Sivu 2/39

Lähetetty: 27 Maalis 2005, 23:53
Kirjoittaja jarski
pitää tasan paikkansa...vielä ku rupeaa kattelemaan paikkoja jokka ei yleissilmäilystä näy niin huh huh laatu on kyl vähä vaihtelevaa :roll:

Lähetetty: 27 Maalis 2005, 23:54
Kirjoittaja Ltn
Ja mitäs täällä heti kusetuksesta räksytetään.. Vähänkin kun etsiskelee hakusanalla "zaino" niin löytyy jotain kivoja esimerkkejä.
http://www.nsxsc.com/nsexcitement/waxtest.html täälläkin on tykätty.

Kuva
Jos tämä on tulos niin...

Potkuhousu taidan ottaa yhteyttä tässä joku päivä :mrgreen: .

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 10:35
Kirjoittaja Alfissimo
Noin yleisesti ottaen:
Kyllähän tuo Zaino varmaan toimii... sitä ei käy kieltäminen ...uudessa/hyvässä maalissa.

Mutta mä vaan kysyn:
Kuinkas käy, kun sitä laittaa pahimmassa teiniuhmaiässä olevaan metalliväriin, jonka lakka on parhaat päivät nähny jo 10v sitten ja naarmut ei välttämättä ole enää "pieniä"?

Nimimerkillä kyllähän se kaukaa näyttää hyvältä...

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 13:13
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Naapurin Lasse, tai vaikka Alfa Romeo -verstaan maalauslinja. Oletkos katsonut joskus vaikka uuden, mustan Sataviiskutosen pintaa kaupassa?
Totta. Mutta ei kai tehtaan maalauslinjaa ja ammattiautomaalaria voi verrata, koneita ja ihmisiä.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 14:26
Kirjoittaja Rasvis
Totta kyllä tuokin, pätevän ammattilaisen pitäisi saada tehtaan maalauslinjaa parempaa jälkeä aikaan.

On kyllä omalle kohdalle osunut tähän asti niitä alkuperäistä huonompaa jälkeä tekeviä kavereita.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 15:09
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Alfissimo kirjoitti:Kuinkas käy, kun sitä laittaa pahimmassa teiniuhmaiässä olevaan metalliväriin, jonka lakka on parhaat päivät nähny jo 10v sitten ja naarmut ei välttämättä ole enää "pieniä"?
Juurikin näin. Uuteen, hyväkuntoiseen maalipintaan saa älyttömän kiillon ihan millä tahnalla tahansa. Mutta sitten kun aletaan vahailemaan sitä rippikouluikäistä (matta)mustaa Astraa, niin ihmetellään, itketään ja haukutaan vaha alimpaan helvettiin kun sillä ei saanut samanlaista kiiltoa kuin mitä esitteissä lupailtiin.
Rasvis kirjoitti:On kyllä omalle kohdalle osunut tähän asti niitä alkuperäistä huonompaa jälkeä tekeviä kavereita.
Kiven alla tuntuu olevan nykyään pätevät automaalarit.
Porilaisille tiedoksi, että Hyvelässä majaileva Seppänen tekee mahtavaa jälkeä.. Tosin sitä ei tiedä, jatkaako mies kauaakaan enää maalaushommia. :? Toinen asiallinen äijä maalaa Valtiosillan kupeessa, nimeä en satu tähän hätään muistamaan.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 19:51
Kirjoittaja MarcusV
Hyvältähän tuo S2000:inen näyttää kiiltonsa puolesta, voishan Zainoa kokeilla mutta tuo jenkkiauto mainosbannerissa näyttää kyllä oikeasti epärealistiselta... Ei siksi että pitäisin sitä erityisen kiiltävänä vaan siksi että kiiltopisteet näyttävät koneella tehdyiltä :P Voihan se Zaino hyvääkin tietysti olla mutta jos autooni tuollaiset pisteet tolla tulee niin sitten tiedän pelaavani tietokonetta.. :-D
S2000 näyttää tuossa kuvassa juuri siltä miltä yleensäkin hyvin vahattu auto näyttää, ilman noita tietokoneella lisättyjä pyrstötähtiä :P
En hauku Zainoa ennenkuin kokeilen sitä, varmasti käypää tavaraa mutta mainosbanneri näyttää kyllä oikeasti tyhmältä :D
Millään vahalla ei ilman vaivaa saa kiiltoa aikaiseksi tyyliin Hydrowax, jos on hyvää vahaa ja aikaa käyttää kärsivällisesti niin kyllä se kiiltää.

Cuore Sportivo, vittuile vain, en maksanut maalauksesta enempää kun olisi tarvis, ja olen tyytyväinen, autoni kiiltää ja pinta oli hyvää.. :-D

Alfojen maalipintahan on asia mitä ulkomaisissakin arvosteluissa olen nähnyt haukuttavan ensimmäiseksi, hyvin useassa testissä sanotaan että pinta ei ole laadultaan kovin hyvää..

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 20:36
Kirjoittaja Rolle
Eiköhän tässä tullut jo erinäiset mielipiteet selväksi, eli ihan oikeita kokemuksia vaihteeksi kehiin.

Glymit tuossa odottaa kaapissa sopivan lämmintä keliä.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 20:48
Kirjoittaja MarcusV
Jep, palaaminen asialinjalle olisi ihan jees...
Millä muuten on teidän mielestänne paras kuivata auto pesun jälkeen?? Lastalla, säämiskällä vai millä pyyhitte?

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 20:51
Kirjoittaja V6
säämiskällä

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 20:57
Kirjoittaja Alfissimo
Säämiskällä

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:00
Kirjoittaja Cuore Sportivo
MarcusV kirjoitti:..vai millä pyyhitte?
Ei millään. Kaikki hankaaminen tekee naarmuja, vaikka kuinka olisi olevinaan puhdas rätti ja auto. :twisted:

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:02
Kirjoittaja Alfissimo
Kaikilla vain ei satu olemaan puhallinta käytössä :wink: .
Mieluummin puhdas säämiskä, kuin märkä auto.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:05
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Mielummin märkä kuin naarmuinen auto. :wink:

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:18
Kirjoittaja Alfissimo
Mikä siinä muuten on:

Yksi sanoo, että auto pitää aina kuivata ettei jää pilkkuja.
Yksi sanoo, ettei mitään pilkkuja jää vaikka olisikin märkä.
Yhden mielestä ei saa pestä sienellä, eikä kuivata säämiskällä.
Yhden mielestä auto ei tule puhtaaksi pelkällä painepesulla.
.
.
.jne...

Mikähän loppupelissä mahtaa olla oikein auton pesussa?!?

Itse huuhtelen auton kunnolla, pesen puhtaalla sienellä ja kuivaan puhtaalla säämiskällä.
Vahaan pari kolme kertaa vuodessa ja yritän kaikin mahdollisin keinoin ehkäistä maalipinnan huonontumista mm. parkkeeraamalla hieman kauemmas kunhan ei ole muita autoja lähellä kolhimassa kylkiä.

Auto on nyt minulla pari vuotta ollut, eikä sen maalipinta minun aikana ole oleellisesti huonontunut. Ikä tekee tehtävänsä, auto on 16v, pientä naarmua siellätäällä, pari pientä kolhua vastapuolen ovista, ruostetta unohtamatta.
Mutta ainakaan hoidon puuttesta tai pesun "huonoudesta" johtuen se ei ole huonommaksi muuttunut.

MIKÄ ON OIKEIN?!? Mä vaan kysyn.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:24
Kirjoittaja Rolle
Heh, etteköhän saa tuostakin vielä kunnolla väittelyä pystyyn :mrgreen: Toinen on ammattilainen näissä hommissa ja toinen harrastelija ja toisella on vanha kulunut auto, ei taida yleispätevää tapaa löytyä. Kaikki on siitä kiinni paljon viitsii panostaa, mitkä on lähtökohdat ja puitteet.

Minä kuitenkin kuivaan käyttöautoni aina säämiskällä, edelliset omistajat kun ovat jo huolehtineet naarmuttamisesta niin ei tarvitse sitä jännittää. Samalla ei pala auringossa eikä jää laikkuja pölystä/paskasta mikä on jo ilmassa.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:28
Kirjoittaja Alfissimo
Rolle kirjoitti:Heh, etteköhän saa tuostakin vielä kunnolla väittelyä pystyyn :mrgreen:
Ääh 8)
Rolle kirjoitti:Minä kuivaan käyttöautoni säämiskällä, edelliset omistajat ovat jo huolehtineet naarmuttamisesta niin ei tarvitse sitä jännittää. Samalla ei pala auringossa eikä jää laikkuja pölystä/paskasta mikä on jo ilmassa.
Hyvin sanottu :wink:

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:36
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Joo, ei aljeta nyrkkiä heiluttelemaan.
Hyvähän se vain on, jos ei ole samanlainen kuin meikäläinen, että peilailee autoa joka kulmasta ja jännittää niin helvetisti. :-D

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:44
Kirjoittaja Rasvis
Cuore Sportivo kirjoitti:Hyvähän se vain on, jos ei ole samanlainen kuin meikäläinen, että peilailee autoa joka kulmasta ja jännittää niin helvetisti.
En minä ainakaan pysty, koska:

a) ostan käytettyjä autoja, joissa on aina enempi vähempi eletyn elämän jälkiä
b) ei ole omakotitaloa, jonka pihassa jatkuvasti nysvätä autoa
c) autot on jatkuvassa käytössä, ei kuitenkaan voi olla jatkuvasti siistinä

Auton pesu!

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 00:30
Kirjoittaja alexxx
On muuten hienoa katsoa liikkeen ikkunasta kun joku vetäsee uuden mustan Mersun pihapesupaikalle ja aloittaa pesun. Otetaan painepesupistooli kotelostaan vedetään harja eteen ja ruvetaan hankaamaan kuivaa superkuraista pintaa siitä vaan huuhtelematta. Tulee muuten hienoa jälkeä!!
Eikä tarvi pestä kun pari kertaa ja siiten kitistään kun musta väri on niin vaikea pitää siistinä ja kaikki naarmut näkyy! Eikä vahaa tietenkään jakseta vetää auton pintaan ku tulee hiki!

Kuivaamiseen en ota kantaa sen enempää! Itse pesen auton käsin tai koneessa. Joka tapauksessa kone puhaltaa pesutavasta riippumatta pahimmat vedet pois ja loput vedän Wettexin kanssa. Ei naarmuja sen enempää kuin kuivaamattakaan. MUISTAKAA VAHATA!!!

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 14:10
Kirjoittaja MarcusV
Jep, hankaaminen ei kannata mutta kun auton pesee varmuuden vuoksi pariin kertaan ja sitten vasta pyyhkii PUHTAALLA säämiskällä niin en usko että niin kamalia naarmuja jää.
Pehmeää ja puhdasta pitää olla se millä auton pyyhkii jos kerran pyyhkii..
Usein ei kura lähde edes sienellä ja jotain jää pintaan eli kaks kertaa varmuuden vuoks olen pessyt..

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 19:27
Kirjoittaja Epezi
Pistäkääpäs vinkkejä millä pitäs pestä, kun tulin just ajoharjotteluradalta ja nyt on auto semmosessa öljy paska lillingissä (juuh, mäntysaippuaahan se pitäs olla, mutta totuudella jotain muuta). Pesin sen äsken glymin shampoolla (se vihree). Mutta tuntus siltä, että en ainakaan vahaa viittis heittää pintaan. Millähän sitä nyt sitten pesis?
Ei lähde paska edes vampusta pois :evil:

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 15:55
Kirjoittaja MarcusV
Mites olis hiukan eco liuoitinta päälle, sitten shampoo pesu ja sitten vaha? Noilla vois lähteä.. Eco liuoitin on muutenkin hyvää tavaraa paskasille vanteille.jne

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 16:49
Kirjoittaja Rolle
Epezi kirjoitti:(juuh, mäntysaippuaahan se pitäs olla, mutta totuudella jotain muuta)
Vahaa ja sitten vettä päällä, näin väitti aikoinaan opettaja mutta saattaa vaihdella ratojen kesken. Sanoi että autopesun (liuotinpesun) kautta ihan vaan niin lähtee, kuten lähtikin.

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 19:37
Kirjoittaja Epezi
Jynssäsin kahteen kertaan glymillä... saa nyt kelvata :roll:
Ja tuloksena on kolme mustaa pesusientä joita ei saa millään puhtaaks :?

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 16:52
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Liuottimella pitäisi lähteä helposti, jos se paska ei kuukausi tolkulla muhi.
Muuten vaikean lian kanssa tapellessa kannattaa pestä vannehapolla. Erittäin hyvää tavaraa, eikä ole maalipinnalle(kaan) myrkkyä.

