Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tosimies irrottaa penkit ja varovaisesti raksii saumat auki päälysistä. Irroiteut pääliset koneeseen 90C täydellä linkouksella ja huuhtelulla. Lopuksi pääliset istutetaan takaisin ja saumat ommellaan :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tai sit sisäpesun tekee näin...
https://www.youtube.com/watch?v=U_sl_bj4z0A
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä olen nähnyt kun keskellä talvea 20 asteen pakkasella eräs mies teki sisäputsit ti pesulassa noin :lol:

E: oli varmaan ne penkit aamulla ryhdikkäät kun ovat jäätyneet :mrgreen:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kävinpäs ensimmäistä kertaa pyörähtämässä Mamasan:illa espoon koskelossa. Tilasin varmuudeksi kamat sinne noutoon että saan ne nopeasti mutta huomasin että oli hyllyssä aika reippaasti Valet pro:n kamoja ja Colliniteltä 915:sta sekä 476s:ää heti tiskillä rivissä. Eli tuolta niitä saa ja ei tarvitse aina tilailla briteistä. Mukaan lähti Valet pro:n snow foamia litra, melkoisen riittoisaa kamaa kun reilun desin laitoin litraa kohti tuota painepesurin foam lancen säiliöön (Vertailun vuoksi Kärcherin omaa vaahtopesua saa motonetistä litran purkin samaan hintaan eli kymmenen kertaa kalliimmalla, jos tällä purkilla tekee sen noin 10 litraa käyttövalmista tavaraa)

Lisäksi kunnollista Valet pro:n rengaskiilloketta, siveltimellä vaan renkaan pintaan. Miinusta siitä että huomasin kotona sen sisältävän silikonia, hieman paha kun tuota lentää mattamustalle vanteelle niin se sitten myös istuu siinä aika tiukkaan, maalipinnasta puhumattakaan.. Taas kelpaa ajella kesäkeleillä!

Kuva

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Aiemmat kokemukset noista markettien spray/suihkepullo verhoilun pesuainesta on niin huonot, ettätaidan kokeilla tuota painehuuhtelulaitetta kuitenkin. Ja yleensä ne haiseekin ihan vehkeelle. Tuon kangas on paikoin sen verran kiiltävää, että paskaa siellä on oltava jonkun verran. Katotaan pääseekö tilamaan punaista lederiä. :lol:

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Tulipas puleerattua auto pitkästä aikaa. Päädyin sitten kokeilemaan tuon Turtle Waxin black shine kamaa ovilistoihin. Ihan ok lopputulos, katsotaan kauanko kestää. Jos tuon kanssa haluaa lutrata kunnolla, niin melkein teippaisin takasivulasien kohdalla pellit, niin ei tarvitse varoa niin paljon. Ikkunasta tuo lähtee normipuhdistusaineella. Vaikka Turtle Waxin värivahat on tunnetusti aika buashkaa niin halusin kokeilla kantapään kautta on siitä mitään iloa tuohon hiekkapuhallettuun keulaan... No ei ollut. Musta kura oli loppujen lopuksi lähinnä levitysliinassa, kiillotusliinassa ja sormissa, mutta en kyllä nähnyt mitään merkittävää vaikutusta noihin pieniin kiveniskemiin. (Sama homma takakaarissa...) Ensi kerralla sitten jotain laadukkaampaa vahaa. Alla pari kuvaa.

E: Prkl heitti kuvan tollee... Ei jaksa korjata. :drinking:
Liitteet
Black shine
Black shine
kuva 1.JPG (27.09 KiB) Katsottu 8713 kertaa
Kiiltäähän se jonkin verran...
Kiiltäähän se jonkin verran...
kuva 3.JPG (33.18 KiB) Katsottu 8713 kertaa

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Marutei kirjoitti:Tulipas puleerattua auto pitkästä aikaa. Päädyin sitten kokeilemaan tuon Turtle Waxin black shine kamaa ovilistoihin. Ihan ok lopputulos, katsotaan kauanko kestää. Jos tuon kanssa haluaa lutrata kunnolla, niin melkein teippaisin takasivulasien kohdalla pellit, niin ei tarvitse varoa niin paljon. Ikkunasta tuo lähtee normipuhdistusaineella. Vaikka Turtle Waxin värivahat on tunnetusti aika buashkaa niin halusin kokeilla kantapään kautta on siitä mitään iloa tuohon hiekkapuhallettuun keulaan... No ei ollut. Musta kura oli loppujen lopuksi lähinnä levitysliinassa, kiillotusliinassa ja sormissa, mutta en kyllä nähnyt mitään merkittävää vaikutusta noihin pieniin kiveniskemiin. (Sama homma takakaarissa...) Ensi kerralla sitten jotain laadukkaampaa vahaa. Alla pari kuvaa.

E: Prkl heitti kuvan tollee... Ei jaksa korjata. :drinking:
Tätä alle ja Collinite päälle, varmana kiiltää vaikkei pinta olisi muuten virheetön (Harva tumma on)
http://www.cleanyourcar.co.uk/glazes/po ... d_494.html

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kiitos vinkistä!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Finest kirjoitti:^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.
Näin, tähän perustuu myös se kaikkien tuntema markettiversio Autoglymin kulta ja punainen josta toinen on ns. fillerivaha ja peittelee naarmuja. Tietysti optimi on ettei tarvitse fillereitä käytellä mutta se on sitten toinen tarinansa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.

E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...

mitä tulee siihen ag:n punaseen parin käyttökerran jälkeen niin vaikutus on olematon.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

MarcusV kirjoitti:
Finest kirjoitti:^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.
Näin, tähän perustuu myös se kaikkien tuntema markettiversio Autoglymin kulta ja punainen josta toinen on ns. fillerivaha ja peittelee naarmuja. Tietysti optimi on ettei tarvitse fillereitä käytellä mutta se on sitten toinen tarinansa.
Ag:tä voisi käyttää, jos se olisi halvempaa (€/vahauskerta) ja sitä ei tarvitsisi joka viikko vahata uudestaan.
Muuten ihan ok tavaraa..

Aika rankasti saa totakin mustaa pintaa koneella hinkata jos naarmuttoman haluaa :evil:

Mutta siis samat ajatukset.

_nixu_
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Tammi 2014, 07:47
Car(s): 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja _nixu_ »

jkk kirjoitti:^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.

E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...
Ei se nyt kovin hankalaa ole kunhan päivittää metodit ja välineet kuntoon.

http://www.projectech.fi/ohje_yllapitopesu.html

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.

E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...

mitä tulee siihen ag:n punaseen parin käyttökerran jälkeen niin vaikutus on olematon.
Tottakai kun suomessa ei osata hoitaa autoja. Pestään (harja)koneessa tai sienellä hangaten, kuivataan säämiskällä tai lastalla ja ainoa esipesu on tyyliin vesi taikka suoraam liuotin. Bucket filtteri/grit guard, kahden ämpärin tekniikka, mikrokuitunuudeli tai lampaanvillakäsine, esipesuaine tai snow foami ja mikrokuituiset pehmeät kuivausliinat ovat avainsanoja. Siihen pintaan ei kosketa millään ennenkuin se on kunnolla esipesty. :) Tietysti kaikki mekaaninen hankaus sitä pintaa naarmuttaa joten kiilloitella saa välillä mutta aika paljon pystyy vaikuttamaan siihen miten se pinta kestää ikää, omat 10 ja 12v vanhat maalipinnat ovat molemmat paremmassa kunnossa kun keskiverto puolivuotiaat suomessa vaikka kumpikaan ei ole lähellekään täydellisiä, edelleen näkyy pientä mikronaarmua :D

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Ei oo helppoo auton peseminen... :D

Mutta vitsi kyllä tota täytyy useamminkin puunata. En muistanutkaan miten pirun
hyvältä toi kiesi näyttää vahattuna! Bella machina! 8)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Marutei kirjoitti:Ei oo helppoo auton peseminen... :D

Mutta vitsi kyllä tota täytyy useamminkin puunata. En muistanutkaan miten pirun
hyvältä toi kiesi näyttää vahattuna! Bella machina! 8)
Yllättävän helppoa kun on hyvät vahat pinnassa ;) Ehdottomasti vaikein vaihe kunnon pesussa on etenkin tummissa väreissä kuivaaminen, meikäläisellä on niin mineraalipitoinen (kaivo)vesi että pitäisi hommata suodatin ulkohanaan että ei jäisi niitä pirun mineraaliläiskiä, auton kuivaaminen pitää tehdä aika huolella nyt. Tunnissa saan peruspesun helposti tehtyä ja siihen yleensä kuuluu sitten myös mustien muoviosien hoito ja renkaiden kiilloitus. Mutta tosissaan kiiltävällä autolla on ilo ajaa, kyllä kauniit autot sen ansaitsee että ne pidetään arvoisensa kunnossa ;)

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Omalla kohdalla autonpesussa 'tuttaa eniten se että asuu kerrostalossa missä ei pääse peseen autoa ollenkaan. Ihan kidutusta kun juuri haluais sitä useammin pestä kuin kerran kuukaudessa jossain tutuilla taikka harjapesussa.

Ja lähin TI-pesupaikka taitaa olla 100km päässä. V6:lla sinne peseen ja kurasateessa takasin, kannattavaa.
Viimeksi muokannut Macela, 24 Heinä 2014, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Edit: no sepä tuli hienosti tuplana.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jame »

^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto? Kyllähän niistä vesitipoista aina jää rinkulat jos mustan auton pinalle kerkeävät kuivumaan ja ei kai se puhdas vesi niitä tee. Höyrypesurillekin tuo kalkinpoisto on ohjeistettu ja Kärcehrillä on siihen ihan omat aineetkin, mutta mites painepesurit? Mites siihen käytännössä voisi saada kalkinpoistolitkut muhimaan, pesuainekaukalosta ehkä?
Il nero era bellissimo

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jame kirjoitti:^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto? Kyllähän niistä vesitipoista aina jää rinkulat jos mustan auton pinalle kerkeävät kuivumaan ja ei kai se puhdas vesi niitä tee. Höyrypesurillekin tuo kalkinpoisto on ohjeistettu ja Kärcehrillä on siihen ihan omat aineetkin, mutta mites painepesurit? Mites siihen käytännössä voisi saada kalkinpoistolitkut muhimaan, pesuainekaukalosta ehkä?
Hyvä pointti. Sen verran kauan on entinen Nilfisk ollut käytössä että kalkkijäämät eivät ole ensimmäisenä mielessä kun pesurin vaihto osui kohdalle :D Toisaalta ei se voi huonoa tehdä laitteelle, pesuainekaukalo on ainoa paikka mikä tulee meikällä mieleen, toinen on letkun täyttäminen aineella/kaataminen letkunreiästä sisälle ja muhimaan+vähän läpikin :D

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Onkos tohon vesiläiskien/kalkkijäämien poistoon muuta vinkkiä kuin mylltys? Punanen auto ja vähän väkisinkin tullut niitä laikkuja. Itse asiassa aika paljonkin. Onko tähän jotain "kotikonstia" kun ei ainakaan vahalla lähtenyt mihinkään. Meguiarsilla on jotain vesiläiskän poistoainetta, onko kellään kokemuksia auttaako mihinkään?
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Cadamuro kirjoitti:Onkos tohon vesiläiskien/kalkkijäämien poistoon muuta vinkkiä kuin mylltys? Punanen auto ja vähän väkisinkin tullut niitä laikkuja. Itse asiassa aika paljonkin. Onko tähän jotain "kotikonstia" kun ei ainakaan vahalla lähtenyt mihinkään. Meguiarsilla on jotain vesiläiskän poistoainetta, onko kellään kokemuksia auttaako mihinkään?
Siis? Eihän mineraalijäämiä tarvii mekaanisesti poistaa? Vai onko sulla sitten lakka kärsinyt jotenkin tai muuten maali palanut? Punasethan on monesti vähän pahoja värejä auringon kanssa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kalkkinen vesi joka kuivuu pintaan jää siihen eikä lähde millään kemikaaleilla irti.

Nimim. suht kalkkista vettä hanasta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jame kirjoitti:^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto?
Kalkki on iso ongelma ainoastaan vekottimissa, jotka haihduttavat vettä. Kun vesimolekyylit leijuvat omille teilleen, jäljelle jää vain kalkki yms töhkä, mitä veteen oli liuenneena. Siis höyrynkehittimet, kostuttimet, (perinteiset) kahvinkeittimet...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kalkki lähtee kotisiivoilussa etikalla, mutta vaikuttaako se sitten jotenkin auton maalipintaan, en tiedä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Äidin autossa on iso kärmestarra konepellissä ja se pitäis saaha pois. Onko ideoita millä lähtis helposti maalipintaa vaurioittamatta?

Avatar
stikkaaj
Viestit: 107
Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
Paikkakunta: JKL

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja stikkaaj »

jkk kirjoitti:Äidin autossa on iso kärmestarra konepellissä ja se pitäis saaha pois. Onko ideoita millä lähtis helposti maalipintaa vaurioittamatta?
Kaikki teipit lähtevät yleensä lämmittämällä paremmin, näillä keleillä suorassa auringonpaisteessa (tallissa kuumailmapuhaltimella) ja irti vaan kynnellä kulmasta aloittaen. Maalipinta ei siinä poistossa vaurioidu koskaan, ainut mitä käy on että (huonosta)teipistä jää liimat, ja joutuu hinkkaamaan niitä pois, joka voi taas naarmuttaa lakkapintaa. Liimat lähtevät esim. citrus cleanerilla tai vastaavalla. Sitten kun olet saanut mahdolliset liimat pois niin huomaat että tarrapinnan alla on vähemmän kulunut kiiltelevä lakkapinta ja teipin muodot näkyvät edelleen :silly: Tähän auttaa vain myllytys.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, kiitos, täytyy vaan vetää pois sitte. pesen tuon auton varmaan ja sitten tuollaisella puhdistusaineella maholliset liimajäämät pois sit. pieni sävyero ei välttis haittaa ainakaan alus.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pasi kirjoitti:Kalkkinen vesi joka kuivuu pintaan jää siihen eikä lähde millään kemikaaleilla irti.

Nimim. suht kalkkista vettä hanasta.
Mulla on sitten aina käynyt suht hyvä tuuri. Tosin kyllä kuivailenkin aina hyvin mutta kyllä vahinkoja sattuu aina. Kertaakaan ei ole jäänyt pintaa pilaamaan :) Ehkä ei ole niin paljon kalkkia vaan muita mineraaleja.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Suositelkaas Espoo /pks jotain hyvää sisäpesumestaa. Kaatui takapenkille maitoa ja alfatex kärähtää vähän ikävälle näillä keleillä... :silent: En ehtinyt sillä sekunnilla kuivaamaan, joten pääsi vähän imeytymään penkkiin. :x

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

^ mä maksoin just 20 € kun pesivät kalustokiillolla 3L öljyä lattiatilast tunnin tekivät ja puhdasta tuli :-)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vanteiden maalaus tulossa. Ensinnäkin vaaleanpunaiset, surullisessa kunnossa olevat saavat hiontaa ja sitten paukkumaalia perään.
Onko Bilteman vannemaali oikeasti niin hyvää, kuin sanotaan? Ja onko värivaihtoehtoja? Jotain hieman hopeasta poikkeavaa miettinyt, talvipyörät kuitenkin kyseessä... Ehdotuksia saa laittaa ja esimerkkikuvia, jos joku jaksaa photaroida hopeaan viiskutoseen, saa laittaa. Kyseessä 15" Pepperpotit.

Tarkoitus on saada kestävä ja siedettävä pinta, ei niinkään upeaa kiiltoa... Ja halvalla, tottakai :D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joku graffiitin tyylinen väri vois sopia? perus musta tai valkonen on vähä tylsä ja on yleinen

E: ja kannattaa varmaan unohtaa hionta hommat vaan puhaltaa suoraan ja sitten hvät maalit?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei ole puhallusvälineitä. Tarkoitus on tosiaan tehdä halvalla ja parasta (TM) :lol:
Polforealla olikin muikea väriajatus...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Aquatica kirjoitti:Ei ole puhallusvälineitä. Tarkoitus on tosiaan tehdä halvalla ja parasta (TM) :lol:
Polforealla olikin muikea väriajatus...

Plastidippaa/rubber comppaa ne.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Skodisti
Viestit: 102
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

^ Ai siksikö, että saa pinkin värin takaisin, jos alkaa kaduttaa? :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No, nyt on maalattu.

Klo 11 maissa aloiteltiin, työkaluina oli Tarjoustalosta halvalla ostettu maalinpoistolaikka porakoneeseen, yksi pieni pyöreä maalinpoisto/hiontatyyny porakoneeseen (pultinrei'ät ja pepperpottien reikien sisänurkat), Wurthin jarrukliineri, 2prk Bilteman vannemaalia (Alumiini, 400ml).
Hion ensin isolla 127mm laikalla pinnan karheaksi ja sitten parempi puolisko käsipelillä noita sisäkulmia ensin, ennen kuin pyöreä pikkulaikkahässäkkä löytyi. Tämän jälkeen sillä tehtiin ahtaammat kolot. Tarkoitus oli hioa vaaleanpunainen maali karheaksi ja maalata päälle, mutta parissa vanteessa pari kolhua pisti hiomaan hieman enemmän materiaalia - myös joistakin kohdista hioin vanhan maalin kokonaan pois tarkoituksettomasti, hutiloinnin ja "kiireen" sekä liian ison laikan vuoksi... ~60-80mm laikalla olisi saanut kaikki muut hiottua nätisti, paitsi pultinrei'ät ja venttiilikolot.

Kyseessä nämä vanteet, jotka hankin jo hyvän aikaa sitten:
Kuva

Alkutilanne oli siis tämä:
Kuva

Hionnan ja putsin jälkeen:
Kuva

Ja sitten tällaista jälkeä tuolla Alumiini-värisellä maalilla saa. Pari roskaa osui kahteen ensimmäiseen vanteeseen ikävästi, mutta olen silti tyytyväinen - kestosta ei tietoa. Arviolta 7 kerrosta tein per vanne ja tuo 400ml purkki riitti hyvin kahteen vanteeseen tuolla kerrosmäärällä. Hiontajäljet ja epätasaisuudet näkyy läpi joistakin kohdista, sekä yhdessä vanteessa venttiilirei'än ulkoreunan merkintäkohta jäi huonoksi - toivottavasti ei lähde lohkeilemaan... Maalia tosiaan jäi ehkä 1/3 jäljelle tokasta purkista.
Kuva
Kuva
Kuva

Tietysti kuvaa klikkailemalla pääsee katselemaan koko galleriaa, jossa enempikin kuvia :-)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^noni sata kertaa paremmat!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kiitos, samaa mieltä :-)

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Eri mieltä. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuva

Siinon sommittelua. "Aika jees, vaikka itse sanonkin". Pinta on liian matta ja karhea, mutta katsotaan miten se asettuu ajossa, kunhan talvikausi alkaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »


Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo tuotiin tuota suomeen sillon joskus. Pinnoite oli helvetin hyvää kunnes muuttivat sen koostumuksen jonka jälkeen alko fiksareilta tulla valituksia. Kiillotusaineet p1 ja p2 ihan OK.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Pesu, hiova vahaus ja collinite päälle, nyt kiiltää! Lähti aika hyvin ne vedestä jääneet kuivaneet kohdat, en tiiä sitten näyttääkö samalta vielä viikon päästä. Nyt on hyvä lähtee muroleen kanavalle syömää ja yhelle iltaoluelle kun aurinkokin paistaa! Tyttöystäväkin innostu pyyhkimään suurempia vahajäämiä pois :) hyvää viikonloppua!
Liitteet
rps20140905_192041.jpg
rps20140905_192041.jpg (107.89 KiB) Katsottu 7192 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ No siinä on taas amatöörit asialla! EI PERKELE! Vihaksi pistää!

Jos nainen hinkkailee autoa, on oltava yllä asianmukainen työasu... "Kiillotusbikinit"!

Kuva


:wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Pitää käskee seuraavalla kerralla laittaa kyllä bikinit päälle ja ottaa järkkärillä parit kuvat, pahoittelen tätä aloittelijanvirhettä :silly:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Allekirjoittaneella, kun ei tällainen hifistelypuleeraus varsinaisesti ole verissä, mutta perusvahaamiset yms. puunaukset kyllä onnistuu, niin vähän joutuu nyt apuja kysymään.

Musta perusmaali, jossa monessa kohtaa isoja, mutta ei kuitenkaan pohjamaaliin asti ylettyviä skraaduja, niin saako tuollaisia häivytettyä ihan tavallisella naarmunpoistoon mainostetulla tahnalla vai tarvitseeko jotain järeämpiä mömmöjä & erikoisempia koneita?
Tätä löytyy https://www.motonet.fi/fi/tuote/607168/ ... staja-75ml

Tuolla samalla tahnalla sain porakonelaikalla valot kiillotettua ja edellisestä mustasta pieniä naarmuja ovenkahvojen ympäriltä + vähän muualtakin sain hävitettyä ihan käsipelillä hinkkaamalla, mutta nämä ko. skraadut tässä yksilössä on huomattavasti isompia, eikä oikein huvittaisi mihinkään erikoisempiin mömmöihin alkaa sijoittamaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Meguiarsin vastaavaa kamaa olen käyttänyt muutamiin pienempiin naarmuihin hyvällä menestyksellä, mutta epäilen että tämä ei tehoa kuin tuollaisiin vähän kesympiin tapauksiin.

http://www.meguiars.fi/scratchx-20-hiomatahna

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Fareclan G10 ja tai G30 olen käyttänyt. mm. edesmenneen anjoviksen takapuskurin kyljestä sai poistettua kokonaan todisteet betonipylvään kanssa kontaktoinnista. Samalla aineella on tarkoitus kokeilla 166:n ovesta männynoksan jättämien jälkien poistoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tein 33:een 50/50 "ehostuksen". Kiilloitus tehtiin Sonaxin tuotteilla ja pinnan suojaksi Sonaxin nano-pinnoite sekä carnauba-vaha antamaan pintaan liukkautta.
Kai tuo loppuautokin pitäisi kiilloitella...
Liitteet
IMG_2738_muokattu.jpg
IMG_2738_muokattu.jpg (165.98 KiB) Katsottu 6859 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Vastaa Viestiin