Sähköautoista ja lataushybrideistä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Arvaako joku merkin?

Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...

Nyt jännittää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5934
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
04 Touko 2024, 08:27
Arvaako joku merkin?

Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...

Nyt jännittää.
Turha jännitys pois! Nämä ovat herkkiä syttymään. Itsellä neljä vuotta ja kaksi eri plugariyksilöä krematoriovalmistajalta - vielä en ole palanut. Mutta osaa näiden dieselpannuisetkin perusteellisen puhdistuspolton! Laadukkaan sisustan sivutuotteena saa merkin valitessaan mukavasti lämpöä elämänsä loppuhetkille. Ja positiivista että Vittorio näkee BMW vilkut, kertoo hyvästä vauraustasosta!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1571
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kokkolan Autohuollon somea seurailin ja Porsche Cayenne/Panamera hybrideissä jonkin verran akkuongelmia ollut ja se pieni 10 kWh akku maksaa Porschen kautta 30 k€. On hinnoissaan, kun Teslalta saa lähes 100 kWh akun 15 k€.

https://www.instagram.com/reel/C6og0fto ... pncDkyOG9x

JanV
Viestit: 969
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja JanV »

Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.

Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.

FinPat
Viestit: 7380
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
07 Touko 2024, 16:30
Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.

Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Toisaalta ur-hybridillä eli alkuperäisellä Priuksella tunnutaan ajavan ns. maailman tappiin. Ainakin Barcelonan 500 000 - 1 000 000 km rullatut taxit tuntuvat vielä toimivan alkuperäisellä akulla.

Ja kyllähän noita Model S:kin tuntuu kulkevan pitkälle yhdellä akulla.

https://insideevs.com/news/717654/tesla ... e-battery/

Avatar
Jiitee
Viestit: 4343
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
07 Touko 2024, 16:45
JanV kirjoitti:
07 Touko 2024, 16:30
Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.

Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Toisaalta ur-hybridillä eli alkuperäisellä Priuksella tunnutaan ajavan ns. maailman tappiin. Ainakin Barcelonan 500 000 - 1 000 000 km rullatut taxit tuntuvat vielä toimivan alkuperäisellä akulla.

Ja kyllähän noita Model S:kin tuntuu kulkevan pitkälle yhdellä akulla.

https://insideevs.com/news/717654/tesla ... e-battery/
Riikan Prius- takselta sain infoa, että sillä voi ajaa vaikka ajoakku kaputt…
resetoidaan se pois jollakin kikka kolmosella… toki 400-500 tkm voi olla Priuksen
hybridiakun kestokin ennen resetointia.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1571
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JanV kirjoitti:
07 Touko 2024, 16:30
…ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.
Hän on myös Alfa-mies. Hieno Alfasud hänellä.

https://www.instagram.com/reel/C6cEvpGL ... Q5OTB4c2V1

FinPat
Viestit: 7380
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
04 Touko 2024, 08:27
Arvaako joku merkin?

Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...

Nyt jännittää.
Tässä on merkki otsikossa.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"

https://www.ts.fi/uutiset/6320965

"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.

Avatar
lerppu
Viestit: 5934
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
08 Touko 2024, 11:37
Vittorio Jano kirjoitti:
04 Touko 2024, 08:27
Arvaako joku merkin?

Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...

Nyt jännittää.
Tässä on merkki otsikossa.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"

https://www.ts.fi/uutiset/6320965

"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.
5-sarjalaisen luonnollinen poistuma! Mukava nähdä miten täyden elämän jälkeen saa lähteä kuten tekijä on tarkoittanut. Kevyet mullat.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4343
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
08 Touko 2024, 13:14
FinPat kirjoitti:
08 Touko 2024, 11:37
Vittorio Jano kirjoitti:
04 Touko 2024, 08:27
Arvaako joku merkin?

Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...

Nyt jännittää.
Tässä on merkki otsikossa.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"

https://www.ts.fi/uutiset/6320965

"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.
5-sarjalaisen luonnollinen poistuma! Mukava nähdä miten täyden elämän jälkeen saa lähteä kuten tekijä on tarkoittanut. Kevyet mullat.
Toivoa sopii, että i-sarjalaiset eivät kovin herkästi syty…tulee meinaan tällöin
pitkäaikaiset jätkänkynttilät…
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ioniq 5N lienee oikeasti ihan hauska auto?

Pari aika tiukkaa paikkaa tossa tokalla kierroksella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5934
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Hei - onko mitään tietoa arvon forumisteilla Vogen C40 mallista? Se on näköjään tarpeeksi pieni, ulkomitoiltaan kutakuinkin 2-sarjalaisen kokoinen - ja kumminkin neliveto ja ainakin paperilla näkyy potkua laitteessa jollain lailla olevan. Rouva voisi tuollaista itselleen haluta, mutta en tiiä... On meillä Voge joskus ollut, kaksikin, mutta vähän henkisesti vaikeaa on. :roll:

Mahtako olla koeajon arvoinen?
https://www.nettiauto.com/volvo/c40/14035638

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ite kyllä tykkään tosta C40:sta. Mielestäni onnistunein coupé-SUV, vaimikätoinyton. Oli nytkin autonvaihtotaistelussa mukana, mutta kalliiksi jäi nelivetoisena.

Laatikkoversio XC40 on joskus koeajettu, enkä kyllä suoraan sanoen hirvesti tykännyt. Ajokokemus oli esim. Countrymaniin verrattuna huojuva ja epätäsmällinen. Auto ei kyllä lainkaan houkuttele ns. pyrkivään ajotyyliin, paitsi ehkä liikennevaloista seuraaviin (tämähän saattaa toki olla plussakin). Vastaavasti taas kyllä esim. penkit, viimeistely ja materiaalivalinnat olivat kunnossa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5934
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
23 Touko 2024, 13:54
Ite kyllä tykkään tosta C40:sta. Mielestäni onnistunein coupé-SUV, vaimikätoinyton. Oli nytkin autonvaihtotaistelussa mukana, mutta kalliiksi jäi nelivetoisena.

Laatikkoversio XC40 on joskus koeajettu, enkä kyllä suoraan sanoen hirvesti tykännyt. Ajokokemus oli esim. Countrymaniin verrattuna huojuva ja epätäsmällinen. Auto ei kyllä lainkaan houkuttele ns. pyrkivään ajotyyliin, paitsi ehkä liikennevaloista seuraaviin (tämähän saattaa toki olla plussakin). Vastaavasti taas kyllä esim. penkit, viimeistely ja materiaalivalinnat olivat kunnossa.
Kiitos huomiosta, tätä hieman pelkäsin. Lankomiehen V90 on ponnisteltu, ja se on kyllä aika synkkä hintaisekseen laitokseksi (aika kauhee keinulauta). Mutta tuo on plussaa että C40 penkit on ok, se on se PNV:n syömähammas, että penkki - ja varsinkin ergonomia - on tikissä. Siitä ei haluaisi kaupunkihyristimessäkään luopua. Ja joskus silläkin ajellaan kaukomatka maaseudulle, kun mökkilogistiikka ei aina tue yhden auton taktiikkaa... Katsotaan nyt innostuuko rouva haluamaan tuota sen enempää, itse en aio pushaa mitään hankintasessiota tämän pohjalta. Vaikka tuota 2-sarjaa täällä tulee haukuttua, niin se liittyy enemmän leukojen louskutukseen kuin auton heikkouksiin. :oops:

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Itsellä vastaavat kokemukset sähköisestä neliveto XC40:stä kuin mitä Vittoriolla. Oli oikein nopea kiihtymään ja suoralla ihan ok tai no moottoritie nopeuksilla tuntui huojuvalta. Mutkissa taas oli hyvinkin huojuva ja epätäsmällinen ja ei tosiaan houkuttelut yhtään aktiivisempaan ajoon. Viimeistely tosiaan oli kunnossa ja android pohjainen käyttiskin ihan ok.
Tuo C40 pitkälti perustuu tuohon XC40:een, mutta ehkä siinä on hieman jäykempi alusta. Ei ollut silloin C40:stä kokeiltavana, kun tuota XC40stä kokeilin ja sen jälkeen vähän laantui into ja en sitten käynyt X40stä kokeilemassa. Vähän vaikutti silloin myös, että neliveto versio meni silloin kalliiksi ja perusmalli oli vielä etuveto. Muuten itsekin pidin C40 ulkonäöstä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5934
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Gusse kirjoitti:
23 Touko 2024, 15:32
^ Itsellä vastaavat kokemukset sähköisestä neliveto XC40:stä kuin mitä Vittoriolla. Oli oikein nopea kiihtymään ja suoralla ihan ok tai no moottoritie nopeuksilla tuntui huojuvalta. Mutkissa taas oli hyvinkin huojuva ja epätäsmällinen ja ei tosiaan houkuttelut yhtään aktiivisempaan ajoon. Viimeistely tosiaan oli kunnossa ja android pohjainen käyttiskin ihan ok.
Tuo C40 pitkälti perustuu tuohon XC40:een, mutta ehkä siinä on hieman jäykempi alusta. Ei ollut silloin C40:stä kokeiltavana, kun tuota XC40stä kokeilin ja sen jälkeen vähän laantui into ja en sitten käynyt X40stä kokeilemassa. Vähän vaikutti silloin myös, että neliveto versio meni silloin kalliiksi ja perusmalli oli vielä etuveto. Muuten itsekin pidin C40 ulkonäöstä.
Ok, tämä käy yksiin tosiaan myös V90 kokemuksen kanssa, lienee siis ominaisuus jota Volvoihin tavoitellaan. Ei tunnu houkuttelevalta itselleni yhtään, eikä tuo parempi puoliskokaan niin fleksiibeli ajo-ominaisuuksien kanssa ole, etteikö kuvauksen mukainen ajokäytös häiritsisi. Tosin kun hän matelee Metsälästä ruuhkan mukana Pasilaan ja takaisin, niin liekö sillä alustan napakkuudella tai ohjauksen tarkkuudella niin suurta merkitystä...

Vastaa Viestiin