Pelimies pesee autonsa ennen vahausta vaikkapa Autoglymin vannehapolla, eikä alja läträämään sen glymin punaisen vahan kanssa. Jos kuitenkin haluaa puhdistusvahaa käyttää, niin kannattaa etsiä käsiin keltaista Autoglymiä. Hyvää ainetta.

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 17:05
Kirjoittaja Vittorio Jano
Cuore Sportivo kirjoitti:eikä alja läträämään sen glymin punaisen vahan kanssa
Miksei?

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 17:43
Kirjoittaja alexxx
Keltainen Glymi??

Tarkoitatko kenties "radiant wax no.12" ?

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 19:03
Kirjoittaja Cuore Sportivo
alexxx kirjoitti:Tarkoitatko kenties "radiant wax no.12" ?
Kyllä.
Vittorio kirjoitti:Miksei?
Ei kestä kuin yhden pesun, eikä edes puhdista hyvin. Uutta punaista (uusi koostumus, en tiedä onko tullut vielä markkinoille) ei olla kyllä vielä päästy testaamaan.. Voi olla jo ihan asiallista tavaraa.

Tuo keltainen on helvetin hyvää ainetta. Antaa melkein yhtä hienon kiillon kuin liquid hardwax, todella vaivaton kiillottaa pois ja kestääkin jonkin aikaa. Hyvä kesävaha.

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 19:32
Kirjoittaja pulukka
Suositelkaapas tuommoista hiovaa vahaa omalle vanhalle paskalle. Aattelin kokeilla keväämmällä myllyttää semmosella kympin kiillotinkoneella ja jollain hiovalla vahalla omasta koslasta ainakin konepellin ja etulokarit kun ovat muuttuneet erisävyisiksi kuin muu auto ja maalipinnassa ei kiiltoa löydy paskan vertaa. Tavan vaha ei tee sille pinnalle enää mitään...

Eipä ole enää juuri hävittävää vaikka koko maali lähtisi irti kun on niin pahannäköinen auringossa (maalaan sitten uusiksi itse spräyllä Starskyn & Hutchin grand torinon näköiseksi koko paskan). Olisiko joskus aikoinaan maalattu uusiksi jollain pyllynreikämaalilla/lakattu huonosti.

Eikä sitten mitään yhdestä Helsingin erikoisliikkeestä löytyvää tszädäm -litkua 86 €/l vaan ihan joka autorassaamosta löytyvää hiovaa vahaa. Glymit vissiin ovat kalliita ja hyviä; entäs muita kokemuksia???

Onko jollakulla linkkiä/niksejä myllytystä varten..? (muistakaapa että viime keväänä paklasin ja maalasin takakaaret itse ja tuli semmosta jälkeä ettei kukaan tavis huomaa; ei siis tarvitse kehottaa unohtamaan koko hommaa sillä kokeilempas sitten vaikka itse kantapään kautta...) :lol:

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 19:42
Kirjoittaja alexxx
Tietääkseni Glymin Radiant Waxia ei saa kuin 10L pönikässä.

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 19:43
Kirjoittaja Cuore Sportivo
MarcusV kirjoitti:Usein ei kura lähde edes sienellä
Jaa. Alkaa menemään jo melko nussimiseksi, mutta sienellä jynssääminen tekee niitä naarmuja siinä missä kuivaaminen. :wink:

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 19:43
Kirjoittaja Cuore Sportivo
alexxx kirjoitti:Tietääkseni Glymin Radiant Waxia ei saa kuin 10L pönikässä.
Saa niitä litrankin pulloissa.

Voin myydä jos joku on kiinnostunut. :wink:

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 20:29
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Mulle väitettiin että lamppuöljy on hyvä ja turvallinen puhdistusaine niin maalipinnoille kuin muoviosille auton sisällä "rasvaisen" koostumuksensa ansiosta. Ei sillä että uskaltaisin kokeilla mutta onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Kuulostaa taas näiltä vanhan kansan "ruostesuojaa autosi vanhalla moottoriöljyllä" niksiltä :shock: Piki kyllä varmaan irtoaa eikä se maalipinnalle suora tuho kai ole (luulis että pehmenee?) mutta että sisällekin!

Any comments?

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 12:17
Kirjoittaja potkuhousu
Oma autoni on jo vuodelta 2001 ja pesty viikottain joten se oli aika törkeessä kunnossa. Zaino käsittely ja se kiilsi paremmin kuin uutena.

Ja tässä kuvat ennen ja jälkeen. Kuvakulma on vähän eri mutta tulos on nähtävissä.
Kuva
Kuva

Auton kuivaukseen kannattaa käyttää vaikka frotee pyyhkeitä jotka on puuvillaa. Säämiskä kerää kaikki hiekat itseensä ja tuskin moni sitä säämiskää joka käyttökerran jälkeen pesee. Puhtaat välineet on koko jutun ydin.

Liuottimia kannattaa välttää mahdollisimman pitkäään sillä tuppaavat samentamaan pintaa. Tästäkin raastavia kokemuksia omien helmojen kohdalta jotka oli piessä.

Lähetetty: 06 Huhti 2005, 17:28
Kirjoittaja MarcusV
Tässä tuli taas ahkeroitua, pesin autoni autoshamppoolla ja sitten päälle Motipin punainen kliinerivaha ja lopuksi Metallic Car Wax&Polish..

Tältä näyttää turbo corollan maalipinta parin tunnin hikoilun jälkeen:
http://tinyurl.com/48c4j
http://tinyurl.com/5xtlo

Kyllä tolla nyt arkena ajelee noinkin.. Ihan tyytyväinen olen, tietty se kiva olis jos tuohon tulokseen pääsisi 15 minuutissa.. Mutta eipä olla laiskoja.
Jotenkin on pakko se auto kerran viikkoon vahata, ainakin.. Helpottaa montaa asiaa.. Ja sitten tota kliineriä vaikka kerran kuussa :)

Lähetetty: 08 Huhti 2005, 22:42
Kirjoittaja Cuore Sportivo
potkuhousu kirjoitti:Liuottimia kannattaa välttää mahdollisimman pitkäään sillä tuppaavat samentamaan pintaa.
Liuottimia on edelleen tuhansia eri sortteja. Ei siihen maalipintaan kannata mitä tahansa paskaa ruiskia, kyllä sen varmasti sameentumaan saa.

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 21:41
Kirjoittaja mml
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Totta kyllä tuokin, pätevän ammattilaisen pitäisi saada tehtaan maalauslinjaa parempaa jälkeä aikaan.

On kyllä omalle kohdalle osunut tähän asti niitä alkuperäistä huonompaa jälkeä tekeviä kavereita.
Suomen Turusta löytyy sellainen todella omaperäisen niminen putiikki kuin Automaalaamo Auto. Pitäisi olla viimeisen päälle putiikki, esim. monet entisöitävät arvokaarat maalataan siellä. Kenenkään en ole kuullut vielä paikkaa haukkuvan. Omakohtaisia kokemuksia ei toisin ole. Vielä.

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 21:54
Kirjoittaja Cuore Sportivo
mml kirjoitti:Suomen Turusta löytyy sellainen todella omaperäisen niminen putiikki kuin Automaalaamo Auto.
Jännä juttu, että nämä hämärimmän nimiset ja näköiset puljut on niitä parhaita paikkoja.. Oli sitten kyse mistä alasta tahansa.
Ensimmäistä kertaa kun asioin aiemmin mainitsemassani maalamossa, ajattelin, että tänne en autoani jätä. Jostain syystä se sinne kuitenkin jäi, onneksi.

:drinking:

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 22:16
Kirjoittaja porinfirina
En oo itse käynyt myllyttämässä mitään autojani, joten en siitä tiedä, mutta jos haluu kotona itte halvalla kiillotella, niin oon käyttänyt hienointa fareclaa. Ei tarvi pelätä että rikkos maalipinnan tms. Pinta kylla paranee, mutta ei sillä mitään isompia naarmuja saa pois, kädet kyllä on viikon paskana...Vahana on viimeks käyttänyt uutta neonvihreetä turtlea, joku polishing vax oli vissii, en ihan varmasti muista, mutta antaa vastaavan pinnan kuin glymin extra glos ja huomattavasti halvempaa...

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 23:10
Kirjoittaja potkuhousu
Jo toinenkin Alfa mies on retkatanut Zainoon. Ltn antaa varmaan raportin tän viikonlopun vahauksista :-D

http://www.gtvv6.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2836

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 20:29
Kirjoittaja Ltn
Joo, tuli tuossa viikonloppuna Zainon kanssa käsiteltyä "loistavin" tuloksin. Kerronpa tässä nyt että mitä tehtiin:
-Auto pestiin ensin fairyllä sienen kanssa. Kuivaus.
-Sitten oli z-18 claybarin vuoro. Suihkepulloon fairya ja vettä, jota suihkautellaan maalipintaan liukasteeksi ja sitten hiotaan maalipintaa Claybarilla. Claybar irrotti hyvin esimerkiksi tummia pilkkuja etuovien alaosasta ja helmoista. Koska claybar tummui käytössä aika hyvin, oli siitä nähtävästi jotakin hyötyä. Tunnin hankaamisen jälkeen claybarista tosin tuli käyttökelvoton, kun se alkoi yllättäen murenemaan käsiin. Olin kyllä onneksi siihenmennessä jo maalipinnan saanut käytyä läpi.
-Seuraavaksi pesin autoshampoolla, jonka jälkeen kuivaus.
Sitten alkoikin nämä raskaammat hommat :)
Perjantaina klo16 pistin z-1 pohjustusvahan pintaan, annoin kuivua 23.30 asti jolloin lisäsin päälle kiillottavan z-2-vahan.
Z-2 vaha sai kuivua lauantai-aamuun asti. Puuvillapyyhkellä kiillotus, tämän jälkeen vielä z-6-kiillotusaineella käytiin auto läpi.
Klo 11 lauantaina toinen kerros z-2:hta pintaan. Tämän kerroksen annoin kuivua 6h, jonka jälkeen auto puhdistettiin puuvillapyyhkeellä. Taas z-6 kiillotus. Tämän jälkeen kolmas kerros z-2:hta pintaan. Annoin kuivua klo23 asti jolloin jälleen pyyhkiminen&z-6 kiillotus.
Tämän jälkeen neljäs kerros z-2 pintaan, jonka annoin kuivua sunnuntai-aamuun asti. Pyyhkiminen&z-6-kiillotus. Sitten vielä viides kerros z-2:hta pintaan, jonka annoin kuivua 4-5h ja tämän jälkeen vielä z-6-kiillotus.
Auto kyllä kiiltää, yritän järjestää kuvia parin viikon päästä kun saan kameran käsiin.
Pinnasta sen verran, että kun vahapullon pistää aikas tasaisen 156:n takakontin päälle, liukuu se pois kuin jäätä olisi alla. Peilikuvankin hopeasta pinnasta voi nähdä 8)
Vahaaminen ja kiillotus vaatii AIKAA. Eipä tuosta muuten ole mulla valittamista, nyt vaan seurataan että kestääkö aineet pinnassa sen 6kk!
Ja se on muuten totta, että sitä vahaa ei tarvitse käyttää kun tosi pieniä määriä kerrallaan, mullakin on 5 käyttökerran jälkeen z-2:sta vielä yli puolet jäljellä.
Plussana myös se, ettei noi zainon vahat tahraa mustia muoviosia toisin kuin esim. autoglymin tavarat.
Kiitokset potkuhousulle kun jaksanut vastata joihinkin päätävaivaaviin kysymyksiin, ja muutenkin toimitukset sujuivat hienosti!

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 20:34
Kirjoittaja Epezi
Kerrotko vielä että kuinka paljon tuo koko lysti tuli kustantamaan? On varmaan jossain jo kerrottu, mutta laiska mikä laiska.

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 20:42
Kirjoittaja Ltn
Aineet maksoivat mulle 88.5e(z-1,z-2,z-6,z-18 claybar) , tosin mun pitää tässä kohta vielä ostaa zainon autoshampoo että tuo kiilto nyt varmasti pysyisi 8)
Hieman kallistahan tuo saattaa olla joihinkin glymeihin verrattuna, mutta kuitenkin mielestäni hintansa arvoinen homma.

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 20:56
Kirjoittaja Vittorio Jano
Saattaa siinä naapuri raapia päätään, kun tuollaisen Ltn-tyyppisen vahausoperaation vetää läpi.

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 21:51
Kirjoittaja potkuhousu
Ltn veti vahauksen pitkän kaavan mukaan ja kuten huomasitte siinä meni aikaa. Koko show saa vedettyä 8h jos käyttää ZFX kuivumisen kiihdyttäjää, mutta se on kalliimpi. Sen verran vielä lisään, että ekalla kerralla jokainen käyttää vahaa ihan liikaa. Yhdellä vaha pullolla vahaa 20 autoa. 20ml eli yskälääke kupillisen verran vahaa menee yhteen vahauskertaa, mutta onneksi tänkin oppii aika nopaa. Zainot on todella tehokkaita ja sen kanssa ei saa läträtä kuten muilla vahoilla.

Mä vahasin omani maaliskuun ekalla viikolla ja sen jälkeen pessyt auton kolme kertaa ja eilen laitoin Z-6 vielä pintaan. Loistaa kuin silloin maaliskuussa. Autolla on ajettu 4000km vaihtelevissa olosuhteissa ympäri Suomea. Muut vahat eivät ole pystyneet samaan ainakaan mun tapauksessa.

Ltn vinkksi muista aina välillä laittaa sitä Z-6 vaikkapa kuukauden välein. Se putsaa vahapintaa ja hoitaa sitä.
Saattaa siinä naapuri raapia päätään, kun tuollaisen Ltn-tyyppisen vahausoperaation vetää läpi.
Juu mua pidetään jo tässä taloyhtiössä ihan pimeenä kun pesen kesäaikaan autoni kerran viikossa joskus kahdesti ja talviaikaan vaan kerran viikossa.Mutta ne on vaan kateellisia kun mun auto loistaa ja niiden on pölystä harmaana :)

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 18:28
Kirjoittaja Rolle
Tarvis vähän puleerata sisustaa, eli mikä olisi hyvä aine kojelaudalle ja laseille? Nahat sai jo Liberonin nahanhoitoainetta, tuli vähän kiire mutta näytti ihan siedettävältä ja oli ainakin helppo käyttää.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 21:23
Kirjoittaja J. Saari
Vittorio Jano kirjoitti:Saattaa siinä naapuri raapia päätään, kun tuollaisen Ltn-tyyppisen vahausoperaation vetää läpi.
Föönasin sitten vanhan katiskan listojen ja tiivisteiden raot kuiviksi perusteellisen kylvetyksen jälkeen. Oli varmaan ensimmäinen kerta kun naapurustossa on jonkun nähty "föönaavan" autoansa, tai näin päättelin sivustaseuraajien ilmeistä... :crazyeyes:

Ja tulihan tuota sitten puunattuakin glymin punasella ja extra gloss polishilla. Oli taasen vanha maalipinta niin imeny talvella skeidat itteensä että katon, konepellin ja takaluukun vedin puhdistusvahalla 2 kertaa. Tulihan siitä taas jonkunlainen, mutta on toi puleeraaminen vähän jotenkin tympeetä.. Yleensä väännän mieluummin mutteria käpälät ja nassu rasvassa. :wink:

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 10:40
Kirjoittaja Romeo
Vahana on viimeks käyttänyt uutta neonvihreetä turtlea, joku polishing vax oli vissii, en ihan varmasti muista, mutta antaa vastaavan pinnan kuin glymin extra glos ja huomattavasti halvempaa...
Itsekin käytän juuri tuota vahaa. Paljon helpompi levittää kuin glymi ja hangata pois, mutta silti kiiltää kuin juutalaisella. :-D Hintaeroakin on niin paljon, ettei glymiä oikeastaan kannata edes ostaa näin vanhaan autoon. Suosittelen kokeilemaan, yllätytte varmasti positiivisesti.
Listoille kannattaa antaa muuten Kilpikonnalta sitä mustavahaa...

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 11:30
Kirjoittaja Maclane
Itse tulee glymejä käytettyä, tyytyväinen olen jälkeen ollut. Mutta viime kesänä tuli sitten hieman kämmättyä ja sipaistua mustaan peiliin glymiä ja kiva tahrahan siitä jäi, samoiten perän rekisterikilvenalustaan jäi tarha touhutessa. Kaikenlaisia temppuja on tullut koetettua, mutta ei tunnu vaan lähtevän. Kenelläkään vinkkejä tällaisiin pikkuvahinkoihin?