Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

^vähän samaa onkelmaa täälläkin, mustasta konepellistä erottuu niin selvästi kiveniskut pesun/vahan jälkeen että ihan pahaa tekee...

Mutta asiaan, onkos täällä rotaryn/epäkesko-koneen käyttäjiä? Alkanut kiinnostamaan kaverin ostettua rotary ja tekisi mieli katsella lähes naarmutonta autoa :P

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tarkoitus tulevalla mustalla Giuliettalla lähteä kesällä kahden viikon reissulle Keski-Eurooppaan, ja pelottaa jo ajatus itikoiden pinttymisestä keulaan. Pelkkää keulanpesumahdollisuutta kun ei liene tarjolla joka etapilla ja vaikka vahaan keulan ja peilit vaikka erikseen juuri ennen lähtöä, ja laitan vielä hyönteissuoja-mönjän (ostettu autonhoito.comista)(joku Bug jotakin) lisäsuojaksi, niin luullakseni pinttyneitä itikanliiskoja on keulassa paljon ja auringon paistaessa vielä voi puhdistus olla hankalaa.

Onko clay bar ja liukasteena vaikkapa Mequiarsin detailer hyvä keino saada pari viikkoa olleet itikanjäljet pois? (ostin tuollaisen paketin tänään)Itse kun haluaisin homman tehdä, pelkään vähäsen viedä autoa fiksaamoon kun ei aina työn jäljestä ja mahdollisista lisäjäljistä tiedä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Laitat kunnon vahan keulaan ja vältät pimeällä ajamista, ei ne ötökät 2vko:ssa ehdi jymähtämään.

Aikoinaan valkoisella autolla kun tehtiin Euro-toureja, niin ennen lähtöä keula siveltiin Korrekilla ja jätettiin kiillottamatta. Hyvin lähti itikat ja helikopterit kk. kuluttua.

Hyvää matkaa!
Ride on!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

doublesix kirjoitti:^Laitat kunnon vahan keulaan ja vältät pimeällä ajamista, ei ne ötökät 2vko:ssa ehdi jymähtämään.

Aikoinaan valkoisella autolla kun tehtiin Euro-toureja, niin ennen lähtöä keula siveltiin Korrekilla ja jätettiin kiillottamatta. Hyvin lähti itikat ja helikopterit kk. kuluttua.

Hyvää matkaa!
Onko kukaan kokeillut Elmu-kelmua?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Niksipirkka ehdottaa sukkahousuja...

Kunnon kova vaha ja pesua tasaiseen tahtiin, mutta itseäni hiertäisi enemmänkin pysäyttämättömät kiveniskut kun pehmosesti lässähtävät ötökät
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arv »

MH kirjoitti:Tarkoitus tulevalla mustalla Giuliettalla lähteä kesällä kahden viikon reissulle Keski-Eurooppaan, ja pelottaa jo ajatus itikoiden pinttymisestä keulaan. Pelkkää keulanpesumahdollisuutta kun ei liene tarjolla joka etapilla ja vaikka vahaan keulan ja peilit vaikka erikseen juuri ennen lähtöä, ja laitan vielä hyönteissuoja-mönjän (ostettu autonhoito.comista)(joku Bug jotakin) lisäsuojaksi, niin luullakseni pinttyneitä itikanliiskoja on keulassa paljon ja auringon paistaessa vielä voi puhdistus olla hankalaa.

Onko clay bar ja liukasteena vaikkapa Mequiarsin detailer hyvä keino saada pari viikkoa olleet itikanjäljet pois? (ostin tuollaisen paketin tänään)Itse kun haluaisin homman tehdä, pelkään vähäsen viedä autoa fiksaamoon kun ei aina työn jäljestä ja mahdollisista lisäjäljistä tiedä.
Vanha kunnon mäntysuopa; vettä ja suopaa suihkepulloon, suihkutus ötökänjäänteiden päälle ja antaa liuota jonkin aikaa, sitten normaali pesu. Ei kannata auringonpaisteessa tehdä eikä antaa kuivahtaa maalipinnalle.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

No jumalauta!
8)

156 käyty 4 kertaa Colliniten aineilla läpi, kyllä on meinaan päteviä mömmöjä nuo collit. Ei varmaan tartte vaihtaa vaha merkkiä enää.
Helppoja vetää vaikka kiinteitä ovatkin.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Viime viikolla tuli vahattua kaara. Ai että Juliettassa on paljon vekkejä, saumoja ja taiteellisia veistoksellisia muotoja, jotka vaativat aikaa ja kärsivällisyyttä vahatessa ja pestessä. Golffi oli siihen verrattuna saippualoota. Etenkin pesun jälkeen kuivaaminen on haasteellista; vettä valuu aina vaan noroina jostain vaikka kuinka kävisi erillisellä ovenvälisäämiskällä väliköt ja saumat läpi. Ja pääsiäisreissussa oli jo hyönteisiä liikenteessä ja niitä tuli keulaan. Pesin vasta seuraavana aamuna auton ja vaikka oli tuore vahakerros (Mequiarsin carnaubavahaa), niin pari jälkeä jäi hyttysistä keulaan. Koetin poistaa glymin punaisella vaan ei lähde. Tätä menoa vissiin pitää antautua itikanliiskaumien osalta kesän ajaksi ja kiikuttaa auto syksyllä keulan myllytykseen fiksaamoon ettei tule inhoja hankausjälkiä.

Joku on vissiin mainostanut Fairya tai mäntysuopaa tehokkaana hyönteisliikauman poistajana. Vaurioittaakohan maalipintaa muuten (esim. haalistuminen tms.)?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eipä Fairy eikä suopa maalia pilaa, mutta vaha lähtee sitten kertakäsittelyllä. Toki, jos liuos on liian vahva, niin voi jäädä harmaaksi, kuten itsellä kävi aikanaan tumman sinisen Lancian kanssa. Uusintapesu normaalilla autoshamppoolla ja uusi vaha korjasi vaivan.

Pyhinä tuli pesosen pinta vedettyä ensin Glymin punaisella ja päälle TurtleWax Original puolikiinteä vaha, jota ei enää ole vähään aikaan kaupoissa näkynyt ja kyllä kiiltää. En ole tuota vahaa pariin vuoteen laittanut, enkä muistanutkaan kuinka pätevä mömmö olikin kyseessä. Korrekin Kestovahaa ei voi edes verrata kilpparin kanssa, sen verran kaukana ovat toisistaan jo pelkän koostumuksen takia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nouko88 kirjoitti:No jumalauta!
8)

156 käyty 4 kertaa Colliniten aineilla läpi, kyllä on meinaan päteviä mömmöjä nuo collit. Ei varmaan tartte vaihtaa vaha merkkiä enää.
Helppoja vetää vaikka kiinteitä ovatkin.
Itsellä 1 kerros laitettu 6.1. colliniten 476s. ... Helmeilee edelleen komeasti :D

Fairy on tiskaukseen BTW ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ite löträsin näin:

1x 476s
- tunti väliä
1x 476s
- 2tuntia huilia
1x insulator wax
- 2tuntia taukoa
1x 915

Tietty pesut ja claybarit oli näitä ennen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itse avasin kauden ihan peruspesulla, mutta onhan jälki silti hivenen vakuuttavampaa kuin CM:n harjattoman läpi ajettuna. Muutenkin olen aika tyytyväinen värivalintaan: edellisiin (punainen, vihreä, musta) verrattuna paljon kiitollisempi pitää kunnossa.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Pasi kirjoitti: Fairy on tiskaukseen BTW ;)
Wanhaan hyvään aikaan, kun Alfat olivat vielä Alfoja ja maalit maaleja (eikä nykyisiä vesivärejä), Fairy oli erinomainen autonpesuaine. Nykyisille maalipinnoille en sitä käyttäisi edes laimeana liuoksena. Eli kuten eräs automyyjä lausahti uudehkon auton maalipintatakuukeskustelussa:
- "Ei kai tätä vain ole pesty Fairylla?"
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Mitäs arvon puleeraajat on mieltä. Onko Lime Prime turhan hankaavaa tavaraa suhteellisen uudelle pinnalle (vm. 2009)? Pinnasta löytyy kyllä pyörteitä ja muita harjapesulan todisteita, mutta olisiko Lite-versio riittänyt?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jurin kirjoitti:Mitäs arvon puleeraajat on mieltä. Onko Lime Prime turhan hankaavaa tavaraa suhteellisen uudelle pinnalle (vm. 2009)? Pinnasta löytyy kyllä pyörteitä ja muita harjapesulan todisteita, mutta olisiko Lite-versio riittänyt?
Ihan sopivaa ainetta jos on kevyitä pesukoneen jälkiä yms. Lite vain puhdistaa ja täyttää naarmuja.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?

Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Woland kirjoitti:Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?

Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Vastaan itse itselleni; käytettävyydeltään tuo Black box on aika sotkuinen, mutta lopputulos on ihan ok. Toki vanhat systeemit on lopputulokseltaan ja kokonaisuutena parempia, mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu. Pohdinta; ei kiireelliselle käsin hinkkaajalle.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Täytyy kyllä sanoa, että Meguiarsin NXT Tech Wax 2.0 on omien kokemusten mukaan pätevin ''nestemäinen markettivaha'' Itsellä ei nuo glymit ole oikeen jaksaneet pysyä pinnassa kuukauden jälkeen ja kiiltokaan ei mitenkään erikoista. Mutta perhanan perhana tuon megun kiilto ja beading on mun mielestä ihan eri maassa autoglymin kanssa 8)
Liitteet
alfa2.jpg
alfa2.jpg (104.61 KiB) Katsottu 5562 kertaa
alfa.jpg
alfa.jpg (93.56 KiB) Katsottu 5562 kertaa

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Hyvä on kokemukseni mukaan tuo Mequn NXT mutta kokeilepas astronautti seuraavan kerran vielä Mequiarsin Gold Class-nestemäistä vahaa. Se on vielä mahtavampi kiilloltaan ja kestoltaan, seassa carnaubavahaa.

Paras vaha mitä olen koskaan laittanut, ja joukossa testattu pitkäaikaisesti niin Auto Glymejä, Prestaa, Korrekkeja, Turtleja, Simonizeja jne jne.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Täytyy sekin laittaa kokeiluun joskus. Joskus sellaista mulle on kuitenkin selitetty että just siinä Gold Class-vahassa on parempi kiilto carnauban takia, mutta NXT:ssä sitten synteettisten liemien takia parempi kesto.

Noh oli miten oli rahalle vastinetta varmasti molemmat tarjoilee.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Woland kirjoitti:Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?

Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.

Vastaan itse itselleni; käytettävyydeltään tuo Black box on aika sotkuinen, mutta lopputulos on ihan ok. Toki vanhat systeemit on lopputulokseltaan ja kokonaisuutena parempia, mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu. Pohdinta; ei kiireelliselle käsin hinkkaajalle.
Mitekäs toiminut/pysynyt pinnassa? Vai meneekö samaan kastiin turtlen muiden värivahojen kanssa?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.

Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

DaViega kirjoitti:Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.

Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...

tarkoitus ei ole saivarrella... mutta pakko korjata... kyseessä ei ole kiillotuskone jos siinä käytetään mikrokuituhuppuja... niillä voi korkeintaan levittää vahan, ei paljon muuta.

Pahoitteluni vielä tästä kommentista. ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pasi kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.

Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...

tarkoitus ei ole saivarrella... mutta pakko korjata... kyseessä ei ole kiillotuskone jos siinä käytetään mikrokuituhuppuja... niillä voi korkeintaan levittää vahan, ei paljon muuta.

Pahoitteluni vielä tästä kommentista. ;)
Mitäpä tuosta, sehän on mun kysymys oikein asteltuna :mrgreen:

Huput löyty aikapäiviä sitten, joten nyt voi jo sammuttaa gooklet
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Pippin
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Loka 2011, 19:35

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pippin »

Finest kirjoitti:Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..

Eikös tossa vanajantien varressa ole teeite-halli? Ihan siinä alussa missä on joskus ollu huoltsikka?

Avatar
nurmi
Viestit: 188
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja nurmi »

Finest kirjoitti:Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..
Turengissa ainakin. Itsellä ei mitään kokemusta ko. paikasta.
http://epaper.hmlviikkouutiset.fi/produ ... pdfs/1.pdf

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Hitto olisko ollut tuo mainos. Remppapaikkaa en varsinaisesti tarvitse..
^^Käsittääkseni se Vanajantien halli on jo ainakin pari-kolme vuotta sitten suljettu. Voihan sen ohimennessä tarkistaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Turengin nesteellä on kai vielä TI-halli?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Täytyy ajaa sen kautta lenkki. Nesteen sivuilla ei ollut mainintaa.

Thelow
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Elo 2011, 22:11

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Thelow »

Viime kesä vahailtiin AG:een punaisella ja kultaisella ja pestiin saman firman vahashapoolla..

Nyt olisi aikeissa kokeilla jotain muuta merkkiä, mitä suosittelisitte?
Pientä pyöröjälkeä maalipinnassa, muuten on hyvässä kunnossa ja ei mielestäni (yhtään) haalistunut

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Dodo Juice Lime Prime + Collinite 476s
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pasi kirjoitti:Dodo Juice Lime Prime + Collinite 476s
Ääni tälle!

Thelow
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Elo 2011, 22:11

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Thelow »

Seleevä, millastas tuo kiinteä vaha on työstää?

Ja vahaa voi varmaan ylläpitää vaikka tällä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-7140" onclick="window.open(this.href);return false; ?

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Oma työtapani 476s:n kanssa on ollut levittää se kostealla liinalla yhteen paneeliin kerrallaan ja kiillottaa sitten välittömästi. Mömmö on ihan peestä hinkata jos se ehtii kuivahtaa ennen kiilloitusta. Lisäksi se on väritöntä joten kylkiä kiillottaessa saa olla tarkkana ettei jää osa pyyhkimäti.

Testailin kestoa epätieteellisesti syksyllä/talvella käyttämällä vierekkäisiin paneeleihin 476s:aa ja AG:n kultaa ja vahtimalla sitten veden helmeilyä pesujen jälkeen. 476s tuntuisi kestävän kyllä paremmin kuin AG, mutta AG:n kulta on on niin paljon nopeampi levittää ja kiillottaa että 476s on pölyttynyt kaapissa..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Liian paksu kerros.

Pois kiillottamisessa ei ole mitään ongelmaa jos levitetty kerros on tarpeeksi ohut. Sama pätee pääsääntöisesti kaikkiin kiinteisiin vahoihin.

Ja voisin vaikka väittää että liinalla levittäminen on syy liian paksuun kerrokseen. Testaa vahanlevityssientä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei tuo Glymikään mikään kovin ihanteellinen ole kiillottaa, verrattuna esim. vastaavaan vahaan, mitä itse olen paljon käyttänyt: Cartec Goldwax. Erittäin helppotöinen, ja kestävyydeltäkin oman kokemukseni mukaan parempi. Hyviä vahoja on maailma piukassa. Täytyy joskus testata noita Pasin kauppaamia Juicejakin.

Ja tosiaan, kiinteitä vahoja levitettäessä sieni on ehdoton. Nestemäisissä harso.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^^ Eipä oo ollu mitään ongelmaa kiillottaa tuota Collinitea, kun sienellä oon levitellyt. Välillä innostuksissaan tullu vahattua puoli autoa kerralla ja edelleen on onnistunut kiillotus ihan hyvin. :) Mikrokuitua kiillotusliinaksi vanhojen kalsareiden sijaan niin sekin saattaa helpottaa. :wink:

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Finest kirjoitti:^Täytyy ajaa sen kautta lenkki. Nesteen sivuilla ei ollut mainintaa.
Kyllä Turengin Nesteellä ti-halli on. Tosin olet varmaan jo Turengin lenkin ehtinyt ajellakin.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mitäs mieltä kokenut raati on näistä "värivahoista", esim. Turtlen vastaavasta?
Onko niistä mitään iloa vanhemman maalipinnan hinkkauksessa, saako sillä kiveniskemät
ja naarmut joksikin aikaa piiloon(joku paikkuukynä(kin)hän siinä tulee mukana)..?
Kun on tottunut monet vuodet tuohon "pohjamaalisen" auton auvoon niin nykyisen
käyttörieskan tummempi väripä se ei niin armahtava olekaan...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tummansiniseen kokeilin värivahalla, ja kyllähän se kiveniskemien ja valkoisten naarmujen poissapysyminen oli kovin lyhytaikaista, pari pesua harjakoneessa riitti... :wink: Hellempi pesutapa varmaan auttaisi. Värikynää ei minun putelissani ollut mukana, joku Turtlewax oli.
Niin totta tuo värin antama mielenrauha. Tumma sininen vaihtui shampanjaväriseen, niin ei ollenkaan näytä niin kurapaskaiselta ja naarmutkin pysyvät paremmin piilossa. Tuossa uudessa niitä ei juuri olekaan, ja nyt ehkä voisi vähän yrittää jopa suojella. Vanhalla ei niin väliä ollut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noita turtlenkin aineita myyneenä voin sanoa, että kannattaa jättää ostamatta ja kokeilematta. Se kiva naarmujen ja iskemienpeittokyky ei ole millään tavalla kohtuullinen vastine sille miten huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olen mielestäni tässäkin ketjussa maininnut allekirjoittaneen puleerauskorista löytyvästä Turtlewaxin puolikiinteästä vahasta vuodelta miekka ja kilpi ennen käpysotia. Varmaan kymmenen vuotta vanha peltipurkki ja ehkä kaksi kertaa vahaa vielä jäljellä olevalla. Tuossa on väkisinkin vielä jotain puhdistavia myrkkyjä, sillä esim. Glymin punainen on paperia tuon rinnalla. Sienellä kohtuuhelppo levittää ja irtoaa pinnasta vaikka kävisi koko auton kerralla ennen kiillotusta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Siis apua...mitä kaikkea mun pitäis tehdä tolle mun Alfalle? Vuosimallia 2007, mutta mulle uusi.
Osaamista, tiloja, välineitä tai osaavaa tekijää ei omasta takaa ole, joten mitä kaikkea pystyy itse tekemään, jotta Alfa pysyy kauniina ja hyvänä? Siis mitä mä, joka osaan ajaa ja tankata, pystyn tekemään...

Toistaiseksi se on käynyt vain ihan tollasessa huoltoaseman autopesussa... :oops:

Mitä helppoja hoitoaineita olis esim. noille kromiosille? Mitä pystyy tekemään helposti aluvanteille? Entä auton vahaus? Kandeeko alkaa ite räpeltämään vai minne sen voisi vielä vahattavaksi?

(Ja vissiin se pitäis viedä ruostesuojaukseenkin...)
Never regret anything that made you smile.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Jos meinaat pitää, ruostesuojauta.

Käsinpesu on ihan kivaa puuhaa ja siirryn siihen itsekin nyt, kun talven suolauksista on selvitty. Talven pesetin paria poikkeusta lukuunottamatta koneella, kun jotain maalipinnan fiksausta pitää ennen ensi talvea tehdä. Kunhan tuon likaisen auton saan käsin seuraavan kerran puhtaaksi, alan tuumia, mitä kaikkea tuo meinaa jokusen kiveniskemän siistimisen lisäksi. Se mulle sopivin vaihtoehto kun nyt vaan sattui silloin loka-marraskuussa olemaan musta. :black:
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wario »

Pasi: "huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua"

Nyt joudut Pasi kyllä ammattilaisena tarkentamaan. Oma kokemukseni mukaan värivaha saa huonon maalipinnan näyttämään melkein uudelta.
I mean how hard could it be.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Wario kirjoitti:Pasi: "huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua"

Nyt joudut Pasi kyllä ammattilaisena tarkentamaan. Oma kokemukseni mukaan värivaha saa huonon maalipinnan näyttämään melkein uudelta.
Tinneriä kun levittää auton pinnalle saa veden kivasti helmeilemään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Guenevere kirjoitti:Mitä helppoja hoitoaineita olis esim. noille kromiosille? Mitä pystyy tekemään helposti aluvanteille? Entä auton vahaus? Kandeeko alkaa ite räpeltämään vai minne sen voisi vielä vahattavaksi?

(Ja vissiin se pitäis viedä ruostesuojaukseenkin...)
Kun vahaa käsin ja seuraa purkkien ohjeita niin ei voi mennä kovin pahasti pieleen. Vahojahan löytyy joka paikasta ja joka kohteelle, motonet tai joku isompi varaosaliike niin varmana hyllyt notkuu tavaraa.

Vanhat kalsarit kannattaa jättää sinne roskikseen ja ostaa vahoja varten omat kankaat, huput tai liinat. se mitä tarviaa löytyy myös siitä vaha purkin käyttö ohjeesta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Camber »

Onkos kukaan ehtinyt kokeilemaan tuota Glymin uutta super resin polishia ? liekö todellisuudessa eroa vanhaan... :roll:
http://www.autoglym.fi/product-proddeta ... K&Range=61" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Kiinnostaisi tietää, mistä hankitte vahanne? Itse käytän autoni myllytyksessä & maalipinnan käsittelyssä Automatrixissa (suosittelen!) ja vahaan säännöllisesti Glymin "punaisella", "kultaisella" sekä "mustalla". Vahat tulee hankittua yleensä Motonetistä.

Vastaa Viestiin