Bianchi (ja muita fillareita).
Valvoja: Moderators
- TeroPee
- Viestit: 1517
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ihan aiheellinen kysymys ja kiitokset siitä.
Nykyisellä cyclolla (Ridley X-bow) tulee ajettua vain yhdellä otteella eli kahvojen päältä. Hyvin harvoin kun kaipaa pystympää ajoasentoa niin sitten ajan tangon yläosalla, mutta silloin kädet ei ole jarru- tai vaihdekahvoilla. Suurin osa omasta ajamisesta on tosiaan tässä kylällä tapahtuvaa työmatka- ja asiointiliikennettä reppu selässä ja ehkä kaipaan nyt vähän rennompaa ajoasentoa. Sen vuoksi siis olen ajatellut perinteistä tankoa kippuroiden sijasta. Luulen ajoasennon olevan vähän helpompi selälle ja käsille, hallittavuuden olevan leveämmän tangon ansiosta parempi ja jotenkin omaan silmään suoratankoinen pyörä näyttääkin paremmalta.
Mutta voihan se olla että jos tuollaisen hommaa niin huomaa tankovalinnan olevan väärä. Siksipä olen ottamassa työsuhdepyörää vain kahden vuoden tuomiolla ja sen jälkeen voi sitten myydä tuon pois ja hommata vaikkapa gravelin. Tai sitten jättää tuon itselle talvipyöräksi (sanovat suoratankoisen olevan talvella parempi leveämmän otteen ja hitaamman reagoinnnin vuoksi) ja laittaa siihen lokarit ja nastat. Kahden vuoden sopparin jälkeen työsuhdepyörän saa ostaa itselle 5 prossan arvolla alkuperäisestä hinnasta.
Nykyisellä cyclolla (Ridley X-bow) tulee ajettua vain yhdellä otteella eli kahvojen päältä. Hyvin harvoin kun kaipaa pystympää ajoasentoa niin sitten ajan tangon yläosalla, mutta silloin kädet ei ole jarru- tai vaihdekahvoilla. Suurin osa omasta ajamisesta on tosiaan tässä kylällä tapahtuvaa työmatka- ja asiointiliikennettä reppu selässä ja ehkä kaipaan nyt vähän rennompaa ajoasentoa. Sen vuoksi siis olen ajatellut perinteistä tankoa kippuroiden sijasta. Luulen ajoasennon olevan vähän helpompi selälle ja käsille, hallittavuuden olevan leveämmän tangon ansiosta parempi ja jotenkin omaan silmään suoratankoinen pyörä näyttääkin paremmalta.
Mutta voihan se olla että jos tuollaisen hommaa niin huomaa tankovalinnan olevan väärä. Siksipä olen ottamassa työsuhdepyörää vain kahden vuoden tuomiolla ja sen jälkeen voi sitten myydä tuon pois ja hommata vaikkapa gravelin. Tai sitten jättää tuon itselle talvipyöräksi (sanovat suoratankoisen olevan talvella parempi leveämmän otteen ja hitaamman reagoinnnin vuoksi) ja laittaa siihen lokarit ja nastat. Kahden vuoden sopparin jälkeen työsuhdepyörän saa ostaa itselle 5 prossan arvolla alkuperäisestä hinnasta.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tällaisella olen veivannut nyt useamman vuoden. Yksi vaihde ja hihnaveto.
- Liitteet
-
- Screenshot_20240314_152248_Gallery.jpg (53.22 KiB) Katsottu 1379 kertaa
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3 - Paikkakunta: Turku
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Johan on räyheän näköinen pyörä, voisitko valistaa tietämätöntä, että mikä tämä on?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Se on merkkiä Viks - pyörä Virosta ja innostus siihen Milanon maailmannäyttelystä, johon tässä:
https://www.tuglas.fi/viksu-peli
artikkelissakin viitataan.
Valmistus on sittemmin loppunut, noin 500 yksilöä saivat tietääkseni valmiiksi, ja ne menivät pitkin maailmaa - muutama kappale Suomeenkin, mutta muun muassa sinne Italiaan paljon useampia.
https://www.tuglas.fi/viksu-peli
artikkelissakin viitataan.
Valmistus on sittemmin loppunut, noin 500 yksilöä saivat tietääkseni valmiiksi, ja ne menivät pitkin maailmaa - muutama kappale Suomeenkin, mutta muun muassa sinne Italiaan paljon useampia.
- _rico
- Viestit: 1342
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Komea laite. Kuulin näistä reilu vuosikymmen sitten kun olin vielä aktiivinen fillaristi, mutta en ole koskaan nähnyt livenä.
- Albertolli
- Viestit: 4203
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Hups. Tilaukseen lähti täysjousto sähkömaastis.
Maantiellä ajo on vähentynyt radikaalisti ja harjoitusvastuksellakin turhan vähän. Maastossa ajelu sen sijaan on lisääntynyt merkittävästi.
Ei kukaan tarttis hiilikuiturunkoista Bianchi Intrepidaa?
Maantiellä ajo on vähentynyt radikaalisti ja harjoitusvastuksellakin turhan vähän. Maastossa ajelu sen sijaan on lisääntynyt merkittävästi.
Ei kukaan tarttis hiilikuiturunkoista Bianchi Intrepidaa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tuollainen halpis-gravel halpis-Cinellin kaveriksi.
Autoissa on lipsuttu syntisiin merkkeihin, mutta näissä sentään linja pitää. Pieni miinus toki Shimanon osista.
Wilier - Viva l'Italia liberata e redenta!
Ja juu, stemmi vielä asemoimatta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Tazio
- Viestit: 3395
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Hyvän näköinen. Ja hyvä, että edes jossain linja pitääVittorio Jano kirjoitti: ↑21 Huhti 2024, 21:25
Tuollainen halpis-gravel halpis-Cinellin kaveriksi.
Autoissa on lipsuttu syntisiin merkkeihin, mutta näissä sentään linja pitää. Pieni miinus toki Shimanon osista.
Wilier - Viva l'Italia liberata e redenta!
Ja juu, stemmi vielä asemoimatta.
-Tazio