Avautumisketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
13 Touko 2023, 08:42
Vittorio Jano kirjoitti:
13 Touko 2023, 07:24
Euroviisut ja Skoda-Cup.

Loppuis jo.
Agreed.
Disagreed. Läpsyttelykiekolla ei ole merkitystä, mutta ESC on parhautta! :silly:

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

lerppu kirjoitti:
13 Touko 2023, 10:19
FinPat kirjoitti:
13 Touko 2023, 08:42
Vittorio Jano kirjoitti:
13 Touko 2023, 07:24
Euroviisut ja Skoda-Cup.

Loppuis jo.
Agreed.
Disagreed. Läpsyttelykiekolla ei ole merkitystä, mutta ESC on parhautta! :silly:
Sama
Autokaupan ammattilainen

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Vittorio Jano kirjoitti:
13 Touko 2023, 07:24
Euroviisut ja Skoda-Cup.

Loppuis jo.
Toivottavasti kääryle jää viimeisten joukkoon. Muuten tuota vihreää kielen esittelijää on jokapaikassa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Noh, molemmissahan on perinteisesti kyse vain siitä, että kuinka isolla piste-/maalierolla Suomi voittaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
13 Touko 2023, 11:18
Noh, molemmissahan on perinteisesti kyse vain siitä, että kuinka isolla piste-/maalierolla Suomi voittaa.
Tuo on totta. Olisikohan Putinin uutistoimiston kaverit tekemässä freelance keikkaa Suomessa aina kisojen alla?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

nipaka kirjoitti:
13 Touko 2023, 10:49
Vittorio Jano kirjoitti:
13 Touko 2023, 07:24
Euroviisut ja Skoda-Cup.

Loppuis jo.
Toivottavasti kääryle jää viimeisten joukkoon. Muuten tuota vihreää kielen esittelijää on jokapaikassa.
Ei saa olla liian vakava. Kääryle ei ole hieno asia. Se on hullua hyväntahtoista sekoilua - just sitä, mitä tää maailma kaipaa.
Sitä paitsi Kroatian traktorivittuilu Venäjälle on kanssa aivan huikea pinkkeine latekseineen ja LSD-trippeineen :lol:

Kiekosta ei kyllä itsellenikään väliä. Ainoat äänet tässä naapurustossa, jotka on kuuluneet oli, kun jänkit teki jonkun maalin. Muuten täällä kuuluu vain linnunlaulua.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Aquatica kirjoitti:
13 Touko 2023, 11:59
nipaka kirjoitti:
13 Touko 2023, 10:49
Vittorio Jano kirjoitti:
13 Touko 2023, 07:24
Euroviisut ja Skoda-Cup.

Loppuis jo.
Toivottavasti kääryle jää viimeisten joukkoon. Muuten tuota vihreää kielen esittelijää on jokapaikassa.
Ei saa olla liian vakava. Kääryle ei ole hieno asia. Se on hullua hyväntahtoista sekoilua - just sitä, mitä tää maailma kaipaa.
Sitä paitsi Kroatian traktorivittuilu Venäjälle on kanssa aivan huikea pinkkeine latekseineen ja LSD-trippeineen :lol:

Kiekosta ei kyllä itsellenikään väliä. Ainoat äänet tässä naapurustossa, jotka on kuuluneet oli, kun jänkit teki jonkun maalin. Muuten täällä kuuluu vain linnunlaulua.
Toivottavasti Kääryle voittaa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Takas avautumiseen: Ryobin ketjusaha haluaa kokea suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta isojötsin kanssa, kun siitäkin porsi ketjunkiristin. Ei estä hommia, mutta ketju löystyy nopeammin ja on hitaampi sekä hankalampi kiristää.

Sitä kiroillessa pihaan eksyi sopivasti pari jehovantodistajaa tuomaan omien sanojensa mukaan toivoa ja lohdutusta. Vähän himmeäksi jäi tuomansa toivo ja lohdutus, kun eivät tuoneet ehjää kiristintä mukana. Itte piti taaskin selvitä, perkele.

Ei maar, kyllä se tarttee oikea varaosa ettiä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Polforea kirjoitti:
13 Touko 2023, 13:04
Takas avautumiseen: Ryobin ketjusaha haluaa kokea suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta isojötsin kanssa, kun siitäkin porsi ketjunkiristin. Ei estä hommia, mutta ketju löystyy nopeammin ja on hitaampi sekä hankalampi kiristää.
Tjaa ryobi on näköjään "keksinyt pyörän uudelleen" tuon ketjunkiristimen osalta. Piti googlata että mitä ovat tehneet, kun se kiristin miusta perinteisesti yksi osista joita ei saa sahasta rikki.

Kuva

Näyttäähän toi näppärältä käyttää, mutta jos ei kestä aika vähäistä käyttöä(?) paria vuotta pidempään... Ei kyllä oikein vakuuta verrattuna perinteiseen teränkiristysmetodiin.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lonkalta sanosin, että ei Ryobi sitä keksinyt, kun se on ainakin käytölleen ihan samanlainen kuin Stihlillä, todennäköisesti mekaniikaltaankin aika lähellä. On tuo pikakirrain siitä näppärä, että ei tartte työkalua kuskata mukana, muuten se ei minusta ole käytölleen mikään ihan maailman ihanin.

No, uusi kiristin maksaa Ryobin listan mukaan 6,30€ (näillä on osalistat intternetissä tarjolla, siitä plussa: . https://services.ryobitools.eu/fi-fi/ge ... 4000444193 ), vielä kun keksii että kuka sitä myy :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Meillä mokoma rimpula (36v ketjusaha) ei vissiin toiminut muutamaa kuukautta kauempaa kunnolla. Sen jälkeen se vietti takuuajan remontissa eikä kuntoon tullut. Tässä ongelmana oli käyttökytkinen (liipaisin) toiminta. Vara-akkukin maksaa hyvän polttomoottorisahan verran. Pa$ka mikä pa$ka.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lähemmäs miljoonaa kilometriä tuli ajettua ennen ensimmäistä aitoa rengasrikkoa. Tänään sitten 13-tie vei voiton TAKArenkaasta. Onneksi muuton jälkeen tuli tsekattua, että varapyörässä on ilmaa...
Ja joo, korvauksia ei saa kun pari päivää sit ajettu sama pätkä ongelmitta saman "routavaurioita"-varoitusmerkin ohi. Huoh.

Melkein vanteeseen asti rengas auki, joten se on kaputt. Lähin samaa rengasta myyvä lafka on Lahdessa. Mikkelistä nyt ei mahdoton matka sentään ole. Vituttaa silti. Ja koska Q4, niin ei ihan heti haluaisi eri firman renkaita akselille kun kokemuksella on helposti senttikaupalla halkasijalla eroa ja plääh.

Noh, ehkä laitan kitekatit takaisin alle, ettei tota kärrynpyörää tuhoa. Hauska, kun sen kanssa etu- ja takaperä pitää selkeää ääntä jo 60kmh vauhdissa. Nice.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Polforea kirjoitti:
13 Touko 2023, 19:36
. On tuo pikakirrain siitä näppärä, että ei tartte työkalua kuskata mukana, muuten se ei minusta ole käytölleen mikään ihan maailman ihanin.

No, uusi kiristin maksaa Ryobin listan mukaan 6,30€ (näillä on osalistat intternetissä tarjolla, siitä plussa: . https://services.ryobitools.eu/fi-fi/ge ... 4000444193 ), vielä kun keksii että kuka sitä myy :D
Eipä ole pahan hintainen varaosa. :)

Pensasahassa kulkevat viila ja tulppa-ketjunkiristys monitoimiavain polttoaine&teräöljy -yhdistelmäkannun saumassa/puoliskojen liitoksessa näppärästi mukana.

Eikös sähkösahalle tartte kuitenkin teräketjuöljykannu ja viila kuitenkin kulkea mukana? (+Mahdolliset lisäakut)

Jos sahaa niin kauan, että tarttee terää kiristää, niin tarvii sitä yleensä terä terottaakin (bensasahalla joka tankillisella kevyt pyyhkäsy) ja teräketjuöljyä lisätä.

Sinänsä sähkösaha kiinnostaisi, kun voisi olla näppärä muutamien tuulenkaatojen ja muihin "tankillisen tai parin" sahauksiin. Ei tosin väkisin hinnan väärti. Tosin kun tänä vuonna tulee vähän metsätuloa, niin voisi moinen mennä verotukseen.


Ja ketjun aiheeseen, tehnyt naapuri jo kolmeen kertaan oharit heijän puolen kuusiaidan leikkauksen kanssa. Annan kohta olla.
Viimeksi muokannut Garmund, 13 Touko 2023, 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Miten tuollaisen ryobin tai vastaavan kanssa jaksaa touhuta? Joo, ymmärrän kyllä pikku näpertelyn, mutta jos oikein vaikka polttopuita. Kaupasta vaikka tilhi, maksaahan se, mutta ei tartte sitten vuosiin muuta ku sahata ja teräketjua huoltaa/uusia.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Niinpä. Sen hyvän kanssa pitää olla varovainen, että ostaa sopivan, sillä se saattaa kestää yllättävän kauan.
Nim. Husqvarna Rancher vm 1984

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Joo, raket(jonsered) vuodelta - 84 onpi nyt osa-aika eläkkeellä ja 261 tilhillä siis suuret saappaat täytettävänä. Edellis kesänä tilhi pääsi ensikerran tositoimiin, kun kelosta hirttä nysväsin. Hoosiannaa huusi, mutta laulu vaan parani. Talven jälkeen muuten raketti lähtee kolmannella käyntiin, mutta tilhiä joutuu nyppimään 5-6 kertaa :(
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Garmund kirjoitti:
13 Touko 2023, 20:48
Eikös sähkösahalle tartte kuitenkin teräketjuöljykannu ja viila kuitenkin kulkea mukana? (+Mahdolliset lisäakut)
Joo ja ei. Kun ei liian iso tontti ole, niin ei niitä jaksa mukana kantaa, ei niitä kuitenkaan kokoaika tartte. Sillon kun tarttee, voi siis tassutella muutenkin tauolle.

Ja kun ei tartte kuin sitä ketjuöljyä, niin ei ole sitä yhdistelmäkannua vaan suoraan se kaupasta ostettu teräöljypönikkä, eikä siinä ole avaimelle paikkaa - eikä kyllä viilallekaan.
Garmund kirjoitti:
13 Touko 2023, 20:48
Jos sahaa niin kauan, että tarttee terää kiristää, niin tarvii sitä yleensä terä terottaakin (bensasahalla joka tankillisella kevyt pyyhkäsy) ja teräketjuöljyä lisätä.
No niinpä, Ei tuosta pikakiristyksestä tosiaan oikeaa hyötyä ole, mutta väkisin se molemmissa sahoissa tuli.
Garmund kirjoitti:
13 Touko 2023, 20:48
Sinänsä sähkösaha kiinnostaisi, kun voisi olla näppärä muutamien tuulenkaatojen ja muihin "tankillisen tai parin" sahauksiin. Ei tosin väkisin hinnan väärti. Tosin kun tänä vuonna tulee vähän metsätuloa, niin voisi moinen mennä verotukseen.
Plussaa: ei tartte pelata kuin yhden kanisterin (=teräöljy) kanssa, sen saa ostettua sellasenaan kaupasta ja se kestää pitkään. Ei tartte ihmetellä kaasuttimen mustaa magiaa kun mana on loppu.

Miinusta: pärinätön saha ei ole katu-uskottava ja akkusen latausaika suhteessa käyttöaikaan häviää vahvasti bensakäytölle. Seinäsähköllä ei ole lataustarpeita, mutta se tarttee roikan.

Kotipihassa (=roikankantaman päässä tökkelistä) seinäsähkövehje on minusta ihan kuningas. Tekniikaltaan paljon yksinkertaisempi kuin polttomoottori, hiljaisempi kuin polttomoottori, ei tartte leikkiä bensakannun kanssa eikä akut lopu kuin akkusahasta. Mutta minä en sahaa puita työkseni, vaan omiin tarpeisiin, niin en sellaista yberpro-järeytttä kaipaakaan. Enkä enää edes pätki polttomittaan sahalla, kun noita sirkkeleitä majailee tontilla tarpeeksi.
palkus kirjoitti:
13 Touko 2023, 20:51
Miten tuollaisen ryobin tai vastaavan kanssa jaksaa touhuta? Joo, ymmärrän kyllä pikku näpertelyn, mutta jos oikein vaikka polttopuita. Kaupasta vaikka tilhi, maksaahan se, mutta ei tartte sitten vuosiin muuta ku sahata ja teräketjua huoltaa/uusia.
Ryobihan on mulla ns. pikkukäytöllä, eli just sinne minne ei jaksa roikkaa vetää Stihliä varten. Tällä ja Stihlillä pilkotaan pölkyt lähinnä sen mittaisiksi, että ne jaksaa kohtuuvaivalla kantaa joko pihaan tai lumikauhan ulottuville. Pihassa on sitten kiva vetää kerralla isompi satsi kun nyppää Fiatin perään sirkkelin ja antaa jonokolmosen soittaa.

Yllättävän hyvin toi silti vetää - se vissiin auttaa aika paljon, että ketju on selvästi kapeampi kuin "oikeissa" sahoissa. Toki, jokusen vuoden päästä tarttee varmaan oikeasti alkaa kaatamaan puita polttopuuksi kun vanhat varannot loppuu, niin siinä kohtaa saattaa olla että loppuu akkuvermeeltä kyvyt kesken.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Onneksi kääryle ei voittanut. Muutama päivä vielä niin saadaan unohtaa vihreä ilmestys. Kunhan saa ensin pitää YLE:n uutisissa mainitun tiedotustilaisuuden :lol: :lol:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

nipaka kirjoitti:
14 Touko 2023, 09:18
Onneksi kääryle ei voittanut. Muutama päivä vielä niin saadaan unohtaa vihreä ilmestys. Kunhan saa ensin pitää YLE:n uutisissa mainitun tiedotustilaisuuden :lol: :lol: 8)
Äläs nyt, aika monella prätkäfanilla Kawa- green on pysyvä tavoitteellinen olotila 8)
Hulk- fluorisoitu versio tuosta väristä jäänee viisuhistoriaan.

Loreen oli paras laulaja, mutta Jerellä paras show ja oli paras esiintyjä.
Kesän ykkösbilebiisi varmasti.

Tuleekohan parranpärinää viisusääntöihin, on meinaan aika noloa jatkossakin järjestäjille
torpata yleisön spontaaneja suosionosoituksia ?
Lordihan voitti aikoinaan pelkillä yleisöäänillä.

Aika hienoa asua ja elää näin positiivisesti sekopäisissä maassa :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Elefant
Viestit: 215
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Elefant »

palkus kirjoitti:
13 Touko 2023, 20:51
Miten tuollaisen ryobin tai vastaavan kanssa jaksaa touhuta? Joo, ymmärrän kyllä pikku näpertelyn, mutta jos oikein vaikka polttopuita. Kaupasta vaikka tilhi, maksaahan se, mutta ei tartte sitten vuosiin muuta ku sahata ja teräketjua huoltaa/uusia.
Näissä akkuhärveleissä tulee tehtyä valinta akkujärjestelmän hankinnasta. Jos laite maksaa 400 ja vara-akku 200, niin kalliiksi tulee patterivärkki pikkukäyttöönkin. Itse mokasin sitoutuessani Ryobiin ne kun on ihan leluja, esim. Makita olis ollu varma valinta, mutta nuukuus iski ja nyt sitten kärsitään. Joku parinsadan bensa McCulloppi ta Partner ajaa tämmöisellä mökki/omakotikäyttäjällä asiansa vuosikausia. No enpä osta patteriautoakaan vaan ajan dinoöljyllä niin kauan kun sitä myydään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

nipaka kirjoitti:
14 Touko 2023, 09:18
Onneksi kääryle ei voittanut. Muutama päivä vielä niin saadaan unohtaa vihreä ilmestys. Kunhan saa ensin pitää YLE:n uutisissa mainitun tiedotustilaisuuden :lol: :lol:
18 maassa ihmiset antoivat Käärijälle 12 pistettä.
Ruotsille sama luku on 0 maata. Pelkästään raatiäänillä siis voitti (ja väitän isoksi syyksi ensi vuoden 50-vuotis juhlapäivää ABBAn voitosta).

Loreen oli ihan hyvä, mut ei todellakaan voiton arvoinen suoritus - Norja, Israel, Tsekki ja Moldova veti tasollisesti selkeästi paremman vedon.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuonne sotka-cuppiin olisi kannattanit laittaa vaikka joku mestis-joukkue, näyttäisi paljon paremmalta
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Brera tuli eilen pihaan pitäen ylimääräistä kolkotusta hetkittäin. Katsoin, että apulaitehihnat ja käyttöpyörät pyörivät siististi, mutta jakopäästä kuuluu ylimääräinen ääni. Ehdotin vientiä pajalle, joka viimeksi vaihtoi jakohihnan joskus syksyllä.
Sinnehän se menikin tänään, mutta lavettikyydillä, kun konehuoneessa oli kuulemma iso hihnasyltty.
Tarjouduinhan minäkin sen aikanaan vaihtamaan, mutta ei kelvannut. On vissiin hauskempaa maksaa jollekin, joka kuitenkin möhlää jotain.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

RyanAir on siis luksusta kun vertaa Finskiin joka ei ole edes halpa?

https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/2 ... 996e3ba6ff

No, onneksi enää ei ole tarvinnut niin paljoa matkustella lentävillä laitteilla.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Gasket kirjoitti:
25 Touko 2023, 15:32
^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöä
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kyllä mä jaksan kannustaa sinivalkoisia siipiä ainakin niin kauan kuin Suomi on saari. Lapin infra Skandinavian suuntaan kuntoon, kiitos!… Anyways, northern blush oli ihan raikasta, otan toistekin. Ja liput maailmalle oli aivan liian pitkään aivan liian halpoja. Ei ole mikään Keravalaisperheen ihmisoikeuskysymys päästä kerran vuodessa Thaimaan matkalle. Olen puhunut epäsuositun totuuteni.
IMG_8034.jpeg
IMG_8034.jpeg (96.9 KiB) Katsottu 4114 kertaa

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Itse ramppaan tuolla saapasmaassa aina välillä, niin Finskillä on ainoa suora yhteys Milanoon. SAS menee köpiksen kautta. Finski on usein ollut ihan järkevä, mutta nyt meno oli liki 700 e. Vähän liikaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

dnapekko kirjoitti:
25 Touko 2023, 19:48
Gasket kirjoitti:
25 Touko 2023, 15:32
^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöä
Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

jkk kirjoitti:
01 Kesä 2023, 12:37
dnapekko kirjoitti:
25 Touko 2023, 19:48
Gasket kirjoitti:
25 Touko 2023, 15:32
^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöä
Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.
Niin, ja jos ihan vanhan säännön mukaan olisivat toimineet oikein, eikä seitsemää nyssäkkää ja pussukkaa mukana. Josus nähnyt aika huimiakin suorituksia noiden matkustamoon otettujen kanssa :D. Ainakin yksi syy kuuluu olleen boardingin hitaus koneessa, kun etsitään paikkoja niille kaikille tavaroille. Itsellä aina reppu, jossa läppäri ja kirja, että taxfreen herätejägeri sopii viellä sinne.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

dnapekko kirjoitti:
01 Kesä 2023, 14:35
jkk kirjoitti:
01 Kesä 2023, 12:37
dnapekko kirjoitti:
25 Touko 2023, 19:48


Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöä
Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.
Niin, ja jos ihan vanhan säännön mukaan olisivat toimineet oikein, eikä seitsemää nyssäkkää ja pussukkaa mukana. Josus nähnyt aika huimiakin suorituksia noiden matkustamoon otettujen kanssa :D. Ainakin yksi syy kuuluu olleen boardingin hitaus koneessa, kun etsitään paikkoja niille kaikille tavaroille. Itsellä aina reppu, jossa läppäri ja kirja, että taxfreen herätejägeri sopii viellä sinne.
Joo - käsimatka amatöörit on tehneet elämästä surkuhupaisaa. Vanha ID matkaaja osaa laittaa Empun hyllylle mahtuvaan laukkuun puolentoistaviikon kamat. Ja sitä aika-avaruutta kaareuttavaa, julmetun tiivistä möhkälettä, liikutellaan niinkuin se painaisi max 3 kiloa. Hymy naamalla. No, todellisuudessa on boardausnumeron kutistuessa kutistuneet myös itsellä mukana kulkevat tavarat... Now boarding all passenger groups, may the odds be ever in your favor - ei kiitos.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
01 Kesä 2023, 14:56
No, todellisuudessa on boardausnumeron kutistuessa kutistuneet myös itsellä mukana kulkevat tavarat... Now boarding all passenger groups, may the odds be ever in your favor - ei kiitos.
Tähän kohtaan terveisiä Heathrow-helskutista, Boarding Group 4. Muistelen aikaa kun PE-firman palveluksessa olin First / Business class oli standardi.

No, ei saisi valittaa kun nykyään ei joudu lentelemään kuin muutaman kerran vuodessa ja nämä ovat Euroopan sisäisiä pikku loikkia.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
01 Kesä 2023, 19:33
lerppu kirjoitti:
01 Kesä 2023, 14:56
No, todellisuudessa on boardausnumeron kutistuessa kutistuneet myös itsellä mukana kulkevat tavarat... Now boarding all passenger groups, may the odds be ever in your favor - ei kiitos.
Tähän kohtaan terveisiä Heathrow-helskutista, Boarding Group 4. Muistelen aikaa kun PE-firman palveluksessa olin First / Business class oli standardi.

No, ei saisi valittaa kun nykyään ei joudu lentelemään kuin muutaman kerran vuodessa ja nämä ovat Euroopan sisäisiä pikku loikkia.
Aina voisi olla huonommin. Et sentään ole Gatwickillä. Hopeareunus!

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
01 Kesä 2023, 23:00
Aina voisi olla huonommin. Et sentään ole Gatwickillä. Hopeareunus!
Espanjan kollegat lensivät Gatwikin kautta sisään ja luonnollisesti Gatwikin juna oli lakossa. Tulivat taksilla 1 1/2h bumper to bumper M23/A23 pitkin...

Heathrow Express joka kuuluu Lontoon Metroon ei ollut lakossa vei minulta taasen 15min LHR - Paddington välillä.

Ja laitetaan positiivista loppuun, lentokenttäjuna Vantaalta Helsinskiin maksaa 4.10€ kun vastaava Heathrow Express kustantaa 25£. Suomi on halpa maa!

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
02 Kesä 2023, 09:09
lerppu kirjoitti:
01 Kesä 2023, 23:00
Aina voisi olla huonommin. Et sentään ole Gatwickillä. Hopeareunus!
Espanjan kollegat lensivät Gatwikin kautta sisään ja luonnollisesti Gatwikin juna oli lakossa. Tulivat taksilla 1 1/2h bumper to bumper M23/A23 pitkin...

Heathrow Express joka kuuluu Lontoon Metroon ei ollut lakossa vei minulta taasen 15min LHR - Paddington välillä.

Ja laitetaan positiivista loppuun, lentokenttäjuna Vantaalta Helsinskiin maksaa 4.10€ kun vastaava Heathrow Express kustantaa 25£. Suomi on halpa maa!
Engelsmannit aikoinaan vapauttivat junaliikennettä kilpailulle. Ilmestyikin epämääräisiä operaattoreita nyppimään kirsikoita kakusta. Lopputulema suht surullinen. Markkinatalouden puolesta yleensä liputan, mutta on tiettyjä syitä yhteiskunnan järjestäytyä valtioksi. Ratainfra ja sillä operointi on kansallisen intressin asioita - nykyvalossa asian pitäisi olla ilmiselvää myös Orpon neuvotteluissa. Pahin seuraamus ”vapauttamisesta” ei välttämättä ole markkinahintainen matkalippu…

Edit: Huom. Suomi ei ole suljettu rataoperaattorikilpailulta nytkään! Tänne ei vain ole kenenkään järkevää investoida. Ja VR on nytkin liikelaitos, joka tuottaa valtiolle ihan oikeaa tuloa. Kilpailulle vapautus onkin aikaisemmissa suunnitelmissa tarkoittanut keinotekoista houkuttelua.

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Yksityistäminen on kannatettavaa. Huonot tai kalliit ei pärjää. Kuitenkin yhteiskunnan toiminnan kannalta välttämättömät tulee säilyttää yhteiskunnalla. Sähkö- ja vesiverkosto, tiet ja rautatiet, suuret liikenneasemat esim lentokentät.

Hyvänä esimerkkinä Jyrki Kataisen sähköverkkokaupat.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti:
02 Kesä 2023, 10:39
Engelsmannit aikoinaan vapauttivat junaliikennettä kilpailulle. Ilmestyikin epämääräisiä operaattoreita nyppimään kirsikoita kakusta. Lopputulema suht surullinen.
Eikö se mennyt juuri päin vastoin? Linjoja kilpailutettiin nippuna, joista osalla ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä voittoa. Yhtiö ei voi toimia tappiollisena, siinä missä homma hoituisi verorahoilla palveluna.

https://youtu.be/DlTq8DbRs4k?t=577
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:
02 Kesä 2023, 12:00
lerppu kirjoitti:
02 Kesä 2023, 10:39
Engelsmannit aikoinaan vapauttivat junaliikennettä kilpailulle. Ilmestyikin epämääräisiä operaattoreita nyppimään kirsikoita kakusta. Lopputulema suht surullinen.
Eikö se mennyt juuri päin vastoin? Linjoja kilpailutettiin nippuna, joista osalla ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä voittoa. Yhtiö ei voi toimia tappiollisena, siinä missä homma hoituisi verorahoilla palveluna.

https://youtu.be/DlTq8DbRs4k?t=577
Nyt aion olla nihkeä keskustelija ja olla pureutumatta tähän sen pidemmälle kuin yleistämään ihan julkeasti että junaliikenteen kilpailutus tuo paikalle singaporelaisia sijoittajia, jotka kuorivat kenttäyhteydet kakusta ja mielellään vielä kansallisia tukiaisia ja jättävät kaiken muun asiakaskokemusta myöden levälleen. Enkä ala perustelemaan asiaa, koska olen totuuden ytimessä. :twisted:

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Meinaa olla tatti otsassa. Päräytin polvea hitusen palasiksi tuossa reilu viikko sitten. Onneksi on vakuutus ja liukkaasti meni tutkimukset ja kuvaukset vajaassa päivässä, pisin odotus taisi olla 20 min magneettiin. Löytyi pari hajonnutta nivelsidettä ja vähän murtumaa sääriluun yläpäästä. Tainno pala reilusti irti, muttei ole kantavalta pinnalta, eli ei muuta kun vetoja. Hämmentävää kyllä, niin polvi itsessään on suht ok ja voi kävellä melko hyvin. Kuitenkin ongelma on nyt, että sääri/pohje on aivan saamarin kipeä vaikka nappeja on kun huonommassa apteekissa. Aloin epäillä, että liekkö murtui säärikin samassa rytäkässä. Tuotahan ei kuvattu ja hässäkässä oli vähän paha sanoa mihin kaikkeen koskee. Kyselin nyt julkiselta puolelta, kun sattuu olemaan lähellä ja ajattelin ettei huvita ajaa 50 km yksityiselle. Hoitsu totesi ettei varmaankaan ole veritulppaa ja lääkäri laittoi lisää Panacodeja. Just tuohan se pointti olikin, prkl. Taidan nyt sitten vetää tällä leikkaukseen asti, joka on 15. päivä. Toisaalta ei joku kipsi nyt oikein kuvioon istuisikaan. Alkuun vähän kylmäsi kun ortopedi aloitti, että juu, jumpataan kesä ja katsotaan syksyllä miltä polvi vaikuttaa. Kuvissa sitten löytyi tuota vauriota onneksi sen verta enempi ettei tarvinut enää arpoa puukon kanssa, menee samalla korjaukseen kierukat ja siteet sun muut naisten vaivat.

Ihan vinkkinä, niin älkää rikkoko polvea. Koskee aika lailla ja rajoittaa elämää tarpeettomasti.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Samaa mieltä edellisen kanssa. Itse tosin vain niistin asvalttiin ilman luunmurtumia, mutta kaksi kuukautta meni ennen umpeen kasvamista, ja ihan riittävän hyvin sekin rajoitti kesän aktiviteetteja. Silloin julkinen tosin toimi hyvin, ihan ottivat kuvatkin, silloin viisi vuotta sitten.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja karila »

...
siin on siis 20 cm väliä
Liitteet
20230607_102551_E9P3hyCb8A.jpeg
20230607_102551_E9P3hyCb8A.jpeg (111.78 KiB) Katsottu 3268 kertaa
- Kari

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kun kaverit räjäyttävät polviaan päreiksi niin ei kehtaisi valittaa kesäflunssasta mutta kyllä tämäkin harmittaa. Olen tullut vanhaksi kun nyt melkein joka vuosi on pyydystänyt jonkun nuhan. Tuossa meni ainakin pari vuosikymmentä aivan minimaalisella sairastelulla.

Ehkä pitää alkaa elämään terveellisemmin. Tai jotain.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
07 Kesä 2023, 10:42
Kun kaverit räjäyttävät polviaan päreiksi niin ei kehtaisi valittaa kesäflunssasta mutta kyllä tämäkin harmittaa. Olen tullut vanhaksi kun nyt melkein joka vuosi on pyydystänyt jonkun nuhan. Tuossa meni ainakin pari vuosikymmentä aivan minimaalisella sairastelulla.

Ehkä pitää alkaa elämään terveellisemmin. Tai jotain.
^Ei nyt lipsuta! Lääkkeeksi konjakkia. Ei se paranna, mutta on mukavampi sairastaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^Joo, normaalia. Länsikeskuksen cittarin parkkiliiterissä parkkeerasin sinne perille ja tilaa oli muutenkin ihan pirusti koko hallissa, niin eikö perkele ollu vedetty n. samalle etäisyydelle viereen. Mietittiin siinä muijan kanssa kävellessä autolle, että kuinkakohan syvä vekki on kylessä. Ei naarmuakaan :shock:
Se vain, että mistäköhän se kuski oli autostaan pois tullut, koska aika ikävän näköinen könyämisreitti oli apparinkin ovesta. Oli siis samoinpäin kylessä melkein kiinni kuin tuo meisseli.
"puhun niin totta kuin osaan"

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti:
07 Kesä 2023, 10:30
...
siin on siis 20 cm väliä
Kuva

Parkkeerasin pari vuotta sitten Spiderin ruutuun. Ja luonnollisesti samantein autisti tuli viereen.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Kesä pilalle kertaheitolla. Viikon päästä oli tarkoitus aloittaa loma ja ohjelmaan kuului mm. mökin kunnostusta ja laiturin rakentelua, mutta eilen kuului kädestä poks ja hauis repesi. Tänään magneettiin ja sit sovitaan leikkausaika. Arvio toipumiselle 3-6kk.. Taidanpa repäistä kännit...

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja karila »

_rico kirjoitti:
09 Kesä 2023, 07:43
Kesä pilalle kertaheitolla. Viikon päästä oli tarkoitus aloittaa loma ja ohjelmaan kuului mm. mökin kunnostusta ja laiturin rakentelua, mutta eilen kuului kädestä poks ja hauis repesi. Tänään magneettiin ja sit sovitaan leikkausaika. Arvio toipumiselle 3-6kk.. Taidanpa repäistä kännit...
Jos tosta positiivista yrittäis nähdä, niin voi ottaa lomalla todella rennosti.
- Kari

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Edelliseen verrattuna kieltämättä kovin pientä, mutta avaudun silti. SKF:n pyöränlaakerit pyörivät Subarussa huikeat 18000 km. Pyörivät, eivät kestäneet, sillä ne olivat siinä vaiheessa jo täysin lopussa. Taidan seuraavaksi laittaa jonkun tuntemattoman kiinanmerkin. Sellainen voi sentään säkällä kestää toisenkin vuoden ajot.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Saattavat tulla vieläpä samalta tehtaalta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Sehän tässä juuri huolestuttaa. Vaan jospa SKF:n laadunvalvonnan ylilaatuna hylkäämä tuote päätyisi jonkin muun merkin pakettiin?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Vastaa Viestiin