Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Lähetetty: 14 Maalis 2024, 09:24
Ihan aiheellinen kysymys ja kiitokset siitä.
Nykyisellä cyclolla (Ridley X-bow) tulee ajettua vain yhdellä otteella eli kahvojen päältä. Hyvin harvoin kun kaipaa pystympää ajoasentoa niin sitten ajan tangon yläosalla, mutta silloin kädet ei ole jarru- tai vaihdekahvoilla. Suurin osa omasta ajamisesta on tosiaan tässä kylällä tapahtuvaa työmatka- ja asiointiliikennettä reppu selässä ja ehkä kaipaan nyt vähän rennompaa ajoasentoa. Sen vuoksi siis olen ajatellut perinteistä tankoa kippuroiden sijasta. Luulen ajoasennon olevan vähän helpompi selälle ja käsille, hallittavuuden olevan leveämmän tangon ansiosta parempi ja jotenkin omaan silmään suoratankoinen pyörä näyttääkin paremmalta.
Mutta voihan se olla että jos tuollaisen hommaa niin huomaa tankovalinnan olevan väärä. Siksipä olen ottamassa työsuhdepyörää vain kahden vuoden tuomiolla ja sen jälkeen voi sitten myydä tuon pois ja hommata vaikkapa gravelin. Tai sitten jättää tuon itselle talvipyöräksi (sanovat suoratankoisen olevan talvella parempi leveämmän otteen ja hitaamman reagoinnnin vuoksi) ja laittaa siihen lokarit ja nastat. Kahden vuoden sopparin jälkeen työsuhdepyörän saa ostaa itselle 5 prossan arvolla alkuperäisestä hinnasta.
Nykyisellä cyclolla (Ridley X-bow) tulee ajettua vain yhdellä otteella eli kahvojen päältä. Hyvin harvoin kun kaipaa pystympää ajoasentoa niin sitten ajan tangon yläosalla, mutta silloin kädet ei ole jarru- tai vaihdekahvoilla. Suurin osa omasta ajamisesta on tosiaan tässä kylällä tapahtuvaa työmatka- ja asiointiliikennettä reppu selässä ja ehkä kaipaan nyt vähän rennompaa ajoasentoa. Sen vuoksi siis olen ajatellut perinteistä tankoa kippuroiden sijasta. Luulen ajoasennon olevan vähän helpompi selälle ja käsille, hallittavuuden olevan leveämmän tangon ansiosta parempi ja jotenkin omaan silmään suoratankoinen pyörä näyttääkin paremmalta.
Mutta voihan se olla että jos tuollaisen hommaa niin huomaa tankovalinnan olevan väärä. Siksipä olen ottamassa työsuhdepyörää vain kahden vuoden tuomiolla ja sen jälkeen voi sitten myydä tuon pois ja hommata vaikkapa gravelin. Tai sitten jättää tuon itselle talvipyöräksi (sanovat suoratankoisen olevan talvella parempi leveämmän otteen ja hitaamman reagoinnnin vuoksi) ja laittaa siihen lokarit ja nastat. Kahden vuoden sopparin jälkeen työsuhdepyörän saa ostaa itselle 5 prossan arvolla alkuperäisestä hinnasta.