Kuka tunnustaa???

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Kuka tunnustaa???

Viesti Kirjoittaja bomber »

Kävin tuolla Muukkosella eilen ja siellä oli 156:nen moottorin vaihdossa. 2,5 litranen pois ja kolme litranen tilalle... Uteliaisuuttani vain tiedustelisin kenen mahtaa olla???
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ikävä kyllä ei oo mun :(
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Erään palstaveljenhän se, harmi vaan ettei oma.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

siitä kyl ois kiva nähä kuvia.. :mrgreen: meinaakoha muuten ruveta virittämään. :twisted:
Hyvin sä vedät..

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Ei siinä vielä mitään nähtävää ollu... purettu vasta pakosarjat ja johdot...
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos omistaja ilmoittautuu niin olis kiva tietää paljonko tuollainen muutos tulee suunnilleen maksamaan noin liikkeessä tehtynä. 3-tonnisen kait käy 2,5l:n vaihteisto. Ja mitä muuta siihen pitää vaihtaa? Osa sähköistä?!
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Syksyllä kyselin Muukkoselta tuota projektia. Alle 100000km ajettu 3litran pannu josta on kutiteltu +250hv ja johon ois vaihdettu jakopään hilut tulis maksamaan alle 4000e asennettuna. 2.5 ois menny vaihdossa mutta niin pitkälle ei päästy paljonko siitä olis hyvitetty.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Täällä kolahti.

Alkuun ei ainakaan isompia virityksiä tulossa, vapaavirtaussuodin ja chippaus, ehkä myös katista taaksepäin vaihtoon. Tuo 3 litrainen kaiketi putoaa sellaisenaan 2.5:n tilalle, ECU pitää päivittää ja sen saa hoidettua tuolla chippauksella. Itse en ole tämän viri-alan profeettoja, mutta kerron lisää sen mitä ymmärrän kun projekti valmistuu.

Laitan myös fotoja albumiin, vaikka ei se pannuhuone taida siitä paljoa ulkoisesti muuttua.

Uusi kone on 8tkm ajettu, ja hinta arviolta 4500-5000 euroa töineen. Vaihtokoneesta ei paljoa hyvitystä odotettavissa, varsinkaan ilman jakohihnaa :? ...

Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa niin samalla 3 litranen keulalle. Itse en moista olisi keksinyt mutta Muukkoselta annettiin vinkki.

Alusta on toistaiseksi tehtaan alkuperäinen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Carajillo kirjoitti:Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa
Mites tuolla 2.5:lle kävi?
Jos jakohihna puuttuu, niin voisin päätellä että on remmi korkannut.
Kerroppa vaan lisää...

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

116tkm ajettu hihna petti. Monia asiaan liittyvää yksityiskohtia voisi spekuloida, mutta lopuksi syy löytyy kyllä ihan itsestä :oops: .

Eli parempiakin säästökohteita kuin hihnanvaihtokulut löytyy, jos ei sitä nyt muuten kuin kantapään kautta usko...

Mikko S.
Viestit: 26
Liittynyt: 17 Elo 2004, 16:40
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Mikko S. »

Ymmärsinkö siis oikein, että autoon ei oltu vielä kertaakaan vaihdettu jakohihnaa???
-Alfa 2.5 V6 -99-

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Kyllä oikein ymmärsit :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joillakin on paukkunut hihna jo ennen ensimmäistä määräaikaa eli 60 tkm.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Carajillo.... onkos se sun alfa hopea????
..ammattina autoslalom..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

KJS kirjoitti:Joillakin on paukkunut hihna jo ennen ensimmäistä määräaikaa eli 60 tkm.
Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä

nim vaihto edessä kuukauden sisällä :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

kumimuumi kirjoitti: onkos se sun alfa hopea????
Jep. Minä se olen, se ikuinen moottorin etsijä... :shock:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Aika pahasti OT, mutta huomasin albumistasi, että on hyvin oivallettu tuo keskiäänen paikka :wink:
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

V6 kirjoitti: Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä
Vaihtovälin puolitus alkuperäisestä 120 tkm:sta on ehdottoman tärkeää lancia-pohjaisissa neloskoneissa. Max 60 tkm. 24-tappisen V6sen hihna kestää kyllä enemmän. Voisi kai kertoa oman kokemuksen eli 98 tkm (ja viisi vuotta) ajettu hihna oli ehjä, taivuttaessa tosin huomasi että joistain kohdista hampaiden juuressa oli havaittavissa voimakasta kulumista. Hihnan kumi oli kovettunut selvästi. Tämä ei ole se ongelmakohta vaan kuten "V6" kirjoitti hirttää kiristäjä todennäköisesti ensimmäisenä. Minulla se piti jo auton ulkopuolellekin kuuluvaa "kahnausta" ja irrallaan pyöriteltäessä se pyöri todella takkuisesti. Eli pari tuhatta kilsaa lisää ja kiristimen laakeri olisi leikannut kiinni ja polttanut jakohihnan poikki.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Carajillon tarina onkin hieman erilainen... Kolmosella täydestä laulusta nokkahihna poikki, se siis mystisesti katosi koko konehuoneesta, maantieltä ja ojista.. :crazyeyes: Sitä siis ei löytynyt mistään!! Toinen kone tilattiin italiasta, mutta eräs ruudinkeksijä ex-ystäväni orivedeltä ei sitä ikinä toimittanut. Saitkos muuten jo oravan nahkoja takas? Mutta, NYT, nyt on tooosi hyvä meininki.. Etkä sitten pirussa tule mun turbojullea tiputtelemaan ens kesänä, :roll: tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy.............. :shock:
..ammattina autoslalom..

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

kumimuumi kirjoitti: tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy.............. :shock:
Kiinnostaisiko valkoinen -82 Giulietta. Olisi yksi ylimääräinen josta voisin luopua....ehkä :wink:

Kuva
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu tuosta 155 TS.n yksilöstähän olisi hyvä rakennella
giulietta turbodelta replica...

ohessa kuva aidosta yksilöstä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1536

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

HEIHEI...SEIS.... ei #%"kele mitään giuliettaa enää, yhden paalasin parista markasta ulos tieltä, ja se kyllä piisaa... tuo auto on tällä hetkellä sielä heinolan lähellä varaosina. Sellainen metalliruskea(kuulemma 2kpl tullut sen värisenä suomeen). Samalla kaverilla, joka myi omaa juliettaa lehdessä 147:na.... siis pörssissä. Kuvia on tosin kehitettynä, jos saadaan jotenkin skannattua laitetaan nekin tänne. Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:
..ammattina autoslalom..

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Carajillo kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti: onkos se sun alfa hopea????
Jep. Minä se olen, se ikuinen moottorin etsijä... :shock:
Noh, onko jo ajokokemuksia? Miltä maistuu 3.0 litrainen vakio-156:ssa?

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

kumimuumi kirjoitti:Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:
Ei siitä paljoa tarvi maksaa. Riippuu mitä haluat mukaan. Kärry on tällä hetkellä Lammilla mökin pihassa ja en ole varma pääseekö sinne autolla tällä hetkellä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Mitenhän tämä projekti päättyi? Kiinnostaa kiinnostaa 8)
Tallissa Alfan mentävä aukko

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

kumimuumi kirjoitti: Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:
Tällainen vai?

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Rosvo kirjoitti:Mitenhän tämä projekti päättyi? Kiinnostaa kiinnostaa 8)
Samoin, puntit tutisten odottelen "ensitapaamista".

Paketti on nyt Muukkosella about kasassa, eli 166:sta nypätty 3-litrainen suostui istumaan 156:n nokalle. Tarkempaa tietoa siitä kuinka paljon kenkälusikkaa sille piti näyttää, en vielä tiedä. Laitan lisäinfoa kun olen Alfan noutanut, vielä reilu viikko pitää odotella että pääsen Muukkosella käymään.

Odottavan aika on pitkä... Tai no... :drinking:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no enpä usko että ongelmia olisi ollut koska konehan on periaatteessa täysin sama eli ulkosia eroja tuskin on..

Avatar
MKT
Viestit: 682
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

90 kirjoitti:no enpä usko että ongelmia olisi ollut koska konehan on periaatteessa täysin sama eli ulkosia eroja tuskin on..
Jep, pitäisi mennä "heittämällä" paikalleen.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Miten kulukee isolla pannulla?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Carajillo kirjoitti: Tarkempaa tietoa siitä kuinka paljon kenkälusikkaa sille piti näyttää, en vielä tiedä.
Suosittelen vahvasti, että tutkit sovituksen ja asennuksen laadun tarkasti itse, kun saat auton pajalta. Vaadi, että auto koeajetaan kunnolla ennen luovutusta.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kulkupuoli kiinnostaisi myös täällä..erityisesti vertailu alkuperäisen koneen suhteen..

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Vajaan viikon ajon jälkeen voisi perstuntumalta veikata että alavääntöä on tullut enemmän kuin pelkkä laskutoimitus 3.0/2.5 -> +20% antaisi olettaa. Harmi vaan että sulaa tietä ei tahdo löytyä mistään että pääsisi kokeilemaan tosissaan kiihtyvyyttä paikaltaan. "Lentävien lähtöjen" perustella voi todeta että potkua on aivan per.....sti, varsinkin kun alla on tehtaan alkuperäinen alusta joka tykkää keventää nokkaa kiihdytettäessä -> pito karkaa ja kitkat on pian muisto vain.

Jahka tiet sulaa ja saa kesäpyörät alle niin sitten näkee paremmin miten kulkee.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Millanen operaatio mahtaa muutoskatsastus olla..vai meinaatko edes tehdä.. :-D ?

tarviiko jarruja päivittää gta kokoon tai vastaavaa...

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Onko uutta kerrottavaa koneenvaihtoprojektin tiimoilta??? :lol:

Saitko muutoskatsastettua, oliko ongelmia ja mitä lopulta vaihto maksoi?

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

burtsi kirjoitti:Onko uutta kerrottavaa koneenvaihtoprojektin tiimoilta??? :lol:

Saitko muutoskatsastettua, oliko ongelmia ja mitä lopulta vaihto maksoi?
Muistui vain mieleen kyseinen ketju. :wink:

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Onkohan tähän Carajillon projektiin uudempaa tietopäivitystä?

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Tommo kirjoitti:Onkohan tähän Carajillon projektiin uudempaa tietopäivitystä?
Ei ole kummempia tapahtunut, pitäisi muistaa penkittää joskus. Putkisto on nykyään CSC:n 156 GTA:lle tarkoitettua mallia, ja katti jokin "kisa-versio". Muuten alusta ja muut hilut vakio tavaraa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mites pito kuivilla keleillä piisaa? Torsenia kehiin :-D
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin