The Old Skool Stuff

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Eka oma harrasteauto 2000-luvun alkupuolella oli B mallin manta. Kuolasin joskus 15 kesäsenä kun velipojan kaverilla oli sellanen kullanruskea 3,0 litran omegan koneella. Oma olikin samanvärinen. 2,0 litran ruiskukone johon pitkän linjan vanhempi harrastaja oli lyönyt entisen ralliautonsa koneen osia. Alta 2300 kierroksen sammu jos yritti liikkeelle lähteä. Mustasta plyyshistä recarot, finlandia kattoluukku, pieni ralliratti ja kierroslukumittari.
Muistan kun melkein ensimmäisiä kertoja fiilistelin vehkeen ratissa mutkatiellä. Jäykkä bilsteinin alusta ja onnettomat orrkisjarrut. Mut perkule tuntu vauhti kovalle ja fiilis oli ihan katossa(tai siinä kattoikkunassa). Sitten pirisikin kännykkä ja emäntä soitteli takaa meidän käyttöfarmarista et miks ajan niin hitaasti :lol: Se oli lähteny kotipihasta 15min minun jälkeen ja oli ajanu mantan kiinni. Enhän mie uskaltanu ajaa 95km/h kovempaa ku vauhti tuntu jo sillon tarpeeks kovalle mutkasella tiellä :-D Hieno laite. Kalliita vaan ovat nykysin.

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Griffith »

^^ S_A ja LVA: On upeaa aloittaa aamu tai päättää päivä ajoelämyksellä.

Kevät on ehkä mielestäni paras vuodenaika juuri siksi, että koko talven odotus siitä, että saa kaivaa tallista jonkun harrasteauton ajoon, vihdoin palkitaan.

Tänä keväänä tulossa poikkeuksellisesti kolme tällaista upeaa hetkeä :-D

Autot on ajamista varten. GTA on mahtava harrasteauto, kun sillä voi ajaa vaikka joka päivä. Rangen kanssa on aina tankilla ja P6 on parhaimmillaan silloin, kun sunroofin saa auki.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Päättäkää päivänne GTA:lla? :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Albertolli kirjoitti:^Päättäkää päivänne GTA:lla? :lol:
Sinähän sen olennaisen tiivistit :mrgreen: :drinking:

Kunhan ei törmäämällä johonkin, niitä kun on muutenkin aika vähän Suomessa...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, lämpöisenä kesäiltana kissalla katto alhaalla yövuoroon lähtee ihan eri fiiliksellä kun talvella juna asemalle pimeässä kävellen.... eli harrastuksiin kannattaa satsata :mrgreen:

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomon kirjoitti: En tiedä muistaako kukaan muu, mutta 80-luvun puolenvälin jälkeen kiersi eräs stunt show Suomea, jossa ajeltiin uusilla Ritmoilla ja Regatoilla kahdella pyörällä, tuliaitojen läpi jne. Niissä oli vielä isot Fiatin mainosteipit kyljissä. Jäi tämäkin esitys pikkupojan mieleen.
Muistan, kävin katsomassa shown Siilinjärvellä. Sinivalkoisia olivat muistaakseni väritykseltään? 70-luvulla syntynyt olen, joten ei ollut ajokorttia itselläkään silloin.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Juu valkoisia ne ainakin oli, ja mainokset oli sinisellä tai punaisella. Oli niillä vissiin joku enduropyöräkin millä temppuilivat. Mutta autot oli tosiaan kaikki uusia Fiateja. Itellä taisi olla ikää 7-8 vuotta tuolloin. Ja tuolla samalla kentällä oli myöskin aina sirkus joka kevät ja syksy. Erityisesti jäi mieleen noihin autoihin liittyen se kerta kun niillä oli Ritari Ässän auto mukana. Se oli kuljetusautossa paikalla jo rakennuspäivänä ja käytiin kurkkimassa Kittiä perälaudan raoista. Sitten sirkuspäivänä siinä sai maksua vastaan käydä istumassa ja valokuvauttamassa itsensä. Ja taisi se jotain puhuakin, se Kitt.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tulipa käytyä Old Skool mekassa, Goodwoodissa tuossa viikonloppuna.
74th Goodwood Membgers Meeting.
Kaikki se mitä näin ja koin vahvisti tämän kaiken yhä vahvemmaksi. Vanhoissa autoissa on se JUTTU.
Kun katsot niitä Cobria, Aston Martineita, Lotuksia, Maserateja, Alfoja 40-50-60 luvulta...Kuulet ne ja näät miten niillä ajetaan lujaa.
Tai kun katsot kun GT40sellä lähdetään vikasta shikaanista kahvassa puolelta toiselle rajottimelle.
Tai kun kuulet 917K/512 Ferrarit, täydellä kaasulla ja moottorijarrutuksessa.
Tai kun näät ja kuulet 1980- luvun alun Formula ykköset, Lotukset, Alfat, Ferrarit, Williamssit.....
Tai kun näät 60-70 lukujen Familysedanien kisan, miten totista se on. Miten lujaa niillä mennään.
Tai kun katsot niitä ohjaamoita, miten upeita ne on. MIten detaloituja ja taas toisaalta miten karuja.
Tai kun juttelet vanhojen starojen kanssa niitä näitä varikolla.....

Goodwood.
Kehotan jokaista, tällä foorumilla autoista ja moottoriurheilusta pitävää käymään sielä ainakin kerran.
Members Meeting on helpompi ihmismäärän suhteen kuin Revival, mutta jokaiselle jotain. SItä ei meinaa usko ennen, kun
sinne menee.

Sunnuntaina oli vähän hankalampi päivä, koska sielä tapahtui useampi iso kolari. Onneksi ei ilmeisesti mitään liian vakavaa, katkenneita luita ja niin ees päin. Ilmeisesti Can Am kisassa ulos ajanut kuljettaja selvisi säikähdyksellä myös.

Kuvia tulee joskus, mutta tosiaan. The Old Skool Stuff elää vahvasti maailmalla. Myös Jatkossa!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mattijus »

S_A kirjoitti: Ilmeisesti Can Am kisassa ulos ajanut kuljettaja selvisi säikähdyksellä myös.

Tuo oli kyllä tälle päivälle paras uutinen. Tilannetta spekuloitiin kovin eilen, kun streamia seurattiin. (Streamissa ei asiasta tullut käytännössä mitään tietoa, tyylliin "rengasvallia korjataan")
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:
S_A kirjoitti: Ilmeisesti Can Am kisassa ulos ajanut kuljettaja selvisi säikähdyksellä myös.

Tuo oli kyllä tälle päivälle paras uutinen. Tilannetta spekuloitiin kovin eilen, kun streamia seurattiin. (Streamissa ei asiasta tullut käytännössä mitään tietoa, tyylliin "rengasvallia korjataan")
Joo mä olin siinä aika lähellä, sen Super Shell mutkan jälkeisellä suoralla ennen shikaania pääsuoralle. Näin sen vihreän auton, joka meni leveäksi, mutta en huomannut sitä ulosajoa kuin vasta sitten kun kameran laskin silmän nurkalta pois.
Tuo Can Am kuski vietiin kyllä helikopterilla sairaalaan, mutta ilmeisesti ei mitään liian vakavaa kuitenkaan.
Olin myös sielä takamutkassa kuvaamassa kun se hopeinen Cobra meni pitkäksi sen suoran päässä. Lyheni varmaan 1½m se auto, mutta kuski oli OK onneksi.

Aamullahan Derreck Bell Cupissa kävi hurja tilanne kun yksi otti yhteen toisen kanssa pääsuoralla ja meni pari kertaa vissiin katon kautta ja auto tippu sinne yleisötunneliin. Onneksi katsojia ei jäänyt alle siinä. Kuski sai murtumia ja naarmuja.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Tulipa käytyä Old Skool mekassa, Goodwoodissa tuossa viikonloppuna.
74th Goodwood Membgers Meeting.
Kaikki se mitä näin ja koin vahvisti tämän kaiken yhä vahvemmaksi. Vanhoissa autoissa on se JUTTU.
Kun katsot niitä Cobria, Aston Martineita, Lotuksia, Maserateja, Alfoja 40-50-60 luvulta...Kuulet ne ja näät miten niillä ajetaan lujaa.

Goodwood.
Kehotan jokaista, tällä foorumilla autoista ja moottoriurheilusta pitävää käymään sielä ainakin kerran.
Members Meeting on helpompi ihmismäärän suhteen kuin Revival, mutta jokaiselle jotain. SItä ei meinaa usko ennen, kun
sinne menee.

Sunnuntaina oli vähän hankalampi päivä, koska sielä tapahtui useampi iso kolari. Onneksi ei ilmeisesti mitään liian vakavaa, katkenneita luita ja niin ees päin. Ilmeisesti Can Am kisassa ulos ajanut kuljettaja selvisi säikähdyksellä myös.

Kuvia tulee joskus, mutta tosiaan. The Old Skool Stuff elää vahvasti maailmalla. Myös Jatkossa!
Kyllä Goodwood on minun listalla. Kumpaakos suosittelisit? Revivalia vai members meetingiä? Kannattaako lähtee omalla autolla?

Noita kolareita sattuu vanhojen autojen tapahtumissa aina silloin tällöin ihan vakavinkin seurauksin. Jopa ihan kuolemantapauksiakin on vuosittain. Luen silloin tällöin octane magazinea ja siellä kerrotaan ihan avoimesti näistä ikävistä tapahtumista. Vanhat autot ON vaarallisempia kuin uudet, monista syistä johtuen. Kyl se vaatii rintakarvoja kisata jollain Ligierillä ferrari gto:ta vastaan. Karismaattisia autoja ja miehiä, ei mahda minkään. :eggface:

Old skool tosiaan elää vahvempana kuin koskaan. Kattokaapas Petrolicious.comia. Se sivusto on omistettu kokonaan old skoolille. Ja ihan pirun hienoja videoita siellä.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minä olen käynyt Revivalissa kahdesti, mutta en kertaakaan Members meetissä. Vertailu on siis hankalaa, kun toisesta on kokemusta vain netin välityksellä. Jos ihmiset ei haittaa niin suosittelen Revivalia. On kolmen päivän tapahtuma, eli perjantaina aika-ajot ja launtai sunnuntai kisat. Ajavat pitkiäkin kisoja. Muistaakseni viime reissulla 2014 oli Cobrilla tunnin kisa ja 50 lukulaiset ajoivat 90 min perjantai iltana, niin että tulivat hämärän jo laskeuduttua maaliin. Joka vuosi on jotain speciaali teemaa. 2012 oli Cobrat ja Ferrarin 250 GTOt ja Mersun ja Autounionin hopeanuolet, 2014 D-type jaguarit. Mitä netistä seurannut, niin Members meet on hieman kevennetty painos eli kaksi päiväinen ja kalusto on osin samaa osin hieman uudempaa. Revivalissa plussana Spitfiret, jotka nousevat ja laskeutuvat radan keskellä olevalta pellolta.

Itse olen syksyllä menossa kolmatta kertaa Revivaliin ja tälläkin kertaa lentokoneella. Ensimmäisellä kerralla kuljin hotellilta tapahtuma kylälle junalla ja juna-asemalta oli järjestäjien toimesta kuljetus vanhoilla busseilla tapahtumapaikalle. Viime kerralla puolestaan yksi ensimmäisellä reissulla tapaamani herrasmiehistä oli kuskina, eli kävi hakemassa lentokentältä ja hänen kyydissä hoitui hotellin ja tapahtumapaikan väliset siirtymiset. Kuin myös peri englantilaiset iltaelämään tutustumiset joka ilta.

Tokihan tuonne vosi omallakin autolla lähteä, jos on mahdollista käyttää aikaa siirtymiin. Kuitenkin nopein ja taitaa olla myös halvin tapa on lentää lontooseen ja siitä julkisilla eteenpäin. Eli torstaina lento lontooseen ja maanataina takaisin suomeen. Jos tälle vuodelle halajaa, kannattaa pitää kiirettä. Aiempina vuosina liput on myyty loppuun varsinkin lauantailta ja majoitus alkaa olemaan vaikea löytää ainakaan kovin läheltä.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:
S_A kirjoitti:Tulipa käytyä Old Skool mekassa, Goodwoodissa tuossa viikonloppuna.
74th Goodwood Membgers Meeting.
Kaikki se mitä näin ja koin vahvisti tämän kaiken yhä vahvemmaksi. Vanhoissa autoissa on se JUTTU.
Kun katsot niitä Cobria, Aston Martineita, Lotuksia, Maserateja, Alfoja 40-50-60 luvulta...Kuulet ne ja näät miten niillä ajetaan lujaa.

Goodwood.
Kehotan jokaista, tällä foorumilla autoista ja moottoriurheilusta pitävää käymään sielä ainakin kerran.
Members Meeting on helpompi ihmismäärän suhteen kuin Revival, mutta jokaiselle jotain. SItä ei meinaa usko ennen, kun
sinne menee.

Sunnuntaina oli vähän hankalampi päivä, koska sielä tapahtui useampi iso kolari. Onneksi ei ilmeisesti mitään liian vakavaa, katkenneita luita ja niin ees päin. Ilmeisesti Can Am kisassa ulos ajanut kuljettaja selvisi säikähdyksellä myös.

Kuvia tulee joskus, mutta tosiaan. The Old Skool Stuff elää vahvasti maailmalla. Myös Jatkossa!
Kyllä Goodwood on minun listalla. Kumpaakos suosittelisit? Revivalia vai members meetingiä? Kannattaako lähtee omalla autolla?

Noita kolareita sattuu vanhojen autojen tapahtumissa aina silloin tällöin ihan vakavinkin seurauksin. Jopa ihan kuolemantapauksiakin on vuosittain. Luen silloin tällöin octane magazinea ja siellä kerrotaan ihan avoimesti näistä ikävistä tapahtumista. Vanhat autot ON vaarallisempia kuin uudet, monista syistä johtuen. Kyl se vaatii rintakarvoja kisata jollain Ligierillä ferrari gto:ta vastaan. Karismaattisia autoja ja miehiä, ei mahda minkään. :eggface:

Old skool tosiaan elää vahvempana kuin koskaan. Kattokaapas Petrolicious.comia. Se sivusto on omistettu kokonaan old skoolille. Ja ihan pirun hienoja videoita siellä.
Joo kannattaa mennä. Sitä ei usko ennen kun sielä käy. Suu auki jää katsomaan sitä hommaa.
Sehän se tossa on, voi päästä mielessään niihin vanhoihin hyviin aikoihin, kaikenlaista autoa eri vuosilta ajaa lujaa, sladissa ja rengas rengasta vastaan.

No mä en oo Revivalissa käynyt, mutta jokainen jonka kanssa juttelin paikan päällä sanoo Revivalista samaa. Eli käsittämätön miittinki. Mieletön kalusto, joka oli muistaakseni ennen vuotta 1966 valmistetut autot ja prätkät ja lentokoneet. Ei uudempia.
Jengiä on kuulemma ihan älyttömästi ja hankala liikkua paikoin ja saati kuvata.

Members Meetingissä oon nyt käynyt kaksi kertaa, kumpikin ihan älyttömiä tapahtumia. Kalusto on uutta ja vanhaa kivassa suhteessa. On harvinaista ja on tavallista autoa. On Formula ykkösiä, on GT autoja, on kaikkea mahdollista sopivalla suhteella.
Porukkaa ei ole mitenkään älyttömästi, tilaa on liikkua ja kuvata etenkin aikaisin aamulla tai sitten illemmalla kun varikko alkaa hiljentyä.

Suosittelen lämpimästi tätä Members Meetingiä siitä syystä, että on väljempää, ja kalusto on uutta ja vanhaa, muttei liian uutta. Juuri sitä Old Skool Stuffia.

Autolla en koti SUomesta lähtisi, ellei pihassa ole jotain hienoa harrastepurkkia. Ihan lentämällä Lontoon nurkille ja siitä vuokra-auto alle ja hotelli jostain rannikon lähi kaupungista. Niin me on se tehty.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Aurinko paistaa ja asfalttia näkyy ja harrastepeli EI ole ajokunnossa :bad-words: Voihan tietysti tuolla MiTolla peruutella ja leikkiä ajavansa takavetoisella mutta silti...

Laitanpa videon joka nostaa pikkaisen TUKKO* fiilistä näiden "ei niin taloudellisesti saavutettavien unelmien" jälkeen:

https://www.youtube.com/watch?v=gOiFayT1dgg


*(Tavan Ukko Kohtuuhintaisessa Kotterossa Ohittelemassa)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mikä tai kuka on "Tavan Ukko"?

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

lerppu kirjoitti:Mikä tai kuka on "Tavan Ukko"?
Kummelin sanoin "Välimallin jätkä, välimallin naamataulu"+välimallin toimeentulo. Eli tavan jätkä. Sellanen välimallin mies. Normal bloke.

Sen verran tietenkin typerä että sijoittaa rahansa tähän ketjuun sopivaan autoon.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^peukku ylös.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Quick look back to Members Meeting things.

Tätä odotin enemmän kun mitään muuta GT40:sten ohella. Group 5 Le Mans kilpurit.
Olivat radalla pari kertaa viikonlopun aikana ja voin sanoa ihan suoraan, että yhden aikakauden ehdottomia
kultakimpaleita nämä autot. Etenkin Porsche teki ison vaikutuksen, kaikella olemuksellaan ja teknisellä datallaan mitä tuo
auto pitää sisällään.
Mukana oli uskomattomasti kyllä yksi Leo Kinnusen ajamista GULF Porscheista, sekä käsittääkseni yksi Wihurin omistushistorialla ollut auto.

https://grrc.goodwood.com/members-meeti ... jhx49s8.97

https://grrc.goodwood.com/members-meeti ... fM2PZEe.97

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Vajaamottinen tänään ajoon. Aiheutti jonkun verran maanista virnistelyä kun pääsi taas pitkästä aikaa kivirekeä ulkoiluttamaan. Kevään ensihenkäisynä käytiin hakemassa kaverin Toyotakin talvisäilöstä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo tuntu olevan autoa liikenteessä. Kiva oli 360 Modenan vongutusta kuunnella Kaivarissa.
Silti kyllä mieli tekee takaisin Goodwoodiin...... :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Olosuhteiden pakosta 205 ajossa. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

LVA kirjoitti:Aurinko paistaa ja asfalttia näkyy ja harrastepeli EI ole ajokunnossa :bad-words: Voihan tietysti tuolla MiTolla peruutella ja leikkiä ajavansa takavetoisella mutta silti...

Laitanpa videon joka nostaa pikkaisen TUKKO* fiilistä näiden "ei niin taloudellisesti saavutettavien unelmien" jälkeen:

https://www.youtube.com/watch?v=gOiFayT1dgg


*(Tavan Ukko Kohtuuhintaisessa Kotterossa Ohittelemassa)
Hyvät äänet Toyossa! Ihan kivasti kuvattu ja nätisti menee.

Vähän tosin muutamassa kohdassa mietitytti, että
entä jos toinen Tavan Ukko laskisi samalla nopeudella vastaan samanlaisella ajolinjalla...

Ei tuossa pahasti oiota, mutta mielestäni kun julkisella tiellä ei oiota ollenkaan, jos täytyy käydä kaverin kaistalla on vauhtia omille kyvyille liikaa.

-Tazio

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Tazio kirjoitti:
LVA kirjoitti:Aurinko paistaa ja asfalttia näkyy ja harrastepeli EI ole ajokunnossa :bad-words: Voihan tietysti tuolla MiTolla peruutella ja leikkiä ajavansa takavetoisella mutta silti...

Laitanpa videon joka nostaa pikkaisen TUKKO* fiilistä näiden "ei niin taloudellisesti saavutettavien unelmien" jälkeen:

https://www.youtube.com/watch?v=gOiFayT1dgg


*(Tavan Ukko Kohtuuhintaisessa Kotterossa Ohittelemassa)
Hyvät äänet Toyossa! Ihan kivasti kuvattu ja nätisti menee.

Vähän tosin muutamassa kohdassa mietitytti, että
entä jos toinen Tavan Ukko laskisi samalla nopeudella vastaan samanlaisella ajolinjalla...

Ei tuossa pahasti oiota, mutta mielestäni kun julkisella tiellä ei oiota ollenkaan, jos täytyy käydä kaverin kaistalla on vauhtia omille kyvyille liikaa.

-Tazio
Olen Tazio sinun kanssa samaa mieltä, mutta monesti noissa videoissa nuo ulkomaan elävät tuollalailla ajelee. En tiedä miksi näin? Itse taas pyrin ajelemaan keskellä omaa kaistaa.

Kyllä tuo kesäkäyttis kuume nousee koko ajan. Ilmaisen vinkin annan: Jos viet harrasteautolla koirasi metsään lenkille, ei kannata autoa ajaa kiven päälle killumaan. Saattaa viivästyttää seuraavan ajokauden alkua :bad-words: AAARGH!

Kelläs muilla kuin -TTY-:llä on old skooli ajossa? Ja haggerin peukkua 205:sella ajosta!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mun autot on valmistettu vuosina 1984 - 1995. Kai ne kaikki old schoolia on vaikka yksi on museorekisteröity.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re:

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tulipa vastaan tällainen varsin mielenkiintoinen filmi autonäyttelystä Messuhallilla v 1960, paljon "vanhoja tuttuja" mukana, Alfakin lähtien 6:35. Lopussa annetaan vähän ajoohjeitakin :) http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/06/08 ... omistukset

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

No joo taas on aikaa vierähtänyt kun tänne ehdin katsoa. Hienoa, että topikki voi vielä ainakin hyvin!
Tuli tässä old skool jutusta mieleen ; olin tässä samassa shikaanissa kuvaamassa. En tosin videota....
Ei voi muuta sanoa, kuin sen että huimaa hommaa!
Tuossa videossa esimerkiksi numerolla #3 ajava GT40 on itseasiassa aito yksilö P/1023 rungoltaan. Hyvin historiallinen laite,
jonka arvo on varmasti enemmän kuin 5 miljoonaa Puntaa tai Euroa tai ihan sama........
https://www.youtube.com/watch?v=TpmtKrUkjZ8
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Pökö on oikea tila-ihme. Kaveri tarvitsi autoa lainaan, eikä minulla ollut tarjota kuin 205.
Hyvinhän sinnekin 190cm ja 120kg miestä sujahti.. :mrgreen:
Liitteet
pököt.jpg
pököt.jpg (61.39 KiB) Katsottu 9549 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Nuo tähän ketjuun tunkeneet 90-luvun tuuninkiautot on minusta kamalia, anteeksi vain. Ei se ikä, mutta kun ne eivät ole samalla lailla hienoja kuin vaikkapa käsin tehty brittiläinen pieni urheiluauto, liian hengettömiä muovikikkareita.

16-vuotta nuorta Ducatoa lukuunottamatta minulla on vain italialaisia klassikoita vuosien 1925-1979 väliltä, kiinnostus on valumassa aina vain vanhempiin. Tuo vanhin on vielä aivan karmea aihio, mutta projekti etenee tasaiseen tahtiin sitä mukaa, kun osia maailmalta löytyy.

Kuva Ehkä tällainen siitä vielä muodostuu.

Ensi kesänä ajan töihin taas 128:lla, seuraavana toivon mukaan pitkästä aikaa 2000 Berlinalla. Olen varma, että 105-sarjan Alfat ovat aivan ylivoimaisesti maailman parhaita katuautoja, kun taas Interserie/CanAm vs. 20-luvun Amilcarit, Bugattit, Alfat, Fiatit, ym. voiturettet hienoimpia urheiluautoja. Italialaisten ja ranskalaisten vanhojen ajoneuvojen lisäksi myös moni 50-luvun brittisportti (AC!) on upea, ihan eri liigaa nykyautojen kanssa äänen, tärinän, hajujen sekä kaiken vauhdin hurman (eri asia kuin nopeus) ja tyylikkäiden koriensa takia. Olen siis toivoton tapaus näissä asioissa.

Goodwood on hieno, suosittelen myös Louwmannin museota Den Haagissa! Tuo messupätkän keltainen 2000 on muuten tietääkseni tallessa, tai ainakin samanvärinen.

Niin ja keskustelun alkuun kommenttina, että minulla on XK120:n korin osia, jos on tarvetta.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

hagger16 kirjoitti:Pökö on oikea tila-ihme. Kaveri tarvitsi autoa lainaan, eikä minulla ollut tarjota kuin 205.
Hyvinhän sinnekin 190cm ja 120kg miestä sujahti.. :mrgreen:
Ai että toi 205nen noissa spekseissä on nätti.!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

1300ti kirjoitti:Nuo tähän ketjuun tunkeneet 90-luvun tuuninkiautot on minusta kamalia, anteeksi vain. Ei se ikä, mutta kun ne eivät ole samalla lailla hienoja kuin vaikkapa käsin tehty brittiläinen pieni urheiluauto, liian hengettömiä muovikikkareita.

16-vuotta nuorta Ducatoa lukuunottamatta minulla on vain italialaisia klassikoita vuosien 1925-1979 väliltä, kiinnostus on valumassa aina vain vanhempiin. Tuo vanhin on vielä aivan karmea aihio, mutta projekti etenee tasaiseen tahtiin sitä mukaa, kun osia maailmalta löytyy.

Kuva Ehkä tällainen siitä vielä muodostuu.

Ensi kesänä ajan töihin taas 128:lla, seuraavana toivon mukaan pitkästä aikaa 2000 Berlinalla. Olen varma, että 105-sarjan Alfat ovat aivan ylivoimaisesti maailman parhaita katuautoja, kun taas Interserie/CanAm vs. 20-luvun Amilcarit, Bugattit, Alfat, Fiatit, ym. voiturettet hienoimpia urheiluautoja. Italialaisten ja ranskalaisten vanhojen ajoneuvojen lisäksi myös moni 50-luvun brittisportti (AC!) on upea, ihan eri liigaa nykyautojen kanssa äänen, tärinän, hajujen sekä kaiken vauhdin hurman (eri asia kuin nopeus) ja tyylikkäiden koriensa takia. Olen siis toivoton tapaus näissä asioissa.

Goodwood on hieno, suosittelen myös Louwmannin museota Den Haagissa! Tuo messupätkän keltainen 2000 on muuten tietääkseni tallessa, tai ainakin samanvärinen.

Niin ja keskustelun alkuun kommenttina, että minulla on XK120:n korin osia, jos on tarvetta.
Nyt en voi kun toivottaa projektille onnea! Et onneksi ole yksin tällästen autojen kanssa. Goodwoodissa oli ihan oma luokkansa näille aika erikoisille vekottimille.
https://www.youtube.com/watch?v=uUOTkTUH4kY

Viime vuonn tuola oli enemmänkin näitä 20-30 luvun Bugatteja sun muita tollasia todella upeita ilmestyksiä. Etenkin kun ne ajo niillä kahvassa sielä radalla.. :D
Hattua pitää nostaa näiden aikakausien kuljettajille!
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ope+Tropy/

Joo toivottomia me ollaan varmaan kaikki, näitten vanhojen autojen suhteen. Jokaisella on oma suuntauksensa ja jokainen tykkää siitä omasta jutustaan ja silti suurin osa antaa 100% rispektin vaikkei esim ihan kaikkea tietäisi jostain toisesta vielä vanhemmasta autosta.
On ne upeita, niitä on upea katsoa ja kuunnella. Se historia.!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai tässä ketjussa mitään tuuninkia ole esiintynyt, vai enkö vaan huomannut?

Makuasioitahan nämä ovat, töihin ja äsmarkettiin pääsee taloudellisemmin ja mukavammin ihan muilla kun tässä puhutuilla laitteilla joten jäljelle jäävät lähinnä henkilökohtaiset fiilisasiat. Vaikka tuollainen 20-luvun (?) pötkö-Fiiatti onkin omalla tavallaan kiinnostava niin ainakaan minulla ei ole siihen henkilökohtaista kontaktipintaa enempää kuin hevoskärryihin. Muotoilustakaan ei paljon jopo keuli. Kasarisportit taas nostavat sykettä ihan eri tavalla, ne kun olivat niitä omasta mielestä haluttavimpia vehkeitä silloin kun ajokortti oli vasta päiväuni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

1300ti kirjoitti:Niin ja keskustelun alkuun kommenttina, että minulla on XK120:n korin osia, jos on tarvetta.
Makee Fiat. Toivottavsti saat jossain vaiheessa valmiiksi.

Tämä korin osien tarjous lienee minulle tarkoitettu. Jotain olisi varmaan ollut kiva saada valmiinakin, mutta silloin kun tuota entisöin, niin englanninpyörää piti käyttää ahkeraan. Pienestä läjästä osia joku voi vielä rakentaa koko auton. Varsinkin jos on paperit tallessa niihin osiin. XK120neen saa aika kivasti uuttakin osaa, joten entisöinti on kohtuullisen helppoa.

Tämä lienee kuvastaa aika hyvin oman projektin alkutilannetta
Kuva

ja tässä parin vuoden tallissa oleskelun tulos
Kuva

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kattelinkin, että tää Mini meni aika lujaa............ :lol:
https://grrc.goodwood.com/members-meeti ... 5D2v7Bu.97
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

tsav kirjoitti:
1300ti kirjoitti:Niin ja keskustelun alkuun kommenttina, että minulla on XK120:n korin osia, jos on tarvetta.
Makee Fiat. Toivottavsti saat jossain vaiheessa valmiiksi.

Tämä korin osien tarjous lienee minulle tarkoitettu. Jotain olisi varmaan ollut kiva saada valmiinakin, mutta silloin kun tuota entisöin, niin englanninpyörää piti käyttää ahkeraan. Pienestä läjästä osia joku voi vielä rakentaa koko auton. Varsinkin jos on paperit tallessa niihin osiin. XK120neen saa aika kivasti uuttakin osaa, joten entisöinti on kohtuullisen helppoa.

Tämä lienee kuvastaa aika hyvin oman projektin alkutilannetta
Kuva

ja tässä parin vuoden tallissa oleskelun tulos
Kuva
Hattua pitää nostaa. Hienolta näyttää! :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rasvis kirjoitti: Kasarisportit taas nostavat sykettä ihan eri tavalla, ne kun olivat niitä omasta mielestä haluttavimpia vehkeitä silloin kun ajokortti oli vasta päiväuni.
Ja kyllähän tässä autotekniikka on ravannut eteenpäin sellaista vauhtia, että noitakin voi jo hyvällä syyllä varsin old skoolina pitää.

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mulla oli tollanen! 19v n00b sai sillä pienessä vadelmavenekaupungissa mukavasti huomiota. Good times.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Kattelinkin, että tää Mini meni aika lujaa............ :lol:
https://grrc.goodwood.com/members-meeti ... 5D2v7Bu.97
Heh, ei huonoå ajamista. Voisi itseä kylmätä.. Peukkua pystyyn! Mikä oli se alfan malli joka tuossa edellä päristeli?

Ei tämän ketjun idea ole pelkkä ikäjuttu, vaan asenne on se tärkein. Tähänkin ketjuun kirjoittavien ikähaitari voi olla 40v, joten pikkaisen on erilaiset lapsuusajan/nuoruuden unelma-autot kyseessä... Sitäpaitsi jokaiselta eri aikakaudelta on tullut todella hienoja autoja ja ne on keskenään erilaisia. Ei kaikkea tietenkään tartte arvostaa, mutta on hyvä ymmärtää että ihmiset harrastavat/ihannoivat erilaisia autoja. Varsinkin japanilaisten autojen harrastaminen näyttää olevan osalle vanhempaa kaartia yhdenlainen punainen vaate.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:
Rasvis kirjoitti: Kasarisportit taas nostavat sykettä ihan eri tavalla, ne kun olivat niitä omasta mielestä haluttavimpia vehkeitä silloin kun ajokortti oli vasta päiväuni.
Ja kyllähän tässä autotekniikka on ravannut eteenpäin sellaista vauhtia, että noitakin voi jo hyvällä syyllä varsin old skoolina pitää.

Kuva
Voisin melkeen väittää, että nää ton aikakauden pikku Hot hätspäkit taitaa olla aika makeita ajaa tänään.
Eipä ole mitään ajonvakautuksia ja sun muita. Taas kerran. Kevyitä ja kompakteja. :D

Joo tosta Kadetista tulikin mieleen, että faijallahan oli aikoinaan Astrasta se GT, 2,0 8v koneella. Mitä lie 115hv siinä oli kait.
Ei muuten nää enää, Kadetteja tai Astroja, GT tai GSitä. Ei muuten nää.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ei ihme ettei näe. Oma oli muistaakseni vm '86, ostin '95 ja vuonna '96 laittelin siihen uudet kynnyskotelot muun muassa. Rapea oli. En muista mitä kilsoja oli taulussa, mutta kyllä oli täysi pommi kymmenvuotiaana "autovanhuksena". Hieno ajaa kyllä ja meni perhanasti. Mutta kovempaa meni Plymouth Fury vuodelta '76, johon Kaneetin vaihdoin. Siinä oli parikymppiselle uroolle kesällä '97 messevä menopeli!

Hmm, jännästi pre-milleniumin aikoihin vuoden '76 auto tuntui VANHALTA - vuonna 2016 toki päälle parikymmentä vuotta vanha auto on vanha, mutta ei välttämättä haluttava harrasteauto-statuksen saavuttanut menopeli... otetaan verrokiksi vaikkapa alkuperämaassa samalle asiakaskunnalle suunniteltu MOPAR-henkinen tuote ja mietitään olisiko pimppiksellä suosio taattu:
http://www.nettiauto.com/chrysler/le-baron/7753201

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Homma lienee parissakymmenessä vuodessa muuttunut siten että vuonna 2016 ei kymmenvuotias auto yleensä ole taloudellisen käyttöikänsä päässä (joo joo, TSI ja DSG mutta noin keskimäärin).

Vuonna -96 ensiautoni Peugeot 505 -85:n takakaareen oli ruostunut läpireikä, konehuoneessa asui tärisevä öljymöykky ja kuskin penkin selkänojasta oli kulunut nyrkinkokoinen pala pois.

Nyt vuonna 2016 käyttöautoni Peugeot 407 -06:n ruosteet rajoittuvat takaluukun avauskahvan juuressa olevaan kuplaan, konehuone on kuiva (tai no, kuuluisa 407:n ohjaustehostin...) ja jakkaroissa ainoat selvät kulumamerkit ovat takapenkin toisessa nahkasivussa olevat naarmut. Omat murheensa kyllä tässäkin lavetissa mutta seuraava omistaja tuskin silti on Stena.

505 on kuulemma pösöporukoissa hyvänä ja kestävänä pidetty malli, 407 taas alinta pohjasakkaa.

Kakskytvuotiasta autoa ei varmaan tänään noteerata harrasteautoksi koska semmoisella voi vielä perusveijo hakea maitoa marketista ilman suurempaa harrastamista. -76 Fury ei ehkä vuonna -96 tyypillisesti ollut tuossa käytössä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Joo, vuonna '97 Fury oli puhtaasti Cruisailukäytössä! Hitto ettei oo tullut juurikaan skannattua kuvia siitä. Kun oli tuo vielä analogiaikaa. Ketju otsikkoon mukavasti istuen... ;)
Mutta tällanen tuli interweebissä vastaan. Kyllä kasari oli hienoa aikaa!
Liitteet
viileä kasari.JPG
viileä kasari.JPG (76.73 KiB) Katsottu 9135 kertaa

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mutt »

Rasvis kirjoitti:Vuonna -96 ensiautoni Peugeot 505 -85:n takakaareen oli ruostunut läpireikä, konehuoneessa asui tärisevä öljymöykky ja kuskin penkin selkänojasta oli kulunut nyrkinkokoinen pala pois.
Vuonna -91 ensiautoni Saab 99 -80:n takakontissa oli kahden jalan mentävä reikä monen muuan muassa, toinen takaiskari oli ruostunut irti, taka-akselin ylempi pitkittäistuki oli ruostunut irti, helmat oli ruostuneet reilusti puhki, oven pohjien ruostuminen nyt oli vain ominaisuus, kaikissa pyöräkoteloissa oli runsaasti isoja ruostereikiä, kuten myös lattiassa. Jäähdytin halkesi, c-pilareiden verhoilun oli Suomen raaka aurinko syönyt isoille rei'ille, kuskin istuin oli pettänyt, laturi loppuun kulunut ja vaihdelaatikko jo kertaalleen uusittu. Jarrut loppu ja etujarrujen älyttömät paukaukset peruuttaessa sai loppumaan vasta hitsaamalla pienet pellinpalat liukupintojen väliin. Mittarissa reilut 220tkm, minkä saattoi uskoa pitävän paikkansa. Katsastus oli voimassa.

Siihen aikaan 11-vuotias auto oli VANHA.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aiheesta vähän sivuun ; kuullostaa kyllä käsittämättömän hienolta tällänen pikku lohko kasi.
Nää kuullosti jo Goodwoodissa huikeilta, ja nyt tämä Alan Mann Racingin #003:nen SPA:sta kuunneltuna, ai että sentään. Voisin harrastukseni kierrellä tollasella autolla historiikki kisoja.... :-D
https://www.youtube.com/watch?v=WCMvXpG ... X2Fb1YViCQ
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Joo tosta Kadetista tulikin mieleen, että faijallahan oli aikoinaan Astrasta se GT, 2,0 8v koneella. Mitä lie 115hv siinä oli kait.
Ei muuten nää enää, Kadetteja tai Astroja, GT tai GSitä. Ei muuten nää.
Ihan on täysin hävinneet! Taisivat olla GM:n aallonpohjaa laadullisesti joka auttoi asiaa. Minusta olivat kyllä ihan ok autoja, osa ruostui aika kovin tosin. Mulla oli GSi Kadett rättikatolla, juuri tuolla 2l 8V -koneella. Ja taisi olla katillisessa juuri nuo 115hv, ja ilman vähän enempi. Vai olikohan katiton 1.8 en enää muista. Calibran aloitusmallissakin oli tuo 8V-kone. Muistan noita GT- ja GSi Astroja kyllä useitakin. Niitä oli joillain tutuillakin. Niin ovat menneet nekin. Varsinkin 16V Astra GSi olisi tyylikäs edelleen. Ei taida löytyä enää Saksastakaan. Ja tuon ikäkauden sporteista Opel oli minusta hyvä ajaa! Varsinkin Corsa GSi on jääny mieleen. Ja jos joku sportti-Opel on harvinainen niin tuo! Mihin nekin meni. 90-luvun lopulla noita tiesin vielä useitakin lähikylillä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tuomon kirjoitti:Ihan on täysin hävinneet! Taisivat olla GM:n aallonpohjaa laadullisesti joka auttoi asiaa. Minusta olivat kyllä ihan ok autoja, osa ruostui aika kovin tosin..... Varsinkin Corsa GSi on jääny mieleen. Ja jos joku sportti-Opel on harvinainen niin tuo! Mihin nekin meni...
Maasta sinä olet tullut ja maaksi olet tuleva... Ruosteettoman loppupään Kadetin tai alkupään Astran löytäminen ei ole helppo tehtävä.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Portti »

Joku jossain aiemmassa viestissä mainitsi Clio Williamsin, joten lieneekö sekin jo Old Skoolia. Itsellä ei ihan Williamsia ollut enkä muista koskaan sellaista livenä nähneenikään. Minulla oli kuitenkin 90-luvun alkupuoliskon Clio 16V joskus 90-luvun lopussa. Tehoa 136 hv ja paino vissiin n. 950 kg. Oli kyllä hauska pikkuauto aikoinaan.

Siis tuollainen:

Kuva
Kuva
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Janne »

Isällä oli juuri tämmöinen minun ollessa penikka (kuvassa ei kuitenkaan sama auto).
Kuva

Isä harmittelee edelleen myyntiä. Vaihtoi auton v.89 uuteen Fiat Tipo 1.6 DGT:een. Downgreidaus oli kulkupuolella melkoinen :)
Asiaa taisi avittaa kohtuu raskas kaasujalka ja poliisien jatkuva pysäyttely. Kerrankin taisi olla lomamatkalla ylsää lähemmäs 40km/h, kun miekkahiha pysäytti tien sivuun. Eivät saaneet tutkattua nopeutta onneksi, ja lopulta poliisit olikin italomiehiä. Kumpikin halusi istahtaa kuskin pukille ja lopuksi toivottelivat rauhallisempaa loppumatkaa. Huomautuksella selvittiin. Muistan vieläkin kun autosta enemmän tohkeissaan ollut skoude sanoi että ei tällä todennäköisesti vaan pysty ajamaan rajoitusten mukaan :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^^ Samoin! Täytyisi kyllä hommata joskus takaisin talliin tuo F7R-moottorinen Clio - hauska laite. Wiljameita ei taida enää juurikaan markkinoilta löytyä...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Smacket kirjoitti:^^ Samoin! Täytyisi kyllä hommata joskus takaisin talliin tuo F7R-moottorinen Clio - hauska laite. Wiljameita ei taida enää juurikaan markkinoilta löytyä...
Ei siitä kauaa ole kun nettiautossa Williamssi pyöri. Muistaakseni 5000 euron kieppeillä...?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mandeprkl kirjoitti:
Smacket kirjoitti:^^ Samoin! Täytyisi kyllä hommata joskus takaisin talliin tuo F7R-moottorinen Clio - hauska laite. Wiljameita ei taida enää juurikaan markkinoilta löytyä...
Ei siitä kauaa ole kun nettiautossa Williamssi pyöri. Muistaakseni 5000 euron kieppeillä...?
Ei näytä Saksassakaan olevan hirveästi tarjontaa Clio Williamseista. Kolme yksilöä löysin tällä hetkellä mobile.de:stä. Kaksi näistä vahvasti tuunattuja, hinnat 5,5 teur ja 6,5 teur. Sitten yksi alkuperäistyylinen hintaan 17,9 teur. Ei ihan halpaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Vastaa Viestiin