Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuvan perusteella vaikee sanoo, mutta saattaa olla pesuaine mikä on polttanut pintaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo, varmaan jotain sellaista vammaa kyseessä. Pitää kokeilla tuota Marcuksen suosittelemaa tököttiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Suosittelen Würthin Kumi+muovihoidon lisäksi Autoglymin Vinyl & Rubber Carea.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nämä mainitut tökötit ei tee mitään muuta kuin "rasvaa" sen pinnan hetkeksi aikaa.

Jos kyseessä on (niin kuin Cuorekin tuossa komppasi) aineista johtuva haalistuma, ei ne tule lähtemään mihinkään noilla aineilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No ei ne varmaan pois lähde, mutta jos nyt piiloon saisi.

Aika paljon skraaduja tuli esiin, kun ajoin marketin pesulan läpi. Siinä valkoisessa oli kyllä puolensa. No, mitäpä noista liikoja stressaamaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Vittorio Jano kirjoitti:No ei ne varmaan pois lähde, mutta jos nyt piiloon saisi.

Aika paljon skraaduja tuli esiin, kun ajoin marketin pesulan läpi. Siinä valkoisessa oli kyllä puolensa. No, mitäpä noista liikoja stressaamaan.
Eli päällä oli fillereitä sisältävä vaha joka häivytti niitä (mikro)naarmuja ja nyt markettipesun liuotin sitten poisti sen vahan..
Kiillottamalla ne lähtee kivasti jopa näkyvämmätkin pikkunaarmut ja sitten jatkossa hellää pesua pesukintaalla ja ennenkaikkea hyvällä esipesulla. Tai sitten voit vetää siihen uudestaan jonkun fillerivahan vaikka: Bilt hamber Auto Balmin. http://www.projectech.fi/vahat_sealanti ... tteet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tein eilen Poloseen pientä huoltoa ja samalla ehostin 29v vanhan maalipinnan Sonax-tuotteilla. Nuo oli meikäläiselle uusi tuttavuus ja ihan hyvää jälkeä tuli.

Ensin hionta karvalaikalla ja Cut And Finish-tahnalla. Sen jälkeen epäkeskolla pintaan Perfect Finish.
Tahnat pois liinalla ja suojaksi Premium Class Carnauba Care-vaha sekä Polymer Net Shield konepeltiin vahan kaveriksi.
Lopputulos on ihan ok, tosin aika näyttää miten kiilto säilyy. Tasopinnat oli jo melko pahasti haalistuneet, joten en odota liikoja.
Samalla testasin heräteostoksia eli leveitä peltivanteita. Vaatisi n. 10cm madalluksen, jotta näyttäisi edes jotenkin asialliselta.
Liitteet
2013-11-06 19.29.38.JPG
2013-11-06 19.29.38.JPG (47.26 KiB) Katsottu 7832 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Paikalla
Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No noihin kansanvaunuihin ei onneksi hirveitä maksa nuo säädettävät alustat. ;) Aika veikeen näkönen peli!

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

jeQQ kirjoitti:No noihin kansanvaunuihin ei onneksi hirveitä maksa nuo säädettävät alustat. ;) Aika veikeen näkönen peli!
Juu ei maksa. Tosin tuon korimallin Poloon säädettävä alusta on n.500€ ebayssä johtuen etutolpan rakenteesta. Pyörän napa on kiinteä osa tolppaa, eikä irrallinen kuten esim. Golf 2:ssa ym.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

ens viikolla olis pari lomapäivää joten aattelin pestä ja vahata kunnolla kiesin. pesu hoituu mutta mites vahaus? suositeltavia vahoja, tarkotuksena kiiltoa ja kestoa. ag punane + kultane vai?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Collinite 476s, kiiltää ja kestää 8)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Yhdyn edelliseen, noin kuvainnollisesti.
Se ainakin pysyy kevään ensimmäiseen käsinpesuun.

