Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuli käytyä avokin toimistossa jossa tämän vastapäätä istuva mieshenkilö joka usein vittuilee Alfasta kysyi että mites Alfan kanssa.
Sanoin ettei mitään.
Sitten jatkoi,
- kaverit olivat puhumassa siitä täällä pari päivää sitten.
En hirveästi innostunut vastaamaan...
- mites sun alfa onko myynnissä?
- taitaa olla jollain hinnalla, kerroin hinnan.
- noin paljon? kuin vanha se on.
- 10 vuotta.
- maksaa kyllä.
- se on Alfa Romeo eikä mikään Toyota. (kaveri ajaa jättimäisillä renkeilla varustetulla Toyota Tundralla).
- eikö sitä pidä rempata aika usein.
- ei oikein.
- kyllä pitää, koko ajan.
- en ole rempannut enemmän kuin vastaavaa japanilaista ja varaosat on halvempia kuin japskeilla.
- mun Toyotalle ei ole tarvinnut tehä mitään.

Tämä henkilö ei huomaa että käyttää Heavy Duty monster truckia käyttiksenä jonka bensalasku on taivaan tähdissä ja yksi rengas maksaa saman verran kuin neljä kpl henkilöautolle ja lohduttelee itseään siitä ettei aja italialaisella joka on 'aina rikki'.
Kuva

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Lähdin eilen kaupungintalolta. Oven lähellä oli mustia sakuja rivissä, yksi paikka vapaana. Osoitin rivistöä ja sanoin, että syksyn pirteissä väreissä nuo, laitoin värivikaiseni tuonne kauemmas. Kaveri siihen, jotta "en tunnista autoja lainkaan, mutta tuo kyllä erottuu". Mitäpä siihen voi lisätä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

supliikki automyyjä latoi renkaita saabin kyytiin, kun itse elvytin jämähtänyttä 'irrotettavaa' vetokoukkua.
- Kävi oudosti, myin tämän!
johon vastasin vain: ei kauaa lahonnut hallissa
- Näitä JA Alfoja ostaa vain harvat ja valitut...
vastasin vain että "Totta!"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

tihvet
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Maalis 2013, 19:56
Car(s): 159 1,9 JTDM 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja tihvet »

Eilen tuli käytyä Lauttasaaren Liiterissä ruokaostoksilla. Joku fiksu larulainen taliaivo oli sitten heittänyt autonkonepellille ja roiskeet tuulilasille jtn kurkkusalaattia tms. ruokamöhnää. Onneks täällä Hakaniemessä Alfa saa olla rauhassa. :-D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

GT:n kanssa ei koskaan saa mennä rauhassa asiakkaalle tai minnekään. Mun asiakkaat koostuu myös pitkälle niistä mestoista missä monella olisi varmasti varaa ties mihin kulkineeseen mutta aina se vaan kerää kommenttia, etenkin naiset on kunnostautunut "Onko toi alfa sun, kaunis auto" kommenteissa tosin ei siinä mulle mitään uutta ole että alfa vetoaa erityisesti tyylitietoisiin naisiin, se opittiin jo nuorena kortin saaneena että alfan kyytiin on tunkua ;)

Kyllähän näitä kommentteja tulee sitten duunikavereilta jolla on toyotaa ja volkkaria alla että "Onko italialaisten sähköjen kanssa ollu ongelmia" tai "Miten noissa tekniikka kestää" ? Aina voi tietysti valottaa että Bosch:han se lukee sähkölaitteissa hyvinkin pitkälti.

Yleisimpiä kysymyksiä kautta linjan on "Ootko aina ajanu alfalla" eli ilmeisesti se on sitten joku mies voi lähteä alfasta mutta alfa ei koskaan miehestä juttu :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja jkk »

^yleisimmät kommentit mitä oon ite kuullu on et " upee auto, miten pelannu ja onko paljon vikoja ollut?"

viimeisin oli kun appi vittuilee jatkuvasti alfoista "alfa ei kerkii ruostuu ku se menee heti puhki"

vastasin vaan "älä sit soita jos jäät omalla tielle"

no eikös saksanseisojast revenny joku ahtoputki tai jotain lahden motarille paripäivää sen jälkeen ja auto jäi siihen. kyseessä ei kuitenkan ollut vila, vaan se oli "oli ominaisuus" :mrgreen:

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Antijape »

jkk kirjoitti:viimeisin oli kun appi vittuilee jatkuvasti alfoista "alfa ei kerkii ruostuu ku se menee heti puhki"

no eikös saksanseisojast revenny joku ahtoputki tai jotain lahden motarille paripäivää sen jälkeen ja auto jäi siihen. kyseessä ei kuitenkan ollut vila, vaan se oli "oli ominaisuus" :mrgreen:
Muutama vko sitten tuli haettua 2003 A4 Audi (taisin täälläkin mainita) aj. 145tkm ja sitä nyt sitten pistetty kuntoon: molemmat takajouset poikki, rekisterikilpien valot niin ruosteessa että piti vaihtaa koko systeemi, ovet ei mene kunnolla kiinni ja sitten useita muita pienempiä vikoja/puutteita. Näistä kun ihmisille juttelee niin yleisin kommentti on että "normaalia kulumista", "pitäähän noita joskus korjata" jne. Auta armias jos olisin Alfan ostanut ja siinä olisi kaikki nuo viat ollu, niin sitä vttuilun määrää... Nyt Audissa se jotenkin onkin yht´äkkiä ihan ok? :evil:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Antijape kirjoitti:
jkk kirjoitti:viimeisin oli kun appi vittuilee jatkuvasti alfoista "alfa ei kerkii ruostuu ku se menee heti puhki"

no eikös saksanseisojast revenny joku ahtoputki tai jotain lahden motarille paripäivää sen jälkeen ja auto jäi siihen. kyseessä ei kuitenkan ollut vila, vaan se oli "oli ominaisuus" :mrgreen:
Näistä kun ihmisille juttelee niin yleisin kommentti on että "normaalia kulumista", "pitäähän noita joskus korjata" jne. Auta armias jos olisin Alfan ostanut ja siinä olisi kaikki nuo viat ollu, niin sitä vttuilun määrää... Nyt Audissa se jotenkin onkin yht´äkkiä ihan ok? :evil:
Juuri tuo ****ttaa! Itse jos vien esim. pajalle öljynvaihtoon niin puolen tunnin sisällä 100 % joku älypää semi-tuttu tulee kyselee että onko rikki! Ja myöhemmin saa kuulla muilta "Autosi oli pajan edessä" urpoilua. Mutta kaikki kilvettömät japanin- saksan- korean- ruotsin- laatikot ovat hyviä autoja joilla on oikeus olla joskus pois käytöstä vuoden sillä aikaa kun odotetaan uuden rungon saapumista postissa. :crazyeyes:
Kuva

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itseäni tuo ei voisi vähempää kiinnostaa. Mielelläni annan apuvirtaa Alfastani naapurin Mondeoon, enkä koe tarvetta aukoa päätäni.
Jos joku kokee tarvetta aukoa minulle päätänsä Alfan laaduttomuudesta - feel free - ei ole minulta pois (lähinnä päin vastoin)!
VMP

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja jkk »

no eipä noista yöunet mene, mutta silti eniten huvittaa kommenttien lapsellisuus ja se että joku tuntee tarvetta aukoa päätä tuolla tavoin.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Jatkuva läpänheitto laatuvammaisista autoistahan on vain hauskaa ja painaa hinnat alas käytettyjä harrasteautoja hamuaville. Sehän on the juttu Alfoissakin.
8)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Antijape kirjoitti:
jkk kirjoitti:viimeisin oli kun appi vittuilee jatkuvasti alfoista "alfa ei kerkii ruostuu ku se menee heti puhki"

no eikös saksanseisojast revenny joku ahtoputki tai jotain lahden motarille paripäivää sen jälkeen ja auto jäi siihen. kyseessä ei kuitenkan ollut vila, vaan se oli "oli ominaisuus" :mrgreen:
Muutama vko sitten tuli haettua 2003 A4 Audi (taisin täälläkin mainita) aj. 145tkm ja sitä nyt sitten pistetty kuntoon: molemmat takajouset poikki, rekisterikilpien valot niin ruosteessa että piti vaihtaa koko systeemi, ovet ei mene kunnolla kiinni ja sitten useita muita pienempiä vikoja/puutteita. Näistä kun ihmisille juttelee niin yleisin kommentti on että "normaalia kulumista", "pitäähän noita joskus korjata" jne. Auta armias jos olisin Alfan ostanut ja siinä olisi kaikki nuo viat ollu, niin sitä vttuilun määrää... Nyt Audissa se jotenkin onkin yht´äkkiä ihan ok? :evil:
Ei millään hyvällä mutta paskin auto mitä olen koskaan omistanut näistä 19 autosta, on B5 koppanen nelosaudi V6 nelikkona, jokusen vuotta vanhempi kun tuo sinun ja auto oli alle vuoden meikällä.. Koko perkeleen kuuman kesän tappelin sen ilmastoinnin kanssa vaihtaen jokaisen anturin, ilmastoinnin keskusyksikön ja puhdistellen kaikki jumissa olevat läpät/moottorit. Siitä repes jopa penkistä joku hitsisauma tehden siitä keinutuolin eli koko penkki kippasi. Oli meluisa, kaikki oven tiivisteet falskas, kone vuoti niin paljon öljyä että hyvä kun meni leimalla lävitte ja auto kävi tyhjäkäntiä miten sattui. Takajarrut jumi aina ja sai vaihdella satuloita. No ok, olihan se varmaan vähän huono yksilökin mutta ajettu sillä oli kohtuulliset 200tkm kun mun eniten ajettu auto on ollut V70 bensavolle 360tkm lasissa ja siinä vehkeessä pelas vielä aika pitkälti kaikki. Toiseksi sähkövikaisimmat autot ovat olleet E39 bemareita jossa porsii ne iänikuiset nokkien ja kampuran asentoanturit järjestäänkin.
Verrokkina sitten paljon parjatut italialaiset, Alfa GTV joka oli vuosia mulla, Fiat Coupe 20VT ja nykynen GT niin eipä ole ollut mainittavia sähkövikoja, no ok GT:stä on tällä hetkellä rekisterikilven valo pimeänä ja GTV:stä meni ainakin virranjakajan kansi mutta tulihan siihen metrejä reippaasti mun aikana :D Mutta eihän pyhiä audeja ja bemuja saa haukkua!

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja winorloose »

wekkuli kirjoitti:Jatkuva läpänheitto laatuvammaisista autoistahan on vain hauskaa ja painaa hinnat alas käytettyjä harrasteautoja hamuaville. Sehän on the juttu Alfoissakin.
8)
Kaikki uutena Alfansa ostaneet eivät tosin välttämättä innostu noista alas painetuista hinnoista.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Antijape »

MarcusV kirjoitti:Ei millään hyvällä mutta paskin auto mitä olen koskaan omistanut näistä 19 autosta, on B5 koppanen nelosaudi V6 nelikkona, jokusen vuotta vanhempi kun tuo sinun ja auto oli alle vuoden meikällä.. Koko perkeleen kuuman kesän tappelin sen ilmastoinnin kanssa vaihtaen jokaisen anturin, ilmastoinnin keskusyksikön ja puhdistellen kaikki jumissa olevat läpät/moottorit. Siitä repes jopa penkistä joku hitsisauma tehden siitä keinutuolin eli koko penkki kippasi. Oli meluisa, kaikki oven tiivisteet falskas, kone vuoti niin paljon öljyä että hyvä kun meni leimalla lävitte ja auto kävi tyhjäkäntiä miten sattui. Takajarrut jumi aina ja sai vaihdella satuloita. No ok, olihan se varmaan vähän huono yksilökin mutta ajettu sillä oli kohtuulliset 200tkm kun mun eniten ajettu auto on ollut V70 bensavolle 360tkm lasissa ja siinä vehkeessä pelas vielä aika pitkälti kaikki. Toiseksi sähkövikaisimmat autot ovat olleet E39 bemareita jossa porsii ne iänikuiset nokkien ja kampuran asentoanturit järjestäänkin.
Verrokkina sitten paljon parjatut italialaiset, Alfa GTV joka oli vuosia mulla, Fiat Coupe 20VT ja nykynen GT niin eipä ole ollut mainittavia sähkövikoja, no ok GT:stä on tällä hetkellä rekisterikilven valo pimeänä ja GTV:stä meni ainakin virranjakajan kansi mutta tulihan siihen metrejä reippaasti mun aikana :D Mutta eihän pyhiä audeja ja bemuja saa haukkua!
Nooh, eikös tuo ole ihan normaalia kulumista? Ja pitäähän noita joskus korjatakin? :wink:

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

winorloose kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:Jatkuva läpänheitto laatuvammaisista autoistahan on vain hauskaa ja painaa hinnat alas käytettyjä harrasteautoja hamuaville. Sehän on the juttu Alfoissakin.
8)
Kaikki uutena Alfansa ostaneet eivät tosin välttämättä innostu noista alas painetuista hinnoista.
Valitettavasti näin. Otan osaa kaikille niille tuntemattomille henkilöille, jotka ovat maksaneet suurimman osan minun autojeni hinnasta.
:drinking:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

wekkuli kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:Jatkuva läpänheitto laatuvammaisista autoistahan on vain hauskaa ja painaa hinnat alas käytettyjä harrasteautoja hamuaville. Sehän on the juttu Alfoissakin.
8)
Kaikki uutena Alfansa ostaneet eivät tosin välttämättä innostu noista alas painetuista hinnoista.
Valitettavasti näin. Otan osaa kaikille niille tuntemattomille henkilöille, jotka ovat maksaneet suurimman osan minun autojeni hinnasta.
:drinking:
Samoin. Ongelma on vain se, että niitä uusia Alfoja rekisteröidään vain muutamia satoja vuodessa....kohta ei riitä käytettyä Alfaa kaikille halukkaille. Onko paluuta enää esim. 156-sarjan esittelyn jälkeiseen "hurmokseen" ja myyntimääriin... :|

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos käytettyjä ei riitä kaikille halukkaille, alkaa jälleenmyyntiarvo nousta kysynnän ylittäessä tarjonnan. Toisin sanoen arvonalemena pienenee, jolloin uusi Alfa on vaihtoehto yhä useammalle ostajakandidaatille, jolloin taas käytettyjä tulee markkinoille lisää.

Lopuksi toki kaikille käytetyille Alfoille ei löydy ostajia, joten hinnat laskee eli arvonalena nousee - ja taas mennään ;). Markkinataloutta, sano.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja HR »

Jiitee kirjoitti: ... Onko paluuta enää esim. 156-sarjan esittelyn jälkeiseen "hurmokseen" ja myyntimääriin...
JT
Ajat tulevat ja ajat menevät. Ei noita 155'akaan paljoa -90 luvulla myyty. Silti jos Alfa Romeo ei onnistu kohta saamaan aikaiseksi jotain menestysmallia voi Alfaa odottaa Roverin tai Saabin kohtalo.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

156 oli aikoinaan onnistunut yhdistelmä persoonallista muotoilua ja toimivaa käyttöautoa. Nykymallit on tylsiä ja persoonattomia, mikä on aika iso puute Alfan tapaisessa autossa. Giuliasta ei vähän matkan päästä erota onko se Kia vai Hyundai. Ei herätä minkäänlaisia tunteita.

Tyyli, persoonallisuus ja luonne, noillahan näitä on vaihtelevalla menestyksellä myyty.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Olen valitettavasti samaa mieltä. Alfojen viehättävyys loppui minun mielestäni 159iin. Vaan hiljan luin teknarista 4Cn koeajon ja täytyy sanoa, että se herätti tunteita. Kompromissiton urheiluauto. Toki likviditeettini tavoittamattomissa, mutta ehkä joskus...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

wekkuli kirjoitti:Olen valitettavasti samaa mieltä. Alfojen viehättävyys loppui minun mielestäni 159iin. Vaan hiljan luin teknarista 4Cn koeajon ja täytyy sanoa, että se herätti tunteita. Kompromissiton urheiluauto. Toki likviditeettini tavoittamattomissa, mutta ehkä joskus...
Olen jonkin verran samaa mieltä viehättävyyden kannalta. Tosin Mito, vaikka sitä ei paljon kehuta, on mielestäni ihana pikkuautovaihtoehto luokassaan jossa urheilullisuutta ja Alfan tapaista imagoa ei kanna mikään muu merkki.
Guliettasta olen ollut aina ristiriitainen. Haluaisin sitä koska se on uusin käytännöllinen Alfa muttei se ole sitä samaa villiä sielua jota esim 156 edusti!
Selvästi Giuliettan piti olla mainstream ja massa myyvä. Muistattehan Fiatin myyntiennusteet Alfalle v. 2010? Oliko se viisinkertaistaa myyntiä tai jotain sinnepäin. Ja myihän Gulietta erittäin hyvin! Mutta montaa vuotta peräkkäin ei voi odottaa merkin nousevan ilman yhtään uutta tulokasta kun kilpailijat tuovat myös jatkuvasti uutta pöydälle.
Tuntuu siltä että Fiat setä antaa Alfalle hyvin lyhyen köyden. Harmi.
Kuva

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

wekkuli kirjoitti:Olen valitettavasti samaa mieltä. Alfojen viehättävyys loppui minun mielestäni 159iin. Vaan hiljan luin teknarista 4Cn koeajon ja täytyy sanoa, että se herätti tunteita. Kompromissiton urheiluauto. Toki likviditeettini tavoittamattomissa, mutta ehkä joskus...

Sytyin tuohon 4C:hn jo pelkästään siksi että se on ilmeisesti vähintään yhtä rivakka kun vaikkapa uuskoppanen M3:nen mutta tuolla padalla ja painolla ei voi viedä lähellekään sitä määrää kakkua mitä monet yhtä ripeät autot vie. Eiköhän noidenkin hinta puolitu niin että sellaisen pystyisi vielä ostamaan jossain välissä, siinä vaiheessa on aika potentiaalinen vaihtoehto isoille kutosille tai kaseille koska enemmän jos tulee ajoa niin 15-20 litran keskari onkin sitten jo pikkusen liian iso menoerä suhteessa hauskuuteen :) Keveys ja teho-painosuhde on kuitenkin se juttu millä saavutetaan kaikkea kivaa.

Uuden auton ostaja ottaa joka tapauksessa takkiin, se pitää tiedostaa oli automerkki mikä hyvänsä, itse en varmasti koskaan osta pakasta vedettyä autoa vaikka rahaa olisi reilustikin ylimäärästä..

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään kun olin Kärkkäisen automaatilla niin viereisen mittarin tankkaaja sanoi nuorempana ajaneen Alfalla, Giulietta, berliina ja 90 malleilla. Nyt oli liikkeellä W124 mesellä. Kertoi olleensa kerhossakin ja käyneen kokoontumisissa mm. Pietarsaaressa Etelä Nummen Autossa, jossa oli ollut Montreal esillä.

Oli aikaa jutella, kun odotettiin vartijaa, joka tuli katsomaan mittaria. Raha kelpasi, mutta ainetta ei saanut.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Olin laittamassa talon parkkiksella kumisuojaspraytä auton ovien tiivisteisiin konepelti mukaanlukien. Yksi naapuri ehti kävellä ohi joka myöhemmin hississä kyseli että onko auto hajonnut. Kaveri ajaa Grand Cherokeella jolla oli maaliskuun katsastuksensa jälkeen väliaikaiskilpi noin neljän kuukauden ajan.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Tuota Saabia lukuunottamatta lista näyttää minusta ihan järkevältä, Alfa Romeo ehdottomasti olisi tuolle paikalle kuulunut.

Oletan, että Land Rover:n rastineet ovat pohtineet Rangea eivätkä tuota kuvan Freebietä. Se, että Lancia edelleen keikkuu suomalaisten listalla on myös mielenkiintoinen ilmiö, Lancian tunnettuus kun taitaa täällä olla enemmän tai vähemmän moottoriurheilupohjaista.

-Tazio

Jusbe
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2013, 17:32

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Tazio kirjoitti:^
Tuota Saabia lukuunottamatta lista näyttää minusta ihan järkevältä, Alfa Romeo ehdottomasti olisi tuolle paikalle kuulunut.

Kyllähän minä sen ymmärrän että ottaahan se päähän jos itsensä kannattama merkki tipahtaa.
Mutta miksi juuri Saab? Onhan tuolla paljon muitakin listalta tiputettavia kuten Baijerilainen.
Itse pidän Alfaa ja Alfa kuskeja (ainakin osaa) ihan asiallisina, eikä niistä ole sen kummemmin sanottavaa.
Jos Saabeista on paljon huonoja kokemuksia, niin nehän kannattaa toki jakaa täällä ihan yleisesti niin helpottaa :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Taas on se aika vuodesta, että kesän harrasteautot on siirretty talvisäilöön ja talvimallit kaivettu tilalle. Joka kerta noiden vakuutusten bonuksia siirrellessä on vakuutusyhtiön neideillä lieviä hahmotusvaikeuksia mitä mistäkin tulee siirrellä. Siinä kun kertoilee, että tästä Alfasta bonukset Unoon ja tuosta Alfasta bonukset Jeeppiin, rupeavat kummasti kaivamaan paperia ja kynää avukseen :lol:

Töllöltä rekisterinumeroita selatessaan hihkaisevat riemusta löytäessään ensimmäisen Alfan vakuutuksen, sitten perään tulee kommentiksi "hei, täällähän on toinenkin", tuohon kun itse tokaisee "pitäisi sieltä löytyä vielä kolmaskin" niin rupeaa ilme olemaan epäuskoinen :lol: Eikö muka muilla asiakkailla ole kolmeen eri Alfaan vakuutuksia?

Toki plussaa on se, että yleensä heidän äänessään on havaittavissa edes jonkinlaista ihailua Alfoja kohtaan 8)
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jusbe kirjoitti:
Tazio kirjoitti:^
Tuota Saabia lukuunottamatta lista näyttää minusta ihan järkevältä, Alfa Romeo ehdottomasti olisi tuolle paikalle kuulunut.

Kyllähän minä sen ymmärrän että ottaahan se päähän jos itsensä kannattama merkki tipahtaa.
Mutta miksi juuri Saab? Onhan tuolla paljon muitakin listalta tiputettavia kuten Baijerilainen.
Itse pidän Alfaa ja Alfa kuskeja (ainakin osaa) ihan asiallisina, eikä niistä ole sen kummemmin sanottavaa.
Jos Saabeista on paljon huonoja kokemuksia, niin nehän kannattaa toki jakaa täällä ihan yleisesti niin helpottaa :)
Kyse on siitä, että tuossa kaiketi listailtiin tämän hetken premium merkkejä. Ainakaan minulla ei tule mieleen mitä premiumtuotetta nykyään Saabila tekevät. Pray, do tell?

BMW:stä voi olla montaa mieltä, mutta muistelisin että tekevät kalliita ja statuksella lastattuja laitteita joten lienee tuon kaltaisessa listauksessa paikkansa ansainnut.

-Tazio


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Joo, kansa on puhunut :lol: Kyllähän Alfa Romeo on premium merkki aina ollut, eikä sieltä lasketa pois. Samoin myös perusmerkin nouseminen premiumiksi on vaikeaa, eikä ole kannattavaakaan, siksihän esim. tojotakin teki uuden merkin. Mini kait oli ihan peruskauraa , mutta toki bmw on sen asemoinut ylemmälle tasolle. Niin ja audi on myös premiumi, ei siitä mihinkään pääse. Maserati on väärässää seurassa, sehän on luokkaa ylempänä.
Essolla tämä on kokoajan tapetilla :lol:

Jusbe
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2013, 17:32

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Empä minä ainakaan tuolta löydä yhtään lausetta jossa viitattaisiin juuri tällä hetkellä valmistettaviin premium autoihin :)

Mutta väliäkö tuolla :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Totta. Tein tuon päätelmän itse, ehkä virheellisesti.
Jos kuolleet merkit kelpaavat herää kysymys: missä ovat Rover, Oldsmobile ja Wolseley? ;)

Mutta joo, Iltapulu on Iltapulu, ketä oikeasti kiinnostaa :)

-Tazio


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lancian listalla olo herättää kommentoijissa huvittavan paljon raivoa. :evilbat: Ikäänkuin tuollaisilla äänestyksillä olisi isompaakin merkitystä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sen suuremmin katsomatta maailmaa mistään tiettyjen lasien läpi kun noita autoja on ollut kuitenkin suurin osa premiumeista.
Kyllä musta Volvo ja Saab on ja oli premiumia kuten myös Audi ja BMW on vaikka audi on ollut paskin auto itsellä. Se on silti kalliimman hintaluokan kulkine ja edustaa täten premium segmenttiä. Alfa on mulle aina ollut premiumia sen kertoo jo hinnat uutena sekä erinäköiset ratkaisut mihin ollaan panostettu, taitaa olla kaikki muut Fiatista ylöspäin premiumia vaikka lanciaa en ole ajanut ja en osaa siitä kommentoida, mielikuva kuitenkin että se ei ole mikään toppahousukulkine sekään. Ok kaikilla premium valmistajillakin on ne hinnat alkaen mallinsa tyyliin Volvon x40 x50 sarja, BMW&Audi 1 sarja ja osa sitten käyttää niissä halpoja osia mitkä on kaukana premiumista kuten entisen lauennut S40:isen rellun laatikko. Se on imago mikä myy, suomalaisella toppahousulla on vaan joku välttämätön pakko haukkua autoja jotka poikkeaa valtavirrasta kuten alfa.. Moni haluaisi alfan mutta harva uskaltaa erottautua, voi olla että joku jopa jossain huomioi ja katsoo päin tai vielä kamalampaa antautuu jutulle..Hyvä mittapuu premium-laadulle on se että auto ei nitise ja natise edes hieman enemmän ajettunakin, mun GT:ssä ei ole 150t mittarissa ainuttakaan resonanssiääntä tai nitinää vaikkakin ikkunalasit pitäisi säätää ja se voi olla sitä että on suljettu ovea ikkunasta. Tietty monessa autossa on purettu joskus ovipahvit tai muu verhoilu ja kiinnitetty päin helvettiä. Sisustan ratkaisut, kangas ja nahkavalinnat kertovat myös siitä premiumista, premiumautoja ei edes saa huonolla kankaalla.. Saabissa nahka on aina ollut nahkaa niin kauan kun minä muistan ja bmw:n penkkinahka on myöskin ollut hyvälaatuista.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Isola »

En ensin aikonut edes katsoa koko listaa, mutta piti sitten vilkaista ja kyllähän siitä kohkauksesta pienet naurut irtosi. Asiantuntemus puhuu: joku oli kerran oikein päässyt vilkaisemaan Thesiksen sisustaa ja se oli näyttänyt Fiatilta.:mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

"Premiumien" kangaspenkithän ovat aina olleet ala-arvoisia, varsinkin tässä Saksatriossa. 5-sarja E39, Väyrynen, A4, aina penkit paskana.

Alfassa ei tätä ongelmaa kyllä ikinä ole ollut, materiaalit olleet laadukkaita.

Eihän mitään premiumia edes ollutkaan 7 vuotta sitten...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilmeisen hyvän markkinointitermin on joku keksinyt kun se noin suomalaista mieltä kuohuttaa. Vaikkei varsinaisesti kerro mitään itse myytävästä tuotteesta.

Näkyy olevan samanlainen suomi24-kestohitti kuin talvirengaskauden nasta-kitkatappelu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Isola »

Juu. Audi-miehiä tuolla näyttäisi kovasti korpeavan merkin poissaolo listalta. Se kertonee kuitenkin paljon enemmän ko. julkaisun lukijoista kuin audisteista. Edelleenkään en tiedä mitä premium tarkoittaa (ellei sitten preemiota eli lisähintaa vertailukelpoisen tuotteen hintaan nähden), eikä kauheasti kiinnostakaan. Mutta viihteestä nuo kommentit käyvät.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Audista laskisin itse premiumiksi A8/Q7 ja S/RS -sarjat. Muutenhan esim. A6 ei ole mitenkään Passattia kummoisempi, erilaisilla napeilla ja kilkuttimilla lähinnä. BMW on jo sisustankin suhteen mielestäni eri maailmassa aina ajotuntumaa myöden. Onhan se Audi vaan glorifioitu volkkari, ei siitä mihkään pääse.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

En ihan ymmärrä että miten esim S- tai RS-mallin Audi on premiumia mutta A6 onkin Passat. Sillä eihän S6 tai RS6 ole kuin tehokkaampi ja paremmin varusteltu A6.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re:

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

TeroPee kirjoitti:En ihan ymmärrä että miten esim S- tai RS-mallin Audi on premiumia mutta A6 onkin Passat. Sillä eihän S6 tai RS6 ole kuin tehokkaampi ja paremmin varusteltu A6.
Juurikin sillä, että se varustetaso ja ajofiilis on ihan täysin erilainen siinä autossa. RS6 ei kauheasti enää jaa samaa normaalin A6:n kanssa. Siinä on kaikki voimansiirrosta ja alustasta lähtien täysin uusiksi mietitty ja lähinnä ainoastaan tuo ulkokuori kertoo auton olevan samaa mallisarjaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Shuttle kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:En ihan ymmärrä että miten esim S- tai RS-mallin Audi on premiumia mutta A6 onkin Passat. Sillä eihän S6 tai RS6 ole kuin tehokkaampi ja paremmin varusteltu A6.
Juurikin sillä, että se varustetaso ja ajofiilis on ihan täysin erilainen siinä autossa. RS6 ei kauheasti enää jaa samaa normaalin A6:n kanssa. Siinä on kaikki voimansiirrosta ja alustasta lähtien täysin uusiksi mietitty ja lähinnä ainoastaan tuo ulkokuori kertoo auton olevan samaa mallisarjaa.

Normaalin A6:n saa kai varusteltua aika lähelle samaan tasoon ässän tai RonSun kanssa ja olen ollut siinä käsityksessä että voimalinjakin on käytännössä samanlainen, siis silloin kun kyseessä on A6 quattro. Voin olla väärässäkin koska Audit ei ole mun ydinosaamisaluetta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Taitaa vääntyä tää remium keskustelu niin että nyt urheiluversiot ovat jotenkin premiumia. :P
Jos on sellaista kuin premium niin sanoisin että se on merkin yleisimago eikä mallikohtainen asia.

Tojota: Ei premium.
Miksi: Merkki keskittynyt siihen että tuotteet ovat käytännöllisiä ja hyödyllisiä, muttei ylimääräisiä gizmoja, korkeammanlaatuisia materiaaleja (nahka), enemmän tehoa tarjoavia moottoreita kuin sitä mitä tarvitaan liikkumiseen laiteta peruspakkaukseen.
Luksusmalleja: Saa löytyä. Land Cruiser voi olla luksusta. Mutta se ei tee mallista tai autosta premiumia.

Luokittelisin premiumiksi hyvin vähän automerkkejä esim. MB, Jaguar. Loput (Audi, Volvo, Saab, Mini......) kaikki menee 'hieman luxusta tarjoaviin isommalla hintalapulla' koriin.

Tällä ajatuksella valitettavasti Alfa menisi tuohon toiseen luokkaan.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja jkk »

^toyotalla taitaa olla lexus tarjoamassa premiumia?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Riccardo kirjoitti:"Premiumien" kangaspenkithän ovat aina olleet ala-arvoisia, varsinkin tässä Saksatriossa. 5-sarja E39, Väyrynen, A4, aina penkit paskana.

Alfassa ei tätä ongelmaa kyllä ikinä ole ollut, materiaalit olleet laadukkaita.

Eihän mitään premiumia edes ollutkaan 7 vuotta sitten...
Aijaa, mulla on ollut kaksi E39:ä toinen nahoilla ja toinen hinnat alkaen suomimalli ja samantyyppistä velouria oli mitä alfoissakin elikkä ihan ok laatuista sisustaa. A4 B5:sesta en muista tarkkaan, ei siinäkään sisusta paskana ollut paitsi kuskinpenkki lähti liitoksistaan irti :D :D

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Riccardo kirjoitti:"Premiumien" kangaspenkithän ovat aina olleet ala-arvoisia, Väyrynen, aina penkit paskana.
Kyllähän ne väyrysen penkit yleensä kestää satoja tuhansia kilometrejä ehjänä, moni muu onkin kyseisessä mallissa huonommin 8)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

jkk kirjoitti:^toyotalla taitaa olla lexus tarjoamassa premiumia?
Jos on ihan pakko tinkeä se sinne. Sanoisin kuitenkin että se on tarjoamassa luxusta. Muuten siinä tapauksessa Infinity (ja/ehkä Acura) olisi premiumia?
Ja pian oltaisin siinä että Dacia on käyttis ja Renault on premiumia? :mrgreen: :mrgreen:
Kuva

Rk-alfagtv

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Lähipiiri ja hyvät kaverit pääsääntöisesti olleet kateellisia ja ihailevaisia omaa GTV:tä kohtaan, mutta sitten suurin osa ympärillä olevista ihmisistä muistuttaa että olitpa tyhmä kun hyvän volkkarin vaihdoit italialaiseen ja muistuttaa italialaisten sähkövioista jne.

Se nyt vaan on fakta että ei tällaista autoa järjellä osteta. Nämä kaverit ovat vain kateellisia, kun itse toteutin unelmani "ei-järkiostos" -autosta. Mitä hauskaa muka jossain maailman tavallisimmassa volkkarissa sitten on? Ei tässä mitään perheautoa haluttukaan. :)

Sitäpaitsi, tuo kaksilitranen GTV on kuitenkin aika kompromissi järkivalinnan ja urheilullisuuden välillä. Oikeasti teki mieli V6 -koneella olevaa, mutta paljon ajavana se olisi vienyt liikaa bensaa. Tuo 2 litrainen on hyvä kompromissi kulutuksen ja urheilullisuuden välillä. Muutenkin, en ymmärrä miksei tällaista autoa voisi jonkinasteisena käyttöautona pitää? Alle 7 litran maantiekulutus ei nyt ole niin paljoa, kun porukoideni Honda CR-V:kin vie yli kahdeksan ja silläkin ajellaan todella paljon. 8)

Antaa siis kateellisten olla kateellisia, suurimmalla osalla kavereista kun ei olisi rahaa mitenkään 2000 -luvun GTV:hen... 6000 euroa tuosta köyhdyin minäkin, mutta nettiauton perusteella tuon arvo ei enää suhteessa niin paljon tipu... Melko harvinainen auto kun on.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Eniten kommentteja on tullut vaihdettuani 159:n Bemariin.

Oon saanut puoli vuotta vastailla kysymykseen: Mitä? Missä sun Alfa on?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Tällaisille persaukisillehan tosiaan (ainakin hankittaessa) nuo epäluulot on vaan plussaa. Näkyy hankintahinnassa. 166:lla kun ekan kerran käytiin anoppilassa ja tuli anoppi ihastelemaan. Varovasti virkkoi sitten että saako kysyä paljon maksoit. Ja kun kerroin hinnan, niin aukesi suu. Itse oli maksanut saman ikäisestä 1.6 Astrasta vuotta aiemmin tuplasti sen minkä minä Alfasta. Ja kyllä itse ainakin koen ihan hieman enemmän visuaalista- ja ajonautintoa 2.5V6 166:ssa kuin 1.6 Astrassa.
Myynti onkin sitten eri asia. 166:tta hankkiessa, kun koetin päästä 156:sta eroon ja kävin liikkeiltä kyselemässä "tarjouksia", yhdessäkin Kouvolan puljussa todettiin: "Näillä Alfoilla nyt on vähän se oma ostajakuntansa..." "Niin...? Mistäs se ostajakunta käy hakemassa ne Alfa Romeonsa, niin käyn kysymässä ottavatko sinne?"
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Vastaa Viestiin