Sähköautoista ja lataushybrideistä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ihan yhtä ruma kuin maksalaatikko cx5 +umpimaski, ja mitä suurin osa kaikista muistakin näistä tötteröistä on
- Liitteet
-
- nimesdgn.png (295.51 KiB) Katsottu 5474 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Sehän se pointti. Yhtä ruma mutta isompi akku ja halvempi hinta.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 11:31Ihan yhtä ruma kuin maksalaatikko cx5 +umpimaski, ja mitä suurin osa kaikista muistakin näistä tötteröistä on
- fahlsjy
- Viestit: 1731
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tietysti osin makuasioita mutta persoonallinen, pieni akku, kallis ja helkkarin hauska ajaa.... ja löytyy perinteisiä nappuloitakin, toiminnat ei ole kosketusnäyttöjen uumenissa.FinPat kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 12:16Sehän se pointti. Yhtä ruma mutta isompi akku ja halvempi hinta.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 11:31Ihan yhtä ruma kuin maksalaatikko cx5 +umpimaski, ja mitä suurin osa kaikista muistakin näistä tötteröistä on
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Vaikka ehkä vähän kotiinpäin vedänkin, niin umpimaskin voi tehdä myös tyylikkkäästi:
(pahoittelen bensakoneesta sähköketjussa)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2639
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Muotoilua helpottaa, jos ei ole metrin korkuista pystysuoraa pintaa maskattavana, kuten nykyautoissa.
Tuollaisia maskeja pitäisi laittaa 3 päällekkäin -> auto näyttää kerroshampurilaiselta. Tai siis autot, tämähän on ollut hyvinkin suosittu ratkaisu ongelmaan....
Tuollaisia maskeja pitäisi laittaa 3 päällekkäin -> auto näyttää kerroshampurilaiselta. Tai siis autot, tämähän on ollut hyvinkin suosittu ratkaisu ongelmaan....
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Muotoilua helpottaa, jos autosta on tavoite tehdä kaunis, eikä möykky.
Myyntiä se puolestaan ei helpota, möykkyjä myydään jatkuvalla syötöllä rankasti enemmän kuin 348:ia ikinä
Mutta siis joo, umpimaskin saa sovitettua autoon ihan nätisti, jos auto on muutenkin nätti. Ei se rumuus noissa esitellyissä ole maskin umpinaisuudesta kiinni, vaan siitä auton genettisestä möhköydestä.
Myyntiä se puolestaan ei helpota, möykkyjä myydään jatkuvalla syötöllä rankasti enemmän kuin 348:ia ikinä
Mutta siis joo, umpimaskin saa sovitettua autoon ihan nätisti, jos auto on muutenkin nätti. Ei se rumuus noissa esitellyissä ole maskin umpinaisuudesta kiinni, vaan siitä auton genettisestä möhköydestä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tilasin sitten tuon i4 M50:n metallimustana ja mustalla nahkasisustuksella ja 19" vanteilla. Lisävarusteina tehokkaammat valot, paremmat popit, avaimeton kulku, parkkiavustin, sähköpenkit + joitain muita palikoita.Ciancarlo kirjoitti: ↑05 Touko 2022, 17:28Kävin tänään koeajamassa BMW i4 M50 ja oli kyllä hieno peli. Ajettavuus vähintäänkin kunnossa ja voimaa erityisesti Sport Boost asetuksella todellakin tarpeeksi. Herttoniemen Laakkosen esittelyautolla oli ajettu vain noin 4500 km, eikä tietenkään mitään nitinöitä tai natinoita kuulunut, eli varsin laadukkaalta vaikutti. Monitoiminäyttö ja HUD toimivat hienosti. M-varustuksen mukana tulee paljon hienoja palikoita, kuten mukautuva alusta ja erittäin tehokkaat M-Sport-jarrut. Tavaratila on melko pieni, mutta riittävä meille, kun on taloudessa vain 2 aikuista ja koira. Takapenkit saa tarvittaessa nurin, jolloin tulee runsaasti lisää rahtitilaa, jos on tarvis.
Teoriassa tuolla pääsee täydellä akulla noin 530 km, mikä riittää omiin tarpeisiin oikein hyvin.
Perhana sentään. Tuo herätti ihan oikeaa omistuksen halua.
(Edit. Typo korjattu)
Toimitusaika on noin vuosi, joten nyt sitten odotellaan
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Onnittelut!Ciancarlo kirjoitti: ↑14 Touko 2022, 15:42Tilasin sitten tuon i4 M50:n metallimustana ja mustalla nahkasisustuksella ja 19" vanteilla. Lisävarusteina tehokkaammat valot, paremmat popit, avaimeton kulku, parkkiavustin, sähköpenkit + joitain muita palikoita.Ciancarlo kirjoitti: ↑05 Touko 2022, 17:28Kävin tänään koeajamassa BMW i4 M50 ja oli kyllä hieno peli. Ajettavuus vähintäänkin kunnossa ja voimaa erityisesti Sport Boost asetuksella todellakin tarpeeksi. Herttoniemen Laakkosen esittelyautolla oli ajettu vain noin 4500 km, eikä tietenkään mitään nitinöitä tai natinoita kuulunut, eli varsin laadukkaalta vaikutti. Monitoiminäyttö ja HUD toimivat hienosti. M-varustuksen mukana tulee paljon hienoja palikoita, kuten mukautuva alusta ja erittäin tehokkaat M-Sport-jarrut. Tavaratila on melko pieni, mutta riittävä meille, kun on taloudessa vain 2 aikuista ja koira. Takapenkit saa tarvittaessa nurin, jolloin tulee runsaasti lisää rahtitilaa, jos on tarvis.
Teoriassa tuolla pääsee täydellä akulla noin 530 km, mikä riittää omiin tarpeisiin oikein hyvin.
Perhana sentään. Tuo herätti ihan oikeaa omistuksen halua.
(Edit. Typo korjattu)
Toimitusaika on noin vuosi, joten nyt sitten odotellaan
Ja tervetuloa baijerilaisten maailmaan. Oma sielunrevintä BMW vs. Alfa Romeo on lukemissa 8-7 Alppien pohjoispuolen hyväksi. Nyt tosin on taas balanssi Voimassa, kun on molempia yksi!
Mutta että vuoden odottelu?! Mulla on ollut aika monta autoa itsellä lyhyemmän aikaa kuin tuo odotusaika! Millä sen aikaa liikut? Ja mistä oppii moista pitkäjänteisyyttä? Kadehdin tuollaista mielenlujuutta ja sitoutumista! Ja olen hämmentynyt samaan aikaan.
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
^danke schön.
Joo, pitkä aika on odotella kyllä. Vuoden verran ajelen Audi TT:llä, joka on ollut meillä kakkosautona jo pitkään. Ahdashan se hiukan on, mutta kyllä sillä pärjää, kun meitä on enää kaksi aikuista ja mäyräkoira. Kakarat ovat lähteneet jo ajat sitten omilleen.
Sen päätöksen tein, että jos oikein alkaa ahdistaa TT:llä kurvailu, niin haen vajaaksi vuodeksi itselleni jonkun kivan isokoneisen bensavehkeen ennen siirtymistä täyssähköiseen
Joo, pitkä aika on odotella kyllä. Vuoden verran ajelen Audi TT:llä, joka on ollut meillä kakkosautona jo pitkään. Ahdashan se hiukan on, mutta kyllä sillä pärjää, kun meitä on enää kaksi aikuista ja mäyräkoira. Kakarat ovat lähteneet jo ajat sitten omilleen.
Sen päätöksen tein, että jos oikein alkaa ahdistaa TT:llä kurvailu, niin haen vajaaksi vuodeksi itselleni jonkun kivan isokoneisen bensavehkeen ennen siirtymistä täyssähköiseen
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Hae jo suosiolla Veloce-Giulia välivuodeksi. Menettää arvoaan vähemmän, kuin mitä TT-v*tutus ”maksaa”
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jännästi joudun puolustamaan olympiavolkkarin kunniaa. Aikoinaan ajelin suht paljon 1gen TT V6 nelikolla. Siinä oli aidosti hauska tunnelma ja ihan luonteikas kulku! Yleensä siis pidän Audeja (varsinkin moderneja) valheellisina autoina. Mutta ainakin tää vajaa parikymmentä vuotta sitten koettu yksilö oli ihan hauska!
Paikalla
kuin Toyota…joka parenee kuin hyvä punaviini vanhetessaan ja ilman
premium- painolastia
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kaikki Kiat eivät ole IMO rimpuloita, ovat jopa parempia hinta/laatusuhteeltaan
kuin Toyota…joka parenee kuin hyvä punaviini vanhetessaan ja ilman
premium- painolastia
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Mutta ei siellä kaikkia olekaan tarjolla, on vain Ceed ja Stonic. Kukin voi ihan itse pohtia, missä menee omasta mielestä rimpulan rajat, mutta sekä Giuliaan, TT:hen että i4:een verrattuna on vähän eri segmentti kyseessä.
Kun mahdollisen tarpeen aikamäärä on tiedossa ja kohtuu lyhyt, niin jopa minä tuijottaisin pääkriteerinä helppoa myytävyyttä/palautettavuutta ja käytännön kuukausikuluja.
Pidetään peukkuja, että ennustettu toimitusaikataulu onkin pessimistinen ja auto tulee aiemmin.
Kun mahdollisen tarpeen aikamäärä on tiedossa ja kohtuu lyhyt, niin jopa minä tuijottaisin pääkriteerinä helppoa myytävyyttä/palautettavuutta ja käytännön kuukausikuluja.
Pidetään peukkuja, että ennustettu toimitusaikataulu onkin pessimistinen ja auto tulee aiemmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Seinäjoella ollut ainakin maukas uudehko Stinger ESS-autotalossa … winkPolforea kirjoitti: ↑15 Touko 2022, 12:44Mutta ei siellä kaikkia olekaan tarjolla, on vain Ceed ja Stonic. Kukin voi ihan itse pohtia, missä menee omasta mielestä rimpulan rajat, mutta sekä Giuliaan, TT:hen että i4:een verrattuna on vähän eri segmentti kyseessä.
Kun mahdollisen tarpeen aikamäärä on tiedossa ja kohtuu lyhyt, niin jopa minä tuijottaisin pääkriteerinä helppoa myytävyyttä/palautettavuutta ja käytännön kuukausikuluja.
Pidetään peukkuja, että ennustettu toimitusaikataulu onkin pessimistinen ja auto tulee aiemmin.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- _rico
- Viestit: 1342
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ensitestissä Volkswagenin uusi lippulaiva – yllättävintä hyvät tilat, kiintoisinta uusi käyttöjärjestelmä
https://www.is.fi/autot/art-2000008809478.html
Tässä puhutaan autosta.. Volkkarin tilalle sana Samsung ja tilat sanan tilalle kamerat niin puhuttaisiin jo puhelimesta..
https://www.is.fi/autot/art-2000008809478.html
Tässä puhutaan autosta.. Volkkarin tilalle sana Samsung ja tilat sanan tilalle kamerat niin puhuttaisiin jo puhelimesta..
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ihan ok näkönen möykky, muistuttaa Audi Q4 e-tronia. Vaikka Teslan kojelautatelkkareista voi olla montaa mieltä ja itselläkin meni hetki tottua, niin on tuo ID3:sta tuttu muovinen lasten tabletin näköinen kosketusnäyttö aivan saakelin ruma ja rimpulan oloinen kyhäelmä. Toivottavasti näytön alaosan liukusäätimet on saanut taustavalot, on meinaan aika ikävät pimeellä muuten._rico kirjoitti: ↑15 Touko 2022, 13:31Ensitestissä Volkswagenin uusi lippulaiva – yllättävintä hyvät tilat, kiintoisinta uusi käyttöjärjestelmä
https://www.is.fi/autot/art-2000008809478.html
Tässä puhutaan autosta.. Volkkarin tilalle sana Samsung ja tilat sanan tilalle kamerat niin puhuttaisiin jo puhelimesta..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11254
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
BMW i4 on kyllä hyvä tuote. En ihmettele suosiota ja yli vuoden mittaisia tilauskirjoja. Juhannuksena -23 kai saisi. Ihan riittävän nopsalta vaikutti ilman Ämmääkin ja ajettavuus oli kyllä aika lailla kuosissa. Oli jo unohtunutkin, miltä tuntuu istua noin lähellä tietä.
Ainoat miinukset edelleen rumasta maskista, epämiellyttävästä muovista keskikonsolissa sen iDrive kiekuran edessä sekä merkistä. Viimeinen toki monille plussakin.
Voisi kuitenkin olla seuraavalla shortlistilla, jos esim. tulee halpoja bf-tarjouksia.
Ainoat miinukset edelleen rumasta maskista, epämiellyttävästä muovista keskikonsolissa sen iDrive kiekuran edessä sekä merkistä. Viimeinen toki monille plussakin.
Voisi kuitenkin olla seuraavalla shortlistilla, jos esim. tulee halpoja bf-tarjouksia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Joo, on kyllä laadukkaan oloinen kampe, vaikka ei tietysti "täydellinen". Maski on minunkin mielestäni hiukan liian iso, mutta ei häiritsevä. Ajettavuus ja suorituskyky ovat erinomaiset. Lisäksi viehättää se kaikki uusi tekniikka, mitä tuossa tulee olemaan + tietysti se, että i4 kulkee sähköllä. Ohjelmisto päivittää itseään vähän samoin kuin Teslassa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑17 Touko 2022, 17:01BMW i4 on kyllä hyvä tuote. En ihmettele suosiota ja yli vuoden mittaisia tilauskirjoja. Juhannuksena -23 kai saisi. Ihan riittävän nopsalta vaikutti ilman Ämmääkin ja ajettavuus oli kyllä aika lailla kuosissa. Oli jo unohtunutkin, miltä tuntuu istua noin lähellä tietä.
Ainoat miinukset edelleen rumasta maskista, epämiellyttävästä muovista keskikonsolissa sen iDrive kiekuran edessä sekä merkistä. Viimeinen toki monille plussakin.
Voisi kuitenkin olla seuraavalla shortlistilla, jos esim. tulee halpoja bf-tarjouksia.
Tein pienen muutoksen omaan tilaukseeni eli se tulee nyt ns. Fully Charged-varustepaketilla, jossa on meille kaikki riittävät palikat ja vähän enemmänkin.
Alustavaksi toimitusajaksi tuli arvio 30.6.2023
Syynä komponenttipula sekä erittäin suuri kysyntä. Eipä tuo nyt niin haittaa, odotellaan rauhassa. Latiakaan ei ole tarvinnut vielä pistää rahua kiinni.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 18 Touko 2022, 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
^Pieni varoituksen sana: BMW on jo tovi sitten siirtynyt autojen ominaisuuksien kanssa kuukausimaksuihin… Nykyiseen kulkimeen ruksasin itselle oleellisia digitaalisia ominaisuuksia sen mitä kaupantekijäisinä onnistuin mukaan puhumaan. Mutta osa niistä määräaikaisina, loppuvat samalla kuin tehdastakuu, i.e. auto, jonka kanssa päädyt elämään, ei välttämättä ole sama auto jonka ostat - ilman kuukausimaksuja.
https://www.bmw.fi/fi/aiheet/palvelut-h ... tsaus.html
https://www.bmw.fi/fi/aiheet/palvelut-h ... tsaus.html
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
^ok, kiitos vinkistä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ovathan nämä kauniita.
https://www.nettiauto.com/fisker/karma/12817938
Tuli mieleen kun paikallisesta kauppakeskuksesta tuli Alko tyhjennetyksi (22 pulloa kuplivaa..) ja latauspaikalla oli tällainen.
https://www.nettiauto.com/fisker/karma/12817938
Tuli mieleen kun paikallisesta kauppakeskuksesta tuli Alko tyhjennetyksi (22 pulloa kuplivaa..) ja latauspaikalla oli tällainen.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kyl, Karma olis komee. Vanhalle bemarikuskille siinä on myös mieltälämmittävän tuttu spontaanin itsesyttymisen mahdollisuus.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1731
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jep, olis kyllä hieno. Ei ole vain oma uskallus riittänyt....
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tässä vähän miehekkäämpi lataushybridi, taino generaattorilla varustettu sähkäri tämä on. Ei lopu paukut heti kesken ja liikahtaa tonni jos toinenkin.
- Liitteet
-
- C003AEB1-C7A1-4C6F-A587-1B506B9CC259.jpeg (88.32 KiB) Katsottu 4514 kertaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volv ... 4c3f6a0c3e
Vielä menee muutama kuukausi ennen kuin Tesla alkaa olemaan CO2 osalta parempi edeltäjänsä.
Vielä menee muutama kuukausi ennen kuin Tesla alkaa olemaan CO2 osalta parempi edeltäjänsä.
- jeQQ
- Viestit: 4348
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kenelläkään ollut uutta 500e talvi- tai muutenvaankäytössä? Kurkkasin pa laskut tältä vuodelta ja vaikka nappaisin rahoituksella fiuden tulisi kuukausitasolla kassavirrassa säästöä. Ja vielä povasivat 3e/l hintaa..
E: Tai rellun zoe näyttäis kanssa ihan näpäkältä?
E2: Sen verran paljon menee soppaan, että voinee mukaan ottaa vähän muitakin. e2008 näyttäisi aika passelilta, tai sitten Hyundain tai Kian tekeleet. Broblem enemmänkin se, että auto pitäisi saada asappia ajoon mutta uusien autojen jonot ovat aika karmaisevia.
E3: Alkaa Kona tai Niro näyttämään aika vahvalta kandilta, lähinnä takuu ja rangeasioiden johdosta.
E: Tai rellun zoe näyttäis kanssa ihan näpäkältä?
E2: Sen verran paljon menee soppaan, että voinee mukaan ottaa vähän muitakin. e2008 näyttäisi aika passelilta, tai sitten Hyundain tai Kian tekeleet. Broblem enemmänkin se, että auto pitäisi saada asappia ajoon mutta uusien autojen jonot ovat aika karmaisevia.
E3: Alkaa Kona tai Niro näyttämään aika vahvalta kandilta, lähinnä takuu ja rangeasioiden johdosta.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Vähän kummastelin kun niistä 6 vuotta vanhoista sähkö-500:sta pyydetään melkein yhtä paljon kuin uusi ajamaton pikkuakkuinen 500e... Isoakkuinen onkin sitten ihan eri hintaluokassa.
Minkäs nimisiä muuten ne firmat onkaan jotka tekee suomessa muunnoksia vanhoihin autoihin? Ihan äkkigooglauksella en löytänyt.
Ollut jo pitkään visio teettää sähköistys Autobianchiin ja nyt sellaiselle olisi entistä enemmän motivaatiota. Ilmeisesti homman saisi puristettua alle kymppitonniin ja saisi auton jolla voisi hoitaa päivittäisasioinnin riittävällä tyylillä, ilman että tarvitsee säädellä minkään käyttöliittymien ja infotainmenttien kanssa vaan koko tekniikka on täysin omassa hallinnassa.
Minkäs nimisiä muuten ne firmat onkaan jotka tekee suomessa muunnoksia vanhoihin autoihin? Ihan äkkigooglauksella en löytänyt.
Ollut jo pitkään visio teettää sähköistys Autobianchiin ja nyt sellaiselle olisi entistä enemmän motivaatiota. Ilmeisesti homman saisi puristettua alle kymppitonniin ja saisi auton jolla voisi hoitaa päivittäisasioinnin riittävällä tyylillä, ilman että tarvitsee säädellä minkään käyttöliittymien ja infotainmenttien kanssa vaan koko tekniikka on täysin omassa hallinnassa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
https://www.muuntuva.fisämpy kirjoitti: ↑16 Kesä 2022, 07:18Minkäs nimisiä muuten ne firmat onkaan jotka tekee suomessa muunnoksia vanhoihin autoihin? Ihan äkkigooglauksella en löytänyt.
Ollut jo pitkään visio teettää sähköistys Autobianchiin ja nyt sellaiselle olisi entistä enemmän motivaatiota. Ilmeisesti homman saisi puristettua alle kymppitonniin ja saisi auton jolla voisi hoitaa päivittäisasioinnin riittävällä tyylillä, ilman että tarvitsee säädellä minkään käyttöliittymien ja infotainmenttien kanssa vaan koko tekniikka on täysin omassa hallinnassa.
Kollega leipoi aikanaan itse Chevy Astrosta sähköversion:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... ea40916dc1
Tuo 10k€ kuullostaa aika optimistiselta. Millaisista osakokonaisuuksista olisit rakentamassa?
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ilmeisesti raha on niin halpaa että kannattaa pitää hallin lattialla pölyä keräämässä näitä Kalifornian tuonteja vaikka uusi, ihan oikea 500E ollut markkinoilla jo hyvän aikaa.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
https://sonomotors.com/en/sion/
Vispilämarkkinassa tapahtuu nykyään koko ajan. Tässä siis unique selling point "korjaa itse" lego-palikka konsepti yhdistettynä aurinkopaneeleihin.
Vispilämarkkinassa tapahtuu nykyään koko ajan. Tässä siis unique selling point "korjaa itse" lego-palikka konsepti yhdistettynä aurinkopaneeleihin.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kiitos, pistin tuonne muuntuvaan kyselyä. Jospa niitten kuplasetin saisi sovitettua tähän. Siinä oli jo liiankin iso akku, itse ajattelin että range saisi olla jotain 80-100km, tai ainakin yli 50 ja tuskin ajetaan kovilla pakkasilla lainkaan joten ei tarvitse kummoista lämmitintä. Varsinkin itse toteuttaen hinta pitäisi jäädä kohtuulliseksi ja autohan painaa jotain tyyliin 600kg niin ei tule paljon mitään käyttövoimaverojakaan.FinPat kirjoitti: ↑16 Kesä 2022, 08:42https://www.muuntuva.fisämpy kirjoitti: ↑16 Kesä 2022, 07:18Minkäs nimisiä muuten ne firmat onkaan jotka tekee suomessa muunnoksia vanhoihin autoihin? Ihan äkkigooglauksella en löytänyt.
Ollut jo pitkään visio teettää sähköistys Autobianchiin ja nyt sellaiselle olisi entistä enemmän motivaatiota. Ilmeisesti homman saisi puristettua alle kymppitonniin ja saisi auton jolla voisi hoitaa päivittäisasioinnin riittävällä tyylillä, ilman että tarvitsee säädellä minkään käyttöliittymien ja infotainmenttien kanssa vaan koko tekniikka on täysin omassa hallinnassa.
Kollega leipoi aikanaan itse Chevy Astrosta sähköversion:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... ea40916dc1
Tuo 10k€ kuullostaa aika optimistiselta. Millaisista osakokonaisuuksista olisit rakentamassa?
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
En nyt keksi että kumpaa tuo tarkottaa. Irvailua bensa-autoille vai sitä että pellin alta löytyy nykyään LS ?
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Niin mutta kummalle osastolle
Aika paljon noita Tesloja on jenkeissä varustettu veekasilla. En ole vuosiin seurannut "Rich Rebuilds" -touhua mutta kuulin että hänkin sähkisintoilijana on sellaista tekemässä.
Aika paljon noita Tesloja on jenkeissä varustettu veekasilla. En ole vuosiin seurannut "Rich Rebuilds" -touhua mutta kuulin että hänkin sähkisintoilijana on sellaista tekemässä.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- jeQQ
- Viestit: 4348
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Rich teki V8 teslan jo tovi sitten, hieno toteutus ja tietääkseni ensimmäinen V8 tesla. Nyt se on tekemässä toista, missä on cumminsi sisällä.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kun palstalla kerran on näppäriä ihmisiä:
https://www.nettiauto.com/smart/roadster/12748838
ja siihen sitten mukaan
https://eveurope.eu/en/product/complete ... t-130-vdc/
https://www.nettiauto.com/smart/roadster/12748838
ja siihen sitten mukaan
https://eveurope.eu/en/product/complete ... t-130-vdc/
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Varasin Leafin koeajon. Aika hyvä korkotarjous tässä vielä kuun loppuun noissa: https://autokeskus.fi/tarjoukset/tarjou ... arjoukset/ (0,49% + kulut, eli 1,1-1,5 %)
Ohan toi leaf aika kompromissi, mutta taitaa olla ainoita jonkun moisella saatavuudella olevia "järkevän" hintaisia sähköautoja ja tuossa pieniakkuista saisi vielä tänä vuonna ja helmi-maaliskuussa sitten 59 kwh akulla olevia. (Tosin ellei ihan aijo pihistellä, niin pitää ottaa N-connecta varusteltu. se tuo tonnin pari lisähintaa, mutta sisältää ilmalämpöpumpun, led-ajovalot ja adaptiivisen vakkarin)
Ohan toi leaf aika kompromissi, mutta taitaa olla ainoita jonkun moisella saatavuudella olevia "järkevän" hintaisia sähköautoja ja tuossa pieniakkuista saisi vielä tänä vuonna ja helmi-maaliskuussa sitten 59 kwh akulla olevia. (Tosin ellei ihan aijo pihistellä, niin pitää ottaa N-connecta varusteltu. se tuo tonnin pari lisähintaa, mutta sisältää ilmalämpöpumpun, led-ajovalot ja adaptiivisen vakkarin)
Viimeksi muokannut Garmund, 29 Kesä 2022, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:3c01 toimintamatkaa ja nopeaa latausta luvassa
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tuollainen alkaa jo asettaa haasteita latauspaikkojen syötölle. Muutama samanaikainen lataus vie jo jokusen ampeerin... Katsotaan, mitä tuolta nyt sitten lopulta tulee. Ja muistetaan, että kannattaa sitoutua vallanhaluisen diktatuurin energiaan ja tekniikkaan.Äksjiiärrä kirjoitti: ↑28 Kesä 2022, 07:13https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:3c01 toimintamatkaa ja nopeaa latausta luvassa
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Oli sen verran kova korkotarjous + alennus listahinnasta + hyvitys rouvan autosta, että meillä meni Lefa tilaukseen. Ei missään paras mutta monesss riittävän hyvä. Rouvan ajoprofiilille sopii sähkäri täydellisesti ja hän oli valmis hyvästelemään bensapumput lopullisesti.Garmund kirjoitti: ↑27 Kesä 2022, 13:13Varasin Leafin koeajon. Aika hyvä korkotarjous tässä vielä kuun loppuun noissa: https://autokeskus.fi/tarjoukset/tarjou ... arjoukset/ (0,49% + kulut, eli 1,1-1,5 %)
Ohan toi leaf aika kompromissi, mutta taitaa olla ainoita jonkun moisella saatavuudella olevia "järkevän" hintaisia sähköautoja ja tuossa pieniakkuista saisi vielä tänä vuonna ja helmi-maaliskuussa sitten 59 kw akulla olevia. (Tosin ellei ihan aijo pihistellä, niin pitää ottaa N-connecta varusteltu. se tuo tonnin pari lisähintaa, mutta sisältää ilmalämpöpumpun, led-ajovalot ja adaptiivisen vakkarin)
Ja N-Connecta meillekin tulee kun siinä saa hyvän vastineen rahoille varusteiden muodossa.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Meillä tulisi pää/osin ainoaksi käyttikseksi. (Lähinnä alustan huonous ja ehkäpä chademo pääsyyt ettei niin innosta, tarkemmin koeajoketjussa)Farina kirjoitti: ↑28 Kesä 2022, 17:17Oli sen verran kova korkotarjous + alennus listahinnasta + hyvitys rouvan autosta, että meillä meni Lefa tilaukseen. Ei missään paras mutta monesss riittävän hyvä. Rouvan ajoprofiilille sopii sähkäri täydellisesti ja hän oli valmis hyvästelemään bensapumput lopullisesti.Garmund kirjoitti: ↑27 Kesä 2022, 13:13Varasin Leafin koeajon. Aika hyvä korkotarjous tässä vielä kuun loppuun noissa: https://autokeskus.fi/tarjoukset/tarjou ... arjoukset/ (0,49% + kulut, eli 1,1-1,5 %)
Ohan toi leaf aika kompromissi, mutta taitaa olla ainoita jonkun moisella saatavuudella olevia "järkevän" hintaisia sähköautoja ja tuossa pieniakkuista saisi vielä tänä vuonna ja helmi-maaliskuussa sitten 59 kw akulla olevia. (Tosin ellei ihan aijo pihistellä, niin pitää ottaa N-connecta varusteltu. se tuo tonnin pari lisähintaa, mutta sisältää ilmalämpöpumpun, led-ajovalot ja adaptiivisen vakkarin)
Ja N-Connecta meillekin tulee kun siinä saa hyvän vastineen rahoille varusteiden muodossa.
Ite taidan jättää välistä + ei vaihtohyvitys pösöön ollut niin hyvä. Ei nyt ehkä mahdottoman huonokaan, nettiautossa vastaavat (ne muutama mitä noita psa hybri4-tekniikalla on myynnissä) 12ke alkaen ja hyvitys 8,2 (huomioiden että pösö olisi vielä 5-7 kk meillä ajossa, eli saisi noin 7-10 tkm lisää mittariin)
Suoraan vaan suoraa
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
No niih, viimein peliliikkeitä tuli vaimon kanssa tehtyä tällä rintamalla.
Kun vispilä ei ole hänellä toivelistassa ( ja ihan no-no vielä) niin
päädyimme koejon jälkeen helppoon ratkaisuun eli
vajaa 3 vuotta vanha ja reilu 20 tkm ajettu Kia Niron plugari jatkaa itselataavan
Nauriksen töitä vaimon käyttiksenä. Vielä vetokoukun asennutan
kauppaan kuuluvana autoon ennen luovutusta, sitten orastava senioriauto on valmis
Helppo siksi, että väri miellytti ja varusteet sekä kunto oikein bueno.
Paras varustelutaso kattoluukkuineen ja ilmastoitune nahkapenkkeineen yms.
Varustelista oli 2,5 A4:n mittainen. Takuuta neljä vuotta jäljellä.
Hinta pudonnut Kialla vajaassa 3 vuodessa 25 % uudesta vastaavasta.
Ja hyvityksen mukaan Auris - SW:stä oli pudonnut 5 vuoden ja 80 tkm:n aikana
uuden hinnasta sama neljännes ... hmm. kuitenkin autokauppa aina voittaa näissä.
Ja Auriksen renkaiden ( sekä talvi-että kesärenkaiden ) päivityskierros tuli nyt vähän hintavaksi...
Kun vispilä ei ole hänellä toivelistassa ( ja ihan no-no vielä) niin
päädyimme koejon jälkeen helppoon ratkaisuun eli
vajaa 3 vuotta vanha ja reilu 20 tkm ajettu Kia Niron plugari jatkaa itselataavan
Nauriksen töitä vaimon käyttiksenä. Vielä vetokoukun asennutan
kauppaan kuuluvana autoon ennen luovutusta, sitten orastava senioriauto on valmis
Helppo siksi, että väri miellytti ja varusteet sekä kunto oikein bueno.
Paras varustelutaso kattoluukkuineen ja ilmastoitune nahkapenkkeineen yms.
Varustelista oli 2,5 A4:n mittainen. Takuuta neljä vuotta jäljellä.
Hinta pudonnut Kialla vajaassa 3 vuodessa 25 % uudesta vastaavasta.
Ja hyvityksen mukaan Auris - SW:stä oli pudonnut 5 vuoden ja 80 tkm:n aikana
uuden hinnasta sama neljännes ... hmm. kuitenkin autokauppa aina voittaa näissä.
Ja Auriksen renkaiden ( sekä talvi-että kesärenkaiden ) päivityskierros tuli nyt vähän hintavaksi...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jappe
- Viestit: 1714
- Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
- Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
En ole aikoihin käynyt foorumilla. Nyt laitoin kyselyä ostetaan osastolle, niin laitetaan tännekin kokemuksia.
Yli 3 vuotta on nyt takana Tesla M3Pllä.
Ihan huippulaite on ollut, vieläkin naurattaa kiihdyttelyt.
Ei yhtään huoltoa/korjausta, paitsi spoilerin vaihto jonka huoltoauto teki omassa pihassa
Yli 3 vuotta on nyt takana Tesla M3Pllä.
Ihan huippulaite on ollut, vieläkin naurattaa kiihdyttelyt.
Ei yhtään huoltoa/korjausta, paitsi spoilerin vaihto jonka huoltoauto teki omassa pihassa
- Alfaholic -
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Vuosi ja noin 18tkm takana lataushybridillä eli Seat Tarraco e-Hybridillä. Etuveto, 1.4TSI ja sähkömoottori vaihteiston yhteydessä.
Laite on osoittautunut meidän käyttöön sopivaksi. Tilat riittää kahdelle turvaistuinjampalle ja niiden erinäisille tykötarpeille erinomaisen hyvin. Auto on kaupungissa kohtalaisen näppärä vaikka pituutta toki onkin jonkin verran. Sähköinen voimalinja toimii pehmeästi ja talvella sähköllä on päästy sellaista 25 kilsaa ja kesällä noin 50. WLTP-kulutuksen mukainen sähkörange on 48km.
Autosta huomaa että se on tehty ns. pienen auton platformille. Sisätilat on kapeahkot ja meluakin tulee sisään jonkin verran. Moottori on asteen verran alamittainen ilman sähköapua (150hv / 2x0Nm) mutta sähköavun kanssa vetoja on sopivasti (245hv/400Nm). Etuvetoisena tämä kuitenkin vetelee jonkin verran kun kiihdyttää ns. lappu lattiassa.
Maantiellä ja pimeälläkin tämän kanssa pärjää, mutta parempiakin autoja on olemassa. Talvella lähdetään mieluummin pitkälle matkalle 16v vanhalla ja noin 400tkm ajetulla Q7:lla. On ne kalliiksi tehdyt autot vaan eri luokan autoja vanhanakin.
Kulutus riippuu paljon ajotavasta, lataamisesta ja ajoympäristöstä. Paras tankillinen on ollut 2,1 litran kulutuksella ja 31km/h keskinopeudella ajettu n. 1800km matka ja huonoin kevään reissu Tahkolle, jolloin kulutus 653km matkalla oli 6,4l/100km keskinopeudella 75km/h. Sähköt tietenkin päälle. Sähkön kulutus on talvikaudella jopa 40kWh/100km lämmityksen vuoksi, mutta kesällä pääsee jonnekin 18kWh/100km tasoon suhteellisen helposti.
Etuvetoisuus mietitytti jo ennakkoon, varsinkin kun tähän tuli kitkat. Ihmeen hyvin kuitenkin tällä pääsee liikkeelle. Johtuu varmaan isoista pyöristä ja sähkömoottorin nopeasta säädettävyydestä. Ei tämä kuitenkaan mikään neliveto ole, mutta vajakkien parhaasta päästä kuitenkin.
Kulutuksen, tai oikeammin toimintamatkan, osalta ärsyttävimmät piirteet ovat pieni bensatankki (45 litraa) ja hidas latautuminen (1x16A, 3,6kW). On noiden kanssa kuitenkin pärjännyt, varsinkin kun kotona saa sen 3,6kW latauksen ja siellä on kiinteä piuha. 8A latauksella ja sukolaturilla ei jaksaisi ihan joka ajon jälkeen ladata.
Suosittelisinko tällaista? No mikä jottei jos vaan tietää mitä on hankkimassa eikä odota liikoja. Vagin pikkuplugareista tämä on tilaviin ja korkein, joskin Passat GTE/Superb iV on suunnilleen yhtä tilava ja Tiguan yhtä korkea. Kyllä mekin ois haluttu Q7 e-tron, mutta tuplahinta ostovaiheessa, pienempi sähkörange ja bensalla käyvä ahdettu kolmen litran V6 nostavat käyttökuluja niin paljon, että valinta oli helppo tehdä.
Kunhan latausinfra paranee kutostien varrella niin sitten voi harkita täysin sähköistä autoa. Toistaiseksi Lappeenrannan ja Joensuun välillä ei ole yhtään yli 100kW laturia ja yleensä kesän reissulla ei tule ajettua edes Joensuuhun / Joensuusta vaan päätepisteenä on Ilomantsi. Muutenkaan ei pysähdellä ABC:lla kuin pakon edessä niin en halua tehdä sitä varsinkaan auton takia.
Laite on osoittautunut meidän käyttöön sopivaksi. Tilat riittää kahdelle turvaistuinjampalle ja niiden erinäisille tykötarpeille erinomaisen hyvin. Auto on kaupungissa kohtalaisen näppärä vaikka pituutta toki onkin jonkin verran. Sähköinen voimalinja toimii pehmeästi ja talvella sähköllä on päästy sellaista 25 kilsaa ja kesällä noin 50. WLTP-kulutuksen mukainen sähkörange on 48km.
Autosta huomaa että se on tehty ns. pienen auton platformille. Sisätilat on kapeahkot ja meluakin tulee sisään jonkin verran. Moottori on asteen verran alamittainen ilman sähköapua (150hv / 2x0Nm) mutta sähköavun kanssa vetoja on sopivasti (245hv/400Nm). Etuvetoisena tämä kuitenkin vetelee jonkin verran kun kiihdyttää ns. lappu lattiassa.
Maantiellä ja pimeälläkin tämän kanssa pärjää, mutta parempiakin autoja on olemassa. Talvella lähdetään mieluummin pitkälle matkalle 16v vanhalla ja noin 400tkm ajetulla Q7:lla. On ne kalliiksi tehdyt autot vaan eri luokan autoja vanhanakin.
Kulutus riippuu paljon ajotavasta, lataamisesta ja ajoympäristöstä. Paras tankillinen on ollut 2,1 litran kulutuksella ja 31km/h keskinopeudella ajettu n. 1800km matka ja huonoin kevään reissu Tahkolle, jolloin kulutus 653km matkalla oli 6,4l/100km keskinopeudella 75km/h. Sähköt tietenkin päälle. Sähkön kulutus on talvikaudella jopa 40kWh/100km lämmityksen vuoksi, mutta kesällä pääsee jonnekin 18kWh/100km tasoon suhteellisen helposti.
Etuvetoisuus mietitytti jo ennakkoon, varsinkin kun tähän tuli kitkat. Ihmeen hyvin kuitenkin tällä pääsee liikkeelle. Johtuu varmaan isoista pyöristä ja sähkömoottorin nopeasta säädettävyydestä. Ei tämä kuitenkaan mikään neliveto ole, mutta vajakkien parhaasta päästä kuitenkin.
Kulutuksen, tai oikeammin toimintamatkan, osalta ärsyttävimmät piirteet ovat pieni bensatankki (45 litraa) ja hidas latautuminen (1x16A, 3,6kW). On noiden kanssa kuitenkin pärjännyt, varsinkin kun kotona saa sen 3,6kW latauksen ja siellä on kiinteä piuha. 8A latauksella ja sukolaturilla ei jaksaisi ihan joka ajon jälkeen ladata.
Suosittelisinko tällaista? No mikä jottei jos vaan tietää mitä on hankkimassa eikä odota liikoja. Vagin pikkuplugareista tämä on tilaviin ja korkein, joskin Passat GTE/Superb iV on suunnilleen yhtä tilava ja Tiguan yhtä korkea. Kyllä mekin ois haluttu Q7 e-tron, mutta tuplahinta ostovaiheessa, pienempi sähkörange ja bensalla käyvä ahdettu kolmen litran V6 nostavat käyttökuluja niin paljon, että valinta oli helppo tehdä.
Kunhan latausinfra paranee kutostien varrella niin sitten voi harkita täysin sähköistä autoa. Toistaiseksi Lappeenrannan ja Joensuun välillä ei ole yhtään yli 100kW laturia ja yleensä kesän reissulla ei tule ajettua edes Joensuuhun / Joensuusta vaan päätepisteenä on Ilomantsi. Muutenkaan ei pysähdellä ABC:lla kuin pakon edessä niin en halua tehdä sitä varsinkaan auton takia.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 986.2 Boxster
E39 528i
E46 M3
G07 X7 - Paikkakunta: DC
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Varausmaksu maksettu Fisker Oceanista. Täälläpäin on niin paljon Tesloja että pitää yrittää erottua massasta Ei mitään havaintoa tässä vaiheessa mihin ajankohtaan tuotantopaikka sijoittuu…
Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyttiin Oceaniin järkevän kokonaispaketin vuoksi: suorituskyky, tilat, varustelu ja design (vaimolle tärkein kriteeri ). Ei ole ennen tullut autoa varattua näkemättä ja kokematta, joten täytyy toivoa että ajettavuus on luvatun urheiluautomainen ja Torque Vectoring ynnä muut panostukset aiheeseen lunastavat lupaukset.
Hintaa Extreme-mallille jää täällä kohtalaiset $68,999 ja tax creditinä saa siitä $7,500 pois seuraavan vuoden veroissa.
Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyttiin Oceaniin järkevän kokonaispaketin vuoksi: suorituskyky, tilat, varustelu ja design (vaimolle tärkein kriteeri ). Ei ole ennen tullut autoa varattua näkemättä ja kokematta, joten täytyy toivoa että ajettavuus on luvatun urheiluautomainen ja Torque Vectoring ynnä muut panostukset aiheeseen lunastavat lupaukset.
Hintaa Extreme-mallille jää täällä kohtalaiset $68,999 ja tax creditinä saa siitä $7,500 pois seuraavan vuoden veroissa.