Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Grendel kirjoitti:Tuli noista museovehkeistä ja projekteista mieleen että kokeilin omaa vanhaa Motobecanea viikko sitten.
Eli sain sen joskus 80 luvun alussa ja ollut siitä asti. Ei tarvinnut rempata kun on ihan hyvässä kunnossa. Taisi olla 5 vaihteinenkun sain ja sittemmin tullut etuvaihtaja ja takapakka eli nyt 12-v.

Ja kyllä tuolla polkee. Ei kauaa kestänyt omaksua noi putkivahtajat ja muutenkin ihan soiva peli. Mutta kun sitten sen jälkeen pääsi oikean fillarin päälle niin ei ole epäselvää kummalla haluaa ajaa....
Tieatenkiin oldtimerilla, niissä on sielua ja tunnetta kuten vanhemmissa Alfoissa :wink: ... minäkin myin pois muoviluoti-Wilierin ( Mortirolon) ja ajelen kaikki lenkit kuvan tallini "uusimmilla" pyörillä ... maantiemankeli on ´92 päivitettynä kahvavaihtajiin ja maasturi-Kona on ´97 päivitettynä n. vuoden 2006 osilla. Kun tuutte miehen ikään ( 50v) niin huomaatte sen... :)

Kuva

Jiitee
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Cobra
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 20:18
Paikkakunta: Turku

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Cobra »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuo "asiaa ymmärtävälle" on aina hyvä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Niin on. Yleensä lopetan ilmoituksen lukemisen siihen. Harvinainen pyörä, mutta veikkaan että tuolla hinnalla asiaa ymmärtävät on aika harvassa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

^&^^&^^^ Soitin ja tarjosin kympin. Ei tullut kauppoja. Kuulemma 150€ on viimeinen hinta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Olen leikkinyt Bromptonin uudella konfiguraattorilla. Pirun mukava kikotin.

Toista taittopyörää en todellakaan tarvitse, vähäisiä ovat ajot kaikilla, mutta kyllä tuollainen punainen p-tangolla, BWR +8 % vaihteistolla, Kojakeilla, ilman lokareita jne ja superlight rungolla on kuvassa aika nopean näköinen...

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt täytyy kyllä sanoa, että on hieno!

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Valokuvausta voisit vielä vähän harjoitella ;)

Hieno on! Speksit aina kiinnostaa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Hienolta näyttää!

Onko tuo siis se uusi Dahon? ;) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuosta lähdettiin speksaamaan. Veloce-vaihteet ja Khamsin-kiekot tuli valittua. Ei tuo siis mikään girotason hiilikuitutykki ole, mutta lienee vallan riittävä kaltaiselleni aurinkoisen sään Mamilille
.
Hemmetin pätevä ja asiallisen hintainen kauppa tuo. Suosittelen!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hyvännäköinen Cinelli. Joko on testilenkki ajettu?
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Just kävin pikkuisen kokeilemassa ja onhan tuossa huima ero hybridillä polkemiseen. Täytyy la/su lenkkeillä oikein kunnolla, mutta pikatyyppien perusteella ainoa asia mikä harmittaa on se, etten ostanut tuollaista jo aikaisemmin.

Veloce vaihtaa hienosti - logiikka ei tosin ole vielä omassa takaraivossa - mutta tuntuu olevan kovin tarkka käytettyjen rattaiden suhteen.

Kuva

Shimanon polkimista ja Motonetistä ostetusta Tefal-pullotelineestä miinusta.

Tuo harjattu alumiinipinta on muuten ihan sairaan nätti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hienolta näyttää!

Kääntäisin kuvan perusteella ohjaustankoa hieman pystynpään. Niin että kahvan päät osoittaa takajarrua kohti.

Itselläkin on Shitmanon polkimet ja pitäisi vaihtaa johonkin muuhun.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Hienon näköinen on. Tankoa tosiaan ehkä voisi vähän säätää ja juomapulloteline vaihtoon ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

...Ja satula muuten kannattaa laittaa vatupassiin. Näyttäisi olevan hieman eteenpäin kallellaan.

Mutta on se hieno!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Mikäs noissa Shimanon polkimissa ahdistaa?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vittorio Jano kirjoitti:Just kävin pikkuisen kokeilemassa ja onhan tuossa huima ero hybridillä polkemiseen. Täytyy la/su lenkkeillä oikein kunnolla, mutta pikatyyppien perusteella ainoa asia mikä harmittaa on se, etten ostanut tuollaista jo aikaisemmin.

Veloce vaihtaa hienosti - logiikka ei tosin ole vielä omassa takaraivossa - mutta tuntuu olevan kovin tarkka käytettyjen rattaiden suhteen.

Shimanon polkimista ja Motonetistä ostetusta Tefal-pullotelineestä miinusta.

Tuo harjattu alumiinipinta on muuten ihan sairaan nätti.
Hieno fillari, onnea vaan hankinnasta. Nyt vaan kilometreja keräämään. Velocet tosiaan vaihtaa hienosti vaikka onkin hinnat alkaen mallistosta. Eniten oon aina ihmeissäni kun vaihdan pienemmältä eturattaalta suuremmalle täysi veto päällä. Jos takavaihtaja on jo valmiiksi pienellä rattaalla niin se ajatustakin nopeampi lähes huomaamaton vaihtaminen isommalle eturattaalle aiheuttaa aina ihmettelyä että ei toi voi olla mahdollista :) EI ainakaan mun shimano-fillareissa. Takavaihtaja vaihtaa ainakin mun veloceilla aina suoraan 3 ratasta pienemmälle mikä on mun mielestä hemmetin toimiva käytännössä ollut kun ylämäkiin on polkenut. Velocen logiikka on loppujen lopuksi aika simppeli ja ainakin mulle ollut käytännössä aivan riittävän toimiva. Otin kesällä pikatyypit kaverin Felt F4:sta jossa oli täysi Ultegra setti. Ultegran vaihtajien logiikassa oli paljon enemmän hienouksia, mutta en mä osannut sellasia ominaisuuksia edes kaivata. Ergonomisesti mun käteen noi Velocen kahvat sopii sitäpaitsi paljon paremmin kuin Shimanot. Ei oo kädet väsyneet, kramppailleet pisimmilläkään yli 100 km lenkeillä.


Muuten tuli yks ajatus mieleen, vaikka tälle vuodelle on jo vähän myöhäistä. Mä oon firman joukkueessa osallistunut nyt toisena kesänä peräkkäin http://www.kilometrikisa.fi sivuston leikkimieliseen skabaan. Lähinnä mulla on tarkotuksena ollut vaan kirjata lenkkikilometrit ylös johon toi on ihan näppärä, edellisten vuosien kilsatkin säilyy tallessa. Oisko innokkuutta ensi kesäksi perustaa alfabbs:n tiimi tuonne?
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 14 Elo 2015, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

artjojy kirjoitti:Mikäs noissa Shimanon polkimissa ahdistaa?
No kun kaikki muut osat ko. pyörässä on Campaa tai jotain muuta kuin Shimanoa. :) Onhan minulla tuossa harmaassakin Shimanon osat, joten ei sillä tavalla muuta rasismia ole :)

Hyvät polkimethan ne on...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hieno fillari tosiaan, säädöt asettuu paikalleen sitten, kun saa vähän kilometrejä alle.
Vaihtajien logiikka on peukaloilla pientä ratasta ja jarrukahvojen takaa isoa. Huomaa, että isoissa vaihdevivuissa on "sarana" joka sallii pitää niitä sormien ja tangon välissä esim mäkeä noustessa, kun ei tarvi jarrua. Pystyt näin vaihtamaan vaihdetta otetta muuttamatta nopeasti ja vaihtajan napsahdus katoaa kämmenen sisään eli kaverit ei pysty lukemaan ajoasi.
Giulia Super -69

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuonne on omatkin ajot tullut merkittyä. Hauska seurata työtuttujen ajoja ja pientä kisaa käynnissä.
Keskiviikkona tuli ajettua illalla kotoa töihin. Siitä tuli toistaiseksi tämän vuoden (ja samalla viimeisen 15 vuoden) pisin yhtäjaksoinen lenkki. Matkaa tuli reilu 42km. Mukavia mäkiä tuossa vanhalla kolmostiellä...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Muuten tuli yks ajatus mieleen, vaikka tälle vuodelle on jo vähän myöhäistä. Mä oon firman joukkueessa osallistunut nyt toisena kesänä peräkkäin http://www.kilometrikisa.fi sivuston leikkimieliseen skabaan. Lähinnä mulla on tarkotuksena ollut vaan kirjata lenkkikilometrit ylös johon toi on ihan näppärä, edellisten vuosien kilsatkin säilyy tallessa. Oisko innokkuutta ensi kesäksi perustaa alfabbs:n tiimi tuonne?
Pitää katsoa josko tuosta innostuisi. Mulla ja Hepalla on perinteinen Tampere Tour jossa ajetaan kilpaa kaikkien mahdollisten kanssapyöräilijöiden ja toistemme kanssa. Viime vuonna oli lisänä vielä uinti :lol:
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Unohdin mainita sen että onhan tuolla http://www.kilometrikisa.fi : ssa myös talvikausille perinteisesti ollut oma skaba. Meidän firmasta taisi muutama osallistua siihenkin, mutta itselle fillarointi on aika selkeestä kesäkelin hommaa ollut.

On siellä tosi hurjia kilometrejä polkevia joukkueita, mutta ite tulee lähinnä vertailtua sijoituksia saman kokoluokan joukkueisiin ja etenkiin yhteen saman toimialan kilpailijaan joiden joukkueessa on ihan saman verran polkijoitakin (91). Näyttäis tällä hetkellä siltä että toi päänahka otettais :)
Sen oon huomannut että toi on toiminut aika hyvänä motivaattorina lähteä lenkeille. Mulle on motivoijana se että pitää kerätä henkilökohtaisesti enemmän kilometreja kuin mikä on joukkueen keskiarvo. Etenkin alkukesästä fillarointi jäi tosi vähiin erittäin surkeiden kelien takia. Loppukesästä oon saanut sit kirittyä itteni tavoitteeseen. Joskin vähemmän kilometrejä väkisin alkukesän takia tänä vuonna tulee yhteensä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hepa kirjoitti:
artjojy kirjoitti:Mikäs noissa Shimanon polkimissa ahdistaa?
No kun kaikki muut osat ko. pyörässä on Campaa tai jotain muuta kuin Shimanoa. :) Onhan minulla tuossa harmaassakin Shimanon osat, joten ei sillä tavalla muuta rasismia ole :)

Hyvät polkimethan ne on...
No mulla vähän sama juttu. Muissa fillareissa on ihan tarpeeksi jo shimanoa, eikä mulla shimanoa vastaan ole mitään, päinvastoin. Mutta jotenkin mullakin on periaatteena että campaa ja shimppaa ei saa olla samassa fillarissa :) Eikä Italialaisessa maantiefillarissa saa olla Shimppaa kun Campagnoloakin on saatavilla (tosin polkimia en oo Campalta nähnyt). Bianchin polkimissa valinta osui sit aika luontevasti Lookkeihin, vaikka oishan Timeenkin voinut päätyä. Keo classicit vaan tuntu sopivilta ja sopivan edukkaalta valinnalta.

Vielä siitä Felt F4:sta mitä pikasesti kesällä tyyppäsin. Siinähän oli täysi Ultegra osasarja, mutta muutenkin se fillari oli kyllä aika "raceready" ihan vakiona, muistaakseni painaa 7.8kg vakiokuosissa ilman polkimia. Vaikutti erittäin pätevältä peliltä ja spekseiltään vastasi aika hyvin omaa Sempre Prota painon ja muiden ominaisuuksien suhteen. Oli ikäänkuin USA/Japan speksinen vaihtoehto tolle mun Bianchille ja aika hyvän näkönenkin raakahiilikuitu viimeistelyssään. Hyvinkin olisin voinut tollasen hankintaan päätyä maantiefillaria pähkäillessä jos olis sopivasti päässyt moista kokeilemaan pari kesää sitten. Nyt oon tohon omaan jo kiintynyt niin että en mä enää tosin päikseni olis vaihtanut.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ote säännöstä #22:

Campagnolo shall be THE ONLY acceptable component and it is hereby deemed superior to ANY Shimano product in ALL circumstances and situations.

Polkimissa hyväksyttyjä taitavat olla ainakin Time

Itsehän myös rikon tuota, Kulkurissani on Shimanot
Perustelen rikkomukseni sillä, että wattmaxin Cipollinikin taisi messuilla olla sähkö-shimanoilla

:) :)
-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Gasolina kirjoitti:Pitää katsoa josko tuosta innostuisi. Mulla ja Hepalla on perinteinen Tampere Tour jossa ajetaan kilpaa kaikkien mahdollisten kanssapyöräilijöiden ja toistemme kanssa. Viime vuonna oli lisänä vielä uinti :lol:
Tämän klassikon voi kohta liittää keväisten Flandersin, Paris-Roubaix:n tai vaikka Milano-San Remon joukkoon. Uintireissulla hukkuminen olisi tosin lopettanut perinteen lyhyeen, mutta olisi tehnyt tourista vieläkin legendaarisemman. :lol:

Tuonne Stravaan kannattaa liittyä jos on Garminin laite tahi puhelin joka tuota tukee. Uppaa lenkin automaattisesti sinne kun kun lataa Garminin connectiin. Samalla sitä kai voisi sinne kilometrikisaankin no lenkit kirjata. Itsellä jää kyllä talvikisa väliin. Muut harrasteet talvikaudella.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Tazio kirjoitti:Ote säännöstä #22:

Campagnolo shall be THE ONLY acceptable component and it is hereby deemed superior to ANY Shimano product in ALL circumstances and situations.

Polkimissa hyväksyttyjä taitavat olla ainakin Time

Itsehän myös rikon tuota, Kulkurissani on Shimanot
Perustelen rikkomukseni sillä, että wattmaxin Cipollinikin taisi messuilla olla sähkö-shimanoilla

:) :)
-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Allekirjoitan tämän täysin. Itse rikon sääntöä CrankBrotherssin polkimilla. Ei ole vain parempia vielä tullut vastaan.

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Pitäisikö minunkin laittaa saksalaiseen hiilikuitu unelmaan nuo Lookin polkimet Shimanon SPD klossien tilalle? :) vai meneekö Shimano Ultegra osista kasattu pyörä toimimattomaksi :P

Kuva

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Tuo on kiperä kysymys. Puhtaasti insinööritieteiden pohjalta ajatellen tuossa ei tapahdu teknistä tuhoa. Jaappanian pojan osat toimivat kuten ennenkin - jos vastaava liike tehtäisiin italialaiselle osasarjalle välittömästi häviäisi Campy soundi. Seuraavassa vaiheessa todennäköisesti murtuu kahva ja takavaihtaja jumittuu...

Humanistin kannalta katsottaessa vastaus riippuu henkilön filosofisesta koulukunnasta.
Velominati vastaa, että ei mitään väliä, kunhan poljet niin p*rkeleesti. Euro Cyclist puolestaan lyö minipumpulla

:) :)
-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ns maantiepolkimilla saa kengän lähemmäs poljinakselia ja tämän seurauksena satulaa ja painopistettä alemmas, samoin jalka pysyy hyvin kiinni spurtissa ja jalan asentoa pystyy jonkin verran muuttamaan ilman, että aukeaa. Tämä siis, jos verranteena on maastopoljin kuten vaikka SPD. SPD:t, Crank:t sun muut on kyllä näppärämmät, jos joutuu paljon pysähtelemään eli vaikka paljon kaupunkiajoa. Maastoklosseilla voi myös kävellä paremmin, jos siihen on tarvetta.
Giulia Super -69

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

^ Täytyy varmaan laittaa sitten noi Lookit kiinni, kun tuli oikein tietoa asian tiimoilta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bianchi lähti uuteen kotiin, joten alkaa tämä fillarikuvio hahmottua ihan kivasti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Vähintään 5 km/h kovempaa pitäisi nyt kulkea :P

Edit: Polkimet on muuten valittu vain sillä perusteella, että värit sopii yhteen :)

Kuva

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kyllähän sitä Campaltakin pedaalit saisi:https://www.bike-components.de/en/Campa ... dell-p421/
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kaveri antoi joskus vanhan scottin rungon. Siellä se kökötti varastossa varmaan vuoden, kunnes viimeisinä lomapäivinä ajattelin ottaa vielä yhden pikaprojektin työn alle. Löytyi sopiva stonga ja vähän osia joita oli jemmassa. Satula vaihtuu vielä jousitettuun Brooks kopioon.

Piti tehdä rottainen kulkine, mutta hienohan siitäkin taas tuli :) aika pieni runko, mutta hauska amerikan cruiser siitä tuli. Vanhaa Schwinn tyyliä vähän koitin tässä hakea. 7 vaihdettakin löytyy jos tulee kiire cruisaillessa.

Eli Scott Dakota Cruiser aka "Rambo".

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Hieno! Vaikka juuret Jänkkilässä ovatkin tuo nykyasu tuo jotenkin mieleen Alankomaiden fillarit

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kävin tänään Cinellillä töissä. Matkaahan tuonne lähimmälle verstaalle on reilut 15km; aamulla keskari oli 24,3 ja nyt iltapäivällä 28,3 - yllättävä parannus ottaen huomioon sen, että aamulla poljin menemään nilkkoihin saakka succistettuna. Paluumatkalla meno myös tuntui maistuvan hieman paremmin, mutta mitään mäkimiestä minusta ei kyllä koskaan saa. Eikä kyllä toisaalta kirimiestäkään. Mutta ainahan kunnoin soigneurillekin on kysyntää, eikö...?

Hieman kipeytyi niska/hartiaseutu. Johtuukohan huonosta repusta vai olisiko asenossa viilaamista. Tankoa ylös? Sarvet olen jo suoristanut suositellulla tavalla, mutta satulan jätin hieman etukenoon. Tuntuu olevan armollisempi eturauhaselle noin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

^ Käännä stemmi osoittamaan ylöspäin, jos asento käy liikaa selän/ niskan päälle.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Etukenossa satula aiheuttaa sen, että paino tulee enemmän käsille kun olisi tarve. Tosiaan stemmin voi kääntää. Toiaaltaan ei kannata ihan heti säätää, eikä liikaa kerralla tehdä muutoksia kun jää sitte huomiotta mikä vaikutti ja mihin. Myös satulan etäisyys kannattaa tsekata. Kammet vaakasuorassa pitäisi polven olla pystysuunnassa linjassa poljinakselin kanssa. Itselläkin kipeytyy välllä niska ja välillä ei, vaikkei säätäisi asentoa mitenkään.. Varsinkin aamuisin voi saada ihan kylmäkin.

Hyvää vauhtia!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiitti Hepa ja artjojy (luulin muuten aina, että se on artjoy) vinkeistä, täytyy tuota ajoasentoa tutkia. Taitaa olla ikuisuusprojekti. Varsinkin kun joku paikka kolottaa koko ajan jokatapauksessa...

Hienosti tuo kyllä rullaa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Kiitti Hepa ja artjojy (luulin muuten aina, että se on artjoy) vinkeistä, täytyy tuota ajoasentoa tutkia. Taitaa olla ikuisuusprojekti. Varsinkin kun joku paikka kolottaa koko ajan jokatapauksessa...

Hienosti tuo kyllä rullaa!
Kolotusta aiheuttaa yleisimmin maantiemankelin tärinä, jonka vaikutusta
voi koittaa lieventää ajoasennon säädön lisäksi tiukasti istuvilla säämiskähousuilla ja juuri omaan anatomiaan sopivalla lestalla, paksulla tankonauhalla
(mm. Dedalla hyviä) ja tukevapohjaisilla ( hiilikuitua tms.)maantieajokengillä. Noilla kolmella pisteellähän
sitä mennään...
Sitten vielä rengastus. Jos 26-28 mm:n mahtuu niin aina mukavampi ja ainakaan itse en ole
havainnut lenkkivauhdissa pudotusta.

Hyviä lenkkejä Cinellillä
Juhat
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Sports Trackerillä ja Sigman mittarilla tullut matkaa ja reittiä seurattua. Androidin ST on ihan hyvä ja näyttää mm. korkeuden ja nopeuden kuvaajalla ja voisi ajaa edellisiä reittejään takaa-ajolla. Puhelin on kuitenkin turhan hankala mukana kuskattava ja siihen pitäisi ostaa erillinen sykevyö. Olen katsellut GPS:llä varustettuja erilaisia vehkeitä. Mieluiten hommaisin jonkun joka mittaa sykkeen ilman erillistä sykevyötä, mutta niissä taitaa olla tarkkuuden kanssa niin ja näin. Tuo Portin edellisellä sivulla mainitsema Polar M400 (tai V800) kuulostaisi hyvältä, vaikka sykevyön vaatiikin. Olisi monikäyttöisempi kuin erillinen pyöräilytietokone. M400 ei ole mitenkään pahan hintainen, mutta aina tulee mieleen, että pitäisikö sittenkin satsata kallimpaan...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kävin ensimmäisen kerran Stravassa vilkaisemassa tuota alfabbs taulua.

Mitalisijoilla näemmä mennään ;)
Sen kunniaksi laitan kuvan aamuiselta Croissantien hakureissulta:
Kuva

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Äläpäs Tazio huijaa, otin sinusta kuvan:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Äläpäs Tazio huijaa, otin sinusta kuvan:

Kuva
Joo, mutta tuo on tältä aamulta. Arkiaamu ja työmatkatempo!

-Tazio

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Olikos foorumilaisia Tour de Helsinkiä polkemassa?
Jotakuinkin ensimmäiset 1600 polkijaa oltiin pihatien alussa kannustamassa. Tyttö taputti kaikille :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Itse en ollut,mutta osuin juuri Latokartanonkaaren ja Pihlajamäentien risteykseen, kun alkoi kolista. Toi kolaroinut porukka tais koostua lähinnä innokkaista/väsyneistä harrastajista, koska joukkokolari kesti rakentua todella pitkään. Tilanne näytti ylipäätään todella pahalta. Osa tuntui ajavan pysähtymättä suoraan kaatuneiden päälle, vaikka tulivat sekunteja ensimmäisten kolistelijoiden perässä.

Mutta supportit noin muuten tapahtumalle. Hienoa että järjestetään.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Tässä juuri syy siihen miksi en kyseisiin karkeloihin enää jaksa osallistua. 2007 - 2012 tuli joka vuosi käytyä ajamassa, mutta sen jälkeen meno on mennyt sen verta pelleilyksi, että joko pitää osallistua kovaan ryhmään missä kondis ei kestä tai sitten vetää lätkäkamat päälle jos haluaa pysyä hengissä :lol:

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Se muuten nopeutui croissantien ja pizzan haku juuri merkittävästi
Kuva

Ainoa ongelmahan tuossa on se, että Il Re Leone satulassa edes hetken lepuutetut välineet pelkällä läsnäolollaan voivat saattaa kassaneidin siunattuun tilaan

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nostellaanpas ylös, kun Hepakin on jo aloittanut ajokauden ja Selinit jutustelevat Europsortilla harva se päivä.

Itse aloitin kauden hankkimalla Cinellin kumppaniksi tällaisen:

Kuva

Moi kaikille forumin muille hipstereille täältä Hämeenlinnasta, Suomen Williamsburgista!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin