Vois tuohon Lybraan vaihtaa jakohihnan ei kilometrien vuoksi, mut ajan. Jos oikasis sen verran et vaihtais vaan hihnan, koska kiristimet ja vesipumppu kyl kestää sen 90 tonnia. Tasapainoakselit vois jättää huilaamaan.
Onko joku halkaissut jakohihnan käydessä? Olis meinaan tehokas tapa, puolet pois ja uusi hihna puoliksi hihnapyörille, sitten loput vanhasta hihnasta poikki ja änkee hihnan kokonaan hihnapyörille. Vanhan hihnan selän varmaan saa helposti halki, mut miten mahtaa hampaat tärittää mattoveistä?
Vai sattuuko leukaan? Onko urbaanilegendaa tuo hihnan halkaisu?
Pelkkä hihnanvaihto.
Valvoja: Moderators
- TeroV.
- Viestit: 546
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pelkkä hihnanvaihto.
Kuulostaa aika riskaabelilta hommalta sipaista remmi halki vauhdissa... Youtubesta löytyi samasta remminvaihtotekniikasta versio, jossa halkaisu tehdään rälläkällä konetta käsin kiertäen:
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
Kumiputua tuossa hommassa tietysti syntyy aika tavalla.
EDIT: Fuzz Townshend näyttää tekevän halkaisun mattopuukolla pätkä pätkältä, ei pyörivään koneeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=Tti7sGU1dOA
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
Kumiputua tuossa hommassa tietysti syntyy aika tavalla.
EDIT: Fuzz Townshend näyttää tekevän halkaisun mattopuukolla pätkä pätkältä, ei pyörivään koneeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=Tti7sGU1dOA
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Pelkkä hihnanvaihto.
Tuo hihnan halkaisu konetta pyörittämällä olis kyllä ihan jees homma, näyttää halkeavan aika vaivattomasti. Millän ei viittis alkaa koko remppaa tekemään, vaikka se nyt ei ihan mahdoton olekkaan ja ajoituksenmuunnin raksuttelee vielä niin vähän et se saa olla.