Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja stinger »

Alfissimo kirjoitti:Nyt joku viisas saa sanoa tietämyksensä, että kuinka helvetissä fillarin juomapullosta saa se s**tanan muovin maun pois. Melko turha ottaa vesipulloa mukaan, kun ei sitä vettä pysty enää matkalla juomaan :evil:
Osta Eliten pullo.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

artjojy kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:kuinka saa muovin maun pois.
...ostamalla uuden pullon
Nokun se on uusi :lol: .
stinger kirjoitti:Osta Eliten pullo.
Eli Zefal on siis vaan paska heti uutena...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Portti »

Hepa kirjoitti:^Eipä ole ko. palveluun sopivaa laitetta.

Vähän on tullut fillaroitua ja Sports Trackerin sykemittari on alkanut epäluotettavaksi. Harkinnassa Garmin Edge 510. Sykemittai, kadenssi ja nopeusmittarit siihen. Wattipolkimet vähän liian tyyriit, mutta eiköhän niiden hinnat tule jossain kohtaa alemmas.

Onko raadilla kokemuksia noista tietokoneista?
Maastopyöräilykäytössä on kokemusta mm. Garmin Edge 500:sta, joka oli käytössä viime syksyyn saakka. Nyt sen korvannut Polar M400. Tuo Edge 500 on siis 510:n edeltäjä ja kyllähän tuo asiansa ajoi lukuunottamatta sitä että aika paljon oli hankaluuksia GPS-signaalin löytymisessä.

Polar M400 löytää GPS-signaalin paljon joutuisammin ja onkin korvannut tuon Edge 500:n myös pyöräilymittarina vaikka ei varsinaisesti ole siihen suunnattu eikä ostettukaan sitä varten. M400:ssa plussana myös erittäin kätevä datan synkronointi Polar Flow -palveluun kännykän Bluetoothin kautta.

Polarillahan on nyt myös uusi pyöräilyyn tarkoitettu V650 ja tuosta M400:sta tuplasti kalliimpi V800, jossa myös pyöräilyyn liittyviä lisäominaisuuksia. Toki eihän noissa rannelaitteissa ole kovin iso näyttö verrattuna varsinaisiin pyörämittareihin kuten Edge 500 tai V650.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Googlailinkin eilen noita mittareita ja 510:n kehuttiin löytävän gps-signaalin paljon vikkelämmin kuin 500:n. Polarin tuotteetkin voisi kiinnostaa yhtälailla.

^^Juomapullojen muovinmaku tuntisi ainakin omista katoavan ajan mittaan. Kiehuvalla vedellä voi koittaa huuhdella. Itsellä tuntuu jäävän urheilujuoman maku noihin enemmän...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jep, kiehuva vesi kokeiltu silläkin riskillä, että olisi mennyt pilalle. Ei mennyt, eikä ainakaan yksi huuhtelu riittänyt. Joku vahvaesanssinen mehu/limu/urheilujuoma kävi mielessä, joten kokeilenpa sitä siis seuraavaksi, jos se "maku" siihen pulloon aina hetkeksi aikaa tarttuisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Sama trendi fillareissa kuin autoissa: vaihdoin vanhempaan :-D
1930-luvun mummofillari hommattu ja kohtuullisella vaivannäöllä palautettu melko originaalikuntoon. Aivan huippu!

Kuva
Never regret anything that made you smile.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja stinger »

Alfissimo kirjoitti:Jep, kiehuva vesi kokeiltu silläkin riskillä, että olisi mennyt pilalle. Ei mennyt, eikä ainakaan yksi huuhtelu riittänyt. Joku vahvaesanssinen mehu/limu/urheilujuoma kävi mielessä, joten kokeilenpa sitä siis seuraavaksi, jos se "maku" siihen pulloon aina hetkeksi aikaa tarttuisi.
Osta vaan suosiolla uus pullo.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Guenevere kirjoitti: 1930-luvun mummofillari hommattu ja kohtuullisella vaivannäöllä palautettu melko originaalikuntoon. Aivan huippu!
Tuo takakiekon hamesuoja on ihan ehdoton.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Paha arkkitehti
Viestit: 72
Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm
Paikkakunta: Nokia

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Paha arkkitehti »

Saattaa karata nörtteilyksi, mutta tankonauha pitäisi päivittää Bianchiin. Suosituksia / kokemuksia??

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Virallinen eurocyclist teippi on valkoinen korkki Cinelli, piste ;)

Liityin myös tuohon Stravaan, täytyisi kai välillä polkeakin noilla pyörillä.

Palautin vanhan Kulkuri XII liikenteeseen. Ruostetta oli aika paljon, mutta iso osa lähti poiskin. Loppuja täytyy katsella ajan kanssa. Tuolla olisi tarkoitus käydä kylillä huonommalla kelillä ja hakea pizzaa. Iso tukeva tarakka sopii moiseen oikein hyvin.

Kun runko on mielstäni valmis ruuvaan kiinni mustan hiilikuitu Eliten. Siihen mielstäni sopii Chiantti-pullo jonka voi poimia samalla keikalla

Kuva

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Oldgrain
Viestit: 357
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): PNV, GTV 2.0 -86
Ex: 159 2.2 SW -07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

Hepa kirjoitti: Vähän on tullut fillaroitua ja Sports Trackerin sykemittari on alkanut epäluotettavaksi. Harkinnassa Garmin Edge 510. Sykemittai, kadenssi ja nopeusmittarit siihen. Wattipolkimet vähän liian tyyriit, mutta eiköhän niiden hinnat tule jossain kohtaa alemmas.

Onko raadilla kokemuksia noista tietokoneista?
Edge 500 löytyy itseltä ja olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. GPS fixin saamiseen menee yleensä vähän pitkään, mutta jos laittaa koneen päälle ikkunalle ja odottelee fixin ja lähtee vasta sen jälkeen pyörän kanssa kerrostalon pihalle niin pääsee suoraan ajamaan. En ole huomannut katveita/katkoksia parin vuoden käytön aikana (pääosin pk-seudulla).
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja OL »

Onko kukaan tilaillut mitään Sardi Ciclistä? http://www.sardicicli.com/it/

HIntataso näyttäisi olevan muutamissa kamppeissa aika mukavasti kohdallaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tämä vaikuttaa myös aika hyvältä:

https://www.salden.nl/en/
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Sanokaas muuten miten teippi saadaan siististi päälle? Vedin yhden kierroksen ja mielestäni kireälle mutta vähän muumio tuosta tuli :(
Eli venytetäänkö sitä vain niin että soi vai??

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Venyttää pitää aika paljon niin kiristyy putken päälle. Kahvojen kohdalle kannattaa laittaa pätkä sinne taakse peittää muuten jäävät raot.

Itse suosin ebayn halpoja "korkki" nauhoja. Samaa kamaa kuin Biltema tai Pro tai muut. Korkki on kyllä hyvä ja varmasti Cinelli se ainoa oikea ;)

Ishiwata herrainpyörä alkaa kohta olemaan valmis. Kävin pikku shakedownilla ja tuntui kyllä aiv mahtavalta pyörältä. Shimano 600 pelittää kuin kello ja samuraiden miekoista sulatettu runko on loistava. Taidan siirtyä Tojotamieheksi... Ei vaan. Mutta pyörä on kyllä mahtava. Meinasin rakentaessa että laitan myyntiin, mutta katsotaan raaskiiko. Laitan kuvaspammia kun saan viimeisteltyä projektin kuvauskuntoon.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Grazie!
Joo, kun hirveiden kuivuneiden lika- ja öljymäärien alta esiin kaivettu yli 30-vuotta vanha Shimano Selecta rupesi toimimaan kuin Corollan ohjaus tunsin minäkin rinnassani pienen läikähdyksen ja näin hetken aikaa itseni Verso-miehenä ;)

Kuvia odotellessa :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tässä tosiaan viimeisin projekti.

Runko Ishiwata, jota Nopsana joskus myyty, mutta tämä kotoisin tamperelaisen liikkeen varastosta, josta välikäden kautta kulkeutunut meikäläiselle. Vaihteet, navat, kammet ja ohjainlaakeri kaikki Shimano 600EX arabesque sarjaa ja toimii kuin kello. Penkki Selle Italian CX(?). Tarakka ja lokarit nykyaikaista matskua. Kiekot tosiaan Shimano 600 navoilla (NOS) ja Mavic open sport kehillä. Renkaina 32milliset Vttoria Zaffiro Prot. Tdella hyväntuntuinen ja kevyt rengas. Varusteilla pyörä painaa paljon, mutta ilman telineitä ja lokareita alle 11kg.

Puuttuu vielä seisontatuki ja lamppu. Mahdollisesti runkolukkokin pitäisi laittaa. Pizza, olutlaatikko tai läppärilaukkukin kulkee tarakalla tarpeen mukaan. Kulkee todella kevyesti ja äänettömästi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Sir, I salute you!

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hieno peli! Nyt alkoi itsekin tehdä mieli runkovaihteista, taas :)
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kiitos, tykkään että oli onnistunut pyörä tämä.

En ole ennemmin juurikaan ajanut tuollaisella kitkavaihtajalla. Todella hauska ja toimiva systeemi. Ei tietenkään nopeudessa pärjää indeksivaihtajalle, mutta tekee ajamisesta kiireetöntä. Välimuoto sinkulan ja modernin vaihdepyörän välillä.

Tulipahan eilen taas seuraavakin projekti hankittua :oops: . Colnago nuovo Mexico runko ja Campa Athena 8-vaihteinen osasarja. Aika ruotoisen kuntoinen runko, mutta katsotaan mitä siitä tulee. Maantiepyörä vaihteilla tietty, mutta kunto arvoitus. Koitetaan olla kiirehtimättä sen projektin kanssa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bianci Camaleonte Due -hybridi kaupan, jos joku on kiinnostunut. Fillaritorilta löytyy. Special price only for you.

Jotakin kippurasarvista tilalle sitten joskus ehkä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:Bianci Camaleonte Due -hybridi kaupan, jos joku on kiinnostunut. Fillaritorilta löytyy. Special price only for you.

Jotakin kippurasarvista tilalle sitten joskus ehkä.
No niin, pitkän levitoinnin jälkeen eka maantiefillari tilattu. Laitetaan tarkempaa infoa sitten kun kotiutuu. Aika budjettilinjalla mentiin.

Ostakaa joku tämä mainio hybridi pois!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Hienoa!

Pirkkaan ensi kesänä sitten.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Siitä se lähtee :) Minäkin olen ajanut taas maantielenkkiä pitkähkön maastorupeaman vaihteluksi.
Giulia Super -69

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Muoviluodin paljastusta odotellessa siis ;)

Tuo myynnissä oleva Bianchi on kyllä hienon näköinen myös!

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tazio kirjoitti:
Tuo myynnissä oleva Bianchi on kyllä hienon näköinen myös!
Juuh, pidän sen sitten käyttöpyöränä, jos ei järjevään hintaan kaupaksi mene. 499€ forumilaiselle!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Hmm, tuo runko taitaa vain olla 180 senttiselle kääpiöille vähän iso :(

Mitäs osia tuohon oli ripustettu?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sanoisin, että on varmaan omiaan +185-pituiselle jannulle. Mutta kyllä tuolla vähän lyhyempikin kaveri ajelee. Itse 191cm ja kuten kuvasta näkyy, on satula aika korkealla. (Isäukko tulee alkuviikosta käymään - jos olet oikeasti fillarista kiinnostunut, voin testauttaa mitat hänen avullaan. On jotain 10 senttiä sivuunkirjoittanutta lyhyempi.)

Osat ovat (ikävä kyllä - ja kuten Bianchilla nykyään on tapana -) Shimanon tuotteita. Alivio etu- ja Deore takavaihtaja. Muuta en nyt muista...

Tämä listaus pitänee paikkansa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tässäpä meidän perheen uudet
Kuva
Mammalle
Pelago Stavanger + orkkiskeula
Avid Elixir Cr jarrut
Shimano MT75 29er kiekot, litkutettu, MuddWrestler kumit, Bilteman lokarit
Putkiosat ja ohjainlaakeri Ritchey WCS
Jakkara Brooks Professional
Sturmey Archer kammet 42t ja 18t takaratas

Kuva
Itelle
On-One Pompetamine Large, noname kuitukeula
Kiekot Crest/supercomp/dt 240s, litkutettu, Muddwrestlerit
Avid Bb7 jarrut ja TRP kahvat
Zipp 44 tanko ja 90 stemmi
KCNC tolppa ja Charge Knife jakkara
Truvativ Stylo kammet Velosolon 36t rattaalla, takaratas leveä Groove Armada 16t
Cinellin teipit

Esittää. Vähän osalistaa
Viimeksi muokannut Janne, 02 Elo 2015, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Hienoja!

