Soon siinä, kyllämä repesin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Soon siinä, kyllämä repesin

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Mahtavaa, sain juuri vahingossa käsiini huoltohistorian vuosi sitten ostamastani autosta. :shock:

Myyjäliikehän ei tietenkään kertonut asiasta mitn.
Auto ollut työsuhde autona ennen minua. Noin 3 v sitten tapahtunutta:

Ajettu kunnon kolari, uusiksi mennyt oikealta puolelta keulasta, tuulilasia, pilaria, etuovea, ohjausteh., hammastankoa myöten kaikki tilpehööri. Tosi mukavaa. Hinta ollut 8500€

Eikä tässä vielä kaikki: :twisted:
3kk päästä korjauksesta on perään ajo, jossa laitettu uusiksi oikean puolen takalokari, puskuri, yms roju.

Ei ole kuitenkaan mennyt lunastukseen eikä edes turvatyynyjä ole uusittu?
Onko edes sivuturvatyynyjä tässä mallissa 156 1.8 super rek.12.00?
Pitäisiköhän tuosta koslasta saada arvonalennusta tai jotain.?
Auto on kyllä erittäin hyvä ajaa, paitsi että nyt alkoi tuulilasi ja oikea takaovi vuotamaan vettä. :crazyeyes:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mikäli siinä on sivutyynyt, niin kyllä siinä selkänojan sivussa pitäisi lukea että airbag. Jossain vaiheessa ne sivutyynyt tuli vakiovarusteeksi, mutta en tiedä onko -00:ssa vielä. Miten ihmeessä on saatu keula tuohon kuntoon ilman tyynyjen laukeamisia.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Puuh, mistä näitä oikein sikiää.. Kyllä laki on vahvasti kuluttajan puolella tällaisessa tapauksessa, eli ei muuta kuin liikkeeseen asioimaan. Eiköhän tuosta vähintään pitäisi irrota kunnon alennukset, tai itse ainakin miettisin kaupan purkua.

Ettei muuten olisi airbagin valo palanut jo kolarin aikoihin :roll:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mitä tästä opimme?!? Emme tuskin yhtään mitään, mutta kyllä olisi viisasta selvittää itse auton historia ennen kaupantekoa.

Ei muutakun kauppaan purnaamaan, tuohan on jo liikkeeltä törkeää (joskin ymmärrettävää) kertomatta jättämistä, mikäli ovat asiasta tienneet.
Abarth 500 Esseesse

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Maclane kirjoitti:
Ettei muuten olisi airbagin valo palanut jo kolarin aikoihin :roll:
Ei varmaan epäilystäkään, sillä palaahan se nytkin ja vika on kuulemma siinä, control unitissa. :roll:

Vittu, työn teosta ei tuu mitn. :evil: Lähen just sinne liikkeeseen, tekis mieli ottaa jotain kättäpidempää mukaan, ai onhan mulla lätkämaila autossa jos alkavat vittuileen. :wink:

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sauer kirjoitti:En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
Nimenomaan varmaan tuo sana "yleensä" tuolla välissä... kolaroimaton kun on varmasti niinkuin sen on Luigi tehnyt, onko se sitten hyvä vai huono niin riippuu varmaan Luigin päivästä :?

Avatar
Twekti
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2004, 04:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Twekti »

Sauer kirjoitti:Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
No ei kyllä tasan ole,joku lehtihän teki siitä oikein vertailunkin ja suurin osa oli päin helvettiä korjattu.

Joku Ooppeli oli tosin korjattu paremmin,verrattuna tehtaalta tulleeseen.
-Lancia Kappa '96-
-BMW 320d '02-

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Jos aloittajaa yhtään lohduttaa.. Eilen huomasin että vanhempien (käytettynä yksityiseltä hommaamassa) 156:ssa on ainakin tuo kuskinpuoleinen takalokasuoja vaihdettu, että tuon kanssa on sittenkin jonkinlainen källi käynyt. Oikein tarkkaan kun katselin tuon 'siiven' ja sisälokasuojan saumaa lokasuojan kaaressa, niin kyllähän siinäkin pientä ruostetta on jo alkamassa. Eli eipä tainnut jälkeenpäin suihkittu maalikerros ollakaan ihan samaa tasoa kuin luigin vastaava.

Johan olisi ollutkin taas liian helppoa, jos ei jotain tämmöstä ilmennyt. Toivottavasti muissa, jälkeenpäin hitsatuissa saumoissa pysyy ruskia kulta kurissa, kun niille näyttää jotain maailmanlopun ruostesuojaa...

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

J. Saari kirjoitti:Jos aloittajaa yhtään lohduttaa..
Ei lohduta : :( , en ehtinyt enää kyseiseen liikkeeseen neuvotteluun, kun yritin metsästää Teltasta automyyjiä joilta olisin voinut yrittää ronkua jonkin näköistä arviota arvonalennuksesta, sillä kauppaa en todennäköisesti peru. Koska,työ on tehty kohtuu hyvin ja autolla on erinomainen ajaa. :wink: Siis ellei mene ihan mahottomaks tappeluks, mutta en usko.

Ps. just ilm. isäsi kans juteltiin varmaan tunti Alfoista tuossa teltan pihalla, koska verrattiin just noita lokasuojien saumoja :lol:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

mä (myös) sain kuulla että mun auto on hiukka ihme.. siitä o tullu vuostuhannen vaihtees rajavartioston paku taka kontista koputtamatta sisään. auto on A-pilareiden kohdalta katkastu ja liitetty perään saksalainen samanlainen paitsi et siin oli kattoluukku ja takana levyjarrut, mikä selittää sen et mun autoon ei löytyny ollenkaan oikeanlaista takajarruletkua. yks kaiffa sano et ne o 164:n jarrulevyt / palat. en tiedä. mutta kuulemma valtion konttorin maksama ja teettämä projekti minkä jälkeen auto oli 4-piste suuntauksessa (olikohan tuo sana oikein) parempi kuin uus auto.


Joka tapauksessa entinen alffani oli siis sekarotuinen, puolet saksan seisojaa ja loput suomen haukkua. :? :lol: kaikkea sitä nykyään näkee... onneks myin.
Hyvin sä vedät..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sauer kirjoitti:Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
Minäpä ymmärrän, ja hyvinkin!!

Tiedän muutaman auton joista yksi uudehko riisicoupee johon veti joku kässärillä kylkeen.. Auto korjattiin ja sen jälkeen siitä alkoi tasaisesti menemään paskaksi kaikkea kivaa, sähköt vittuili ja laakerit sekä tukivarret paukkuivat ja kolisivat.. Tämän lisäksi tiedän muutaman runkokorjatun auton joissa tuulilasit.ym paukkuu kovaa tahtia..
Johonkin on jäänyt jännityksiä.yms ja sähköliittimetkin saattavat olla heikossa hapessa tai joku menny tällistä tosi huonoon kontaktiin..
Ja nämä jutut kun eivät päällepäin näy, vaikka auto olisi kuin siisti niin silti siinä saattaa olla piilossa kolarin jäljiltä jotain.
Poikkeuksia on, sekä hyvin että huonosti korjattuja.. Kaikista pahimpia ovat nämä "melkein muttei ihan lunariin menneet"
:(

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ja vielä pahempia ne, jotka ois menny lunariin, mutta omistaja ei antanut vaan otti kertakorvaksen ja laitatti jollain kyläsepällä sivutöinä.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

No toi on varmaan vielä parempi..
:-D

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

hmmm... pesin autoni tossa viikko sitten ja huomasin että kuskin ovi on erivärinen :cry: en tiedä mitä sille on tapahtunut onko ollut kolarissa vai onko se luigi heittänyt omat sekotukset oveen! mutta vanha omistaja sano että ei oo kolaroitu kun soitin kauppaa tehdessä mut tiedä sitten viilasko sekin mua linssii :crazyeyes:
Alfa Romeo 147 1.6 R.I.P.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Lopputalvella nähty MOT käsitteli samantapaista aihetta. Siinä Saksassa vakavasti kolaroitu auto oli tuotu Suomeen ja myyty ilman merkintöjä kolarista. Lienee yksittäistapaus noin vakavana, mutta hyvä muistutus silti.

Mites se menee rekisteriotteen kanssa? Jos auto lunastetaan ja se saa uuden tunnuksen niin sitten vasta siitä tulee merkintä otteeseen, siis aiempi rek. tunnus? Entäs joku iso kolari ilman lunastusta mutta poistettu korjausten ajaksi rekisteristä, vaikka 3 kk:ksi? Pitääkö tuollaiset itse selvittää? Emmää mistään mitään tiedä... :oops:

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Käväsin sitten tuon auton alla kömpimässä, pientä huolimattomuutta ton lokarin laitossa kieltämättä on. Alle menevä osa kun ei ole nätisti helmapellin jatkeena, vaan irvistää rumasti keräten rakoon kaiken suolapaskan. Täytyy tuokin sitten jollain patentilla tilkitä ja vetää taas kaikenmaailmaset esirukoukset, ettei rupia ruskistumaan. Ja ettei löydy lisää ylläreitä.

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

alfa 156 v6 kirjoitti: Nimenomaan varmaan tuo sana "yleensä" tuolla välissä... kolaroimaton kun on varmasti niinkuin sen on Luigi tehnyt, onko se sitten hyvä vai huono niin riippuu varmaan Luigin päivästä :?
Ennemmin luotan Suomalaiseen peltikorjaajaan kuin luigiin :lol:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

olikohan se tekniikan maailma missä katseltiin kuinka pari vuotta sitten lunastetut autot oli korjattu, osa ei antanut autojaan edes katsottaviksi, törkeitävirheitä oli paljon. Mm. hitsaukset heikkoja ja suojaamatta. Kyllä kolaroimaton paras on, itse katsonut joitain hyvin korjattuja joissa vaihdettu yleensä isompia osakokonaisuuksia ja sitten silkkaa paskaa mitkä räitty jotenkin kasaan, kitattu ja myyty :wink:

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tekiväthän ne TM:ssä myös Euro NCAP:n työrmäyskoetta vastaavan testin kolarikorjatulle Pösölle, joka suoriutui urakasta sinällään kunniakkaasti mutta kuitenkin huonommin arvosanoin kuin pakasta vedetty johtuen juuri kolarikorjauksesta. Hitsauspisteitä ei oltu laitettu migillä tarpeeksi tiuhaan, eikä muutenkaan jälki ollut ihan tehdaskamaa.

Aqualle sen verran omasta kokemuksesta, että jos joku ovi on eri sävyinen kuin muut, se on joko vaihdettu toiseen tai ylimaalattu erikseen. Tehtaalta ei uuden mukana sävyeroja tule paitsi jos auto on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja korjaustyö tehty määrämaassa.

Vastaa Viestiin