Ferrarista haaveiluketju
Valvoja: Moderators
Ferrarista haaveiluketju
Dang!
Sähläsin avausviestin. Saisiko ylläpito alkuperäisen takaisin?
EDIT. Otsikkoon yksi kirjain lisää. VJ
Sähläsin avausviestin. Saisiko ylläpito alkuperäisen takaisin?
EDIT. Otsikkoon yksi kirjain lisää. VJ
Viimeksi muokannut FinPat, 16 Kesä 2022, 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- mutt
- Viestit: 5437
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Ferrarista haaveiuketju
Mondial toimii muuten paljon paremmin muun värisenä, kuin punaisena. Ehkä huonoimmin sopiva väri siihen. Bella Italiassa oli joskus hyvinkin maukkaan näköinen sininen.
Omalla kohdalla realistisin malli lienee jotain tämmöistä:
https://www.nettikone.com/ferrari/f-515 ... 2v/2127540
Omalla kohdalla realistisin malli lienee jotain tämmöistä:
https://www.nettikone.com/ferrari/f-515 ... 2v/2127540
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Ferrarista haaveiuketju
mutt kirjoitti: ↑15 Kesä 2022, 11:57Mondial toimii muuten paljon paremmin muun värisenä, kuin punaisena. Ehkä huonoimmin sopiva väri siihen. Bella Italiassa oli joskus hyvinkin maukkaan näköinen sininen.
Omalla kohdalla realistisin malli lienee jotain tämmöistä:
https://www.nettikone.com/ferrari/f-515 ... 2v/2127540
- alfa 156 v6
- Viestit: 5373
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Ferrarista haaveiuketju
Ihan täsmälleen samoilla ajatuksilla liikenteessä, ollaan samoilla apajilla sitten kun hankintapäätös syntyyFinPat kirjoitti: ↑15 Kesä 2022, 11:14Lähinnä siis 308, 328, 348 ja f355 GTS/TS/Spider kuosissa koska 360 ei vain istu omaan silmään nätisti ja 430 joka olisi viimeinen manuaali on Suomessa autoverojen takia vielä ylihintainen. Näistä suurin kiinnostus 348 ja f355 sukupolvia kohtaan koska 308 ja 328 ovat jo jotenkin "liian vanhanaikaisen" tuntuisia allekirjoittaneelle mutta jos oikein hieno 308/328 tulisi vastaan niin mikä ettei? (Ja Mondial ei ole vaihtoehto samasta syystä kuin 360.)
Re: Ferrarista haaveiuketju
On ollut ykkösmerkki pikkupojasta lähtien. Mutta protestanttiseen mieleen on juurtunut mässäilyn välttäminen ja Ferrari kieltämättä edustaa autoövereitä. Ajokortin hankinnan aikoihin Suomessa oli kourallinen Ferrareita kilvissä, nyt niitä lienee 200. Siinä suhteessa överit on mennyttä aikaa, mutta vaivautunutta suhtautumista näkee edelleen. Itseäni ei haittaa, eikä olisi ollut oston este.
Harkinnassa oli Ferrari, ennen kaikkea 328, mutta myös 308 ja epätoivon hetkellä 208 GTB Turbo, joka sinänsä olisi ollut omanlainen erikoisuus. Verojen välttely ei ole ainoastaan suomalainen ilmiö autoilussa. Jopa mahtava Ferrari nöyrtyi tekemään 2-litraisen ahdetun V8:n. Lopulta 328 kaatui liian korkealle nousseisiin hintoihin ja ehkä Ferrari alkoi maistua liian ilmeiseltä unelmalta. SZ oli se auto millä tökätään dougdemuroille tikku silmään. Ajatuksessa oli jotain kutkuttavaa ja joka oli vielä enemmän mitä Ferrarista olisin itselleni saanut.
Pidetään 458 vielä haaveena viimeisenä vapaasti hengittävänä ja korkealle kiertävänä keskimoottori-Ferrarina. Hintojen laskua saa odottaa vielä pitkään (jos silloinkaan). Ja kyllä, Mondial vaihekin oli, ihan samoista syistä kuin Chris Harrisilla. Viimeinen halpa Ferrari ja aito Ferrari perheauton hinnalla.
Harkinnassa oli Ferrari, ennen kaikkea 328, mutta myös 308 ja epätoivon hetkellä 208 GTB Turbo, joka sinänsä olisi ollut omanlainen erikoisuus. Verojen välttely ei ole ainoastaan suomalainen ilmiö autoilussa. Jopa mahtava Ferrari nöyrtyi tekemään 2-litraisen ahdetun V8:n. Lopulta 328 kaatui liian korkealle nousseisiin hintoihin ja ehkä Ferrari alkoi maistua liian ilmeiseltä unelmalta. SZ oli se auto millä tökätään dougdemuroille tikku silmään. Ajatuksessa oli jotain kutkuttavaa ja joka oli vielä enemmän mitä Ferrarista olisin itselleni saanut.
Pidetään 458 vielä haaveena viimeisenä vapaasti hengittävänä ja korkealle kiertävänä keskimoottori-Ferrarina. Hintojen laskua saa odottaa vielä pitkään (jos silloinkaan). Ja kyllä, Mondial vaihekin oli, ihan samoista syistä kuin Chris Harrisilla. Viimeinen halpa Ferrari ja aito Ferrari perheauton hinnalla.
Re: Ferrarista haaveiuketju
SZ (ja RZ) on kyllä kutkuttava ja vähän enemmänkin. 4C olisi samaa sarjaa nykymuodossa mutta periaatteesta en suostu maksamaan 20k€ Suomi-kilvistä.
Re: Ferrarista haaveiuketju
Muinaista sananlaskua muunnellen:
Ne, jotka haluavat näyttää, että heillä on paljon rahaa, ostavat Ferrarin. Ne, jotka haluavat näyttää, että heillä on auto, ostavat Maseratin tai Bugatin.
Ne, jotka haluavat näyttää, että heillä on paljon rahaa, ostavat Ferrarin. Ne, jotka haluavat näyttää, että heillä on auto, ostavat Maseratin tai Bugatin.
Re: Ferrarista haaveiuketju
^^ verotaulukoissa taisi aikoinaan olla peräkkäin 512 BB ja 430. Veroissa oli noin 100x ero. Tasasi hieman ostohintojen erotusta
Re: Ferrarista haaveiuketju
Olen aina ihaillut 250 Testarossoa . Eltsussa näin ekan kerran kilpaa ajamassa . Scuderia Askoliinin väreissä sininen ja valkoinen Joskus peräportti aluksesta tuli moinen vehje . Hyppäsin nopeasti vetomestarista pois ja juoksin Ferraria kohti , mutta olin liian hidas . Kateellisena katselin poistuvaa Ferraria . Arvaa harmittiko ?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Ferrarista haaveiuketju
Vanhemmat analogiset Ferrarit. Taannoin tossa mietiskelin itsekseni erään vanhemman mutta modernin Ferrarin vieressä, että mahtaa olla fiilistä. Ei ohjaus tehostinta. Ei oikeen mitään nykypäivän härpättimiä. Mutta dog-leg manuaali ja sitä vaan mietti. Tuo auto antaa varmasti kuljettajalleen enemmän mutkatiellä kuin yksikään uusi 488 tai vastaavat. Vähemmän vauhtia tuntuu enemmältä. Tunnet kaiken mitä pitää tuntea, ei mitään välissä. Kaikki mekaanista ja suoraa. Ja kun sillä lootalla oppii vaihtamaan, polkimet toimii yhteen ja vaihteet menee nätisti päälle....
Ja taannoin pääsin hieman maistamaan Ferrrarin ajamista manuaali Modenan ratin takana. Manuaali ennen kaikkea on se juttu mulle näissä. Open gated box. Se fiilis kun sillä vaan oppisi ajamaan. Se antaa varmasti aivan taivaallisen paljon. Fiilistä. Ennen kaikkea se fiilis.
Itsellä ei ole suunnitelmia Ferrareihin ikäväkyllä. Nykyinen taloustilanne ja inflaatio on ihan riittävä syy olla tekemättä mitään ylimäärästä näillä eväillä mitä elämä on tuonut. Mutta jos minulla olisi varaa. 348 tai 360 olisi tallissa. Jos sitä varaa olisi riittävästi se olisi F50 ja keltaisena. Mutta aina pitää sallia itselleen unelmointia vähän, muuten arki on niin puuduttavaa, ettei mistään tule enää mitään.
Toivotan kaikille onnea, jotka ovat omaa Ferrari haavetta toteuttamassa. Elät vain kerran. Käytä se, jos vaan taloudellisesti voit niin tehdä.
Ja taannoin pääsin hieman maistamaan Ferrrarin ajamista manuaali Modenan ratin takana. Manuaali ennen kaikkea on se juttu mulle näissä. Open gated box. Se fiilis kun sillä vaan oppisi ajamaan. Se antaa varmasti aivan taivaallisen paljon. Fiilistä. Ennen kaikkea se fiilis.
Itsellä ei ole suunnitelmia Ferrareihin ikäväkyllä. Nykyinen taloustilanne ja inflaatio on ihan riittävä syy olla tekemättä mitään ylimäärästä näillä eväillä mitä elämä on tuonut. Mutta jos minulla olisi varaa. 348 tai 360 olisi tallissa. Jos sitä varaa olisi riittävästi se olisi F50 ja keltaisena. Mutta aina pitää sallia itselleen unelmointia vähän, muuten arki on niin puuduttavaa, ettei mistään tule enää mitään.
Toivotan kaikille onnea, jotka ovat omaa Ferrari haavetta toteuttamassa. Elät vain kerran. Käytä se, jos vaan taloudellisesti voit niin tehdä.
Re: Ferrarista haaveiuketju
Ne joilla on hyvä maku ostavat klassikkon joka voi olla Alfa, Ferrari, Maserati, tai jopa Possu. Ne jotka haluavat näyttää että rahaa on paljon ostavat ehdottomasti uuden Maseratin. Eipä taida arvo pudota missään niin nopeasti...
Re: Ferrarista haaveiuketju
Nyt on viikon sisään pullahtanut Euroopan markkinoille pari alle 50k€ pyynnöllä olevaa 348:ia.
1993 eli akku edessä ja modattu alusta geometria. TB eli ei minulle. Fiksun oloinen myyntiteksti yksityiseltä Luxissa (auto Ranskan kilvissä) ja muutenkin vaikuttaa kuvauksen perusteella asialliselta autolta, hihna yliajalla. Komea puna-musta sisusta.
https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... ch-results
1991 TS Espanjassa 360 vanteilla. Ei paljon kuvausta.
https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... ch-results
1993 eli akku edessä ja modattu alusta geometria. TB eli ei minulle. Fiksun oloinen myyntiteksti yksityiseltä Luxissa (auto Ranskan kilvissä) ja muutenkin vaikuttaa kuvauksen perusteella asialliselta autolta, hihna yliajalla. Komea puna-musta sisusta.
https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... ch-results
1991 TS Espanjassa 360 vanteilla. Ei paljon kuvausta.
https://www.autoscout24.com/offers/ferr ... ch-results
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11207
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Ferrarista haaveiuketju
Pahoittelut offtopicista, mutta itse asiassa Doug taitaa olla niitä tubettajia, jotka SZ:n päälle ymmärtäisivät.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Ferrarista haaveiuketju
Totta, oli hyvä episodi:Vittorio Jano kirjoitti: ↑16 Kesä 2022, 08:14Pahoittelut offtopicista, mutta itse asiassa Doug taitaa olla niitä tubettajia, jotka SZ:n päälle ymmärtäisivät.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0STPzChLTU&t=667s
Re: Ferrarista haaveiuketju
Auto Dougin makuun, antaa riittävästi kommentoivaa