Edit: Mamasan:illa näyttää em. tuote olevan tarjouksessa 23€
http://shop.mamasan.fi/product/show/2/a ... -paste-wax

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

collinitea siis, täytyypä käydä mamasanin myymälässä hakemassa! miten tarviiko jotai kliineriä tai hiontavahaa tjstp tuon colliniten alle? homma pitäs hoitua käsin?

e:niin ja auto on siis musta

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ei välttämättä jos saat pinnoista puhtaat. Ite oon käyttäny tota vahaa ilman mitään kliinereitä, joskus vetässy claybarilla koko auton ennen vahausta ja hyvä on tullu.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Collinite on hyvä ja kestävä vaha, itselläkin ahkerassa käytössä, huomioitavaa on ettei se juuri sisällä fillereitä eli peitä naarmuja ja mustassa kun näkyy pesunaarmut kuitenkin hyvin. Itse pidän pinnat naarmuttomana hellävaraisilla pesumenetelmillä ja koneellisella kiilloituksella vaikkakin omistan helponvärisen alfan mutta jos haluaa hieman mikronaarmuista pintaa viimeistellä ilman työtä niin siihen on sitten esimerkiksi Bilt-hamberin auto balm. http://www.projectech.fi/bilt_hamber.html Komeaa jälkeä tekee myös tummaan väriin sellainen tuote kun Poor boys:in black hole jonka päälle voi vetästä tuon Colliniten :) Vahauksessa pääasia on erittäin hyvä pintojen puhdistus ennen vahaamista eli sen pitää olla täysin puhdas vanhoista detailingtuotteista.yms koska kukaan ei halua paskakakkua autostaan :) Vähintään normi kinnaspesun lisäksi puhdistus esim Pinelinellä ja tämän jälkeen voit käyttää vaikka tärpättiä joko sellaisenaan tai hieman laimennettuna pienpoistoon taikka sitten ihan pienpoistoainetta. Savestus on suositeltava vaikkakin aikaavievä toimenpide mutta tässä kohtaa pitää muistaa että se kannattaa tehdä mieluusti ennen kiilloitusta noinkin vaativaan väriin koska siitä saattaa jäädä jotain mikronaarmuja. Ns.raudanpoistoon löytyy myös de-iron tuotteita joka poistaa liilana vanana kaiken jarruista, rautateistä.yms lentäneen metallipölyn joka mahdollisesti voisi jäädä vahan alle jopa kiveniskemiin ruostuttamaan maalipintaa.

Musta ns. kliinerit ja hiontavahat käsin laitettuna on melko turhia ja kuuluvat osittain tuonne antiikkiseen Korrek-maailmaan, samantien vetää jollain helpolla koneella vaikka Clasun tai bilteman cyclokopiolla sekä siihen soveltuvalla aineella ja laikalla (Tässä tapauksessa tod näk useammalla koska hankala väri johon jää helposti ns.hologrammeja karkeammalla aineella) Hyviä kokemuksia käsin kiillottamisesta tulehtunutta käsivartta lukuunottamalla omaan tästä paketista: http://www.cleanyourcar.co.uk/car-polis ... d_359.html jolla olen kyllä tehnyt ihmeitä esim prätkän mustaan tankkiin kun siinä oli jotain maaliroiskeita taikka jotain muuta mikä ei lähtenyt irti. Yhden auton olen käsinkin kiillottanut tällä paketilla aikoinaan ja siihen upposi sitten oikeasti aikaa mutta tuli ihan hyvä pinta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minä en kyllä tuosta auto-balmista pitänyt, vaikka sitäkin oli valikoimissa meidänkin puljussa joskus.

Ja tärpättiä en kyllä suosittelisi käyttämään auton pinnoille.... Tai mitään vetykäsiteltyä raskaita teollisuusbensiinejä (CAS 64742-48-9 <- löytyy yleensä käyttöturvatiedotteesta) sisältävää, jota löytyy jostain halvemmista liukkareista myös ... ne aiheuttaa muovipinnoille muhimaan päässeenä niitä haalistumia ja pahimmassa tapauksessa "sulamista"...

Nimim. Puolisataa käyttöturvatiedotetta autonhoitotuotteisiin kirjoittanut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pasi kirjoitti:Minä en kyllä tuosta auto-balmista pitänyt, vaikka sitäkin oli valikoimissa meidänkin puljussa joskus.

Ja tärpättiä en kyllä suosittelisi käyttämään auton pinnoille.... Tai mitään vetykäsiteltyä raskaita teollisuusbensiinejä (CAS 64742-48-9 <- löytyy yleensä käyttöturvatiedotteesta) sisältävää, jota löytyy jostain halvemmista liukkareista myös ... ne aiheuttaa muovipinnoille muhimaan päässeenä niitä haalistumia ja pahimmassa tapauksessa "sulamista"...

Nimim. Puolisataa käyttöturvatiedotetta autonhoitotuotteisiin kirjoittanut.
En minäkään käyttänyt kunnes eräs todella kokenut detailingharrastaja sanoi sen olevan ihan ok.Onhan tuohon olemassa varmasti parempiakin aineita, parempi tosin vetää tuolla kun jättää tekemättä. Sitäpaitsi nestemäiset vahat kuten Glymit tietääkseni sisältävät juuri noita teollisuusbensiinejä muutenkin tarkemmin tarkastettuna näitä:
"2. COMPOSITION / INFORMATION ON INGREDIENTS

Hazardous ingredients: NAPHTHA (PETROLEUM) HYDROTREATED HEAVY 10-30%

EINECS: 265-151-9

[Xn] R65; [-] R10; [Xi] R66

• DISTILLATES (PETROLEUM) HYDROTREATED LIGHT 1-10%"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sen takia niissä lukee et ei muoviosille ja 30% on eri asia ku 100% :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pasi kirjoitti:Sen takia niissä lukee et ei muoviosille ja 30% on eri asia ku 100% :)
50 prossasena veden kanssa itse käyttänyt :) Puhutko muuten nyt maalaamattomasta muovista? Eihän tuota tärpättiäkään todellakaan ole tarkoitus siihen vetää vaan maalipinnan pien.yms paskan poistoon. Se täytyy myöntää että olin ihan autuaan tietämätön että tuo teksti on siksi että se tuhoaa mustaa muovia, olen olettanut että se on siinä siksi koska pintaan jäävät vahajäämät ovat myrkkyä :) Täältä lisää infoa ja keskustelua pienpoistosta, tärpätti aika monellakin suosiossa.
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=949

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

ok, kuullostaa työläältä jos vetää oikein hifistellen. tutkiskelin nettiä ja moni tuntui myös kehuvan tuota ag srp + collinite 476 s comboa. mulla ei oo käytettävissä minkään näkösiä koneita joten siks pitää pärjätä ihan käsivoimalla.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:ok, kuullostaa työläältä jos vetää oikein hifistellen. tutkiskelin nettiä ja moni tuntui myös kehuvan tuota ag srp + collinite 476 s comboa. mulla ei oo käytettävissä minkään näkösiä koneita joten siks pitää pärjätä ihan käsivoimalla.
Noh, kyllä siihen aikaa saa menemään mutta kyllä se palkitsee etenkin mustassa. Musta voi näyttää jommaltakummalta näistä missä siis 50/50 kiilloitettu ja kiilloittamaton pinta:Kuva Ja joo AG SRP+Collinite combo on ihan hyvä siitä että srp peittää niitä mikronaarmuja ja collinite sitten on hyväkiiltonen ja suojaava vaha, se pitää tosin muistaa että kesto on huonompi mitä pelkällä collinitella. Muista silti kunnollinen puhdistus ainakin liuottimella/Wurthin Pinelinellä. Ei mitään järkeä tehdä huonoa työtä itselle kun voi tehdä hyvää, puhtaaseen pintaan tarttuu vahakin eri tavalla. Jos sulla ei ole jo, osta motonetista mikrokuitupesukinnas ja mikrokuituliinoja kiillotukseen ja kuivaukseen, pesu kahden ämpärin tekniikalla niin olet jo ison askeleen edellä sienellä hinkkaamista. Esipesuun hyvä on vaikka pumpattava spraypullo ja siihen hieman shampoota ja vettä tai laimennettua pinelineä. Vasta sen jälkeen on syytä koskea pintaan kun se on kunnolla esipesty :)
Jos sulla on tilat, sulla on kone, ainakaan kun hinta ei ole enää esteenä koneen maksaessa 40e :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok kiitos hyvist vinkeistä ostoslistalle siis pinelnea, srp, collinite ja vahasieniä ja mikrokuiturättei. juu, laitteiden hinnat ei oo esteenä mutta tiloja ei oo niin pitää mennä ti pesulaan. sinne saan kuitenkin salakuljetettua varmaankin pari ämpäriä ja litkut :D ei kuulema pidetä omie välineiden käytöst.

kuivaukseen säämiskä vai lasta?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Itse olen käyttänyt autonkuivauslastaa ja -kuivauspyyhettä.
Lastalla isoimmat ja loput pyyhkeellä. Säämiskää en ymmärrä tai en osaa käyttää.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

ok tattista!:)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

MarcusV kirjoitti: Puhutko muuten nyt maalaamattomasta muovista?
Joo, siis tietysti maalaamton muovi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:^ok kiitos hyvist vinkeistä ostoslistalle siis pinelnea, srp, collinite ja vahasieniä ja mikrokuiturättei. juu, laitteiden hinnat ei oo esteenä mutta tiloja ei oo niin pitää mennä ti pesulaan. sinne saan kuitenkin salakuljetettua varmaankin pari ämpäriä ja litkut :D ei kuulema pidetä omie välineiden käytöst.

kuivaukseen säämiskä vai lasta?
Ei todellakaan kumpikaan sovi kuivaukseen paitsi ehkä lasta ikkunanpesuun ;) Kumi/silikonilasta on sen verta kova että voi kuvitella kun siihen jää pieni kivi tai muu hiukkanen väliin ja vedät sitä maalipintaa pitkin.. Säämiskässä sama homma on myöskin kovaa ja ei riittävän huokoista tavaraa. Ja sama logiikka miksi pesunaarmutonta pintaa haluava ei pese sienellä autoaan. Pesukintaan nuudelipuolella pesu ja tämä on sen verta huokosta tavaraa että siinä minimoidaan skeidahiukkasten naarmuttava vaikutus. Kuva luonnontuotteista lampaanvilla on hyvä. Vastaavaa saa motonetistä kuten myös niitä mikrokuituliinoja.

Sama puulaaki tarjoaa myös tämäntyyppisiä kuivausliinoja, ihan kädellä kokeilemalla selviää miksi ne on paljon parempia kun kova säämiskä. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602751/A ... na-60x60cm

Liinat kun kerran ostat, voit pestä kaikki pesukoneessa pesun jälkeen mielellään nestemäisellä aineella ja se jälkeen ne ovat taas kun uudet!

Espoossa Lippulaivan pesuun ei sitten kannata mennä todellakaan omien vehkeiden kanssa jos ei halua urheilla, vajaa vuoden siellä kävin ennen tallinsaamista pesemässä autoani omilla vehkeillä ihan luvan kanssa kunnes siitä meinasi yhtenä kauniina päivänä puhjeta joukkotappelu muutaman asiakkaan ja myös toisen henkilökunnan edustajan kanssa. Suoraanhan siellä ei missään kielletä omia vehkeitä mutta tämän henkilökunnan mikkihiiren sanojen mukaan toimitusjohtaja ei halua suoraan kieltää tätä koska se on liian jyrkkää mutta on ilmeisesti ihan ok tulla kypärä punasena huutamaan viereen. Kehotin katsomaan missä kunnossa harjat on kun kuulemma ei ole koskaan tarkistettu.

Oikeastaan ainoa mitä voin suositella niin se motonetin viereinen neste, minulta menee siellä tunnin verran peruspesuun ja se maksaa silti vähemmän kun harjapesussa tuhoaminen. Hyvä pesuri ja rauhassa saat pestä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok kuivausliinoja siis ostoskoriin. mä oon käyttäny sitä omenan parkkipesua siel ihan mukava henkilökunta, vissiin sama firma ku siel flägärin parkkitilois tai sit justii muuralan nestettä tullu myös käytettyy.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:^ok kuivausliinoja siis ostoskoriin. mä oon käyttäny sitä omenan parkkipesua siel ihan mukava henkilökunta, vissiin sama firma ku siel flägärin parkkitilois tai sit justii muuralan nestettä tullu myös käytettyy.
Joo, omenan parkkipesu on vissiin ihan ok mutta se lafkan pomo istuu kuulemma siellä kun sitä kyselin. Ja siellä on tosin tultu kyllä alusta asti ainakin kaverille sanomaan omista vehkeistä, tuossa toisessa vasta vuoden pesun jälkeen kun sattui jätkälle huono päivä, tai lähinnä riittävästi latvakakkosia asiakkaina ;) Tuo lippulaivan paikan asiakaskunta nyt on muutenkin aika kirjavaa tietysti ottaen huomioon sitä ympäröivät asuinalueet.

Kai se on pakko pestä GT, ovat alkaneet suolaamaan teitä ainakin täälläpäin ja sekös sitten näkyy kun auto on taas mattaharmaa..---> Edit, tulipa taas harrasteltua. Ei ollutkaan mikään puolen tunnin homma. Sen verran tiukassa oli skeida että päätin vetästä liuotinkylvyn sekä Wolfs Chemicals autoshampoopesun jälkeen tuoreet Collinitet alkutalveksi pintaan, samalla piti hoitaa Alfatexit imuroimalla ja paremman puutteessa AG sisäpuhdistussuihkeella. Tässä nyt vielä kamerapuhelimen takia hieman huonolaatuista detailing-kuvaa sekä videota josta nyt jotenkin näkyy kuitenkin tärkein eli nätti kiilto ja helmeily. Pintaa siis kesällä kiilloitettu koneella puoltoista "työpäivää" joten fillerivahan käyttö ei ollut aiheellista vaikkakin ensi kesäksi meinaan vetästä auton vieläkin leikkaavammalla aineella+padillä koska tuo GT:n lakka tuntuu olevan kuin timanttia ainakin suht tehottomalla cyclokopiokoneella.

http://aijaa.com/DUn6rk
https://www.youtube.com/watch?v=2DtWP9UPEoM

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tekri »

jkk kirjoitti:^ok kuivausliinoja siis ostoskoriin. mä oon käyttäny sitä omenan parkkipesua siel ihan mukava henkilökunta, vissiin sama firma ku siel flägärin parkkitilois tai sit justii muuralan nestettä tullu myös käytettyy.
Vaihtoehtoisesti käy Honkkarissa, sieltä saat Kent kuivausliinoja samaan rahaan kolme kappaletta. Näissä taitaa olla lyömätön hinta/laatu suhde.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mul on noita Microfiber Madnessin kuivausliinoja. Eipä oo tullu mieleenkään käyttää muita.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

mä löysin motonetist jotain korrekn autoliinoi, otin niitä ja sit joku vahanlevitys-ja kiillotus setti mismon erilaisii tyynyi mitä vaihtaa mitäkin vaihetta varten ja sen pesukintaan. luulis noiööa pärjäävän :) ag srp tarttui muös matkaan ja täytyy hiomen käydä mamasanil tsiihamas se collinite :)

e: outoja kirjoitusvirheitä kännykän näppiksel :D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kuivaus on ehdottomasti vittumaisin työvaihe mielestäni koko pesussa joten sen mieluusti tekee kunnon vehkeillä. Pitäisi itsekin tilata joku vähän tehokkaampi ratkaisu kun nyt mulla on kolme eri liinaa kuivaukseen. CYC:issa on monesti hyviä tarjouksia esim mikrokuituliinoista, vaikkapa tämä: Ovat tosi silkkisen pehmeitä siinä missä olen joskus onnistunut tekemään mikronaarmuja sellaisella perus mikrokuitupyyhkeellä, ainoa vika on että esim laseja pyyhkiessä niihin jää sellaista pientä nukkaa: http://www.cleanyourcar.co.uk/microfibr ... d_436.html

Etköhän jkk noilla pääse alkuun laadukkaassa autonhoidossa, laita sitten kuvia kiiltävästä autostasi! Suosittelen myös muuten ämpäriin tätä, kaikki skeida valuu sen alle eikä jää pyörimään siihen pesuveteen: http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... _1010.html

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

juu, laittelen kuvia, tänään haettu collinite ja torstaina alkaa taistelut :D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:juu, laittelen kuvia, tänään haettu collinite ja torstaina alkaa taistelut :D
Se piti vielä sanoa että Glymin kesto paranee olennaisesti jos annat sen kuivua kunnolla pintaan. Monet antavat olla sen jopa yön yli mutta sulle se tuskin on mahdollista kun tulis aika kallis reissu nesteellä ;)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^pitää pitää mielessä. täl hetkel vähän hankala toi yön yli juttu, paitsi jos pesen auton ja ajan sen kotiin parkkihalliin, mutta luulen että on huono idea kun matkalla tarttuu pölyä ym skeidaa pintaan. :(

e:eli pesu ja vahaus samassa paikassa :)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Niin ja sellainen huomio että ei kannata sitten sitä collinitea antaa liian kauaa kuivua siihen pintaan. Muuten jässähtää kiitettävästi kiinni... :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

joo, näin on kuultu. vetäsee vaikka puoli autoa ja sitten ottaa pois alottaen siitä mihin ekaks laitto?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mä vedin koko auton auringon paisteessa kesällä 476s:llä ja nätisti lähti käsin pois..
915 voi olla toinen juttu.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

915 todellakin on toinen juttu :D

Sen salaisuus on että vedät ihan järjettömän ohuita kerroksia useampia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

476 on melkosen helppo käsitellä jos ei sitä vedä tosi paksua kerrosta mikä on epätodennäköistä ainakin jos käyttää mikrokuitusientä, oikeastaan todella vaikea ryssiä jos et hiton kuumalla kelillä tee, senkin olen kokeillut ja kyllä lähti silti pois. Voihan nuo kovemmat vetää tietty paneeli kerrallaan. Glymi nestemäisenä vahana on yksi helpoimmista vahoista käyttää ja oikeastaan pirun nopea vaha vaikkakaan ei kestä niin hyvin niin antaa anteeksi tuossa nopeudessa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

alfa on nyt puunattu!! kaiken kaikkiaan aikaa meni nelisen tuntia ja kun muijan hain duunista niin ei se meinannut uskoa et olin ite tehny vaan epäili et olin vieny johonkin :lol:

anyways pesin aiton käsin ja vahasin kerroksen srp ja kaks kerrosta collinitee. olin itekin hämmästunyt lopputuloksest pinta on tosi peilimäinen ja liukas kuin....mikä :D ullättävän vähän tuota collinitea kului ja olihan se hiukan sitkeä jos kerkis olee hetken tai hankala verrata kun viimeks vahasin autoa kun olin 8-10 v :D

pitänee laittaa kuvia jahka pääsen koneelle.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:alfa on nyt puunattu!! kaiken kaikkiaan aikaa meni nelisen tuntia ja kun muijan hain duunista niin ei se meinannut uskoa et olin ite tehny vaan epäili et olin vieny johonkin :lol:

anyways pesin aiton käsin ja vahasin kerroksen srp ja kaks kerrosta collinitee. olin itekin hämmästunyt lopputuloksest pinta on tosi peilimäinen ja liukas kuin....mikä :D ullättävän vähän tuota collinitea kului ja olihan se hiukan sitkeä jos kerkis olee hetken tai hankala verrata kun viimeks vahasin autoa kun olin 8-10 v :D

pitänee laittaa kuvia jahka pääsen koneelle.

Hyvältä kuulostaa, omalla Collinitella on vahattu varmaan 4-5 autoa ja edelleen on ainetta jäljellä :) Ja kyllä se jättää tosi märän ja hyvän pinnan siihen autoon.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kävinpä sitten pesasemässä GTVn pinnassa kuukauden päivän olleet suolat pois. Homma eteni samalla rutiinilla kuin aina. Liuotipesut pinnalle, antaa vaikutella huuhtelu ja pesemään sienellä. Hommaa tehtiin hyvällä mielellä siihen asti, kunnes aloin kuivaillaautoa. Kattoon, takaluukkuun ja oveen oli noussut sellaisia 2-3 millin kuplia. :crazyeyes: Ja noita on paljon. Mitä vittua tuossa nyt sitten tällä kertaa tapahtui? Samalla kaavalla on pesty autoa pakkasista riippumatta Nesteen TI hallissa kymmeniä kertoja ja kaikki on mennyt hyvin. Jonkun verran taas vituttaa...

Samanlaisia paukuroita on JMCn 156sen lokasuojissa ja takaluukussa. Maalauksessa meni joku pieleen? Mutta miksi pahkurat nousi vasta nyt? Taidan riipasta kovan kännin tänään... :drinking:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Kuvia paukuroista?
Vois kuvitella, että maalauksen yhteydessä on mennyt jokin vituralleen. Kosteutta? Sehän saattaa alkaa puskemaan läpi pitkänkin ajan kuluttua maalauksesta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mikäs on pro-puleeraajien taika vanteiden sisäpintojen suhteen? Helposti käy niin, että moska suurinpiirtein lähtee muualta, muttei etujarrusatuloiden kohdalta, minkä jälkeen on havaittavissa lievää epätasapainoisuutta pyörillä. Sinällään toimiva ratkaisu on siirtää autoa puolen pyöränkierroksen verran kesken kaiken, mutta onko tuohon mitään hyvää keinoa autoa siirtämättä? Isommat vanteet voisi myös olla toimiva ratkaisu, mutta just nyt en oo lähössä kauppaan 18" talvipyöräkiertoa hakemaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jalamari kirjoitti:Maalauksessa meni joku pieleen?
Jep. Jotain epäpuhtauttahan sielä maalin alla on. Olisko just kosteutta?

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Onko tietoa mikä ketju tai liike möis tuota Collinite 476:sta Joensuun seudulla? Vai onko se niin harvinainen et pitäs tilata netistä? En ainakaan nopealla googlettamisella löytänyt liikkeitä, jotka möis kyseistä tuotetta Joensuussa.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Veikkaan että et löydä Colliniteä suomen kivijalkamyymälöistä juuri mistään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Pasi kirjoitti:Veikkaan että et löydä Colliniteä suomen kivijalkamyymälöistä juuri mistään.
Näin minäkin päättelin, mut ajattelin vielä varmistaa kysäsemällä. Harmi.. mikä vois olla hyvä vaihtoehtoinen vaha srp:n lisäksi, mitä saisi suoraan jostain liikkeestä? Pitää kesäksi tilailla sit tuota colliniteä.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

mä kävin hakemassa collinitet mamasanilt espoost, niillä kai nettikauppakin?

Vastaa Viestiin