Neliapilan 100-vuotisjuhlavuosi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Neliapilan 100-vuotisjuhlavuosi

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Huhtikuussa tulee 100 vuotta täyteen siitä kun Ugo Sivocci maalautti ensimmäistä kertaa neliapilan valkoiselle neliöpohjalle Alfa Romeo RL kilpa-autoonsa ja voitti ensimmäistä kertaa kisan. Mies joka oli tuomittu ikuiseksi kakkoseksi. Saman vuoden syksyllä hän oli testaamassa toista Alfan kilpa-autoa muttei neliapilaa ollut maalattu auton kylkeen ja hän kuoli ulosajossa. Siitä lähtien kaikki Alfa Romeon kilpa-autot on varustettu valkoisen kolmion päälle (neljän kuskin sijaan oli enää kolme jäljellä Sivoccin kuoleman jälkeen) maalatulla neliapilalla. Sama levisi henkilöautopuolelle 60-luvulla.

Kiinnostaa saisivatko jotakin isompaa juhlaa tälle vuodelle. Giulia ja Stelvio uudistettiin jo niitten QV versiot saa nyt valittua montrealin vihreänä. Ehkä Tonalen QV version esittely?

Vaikka omat QV lätkäni ovatkin vain tyyliteltyjä muovilätkiä arvostan jotenkin niitten alkuperää. Pidän historiassa myös siitä miten monet todella hienot asiat usein syntyvät sattumalta vain muutaman ihmisen jääräpäisyyden ansiosta. Sen hetkisen paradigman murtamiseen tarvitaan erityisiä ihmisiä.

Herättääkö Alfa Romeon historia tunteita muissa?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Neliapilan 100-vuotisjuhlavuosi

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toki. Historia täynnä loistavia malleja ja uskon nykyistenkin edustavan ihan Alfaa. Spider on QV merkattu tehtaalla mutta ei edusta sitä QV ajatusta mikä merkin hengen takana.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin