Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Moroja
Kun vaimo tuossa pian pääsee eläkkeelle niin yhden käyttiksen ja mahdollisesti
kahden - 3 harrasteauton taktiikka on noin puolen vuoden päästä harkinnassa.
Eli 500e saanee mennä myyntiin, ehkä
Kun meikällä aikaisemmin ei ole ollut V8- autoa eikä penaria niin 645 Ci tai 650i- mallit kiinnostavat.
Kahta yksilöä jo koeajettu. Sitten on vaihtoehtoina tuo kiinnostavin ja kaunein Mersu ikuna eli
CLS 500:Na tai sitten ihan 2010- Porschen vastaava 4- ovinen coupe, ehkä hinnat- alkaen
moottorilla.
Tarkoitus rauhassa koeajaa eri yksilöitä noin 15- 30 Teur hintaluokassa.
Ja jos raadilla on kokemuksia noista niin vapaa on sana
Alfallahan ei ole oikein itseäni kiinnostavia coupeja, Brera ei vain sytytä
ja kun Giuliasta ei moista ole tehty…kun takaveto- Coupé on haussa.
Kun vaimo tuossa pian pääsee eläkkeelle niin yhden käyttiksen ja mahdollisesti
kahden - 3 harrasteauton taktiikka on noin puolen vuoden päästä harkinnassa.
Eli 500e saanee mennä myyntiin, ehkä
Kun meikällä aikaisemmin ei ole ollut V8- autoa eikä penaria niin 645 Ci tai 650i- mallit kiinnostavat.
Kahta yksilöä jo koeajettu. Sitten on vaihtoehtoina tuo kiinnostavin ja kaunein Mersu ikuna eli
CLS 500:Na tai sitten ihan 2010- Porschen vastaava 4- ovinen coupe, ehkä hinnat- alkaen
moottorilla.
Tarkoitus rauhassa koeajaa eri yksilöitä noin 15- 30 Teur hintaluokassa.
Ja jos raadilla on kokemuksia noista niin vapaa on sana
Alfallahan ei ole oikein itseäni kiinnostavia coupeja, Brera ei vain sytytä
ja kun Giuliasta ei moista ole tehty…kun takaveto- Coupé on haussa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Isola
- Viestit: 2064
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Saisihan siihen rahaan jo Quattroporte V:nkin. Menee tosin hintahaarukan ylärajan tuntumaan ja vaihteisto on siihen hintaan vielä useimmiten Duoselect, jonka kytkinjumppa ei ole aivan halpa. ZF-lootaisiakin tosin saa jo alle 30 ison rahan.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Maserati ei oikein merkkinä nappaa minulle. Se myös on liian italo- ylläpidon kannalta. Spider riittää mulle italoista
Toki Mersu olisi järkevin noista vaihtoehdoista, mutta Porsche jännittävin.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Itselläni on ollut nuo kaikki ja tykkään aina vaan Panamerasta ja CLS:stä. Panamerasta järkevin olisi facelit diesel, siinä on suorituskyky, matkustusmukavuus taloudellisuus samassa paketissa. Panamerasta riittää pikkukoneinenkin fiilistelyyn, vapari V8 ei tarjoa mitään ihmeellistä. Turbo olisi sitten se kaikista kivoin. CLS:n voi ostaa millä tekniikalla vaan, paitsi pikkudieselinä.
Autokaupan ammattilainen
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Oliko Panamera sulla tuo pikkukoneinen eli v6 3,6- litrainen? Mitään ongelmia matkalla ?HANU kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 21:41Itselläni on ollut nuo kaikki ja tykkään aina vaan Panamerasta ja CLS:stä. Panamerasta järkevin olisi facelit diesel, siinä on suorituskyky, matkustusmukavuus taloudellisuus samassa paketissa. Panamerasta riittää pikkukoneinenkin fiilistelyyn, vapari V8 ei tarjoa mitään ihmeellistä. Turbo olisi sitten se kaikista kivoin. CLS:n voi ostaa millä tekniikalla vaan, paitsi pikkudieselinä.
Jos hyvin käy koeajan huomenissa tuollaisen n. 190 tkm ajetun.
Ylläpitoon toki Porschella saa varata reippaan tonnin esim. jarrukierrokseen,
rengassetit alkaen myös yli tonnin yms. Moottori esim. kuitenkin jo ihan eri maata
kuin esim. hinnat alkaen 911 eli 996- mallissa, joissa varsinkin 3,4 l-pikku6- boxerissa monia
kalliita kirjainyhdistelmäongelmia plus nikasil- sylinteriputkien kulumisia vanhemmiten.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Wanhalla kollegallani oli aikanaan CL Mersuja 2000-luvun alussa kun olivat uusia. Ja silloinkin ylläpito oli kallista. Jostain syystä V12 koneessa meni parikin kertaa puola. En enää muista mitä maksoi mutta jotain niskakarvat pystyyn nostattavaa se oli.
BMW V8 koneissa jo aikaan ennen turbojakin oli ongelmia, ainakin USA:n puolella ja ainakin N62 sukupolvessa. Jälleenkin kollegat kiroilivat aihetta.
Ehkä Luigi ei loppupelissä olisi sen kummallisempi?
EDIT: Luin huolimattomasti. Siis hakusessa CLS eikä CL.
Viimeksi muokannut FinPat, 07 Maalis 2024, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Itselläni oli V8 koneinen 4-veto supervarusteilla ja Suomi-autona. Auto taitaa olla nytkin Nettiautossa myynnissä. Sitten toisen kerran minulla oli 2014 mallinen plugari. Porschessa on aina kiva fiilis kun sellaisella ajelee. Itselläni ei niissä ollut mitää murheita, mutta ei minulle ole ollut missään muussakaan autossa pl. 640 GranCoupe Bemari. Siinä oli jakovaihteisto rikki.Jiitee kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 22:01Oliko Panamera sulla tuo pikkukoneinen eli v6 3,6- litrainen? Mitään ongelmia matkalla ?HANU kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 21:41Itselläni on ollut nuo kaikki ja tykkään aina vaan Panamerasta ja CLS:stä. Panamerasta järkevin olisi facelit diesel, siinä on suorituskyky, matkustusmukavuus taloudellisuus samassa paketissa. Panamerasta riittää pikkukoneinenkin fiilistelyyn, vapari V8 ei tarjoa mitään ihmeellistä. Turbo olisi sitten se kaikista kivoin. CLS:n voi ostaa millä tekniikalla vaan, paitsi pikkudieselinä.
Jos hyvin käy koeajan huomenissa tuollaisen n. 190 tkm ajetun.
Ylläpitoon toki Porschella saa varata reippaan tonnin esim. jarrukierrokseen,
rengassetit alkaen myös yli tonnin yms. Moottori esim. kuitenkin jo ihan eri maata
kuin esim. hinnat alkaen 911 eli 996- mallissa, joissa varsinkin 3,4 l-pikku6- boxerissa monia
kalliita kirjainyhdistelmäongelmia plus nikasil- sylinteriputkien kulumisia vanhemmiten.
Autokaupan ammattilainen
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Mulla hajosi jakovaihteisto Mersun ML:stä, ei ollut halvin remppa ikinä…HANU kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 22:40Itselläni oli V8 koneinen 4-veto supervarusteilla ja Suomi-autona. Auto taitaa olla nytkin Nettiautossa myynnissä. Sitten toisen kerran minulla oli 2014 mallinen plugari. Porschessa on aina kiva fiilis kun sellaisella ajelee. Itselläni ei niissä ollut mitää murheita, mutta ei minulle ole ollut missään muussakaan autossa pl. 640 GranCoupe Bemari. Siinä oli jakovaihteisto rikki.Jiitee kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 22:01Oliko Panamera sulla tuo pikkukoneinen eli v6 3,6- litrainen? Mitään ongelmia matkalla ?HANU kirjoitti: ↑07 Maalis 2024, 21:41Itselläni on ollut nuo kaikki ja tykkään aina vaan Panamerasta ja CLS:stä. Panamerasta järkevin olisi facelit diesel, siinä on suorituskyky, matkustusmukavuus taloudellisuus samassa paketissa. Panamerasta riittää pikkukoneinenkin fiilistelyyn, vapari V8 ei tarjoa mitään ihmeellistä. Turbo olisi sitten se kaikista kivoin. CLS:n voi ostaa millä tekniikalla vaan, paitsi pikkudieselinä.
Jos hyvin käy koeajan huomenissa tuollaisen n. 190 tkm ajetun.
Ylläpitoon toki Porschella saa varata reippaan tonnin esim. jarrukierrokseen,
rengassetit alkaen myös yli tonnin yms. Moottori esim. kuitenkin jo ihan eri maata
kuin esim. hinnat alkaen 911 eli 996- mallissa, joissa varsinkin 3,4 l-pikku6- boxerissa monia
kalliita kirjainyhdistelmäongelmia plus nikasil- sylinteriputkien kulumisia vanhemmiten.
Mutta nyt jäsen Jiitee on hyvän äärellä. Hiukan näköjään hakee vielä mikä sydämen keskiössä nyt on - mutta kaikki vaihtoehdot hyviä, joten nyt on se usein väärin käytetty ”positiivinen ongelma” oikeasti vastassa!
Omat kaksi senttiä tähän: 39 autosta on 3 kappaletta ollut V8 moottorilla - ja ne on olleet ne kaikkein mieleenpainuvimmat! Ei lähellekään parhaita autoja, välttämättä edes suorituskykyisiä. Tai hyviä ajaa. Mutta itse en fiilistelyauton kohdalla tuohon settaukseen epäröisi, V8 olisi tärkein atribuutti kun yksilöä olisi etsimässä. Pohjalle tippuisi Panamera, perheauto ja mittasuhteet oudot.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
After market on hoitanut hyvin tuon IMS ongelman jonka jälkeen RMS:n tihkuminen ei niin haittaa. Nikasil ongelmat lähinnä taas löytyvät USA:sta koska polttoaineen laatu. Sama asia muuten BMW:n N62/N63 V8:ssa.
M96.0x ja M97.0x koneista Itse näkisin riskisimpinä 997.1 saatavilla olleen 3.8 version ja varsinkinkin jos siinä on PowerKit eli 380hp versio. Bore Scoring on ongelma johon ei ole ratkaisua löytynyt.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Ja laitetaan positiiviseen ongelmaan lisää ehdotuksia, teemana V8 takaveto, ja ihan oikea Coupe versio eli 2 ovisia. Hintahaarukka 20-40k€.
Jaguar XKR - mekaanisesti ahdettu V8
https://beta.nettiauto.com/jaguar/xkr/14171656
Corvette C6 - Legendaarinen LS-kone
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/corvette/14166635
Camaro - LS2 koneisena
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/camaro/12194886
Mustang GT - Coyote on hieno, moderni iteraatio jenkki V8:sta
https://beta.nettiauto.com/ford/mustang/14127400
Challenger - Can't go wrong with Hemi!
https://beta.nettiauto.com/dodge/challenger/14139038
M3
https://beta.nettiauto.com/bmw/m3/14151751
CL - oikea 2-ovinen coupe eikä mikään 4-ovinen wannabe
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/13694049
(Ja saa myös V12 koneella. Ja useammalla turbollakin.)
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/12241683
Jaguar XKR - mekaanisesti ahdettu V8
https://beta.nettiauto.com/jaguar/xkr/14171656
Corvette C6 - Legendaarinen LS-kone
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/corvette/14166635
Camaro - LS2 koneisena
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/camaro/12194886
Mustang GT - Coyote on hieno, moderni iteraatio jenkki V8:sta
https://beta.nettiauto.com/ford/mustang/14127400
Challenger - Can't go wrong with Hemi!
https://beta.nettiauto.com/dodge/challenger/14139038
M3
https://beta.nettiauto.com/bmw/m3/14151751
CL - oikea 2-ovinen coupe eikä mikään 4-ovinen wannabe
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/13694049
(Ja saa myös V12 koneella. Ja useammalla turbollakin.)
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/12241683
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Erinomainen kattaus.FinPat kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 09:16Ja laitetaan positiiviseen ongelmaan lisää ehdotuksia, teemana V8 takaveto, ja ihan oikea Coupe versio eli 2 ovisia. Hintahaarukka 20-40k€.
Jaguar XKR - mekaanisesti ahdettu V8
https://beta.nettiauto.com/jaguar/xkr/14171656
Corvette C6 - Legendaarinen LS-kone
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/corvette/14166635
Camaro - LS2 koneisena
https://beta.nettiauto.com/chevrolet/camaro/12194886
Mustang GT - Coyote on hieno, moderni iteraatio jenkki V8:sta
https://beta.nettiauto.com/ford/mustang/14127400
Challenger - Can't go wrong with Hemi!
https://beta.nettiauto.com/dodge/challenger/14139038
M3
https://beta.nettiauto.com/bmw/m3/14151751
CL - oikea 2-ovinen coupe eikä mikään 4-ovinen wannabe
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/13694049
(Ja saa myös V12 koneella. Ja useammalla turbollakin.)
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/12241683
Näistä mulle se olis kädet alhaalla Challenger.
Ei siksi että moderni hemispheric palotila-kansi ois jotenkin taianomainen laitos, sitä tullut vuosien varrella eri kuorissa ponnisteltua - ei se huono ole, mutta se ei ole se syy ykkössijaan. Challenger ja höpinät yhdessä on juuri niin oikea setti dorkailua, että se on jo taidetta! Vähän vastavirtaan normaalista deuchebaggerystä, ei kenenkään kaveri. Luv it!
Offtopic, iLuuri legit muokkasi sanan ”dorkailua” autocorrectilla muotoon ”sotkamolainen” kun painoin välilyöntiä!!! Mitä hlvettiä? Oon käyny Sotkamossa, ne on ihan mukavia! Omppufirmalta huti.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Meillä taas pajalla yksi m97 3.4 sylinteripintaongelman takia. Nyt tulee teräsputket ja koneen nollaus. Hintalappu 15k€+FinPat kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 08:54After market on hoitanut hyvin tuon IMS ongelman jonka jälkeen RMS:n tihkuminen ei niin haittaa. Nikasil ongelmat lähinnä taas löytyvät USA:sta koska polttoaineen laatu. Sama asia muuten BMW:n N62/N63 V8:ssa.
M96.0x ja M97.0x koneista Itse näkisin riskisimpinä 997.1 saatavilla olleen 3.8 version ja varsinkinkin jos siinä on PowerKit eli 380hp versio. Bore Scoring on ongelma johon ei ole ratkaisua löytynyt.
Eikä ajettu edes 200tkm.
-Eero
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Hyviä ehdotuksia FinPat ja Lerppu , ja aika kivan ”ongelman” äärellähän tässä ollaan.
Corvette- rintamalta C4 ja C5 jo koeajettu, c4 - yksilö oli kova ja kolho vaikkakin museoautostatuksella, ja C5 - Targa oli
muuten hyvä, mutta vaimo sattui olemaan mukana ja totesi, että eihän täältä penkistä pääse kunnolla ylös-
liian matala ( oli muuten penkki jopa 5 cm vielä madallettua 916- Spideriä matalammalla ( joka on vaimolle maksimi).
Joten kelpuutan jopa nuo. 4- ovisen coupét mukaan, ja ei se v8 mikään pakkomielle ole.
Ongelma tässä siinä mielessä, kun sähkö- Cinquecentokin on tosi kiva lajissaan…hmm
Penari nyt vahvimmillaan, koska olen jopa tykästynyt tuohon Bangle Design - perään
Vikasarja myös tsekattuna, öljyvuotoja on ja paree olisi, että se kallis jäähdytysnestevuoto
siellä V - lohkojen välissä/ takana olisi laitettu kuntoon, koska se on muuten sen MultiAir2:n hintainen remppa.
Onko havaintoja 645 vs 650 - eroista vikaantumisessa? Tuon ajan penarin infoteinmentti on toki yksi
tyypillinen vikapaikka. Myös yksi 630- malli on jo koeajettu, ja tuohan olisi taas se järkivalinta
tästä mallista koska on SE legendaarinen kutosbensarivimoottori by BMW
Corvette- rintamalta C4 ja C5 jo koeajettu, c4 - yksilö oli kova ja kolho vaikkakin museoautostatuksella, ja C5 - Targa oli
muuten hyvä, mutta vaimo sattui olemaan mukana ja totesi, että eihän täältä penkistä pääse kunnolla ylös-
liian matala ( oli muuten penkki jopa 5 cm vielä madallettua 916- Spideriä matalammalla ( joka on vaimolle maksimi).
Joten kelpuutan jopa nuo. 4- ovisen coupét mukaan, ja ei se v8 mikään pakkomielle ole.
Ongelma tässä siinä mielessä, kun sähkö- Cinquecentokin on tosi kiva lajissaan…hmm
Penari nyt vahvimmillaan, koska olen jopa tykästynyt tuohon Bangle Design - perään
Vikasarja myös tsekattuna, öljyvuotoja on ja paree olisi, että se kallis jäähdytysnestevuoto
siellä V - lohkojen välissä/ takana olisi laitettu kuntoon, koska se on muuten sen MultiAir2:n hintainen remppa.
Onko havaintoja 645 vs 650 - eroista vikaantumisessa? Tuon ajan penarin infoteinmentti on toki yksi
tyypillinen vikapaikka. Myös yksi 630- malli on jo koeajettu, ja tuohan olisi taas se järkivalinta
tästä mallista koska on SE legendaarinen kutosbensarivimoottori by BMW
Viimeksi muokannut Jiitee, 08 Maalis 2024, 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
N52 on ainakin BMW foorumien konsensuksen mukaan valovuoden tai pari edellä luotettavuudessa N62 konetta. Suora kuutonen ja BMW käyvät yhteen.
Jos kuutoset kelpaavat niin budjetiin mahtuu myös uudempia Coupeja Bangel Buttin rinnalle.
Bangle Butt (E63) referenssiksi
https://beta.nettiauto.com/bmw/630/13657454
F13 korinen mutta 3x ajettu mitä yllä
https://beta.nettiauto.com/bmw/640/14130101
F22 M235 - kivoja ajettavia, paljon tunnokkaampi ratin takaa kuin F32 jonka muodot ovat kieltämättä kauniimmat
https://beta.nettiauto.com/bmw/m235i/14134600
F32 435 - sulavat muodot
https://beta.nettiauto.com/bmw/435/13683326
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Tuon Tammisaaren vähänajetun 630:sen koeajoin jo viime kesänä, ja on vähän hold- tilassa,
koska mm. renkaat olivat ikivanhat ja kuvat olivat paremmat kuin itse auto ja huoltohistoria.
On ollut jo pari vuotta ja kahdessa eri liikkeessä myynnissä, ja pyynti ollut koko ajan sama.
Vähän ajettu ei aina ole se paras yksilö.
koska mm. renkaat olivat ikivanhat ja kuvat olivat paremmat kuin itse auto ja huoltohistoria.
On ollut jo pari vuotta ja kahdessa eri liikkeessä myynnissä, ja pyynti ollut koko ajan sama.
Vähän ajettu ei aina ole se paras yksilö.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
^Jos kerran kasin murinat eivät ole listalla kärkipäässä, niin sitten herrasmiehelle sopii kyllä f13, joka ei kärsi ikääntyvän BMW:n teinileimasta.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Agreed, F13 on tyylikäs herrasmiehen auto aivan eri tasolla kuin F32, F22 tai varsinkaan E63.lerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:31^Jos kerran kasin murinat eivät ole listalla kärkipäässä, niin sitten herrasmiehelle sopii kyllä f13, joka ei kärsi ikääntyvän BMW:n teinileimasta.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
Ja arvon pudotus on ollut rajua. Paljon autoa rahalla tarjolla. Ainoa ongelma Suomessa että saa käytännössä vain pohjamaalin värisinä koska olisihan tumma viininpunainen ihan liian räväkkä väri.
- TeroPee
- Viestit: 1562
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Huutelen vähän sivusta, osin viran puolestakin, mutta kaunis V8 -kategoriaan menee myös Audilta S5 Coupe sekä RS5 Coupe. Hintatasoja en ole katsonut, mutta lienevät ainakin ässät tuossa 15-30ke luokassa.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Mutta sitten on myös tämä. Joka on mun toinen unelma-auto C4 Corvetten lisäksi. Lieneekö ikäkysymys... https://beta.nettiauto.com/bmw/635/14082938FinPat kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:42Agreed, F13 on tyylikäs herrasmiehen auto aivan eri tasolla kuin F32, F22 tai varsinkaan E63.lerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:31^Jos kerran kasin murinat eivät ole listalla kärkipäässä, niin sitten herrasmiehelle sopii kyllä f13, joka ei kärsi ikääntyvän BMW:n teinileimasta.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
Ja arvon pudotus on ollut rajua. Paljon autoa rahalla tarjolla. Ainoa ongelma Suomessa että saa käytännössä vain pohjamaalin värisinä koska olisihan tumma viininpunainen ihan liian räväkkä väri.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Itselläni oli moinen kultaisen -80 luvun viime metreillä. Getragin dog leg lootalla. Hieno laite. Kovia ruostumaan vain, varsinkin Karmannilla kasatut. BMW:n itse tekevät hitusen parempia. Ensimmäiset E12 pohjalle rakennettuja ja loppupään tuotteet E28 pohjaisia. Tästä varsin isosta erosta huolimatta kuutosen mallisarja kulki koko ikänsä E24 koodin alla. Ehkä nyt 2020 luvulla ei enää mikään käyttöharraste.lerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:47Mutta sitten on myös tämä. Joka on mun toinen unelma-auto C4 Corvetten lisäksi. Lieneekö ikäkysymys... https://beta.nettiauto.com/bmw/635/14082938FinPat kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:42Agreed, F13 on tyylikäs herrasmiehen auto aivan eri tasolla kuin F32, F22 tai varsinkaan E63.lerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:31^Jos kerran kasin murinat eivät ole listalla kärkipäässä, niin sitten herrasmiehelle sopii kyllä f13, joka ei kärsi ikääntyvän BMW:n teinileimasta.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
Ja arvon pudotus on ollut rajua. Paljon autoa rahalla tarjolla. Ainoa ongelma Suomessa että saa käytännössä vain pohjamaalin värisinä koska olisihan tumma viininpunainen ihan liian räväkkä väri.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
RS5 on hieno auto, minulla on ollut niitä kolme. Tämän hetken hinnat alkavat Suomessa noin 34000:sta, eli on hieman yli budjetin. Auto on kyllä makea, jos sattuu vielä olemaan varustettu jollain kovaäänisemmällä putkistolla. Vakioputkisto on liian hiljainen. Lepakkopenkkejä en suosi, ne on käytössä turhan kovat ja hankalat.
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Tuo on ollut yksi omista unelma-autoista sitten teiniiänlerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:47Mutta sitten on myös tämä. Joka on mun toinen unelma-auto C4 Corvetten lisäksi. Lieneekö ikäkysymys... https://beta.nettiauto.com/bmw/635/14082938FinPat kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:42Agreed, F13 on tyylikäs herrasmiehen auto aivan eri tasolla kuin F32, F22 tai varsinkaan E63.lerppu kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 14:31^Jos kerran kasin murinat eivät ole listalla kärkipäässä, niin sitten herrasmiehelle sopii kyllä f13, joka ei kärsi ikääntyvän BMW:n teinileimasta.
En halua liikaa baijerilaista hehkuttaa, kun moiset fanfaarit voivat herkästi kääntyä itseään vastaan. Mutta onhan se nyt jumalauta näissä hinnoissa aivan ylivoimainen auto.
Ja arvon pudotus on ollut rajua. Paljon autoa rahalla tarjolla. Ainoa ongelma Suomessa että saa käytännössä vain pohjamaalin värisinä koska olisihan tumma viininpunainen ihan liian räväkkä väri.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Tuo ur-635 kyllä sytyttää enemmän kuin nämä uudet. Mites 850 ysäriltä? Alkaako olemaan liian vanha?
Saako Lexukselta jotain noihin spekseihin osuvaa?
Saako Lexukselta jotain noihin spekseihin osuvaa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Voorumilta saadun henkilökäsityksen perusteella 850 saattaa olla inasen liian jännittävä, ellei se ole ruotsalainen. 840 on hitusen varmempi valinta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Lexus pitää unohtaa näistä karkeloista.Vittorio Jano kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 18:05Tuo ur-635 kyllä sytyttää enemmän kuin nämä uudet. Mites 850 ysäriltä? Alkaako olemaan liian vanha?
Saako Lexukselta jotain noihin spekseihin osuvaa?
Autokaupan ammattilainen
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Rc-kerhokaverilla (jo eläköityneellä ) on tuo 12-syl. coupe harrasteautona museoituna, mutta ei se oikein säväytä, makuasioitahan nämä.HANU kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 18:12Lexus pitää unohtaa näistä karkeloista.Vittorio Jano kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 18:05Tuo ur-635 kyllä sytyttää enemmän kuin nämä uudet. Mites 850 ysäriltä? Alkaako olemaan liian vanha?
Saako Lexukselta jotain noihin spekseihin osuvaa?
Lexus , joo, LS-sedani koeajettuna, hieno peli President -pakkauksella, mutta kun järkevä käyttöauto ( Kia/Toyota tai vast . PHEV ) jää kuitenkin talouteen, niin riskikynnykseni on noussut harrasteautoissa Ja se on sedan. Voisi olla käyttöharraste toki jollekin.
916-Spiderini on ollut parina kesänä ihan loistava, syrjäyttänyt jo maantiemoottoripyörät( Honda vfr , Ducati St4) kokonaan ja siinä saa todella hyvää ja nautinnollista kyytiä
varsinkin mitattuna hupia per km -hinnalla. Alfa on osannut cabriot
Tosiaan coupeta ei meikällä ole ikinä vielä ollut, joten uuden äärellä, uuden äärellä... Vw Käferiä en nyt pidä 2-ovisuudestaan huolimatta coupena...
V8 (ilman turboa) ja coupe samassa paketissa ovat katoavaa kansanperinnettä, jota pitää bensalenkkarin kyllä koittaa taltioida.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
En tiedä nyt jännittävyydestä, mutta muotokieli yms. ei oikein istu makuun. Treen Autocenterillä kuunneltu mm. yhden Jaggen vastaavan moottorin (wanha XJ12 ) ääntä, voimantuotto hyvää mutta turbiinimaista. V8:n tyhjäkäynti rauhoittaa meikäläisen pulssia, tyhjentää kukkaron ja saa suun virneeseen, 840:sta en ole istunut edes kylmiä tyyppejä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Voimaa ja tyyliä https://www.nettiauto.com/porsche/928/13092215
Mulla oli aikanaan -88 manuaalina mistä tykkäsin mutta kyllä tomaatti tuon luonteeseen hyvin sopii.
Mulla oli aikanaan -88 manuaalina mistä tykkäsin mutta kyllä tomaatti tuon luonteeseen hyvin sopii.
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
RS5 Audi kannattaa pitää mielessä. Se on sisätiloiltaan tosi reilun kokoinen. Tavaratila on aika iso ja takapenkin selkänojat voi kaataa, joten kyytiin mahtuu kahden ihmisen isotkin matkatavarat. Pakoputkisto on läpillä, joten kauniin vapari veekasin mainio murina ei häiritse matka-ajossa. Auto on myös erittäin helppo ja vaivaton ajaa kaupunkiolosuhteissa ja viimeisin RS5:seni olikin vaimon työmatka kulkineena. Ja tosiaan itselläni on ollut niitä kolme kappaletta, joten ei se huono auto voi olla kun alan ammattilainen ja autoharrastaja useamman samanlaisen auton hankkii. Itselläni oli 2 alkusarjan autoa ja 1 facelift, yksi auto "lepakkopenkeillä" ja loput normipenkeillä.
Autokaupan ammattilainen
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Kaukoidän laitteet kun kerran on sydäntä ollut lähellä, niin tämmönen sitten:
https://www.nettiauto.com/hyundai/genesis/14105924
https://www.nettiauto.com/hyundai/genesis/14105924
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Genesiksen logosta tulee mieleen Aston Martin, Moto- Guzzi … hyvä logo.
Auto menee mulla luokkaan Lexus LS , S-sarja tai 700- sarja.
Auto menee mulla luokkaan Lexus LS , S-sarja tai 700- sarja.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Tuolla ylempänäkin mainittu 2. Gen XKR kannattaa käydä tyyppaamassa. On ainakin kahdelle aikuiselle riittävän tilava vaikka pidempäänkin roadtripiin ja mekaanisesti ahdettu V8 on vakionakin hyvän kuuloinen.
Kestävä perustekniikka ja konehuoneessa pitkän nokan ansiosta tilaa - eli kohtuullinen korjata jos jotain hilppeitä menee. Ja ainakin omasta mielestä aivan älyttömän tyylikäs
https://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/13684206
Tässä olisi luotettavaksi mielletyltä myyjätaholta nätti peli.
Kestävä perustekniikka ja konehuoneessa pitkän nokan ansiosta tilaa - eli kohtuullinen korjata jos jotain hilppeitä menee. Ja ainakin omasta mielestä aivan älyttömän tyylikäs
https://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/13684206
Tässä olisi luotettavaksi mielletyltä myyjätaholta nätti peli.
- palkus
- Viestit: 5517
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Penarin 650 on ihan kiva peli. Siehen kun laittaa marteliuksen hormiston, niin ei tartte suulla päristellä. Kaverilla oli tuollainen ja oli menemisen meininki
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Aikanaan oli e63 650. Omalla tavallaan mahtava laite. Design on makukysymys, mutta yhtä kiero muotoilu ja aikansa kuvastin kuten ES-30. Etsin silloin sekä 45 että 50-koneella. Aika samanlaisia taisivat vikalistoiltaan olla. Nyt varmaan katsoisin 30-koneista. V8 on kiva, mutta vakioputkella soundit sisälle hyvin maltilliset, eikä suorituskyky varsinaisesti häikäise. Hieno matka-auto, takapenkille meni alle 10-vuotias, mutta ei aikuista. Pyrkivään ajoon tuota ei kannata hankkia. Paino tuntuu ja painonsiirroissa tapahtuu yllättävän tuntuvia liikkeitä. Sisätilan muodot ovat kestäneet aikaa kohtuullisesti. Muitakin kalliita korjattavia saattaa ilmetä, omassani ohjauspylväs alkoi antamaan ensimmäisiä oireita loppuvaiheissa, valot oli aina nesteessä jne.Jiitee kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 10:45
Penari nyt vahvimmillaan, koska olen jopa tykästynyt tuohon Bangle Design - perään
Vikasarja myös tsekattuna, öljyvuotoja on ja paree olisi, että se kallis jäähdytysnestevuoto
siellä V - lohkojen välissä/ takana olisi laitettu kuntoon, koska se on muuten sen MultiAir2:n hintainen remppa.
Onko havaintoja 645 vs 650 - eroista vikaantumisessa? Tuon ajan penarin infoteinmentti on toki yksi
tyypillinen vikapaikka. Myös yksi 630- malli on jo koeajettu, ja tuohan olisi taas se järkivalinta
tästä mallista koska on SE legendaarinen kutosbensarivimoottori by BMW
Alkuperäisistä vaihtoehdoista etsisin kohtuullisen CLS 63 AMG:n jos menee budjettiin. Panamera ajajan valinta.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
^ kiitos kokemusasiantuntijan vinkeistä Bemmusta. Sikäli kiva juttu, että mm. Panameraa ja 6- sarjaa löytyy ihan lähialueelta koeajettavaksi.
Fiilishän sen sanoo, ja en nyt vanno mitään, mutta jenkkien urheiluauto vaan saattaa olla vahvana myös listalla.
Kiitos paljon kommenteista, katsellaan rauhassa n. 6- 8 kk:n aikajanassa.
Fiilishän sen sanoo, ja en nyt vanno mitään, mutta jenkkien urheiluauto vaan saattaa olla vahvana myös listalla.
Kiitos paljon kommenteista, katsellaan rauhassa n. 6- 8 kk:n aikajanassa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1562
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Tähän muuten vielä sellainen ajatus kytemään, että RS5:n on saanut myös avona, jolloin 916:n voi muuttaa lisävaluutaksi hankintaan. Toki myös 6series BMW on tehnyt avonaisia versioita.HANU kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 21:57RS5 Audi kannattaa pitää mielessä. Se on sisätiloiltaan tosi reilun kokoinen. Tavaratila on aika iso ja takapenkin selkänojat voi kaataa, joten kyytiin mahtuu kahden ihmisen isotkin matkatavarat. Pakoputkisto on läpillä, joten kauniin vapari veekasin mainio murina ei häiritse matka-ajossa. Auto on myös erittäin helppo ja vaivaton ajaa kaupunkiolosuhteissa ja viimeisin RS5:seni olikin vaimon työmatka kulkineena. Ja tosiaan itselläni on ollut niitä kolme kappaletta, joten ei se huono auto voi olla kun alan ammattilainen ja autoharrastaja useamman samanlaisen auton hankkii. Itselläni oli 2 alkusarjan autoa ja 1 facelift, yksi auto "lepakkopenkeillä" ja loput normipenkeillä.
Umpikorinen RS5 on toisaalta kauniimpi kuin avo ja tavallinen kaduntallaaja ei kiinnitä sellaiseen mitään huomiota. Saa siis ajella herraskaisen huomaamattomasti niin Salen pihaan kuin Monacon kasinolle, toisin kuin jollain vulgäärillä ameriikanautolla jossa kumpaankin paikkaan ajaminen jossain määrin tyylitöntä.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Haa - ansioituneen palstatoverin TeroPeen kanssa harvinaisesti eri mieltä - siihenhän pitää välittömästi ottaa kiinni!TeroPee kirjoitti: ↑10 Maalis 2024, 20:35Tähän muuten vielä sellainen ajatus kytemään, että RS5:n on saanut myös avona, jolloin 916:n voi muuttaa lisävaluutaksi hankintaan. Toki myös 6series BMW on tehnyt avonaisia versioita.HANU kirjoitti: ↑08 Maalis 2024, 21:57RS5 Audi kannattaa pitää mielessä. Se on sisätiloiltaan tosi reilun kokoinen. Tavaratila on aika iso ja takapenkin selkänojat voi kaataa, joten kyytiin mahtuu kahden ihmisen isotkin matkatavarat. Pakoputkisto on läpillä, joten kauniin vapari veekasin mainio murina ei häiritse matka-ajossa. Auto on myös erittäin helppo ja vaivaton ajaa kaupunkiolosuhteissa ja viimeisin RS5:seni olikin vaimon työmatka kulkineena. Ja tosiaan itselläni on ollut niitä kolme kappaletta, joten ei se huono auto voi olla kun alan ammattilainen ja autoharrastaja useamman samanlaisen auton hankkii. Itselläni oli 2 alkusarjan autoa ja 1 facelift, yksi auto "lepakkopenkeillä" ja loput normipenkeillä.
Umpikorinen RS5 on toisaalta kauniimpi kuin avo ja tavallinen kaduntallaaja ei kiinnitä sellaiseen mitään huomiota. Saa siis ajella herraskaisen huomaamattomasti niin Salen pihaan kuin Monacon kasinolle, toisin kuin jollain vulgäärillä ameriikanautolla jossa kumpaankin paikkaan ajaminen jossain määrin tyylitöntä.
RS5 alkaa olla (samoin kuin jotkut baijerilaiset automallit) siirtynyt erilaiseen ostajasegmenttiin, jossa tyylillinen leimaantuminen voi olla melko raskasta! Lisäksi superdorkalla amerikan juustopää-autolla minne tahansa ajaminen ei ole missään olosuhteissa "tyylitöntä"! Siinä on tyyliä, on katsojan silmässä onko farkkuhaalarit ja laimeasti kusenmakuinen olut hyvä asia... Tyylitöntä on ajaa Nissan cumquatilla tms tyystin välinpitämättömällä liikkumavälineellä yhtään mihinkään, siinä ei ole mitään muuta viestiä kuin siirtyminen paikasta toiseen. Mutta itseäni valkoroskainen alitehoisen V8:sin hörpötys miltei ajokelvottomaan alustaan yhdistettynä puhuttelee vahvasti! Edesmenneen suuren herrasmiehen sanoin, whiskyä miehilleni ja kaljaa hevosilleni.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Four door Corvettessa voipi olla vielä muhkeahkot autoverot tuodessa.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
^^ kiva pirssi varmaan Lerppu, mutta kun coupessa on pääosin vain 2 -ovea
Saabillahan oli se legendaarinen combi-coupe , uuden gernen aloittajako ?
Onko sitten kirvesmiehen barracuda eli VW 1600 TL coupe ?
Saabillahan oli se legendaarinen combi-coupe , uuden gernen aloittajako ?
Onko sitten kirvesmiehen barracuda eli VW 1600 TL coupe ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Onhan Standard of the World portfoliossa myös 2-ovinen Corvette versio eli XLR.
https://www.nettiauto.com/cadillac/xlr
Tosin jäsen lerppu ei taida antaa Pohjantähteet -koneelle korkeinta mahdollista suositusta. Tähän sinällään sopisi LS swap.
https://www.nettiauto.com/cadillac/xlr
Tosin jäsen lerppu ei taida antaa Pohjantähteet -koneelle korkeinta mahdollista suositusta. Tähän sinällään sopisi LS swap.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Kyllä Maailman Standardia saa ilma takaoviakin, tuossa eri hintaluokista (väistä Pohjantähteä, kokemuksen rintaääni):
https://beta.nettiauto.com/cadillac/eldorado/13411114
https://beta.nettiauto.com/cadillac/allante/13964914
https://beta.nettiauto.com/cadillac/xlr/13132017
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Hmm... caddy ja coupe samassa autossa muotokieli huomioiden on aika kaukana pinin farinan, giugiaron ja kumpp muodoista.lerppu kirjoitti: ↑18 Maalis 2024, 14:08Kyllä Maailman Standardia saa ilma takaoviakin, tuossa eri hintaluokista (väistä Pohjantähteä, kokemuksen rintaääni):
https://beta.nettiauto.com/cadillac/eldorado/13411114
https://beta.nettiauto.com/cadillac/allante/13964914
https://beta.nettiauto.com/cadillac/xlr/13132017
Jos kohdalle sattuu C4( 92-96 ) tai C5 Vette niin nuo ovat ainoat jenkit (pitkällä) listallani.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
XLR:ssä nimenomaan Pohjantähteet nokalla!
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Otsikon Panamerassakin niitä on peruskoulun laskuopin mukaan enemmän, kuin kaksi?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Joo, niin on. Mutta se on Porschen 911-muotokieli 4- ovinen coupe, sama CLS-Mesen kanssa, tykkään senkin muotokielestä.
Makuasioita, makuasioita ...
Onneksi on koko loppuvuosi aikaa fundeerata.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11293
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Arvaan että tämä ei ole vaihtoehto koska puolimoottori (plus vispilä) mutta nostan silti mielestäni 2000-luvun kauneimman coupe-Käkkylän framille. Onneksi tavaratila on perhekäyttöön liian pieni, ei tarvitse itse hankkia.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Kaunis Opel Ampera. Samaten full vispilä eli Caddy ELR on kaunis Chevy Bolt. Ampera oli hyvä auto mutta Bolt ilmeisesti ei.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11293
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Joo, tuo kuvan ELR on ”Ampera plus”.
Mutta oliko Maailman Standardilla joku pelkällä käämillä kulkeva coupekin?
Mutta oliko Maailman Standardilla joku pelkällä käämillä kulkeva coupekin?
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Seuraava hupiauto: Bmw 600- sarja, Merc CLS vai Porsche Panamera
Kappas, taas mokasin. Joo, ELR oli Ampera/Volt ja sieltä ei koskaan tullut sitä täyssähkö Coupea joka piti tulla sitten Boltin päälle. Wanhuus tulee ja muisti pettää.