Itselläkin on Pompetamine (tosin taitaa muuttaa kohta sinne Oulun suuntaan). Hieno pyörä!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Garmin Edge 510 tuli hommattua kera sykevyön. Mahdollisesti myöhemmin nopeus- ja kadenssianturit sitten. Kohta lenkille testaamaan kunhan vehje ensin saa vähän virtaa.

Oldgrain kirjoitti:Perustin Stravaan bbs:lle oman kerhon. Tervetuloa joukkoon mikäli stravan käyttäjiä foorumilta löytyy. https://www.strava.com/clubs/alfabbs
Nyt on liitytty myös Stravaan ja alfabbs clubiin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Sanoisin, että on varmaan omiaan +185-pituiselle jannulle. Mutta kyllä tuolla vähän lyhyempikin kaveri ajelee. Itse 191cm ja kuten kuvasta näkyy, on satula aika korkealla. (Isäukko tulee alkuviikosta käymään - jos olet oikeasti fillarista kiinnostunut, voin testauttaa mitat hänen avullaan. On jotain 10 senttiä sivuunkirjoittanutta lyhyempi.)

Osat ovat (ikävä kyllä - ja kuten Bianchilla nykyään on tapana -) Shimanon tuotteita. Alivio etu- ja Deore takavaihtaja. Muuta en nyt muista...

Tämä listaus pitänee paikkansa.
Älä ala isäukolla säätämään.
Totesin juuri, että Fiiulla on ajettu vain nimeksi tänä kesänä - okei, kaikenkaikkiaan on ajettu vain nimeksi - joten toinen hybridi olisi ehkä vähän liikaa.

Nakkaan viestiä jos alkaa poltella tosissaan, äkkiäkös täältä teidän kulmille huitaisee tarvittaessa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ok.

Ei minulla tuosta pakottavaa tarvetta ole eroon päästä. Kuitenkin pitää olla tuollainen mankeli, jolla voi vetää kasuaalisti kaupungin ytimessä ja sorateillä ilman kauheaa jännittämistä. Vaihdetaan jossakin vaiheessa halvempaan, jos hommat natsaavat.

Kertoisivat nyt sieltä pyöräkaupasta mille tilille siirretään rahaa, niin pääsevät kasaamaan ja postittamaan!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No nysse on tulossa.

Ja on myös mahdollinen ostaja Bianchille. Mistä pääsemmekin seuraavaan...eli mistä halpa (alle 200€, mielellän vähemmänkin) perusfillari kaupunkireissuille. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin käytetyt? Bilteman fillarit?

Jotain tämmöistä, mutta Suomeen toimittavaa halpisfirmaa? Vai onko Hepalla jotain tarjolla?

EDIT. Typoja
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Värkkäät itse konversion jostain rungosta josta oikeasti tykkäät ja vaihtelet palikoita sitä mukaan kun tuntuu. Itselläni sunnuntaipyöränä -89 Tunturi Urban (se pinkki/valkoinen) hyvinkin pelkistettynä. Kaikki tarvittavat osat ostin käytettynä tai hain uusix verstaalta. Aluperäisistä jäljellä on kammet, keskiö ja ohjainlaakeri.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vittorio Jano kirjoitti:No nysse on tulossa.

Ja on myös mahdollinen ostaja Bianchille. Mistä pääsemmekin seuraavaan...eli mistä halpa (alle 200€, mielellän vähemmänkin) perusfillari kaupunkireissuille. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin käytetyt? Bilteman fillarit?

Jotain tämmöistä, mutta Suomeen toimittavaa halpisfirmaa? Vai onko Hepalla jotain tarjolla?

EDIT. Typoja
Mieluummin käytetty tuohon budjettiin. Tosin huoltoon kannattaa säästää osa.

Itsellä ei taida tuohon budjettiin sopivaa mankelia tällä hetkellä miehisessä koossa olla. Joku vanhempi runkovaihteinen pyörä on kyllä hyvä tai sit sinkula.

Asiallisen oloinen peli...varmasti parempi kuin tuo uusi. Jalkajarrukiekon vaihtaisin ehkä vapaarattaalliseen ja taakse maantiejarru.
http://www.tori.fi/kanta-hame/Monark_1_ ... a=11&w=117
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oho, hieno Monark! Pitääkin soitella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Grendel
Viestit: 595
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Tuli noista museovehkeistä ja projekteista mieleen että kokeilin omaa vanhaa Motobecanea viikko sitten.
Eli sain sen joskus 80 luvun alussa ja ollut siitä asti. Ei tarvinnut rempata kun on ihan hyvässä kunnossa. Taisi olla 5 vaihteinenkun sain ja sittemmin tullut etuvaihtaja ja takapakka eli nyt 12-v.

Ja kyllä tuolla polkee. Ei kauaa kestänyt omaksua noi putkivahtajat ja muutenkin ihan soiva peli. Mutta kun sitten sen jälkeen pääsi oikean fillarin päälle niin ei ole epäselvää kummalla haluaa ajaa....

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kiri putkelta oli ehkä kahvavaihteiden suurin etu vs runkovaihteet. Plus sitten kaikki muut vähemmän hektiset tilanteet. Mutta kyllä runkovaihteissa on fiilistä, ehkä joskus vielä semmoinen pyörä tulee hankittua.
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kyllähän sitä lenkille tulee lähdettyä modernilla pyörällä. Työmatka taittuu tuolla japanilaisella ihmeellä mukavasti hikoilematta ja fiilis on hyvä.

Spammataan taas fillariprojektilla:

Vaimo siirtyi ikämiessarjaan ja lohdutukseksi entisöin häntä vanhemman fillarin. Ihan vain osoittaakseni, että iäkäskin voi olla hekeä. Vähän käytön jälkeä on, mutta ei se menoa haittaa. Kyseisellä pyörällä on ainakin 5 Pirkan pyöräilyä tarroista päätellen veivattu. Jouduin poistamaan ne kun olivat niin huonossa kunnossa.

Favorit:
Kuva
Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kyllä tuossa putkelta vaihdettaessa on aito ol skool fiils kahvasta napsautteluun verrattaessa

Kulkurin Shimanot ovat aika kaukana Moultonin Campasta, toinen on kuin synkronoimaton aski vs. automaagi.

Toinen vaatii ajoitusta ja keskittymistä, toisen tuoma ilo on sen nopeus ja tarkkuus.

Ja joo, jos tosissaan sotkisi ei kahta sanaa kumpi olisi ykkösvalinta ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hepa kirjoitti: Vaimo siirtyi ikämiessarjaan ja lohdutukseksi entisöin häntä vanhemman fillarin. Ihan vain osoittaakseni, että iäkäskin voi olla hekeä. Vähän käytön jälkeä on, mutta ei se menoa haittaa. Kyseisellä pyörällä on ainakin 5 Pirkan pyöräilyä tarroista päätellen veivattu. Jouduin poistamaan ne kun olivat niin huonossa kunnossa.
Miksi mulla on vahva fiilis, että ensi viikolla, kun nähdään sulla on silmä mustana :)
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tazio kirjoitti:^
Kyllä tuossa putkelta vaihdettaessa on aito ol skool fiils kahvasta napsautteluun verrattaessa

Kulkurin Shimanot ovat aika kaukana Moultonin Campasta, toinen on kuin synkronoimaton aski vs. automaagi.

Toinen vaatii ajoitusta ja keskittymistä, toisen tuoma ilo on sen nopeus ja tarkkuus.

Ja joo, jos tosissaan sotkisi ei kahta sanaa kumpi olisi ykkösvalinta ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Totta, tosin paremman pään vehkeissä oli pykälät runkovaihteissakin aikanaan ja nekin napsahti kauniisti. Hitto pitäiskö jostain hommata runkovaihteinen vielä. Dura-Aceen sai ainakin pari vuotta sitten runkovaihteet, mutta ei kai nyt semmoista :)
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Gasolina kirjoitti:Miksi mulla on vahva fiilis, että ensi viikolla, kun nähdään sulla on silmä mustana :)
Born to be wild, paitsi himassa... Ei se toivottavasti näitä lue :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ostatie: Uusimmassa Cycling Plus lehdessä - parturissa vähän selailin - on kuuden teräsrunkoisen maantieohjuksen testi. Mukana myös Colnago Masterin nykyversio ja Pegoretti.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Campasta puheen ollen, s-postiin kilahti juuri chain-reaction-cyclesin skaba, jossa arvotaan Super Record setti:
http://www.chainreactionhub.com/competi ... d-groupset

Osallistukaahan arvontaan.

On noi Campan velocetkin jo hemmetin hyvät vaihteet. Sitä oon ihmetellyt kun on nyt 3 kesää ajellut niin ei oo tarttenut minkäänlaisia säätöjä tehdä vaan edelleen toimii tarkasti ja nopeasti. Shimanoista ja Srameista mulla ei oo juuri kuin MTB-osasarjoista kokemusta (Deore, LX, XT, XTR , X5, X7), mutta kyllä niitä saa säätää jatkuvasti. Tosin ehkä siihen vaikuttaa paljon sekin kun vaijerit on suojattu koko matkalla, ei oo paljasta vaijeria missään kun menee Bianchin rungon läpi.

Kesälomalla tuli tahattomasti testattua myös Campan Zonda kiekkojen kestävyyttä. Yhdessä loivassa ylämäessä bussipysäkkilevikkeen kohdalla piti ohittaa kevyen liikenteen väylä kun ei ollut tilaa siinä. Hyppäytin keulaa rotvallin reunan yli, mutta takakiekko pamahtikin sit oikein kunnolla sen rotvallin terävään reunaan ja rengas räjähti iskusta saman tien kunnon pamauksella. Oma moka ja kylläpä kiroilutti, mutta pelkoni kiekon soikeaksi menosta osoittautui aivan turhaksi. Uusi sisuskumi alle ja matka jatkui. Oli myös positiivista huomata kuinka 2 ekaa paikalle osunutta fillaristia tarjoutui auttamaan renkaan vaihdossa kyselemällä löytyykö tykötarpeet (jotka toki löytyy karvaiden kokemusten jälkeen). Lezynen minipumpulla ei oo onneksi enempää ollut käyttöä tänä kesänä, mutta kyllähän toi Lezyne on hyvä pumppu kun sitä tien päällä tarttee. Pienikokoinen, kevyt ja yllättävän nopeasti sillä saa ilmat renkaaseen.

VJ tais mainita ylempänä että Bianchi suosisi Shimanoa nykyään. Ei taida olla siitä kysymys vaan siitä, että Bianchin Pohjoismainen maahantuoja suosii Shimanoa ja on jättänyt täysin käsittämättömästi kaikki Campagnolo versiot maahantuontiohjelmansa ulkopuolelle. Skandinavian ulkopuolisissa Euroopan maissa tilanne on normaali.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kävin tänään ajamassa tuolla teräs Vinerillä ekan oikean lenkin. Hieno runko ja mahtaaa oli ajaa. Ainoastaa vapaarattaan takkuilu (varmaan vanhat rasvat jumahtaneet) haittasi ajonautintoa. Ei kyllä missään nimessä ollut viimeinen lenkki tuolla pyörällä. Runko on loistava. Ranteetkin kestu yllättävän hyvin tuolla ajon. Liekö säädetty ajoasento nyt parempi kuin testilenkillä. Satula siirtyi reilusti edellisen omistajan säätöä taaemmas.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
VJ tais mainita ylempänä että Bianchi suosisi Shimanoa nykyään. Ei taida olla siitä kysymys vaan siitä, että Bianchin Pohjoismainen maahantuoja suosii Shimanoa ja on jättänyt täysin käsittämättömästi kaikki Campagnolo versiot maahantuontiohjelmansa ulkopuolelle. Skandinavian ulkopuolisissa Euroopan maissa tilanne on normaali.
Tämä varmasti totta (joskin näyttää Shimanoa olevan paljon myös Skandinavian ulkopuolella varsinkin noissa edullisemman pään malleissa). Itse tilasin fillarini kaupasta, jossa osasarjat ja kiekot sai speksata itse.

Bianchin potentiaalinen ostaja olikin mennyt ostamaan uuden. Hakekaas nyt joku tuo pois 499€ nimellistä korvausta vastaan. Kuppi espressoa kaupan päälle. Vaikka tuplana!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kerros ny mikä sieltä on tulossa? :-D
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ethän sääkään etukäteen kertonu...

Toivottavasti ainakin ehjä pahvilaatikko.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin