Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kevään eka (ja mahdollisesti myös vika) työmatkalenkki takana. Reilu 20km / tunti ja seitsemän sekkaa. Aluksi tuntui hemmetin pahalta, mutta lopulta meni ilman isoa tuskaa. Linnatuulen mäkikiri on kyllä aika paha.

Kahdelta sitten toiseen suuntaan. Kivaa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja OL »

Nyt on fillari ollut vähän reilut 3 viikkoa ja vähän päälle 300km olen sillä ajellut. Huvia ei ole tullut ajettua, joten kaikki ajo on ollut ns. hyötyajoa, eli matkoja jotka olisin tehnyt autolla muussa tapauksessa. Olen ajanut kyllä paljon enemmän kuin ajattelin ajavani ennen pyörän hankintaa. Kiva homma, että ohjasitte pyörän hankintaa enemmän tuonne maantien suuntaan, niin on taittunut tuo työmatkakin mukavasti ja mielekkäästi. Olenkohan kerran vai kaksi käynyt töissä autolla pyörän saavuttua ja nekin jalkojen telomisen/sateen takia.

Ja nythän luonnollisesti nälkä kasvaa syödessä ja lisähankinnat on jo suunnitelmissa. Lukkopolkimia olen vähän katsellut, tarvitsisi kuitenkin olla sellaiset, joissa on toisella puolella normaali poljinpinta. Tällä hetkellä Shimanon A530 vaikuttaisi ihan kivalta vaihtoehdolta. Lokasuojien suhteen olen päätymässä pikalokareihin, tarkemmin ottaen varmaankin SKS:n RaceBladeihin (tänään fmi:n ennuste petti minut ja tulin takapuoli märkänä töistä kotiin). Ja vielä ne pistosuojanauhat, eiköhän niillä hankinnoilla kesän yli selviäisi. Jos rupeaisi suunnittelemaan tilausta ChainReactionCyclesiin..

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Continentalin Ultrasportit meni vaihtoon, kun joku oli nastoittanut asfalttia. On se kumma kun fillarin kumista keskeltä löytyy nasta pystyssä joiden luulisi kuuluvan korkkitauluille. :roll: Kumin paikkauksella selvisi pari päivää kunnes alkoi uudestaan vuotamaan. No olihan noi sen 5 vuotta hyvin palvelleet ja alkoi jo olla vähän kuluneetkin. Tilalle kävin hakemassa pistosuojatut Specialized Turbo Pro 700x23 slicksit. Melko kevyiltä tuntuivat kädessä kalliimpiin renkaisiin verrattunakin ja ovat saaneet jonkin verran kehujakin arvosteluissa. Saa nähdä miten kestää kulutusta sitten. Mielenkiintoista että Specialized on renkaidensa kehityksessä hyödyntänyt Nastolalaista know-howta.

Edit. Olipas ne kevyet gummit. Digitaalinen kalapuntari näytti spessujen painoksi 190 grammaa. Tulipas pikkurahalla kevenneltyä samalla fillaria mukavasti :-D

Edit2. Kevenihän se fillari kokonaista 60 grammaa, ei ne contitkaan niin painavat olleet. Tää on hifistelyä :lol: Superlight sisusgummit olis keventäneet toisen mokoman jos olisivat pysyneet ehjänä edes asennuksen ajan. :silly:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Kevenihän se fillari kokonaista 60 grammaa
Ai vitsi, tuo kyllä tuntuu!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Joo oli vähän antikliimaksi kun muistelin conteja paljon painavammiksi :mrgreen: Olishan tollakin laihdutuksella pientä merkitystä jos fillari painaisi 5 kiloa vähemmän. Nyt sillä on vain psykologista merkitystä :lol: Hyvin rullas kyllä spessut, ehkä siinä oli se suurempi etu conteihin.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Saa nähdä miten kestää kulutusta sitten. [...] Digitaalinen kalapuntari näytti spessujen painoksi 190 grammaa.
Jos tuon painoinen rengas kestää 3 000 km takana, se on jo ihan OK. Edessä tuplasti sen mitä takana.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Sherlock väittää ajaneensa 8000km samanmoisella takagummilla ilman ongelmia. Vaihtoi renkaan sitten ulkonäkösyistä, näytti jo vanhalta ja ajetulta.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Onpas siitä aikaa kun tämän topicin aloitin...fillarikin on vaihtunut Basso Lagunaksi ja periaatteista on pidetty kiinni, nimittäin ainoatakaan kelavalmistajan osaa ei tuosta löydy Campaa sen olla pitää.

Nuo Contin ultrasportit ei oo kovin häävit, painavat ja huonosti rullaavat, ite oon ajellut jo useamman kesän Misukan pro3:lla.

Lauantain lenkiltä taidekuvaa:

Kuva
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
kivirok
Viestit: 472
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 156 V6 SW, 159 2.2
Paikkakunta: Lahti

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Pinarello Prince SL 2007 Campagnolo Recordeilla ja Nucleon kiekoilla löytyy. Italialaiseen laatuun luottoa siis tässäkin osastossa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfaholisti kirjoitti:Onpas siitä aikaa kun tämän topicin aloitin...fillarikin on vaihtunut Basso Lagunaksi ja periaatteista on pidetty kiinni, nimittäin ainoatakaan kelavalmistajan osaa ei tuosta löydy Campaa sen olla pitää.
No ei se Kesto-ässäkään hullumpi osasarja ole, mulla on yhdessä 90-luvun alun orastavassa retro-Rossinissa saman ajankohdan DAt , ja hienosti pelaavat. Campan osissa on se ulkonäköbonus, ja käyttöpyörässä sitä löytyykin

Maastureissa sitten Shimmu on kovaa valuttaa ( XT- ja XTR-osasarjat ), ainakin
harrastamissani 90-luvun puolivälin Konissa. Nykymaasturiin Sram on hyvä vaihtoehto
Shimanolle.

JT

PS. Olen kai sitten periaatteeton :wink: :wink: kun kalastusarsenaalistakin löytyy sekä Daiwaa että Shimanoa .... kiva itse kokeilla vaihtoehtoja ja vetää omat johtopäätökset tuotteista
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kukas poseerasi la/su Hesarissa AR-pyöräilypaita päällä parissakin valokuvassa? JiiTee?

Itse ostin uuden jalkapumpun ja on istuin ekatestillä räjäyttämään etukumin. Oli varmaan viallinen/rikki, koska liikaa painetta en laittanut (jos mittari pitää paikkansa).
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Juhannusviikolla tuli laitettua alle Bianchi Zurigo krossari SRAM Apex osasarjalla. Kilometreja on nyt tullut jo alun neljättäsataa ja meno maistuu koko ajan paremmalle. Pyörä menee yllättävän kevyesti alkuperäisillä renkaillakin, mutta viime viikon ajelin Fulcrumin maantiekiekoilla ja Vittorian slikseillä. Noissa pyörivän massan merkitys ilmenee turhankin karulla tavalla ja pyörä menee ihan kivasti niin maantiellä, kuin metsäpolulla. Kiekkoparia vaihtoon sen mukaan ajetaanko enempi maantietä, vai karkeampaa pohjaa.

Muutama turha rengasrikko tuli sen seurauksena, kun alkuperäisissä kiekoissa vannenauha oli laitettu paikalleen huolimattomasti ja sisäkumi pääsi rikki pinnojen kohdalta. Nyt pitäis ilmeisesti varata aika ensihuoltoon, jotta takuu pysyisi voimassa. Tämmöisellä kauppias ainakin uhkaili.

Avatar
kivirok
Viestit: 472
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 156 V6 SW, 159 2.2
Paikkakunta: Lahti

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Pistinkin Pinarellon huuto.netiin, kyllä tuo metässä rymyäminen on enemmän mun makuun.
Vaihdossa kelpaa 75 tai 164 3.0. :lol:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Kukas poseerasi la/su Hesarissa AR-pyöräilypaita päällä parissakin valokuvassa? JiiTee?

Itse ostin uuden jalkapumpun ja on istuin ekatestillä räjäyttämään etukumin. Oli varmaan viallinen/rikki, koska liikaa painetta en laittanut (jos mittari pitää paikkansa).
Moro
En ollut, vaikka himoitsenkin juuri vastaavaa merinovillaista Alfa- tuotetta. Sama kaveri oli myös Vaasassa kevään retrokilpuritapahtumassa, ja taisi olla muistaaksesi hesalaisia ... tai epsoosta :wink: no susirajan eteläpuolelta kuitenkin....
'
JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Poksu kirjoitti:meno maistuu koko ajan paremmalle. .
Jos ei vielä maistu liian hyvälle, niin käydäänkö joku ilta vetämässä Hämeenlinnan rapakuntoisten bianchistien lenkki?

Kuluneella viikolla on kolmena iltana tullut heitettyä sellainen pikainen parikymppinen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Vittorio Jano kirjoitti:
Poksu kirjoitti:meno maistuu koko ajan paremmalle. .
Jos ei vielä maistu liian hyvälle, niin käydäänkö joku ilta vetämässä Hämeenlinnan rapakuntoisten bianchistien lenkki?

Kuluneella viikolla on kolmena iltana tullut heitettyä sellainen pikainen parikymppinen.
Onhan tuo mahdollista. Tosin itse en ole tälle kaudelle vielä kaivanut pyörää esille joten lenkki on todellakin rapakuntoisten...

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Pari kesää on tullut maastopyöräiltyä. Tai oikeastaan sellaista sekalaista meininkiä mennen välillä polkuja, metsäteitä, hiekkateitä ja asfalttisiirtymiä. Bike-Discountista hankittu Radon-jäykkäperä-maasturi on ollut alla. Tänään sitten pitkän harkinnan jälkeen tilasin myös maantiepyörän, kun välillä himottaa tehdä pitkiä asfalttilenkkejä ja maasturi on siihen hommaan... noh, vähän maasturi. Ja samanmerkkinen Bike-Discountin private-label-hinnat-alkaenhan sieltä Saksasta lähti tulemaan... Saas nähdä onko asfalttipyöräily mun juttu. Kovin sitä kehutaan, että vauhti kasvaa kyllä ihan toisenlaiseksi kun alla on kevyt maantiepyörä.
8)
http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olisiko tällainen Basso mistään kotoisin. Halvinta Campaa osina, mutta eikö niilläkin pärjää? Nyt siis Bianchin hybridi alla ja maantiesukkula himottaisi.

Vai olisiko tässä enemmän järkeä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Pyöräily täälläkin lähellä sydäntä. Colnago CLX campan athena 11 osasarjalla ja vanha alu-Bianchi harjoitusvastuksessa kiinni pysyvästi. Campaa tässäkin. Pitäis varmaan vaihtaa tohon Colnagoon vielä Vittorion kumit, niin ois ainakin brändien osalta täysitalialainen :-D

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
En tiedä miksi, mutta jotenkin tuo Cinelli on minusta aina ollut sympaattinen valmistaja. Eli tunteella vetäisin sen suntaan.

-Tazio

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kuukausi sitten tein itse saman siirron suoratankoisesta käppyräsarviseen, valintani oli Bianchi Sempre Pro Veloce ja SUP:in tarjoukseen tartuin. Tätä voin lämpimästi suositella, aivan mahtava fillari ja SUP:n tarjous on aika hyvä Testasin myös Bianchin Impulso alumiinirunkoista, mutta mulla oli lähtökohtaisesti sellanen ~8 kg fillari hakusessa ja pidin parempana hankkia kerralla sen hiilikutuisen ettei heti ala vaihtohalut heräämään yhden kesän ajojen jälkeen. Sempre Pro täytti mun painokriteerit kevyesti, runkokoko 53 ilman polkimia painoi 7.8 kg.

Jos nyt pitäis päätös tehdä, niin Wilier IzoardXP MySportsin tarjouksesta olisi erittäin kovassa harkinnassa, tsekkaas tämä vaihtoehto.

Sempre Pro Veloce (Bikeradar)
Izoard XP 105 (Bikeradar)
Izoard (Bikeradar kestotesti

Jos budjetti riittää vajaaseen kolmeen tonniin niin Wilier Gran Turismo campan palikoilla olis aika ehdoton. Se oli toimituksen suosikki myös fillarilehden taannoisessa maantiefillarivertailussa. Voi löytyä jopa paljon halvemmallakin keski-euroopan ja englannin fillarisaittien tarjouksista. Edit. Löytyyhän sitä tonnin alennuksella Athena palikoilla.

