseksi mennään tuolla, ja muutamalla "dripperillä" mitkä voi vaikka googlettaa jos ei tiedä, en ala tähän kaikkia vaihtoehtoja kirjoittelemaan. Nykyisessä tankissa on sisällään lämmönsäätövastus, minkä voi googlettaa jos haluaa tarkempia tietoja, mutta lyhyesti modista säädetään tietty lämpötila minkä vastus pitää, eikä näin pääse polttamaan pumpuleita missään tilanteessa. Noilla drippereillä (ja uusimmilla tankeillakin) tulee niin perk*leen isot höyryt ettei eteensä nää jos sisällä kerran imaisee. Ja sitä kautta itse ainakin löysin sen mielenkiinnon tähän harrstukseen. Aloin niin sanotusti "jahtaamaan savuja" eli kokoajan vaan pakko saada isompaa ja isompaa savupilveä pihalle. Nikotiinitasot ovat tätä myöten laskeneet melkein nollaan, kun ei se nikotiini enään ole pääasia, vaan se hauskuuskerroin. Voin jo tässä vaiheessa varmaksi sanoa että tupakasta on päästy eroon, ja löytyi uusi harrastus samalla. Ainakun on tykännyt näperrellä niin tää on oikeasti ihan hauskaa hommaa tehdä erilaisia vastuksia ja nesteitä. Hakea aina vaan parempaa ja parempaa makua/höyryä. Minkäälaisia haittavaikutuksia ei ole tullut ainakaan tällä aikavälillä. Alkuun ottaa kurkkuun vähän enemmän mutta päivän höyryttelyn jälkeen se ei tunnu enään missään. Sekin riippuu nestepohjan koostumuksesta, onko se VG vai PG pohjaista, nekin voi halukas googlettaa.

Joo, onpas hankala aihe kirjoittaa kun on niin monta asiaa, mutta perusteet nyt on kuitenkin selitetty. Jos haluaa arvosteluja katsoa niin Riptripperssillä on hyviä pätkiä mistä näkee eri laitteita vähän lähempää, ja perusteellisemmin selitettynä jos hilbillyjenkki taipuu. Myös Esavuke foorumilla on paljon perusteellisemmin juttua ihan suomen kielellä.

Enempää en ala tähän yksin runoilemaan, koska erilaisia vaihtoehtoja on niin monia. Kuitenkin tähän voisi keräillä yleistä keskustelua sähkötupakoista ja niiden käyttökokemuksista.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuulostaa aivan järjettömän monimutkaiselta... en taida kokeilla :D

Tosin enpä ole savutellut koskaan millään muullakaan....... :drinking:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Samaa tuli ajateltua :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jostain syystä aihe kiinnostaa. Sätkää menee senverta paljon - varsinki tallissa. Parit koesavut olen vetäny duunikavereilta. Ja meän tehas on ns savuton. Pitää käydä salaa tupakilla.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Vapottelua vuosien päivät takana. Hyvin höyryy.

Uskollinen Nemesiksen mekaaninen ja subtank mini päässä. Tolla setupilla menty jo vuosi. Ehkä olisi aika päivittää..

Liemet teen itse.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja mitä poikain touhuja töis katellu/kuunnellu, ni voi mennä iha harrastuksen puolelle. Hippasen eri homma ku mun käsin käärityt filtterisätkät. Laiteharrastelijoita niistä tullu. Jännä laji. Ja ehkä jopa terveellisempi kuin toi mun.

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Kolmatta vuotta mennään höyryllä :)

Mainittakoon nyt harrastuksen nimissä mun Rosatom nimeä totteleva boksimodi, minkä max purkuvirta on 1200A. 12800mah Lipoa sisällä.

Mutta jos haluaa päästä helpolla, niin Clearomisaattori (jos vielä haluaa vähän helpottaa niin päältä täytettävä) ja mielen mukainen VW säätöinen modi. Olkoon se putki tai boksi, oman maun mukaan. Liemet valmiina vaikka briteistä, niin alkaa olla valmis paketti

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

En taida aloittaa. Alkaa olla kulutus jo siinä, mihin halusinkin. Arkipäivässä menee ehkä yksi tai ei yhtään, viikonloppuna vähän enemmän.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja mutt »

En ole harrastelija, mutta sopivasti satuin osumaan juutuupissa tämmöiseen pätkään:
http://youtu.be/OvEpwpVSJdU
Näköjään chili- ja sähkötupakkaharrastuksien yhdistäminen ei ole edes hirveän harvinaista. Eipä olisi itselle varmaan ikinä tullut mieleen vetää kapsaisiinia keuhkoihin! :lol:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

No ei tää nyt oikeesti niin monimutkasta ole :D Tän saa vaan kuulostamaan vaikealta. Ostaa tuon subboksin tai jonkun muun modisetin ja siihen vaan nesteitä justiin vaikka briteistä niin ei tarvi muuta miettiä. Ja tosiaan aika harrastuksen puolelle tää on itelläkin mennyt pikkuhiljaa, ja hauska harrastus onkin 8)
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

mutt kirjoitti:En ole harrastelija, mutta sopivasti satuin osumaan juutuupissa tämmöiseen pätkään:
http://youtu.be/OvEpwpVSJdU
Näköjään chili- ja sähkötupakkaharrastuksien yhdistäminen ei ole edes hirveän harvinaista. Eipä olisi itselle varmaan ikinä tullut mieleen vetää kapsaisiinia keuhkoihin! :lol:
Kokeiltu ja todettu helvetin huonoksi ideaksi. :drinking:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tää sähkötupakka juttu on mun mielestä yhtä tyhmää kun joku proteiini jätski tai pannari.

Joko vetää oikeeta röökii tai lopettaa pelleilyn. Kummassakin kyse itseaiheutetun keinotekosen tarpeen tyydyttämisestä.

Mut mä oonki mä, joku voi nähdä hyödyn ja tarpeen tässä, ja niissä pannareissa.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Avokki on nyt parisen vuotta "poltellut" sähköröökiä. Savuttomalle kanssa elijälle loistava homma, ei haise enää pahalle. Ja vaikka olen myöntynytkin sisällä ja autossa tuprutteluun ei höyry haittaa jos sattuu olemaan mieleinen maku :-D Miinuksena ehkä se että se on sillä koko ajan kädessä, tosin silti se tulee paljon halvemmaksi kuin syöpäkääryle.

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

sataviisviis kirjoitti:Avokki on nyt parisen vuotta "poltellut" sähköröökiä. Savuttomalle kanssa elijälle loistava homma, ei haise enää pahalle. Ja vaikka olen myöntynytkin sisällä ja autossa tuprutteluun ei höyry haittaa jos sattuu olemaan mieleinen maku :-D Miinuksena ehkä se että se on sillä koko ajan kädessä, tosin silti se tulee paljon halvemmaksi kuin syöpäkääryle.
Samaa täällä on kehuttu. Ja näin omasta puolesta on helvetin kiva, kun keuhkot toimii ja makuaisti on tallella.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Onko kellään kokemusta tosta bellus rta tankista? Vaikuttaa ihan hyvältä. Aromamizer rdta olis kanssa kova mutta ei ihan helposti löydy mistä tilaisi
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Reilut kaksi vuotta pelkkää vapottelua takana. Analogisia olen tänä aikana vetänyt alle 10kpl. Ihan eka sähkörööki tuli ostettua ensimmäisten joukossa jo ~10v sitten, mutta silloin nuo oli niin paskoja että leikki loppui alkuunsa. Perusvermeillä pitkälti pärjännyt. Kaveri sotkee nesteitä joten nykyään tulee enää harvemmin tilattuakaan mitään. Just nyt vieressä on eLeafin iStick 50w modi ja Aspire Nautilus tankkina. Kotoa löytyy eri modeja mm. iStick 30w, smok sid, joku vamon vanha ja kasa eri tankkeja. Tämäkin "harrastus" lukeutuu niihin että rahaa saa palamaan just niin paljon kuin perse kestää. Toisaalta myös halvalla ja helpolla pääsee yhtälailla. Ja aluksi koko touhu varmasti vaikuttaakin hankalalta mikä sisänsä ymmärrettävää, koska termejä ja käsitteitä on hirveästi. Sitten kun mukaan sotkee vielä nesteet ja niiden eri variaatiot on pää varmasti pyörällä. Mikäli kokeilla haluaa niin kannattaa kysellä joltain joka asiasta jotain tietää ja tosiaan sijoittaa se muutama kymppi enemmän heti alkuun eikä ostaa noita halvimpia aloituspaketteja.

Se että onko tässä mitään järkeä on pitkälti henkilökohtainen juttu. Toiset vaan lopettaa röökaamisen ja sillä sipuli. Toiset ei siihen pysty tai eivät välttämättä edes halua. Itse näen että jos syystä tai toisesta jotain on pakko imeskellä niin mieluummin tätä. Kiistämättömiä etuja on ainakin tuo ettei haise niin pahalle sekä hapenottokyvyn paraneminen. Siihen että onko tämä terveellisempi vaihtoehto en ota kantaa, sitä kai ei kukaan tässä kohtaa voi kiistattomasti osoittaa puoleen tai toiseen. Parempi tietysti olisi olla ilman, mutta... Itse olen tupakoinnin lopettanut kymmeniä kertoja ja ilmankin ollut parhaimillaan vuoden päivät. Lopettaminen ei ole vaikeaa, pysyminen on. Ainakin minulla. Nykyään pystyn olemaan helposti myös ne ryyppykeikat pelkästään sähköröökin varassa ja se on minulle jo voitto. Seuraava askel on lopettaa vapottelu arkisin ja keskittää se vain noihin ryyppykeikkoihin. Aikataulua en ole asettanut. 8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En käytä, enkä mistään muutenkaan aiheeseen liittyen mitään tiedä, mutta osuin otsikkoon.
http://www.hs.fi/tiede/a1445306738986
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Alfissimo kirjoitti:En käytä, enkä mistään muutenkaan aiheeseen liittyen mitään tiedä, mutta osuin otsikkoon.
http://www.hs.fi/tiede/a1445306738986
Diacetyyliä käytetään mm. vanilijasikareissa. Sähkö"tupakka" puolella taas ainakin Suomessa se on kohdannut suurta vastarintaa. En tiedä yhtään vapottajaa, joka haluaisi vetää diacetyyliä sisältävää nestettä. Mukaanluettuna minä itse.

Jos nesteestä ei ole labratuloksia saatavilla, en osta.

E: Tuli ehkä turhan kärkevästi kirjoitettua, niin ei ollut tarkoitus. :)

Mutta tosiaan Diacetyylin käyttöä ovat laadukkaat valmistajat jo vähentäneet ja lopettaneet. Pääasiassa halvemmissa nesteissä käytetään vanilijan tai kermaisuuden tuojana. Samaa tavaraa löytää myös leffateatterien poppareista.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Oon suunnitellu sähköisiin siirtymistä, mutta merkillistä slangia on nämä sivustot täynnänsä. Mikä helvetin modi, driptip, ato... aargh, menee liian vaikeeks ja pelkään ostavani jonkun ihan väärän aloituspaketin johon ei saa edes täyttöpakkauksia (vai mitä ne lie nimeltään?). Lähen röökille. :evil:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Lainaampa tätä ketjua,kun uutta en viitsinyt aloittaa,kun samoilla akuilla mennään kaiketi.
Yksi tyhmä kysymys:
Tuli ostettua otsalamppuun 2kpl Panasonic 3.6V 18650 3400 mAh akkuja,sekä laturin niihin.Laturissa valittavana 3V&4.2V.Kummalla kuuluu ladata kyseisiä akkuja?

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

4,2V. 3,6V on kyseisen kennon nimellisjännite (oletan nyt että kyseessä on sama kemia kuin tässä Panasonic:n speksissä http://industrial.panasonic.com/ww/prod ... e/NCR18650 vaikka kapasiteettia onkin vähän enemmän).
Tuolla on myös latausspesifikaatio joka yleisesti ottaen löytyy jokaisesta kennotyypistä jos se on ns. Suurelle yleisölle saatavissa kuten tämäkin.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Sähkötupakkakeskustelua

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Juu,kun tuli testattua laturia,ja asennossa 3V ilmoittaa,että akut täynnä,mutta 4.2V vielä lataa

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Juuri näin. Kolmella voltilla kenno on käyttökelpoisen jännitealueen alarajassa.

Vastaa Viestiin