Re: Nettiautosta bongattu
Lähetetty: 26 Tammi 2024, 09:21
^ Tuossa punaisessa näyttää kuvien mukaan matkustajan etuovi olevan eriparia takaoven kanssa
Myyjä itseasiassa laittoi viestiä, että takapuskuri maalattu lakkavaurion takia. Oikea takaovi ja takapuskuri on kuitenkin eri väriä mitä oikea etuovi? Ehkä tässä on vaan kaikki Alfa Rosson sävyt
On makian näköinen peli. Adapt.vakkari puuttuu, mutta kait ihminen pärjää ilman sitäkin. Pärjäsivät ihmiset keskitysleirilläkin. Varmaankin tuo auto löytyy pian ison vaihtoautokauppaketjun rivistöstä.FinPat kirjoitti: ↑02 Helmi 2024, 08:46https://beta.nettiauto.com/porsche/taycan/14095382
Kiveniskuteipillä mattapinnoitettu, sinisilmäinen Taycan. 2022 4S Cross Turismo, 75k€. Siinä on ensimmäinen omistaja realisoimassa melko korkeita pääomakuluja. Olisikohan ollut jotain 135k€ - 145k€ uutena? (https://porsche.fi/wp-content/uploads/2 ... 021_SF.pdf)
Nyt kun eMacan on juuri julkistettu ja Taycan facelift vuodettu niin 2019 - 2024 Taycaneita näyttää tulevan markkinoille paljon. Tältä pohjalta uskon että tämänkin sinällään hienon auton seuraavakin omistaja saa kirjata melko kovat pääomakulut.
On muuten harvinaisen ytimekäs, informatiivinen ja rehellinen ilmoitusteksti. Arvostan ja olisi hienoa että muidenkin vispilöiden osalta olisi samanlaisia tosielämän toimintamatkakommentteja. 2022 Taycan 4S Cross Turismon WLTP range on siis luokkaa 450km.
"Ei vaihtoa. Hintapyyntö on myyntihinta.
Upea Taycan matta PPF:llä. Todellinen range max 400km 80-90kmh nopeudella ja 250km kovilla pakkasilla. Muuten siltä väliltä."
Just uusimmassa Moblassa oli juttua sekä Fierosta että näistä Fierorrareista.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 10:17https://beta.nettiauto.com/pontiac/fiero/14103089
Fierorari projekti.
Pakko kommentoida. Otin Stelviolla tänään pienen otatuksen just tällasta Risti Matkaajaa vastaan. Useammat valot sekä yhden motarille tulon. Syvävantaalla kun oltiin niin ei ollut liikennettä vaarannettavaksi. Tietenkin Stelviolla hävisi. Varsinkin paikaltaan. MUTTA aivan liian vähän!! Niin vähän että hiukan harmittaisi jos olisin Possun puikoissa ollut… Ja se ehkä vähäsen paistoikin kanssa-autoilijan käytöksestä, meni punaisiin! Toki silleen ettei ollut autoja mailla halmeilla, mutta ei onnesta pakahtuva rattimies moiseen sentään sorru. Tai sellainen joka on juuri niistänyt italialaisen romun ja näyttänyt närhen munat / laittanut köyhälle kiven silmään. Jotenkin kyllä oletin että olisin jäänyt enemmän kuin vain hieman yli hinausköyden verran. Mutta Possumiehen käytöksestä paistoi että kaikki on pelissä, joten pakko kai se on uskoa… Ja onhan täällä toki ihan paskat kelit yms. - eli paljon muuttujia, jne. Silti! Olin aidosti vähän harmissani, tuo tarkoittaa että jos haluan mennä kovempaa kuin tällä kikkareella, niin pitää maksaa ihan hemmetisti lisää! Ja silti ei mene paljoa kovempaa. Ääh.FinPat kirjoitti: ↑02 Helmi 2024, 08:46https://beta.nettiauto.com/porsche/taycan/14095382
Kiveniskuteipillä mattapinnoitettu, sinisilmäinen Taycan. 2022 4S Cross Turismo, 75k€. Siinä on ensimmäinen omistaja realisoimassa melko korkeita pääomakuluja. Olisikohan ollut jotain 135k€ - 145k€ uutena? (https://porsche.fi/wp-content/uploads/2 ... 021_SF.pdf)
Nyt kun eMacan on juuri julkistettu ja Taycan facelift vuodettu niin 2019 - 2024 Taycaneita näyttää tulevan markkinoille paljon. Tältä pohjalta uskon että tämänkin sinällään hienon auton seuraavakin omistaja saa kirjata melko kovat pääomakulut.
On muuten harvinaisen ytimekäs, informatiivinen ja rehellinen ilmoitusteksti. Arvostan ja olisi hienoa että muidenkin vispilöiden osalta olisi samanlaisia tosielämän toimintamatkakommentteja. 2022 Taycan 4S Cross Turismon WLTP range on siis luokkaa 450km.
"Ei vaihtoa. Hintapyyntö on myyntihinta.
Upea Taycan matta PPF:llä. Todellinen range max 400km 80-90kmh nopeudella ja 250km kovilla pakkasilla. Muuten siltä väliltä."
Ai se on tollanen boastailu-auto… Eihän se nyt halvaantunut oo, mutta siihen verrattuna miltä näyttää - pitäis olla vikkelämpi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 16:03Jos kyseessä perus-RWD ristituristi niin hidashan se on patteriautoksi liikkeelle lähtemään, virallinen 0-100 km/h aika on 5.1s ja nyt talviaikaan viritetty AWD Stelvio on varmasti aika lähellä yhtä nopea.
Alle puolet ristituristin hinnasta maksava Tesla 3 LR jättää sen kauas taakse, Performance taas on tasoissa 680 hp turboristituristin kanssa.
Taycan on kiva ajaa, jopa liukkaalla. Ohjaus on tarkka ja tunnokas kuten myös alusta ja jarrut. Siinä mielessä das echte Possu. Ei vain ole mikään ohjus liikennevaloista ellei sitten hanki typerästi nimettyä Turboa tai Turbo S:ää.lerppu kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 16:56Ai se on tollanen boastailu-auto… Eihän se nyt halvaantunut oo, mutta siihen verrattuna miltä näyttää - pitäis olla vikkelämpi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 16:03Jos kyseessä perus-RWD ristituristi niin hidashan se on patteriautoksi liikkeelle lähtemään, virallinen 0-100 km/h aika on 5.1s ja nyt talviaikaan viritetty AWD Stelvio on varmasti aika lähellä yhtä nopea.
Alle puolet ristituristin hinnasta maksava Tesla 3 LR jättää sen kauas taakse, Performance taas on tasoissa 680 hp turboristituristin kanssa.
Fair point. Ja onhan se hieno. Mutta kuskin pitäisi sitten tietää mitä ajaa - eikä tuolla tavalla mieltänsä pahoittaa jos joku italo-perheauto roikkuu mukana!FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 17:00Taycan on kiva ajaa, jopa liukkaalla. Ohjaus on tarkka ja tunnokas kuten myös alusta ja jarrut. Siinä mielessä das echte Possu. Ei vain ole mikään ohjus liikennevaloista ellei sitten hanki typerästi nimettyä Turboa tai Turbo S:ää.lerppu kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 16:56Ai se on tollanen boastailu-auto… Eihän se nyt halvaantunut oo, mutta siihen verrattuna miltä näyttää - pitäis olla vikkelämpi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 16:03Jos kyseessä perus-RWD ristituristi niin hidashan se on patteriautoksi liikkeelle lähtemään, virallinen 0-100 km/h aika on 5.1s ja nyt talviaikaan viritetty AWD Stelvio on varmasti aika lähellä yhtä nopea.
Alle puolet ristituristin hinnasta maksava Tesla 3 LR jättää sen kauas taakse, Performance taas on tasoissa 680 hp turboristituristin kanssa.
Mikä toi on?Vittorio Jano kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 17:58Ei tarvitse, vaan vähemmän.
Turkulainen Porsche on kyllä komea.
MG4 Xpower
Okei… Toki jo työni puolesta tietenkin olen sitä mieltä, että Puolue on suuri! -Niin silti, vaikka tämä menisi valonnopeudella, en ottaisi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 18:17MG4 Xpower
https://www.youtube.com/watch?v=f2ikVe8IhPE
Audi e-tron GT jää jalkoihin. Eikä maksa paljon.
https://beta.nettiauto.com/hakutulokset ... 2437764193
Minulla olisi sellainen Stelvio jolla vissiin sitten pärjäilee tuollaiselle Porsaalle. Pitäisikö vajaatehoinen vaihtaa full power malliin?lerppu kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 15:26Pakko kommentoida. Otin Stelviolla tänään pienen otatuksen just tällasta Risti Matkaajaa vastaan. Useammat valot sekä yhden motarille tulon. Syvävantaalla kun oltiin niin ei ollut liikennettä vaarannettavaksi. Tietenkin Stelviolla hävisi. Varsinkin paikaltaan. MUTTA aivan liian vähän!! Niin vähän että hiukan harmittaisi jos olisin Possun puikoissa ollut… Ja se ehkä vähäsen paistoikin kanssa-autoilijan käytöksestä, meni punaisiin! Toki silleen ettei ollut autoja mailla halmeilla, mutta ei onnesta pakahtuva rattimies moiseen sentään sorru. Tai sellainen joka on juuri niistänyt italialaisen romun ja näyttänyt närhen munat / laittanut köyhälle kiven silmään. Jotenkin kyllä oletin että olisin jäänyt enemmän kuin vain hieman yli hinausköyden verran. Mutta Possumiehen käytöksestä paistoi että kaikki on pelissä, joten pakko kai se on uskoa… Ja onhan täällä toki ihan paskat kelit yms. - eli paljon muuttujia, jne. Silti! Olin aidosti vähän harmissani, tuo tarkoittaa että jos haluan mennä kovempaa kuin tällä kikkareella, niin pitää maksaa ihan hemmetisti lisää! Ja silti ei mene paljoa kovempaa. Ääh.FinPat kirjoitti: ↑02 Helmi 2024, 08:46https://beta.nettiauto.com/porsche/taycan/14095382
Kiveniskuteipillä mattapinnoitettu, sinisilmäinen Taycan. 2022 4S Cross Turismo, 75k€. Siinä on ensimmäinen omistaja realisoimassa melko korkeita pääomakuluja. Olisikohan ollut jotain 135k€ - 145k€ uutena? (https://porsche.fi/wp-content/uploads/2 ... 021_SF.pdf)
Nyt kun eMacan on juuri julkistettu ja Taycan facelift vuodettu niin 2019 - 2024 Taycaneita näyttää tulevan markkinoille paljon. Tältä pohjalta uskon että tämänkin sinällään hienon auton seuraavakin omistaja saa kirjata melko kovat pääomakulut.
On muuten harvinaisen ytimekäs, informatiivinen ja rehellinen ilmoitusteksti. Arvostan ja olisi hienoa että muidenkin vispilöiden osalta olisi samanlaisia tosielämän toimintamatkakommentteja. 2022 Taycan 4S Cross Turismon WLTP range on siis luokkaa 450km.
"Ei vaihtoa. Hintapyyntö on myyntihinta.
Upea Taycan matta PPF:llä. Todellinen range max 400km 80-90kmh nopeudella ja 250km kovilla pakkasilla. Muuten siltä väliltä."
Käytiin kesällä tuollainen MG4 Luxury koeajamassa. Hintaansa nähden aivan soiva laite kyllä. Ja nelivetona varsinkin varsin halpa. Arkikauppakassina menis aivan hyvin tässä kylillä.lerppu kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 18:27Okei… Toki jo työni puolesta tietenkin olen sitä mieltä, että Puolue on suuri! -Niin silti, vaikka tämä menisi valonnopeudella, en ottaisi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 18:17MG4 Xpower
https://www.youtube.com/watch?v=f2ikVe8IhPE
Audi e-tron GT jää jalkoihin. Eikä maksa paljon.
https://beta.nettiauto.com/hakutulokset ... 2437764193
Aika kamala
On mainiota että kaikki eivät ole luutuneita ja ennakkoluuloisia! Aion silti härkäpäisesti pitää kiinni - ihan ilman perusteita - ylimielisestä asenteestani tätä autoa kohtaan.TeroPee kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 20:55Käytiin kesällä tuollainen MG4 Luxury koeajamassa. Hintaansa nähden aivan soiva laite kyllä. Ja nelivetona varsinkin varsin halpa. Arkikauppakassina menis aivan hyvin tässä kylillä.lerppu kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 18:27Okei… Toki jo työni puolesta tietenkin olen sitä mieltä, että Puolue on suuri! -Niin silti, vaikka tämä menisi valonnopeudella, en ottaisi.FinPat kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 18:17
MG4 Xpower
https://www.youtube.com/watch?v=f2ikVe8IhPE
Audi e-tron GT jää jalkoihin. Eikä maksa paljon.
https://beta.nettiauto.com/hakutulokset ... 2437764193
Aika kamala
Jotenkin tätä kommenttia odottelin!
MG4 on saatavissa muilla markkinoilla myös 77 kWh "Extended Range" versiona jossa 520 km WLTP mutta valitettavasti Xpower on varustettu vain 64kWh akulla jolloin WLTP:kin jää alle 400km.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f ... b73d597172
Tuosta kuvakulmasta katsottuna keulassa on noin 10-15cm liikaa botoxia.FinPat kirjoitti: ↑04 Helmi 2024, 20:27Halpoja näyttäisivät oleva nassukohotetut X150 uudella 5.0L koneellakin. Sama kohtalo kuin Maserati Tipo M138 Spyderillakin.
https://beta.nettiauto.com/jaguar/xk/14107377
Sanoisin että paljon autoa rahalla.
Mulla oli S-type samalla tekniikalla millä nuo vuosituhannen vaihteen xk8 on varustettu ja pakko on kyllä kehua voimalinjaa, jopa automaattilaatikon toiminnan osalta. Toimii juuri Gt-autolle sopivalla tavalla, eli pehmeästi mutta tarvittaessa riittävän napakasti.
Muotoilullisesti X100 >> X150. Toki teknisesti uudempi parempi.
Innostumisen jälkeen tuli hieman googleteltua ja sain käsityksen että 2003 vuosimalliin on korjattu kaikki ärsyttävät viat, niin automattilaatikon, laahainten kuin vesipumpunkin osalta. Fordin osien käyttö ei myöskään heikennä osien saatavuutta. Jotain ongelmaa kaiketi etupään jousituksen rakenteessa piilee, kun iso osa käytetyistä, myynnissä olevista on tipahtanut keulasta, samalla perää nostaen. Toisaalta euroopassa on paljon autoja myynnissä 200-300 tuhannen kilomerteillä, joten siitä voi päätellä jotain käytön helppoudesta.Dfin kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 11:38Mulla oli S-type samalla tekniikalla millä nuo vuosituhannen vaihteen xk8 on varustettu ja pakko on kyllä kehua voimalinjaa, jopa automaattilaatikon toiminnan osalta. Toimii juuri Gt-autolle sopivalla tavalla, eli pehmeästi mutta tarvittaessa riittävän napakasti.
Jos vielä löytää tuon 4.0 V8:n sellaisena yksilönä johon olisi jakoketjun laahaimet yms vaihdettu päivitettyyn versioon niin on melko huoleton keksintö, sanoi sitten esson baarit mitä hyvänsä.
Vuosimalli on joskus venyvä käsite, 4.2 tai 5.0 litraa ja 6vaihteinen automaatti niin silloin noi ärsytykset poistuu. R malleissa on mersun laatikko jotka eivät ole olleet ongelmallisia vaikka olisikin 4.0 litrasen perässä. R malleissa myös termarin kotelo on alumiinia, vapaasti hengittävässä muovia jotka joskus olleet ongelmallisia.Innostumisen jälkeen tuli hieman googleteltua ja sain käsityksen että 2003 vuosimalliin on korjattu kaikki ärsyttävät viat, niin automattilaatikon, laahainten kuin vesipumpunkin osalta.
Tämähän se on monessa tyyppihaasteessa/-viassa/-ongelmassa se pihvi. Jaggen kasin jakopäässä vitsiä piristää se, että laahaimia on kaksi settiä, joista toiset (olikohan ylemmät) on kohtuu helppo vaihtaa ja ne toiset ei - joten monessa autossa on vaihdettu vaan ne helpommat, jolloin voi todeta että "on tehty laahainremppa" ja astua miinaan.
Tuossa hieman uudelleen muotoiltua perää ja kohennettua mittaristoa attille.
Nämähän olisi kaikin puolin vielä loistavampia, mutta usein muutaman ketjurempan verran kalliimpia. Hetken hurmassa meinasin jo innostua ostamaan S-type R:n käyttöpeliksi…
Kävin katsomassa ajatuksella upgradea Spideriin. Ei sytyttänyt tämä yksilö. Kuluneempi kuin 120k ajettu. Katto virttynyt ja takalasia kitattu jollain kumitahnalla. Joku syönyt rattia. Muuten hieno vaunu, paremman näköinen livenä kuin kuvissa.FinPat kirjoitti: ↑04 Helmi 2024, 20:27Halpoja näyttäisivät oleva nassukohotetut X150 uudella 5.0L koneellakin. Sama kohtalo kuin Maserati Tipo M138 Spyderillakin.
https://beta.nettiauto.com/jaguar/xk/14107377
Sanoisin että paljon autoa rahalla.
163FinPat kirjoitti: ↑09 Helmi 2024, 17:09Päivän luku 161 kpl.
Siis näin monta sähköpossua tällä hetkellä myynnissä Nettiautossa. Ja vajaat 30 kpl ajamattomia 2023-2024 mallisia maahantuojalla / jälleenmyyjällä odottamassa askelfunktion kaltaista hinnanlaskua kun Macan ja facelift alkavat valumaan kaduille.
Harry Metcalfe kuluneella viikolla analysoi sähköautojen tilannetta - ja automarkkinaa yleensä - ansiokkaan tuntuisesti yhden sinäpötkö-videollisen verran. Toki saaristolaistulokulma edellä, kuinkas muuten, mutta osuvasti kuitenkin! Taidanpa kaivaa ihan linkin tähän kun innostuin näpittämään. Tuosta: https://youtu.be/nZysvgm2_Aw?si=FdjH0xHMFzNwyJ0EFinPat kirjoitti: ↑10 Helmi 2024, 16:27163FinPat kirjoitti: ↑09 Helmi 2024, 17:09Päivän luku 161 kpl.
Siis näin monta sähköpossua tällä hetkellä myynnissä Nettiautossa. Ja vajaat 30 kpl ajamattomia 2023-2024 mallisia maahantuojalla / jälleenmyyjällä odottamassa askelfunktion kaltaista hinnanlaskua kun Macan ja facelift alkavat valumaan kaduille.
No tuo ei ole enää paha hinta. Ei tullut tätä sen kummemmin tutkittua, kun minusta tämä(kin) malli pitää olla alfared.
AutoScoutistakaan ei vielä tähän vuodenaikaan löytynyt kuin 5 kpl punaisia iso-jötsi Spidereita.
Suomea saa yleensä pitää melko hintavana paikkana. Tässä näkyy olevan poikkeus sääntöön!FinPat kirjoitti: ↑11 Helmi 2024, 09:46AutoScoutistakaan ei vielä tähän vuodenaikaan löytynyt kuin 5 kpl punaisia iso-jötsi Spidereita.
https://www.autoscout24.com/lst/alfa-ro ... tate=N%2CU
Kuten tälläkin palstalla on useasti keskusteltu, Suomessa on monessa harrasteautomerkissä ja -mallissa ns. Euroopan halvimmat hinnat koska markkina on täällä pieni ja rahallista arvostusta löytyy vain harvalle ja valitulle mallille.