Aurinkolasit autoiluun

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tämmöstä ketjua en löytänyt.

Mut varsinki kevätauringon kajastaessa ja kesän kynnyksellä ajankohtainen.
Ja onhan noi jonkinsortin turvavälineetkin.

Mitkähän mahtais olla pop niinku autoilijan näkökulmasta?
Terassille lie omat kakkulansa....

Itse säilytän/käytän ajolaseja autossa. En käytä niitä terassilla saati rälläköidessä, eivät katoa/vaurioidu niin helposti siten.

Nykyiset himmentimet ovat jo jokusen vuoden vanhat Ray-Ban RB3360 014/57. Oheisen linkin kaltaiset.
http://www.abt.com/mobile/product_detai ... t_id=47212
Eli ruskeat lasipolaroidit, mikkä yrittää olla vähä päänmuotoiset. Muutamavuos sitte niihin piti vaihtaa korvanpäällispehmusteet orkkisten murentuessa (made in italy...) - tarvikkeet tilalle (vähä vääränväriset kylläkin, ei käyttöä haittaa) jokka oli kovemmat ja liukkaammat - mikä sit hieman haittasi. Viimeks sillo säädettiin. Ei naarmuja vielä linsseissä.
Varsinki avoautoilu vaatii mielestäni jees lasit, ettei zeniitistä paistava aurinko häiritte niin pali. Ullatus oli noi hankkiessani (vaikken silmälaseja tartte), kui skarpilta maailma näytti noiden läpi. Myös vähä valoisammalla sadekelilläkin noi joskus yllättäneet positiivisesti.

Kotelon jo pari kertaa uusinu - taas alkaa oleen paskana orkkis reiskan kotelo. Mistä löytyis kotelo, mihkä noi korkeahkot mahtuis, minkä "sarana" kestäis suomen kesät eli pakkasetkin, eikä naarmuttaisi?

Sekä myös, jos uudistamisen halusta uusia lähtis ettimään, mitä vois kokeilla?
Väri?
Lähellä naamaa, sivulta/ylhäältä suojaava...
Ei paksuja sankoja tekeen kuollutta kulmaa...?
Hyvät optiikaltaan...
Kevyehköt...
...?

Edit: Järkihintaan.

Teboilin kolmen markan laseja en lähde itse säätämään....

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mulla on ollut samat aurinkolasit 15 vuotta ja sangoissa lukee Alfa Romeo, ensimmäiset ehti olemaan varmaan kolmisen vuotta. Varkaat veivät autosta soittimen ja aurinkolasit, joten nuo merkkilasit ei voi oll huonoja, jos varkaillekin kelpasi.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Noi mun lasintapaiset poistuneet jo markkinoilta...

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Oha sitä saranaa viel melkein kolme senttiä...
Liitteet
20160505_002424-800x450.jpg
20160505_002424-800x450.jpg (52.48 KiB) Katsottu 7772 kertaa

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja LVA »

Ööö. Ray ban aviator. /End thread

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minä olen käyttänyt yli 25 vuotta Serengetin aurinkolaseja. Kolmannet nyt menossa, vaikka ne vanhatkaan ei ole huonoksi mennyt, ja tulevat varmaan taas kohta muotiin. Serengetiltä saa polaroituna tai ilman polarointia. Perustuu suodatukseen. Linssit on ruskeat ja tummuvat kirkkaassa auringon paisteessa. Näkee hyvin mittarit ja esim sadekelillä näkee pidemmälle kuin ilman aurinkolaseja. Samat lasit toimineet myös keväthankilla laskettelurinteissä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^+1
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Vito »

tsav kirjoitti:Minä olen käyttänyt yli 25 vuotta Serengetin aurinkolaseja. Kolmannet nyt menossa, vaikka ne vanhatkaan ei ole huonoksi mennyt, ja tulevat varmaan taas kohta muotiin. Serengetiltä saa polaroituna tai ilman polarointia. Perustuu suodatukseen. Linssit on ruskeat ja tummuvat kirkkaassa auringon paisteessa. Näkee hyvin mittarit ja esim sadekelillä näkee pidemmälle kuin ilman aurinkolaseja. Samat lasit toimineet myös keväthankilla laskettelurinteissä.
+1
Mä olen käyttänyt Serengetejä reilut 30v kesät ja talvet enkä vaihtais mihinkään.
Ensimmäiset oli koukkusankaiset Drivers Pilotit joskus kasarin alussa,ne kun sattui olemaan jokseenkin ainoot lasit(laskettelulaseja lukuunottamatta) mitkä sattui pysymään päässä vähän vauhdikkaammassa veneilyssä. :mrgreen:
Nykyisin löytyy kolmea eri mallia.

Aidot Serengetit ei ole mitään halpoja,mutta ehdottomasti hintansa arvoisia.
http://www.serengeti-eyewear.com/Technology.aspx

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mulla on vuonna -89 ostamani pilottimallin Ray Banit, jotka on toki optisesti erittäin laadukkaat, mutta täytyypä myöntää, että usein tulee ostettua halpislaseja ja käytettyä enimmäkseen niitä. Varmaan 6-7 erilaiset löytyy. Ei ne halpislasitkaan nimittäin aina ihan huonoja ole.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Policella mennään toistaiseksi. Ainoa oikea väri on ruskea ja ajaessa ehdottomasti polaroidut. Ruskean värin ansiosta taivas tummenee kovasti, metsä ei juurikaan ja kontrasti vähenee helpommalle tasolle. Polaroid puolestaan käytännössä poistaa heijastukset tuulilasista sekä esim. sateen ja sumun tekemän välkkeen. Seuraavaksi voisi kyllä panostaa automaattisesti tummeneviin käyttöalueen laajentamiseksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

Ray Ban laseja löytyy useammat erimalliset ja autoillessa on toiminut parhaiten mallit missä isohko kehys, että peittää myös hieman sivuilta tulevaa paistetta ja polaroidut linssit. Nyt käytössä tällaiset: http://www.ray-ban.com/usa/mobile/sungl ... 5289266730
Viimeksi muokannut nikovirtala, 05 Touko 2016, 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ray Ban Aviatorit, perityt, 80 luvun alkupuolen valmistetut. Metallinen kehys ja isot lasiset linssit, istuu niin perkeleen hyvin tähän lärviin joka kuulema näyttää "rikolliselta". Kelpaa kruisailla mafiosomustalla viisysillä auringossa :mrgreen:

Johonkin oon hukannut alkuperäisen nahkaisen kotelon, pitäs penkoa laatikoita vähän

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Uskaltaisikohan sitä joskus maksaa enemmänkin kuin 15 eur aurinkolaseista...? Edelliset 10-20eur lasit kesti kai kolme tai neljä kesää ilman säästelyä, meni jo niin naarmuseksi ettei enää voinut käyttää kun näki huonommin mitä ilman...

Mut noi mitä mulla on olleet, on ollut korkealla ja kaareavalla sankasarana-alueella, joten sivulta päin ei oo aurinko yhtään häikässyt. Mutta mistä mahtaa johtua se, että silmät väsyy aurinkolasien kera? Ei ole aina ollut tuollaista ongelmaa, mutta viime vuosina tullut vastaan.
Anyway noi Serengetit vaikuttais sit sopivalta vaihtoehdolta ehkäpä, mutta varmaan menee mun kk-palkkaan suhteutettuna ihan liian kalliiks budjetiltaan...

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja mattijus »

1990 vuonna ostetut 90k (liiraa) maksaneet RayBan Aviatorit ovat edelleen ihan ok kuosissa. Välillä joutuu vähän ruuveja kiristelemään. Polarisoivat linssit olisivat tosin kivat autokäytössä.
VMP

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Randolph Aviatoreilla menty jo kolme vuosikymmentä. Vihreä linssi, sopii sekä ilmailuun että autoiluun.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Laittakaas vielä maininta jos lasien mitoitus sattuu sopimaan 159:n kattokoteloon :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Meikän Policet sopi sinne. Mallia kertonee sangasta löytyvä teksti "3 GLIDER S 8850 58".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ray Ban Aviatori mahtuu 159 kattolokeroon.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Mulla on jotkut 3 euron lasit, mutta ei niitä voi säilyttää siellä 159:n kotelossa, koska se kotelo rupeaa resonoimaan moottoritienopeuksilla todella ärsyttävästi. Kokeillut myös parit muut lasit ja aina se pärinä alkaa. Muilla vastaavaa ongelmaa?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kun ajaessa tarvitsee värittömiäkin linssejä ympäri vuoden niin aurinkolasien kanssa pelailu tulee äkkiä kalliiksi.
Nyt on jotkut lasien "kaupanpäälisinä" saadut ruskealinssiset. Kohtuullisesti ajavat asiansa. Muutamia parempia laseja (Ray Ban Aviator tai Wayfarer, muutamat Serengetit jne.) olen haaveillut, mutta kun vahvuudet ovat eläneet joka kerta lasien uusimisen yhteydessä, ei ole uskaltanut laittaa rahapinkkaa parempiin aurinkolaseihin. Lasit pitäisi kohta uusia niin ehkä sitten jos vahvuudet ovat säilyneet suht samana.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jkk »

Cloverleaf kirjoitti:Mulla on jotkut 3 euron lasit, mutta ei niitä voi säilyttää siellä 159:n kotelossa, koska se kotelo rupeaa resonoimaan moottoritienopeuksilla todella ärsyttävästi. Kokeillut myös parit muut lasit ja aina se pärinä alkaa. Muilla vastaavaa ongelmaa?
joo, se resonointi on ärsyttävää, loppuu tosin kun avaa sen lokeron. Joskus mulla oli sellainen puhdistusliina laseille jonka taittelin sinne lokeroon lasien kera, se skulas!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ah, muutkin ovat kärsineet tästä ongelmasta 159:n kanssa. Itsellä tosin resonoi normilasit, aurinkolasit eivät. Tiedä sitten mistä johtuu, kun ovat about samaa kokoluokkaa ja materiaalia... :roll:

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jkk kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Mulla on jotkut 3 euron lasit, mutta ei niitä voi säilyttää siellä 159:n kotelossa, koska se kotelo rupeaa resonoimaan moottoritienopeuksilla todella ärsyttävästi. Kokeillut myös parit muut lasit ja aina se pärinä alkaa. Muilla vastaavaa ongelmaa?
joo, se resonointi on ärsyttävää, loppuu tosin kun avaa sen lokeron. Joskus mulla oli sellainen puhdistusliina laseille jonka taittelin sinne lokeroon lasien kera, se skulas!
Sori lievä off-topicci, mutta tilasin just Hong Kongista handsfreen, jonka pitäis mahtua siihen aurinkolasilokeroon. Ajattelin, että vois olla aika hyvä paikka. Aurinkolaseja säilytän päässäni.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jakke kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Mulla on jotkut 3 euron lasit, mutta ei niitä voi säilyttää siellä 159:n kotelossa, koska se kotelo rupeaa resonoimaan moottoritienopeuksilla todella ärsyttävästi. Kokeillut myös parit muut lasit ja aina se pärinä alkaa. Muilla vastaavaa ongelmaa?
joo, se resonointi on ärsyttävää, loppuu tosin kun avaa sen lokeron. Joskus mulla oli sellainen puhdistusliina laseille jonka taittelin sinne lokeroon lasien kera, se skulas!
Sori lievä off-topicci, mutta tilasin just Hong Kongista handsfreen, jonka pitäis mahtua siihen aurinkolasilokeroon. Ajattelin, että vois olla aika hyvä paikka. Aurinkolaseja säilytän päässäni.
Säilytätkö niitä laseja päässä myös muut 50 viikkoa kun aurinko ei paista? :lol:

mä laitoin hf:än mikin peilin juureen, johto kattopahvin reunasta a pilarin kautta kojelaudan uumeniin. sori ot

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jkk kirjoitti:
Säilytätkö niitä laseja päässä myös muut 50 viikkoa kun aurinko ei paista? :lol:
Jep. Kuuluu imagoon niinku Roy Orbisonilla. 8)

Aurinkolaseihin liittyen tuli tuossa mieleeni, että joskus noin 10v sitten ostin aika kalliit Diesel -merkkiset lasit. Täytyy sanoa, että ne oli kyllä pettymykset. Lähinnä ulkonäön perusteellahan ne tuli valittuakin, mutta ne päässä kaikki näytti jotenkin epäterävältä. Ihan ku ne ois aina olleet hieman likaiset. Yllätyin, miten heikkolaatuiset linssit voi optikkoliikkeestä ostetuissa merkkilaseissakin olla. Ei ollu kiva ajaa autoa ne päässä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei ihme että olivat sumeat, jos ne oli peruspesty... Dieselillä

*bu-dum-tsihh*
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5903
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja lerppu »

LVA kirjoitti:Ööö. Ray ban aviator. /End thread
Tässähän tämä. Jos hifistellään, niin nimenomaan kultaiset sangat ja ruskea linssi.
Tämän kuvan toivotuksin muistakaahan nauttia Ilmailijoistanne!
Liitteet
Soveltuvat muuhunkin.jpg
Soveltuvat muuhunkin.jpg (10.17 KiB) Katsottu 7248 kertaa

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tällaiset pyöreät Ray-Banit löytyy 159:n kattokotelosta.

Ei ole erityisesti autoilua silmälläpitäen valittu, koska taitavat olla ajalta ennen ajokorttia eli jostain 80-l. lopulta. Mutta pointtina että toimivat yllättävän hyvin autoillessakin vaikka linssi on aika pieni. Ja ruskea linssi on myös oman kokemuksen mukaan autoiluun ykkösvalinta. Itseltä löytyy myös yksi pari Ray-Ban Clubmasteria vihreillä linsseillä, mutta eivät ole ollenkaan yhtä hyvät ajaessa.

Jos uusia autoilulaseja pitäisi valita, niin luulen että Aviator olisi kyllä aika vahva vaihtoehto.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Taidampa ensimmäisestä kesätyöpalkasta hommata jotkut Serengetit. Vanhat aurinkolasitkin ovat ihan hyvät, mutta mustalinssiset (Raybait, mallia en muista, ikää noin 10v). Niillä ei näe varjoihin jääviä monttuja auringon paistaessa päin.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Polarisoidut reiskat, muuten hyvät mutta nyt ei näy HUD:i :lol:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Serengeti. Ruskea polarisoiva linssi. Samalla merkillä jo 15 vuotta ammattiautoilua. Muihin en vaihda.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja LVA »

lerppu kirjoitti:
LVA kirjoitti:Ööö. Ray ban aviator. /End thread
Tässähän tämä. Jos hifistellään, niin nimenomaan kultaiset sangat ja ruskea linssi.
Tämän kuvan toivotuksin muistakaahan nauttia Ilmailijoistanne!
Osittain vitsinä mutta kokonaan kännissä laitoin tuon viestin :D Mutta kyllä minun mielestä aviatorit toimii autoillessa (ja muuallakin) todella hyvin. Minulla on ollut nyt kolme vuotta ray banit ja ne ovat edelleen kuin uudet. Ne päässä on ajettu maastopyörällä, rakenneltu vaikka mitä, tiputeltu lattialle kolme kertaa päivässä yms yms ja vielä on kuin uudet. Ja hyvälaatuiset peililinssit toimii kyllä ihan hyvin.

Aquatica:
Uskaltaisikohan sitä joskus maksaa enemmänkin kuin 15 eur aurinkolaseista...? Edelliset 10-20eur lasit kesti kai kolme tai neljä kesää ilman säästelyä, meni jo niin naarmuseksi ettei enää voinut käyttää kun näki huonommin mitä ilman...

Mut noi mitä mulla on olleet, on ollut korkealla ja kaareavalla sankasarana-alueella, joten sivulta päin ei oo aurinko yhtään häikässyt. Mutta mistä mahtaa johtua se, että silmät väsyy aurinkolasien kera? Ei ole aina ollut tuollaista ongelmaa, mutta viime vuosina tullut vastaan.
Anyway noi Serengetit vaikuttais sit sopivalta vaihtoehdolta ehkäpä, mutta varmaan menee mun kk-palkkaan suhteutettuna ihan liian kalliiks budjetiltaan...
Kyllä minä voin laadukkaita aurinkolaseja suositella. Niille on suomessakin paljon käyttöä ja ne kestää oikeasti paremmin mitä edukkaammat. Niinkuin tässäkin ketjussa näkee, monella on aika kauan ollut sdamat lasit. Itsellä tosiaan menossa 3:s vuosi, jos sen parikyt vuotta vielä kestäisi :D Kieltämättä kalliita ovat, mutta halpaa ei kannata köyhän ostaa :(

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Silmälasikäärmeelle melko turha ketju. Se viisysin kotelo mitään resonoi, jos, niin lieneekö käytön puutetta?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Täältä tunnustautuu myös yksi teboilinraatokori-lasien käyttäjä. Kympin laseilla on tähän mennessä pärjätty, mut on noita tosin muutamat hajonneetkin. Useammissa on se etu että ne voi valmiiksi lojua useammassa autossa, eikä oo mahdollista unohtaa, lähti liikkeelle millä hyvänsä. Sitä en kyllä kiistä, etteikö "laatulasit" varmasti paremmat olisi, ei nyt ole tullut tähän osa-alueeseen vielä sijoitettua...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Polforea »

-TTY- kirjoitti:Useammissa on se etu että ne voi valmiiksi lojua useammassa autossa, eikä oo mahdollista unohtaa, lähti liikkeelle millä hyvänsä.
Noin minäkin kuvittelin, kunnes kävelin autosta sisään kirkkaalla kelillä lasit päässä ja lähdin aamulla pimeässä töihin. Matka töistä kotiin olikin sitten melko kirkasta maisemaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itsellä on jotkut Raybanit, jotka silloinen tyttöystäväni - nykyinen vaimoni, osti minulle lahjaksi joskus... 2007? Mallia en tiedä, mutta hiton hyvät ovat ja jos joskus täytyisi vaihtaa jostain ihmeen syystä tai hankkia uudet, niin katse menisi samaan merkkiin. Kaiken maailman heijastumat ym. loistaa poissaolollaan ja voi käyttää niin kesäauringolla, kuin keskellä valkoista hankea ajaessa. On mulla myös joitain muitakin aurinkolaseja, mut niitä korkeintaan käyttää jos on ihan pakko...

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Pitääpä tutustua serengetin valikoimiin.
Onko täällä kehutut lasi vai muovilinsseillä?

Ja ihan kivijalasta aattelin käydä ostamassa, jos löytyy sopivaiset. Saavat siellä taitella nuppiin sopiviksi. Noi mun reiskat jottai reilu 10v vanhat, 150€ niistä maksoin. Edelliset lasit jäi jonnekki turkuun asiakkan tiloihin, katosivat mystisesti. Lahopää oppinut jättämään lasit autoon, toki kaupassa/tms voi lasit päässä käydä. Toi kahden/kolmen auton loukku on paha.

Mun reiskat mahtuu 159:ssä hanskalokeron luukun poteroon. Tai peräkonttiin. Muualle ei sovi. Kyynärnojan tilaa haukkaa isohko monitoimiveitsi, ns lethermänin kopio.

Reiskojen (orkkis) mallin voinee kuukletella sangasta löytyvän koodin perusteella.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Aurinkolasit autoiluun

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

No hitto, kuukletin ja tarjosi RB3194 GREEN CLASSIC G-15! Tykkään!

Vastaa Viestiin