Mistä saa, vai saako mistään?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Pahoittelut oudosta otsikosta, en nyt vaan keksinyt tähän kohtaan kummempaakaan sen paremmin kuin valmista ketjua johon asiani työntää.

Sain verhoiltavakseni pari Recaroa. Niissä on verhoilun kiinnittämisessä käytetty erilaisia muovilistoja. Osalle listoista kuluneet 30+ vuotta ovat olleet liian raskaita ja ne on rikkoutuneet. Tarvitsisin siis korvaavat tilalle. Tarvittu määrä olisi kolme metriä.

Olen nyt käyttänyt muutaman päivän selaten nettiä ja etsien listoja verkkokaupoista. Suomesta ei tunnu saavan mistään. Ulkomailta saa, mutta a) ei toimiteta Suomeen b) rahti/tullit sun muut kustannukset ovat moninkertaiset tuotteiden hintaan nähden c) myyntierä on jotain aivan hervotonta, kuten 3000m.

Mähän tarkastelen tätä asiaa kapeakatseisesti verhoilijan / it-ammattilaisen näkökulmasta. Sama lista voi olla käytössä jossakin muussa tarkoituksessa jota en vain tiedä ja jonka alan kauppoihin ei hakuni osu. Tässä, arvon foorumilaiset, toivon teidän voivan auttaa. Meitä on eri alojen osaajia tällä foorumilla, niin jos joku tietäis mistä tällaisia listoja sais.
Listat on siis kovahkoa muovia, kumi ei tässä tarkoituksessa toimi.

Kuvat on kehnot, kohde on melko ärsyttävä kuvattava. Yhtä kaikki, ylemmän kuvan lista on leveämmältä puolen 25-30mm leveä, oliskohan tuo koukku 15mm. Paksuutta 8mm. Mittojen ei tarvitse olla just nuo, kuhan oltais tontilla.

Alemmassa kuvassa näkyvä lista on leveydeltään 20mm. Tämä tarvitsee parikseen naaraspuolisen, johon tuo lukittuu.

Kiitos, ja anteeksi.

Kuva

Kuva

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Itse olen monessa nippelissä ja nappelissa todennut helpoimmaksi mallintaa itse ja 3D-tulostaa. En vain tiedä millaista muovia tuollaisen pitäisi olla, esim. TPU tai ABS mutta heitän vain ajatuksen ilmoille. Tavan kotivehkeillä tulostettuna tosin pisin yksittäinen pätkä olisi n.30cm mutta nykyisin on jo tonnin luokassa tarjolla sellaisiakin laitteita millä voi tulostaa "loputtomasti".

Avatar
nipaka
Viestit: 2104
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Oletko Etran valikoimiin tutustunut? Kannattaa kysyä vaikka ei listalta löydy, heillä luulisi olevan tietoa muovilistoista.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos nuo on toisiinsa lukittuvia, eikä vaatimus ole 100% alkuperäisyydestä, niin luulisi löytyvän vastaavia listoja hieman toisen mallisina. 3D-tulostuttaminenkin voi olla vaihtoehto, jos sopivaa tulostusmateriaalia löytyy.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Tulostaminen vois olla ratkaisu. Eihän tuon listan mallinnus ole tekijälle hommana mikään. Varmaan niitä tulostettavia muovejakin on jo erilaisia.
Nämä listat kestää melkoista vetoa, mutta ovat silti jonkin verran taipuisia ja niitä voi ommella.
Ne tulosteet mitä mä olen saanut ihmetellä ovat niin kovaa muovia, että ommellessa katkeis neula tai se muovi murtuis.
nipaka kirjoitti:
28 Heinä 2022, 15:03
Oletko Etran valikoimiin tutustunut? Kannattaa kysyä vaikka ei listalta löydy, heillä luulisi olevan tietoa muovilistoista.
Olen, ja en. Poikkesin siis Hämeenlinnan Etrassa. Ei ollut, mutta nyt kun asiaa funtsii niin vastaus tuli ehkä hiukan turhan nopeasti. Vois käydä kysymässä toisen mielipiteen.
Tuttuja sivuja!
As-trimille tilauksen jo teinkin. Meni hienosti aina verkkokaupan viimeiseen napin painallukseen asti. Siinä kohtaa mulle kerrottiin korissani olevan tuotteita, joita ei toimiteta Suomeen.

Trimlokilla myyntierä on 75kpl 60” kankia. Mä toivon, että saan tehdä noin monet penkit, mutta en ainakaan vielä varaudu. :wink:

Olikohan tämä myyntierä stoppi Cobankin kohdalla, täytyy tarkistaa.
Oke-groupilla oli jälleenmyyjä Suomessa, mut ei nähtävästi enää ko. firmasta saamastani vastauksesta päätellen. Oken sivu ei oikein meinaa toimia, en ole saanut heidän valikoimaa näkyviin. Täytyy olla sinne suoraan yhteydessä ja tiedustella.

Kiitos näistä tähänastisista!

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Mistä saa, vai saako mistään?

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Olen, ja en. Poikkesin siis Hämeenlinnan Etrassa. Ei ollut, mutta nyt kun asiaa funtsii niin vastaus tuli ehkä hiukan turhan nopeasti. Vois käydä kysymässä toisen mielipiteen.
Kokeile mennä työpaikan logoilla olevassa vaatetuksessa, tai vielä parempi jos saisi jonkun ison asiakkaan logoilla olevan takin lainaan. :)

Tullut ihan silloisen työnantajan kuteissa etran myyjältä tuo "ei ole" vastaus suoraan, ilman että myyjä olisi asia mistään tarkastanut.
Oltiin kai liian pieni asiakas.

Tosin ihan itelle tai nykyisissä töissä halpaa kamaa ostaessa olen vastavuoroisesti saanut monesti hyvää palvelua Etrasta. (eri toimipiste kuin ylläoleva)
Suoraan vaan suoraa

Vastaa Viestiin