Ai niin mustakin on tullut Sempre Pron myötä vankkumaton Campagnolo fani. Vaikka on vaan Veloce sarjaa vaihtajat, niin toiminta on ihan eri luokkaa täsmällisyydessä ja käyttömukavuudessa kuin Shimanolla :)
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 07 Elo 2013, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Giallo Pozzuoli kirjoitti: Ai niin mustakin on tullut Sempre Pron myötä vankkumaton Campagnolo fani. Vaikka on vaan Veloce sarjaa vaihtajat, niin toiminta on ihan eri luokkaa täsmällisyydessä ja käyttömukavuudessa kuin Shimanolla :)
Tuollaista Campagnolo-pyörää pitäisi varmaan joskus kokeilla. Fiatin Shimanot tosin toimivat minusta ihan hyvin, mutta niiden käytössä ei kyllä ole samaa tunnelmaa kuin Sturmey Archerissa tai Brompton Wide Rangessa

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

ORBITA kirjoitti:Vittorion kumit
Yök.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^siksi Michelin..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Olisiko tällainen Basso mistään kotoisin. Halvinta Campaa osina, mutta eikö niilläkin pärjää? Nyt siis Biachin hybridi alla ja maantiesukkula himottaisi.

Vai olisiko tässä enemmän järkeä?
Jos pistät n. 0,5 k€ lisää niin saat hiilikuiturunkoisen kiitäjän. Kyllä alullakin pärjää, mutta kovalta se tuntuu hiilarirunkoisen tai kunnon cromo-teräsrunkoisen jälkeen. Ostin -08 Wilierin Mortirolon Campan palikoilla , ja meno oli maittaavaa. Viime kesänä myin kuitupyörän pois, kun noita Columbus-cromorunkoisia klassikoita alkoi kertyä talliin yksi käsi täyteen... :lol:

Jos alurunkoiseen päädyt, hommaa paras mahdollinen satula , paksut tankoteipit ( italialaiset Dedat aika ok ) sekä 25- 28 mm:n paksut renkaat niin saat mukavuutta myös niille yli 100 km:n lenkeille. Suosittelen kuitenkin kuituun investointia. Jos taas myös "ropaaminen " kiinnostaa, wanhoja teräsrunkoisia kiitureita tulee myyntiin aika tasaisesti siinä 200- 300 euron pinnoissa hyvistä aihioista. Esim :http://www.monivaihde.fi/forumdisplay.p ... iiden-osat



JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 07 Elo 2013, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Komppaan hiilarirunkoisen mukavuutta. Aivan järkyttävän suuri ero on ton Sempre Pron ja mun alumiinirunkoisen suoratankoisen välillä tien epätasaisuuksien suodatuksessa. Tosin siihen auttaisi jo varmaan hiilikuitukeulakin jo hieman. Sempre Prossa on jotain kevlarsysteemejä käytetty hiilikuidun lisäksi nimenomaan tohon vaimennusominaisuuksien hieromiseen. Mut enää ei tosiaan pauku ensin käsille ja sit takapuoleen tienpinnan pikku epätasaisuudet. Hiilarirungolle multakin ääni myös tuon takia, keveyden takia ja myös sen takia ettei tartte heti alkaa pähkäilemään päivittämistä rungon osalta :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eli ikinä se budjettiratkaisu ei riitä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Mutta eikös toi linkittämäsi Cinelli ole jo hiilikuiturunkoinen?

Rahmen-Material: Carbon

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Kappas, on se. Puoleen hintaan vanha malli... hyvä tarjous.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hyvät arvosteluthan toi Saetta Sprint oli saanut Bikeradarilta. Tossa on vaan Athena palikoilla. Ainoa mistä olivat vähän kitisseet oli Michen takapakka (campagnolo toimis niiden mukaan paremmin, näkyi olevan tossa veloce versiossakin michen takapakka) ja kiekot. Mutta kiekoista ne aina kitisee ikinä ei oo tarpeeks kevyet :D Veloce takapakka kustantaa jotain 30-40€ jos michen pakan kokee haittaavaan vaihtamista. Peanuts.

Ja mitä Veloce sarjaan tulee niin ennen ostopäätöstä mä koeajoin sen Sempre Pron sekä Ultegra että Veloce palikoilla eikä mulla ollut mitään epäselvyyksiä kumman valitsin testin jälkeen. Velocen vaihdevivut on ehkä muovisemmat, mutta niiden liikerata on mun mielestä paljon intuitiivisempi + kahvat oli aavistuksen ergomisemmat muutenkin omiin näppeihin ja tärkeimpänä se että vaihtaminen toimii täsmällisemmin kuin Ultegra. Hintaeroa oli vielä Veloce osasarjan eduksi miltei tonni fillarissa Ultegra malliin verrattuna :shock: 105 osasarjallakin olisi tullut useita satasia kalliimmaksi ja mun käsittääkseni Veloce palikat on vielä kevyemmät kuin 105 palikat, taitaa olla aika samanpainoiset Ultegra sarjan kanssa. Puhun siis pelkästään vaihtajista ja vivuista. Jarrut ja kammet tossa Bianchissa on kaikissa malleissa FSA:n valmistamat. Eli siis vastaan aiempaan kysymykseen että Velocet riittää vallan mainiosti, xenoneista ei mulla ole kokemuksia mutta veikkaan että nekin haastaa 105 sarjan.

Tossa cinellissä ei vaijerien läpivientejä ollut viety rungon sisään, mutta eipä ollut viety tämänvuotisessa mallissakaan. Sempressä ne oli tuotu tän vuotiseen runkoon, mikä kallisti loppuviimeeksi miun valinnan tämän vuoden malliin. Mulla oli harkinnassa myös viimevuotinen malli mistä oli myös kohtuutarjouksia. Mutta tuskinpa se niin ratkaiseva ominaisuus on. Tolla budjetilla Saetta Sprint Veloce vaikuttaa oikein hyvältä valinnalta kunhan se oikea runkokoko löytyy :)

edit. jos maantiefillarin hommaat niin seuraavaksi on varmaan kenkien ja polkimien hankinta edessä. Tosta hyvä kenkätarjous. Hommasin tollaset itelleni, 1 numero normaalia suurempi oli just sopiva koko. Noiden pohjathan on tehty samasta hiilikuidusta kuin Pinarellon rungot :) Tosi hyvät muotoutuvat pohjalliset ja hengittää hyvin eikä purista mistään pidemmälläkään lenkillä. Tykkään ite enemmän velcrokiinnityksestä, ei ole hajoavia osia ja saa ihan tarpeeksi kireälle. Polkimiksi hommasin samasta paikasta Lookin Keo Classicit, kustansi muistaakseni 46 €.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oho, tuli väärä Cinelli, piti olla tämä:

http://www.wigglesport.de/cinelli-exper ... loce-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta -50% -vehkeestä ei ollut kuin marjanpoimijakokoja jäljellä.

Onneksi loma loppuu, niin ei ole aikaa pohtia tällaisia juttuja. Tässä olisi kuitenkin sohvan hankintaa ja muutakin edessä, jotka ajavat näistä ohi.

Lukkopolkimet ja ajokengät ovat käytössä jo tuossa hybridissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

14 kiloinen täysjousto vuosimallia 1912 :shock: Näppärä etujarrun rungon sisäinen "kaapelointi" myös. Modernin maastopyörän kantaisä. Fillareissa ei koskaan lakkaa hämmästelemästä sitä, että kaikki niissä on keksitty yleensä jo yli 100 vuotta sitten. Kuvaavaa on kun 1800 luvun lopussa/ 1900 luvun alussa USA:n patenttitoimistolla oli käytössä kaksi rakennusta. Toinen niistä oli varattu pelkästään polkupyöräilyyn liittyviin patentteihin.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
On muuten aika tyylikäs peli!

-Tazio

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Peugeotin Captain Gerard oli aika pähee myös :-D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Polttopuille kun tein tilaa niin vastaan tuli jokunen vuosi sitten dyykkaamani (eräs kerrostalo oli menossa purkuun ja pyörävarastoon jätetyt fillarit olivat menossa kaatikselle) Montana Sport. Muuten samanlainen kuin linkin takana, mutta väritykseltään puna-musta. Aikanaan ilmeisesti ollut halpispyörä, vaikka nykyisen tasoista kiinakuraa ei silloin kai vielä ollutkaan.

Näyttäisi olevan muuten asiallisessa kunnossa, mutta renkaat tietty entiset. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota laittaa kuntoon? Renkaat (32-622 ja 37-622) maksaa joitakin kymppejä + sisäkumit päälle ja puhdistus sekä rasvaus maksaa käytännössä vain oman ajan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Ilman muuta jos noin minimaalisilla laitoilla saat itsellesi käyttöfillarin. Renkaita ja sisuskumejahan menee ihan normikäytössäkin, putsailua ja rasvailuakin saa tehdä säännollisesti. Toihan kuulostaa ihan normikäyttöhuollolta vaan :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Perushuoltoahan se on. Kioskilla käyntiä varten kuitenkin on fillari olemassa (kuin uusi Helkama Oiva). Pohdinta kulminoituu varmaan näihin vaihtoehtoihin:
1. Pitää Oiva ja hukata tuo (tai jättää johonkin varaston perukoille), tuskin siitä rahaa saa
2. Laittaa tuo iskuun ja myydä Oiva pois. Näyttäisivät liikkuvan parillakin sadalla.

Onko tuo Montana millään tavalla parempi kuin Oiva, toisin sanoen onko kakkosvaihtoehdossa mitään järkeä?

Ensi keväästä lähtien tuleekin enempi ajoa jos vaan lapsukaisen pieneen päähän löytyy sopiva kypärä jostain. Oiva olisi ehkä tukevampi ajella turvaistuimen kanssa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Jos ei säilytystila ole kriittinen, niin pidä molemmat. Oiva on varmasti parempi ja tukevampi turvaistuimelle. Montana sopii kevyempänä ja sporttisempana esim. kuntoiluun paremmin.

Kaikki fillarit on jollain tavalla kompromisseja, mikään ei ole täydellinen yleispyörä. Itellä on mopo lähtenyt aikaa sitten täydellisesti käsistä ja löytyy 4 fillaria eri käyttötarkoituksiin. Intense Spider XVP täpäri maastoon, Bianchi Sempre Pro Veloce asfalttilenkeille, hevisti modattu Tunturi F400 yleisfillariksi lyhyille lenkeille, työmatkoille ym ja kioskifillarina vanha Vicinin täysjäykkä mtb-runko jossa 28" renkaat. Viimeisimmästä voisi nastarengastuksella tehdä talvifillarin kun jäänyt niin vähälle käytölle.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Itse aloitellut myös tuota fillareiden ropaamista. Kesälomalla entisöin vaimolle hienon mummopyörän ja viiime viikonloppuna oman vanhan Helkama Kulkurin (no Nopsan osia siihen tuli myös). Pari projektia tullut värkättyä, toiseen käytin vähän enemmän aikaa ja rahaa (ehkä 200-300€ ja toinen meni minibudjetilla. (alle 100€).

Noiden vanhojen fillareiden värkkääminen verrattuna autoihin on tilojen ja budjetin, sekä käytetyn ajan puolesta aika paljon kevyempää.

Kulkuri on aika vastaava pyörä kuin tuo Montana. Kunnostaessa purin käytännössä koko pyörän osiin ja putsailin/rasvailin palikat. Fillaristahan tuli sinkula, eli kierteillä kiinnitetyn rataspakan paikalle tuli BMX-pyörän vapaaratas 17 piikkisellä rattaalla. Tämä täysin plug and play. Lisäksi uusin ketjut ja sisä sekä ulkorenkaat. Muut osat löytyi kahdesta olemassa olevasta aikakauden raadosta. Kulkurista runko ja satulaputki sekä jarrut. Nopsasta kiekot, kammet ja keskiö sekä ohjaustanko, jarrukahvat ja etuhaarukka (oli hienompi kromattu).

Sunnuntaina sain sen valmiiksi ja kävin ajamassa 10km koeajolenkin ja totesin hienoksi kamppeeksi. Eilen piti vielä käydä veivaamassa 17 km lenkki. Tuolla yksivaihteisella ja isopyöräisellä on kiva ajaa. Alamäissä on väkisinkin pakko huilata kun ei jalat käy kyllin kovaa. Toisaalta taas ylämäet on mentävä vauhdilla ja syke nousee. Jotenkin tuntuu, että pyörä liitää asfaltilla verrattuna omaan maastohybridiin vaihteilla.

Tuollainen se sinkula on, lokarit taidan laittaa vielä kiinni kun kelit huononee.
Kuva

Ja tosiaan tällainen tuli kesällä Jaguaarista.

Ennen:
Kuva

Jälkeen
Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hienoa jälkeä, etenkin tuo Jagge.

Eikä paha ole tuo hipsterimankelikaan. Itse jättäisin nuo tankoheijastimet pois. Ja jarrut tottakai myös.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kahvoissa on heijastimet ja varmaan vaihtuu vähän ergonomisempiin. Jarrutkin täytyy olla ihan käytännön sytistä :) Ei ole jalkajarrua, eikä myöskään ole fixi. Ajattelin kyllä ekaksi maalata ton rungon, mutta pidin orkkiksen sateenkaaren. Tosin rungossa oli vielä muutama teipattu eri violetin välinen raita teipattuna jotka väärinkäsitysten välttämiseksi poistin...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo tosiaan yksivärisenä voisi toimia paremmin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Esitelläänpä tämä. SLX-rööristä kyhätty, Dura Ace -varusteltu vehje, jolla on tarkoitus ajaa kuukauden päästä l'Eroica. Tämä herra Paolo Bassan oli jonkun italialaistallin mekatsu 70-luvulla ja päätti laittaa sitten oman verstaan pystyyn.
Liitteet
Paolo Bassan -filo
Paolo Bassan -filo
bassan.jpg (149.63 KiB) Katsottu 9336 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllä tuolla kelpaa Toscanan hiekkateitä pöllytellä! Onko oikein jotain tapahtumaa, vai ajeletko reitin ihan muutenvain?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Joo, kyllä tuolla mankeloi. Tarkoitus on ajaa se ihan oikea l'Eroica, tosin vaan puolikas matka kun ei ole tullut treenattua. Kts. http://vimeo.com/20622427" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hieno pyörä!! Runkovaihteellisissa on kyllä ihan oma fiiliksensä :) Varmasti hieno reissu on tulossa. Tein muuten teemaan sopivan kirppislöydön;
Liitteet
2013-08-22 09_07_36.jpg
2013-08-22 09_07_36.jpg (72.38 KiB) Katsottu 9274 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Oho, Porissa on näemmä hyvät kirpparit. Mulla on hyllyssä Ginon arkkivihollisen vaiheita käsittelevä opus, kiinnostava sekin.
Liitteet
coppi+fallen+angel.jpg
coppi+fallen+angel.jpg (36.93 KiB) Katsottu 9265 kertaa

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hienoa luettavaa nämä elämänkerrat ja samalla luotaus menneeseen aikaan ja urheiluun tuolloin. Jotenkin jännää, että paljon on muuttunut, mutta toisaalta oikeastaan ei mikään.. Pakko tunnustaa, ettei Ginon kirja löytynyt Porista, niin hyvät kirppikset kuin täällä onkin :)
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Vähän ihmettelinkin, että italiankielinen Bartali-biografia siellä suunnalla... Tuosta muutoksesta. Tavallaan totta, mutta silloin joskus vaikkapa Giro tai joku muu tapahtuma oli tavallaan suurempi, koska ei ollut ihmisten ajasta kilpailevia muita juttuja. Kuten vaikka tätä internjettiä.

Toki Greg Lemondin tokaisu "it doesn't get any easier, you just go faster" pätee yhä.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mistä renkaita kannattaisi tilata? Ja minkälaiset?
Vanhojen koot ovat (32-622 ja 37-622).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin