Eli käytännössä kyselen vapaaehtoisia hanttimiehiä ensi viikonlopuksi Virtasalmen Motoparkissa ajettaviin Sport 2000 kisoihin. Erinäköisistä sattumista johtuen vakioporukka ei oikein pääse paikalle.
Mitään erikoisia taitoja tuo homma ei välttämättä vaadi. Enemmänkin oikeaa asennetta. Kulut, matkat, majoitukset yms. hoidetaan.
Pistä pm:llä viestiä, jos kiinnostaa.
Kiinnostaako kesäinen viikonloppu moottoriurheilun parissa
Valvoja: Moderators
Kiinnostaako kesäinen viikonloppu moottoriurheilun parissa
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Tuolta www.mikalahti.info sivuilta löytyy jotain noita yleisiä kommentteja. Kuvagalleria on jäänyt päivittämättä sitten viime kevään.
Luokan teknisissä säännöissä tapahtui vuonna 2002 jälleen uudistus, joka sallisi mm. kiertokankien ja kampiakselin keventämistä. Minun autooni ei ole niitä toimenpiteitä tehty, joten se on pääosin 2001 sääntöjen tasolla. Hommaa tehdään harrastusbudjetilla. Tehossa jää noin 15 heppaa - joihinkin autoihin verrattuna huomattavasti enemmänkin.
Teholla korvaisisi jonkin verran sitä mitä kuljettajan liian vähäisellä kokemuksella menetetään kierrosajoissa. Viime vuonna ei tullut oikeastaan yhtään nappiin mennyttä kilpailua: ensimmäisessä osakilpailussa olin parhaiten vauhdissa mukana vaikkei ko. autolla ollut takana kuin 50 kierrosta toisella radalla. Loppukausi menikin, tuossa ensimmäisessä osakilpailussa tapahtuneesta melko suuresta ulosajovauriosta lähtien, teknisten ongelmien parissa.
Isommuus haittaavana tekijänä ilmenee akselinvälissä ja painossa. Talven aikana löytyi hieman kevyemmät vanteet, joilla liikapainoa saatiin pudotettua yli 10 kiloa - kuljettajasta ei ole lähtenyt edes yhtä paljoa. Vieläkin on auto+kuljettaja painossa 40 kiloa liikaa. Ja kaikkihan me voimme arvioida paljonko se vaikuttaa kierrosaikaan - puolesta jopa yli yhteen sekuntiin.
Katsotaan mikä on vauhti Motoparkissa - pitkällä suoralla ja eritoten ylämäkinousussa (ratavarikon suora) tehoero näkyy, mutta useimmat mutkat ovat ajettavia vauhdikkaita mutkia, joissa uskon auton pärjäävän.
Viime vuonna Motoparkissa vaihteisto jumittui neloselle ensimmäisessä lähdössä parin kierroksen jälkeen. Toisessa lähdössä puolittain fiksattu vaihteisto repesi lähtöviivalla. Motopark on hieno paikka ajaa ja myös katsojille takalenkki tarjoaa hyvät näkymät. Ainoa suomalainen rata, missä on vihreää ruohokenttää radan keskellä
Luokan teknisissä säännöissä tapahtui vuonna 2002 jälleen uudistus, joka sallisi mm. kiertokankien ja kampiakselin keventämistä. Minun autooni ei ole niitä toimenpiteitä tehty, joten se on pääosin 2001 sääntöjen tasolla. Hommaa tehdään harrastusbudjetilla. Tehossa jää noin 15 heppaa - joihinkin autoihin verrattuna huomattavasti enemmänkin.
Teholla korvaisisi jonkin verran sitä mitä kuljettajan liian vähäisellä kokemuksella menetetään kierrosajoissa. Viime vuonna ei tullut oikeastaan yhtään nappiin mennyttä kilpailua: ensimmäisessä osakilpailussa olin parhaiten vauhdissa mukana vaikkei ko. autolla ollut takana kuin 50 kierrosta toisella radalla. Loppukausi menikin, tuossa ensimmäisessä osakilpailussa tapahtuneesta melko suuresta ulosajovauriosta lähtien, teknisten ongelmien parissa.
Isommuus haittaavana tekijänä ilmenee akselinvälissä ja painossa. Talven aikana löytyi hieman kevyemmät vanteet, joilla liikapainoa saatiin pudotettua yli 10 kiloa - kuljettajasta ei ole lähtenyt edes yhtä paljoa. Vieläkin on auto+kuljettaja painossa 40 kiloa liikaa. Ja kaikkihan me voimme arvioida paljonko se vaikuttaa kierrosaikaan - puolesta jopa yli yhteen sekuntiin.
Katsotaan mikä on vauhti Motoparkissa - pitkällä suoralla ja eritoten ylämäkinousussa (ratavarikon suora) tehoero näkyy, mutta useimmat mutkat ovat ajettavia vauhdikkaita mutkia, joissa uskon auton pärjäävän.
Viime vuonna Motoparkissa vaihteisto jumittui neloselle ensimmäisessä lähdössä parin kierroksen jälkeen. Toisessa lähdössä puolittain fiksattu vaihteisto repesi lähtöviivalla. Motopark on hieno paikka ajaa ja myös katsojille takalenkki tarjoaa hyvät näkymät. Ainoa suomalainen rata, missä on vihreää ruohokenttää radan keskellä
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kiinnostaako kesäinen viikonloppu moottoriurheilun pari
BSTR kirjoitti:Mitään erikoisia taitoja tuo homma ei välttämättä vaadi. Enemmänkin oikeaa asennetta. Kulut, matkat, majoitukset yms. hoidetaan.
Hmm.. ymmärtäisköhän vaimontekele, jos siirtäis häitä tuon takia Itse en siis pääse,vaikka matkakin olisi melko kohtuullinen... Kerros nyt kuitenkin vähän tarkemmin minkälaista puuhaa siellä olisi tarjolla. Joku varmaan kiinnostuu kuitenkin!