The Old Skool Stuff

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Rosbergillä oli varaa vetää 360 kesken skaban!

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Toivottavasti Kimi on huomenna se, joka pistää donitsit maalin jälkeen...

Anyway ; Members Meeting tarjosi myös tätä.
Ne jotka tietävät, sielä menisi pari päivää kuvatessa harrasteparkkien autoja tai parkkipaikalla olleita autoja..
Tässä pinta raapasu...
Kuitenkin se hienoin hetki oli tehdä visiitti tuohon tiettyyn puiston tapaiseen aukioon.....
Kaiken sen moottori metelin keskellä, ei uskoisi löytävänsä tällästä paikkaa.

Kuva

Anyway ; 8C on muuten nätti keltasena.
Kuva

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAHTUMAT+2007-2016/2016+Autotapahtumat/74th+Goodwood+Members+Meeting+19-20.3.2016/Sport+Cars+and+others/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Nyt on old skooli ollut ihan ajossa muutaman päivän. On se vaan huikeeta taas ajaa analogisella autolla. Aika montaa autoa on tullut taas ajettua tänä vuonna ja täytyy sanoa että yllättävän vähän on uudempien autojen ajettavuus parantunut, jos yhtään. Nyt siis tarkoitan ihan vain matka-ajoa, en suinkaan mitään nautiskelua. Ylivoimaisesti vakain auto maantiellä/motarilla mitä tänä vuonna on tullut ajettua. Jännästi autolehdissä kehutaan jonkun xc60:sen ajettavuutta maasta taivaisiin, vaikka ei se oikeasti kauhean kummoinen ole missään tilanteessa. Ehkä jonkinlaista perspektiivin puutosta, johtuen varmaan siitä että puolet koeajetuista autoista on korkeita möhköjä. Sama homma tietysti itsellä, mito dynamic asetuksilla tuntui tosi vikkelästi kääntyvän. Mutta heti ensimmäinen ohitus old skoolilla kertoi että ei se mito nyt NIIN nopeasti sitä kaistaa vaihdakkaan.... :mrgreen:

Huonoa tuossa siipiautossa on se, että se tuntuu kaikkein vakaimmalta, napakimmalta, smuutimmalta ja nautinnollisimmalta jossain reilusti yli 120km/h vauhdeissa. Inasen huono homma. Mitossa parasta on se, että se on oikeasti hauska ajaa alle 80 vauhdissa mutkateillä. Sen päälle kun menee niin ei se enää ole niin hauska. Hitsin hitsi, olisi kyllä kiva käydä ajamassa joku ei liian tehokas Elise/Exige. Voisi olla paras yhdistelmä näiden autojen ominaisuuksia hauskuutta ajatellen. /Edit tai sitten joku vielä vanhempi kottero saattaisi pitää paremmin ton ajokortin taskussa.

Onkos kukaan lähdössä vappuajeluille?

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

http://youtu.be/PpepDRqcFCo

Ollos hyvä. Vuoden '67 le manssia tarjolla Triumphin silmin. Videolla kuvataan siis 4 Triumph Spittfiren kisaa, mutta koko ajan seurataan myöskin kokonaiskilpailua. Laadukas pätkä! Muuan Simo Lampinen on yksi Triumph kuskeista :-D On bensankäryinen video.

Kyllähän se koko ajan enemmän viehättää ajatus vanhemman auton hommaamisesta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
By Harry! Hyvä pätkä!

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:http://youtu.be/PpepDRqcFCo

Ollos hyvä. Vuoden '67 le manssia tarjolla Triumphin silmin. Videolla kuvataan siis 4 Triumph Spittfiren kisaa, mutta koko ajan seurataan myöskin kokonaiskilpailua. Laadukas pätkä! Muuan Simo Lampinen on yksi Triumph kuskeista :-D On bensankäryinen video.

Kyllähän se koko ajan enemmän viehättää ajatus vanhemman auton hommaamisesta.
Käsittämätöntä katsoa tota pätkää. Kaikki toi turvallisuus, on ihan uskomatonta luokkaa.... :lol:
Ennen oli kyllä näissä hohtoa, täysin järjettömiä juttuja, ja silti ajettiin.
Kiva oli nähdä myös näitä alkuperäsiä GT Fordeja tossa pätkässä. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Old School kilpureita? Nää kolahti joskus vähän liikaa nuoreen mieheen...

Peugeot 905 IV tässä tapauksessa....
https://www.youtube.com/watch?v=AbIuxz4VMd0

BTCC 90-luvulta... ja esimerkiksi tämä...
https://www.youtube.com/watch?v=eiabehnuzTs

Ferrari 333SP....
https://www.youtube.com/watch?v=R21ptHLw7SA

McLaren F1 GTR shortail 1996...
https://www.youtube.com/watch?v=_zNKvUBTd6I

Olisihan näitä lisääkin mutta tässä nyt nää, joista jäi traumat sillon aikoinaan...

Nykyään traumaa aiheuttaa mm.tämä auto aika pahasti myöskin...
https://www.youtube.com/watch?v=Ha2ZqP-Hnvc
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Saksassa ajavat joillain vanhoilla romuilla Nyrppää:
https://youtu.be/5zspyrZ07Ok
VMP

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

mattijus kirjoitti:Saksassa ajavat joillain vanhoilla romuilla Nyrppää:
https://youtu.be/5zspyrZ07Ok
Kiitti headsupista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

S_A kirjoitti:
BTCC 90-luvulta]
Tuo oli muuten huikea sarja! Eurosportilta taidettiin näyttää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:
S_A kirjoitti:
BTCC 90-luvulta]
Tuo oli muuten huikea sarja! Eurosportilta taidettiin näyttää.
Oli. Noi vuodet 90-luvulta on ne parhaat. Jotenkin vaan se(kin) lässähti sitten kaikenmaailman sääntöihin.
Autot alko maksamaan niin paljon, että alko porukkaa tippua pois. AIvan kuten FIA GT sarja 1997 jälkeen.
Mutta nää autot mitä Goodwoodissakin nähtiin, (kuvia tulossa..), ne oli niiltä hienoilta vuosilta.
Kyllä rivinelikkokin kivalle voi kuullostaa!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Välillä oikean merkkisiä Old School vehkeitä. Ei se teho vaan tyylikkyys ja fiilis :-D
Tässä kaksi 2-litraista Nordia.
Liitteet
Alfetta_Bertone_03062016.jpg
Alfetta_Bertone_03062016.jpg (136.19 KiB) Katsottu 13585 kertaa

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja m.sa »

On kyllä hieno kaksikko!!!!
Abarth 500 Esseesse

somnamnaa
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Huhti 2016, 01:25
Car(s): 156 V6

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja somnamnaa »

m.sa kirjoitti:On kyllä hieno kaksikko!!!!
Mutta V6 silti uupuu...

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tyylikäs parivaljakko on kyllä!

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

somnamnaa kirjoitti:
m.sa kirjoitti:On kyllä hieno kaksikko!!!!
Mutta V6 silti uupuu...
Uupuu kuvasta. Kaksi 156V6:sta kyllä löytyy...

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Noniin, Goodwoodin kuvat netissä. Viimeinkin. Jos ketään kiinnostaa.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... 20.3.2016/

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hienoja kuvia, Kiitos!
Giulia Super -69

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kesän kunniaksi galluppi!

Mihin moottorien ääniin TE olette rakastuneet?
Mikä moottori on jättänyt niin isoja traumoja, ettei siitä ole vieläkään toivuttu?
Mikä moottori on oma suosikkinne ja miksi?
Kertokaa ja puhutaan vähän äänistä, sylintereistä ja moottoreista!

Itsellä on tasan 2 moottoria, joista en ikinä pääse yli. Varmasti.

Aikajärjestyksessä ensimmäinen niistä on Lamborghini Diablon 5,7 litrainen V12. Sillon kun auto esiteltiin vuonna 1990 oli muuan Altavista kova sana nettihakujen suhteen. Ja sielä sitten kun vaan uskoi itseensä pystyi löytämään jotain videopätkiä, ja 2WD Diablon ääni jäi sillon 10-12 vuotiaan pojan syvimpään sisimpään niin pahasti kiinni, ettei siitä ole vieläkään toivuttu. Tässä SV:n tyylinäyte, välikaasuineen antaa ehkä parhaan kiksin siitä, mikä itselle on se "Pervointa mitä kadulle voi saada tänään, jos kilpa-autoja ei lasketa" auto...
https://www.youtube.com/watch?v=HdvJnYnRF64

Kuvassa 1999 VT Roadsterin moottori
Kuva

Toinen, on BMWn S70/2 V12. Purpose build to McLaren F1. Ei ehkä se katuversion ääni maailma ulospäin. Mutta sisältä katuversion ääni on niin upea, etten tiedä parempaa. Ja kun McLaren siirtyi radoille tällä F1:sellä. Jälleen kerran Altavista ja Eurosport aiheuttivat sellasen tunnelatauksen kun näitä GTRien ääniä alkoi kuulua usein telkkarista ja netistä niitäkin löysi; että allekirjoittanut oli täysin totaallisen myyty.
V12 on V12. Ainakin minulle.
https://www.youtube.com/watch?v=XDocyV-A1Ks

1995 Le Mans voittajan V12.
Kuva

Eli kertokaa Teidän tunnelmianne, ajatuksianne. MIssä kohtaa on tullut niin sanottu "olen myyty" fiilis ja mikä moottori ei monen tai kymmenkään vuoden jälkeen jätä kylmäksi, vaan herättää edelleen niitä samoja kylmiä väreitä kun sen ensimmäisen kerran kuullessa tai nähdessä tai ajaessa.....
Sana on Vapaa!

8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse jostain syystä pidän PNV:n puolimoottorin joidenkin versioiden äänistä. Toiseen topiciin olen joskus pistänyt linkin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=359491#p359491
VMP

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Monet vaparimoottorit kuulostavat hyviltä ja ne ovat jääneet mieleen, mutta laitan kokemuksena pari kilpa-auton moottoria.

Audin b-ryhmäläisen turbokonehan on jo muodostunut legendaksi. Mahtavan kuuloinen pata ja monesti on tullut nettiautossa mietiskeltyä ostaisiko jonkun vanhemman 80-audin pelkästään sen 5 pyttyisen turbokoneen takia.

Ralliharrastuksen tiimoilta jäi mieleen ensimmäinen kerta kun nuottia luki type-r civicissä. Kone parkui niin kovaa että silloisilla kypärillä ja kypäräpuhelimilla piti nuottia puolittain huutaa, jotta kuski kuuli ja itsekin kuuli oman äänensä. Paremmilla välineillä ei tartte kiljua enää. Kokemuksena jäi kyllä mieleen :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joku täysin käsittämätön asia on jossakin Kenworthin käyttämässä Caterpillarissa (ymmärtääkseni).
Se on vähän kuin Scanian V8 suorilla putkilla, mutta vielä kolme astetta messevämpi. Se huutaa voimaa, mutta tekee sen sivistyneen jyrkästi.
Ja onhan se Woimaa, mikä sieltä putkista savuna pihalle tulee!

Sitten on tietysti Ferrarin F430, jonka saundeista oon perinteisesti tykännyt, jos tuoreempaa spurttivehjettä hajetaan.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ferrareista mulle on ehdoton ykkönen F355. Siinä on jotain herkkää ja kuitenkin räyhää. Siis siinä äänessä.
Toisaalta Modenakin kuullostaa hyvälle, mutta..... :D Pitäisi kuulla F50.... :D

Anyway, hope anyone don't mind.... :oops:
Oli puhetta niistä GTR McLareneista. McLarenin FBssä oli tämä linkki.
Nyrren kisa 1996, Peter Kox otti voiton tolla puna-valkosella WESTin autolla sillon. Hieno klippi, toi on koostettu useemmasta eri pätkästä, joka löytyy Sportscar Incar DVDltä, muistaakseni.
Mutta ne äänet. Vaihdelaatikon ujellus täydentää koko paketin yönet menevälle tasolle. Tämä ääni kun jää soimaan päähän, etenkin alaspäin vaihdot..............

https://www.youtube.com/watch?v=LTCJTae ... e=youtu.be
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jo mainittu B-ryhmän Audi Jyskälän yössä.
Metrin liekit perässä.

Ja sitten 037:n kompressorin verenhimoinen saalistajan murina kun matala peto teki pienimmistä ja heikommista selvää jälkeä.

Legendaarinen Twin Cam kaksikko. Busso e Lampredi

GM:n isolohko kireänä katuversiona Corveteksi kutsutussa sarvisahkiossa

Suomessa rakennettu alle 10 sekunnin diesel Silveradon V8

Screamin Jimmy Kenraalin keulalla, täysi lasti ja kuskilla kiire

Keski-Suomen sorateistä leipänsä repivän täysperävaunu Sisun RR V8 - ei voimaa, mutta ääntä :)

Sisu Trucks Racingin teknisen osaamisen taidonnäytteen valitus Jokke Kallion peukalon alla.

Alfa Romeo V6 TI DTM Helsingin katuradalla

V12 - britti tai italialainen.

Viperin V10

Jne, jne, jne :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tazio kirjoitti:
Keski-Suomen sorateistä leipänsä repivän täysperävaunu Sisun RR V8 - ei voimaa, mutta ääntä :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Ihan 100% varma en ole, mutta mielestäni Sisun käyttämät Rollsit oli suoria 6-koneita.
Giulia Super -69

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kutosia ne RR Eaglet tosiaan taisivat olla.
Seison korjattuna

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Aquatica »


Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kakskerrassa ollut Miura kuvina. Olkaapa hyvät.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LAMBORGHI ... iura+P400/

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Noista äänistä.

Onhan noita ollut jokunenkin, mutta viimeisin mikä aiheutti pienimuotoisia väristyksiä hepin päässä oli 1000cc 2-tahtinen 2 sylinterinen vuodelta 1983!
Voima oli se ääni mikä siitä kuului!

-Joni

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Mitäs mieltä porukka on Mustangeista? Vanhemmat on tietysti törkeän hienoja, sehän on selvä. Sen lisäksi onhan sillä mieletön historia.

Vähän on alkanut kiinnostamaan tuollainen moderni (2004-2010) musse. Ne näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja osat on halpoja ja niiden saatavuus on todella hyvä. Ja ainiin, se ulkonäkö :eggface: Realistiset tekniikkavaihtoehdot on 4.6 V8 ja 4.0 V6 manuaaleina. Aikaisemmin olen pitänyt tuota v6 mussea ihan no go, mutta hokasin että siihen saa kuitenkin helposti ihan kivasti lisää menoa ja ääntä. Sille on hyvä aftermarket tuki olemassa ja se vääntää hyvin, joten miksikäs ei... V8 samoilla vireillä on jo aikalailla ripeä laitos, pyöriltä saa melkein sen 300hp. Eikä maksa paljoa, mutta korttihan tuolla palaa. Sikäli v6 voisi olla oikeasti vaihtoehto. Autohan olisi semi-old skool teknisesti ja henkisesti sekä sopisi vallan mainiosti kesäkäyttikseksi. Huonoja puoliakin on: pärjääköhän tuo ajamisen nautinnossa Supralle silloin kun tie ei ole suora ja onhan se painava.. :!: Sen lisäksi voin käydä luovuttamassa SCCH:n jäsenkortin poikkeen samantien jos autot vaihtuu :D

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Paino tuntuu ajossa, valitettavasti. Kaverilla oli tuommoinen manuaali V8 Musse ja pääsin sitä kerran käskyttämään. Äänet oli kivat ja ulkonäkökin ulkoa. Sisältä hinta (USA:ssa) näkyy selvästi. Halvan oloista muovia. Vaihteensiirto ei ollut super-smoothi, joten pikavaihtoja ei pystynyt tekemään, toisaalta menee väännöllä millä vaihteella vaan. Mutta mutkaan ei ollut kiva viedä. Vakiojarruilla tuntuma oli surkea ja kesken mutkan ei tehnyt mieli tehdä suunnanmuutoksia. Mut omalla tavallaan ihan haluttava peli.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Nostetaas tätä vähän inspiraationa Facebookista eteen osunut video.

https://www.facebook.com/HistoricRacing ... 734317977/

Senna ja NSX. Ne jotka tietää, tietää. Ne jotka ei tiedä, ei tiedä.
Sennahan oli kehittämässä NSX:ää niinä vuosina. McLarenin Formula 1 tiimin ja Hondan yhteistyön viitoittamana. Kehitystyö kannatti. Huolimatta kilpailijoihin nähden vähän erikoisemmasta hella valinnasta ; Honda NSX nousi nopeasti yhdeksi parhaista kuljettajien autoista, mitä on nähty. Honda todella panosti siihen, suunnitteluun rungon, jousituksen, moottorin, vaihdelaatikon ja jarrujen osalta. Senna sitten viimeisteli kokonaisuuden kohdalleen.

NSX oli suht tuore kun McLaren ja Gordon Murrayn tiimi oli kehittämässä tulevaa uutta superautoa McLarenille. Monia autoja otettiin testiin paikalliselle testiradalle verukkeella "testataan ja kirjotetaan tarinaa". F40, Testarossa, Lamborghineja, Lotuksia ajettiin ja testattiin tutkittiin ja pohdittiin. Jopa Gordonin oma Lotus Elan pääsi testiin.
Mutta loppuen lopuksi ; huolimatta hienoista Ferrareista ja Lamboista - McLaren otti merkkipaaluksi Honda NSX:n. Ajettavuuden käsiteltävyyden ja kaiken kuljettajaan kohdistuvan asian tiimoilta.

Se oli aikoinaan ensimmäisiä everyday supercareja.
Ja NSX on sitä tänäänkin. Tänään Hyvin aliarvostettu auto, johtuen ilmeisesti juuri hevosvoimista ja sylinterimääristä. Mutta mitä ajamiseen tulee, parempaa saa alkaa etsimään. Etenkin saman aikakauden autoista. Jopa McLaren F1:sen osalta ei ihan siihen kaikkeen päässyt, johtuen isosta, joskin erittäin kompaktista V12:sta joka on tietenkin eri asia kun kompakti pieni kapasiittinen Veekutonen.
Kaikki on kiinni painosta. Sen tiesi jo Colin Chapman vuonna nakki, ja sen tiesi myös Gordon Murray tottakai. Tänä päivänä on vasta Porschea lukuunottamatta herätty asiaan muiden valmistajien osalta. Tonnikeijujen aikakausi on ohi auttamatta. Päästöt ja kaikki pitää saada alas ja yksi hyvä tapa saada ne alas on tehdä kevyempiä autoja, joiden moottorikin voi olla siten pienempi voimaltaan, tarjoten saman suorituskyvyn vielä uskomattomamalla ajettavuudella.
Tulevaisuus on magnesiumia, alumiinia hiilikuitua ja kaikkea kevyttä kallista materiaalia, mitä urheiluautoihin tulee.

Remember - It's all about the weight!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Kuljetuskalusto parasta A-ryhmää. :-D

Kuvaphoto uploader

Kilpurit myös.

Kuvapost image
Ride on!

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
No nyt! <peukkujutska>

-Tazio

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

McLaren F1 - 25 vuotta.

Toivottavasti edes joitain Foorumilla olevia jaksaa aihe kiinnostaa. Tiedän että F1 jakaa ihmiset aika rankalla kädellä....

McLaren F1 täytti juuri hiljattain 25 vuotta. Vuonna 1992 Toukokuun lopulla Monacossa ensi-iltansa nähnyt - McLarenin toinen katuauto koskaan oli jo silloin kovaa valuuttaa. Kunnes tuli 1995 Le Mans, jollon auton legenda sinetöitiin JJ Lehdon toimesta huikealla suorituksella yön sateisina tunteina. Ilman sitä voittoa, F1 ei olisi sitä mitä se tänään on. Hyvin haluttu, harvinainen auto, joka ei ole pikkupoikien leikkiä omistaa.

Synttäreitä juhlittiin Etelä Ranskassa toukokuun lopussa. Allekirjoittanut sai kunnian olla paikalla koko viiikon ja nauttia näistä autoista, joita olen ihannoinut 25 vuotta, joista viimiset 15 vähän turhankin paljon monen mielestä.
McLaren F1 on aina ollut mulle Numero Yksi. Ja se tulee aina olemaan Numero Yksi. There is nothing Like it. And never will be.

Paikalla nähtiin hieno kattaus eri vuosien F1:siä, niin GTRiä kuin katuversioitakin. Mainitsemisen arvoisia yksilöitä ovat kenties Uudesta Seelannista paikalle tullut #018, joka on yksi kahdesta LM specification moottoripäivityksellä olevista katuversioista. Sisältäen täydellisen GTR aeropäkin sekä 1997 GTRn lokasuojien aerodynaamiikan. Muita yksilöitä, joita näkee lähinnä videoissa oli The Collectionissa (Instagram) oleva #006:nen, sekä harvinainen vanhalla peiliversiolla oleva #003:nen. Myös Best Motoring videosta tuttu #012 oli paikalla kuten myös tunnettu F1 JOY #046 sekä NollaNollaSeiska, joista löytyy molemmista lukuisia Youtube video pätkiä. #046sta voitte katsoa mm. EVO Magazinen testiä F1 vs P1.

F1 GTRiä oli paikalla 5 kappaletta. Goodwoodista 2015 puuttunut 1995 Le Mansissa 13.sijoittunut #05R oli hienoa nähdä. Nyt on kuvattu kaikki 1995 Le Mansissa maaliin tulleet GTRt.
Kuten myös JJ Lehdon Helsingin 1997 kisan voittoauto #21R, joka on kolmas Longtail F1 GTR katukilvissä nykyään. Ja minä kun luulin etten näkisi autoa enää koskaan....Ja nyt on kuvattu kaikki JJ Lehdon ajamat GTRt.
Suzukasta 1995 Pokka 1000km kilpailusta on hyvin vähän kuvia, nyt paikalla ollut #02R piti yllään sen kisan harvinaista Ueno Clinic BMW liveryä, auton uuden omistajan toimesta kisapeintti oli maalattu.....#02R voitti ensimmäisen ikinä ajetun kisan tällä automalilla - Jerezisisä 1995.
Myös viiminen tehty F1 GTR oli paikalla - #28R katukilvissä tottakai. Myös RofGo Collection toi paikalle molemmat F1 GTRnsä kokoelmastaan. Ne tosin olivat vain näytillä Race speckeistä johtuen.

Paikalla nähtiin tottakai P1:siä. 15 auton setistä kolme oli P1 LM:iä, joita on tehty siis tasan 6 kappaletta. Myös yksi P1 GTR oli paikalla, sitä ei kuitenkaan nähty ajossa koko viikkona, koska auton omistaja halusi ajaa F1 GTR:llään. Yllätys. Minäkin ajaisin....
Muita paikalla olleita autoja oli lukuisat uudet 570S ja GT:t, 675LTt sekä MSO HS. Myös uusia juuri Genevessä esitelty 720S oli kolmen auton voimin paikalla kuten myös 650S Le Mans - ainoa keltainen yksilö tästä erikoismallista.

Ihmisiä paikalla nähtiin mm. Paul Lanzante joka oli arkkitehti Le Mans voiton takana, Gordon Murray sekä Mansour Ojjeh ja lukuisia muita asiaan liittyviä henkilöitä.

Anyway, mahdottommatkin unelmat voivat toteutua. Jos niihin tarpeeksi uskoo ja on valmis tekemään töitä niitten eteen. Vielä 3 vuotta sitten olisin nauranut jos joku olisi vakavissaan kertonut seuraavan 3 vuoden tapahtumat minulle. Esimerkiksi vuosi sitten en olisi ikinä uskonut viettäväni Etelä-Ranskassa viikkoa McLareneitten keskellä, mutta niin siinä vaan sitten kävi. Huikeat 3 vuotta ollut alkaen 2015 Goodwoodista, jossa näitä GTRiä oli paikalla 16 kappaletta. Tarina jatkui MTC tehdas vierailulla Wokingiin seuraavana vuonna ja nyt se huipentui ehkä kaikista uskomattomimpaan viikon reissuun McLaren F1 Owners Clubin 25th Anniversary Tourille.

En ikinä unohda sitä fiilistä, kun kolmosvaihteella noin 50mph:sta laitetaan hanaa ja se 6,1 Litrainen V12 pitää matalaa raakaa ROAR ääntä selkäsi takana ja kierrosluvun saavuttaessa lähes 7000rpm...... saati kun tullaan jarruihin. Välikaasulla kierroslukumittarin kävästäessä 5000rpm:ssä jarrutetaan, käännetään ja laitetaan urku tiskiin. Nämä ovat muistoja, jotka saavat ison miehen herkistymään joka kerta kun niitä muistelee. Kuitenkin Unelmana 25 vuotta.

Omia kuvia ei ole netissä vielä juuri kuin Instagrammissa (Samiaal80) ja Facebookissa. NIitä kuvia kun tuli otettua yli 6000 kappaletta. Jossain vaiheessa, kyllä. Mutta siihen menee aikaa. Tässä kuitenkin hieno kooste vikalta ajopäivältä paikalla olleen kuvaajan tiimoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=JNJ_dFoLeiY

Toivottavasti jaksoitte lukea. Nähdään Turussa sunnuntaina.!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Vähän on alkanut kiinnostamaan tuollainen moderni (2004-2010) musse. Ne näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja osat on halpoja ja niiden saatavuus on todella hyvä. Ja ainiin, se ulkonäkö :eggface: Realistiset tekniikkavaihtoehdot on 4.6 V8 ja 4.0 V6 manuaaleina
Vaikka ei suoraan speksiin osukkaan niin kokemusta löytyy 2012 mallisesta avosta, tuossa tosin oli jo uudempi reilu 300 heppanen 3.7l V6 ja automaatti ryydittämässä. Koeajoreitti oli karkeasti Vegas-San Diego-Losi-Santa Barbara ja Highway 1:tä myöten Friskoon.

Auto oli hyvä kruiseri, keulapainoinen ja raskaanoloinen (varsinkin mutkaisella ykkösellä, ei "halunnut" oikein käätyä mutkiin). V6 oli ihan ok, voima tuli tuossa uudemmassa ainakin yläkierroksilla ja ihan mukavat saundit siitä irtosi ja savuakin sai tarvittaessa aikaan takarenkaista :mrgreen:
Automaatti oli nykivähkö vaihdoiltaan eikä erityisen nopea reagoimaan. Ulkonäkö jees, sisustus jenkkiläiseen tapaan kovaa muovia.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

S_A kirjoitti:McLaren F1 - 25 vuotta.

Toivottavasti edes joitain Foorumilla olevia jaksaa aihe kiinnostaa. Tiedän että F1 jakaa ihmiset aika rankalla kädellä....

McLaren F1 täytti juuri hiljattain 25 vuotta. Vuonna 1992 Toukokuun lopulla Monacossa ensi-iltansa nähnyt - McLarenin toinen katuauto koskaan oli jo silloin kovaa valuuttaa. Kunnes tuli 1995 Le Mans, jollon auton legenda sinetöitiin JJ Lehdon toimesta huikealla suorituksella yön sateisina tunteina. Ilman sitä voittoa, F1 ei olisi sitä mitä se tänään on. Hyvin haluttu, harvinainen auto, joka ei ole pikkupoikien leikkiä omistaa.

Synttäreitä juhlittiin Etelä Ranskassa toukokuun lopussa. Allekirjoittanut sai kunnian olla paikalla koko viiikon ja nauttia näistä autoista, joita olen ihannoinut 25 vuotta, joista viimiset 15 vähän turhankin paljon monen mielestä.
McLaren F1 on aina ollut mulle Numero Yksi. Ja se tulee aina olemaan Numero Yksi. There is nothing Like it. And never will be.

Paikalla nähtiin hieno kattaus eri vuosien F1:siä, niin GTRiä kuin katuversioitakin. Mainitsemisen arvoisia yksilöitä ovat kenties Uudesta Seelannista paikalle tullut #018, joka on yksi kahdesta LM specification moottoripäivityksellä olevista katuversioista. Sisältäen täydellisen GTR aeropäkin sekä 1997 GTRn lokasuojien aerodynaamiikan. Muita yksilöitä, joita näkee lähinnä videoissa oli The Collectionissa (Instagram) oleva #006:nen, sekä harvinainen vanhalla peiliversiolla oleva #003:nen. Myös Best Motoring videosta tuttu #012 oli paikalla kuten myös tunnettu F1 JOY #046 sekä NollaNollaSeiska, joista löytyy molemmista lukuisia Youtube video pätkiä. #046sta voitte katsoa mm. EVO Magazinen testiä F1 vs P1.

F1 GTRiä oli paikalla 5 kappaletta. Goodwoodista 2015 puuttunut 1995 Le Mansissa 13.sijoittunut #05R oli hienoa nähdä. Nyt on kuvattu kaikki 1995 Le Mansissa maaliin tulleet GTRt.
Kuten myös JJ Lehdon Helsingin 1997 kisan voittoauto #21R, joka on kolmas Longtail F1 GTR katukilvissä nykyään. Ja minä kun luulin etten näkisi autoa enää koskaan....Ja nyt on kuvattu kaikki JJ Lehdon ajamat GTRt.
Suzukasta 1995 Pokka 1000km kilpailusta on hyvin vähän kuvia, nyt paikalla ollut #02R piti yllään sen kisan harvinaista Ueno Clinic BMW liveryä, auton uuden omistajan toimesta kisapeintti oli maalattu.....#02R voitti ensimmäisen ikinä ajetun kisan tällä automalilla - Jerezisisä 1995.
Myös viiminen tehty F1 GTR oli paikalla - #28R katukilvissä tottakai. Myös RofGo Collection toi paikalle molemmat F1 GTRnsä kokoelmastaan. Ne tosin olivat vain näytillä Race speckeistä johtuen.

Paikalla nähtiin tottakai P1:siä. 15 auton setistä kolme oli P1 LM:iä, joita on tehty siis tasan 6 kappaletta. Myös yksi P1 GTR oli paikalla, sitä ei kuitenkaan nähty ajossa koko viikkona, koska auton omistaja halusi ajaa F1 GTR:llään. Yllätys. Minäkin ajaisin....
Muita paikalla olleita autoja oli lukuisat uudet 570S ja GT:t, 675LTt sekä MSO HS. Myös uusia juuri Genevessä esitelty 720S oli kolmen auton voimin paikalla kuten myös 650S Le Mans - ainoa keltainen yksilö tästä erikoismallista.

Ihmisiä paikalla nähtiin mm. Paul Lanzante joka oli arkkitehti Le Mans voiton takana, Gordon Murray sekä Mansour Ojjeh ja lukuisia muita asiaan liittyviä henkilöitä.

Anyway, mahdottommatkin unelmat voivat toteutua. Jos niihin tarpeeksi uskoo ja on valmis tekemään töitä niitten eteen. Vielä 3 vuotta sitten olisin nauranut jos joku olisi vakavissaan kertonut seuraavan 3 vuoden tapahtumat minulle. Esimerkiksi vuosi sitten en olisi ikinä uskonut viettäväni Etelä-Ranskassa viikkoa McLareneitten keskellä, mutta niin siinä vaan sitten kävi. Huikeat 3 vuotta ollut alkaen 2015 Goodwoodista, jossa näitä GTRiä oli paikalla 16 kappaletta. Tarina jatkui MTC tehdas vierailulla Wokingiin seuraavana vuonna ja nyt se huipentui ehkä kaikista uskomattomimpaan viikon reissuun McLaren F1 Owners Clubin 25th Anniversary Tourille.

En ikinä unohda sitä fiilistä, kun kolmosvaihteella noin 50mph:sta laitetaan hanaa ja se 6,1 Litrainen V12 pitää matalaa raakaa ROAR ääntä selkäsi takana ja kierrosluvun saavuttaessa lähes 7000rpm...... saati kun tullaan jarruihin. Välikaasulla kierroslukumittarin kävästäessä 5000rpm:ssä jarrutetaan, käännetään ja laitetaan urku tiskiin. Nämä ovat muistoja, jotka saavat ison miehen herkistymään joka kerta kun niitä muistelee. Kuitenkin Unelmana 25 vuotta.

Omia kuvia ei ole netissä vielä juuri kuin Instagrammissa (Samiaal80) ja Facebookissa. NIitä kuvia kun tuli otettua yli 6000 kappaletta. Jossain vaiheessa, kyllä. Mutta siihen menee aikaa. Tässä kuitenkin hieno kooste vikalta ajopäivältä paikalla olleen kuvaajan tiimoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=JNJ_dFoLeiY

Toivottavasti jaksoitte lukea. Nähdään Turussa sunnuntaina.!
Kyllä näitä big Mac hehkutuksia jaksaa lukea mielenkiinnolla. Olihan se aikanaan peli, ja on vieläkin.

Turku jää väliin, olen pohjanmaalla hiki hatussa huhkimassa alueen kansallislajeista sitä sivistyneintä ;)

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tazio kirjoitti:
Turku jää väliin, olen pohjanmaalla hiki hatussa huhkimassa alueen kansallislajeista sitä sivistyneintä
Puukkotappeluissa on kyllä jotain mystisen hienoa.

S_A:n rapsalle peukkua täältäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:Synttäreitä juhlittiin Etelä Ranskassa toukokuun lopussa. Allekirjoittanut sai kunnian olla paikalla koko viiikon ja nauttia näistä autoista, joita olen ihannoinut 25 vuotta, joista viimiset 15 vähän turhankin paljon monen mielestä.
Ne monet on vaan väärässä. Päinvastoin, teikäläisen intohimo ylipäätään urheiluautoihin, etenkin tiettyihin automalleihin ja aivan erityisesti tähän on ihailtavalla tasolla itsessään. Välillä tekisi mieli ehdottaa että kirjoita aiheesta kirja - kuitenkin olet tietoa päntännyt ja tutkinut kohtalaisen syvällisesti. Ties, vaikka joku pikkumies kokisi siitä jo pienenä valaistumisen ja ryhtyisi yhdeksi Räikköseksi (vaiko Lehdoksi - kunhan ei veneile).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
Turku jää väliin, olen pohjanmaalla hiki hatussa huhkimassa alueen kansallislajeista sitä sivistyneintä
Puukkotappeluissa on kyllä jotain mystisen hienoa.
.
Totta.

Minä tosin olen vain menossa pahvia rei'ittämään :(

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
S_A kirjoitti:Synttäreitä juhlittiin Etelä Ranskassa toukokuun lopussa. Allekirjoittanut sai kunnian olla paikalla koko viiikon ja nauttia näistä autoista, joita olen ihannoinut 25 vuotta, joista viimiset 15 vähän turhankin paljon monen mielestä.
Ne monet on vaan väärässä. Päinvastoin, teikäläisen intohimo ylipäätään urheiluautoihin, etenkin tiettyihin automalleihin ja aivan erityisesti tähän on ihailtavalla tasolla itsessään. Välillä tekisi mieli ehdottaa että kirjoita aiheesta kirja - kuitenkin olet tietoa päntännyt ja tutkinut kohtalaisen syvällisesti. Ties, vaikka joku pikkumies kokisi siitä jo pienenä valaistumisen ja ryhtyisi yhdeksi Räikköseksi (vaiko Lehdoksi - kunhan ei veneile).
*Kiittää nöyrästi näistä sanoista*
Joskus joku tietty auto on "More Than Life". Sille ei vaan voi mitään.

McLaren F1...muistan vieläkin sen ekan kuvan, jonka autosta näin vuonna 1992. Vauhdin Maailmassa. Olin 12 vuotias sillon. Ja se kuva on mulla tallessa vieläkin leikattuna leikekansioon, jonka nimi on McLaren F1. Kuvassa oli Clinic Model Monacon rannalla, taustalla vuoret ym. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Siitä sitten ensimmäiset video pätkät, ääni videot ja sitten tuo auto oli NFSII:ssa...Ja sitten ne teki siitä GTRn ja LMn ja voittivat Le Mansin. Ja sen kilpa-auton uskomaton ääni pureutui niin syvälle meikäläiseen, että oksat pois.
Eikä siitä ole koskaan päästy yli. Netti toi sitten mahdollisuuden seurata ja saada näistä autoista tietoa. Ja viimiset 15? vuotta on sitten todella seurattu ja luettu ja ihmetelty.


Mitä kirjaan tulee ; minä en tiedä näistä mitään. Vielä. Voiko näistä koskaan tietää tarpeeksi? :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Fiiliksiä Ranskasta. Tältä kuullostaa istua kyydissä yli 10 Miljoonan Euron McLaren F1:sessä.
Istukaa ja laittakaa volumet kaakkoon.
https://www.youtube.com/watch?v=pqfeWisBfIE
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hommaapa S_A jostakin Road & Trackin heinäkuun numero.

13 sivua juttua McLaren F1:sta ja kuuden sivu koeajo 720S:sta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:Hommaapa S_A jostakin Road & Trackin heinäkuun numero.

13 sivua juttua McLaren F1:sta ja kuuden sivu koeajo 720S:sta.
Joo kuulin tästä lehdestä. Pitänee tässä harkita. :) Kiitos vinkistä.! 8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Mietiettekö ikinä millaista olisi kruisailla eräällä maailman arvostetuimmalla autolla vaikkapa Ranskalaisilla maaseututeillä, rennosti kuunnellen V12:sen ja vaihdelaatikon sinffoniaa?
Tässä teille ehkä vastaus, mitä se voi olla. Video on omaa tuotantoa McLaren F1 Owners Clubin 25th Anniversary Tourilta Toukokuun lopulta.
Olin kyydissä F1 #046:sessa, joka tunnetaan paremmin kilvistään F1 JOY.
Autosta voi löytää monia videoita Youtubesta, mm. EVO Magazinen F1 vs P1 stoorit.
Toivottavasti video kelpaa, laadultaan kuitenkin vain puhelin tasoa, mutta kuitenkin. Antaa käsityksen....

https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ5DuCYX8

Loput ottamani videot voi löytää täältä, vielä on ilmeisesti yksi lataamatta jos oikein muistan....
https://www.youtube.com/channel/UC0-K5J ... 5OLjtzocdQ

Kuvia tulee sitten joskus.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Moottori lehti noteerasi Bonhammsin huutokaupassa myydyn F1:sen, käsittääkseni tämä on eka kerta Suomalaisessa mediassa kun tämän auton myynti noteerataan.
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... yshintaan/

Pari korjausta, huippunopeus 372kmh tuli Nardossa. Mm.Häkkinen ylisi tohon nopeuteen XP3:sella.
386kmh kierrosluvunrajotin, täysin vakiona 7500rpm:llä.
Rajotin käsittääkseni nostettiin 8500rpm:ään (LM/GTR), jotta saatiin selville mitä se oikeasti kulki. 391kmh.
F1 on edelleen maailman nopein vapaasti hengittävällä moottorilla oleva tuotantoauto.

Auton virallinen runkonumero on #044. Kilometrit on käsittääkseni totta ja muutenkin auton historia erinomainen.

Ja mitä myyntihintaan tulee, tämä oli julkisen myynnin hinta. Olen seissyt yksilön vieressä, jossa oli noin 2000km mittarissa. Muutenkin auton historian tietäen, tuo 15M UDS eli vajaa 14M Euroa, on paljon enemmän sen auton kohdalla. Emmekä tiedä mitä esim. #053:nen maksoi hiljattain sen nykyiselle omistajalle. Johtuen kilsoista ja harvinaisesta Marlboro White väristä, joita on vain kaksi autoa maailmassa. Mutta joka tapauksessa, hinnat ovat nousussa.
10 vuotta sitten eräs hopeinen F1 myytiin Ruotsista pois hintaan 1M. Se pistää miettimään.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja V6 »

S_A kirjoitti: Pari korjausta, huippunopeus 372kmh tuli Nardossa. Mm.Häkkinen ylisi tohon nopeuteen XP3:sella.
386kmh kierrosluvunrajotin, täysin vakiona 7500rpm:llä.
Rajotin käsittääkseni nostettiin 8500rpm:ään (LM/GTR), jotta saatiin selville mitä se oikeasti kulki. 391kmh.
F1 on edelleen maailman nopein vapaasti hengittävällä moottorilla oleva tuotantoauto.
mikäs ton F1 "perusmallin" huippunopeus on? osa noista ennätyksistä on tehty noilla prototyyppiversioilla, yritin kaivella netistä mutta aika hankala löytää kunnon tietoa.- Tuontantoauton määritelmä on hiukan hatara montako valmistettua autoa siihen tarvitaan, wikipediassa rajana pidetään 20 kpl
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

V6 kirjoitti:
S_A kirjoitti: Pari korjausta, huippunopeus 372kmh tuli Nardossa. Mm.Häkkinen ylisi tohon nopeuteen XP3:sella.
386kmh kierrosluvunrajotin, täysin vakiona 7500rpm:llä.
Rajotin käsittääkseni nostettiin 8500rpm:ään (LM/GTR), jotta saatiin selville mitä se oikeasti kulki. 391kmh.
F1 on edelleen maailman nopein vapaasti hengittävällä moottorilla oleva tuotantoauto.
mikäs ton F1 "perusmallin" huippunopeus on? osa noista ennätyksistä on tehty noilla prototyyppiversioilla, yritin kaivella netistä mutta aika hankala löytää kunnon tietoa.- Tuontantoauton määritelmä on hiukan hatara montako valmistettua autoa siihen tarvitaan, wikipediassa rajana pidetään 20 kpl
Näitä tehtiin kaikenkaikkiaan 65 kappaletta. Siis näitä F1 katuversioita. Nimellä Roadcar.
Yhteensä siis koko tuontanto:
- 65 katuversiota
- 3 GT:tä
- 6 LM:ää
- 28 GTRää
-Prototyyppejä 5, joista 3 on jäljellä.
- Koko tuotanto tuo 106 autoa.
- Prototyypeistä XP1 tuhoutui onnettomuudessa, XP2 oli kolariversio ja XP3, XP4 ja XP5 testiyksilöitä. XP5 mm.nähty Need For Speed II:ssa demoissa ym.

Perusmallin huippunopeus on tuo 386kmh ja vähän päälle. Se ajatetiin täysin vakiolla virittämättömällä autolla, jonka moottorissa oli kilometrejä lukuisista testeistä johtuen todella runsaasti jo tämän 1998 vuoden huippunopeus testin aikana. XP5 on viiminen prototyyppi ennen virallista tuotanto versiota. XP5:llä tehtiin tämä Volkkarin radan enkka, XP3:sella ajoi Häkkinen tuon 372kmh ja Jonatahan Palmer vielä pari kilsaa kovempaa seuraavana päivänä muistaakseni.
Mutta siis tosiaan. Vakiolla 7500rpm:llä 386kmh ja vähän päälle. Oliko se nyt 386,4kmh se virallinen tops speed. Eli WOlkkarin radan virallinen tutka lukema. Autoon oli rakennettu tottakai oma telemetriä testin ajaksi ja kun tosiaan toi 1000rpm nostettiin ja pientä viilausta tehtiin kokeilu mielessä, että "kuinka paljon toi oikeasti sillä 10km suoralla ottaa", rajottimelle suoran päässä 391kmh.

Kysyin tossa Mika Häkkinen Unibetsin Facebook live lähetyksestä Mikalta tästä Nardon testeistä, johon Mika uskomatonta kyllä vastasi.
Tosiaan oli sielä kahdesta syystä. Slalom testi eli händlinkiä ja top speed. Varsin mielenkiintosta. :)
Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:Kysyin tossa Mika Häkkinen Unibetsin Facebook live lähetyksestä Mikalta tästä Nardon testeistä, johon Mika uskomatonta kyllä vastasi.
Aiheeseen liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=FLMGlkC ... e&t=32m58s

Mikan selittävä vastaus on näkemisen arvoinen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Polforea kirjoitti:
S_A kirjoitti:Kysyin tossa Mika Häkkinen Unibetsin Facebook live lähetyksestä Mikalta tästä Nardon testeistä, johon Mika uskomatonta kyllä vastasi.
Aiheeseen liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=FLMGlkC ... e&t=32m58s

Mikan selittävä vastaus on näkemisen arvoinen.
Noniin, kiitos tästä suorasta linkistä! Tosiaan toi on historiaa mitä ei oikeen moni tiiekään. Eikä siitä kauheasti ole jauhettu missään. Joten oli kiva kuulla Mikan kommentit. :-D

Tähän voinkin laittaa perään eilen julkaisemani stoorin päivitettynä #02R:stä McLaren F1 Owners Clubin 25th Anniversary Tourilta.
Kumpi on mieleen...? :)
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1995-199 ... assis+02R/

Kuva

vai

Kuva

:-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin