P065A-68

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5444
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

P065A-68

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vaimon 500 Twinairin ensimmäinen katsastus alkaa olla ajankohtainen, joten tarkistusta tekemään. Tiedossa olikin jo ilmoitus takasumuvalon toimimattomuudesta, muusta ei ollut mitään merkkiä. Koodien luku kuitenkin paljasti otsikossa mainitun koodin P065A-68 "Intelligent alternator (IAM)". MultiECUScan ei osannut tuosta kertoa enempää, tosin minulla ei ihan viimeisin versio olekaan. Nollaamisen jälkeen palasi aina välittömästi takaisin. Akussa olevat kaapelit (useampia tätä älykästä latausta varten) tuli tarkisteltua, mutta ei vaan mikään auta.

Netistäkin löytyi olemattomasti mitään järkevää juttua. Yksi Giulia oli, josta oli kaukovalonheittimestä katkennut piuha, jonka korjaaminen korjasi myös tuon koodin.

Se takasumuvalo. :idea:

Kesällä asentelin vetokoukun, ja oli ilmeisesti liitin jäänyt huonosti kiinni, ja irronnut. Liitin kiinni, ja valo palaa.

Ja nyt sen älykkään latauksen koodinkin sai nollattua. Älykäs lataus näköjään haluaa saada tiedon kaikesta mahdollisesta. Jospa tästä olisi apua jollekin asian kanssa painivalle. Tragicomin nykyisen linjauksen mukaanhan ihan mikä tahansa vikakoodi on automaattinen hylkäys, vaikka olisi meikkipeilin taustavalosta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja Tiige »

mutt kirjoitti:
15 Syys 2022, 18:55
Tragicomin nykyisen linjauksen mukaanhan ihan mikä tahansa vikakoodi on automaattinen hylkäys, vaikka olisi meikkipeilin taustavalosta.
Koskas tämä on muuttunut? Ennenhän se oli että päästöihin liittyvä koodi aiheutti hylyn. Koodit luetaan kuitenkin ilmeisesti vain moottorinojauksesta?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1567
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tiige kirjoitti:
15 Syys 2022, 19:45
mutt kirjoitti:
15 Syys 2022, 18:55
Tragicomin nykyisen linjauksen mukaanhan ihan mikä tahansa vikakoodi on automaattinen hylkäys, vaikka olisi meikkipeilin taustavalosta.
Koskas tämä on muuttunut? Ennenhän se oli että päästöihin liittyvä koodi aiheutti hylyn. Koodit luetaan kuitenkin ilmeisesti vain moottorinojauksesta?
Minäkin olen tässä uskossa, että päästöihin vaikuttavat eli moottorinohjauksen koodit aiheuttaa hylyn. Nykyautoissa (Giulia) voi olla niin paljon kaiken maailman tiedonsiirtovikakoodeja muistissa, että tuskin niitä edes luetaan.

Avatar
Tiige
Viestit: 2844
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ja sai ennen siellä moottorinohjauksessakin olla vikakoodi kunhan ei liittynyt mitenkään päästöihin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
mutt
Viestit: 5444
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja mutt »

viewtopic.php?t=33815

Asiassa on kahta koulukuntaa. Ilmeisesti myös katsastajissa, sillä tiedän kyllä hylätyn autoja, joiden vikakoodi on viitannut vikaan, joka ei liity päästöihin eikä turvallisuuteen millään tavalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja palkus »

P0001-P0499 ja P0650 ( valo) aiheuttavat hylyn. Myös jos valo palaa niin hylky, olkoot koodi mikä hyvänsä. Auton valmistaja on voinut myös ilmoittaa jonkun isompinumeroisen koodin, mitä ei sallita.

Isojötsissä oli ollut p0520 (öljynpaineanturi) ja siittä oli virheellisesti hylätty. Tuosta hylystä oli sitten valittanut ja homma oli oikaistu.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
mutt
Viestit: 5444
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: P065A-68

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eli vastoin vakiintunutta maailmanjärjestystä Trafilla on järkeistetty ohjeistuksia. Hyvä tietää, ja olihan tuo silti hyvä saada kuntoon.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin