Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pien poistoaine voisi olla kovaa valuuttaa, valmistajia on miljoona eikä kyllä ole omakohtaisia kokemuksia.

Toinen vaihtoehto on tietenkin hiontatahna, sen jälkeen pitää vahata tietenkin uudelleen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tätä joskus käyttänyt, varsin tehokasta ja haisee ihan liuottimelle/bensalle.
http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php#
ja sieltä Intensive Tar Remover.
tai suoralinkki
http://www.autokem.fi/tuotteet_intensetar.php
Riippuen tietysti mitä lika on.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

astronautti kirjoitti:Milläs lähtisi sellaset erittäin pinttyneet liat helmoista?(autoliike kiillottanu auton, eivätkä hyvin huolellisesti ole puhdistaneet) Claybarit ainakin tulleet mieleen, mutta en sitten niistä mitään tiedäkkään.
Claybar on paras ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

DaViega kirjoitti:Pien poistoaine voisi olla kovaa valuuttaa, valmistajia on miljoona eikä kyllä ole omakohtaisia kokemuksia.

Toinen vaihtoehto on tietenkin hiontatahna, sen jälkeen pitää vahata tietenkin uudelleen
Vahata pitää pien poiston jälkeen jokatapauksessa, otti ne pois millä vaan. Piki on lujemmin pinnassa kuin vaha. :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Lähteekö Claybarilla Maalipöly pois? Jotain muuta hyvää konstia? Nyt on kokeiltu tinneriä, menzernan Power finish hienoa tahnaa koneella ja Fareglan G3sta käsin. Tuo Farecla on ainut joka tuntuu jotenkin purevan, mutta on pirun työläs. Maalipölyä pitäisi kuitenkin poistaa etulokasuojasta, katosta ja konepellistä. Jälleen kerran tein itse ja säästin hirvittävän summan rahaa. :crazyeyes: Aikasemmin maalaillu spraylla ja sen maalipöly lähtee niin helposti, että ei tullut paneuduttua tuohon suojaamiseen näköjään riittävästi. Pinta ei ole mikään samea, mutta pestessä huomaa tuon pölyn ja vahatessa, kun ei meinaa vaha millään irrota. :x

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kovalla claybarilla voisi lähteä. Sen jäljiltä pinnat täytyy kiillottaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Claybar, tuntuu olevan yleisempi lääke ku bepanthen... Lähtiskö kiveniskeymiin jäännyt vahakin? Puskurin kraaterit on valkosella pilkulla :crazyeyes:

Riitääköhän "imuteho" :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tarjoustalo lopettelee toimintaa Martinsillassa ja autotarvikeet myytiin -40% alella.Tuli pitkästä aikaa ostettua Korrekin tuotteita. Tänään sitten Mini laitettiin kuosiin talvea varten. Pintaan kiiltovaha Nano Shine. Hyvin lähti itikat ja kiilto suorastaan häikäisi. Aivan eri kuin Glymin punaisella. Ja työstäminen puolet helpompaa. Ja koko auton kiertäviin muoviosiin Muovikiilto Plastic Care. Nyt musta näyttää taas mustalta. Paljon helpompi käyttää kuin superloni kärjellä varustetut pullot.

-80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Ride on!

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

doublesix kirjoitti: -80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Ei nyt nimeä tule mieleen, mutta näin se aika usein on. Tuotteiden teho laskee jatkuvasti kun niiden myrkyllisyydet pitää saada alemmas ja joskus jotain tuotteita lopetetaan kokonaan.

Mothersilla on jenkeissä myynnissä fosforihappoon perustuvaa vanteenpuhdistusainetta. Lähinnä pinnavanteille tarkoitettua joka poistaa muutamassa minuutissa ruostetäplät yms. Tätä ei voi tuoda eurooppaan (kuluttajille) koska kuluttajille suunnatuissa aineissa saa olla muistaakseni max. 5% fosforihappoa (ja silloinkin se on myrkyllisimmästä päästä) ja muistaakseni tuossa Mothersin aineessa oli 25%.

25% happo antaa aineelle sen tehon ettei vaikutusta tarvitse odottaa paria minuuttia kauempaa ja 5% vaikutusajan pitäisi olla useita kymmeniä minuutteja ellei jopa tunteja!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

DaViega kirjoitti:Asiasta kukka ruukkuun: Mun etupuskuri on joskus jäännyt kivisuihkuun, maalissa pieniä reikiä joissa vaha nyt sitten 'jumissa', saako siistittyä miten? minkään sortin pesu ei tuota tulosta, tai sitten ei ole ollut tarpeeksi järeitä syövyttimiä :twisted:

Hienoa kun punanen puskuri ja valkosia kauneuspilkkuja laidoissa :crazyeyes:
Vastaan itse itselleni: silikoni spräytä (tai lähes mitä tahansa muuta ainetta, jossa pieni viskositeetti), ronskilla kädella annostellen, hetken odotus, sitten pyyhkimään ja lopuksi pesu, vaha kokkareet katoaa todella hyvin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo ei silikonispraytä maalipinnoille mielellään... hankaloittaa aika paljon jos autoa pitää maalata joskus ja vahat pysyy huonommin pinnassa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onneksi tuli tuikattua kunnon liuotinpesu heti perään. Tuossa mun etupuskurissa on sellainen seikka, ettei sitä kannata edes maalata, tällä saralla no damage done
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Pasi kirjoitti:
doublesix kirjoitti: -80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Ei nyt nimeä tule mieleen, mutta näin se aika usein on. Tuotteiden teho laskee jatkuvasti kun niiden myrkyllisyydet pitää saada alemmas ja joskus jotain tuotteita lopetetaan kokonaan.

Mothersilla on jenkeissä myynnissä fosforihappoon perustuvaa vanteenpuhdistusainetta. Lähinnä pinnavanteille tarkoitettua joka poistaa muutamassa minuutissa ruostetäplät yms. Tätä ei voi tuoda eurooppaan (kuluttajille) koska kuluttajille suunnatuissa aineissa saa olla muistaakseni max. 5% fosforihappoa (ja silloinkin se on myrkyllisimmästä päästä) ja muistaakseni tuossa Mothersin aineessa oli 25%.

25% happo antaa aineelle sen tehon ettei vaikutusta tarvitse odottaa paria minuuttia kauempaa ja 5% vaikutusajan pitäisi olla useita kymmeniä minuutteja ellei jopa tunteja!
Ostin Imatran rompetorilta viime lauantaina (16.10.2010) n. 0,5 litraa 33% fosforihappoa hintaan 7,50Eur. Sillä kuulemma lähtee hyvin ruoste ja rasva. En ole vielä ehtinyt testaamaan. Kaveri osti litran 82% fosforihappoa hintaan 10 Eur.

Pyysin myyjän käyntikortin, jos vaikka aine osoittautuu hyväksi ja tarvitsee lisää. Firma joka näitä ja muitakin happoja sekä näköjään vähän kaikkea muutakin myy on Laspek Oy:

www.laspek.com

Fosforihappoa pystyy lantraamaan vedellä....

EDIT: tuolta sivustolta Info-sivulta löytyy myös fosforihapon käyttöohje muodossa MS Word.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jeh... kannattaa tosin olla varovainen sen fosforihapon kanssa...

Jätin yhden melko ruosteisen 33 osan likoomaan yöksi...

Aamulla kipossa oli vain happoa ja ruskeaa/mustaa vaahtoa hapon pinnalla siinä kohtaa missä osa oli hapon pohjalla ollut :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfaan testattu kuukauden aikana taas viittä eri vahaa. :oops: Tänään oli vuorossa Sonax Premium Class Carnauba Care.

Kuva

Vastaavaa tavaraa kuin Glymin HD, koostuu 100 %:n puhtaasta carnaubavahasta. Hintakin on samaa luokkaa - jälleenmyyjästä riippuen 60-70 euroa.

Huomattavasti helpompi levittää kuin HD, ei tarvitse kostuttaa sientä. Ohut kerros riittää. Paksulla kerroksella saattaa jämpähtää ja kiillotus on työlästä. Kiilto on HD:n tapaan ainakin terveessä maalipinnassa huippuluokkaa, ja väri korostuu hienosti. Peittää myös kuulemma hyvin laikanjäljet.

Pakkauksessa lukee, että riittää n. 10 normaalin kokoisen auton käsittelyyn. En tiedä, mistä ovat tuon repineet, 150 autoa olisi huomattavasti lähempänä totuutta, jos vahan säilyttää oikein.

Huomenna pitäisi vahata kolarikorjauksesta valmistuva Mito; kai siihenkin pitää samaa tavaraa testata. :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Dodo Juicen 30ml "napit" riittää 2-3 vahauskertaan. Sama suhde taitaa päteä kaikkiin kiinteisiin vahoihin. Miten iso tuo purkki on?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Purkki ei ole lähettyvillä, mutta muistaakseni 200 ml. Sama suhde, mutta erikoinen tapa "laskea".

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

On muuten toosi kiva, kun auto näyttää kaksiväriseltä. Erittäin mukavaa on myös se, että sinä päivänä jona pesin alfan oli kuivaa ja aamulla herään siihen että sataa kahta kauheammin :crazyeyes:

Mutta niin asiaan, kannattaisiko ennen claybaria käyttää jotakin toista maalipintaa puhdistavaa, jotta claybari ei likaantuisi niin nopeasti, joten mikä olisi tälläinen tuote? Ainiin ja tarkoitus olisi käsillä työstää ainetta, mutta olisi hyvä että pikku naarmuja mm. konepesun jäljiltä saisi pois. Dodo juicen lime primeä tai poorboysin black holea olen miettinyt

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lime Prime tuossa sinun tapauksessa. Blackhole on enemmän filleri kuin kiillottava ja jos clayta meinaat käyttää sen jälkeen niin fillerit lähtee samantien pois.

Ja jos jaksaa käyttää, niin kannattaa käyttää. Clay säilyy pidempään käyttökunnossa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Eli siis pesu->limeprime->clay->pesu->vaha? Minulla on tuo mequn clay palanen on vaan 50g ja helmat melko pinttyneet, joten varmaankin ihan järkevää

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tätä kuivapesua en itse uskaltaisi käyttää, vaikka iltasanomat hieman kehuu.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pesu+i ... 5260744650
Iltalehdessä oli kriittisempi artikkeli, pikaisesti katsottuna netistä en löytänyt.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ostos-teeveessähän mainostettiin jo kymmenen vuotta sitten ainetta, jolla voi kuraisenkin auton huoletta vahata. Olenkin jo pitkään odottanut, koska joku neropatti dollarin kiilto silmissään keksii systeemin, jolla auton voi pestä vastaavalla tavalla.

Nyt lähtee autofiksareilta painepesurit kaatopaikalle.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

kyseinen aine toimii. eräälle sukulaiselle, joka myy nykyään kyseistä tuotetta, niin hänelle tuli maahantuoja esittelemään sitä ja pesi auton. ei naarmun naarmua tullut.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

astronautti kirjoitti:kyseinen aine toimii
ei naarmun naarmua tullut.
:lol:

"Pisteet sille", joka tienaa leipänsä myymällä tuota paskaa. Mikä on tuotteen maahantuoja?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo siis... Itse olen erittäin paljon näitä "waterless" tuotteita vastaan.

Ne toimivat naarmuttamatta ekalla kerralla, koska naarmuja muodostuu niin vähän, mutta jatkuvasti käytettynä naarmuja syntyy. Eikä tätä naarmuuntumista huomaa varsinkaan silloin jos pinnassa on jo muutenkin pientä naarmua (johon ei perus autonomistaja edes välttämättä kiinitä huomiota).

Ei se ole mitään taikuuttaa joka hajottaa kivimujun tai maagisesti "peittää" ne niin ettei muka yhtään naarmuttaisi.

Olen tavannut monia jotka ovat olleet vakuuttuneet tästä tuotteesta sen yhden kerran jälkeen kun ovat nähneet kun sitä käytetään, mutta totuus piileekin siellä 5 käyttökerran jälkeen. Tosin siinä ajassahan oma silmä tottuu ja näyttää kuin naarmuja ei olisi tullut, vaikka 1 ja 10 käyttökerran jälkeinen ero olisikin aivan järkyttävä.

Minullekkin tarjottiin näitä verkkokauppaani myyntiin, mutta kieltäydyin koska kyseessä on mielestäni rahastamiseen tarkoitettu kuluttajien huijaus tuote ja tälle linjalle en suostu lähtemään.


Ja mitä ammattilaisiin tulee, niin käyttökokemuksista olen kuullut että tuo on aiva järjettömän hidas tapa puhdistaa auto vrt. painepesu + shampoo, joten ei taida olla pelkoa että leviäisi niissä piireissä ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pasi kirjoitti:Ne toimivat naarmuttamatta ekalla kerralla, koska naarmuja muodostuu niin vähän, mutta jatkuvasti käytettynä naarmuja syntyy. Eikä tätä naarmuuntumista huomaa varsinkaan silloin jos pinnassa on jo muutenkin pientä naarmua (johon ei perus autonomistaja edes välttämättä kiinitä huomiota).

Ei se ole mitään taikuuttaa joka hajottaa kivimujun tai maagisesti "peittää" ne niin ettei muka yhtään naarmuttaisi.
Hyvä Pasi, asiahan on juuri näin!

Auton, varsinkin vaalean sellaisen voi pyyhkiä likaisenakin pelkällä rätillä, eikä siinä välttämättä huomaa mitään uutta naarmua.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Nyt se urakka on tehty! Lauantaina 5-6tuntia ahkeraa puunausta. Pesu, savestus, kolme palaa tippui maahan :-D, onneksi hain motonetistä parilla kympillä Sonaxin 200g köntin. Oli kyllä megun clay ylihintaista, sonax montakertaa halvempi ja yhtä toimiva. Kaksi pulloa lubricanttia meni. Kokonaan ei haalentumat lähteneet helmoista, mutta ero oli huomattava. Sitten Lime prime niskaan ja ihmettelemään, juice poisti pieniä naarmuja kun työsti ainetta, mutta käsin tekemällä hieman vaivalloisesti. Lopuksi pintaan ag ultra deep shine joka kyllä omasta mielestä toimi ja myös poisti sekin työstämällä pieniä naarmuja tms.
Liitteet
Albumissa pari muuta kuvaa.
Albumissa pari muuta kuvaa.
IMG_5245.jpg (60.28 KiB) Katsottu 7496 kertaa

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Jep väliaika kommenttia: tuli hehkutettua korrek nano shineä.
Pesuja tuli tehtyä normaalisti, eli jos kuraantuu, niin aina päivän päätteksi.
Nyt viimeinen 24 vrk.(4370km) pakkasta ollut+-0-24, niin pesut jääneet väliin. Tänään paine pesurilla huuhtelu ja käsin harhapesu, j......ta ei ole ikinä lähtenyt suola paska niin kevyesti irti!

Korrek rules! Hertzika rules!
Ride on!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Istuin pesurissa ja oli sitten aikaa rönklätä ja tökkiä kaikkea mihin yletty... Millä saa kiiltoa sisustan mustiin isoihin paneeleihin? etenkin 'ovipahvit' on haalistuneet. Ihan mitä tahansa tököttiähän tonne ei voi laittaa, kun on syviä uria
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

DaViega kirjoitti:Istuin pesurissa ja oli sitten aikaa rönklätä ja tökkiä kaikkea mihin yletty... Millä saa kiiltoa sisustan mustiin isoihin paneeleihin? etenkin 'ovipahvit' on haalistuneet. Ihan mitä tahansa tököttiähän tonne ei voi laittaa, kun on syviä uria
156 mattapintaiset panelit on kait hyvä pitää mattana ;)

No mutta, Mothersin Protectant aineella olen itse noita pyyhkinyt ja se ei tee pinnasta liian kiiltävää, mutta saa ne näyttämään tummemmalta (jos siis mustaan/tummaan pintaan käyttää ;).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mattaa ne ovat lähinnä ovipahvien yläreunoista ja jostain kohtia kojelautaa, mutta sitten kun siirretään katse alemmas varjoon niin on paljon tummempaa.

Oli ehkä huono valinta tuo kiilto sana tuonne ekaan viestiin :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sisäpintoihin tarkoitettua muovinhoitoainetta. Valmistajia on miljoonia; Cartec, Presta, Glymi, Pasin mainostama Mothers, jne., jne... Kaikki varmasti ajavat asiansa.

Tosiaan, mitään kiiltoa noiden ei kuulukkaan antaa, vaan palauttaa alkuperäinen väri.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ei avata uutta ketjua, vaan laitetaan tänne.

Eli jos palstalle on 00790 postinumeroalueella asuvia henkilöitä, on heidän käytössään suhteellisen huokeaa maksua vastaan asukastalo Motti, joka on oikein hyvä paikka harrastaa auton kevyttä tai vähän raskaampaankin huoltoa. Talossa on neljä autopaikkaa, joista yksi on tarkoitettu auton pesua varten ja yhdessä on nosturi. Ohessa talon sivut.

https://sites.google.com/a/viikki.fi/ww ... stalomotti

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »


Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640

Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^No nyt löytyi aineet, joita pintaan pyyhkäisemällä kaikkien Nettiautossa myytävien 156:ten hinnassa voi pilkun siirtää ja lisätä nollan perään.
Ride on!

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Cuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640

Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
Jep. Vain paras on kyllin hyvää.
Alfalle.
- Alfaholic -

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Pasi, kuinka hyvin tällaisella oikeasti saa vaikutusta appelsiinipintaan:

http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... knqfhovm74

Millaisen jälkikäsittelyn vaatii, jotta saa kiillon takaisin? Paikoitellen todella pahaa appelsiinia omassa autossa, eikä juuri huvittaisi vesihioa koko perhanan autoa. Jos tuollaisella saisi pahimpia pois..

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Cuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640

Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:

http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
Tuolla lisää noista aineista
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

:lol:

Tuskinpa se Alfan maali muuten muista eroaa kuin sävyltään :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Kelpaa ihan Puntolle siinä missä F40:lle :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

jeQQ kirjoitti:Pasi, kuinka hyvin tällaisella oikeasti saa vaikutusta appelsiinipintaan:

http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... knqfhovm74

Millaisen jälkikäsittelyn vaatii, jotta saa kiillon takaisin? Paikoitellen todella pahaa appelsiinia omassa autossa, eikä juuri huvittaisi vesihioa koko perhanan autoa. Jos tuollaisella saisi pahimpia pois..
Vastailen oman kokemuksen pohjalta...Jos tuolla pyrkii poistamaan aplaripintaa, niin kannattaa hankkia myös hienompia tahnoja hiomajälkien poistoon. Tuo 1000-1500 karkeus jättää aikamoiset naarmut. Kannattaisi kokeilla vesihiontaa johonkin huomaamattomampaan paikaan ja myllytellä se tuolla tahnalla ja siirtyä hienompaan jne. Lopuksi viimeistely esim. Menzernan final finish-aineella ja vahat päälle.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu näin oli tarkoitus. Eli periaattessa tuo hoitaisi "vesihiontavaiheen" mutta hieman nopeammin ja tuskattomammin. Jos vielä saisi Pasilta tarkemmat ohjeet, notta minkälaista tavaraa ja minkälaista lumppua.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kyllä tuo aplaripintaa lieventää, riippuu tietysti miten "voimakas" aaltoilu siinä pinnassa on, että kauanko joutuu työstämään.

Siis tuohan ei vastaa 1000-1500 hiomaaperia vaan tuolla pystyy poistamaan ne. Vesihionta on suotavaa jos on pahaa aplaria (se tasoittaa kuitenkin paremmin kuin kiillotusaineet).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Cuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.
Kyselin joskus noita myyntiin meille tuolta maahantuojalta. Vastaus oli että ovat niin hankalia käyttää että on parempi jos he myyvät itse kun osaavat sitten neuvoa kuluttajia :lol:

Hinnathan noissa on hatusta vedetty... ellei siellä oo joku Lady Gaga pullottamassa niitä käsityönä varaston nurkassa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ :D joo , kerron kun saan vertailua autoglymiin.
jossain oli muuten testiä, jossa puhalleltiin jopa liekillä alfa 156 maalipintaan. paras järkevänhintainen oli farecla hot wax
- Alfaholic -

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

..vai oliko se top wax, kuullostaa mielekkäämmältä ;)
- Alfaholic -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jappe kirjoitti: testiä, jossa puhalleltiin jopa liekillä alfa 156 maalipintaan
Hyvä että näitä testataan käytännön oloissa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jappe kirjoitti: testiä, jossa puhalleltiin jopa liekillä alfa 156 maalipintaan
Hyvä että näitä testataan käytännön oloissa.
no tolla kai yritettiin maximoida auringon vaikutus.
mieluummin minäkin otan vahan, joka näin rankan testin kestää ;)
- Alfaholic -

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

ei pitäis pestä autoa.. alkaa maalipinnan nykykunto kyrsimään. helmat ihan ruvella ja tuulilasin yläreuna puhkeaa kevätkukkaan ja kiveniskemät loimottaa :drinking:
200 baria vaparissa..

Vastaa Viestiin