Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

GP voittajia taitaa olla vajaa 110, joten ei tarvitse kamalan montaa GP voittajaa raakata pois kun TOP100 F1 kuskilista on valmis.

Harvassa taitaa olla hyvät GP -kuskit, jotka eivät ole voittaneet.

Voittajien joukossa on sellaisiakin F1 suuruuksia, kuten Alessandro Nannini sekä Olivier Panis. Kyllä Kovalaista näihin voinee verrata ongelmitta ilman värilaseja.

(En tiedä millainen tuo VM:n top100 lista on)
VMP

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

mattijus kirjoitti:
Voittajien joukossa on sellaisiakin F1 suuruuksia, kuten Alessandro Nannini sekä Olivier Panis. Kyllä Kovalaista näihin voinee verrata ongelmitta ilman värilaseja.

(En tiedä millainen tuo VM:n top100 lista on)
Nannini onkin päässyt listalle sijalle 75. Panis on jätetty listan ulkopuolelle, tosin mainittu lopussa muutamien muiden kuljettajien kanssa. Vertailun vuoksi Heikin sijoitus on siis 81. Nanninin ajoista ei ole suurempia muistikuvia, mutta artikkelin mukaan nousukiidossa ollut ura päättyi käden amputointiin helikopterionnettomuuden jälkeen. Listan laatija arvosti Nanninin mm. meidän Nicoa ja Webberiä (6 voittoa) korkeammalle. No, nämä on näitä...

OT:na mainittakoon, että kun tilasin VM:n Tuulilasin tilalle niin voi todeta, että vaihtamalla paranee. On kyllä mukava lukea lehteä, jossa on oikeasti luettavaakin. Tuulilasi lähentelee nykyään jo Autobild-tasoa.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »


Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Melkoinen seppä on tämä kaveri. Ulkoa ei lainkaan huomannut, että toinen masiina jyllää paksissa. Harmi kun ei ollut kuvia asennuksesta.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Farina kirjoitti:^Melkoinen seppä on tämä kaveri. Ulkoa ei lainkaan huomannut, että toinen masiina jyllää paksissa. Harmi kun ei ollut kuvia asennuksesta.
Tuolla on kuvia, onneksi Google Chrome kääntää.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tästä oli tuolla britti AO foorumilla oma ketjunsa. Muistanko väärin vai oliko tuo myös muutettu takavetoiseksi?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Neliveto kahdella vaihdelaatikolla.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Saisko eri vaihteet päälle eri akseleille? Aika kätsyä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vain 1 vaihde keppi, eli ei ainakaan ajossa/vahingossa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tavallaan kopio "speden" warresta jossa oli tosin myös nelipyöräohjaus. Tosin myös kaksi kuskia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

mattijus kirjoitti: ...Nanninin ajoista ei ole suurempia muistikuvia, mutta artikkelin mukaan nousukiidossa ollut ura päättyi käden amputointiin helikopterionnettomuuden jälkeen...
Kättä ei taidettu amputoida, vaikka se miltei irti repeytyikin. Mutta toimintakyky oli ilmeisesti rajoittunut pahasti ja aiheutti ongelmia mm. vaihteen vaihtamisen kanssa.

Vaikka F1 ura päättyikin, niin ajoihan Nannini Alfa 155:lla Alfa Martini, Alfa Corse ja Martini Racing talleissa DTM-sarjassa (&ITC) hyvällä menestyksellä. Kisaili tuolloin myös Helsinki Thunder -kisoissa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jkf kirjoitti:
mattijus kirjoitti: ...Nanninin ajoista ei ole suurempia muistikuvia, mutta artikkelin mukaan nousukiidossa ollut ura päättyi käden amputointiin helikopterionnettomuuden jälkeen...
Kättä ei taidettu amputoida, vaikka se miltei irti repeytyikin. Mutta toimintakyky oli ilmeisesti rajoittunut pahasti ja aiheutti ongelmia mm. vaihteen vaihtamisen kanssa.

Vaikka F1 ura päättyikin, niin ajoihan Nannini Alfa 155:lla Alfa Martini, Alfa Corse ja Martini Racing talleissa DTM-sarjassa (&ITC) hyvällä menestyksellä. Kisaili tuolloin myös Helsinki Thunder -kisoissa.
Ja mattijus ei tuota kirjoittanut vaan mattijus tietää kyllä, miten Nanninin ura autourheilijana eteni.
VMP

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

"Eurooppalaisista pikkumerkeistä huomionarvoinen on Alfa Romeon tilanne. Se kasvoi peräti 42 prosenttia. Alfa Romeo kuuluu Fiat-konserniin, jonka muut merkit menestyivät huonosti. Sekä Fiatin että Lancian kysynnät putosivat noin 22 prosenttia."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0110365643

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

159 myynti laskennut tasaiseen tahtiin, niin kuin kaikilla, mutta viime vuonna kääntyi nousuun, vaikka mitään isoa(=näkyvää) päivitystä ei tullut, TBI moottorit tuli tietysti, mutta minusta tuntuu, että oli kiinni enemmänkin siitä, että uusi maahantuoja panosti mainontaan, eikä parkeerannut Alfoja jonnekin hallin nurkaan

Tarkkoja lukuja ei tunnu löytyvän netin kautta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Farina kirjoitti:Tuulilasi lähentelee nykyään jo Autobild-tasoa.
Mitä? Onko Tuulilasin taso tippunut niin pahasti ettei sillä enää voi kuin saunaa sytyttää :crazyeyes:

Paikallislehden erillisessä autoliitteessä (Pohjois-Kymenlaakso,PK/auto) oli artikkeli uudesta Giuliettasta otsikolla

"Ei mikään laumalintu"

Jonkin verran perus jadi jadi jaata. Ala "Italialaiseen Alfa Romeoon on sadan vuoden olemassaolon ajan yhdistetty tulisuus, persoonallinen muotoilu ja hyvä ajettavuus"

Muotoilu ei herättänyt kiitosta, puhutaan "voimakkaasta, erottuvasta,uhmakkaasta, persoonallisesta, ja mahdollisesti mielipiteitä jakavasta. "Giuliettan ahteri on Italialaisen linjakas" taisi olla ainut suoraan positiivinen kommentti.

Moottorit vain mainitaan. Samoin MultiAir "tuo laakeutta vääntökäyrään ja pienentää kulutusta"

DNA: "Harvassa autossa (jossa jokin vastaava) vaikutus on niin dramaattinen. D-asento taikoo ilmoille kaikki 170 Italialaista hevosta ja sitten mennään. Myös ohjaus nopeutuu, samoin kaasupolkimen välitys ja ajonvakautus sekä vääntökäyräkin menee uusiksi"

"A-asento taluttaa kiukkuista oria säyseästi talviliukkailla"

"Ohjaus Alfamaisen nopea ja tuntumakin lähellä kiitettävää. Sähköinen tehostin ei aivan yllä legendaarisen 156 ohjauksen tasolle"

"Jarrut, vaihteensiirto, ja etuistuimet lähes täyden kympin arvoiset"

"Alfisti jää kaipaamaan keskikonsolissa iät ajat olleita kolmea mittaria"

A-pilarit ovat melkoisen paksut ja aiheuttavat jonkinmoisen katveen...mutta Alfa saikin EuroNCAP-turvatestissä kokoluokkansa kaikkienaikojen parhaan tuloksen"

"Giulietta antoi itsestään laadukkaan ja pirteän kuvan. Kyllä Alfa uskaltaa nyt ostaa elämän nautintoja väisteleväkin ( :lol: ) Kulutus asiallisella tasolla...Tekniikan Maailman talvitestissä parhaaseen kolmannekseen...puheet Alfan jättämisestä talveksi kotiin voisi jo unohtaa."

"Giulietta vaalii Alfa Romeon satavuotista historiaa. Vanha Alfisti ei pety"

Tässä tärkeimmät lainaukset. Hieman ympäripyöreää vaikka posittivisessa sävyssä. Nämä tälläiset "autoliitteet" antavat näkyvyyttä, mutta yleensä niissä kauttalinjan on jokaisen auton ja laitteen kohdalla se sama sävy, ikävä kyllä. Jokainen voi miettiä kuka maksaa painokulut ja minkä firman mainoksia lehdessä on.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Nelosen Start koeajoi Mito TCT:n.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Näytti muuten hyvältä... paremmalta kuin muistin. Voimakkaasto muotoiltu konepelti, ison kaaret ja se punanen väri. taitaa olla autokuumetta kaikkeen missä on kolmio keulalla :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Ei oikein saanut MiTo kehuja, verrattaen Giuliettaan...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Smacket kirjoitti:
Ei oikein saanut MiTo kehuja, verrattaen Giuliettaan...
Mut on se vaan liikkeessä komian näköinen, tais olla henkilökohtaisesti hienoimmat videot mitä MiTosta on tullu nähtyä. :mrgreen:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Hesari ajeli Giulietta MultiAirilla.

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Joo, sillähän oli jopa positiivista sanottavaa siitä :shock:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko ... la-ongelma
Alfa Romeolla on MiTo ja onneksi viime vuonna esiteltiin Giulietta. Mutta edelleen mallistossa on vain kaksi myytävää tuotetta.
:crazyeyes:

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko ... la-ongelma
Alfa Romeolla on MiTo ja onneksi viime vuonna esiteltiin Giulietta. Mutta edelleen mallistossa on vain kaksi myytävää tuotetta.
:crazyeyes:
Nii, eihän tuo aivan väärä väite ole. 159:n myynti on heikohkoa, Breran/Spiderin marginaalista. Mallisto kaipaisi pikaisesti uutta myytävää: 159:n korvaajan (Giulia), 4C:n, mahdollisen sen katumaasturinkin. Kilpailijoilta löytyy joka segmenttiin oma auto. Ihme muuten, etteivät ole yrittäneet suuremmin buustata 159:n myyntiä hinnan alennuksilla tai varustepaketeilla vrt. Volvon Classic-mallit. Tai ainakaan Suomessa en ole moista huomannut.

Edit. Kannoin korteni kekoon ja tilasin 159:n liisariksi. Tämä on mulla vasta kolmas 159... Tämä hulluus ei poistu ikinä 8)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Autobildissä sivun juttu 4C:stä, mikä on enemmän kuin maanantaina tulleessa auto italiassa :shock:

No joo, autobild ei löytänyt konseptista mitään heikkoa ja odottivat sitä vesikiellellä, niin kuin me kaikki :-D

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko ... la-ongelma

Lainaus:
Alfa Romeolla on MiTo ja onneksi viime vuonna esiteltiin Giulietta. Mutta edelleen mallistossa on vain kaksi myytävää tuotetta.
Aika pitkälle nuo artikkelin väitteet pitävät paikkansa, eihän esimerkiksi Genevessä koko konsernilla ollut kuin yksi uusi malli (Ypsilon) ja yksi konsepti (4C). Uusia "Lancioita" ei tarvinne uutuuksiksi laskea.

Esimerkiksi uusi Panda on jo runsaat kaksi vuotta myöhässä alkuperäisestä aikataulustaan. Kaiken kaikkiaan FGA:n mallien kehitys tuntuu tolkuttoman hitaalta, mikä johtunee rahahanojen tiukkuudesta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

juuuso kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko ... la-ongelma

Lainaus:
Alfa Romeolla on MiTo ja onneksi viime vuonna esiteltiin Giulietta. Mutta edelleen mallistossa on vain kaksi myytävää tuotetta.
Aika pitkälle nuo artikkelin väitteet pitävät paikkansa, eihän esimerkiksi Genevessä koko konsernilla ollut kuin yksi uusi malli (Ypsilon) ja yksi konsepti (4C). Uusia "Lancioita" ei tarvinne uutuuksiksi laskea.

Esimerkiksi uusi Panda on jo runsaat kaksi vuotta myöhässä alkuperäisestä aikataulustaan. Kaiken kaikkiaan FGA:n mallien kehitys tuntuu tolkuttoman hitaalta, mikä johtunee rahahanojen tiukkuudesta.
Fiat halusi pitää tuloksen positiivisena myös laman aikana, ja tuoda uutudet myyntiin kun markkinat vetävät.
Tällä hetkellä Fiatilla on viidenneksi paras likviditeetti (eli rahaa) maailman kaikista autoyhtiöstä. Noin 16mrd euroa.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Eurosportilta alkaa ihan kohta rataprätkien supersportluokan kisa ja rataa näytti kiertävän pari Mitoa virallisina kisa-autoina.

Eilenhän Ristipellontiellä kerrottiin, että rata-autoilun SM:ssä on Alfa virallinen automerkki. Siellä rataa kiertää tuossa roolissa kokoustilassa ollut Giulietta ja lääkäriautona on 159 SW. Satsausta siis siellä ja täällä.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

"Ykkösdokumentti: Kiinalainen haaste" http://yle.fi/ohjelmat/1012755 oli hieman Alfan testiajoa ja kunnon spinnaus pohjois-ruotsin testiradalla.

Ohjelma tulee uusintana la 2.4.2011 klo 12.45 YLE TV1

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Uusimmassa saksalaisessa Sport Auto -lehdessä (04/2011) oli Giulietta QV testissä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Alfa Romeo Rata-autoilun SM -sarjan yhteistyökumppaniksi.

http://www.aro.fi/lehdisto/tiedotteet/w ... mppaniksi/

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Maamme toiseksi luetuimmassa sanomalehdessä oli maanantaina lähes sivun kokoinen juttu Giuliettasta. Punaisen 2,0 JTDm:n kuva vie melkein puoli sivua ja vuoden 1955 Giulietta Spiderin kuva ynnä iso Alfa Romeo -logo ryydittävät juttua, jonka otsikossa seisoo kolmen sentin korkuisin kirjaimin, että "Alfa Romeo tähyää perheautoksi". Itse Giulietta saa jutussa kehuja monipuolisesti, sekä käytännöllisyydestä, että muotoilusta, moottorista, ajettavuudesta, viimeistelystä jne. Ei siinä mitään, mutta asiaa tuntematon saa kyllä jutun perusteella melko eksoottisen kuvan Alfa Romeon tähänastisista tuotteista. Tässä muutamia poimintoja jutusta:

"Alfa Romeon brändi on kova. Nimen mainitseminen nostaa mieleen kauniit urheiluautot, joiden rattiin vain harvat ovat päässeet. Niistä köyhässä Suomessa on lähinnä uneksittu."
– no, mikäs siinä, mutta ehkä tämä kuvaus sopisi kuitenkin paremmin Maseratiin tai Ferrariin.

"Totuus on silti, että ennen Giuliettaa merkillä ei ole ollut Suomeen sopivaa autoa, myöntää toimitusjohtaja Simo Rosvall Auto Fennicasta."
– siis maahantuojan edustajan mukaan 159 ja Mito eivät ole Suomeen sopivia autoja!!!

Muutenkin koko jutusta syntyy käsitys, että Alfan mallisto olisi koostunut Montrealin, GTV:n, Spiderin, Sprintin, GT:n ja Breran kaltaisista voimisteluautoista. Sellaisia perheautoja, kuten 155, 156, 164, 166 ja 159 ei kai sitten ole koskaan ollutkaan. 147 sentään mainitaan, mutta jos ei tietäisi, luulisi tekstin perusteella senkin olleen kaksipaikkainen, rättikattoinen Coupé.
"Giulietta on tullut tavanomaisemmaksi (kuin 147). Sitä ei ole tehty tyyli edellä."
– minusta ne ovat kyllä perusmuotoilultaan aika saman oloisia, pystyperäisiä perheautoja.

Edelleen Rosvallin sitaatteja: "Alkuvuoden vauhdilla myymme tänä vuonna 600 Giuliettaa. Se on enemmän kuin koko Alfa-malliston ennätysmyynti aiempina vuosina".
– onko tosiaan niin, ettei 1980-luvulla minään vuonna 164:ää, 75:ttä ja 33:a myyty yhteensä 600 kappaletta.

No, toisaalta tällaiset jutut vain kasvattavat legendaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Jee, hyvä Rosvall!

Täällä meillä uuden jälleenmyyjän henkilökuntaan kuuluva jäsen totesi, ettei heillä ole ammattitaitoa korjata niin vanhaa ja eksoottista Alfaa - kyse oli 156 GTA:sta.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jönsson kirjoitti:– onko tosiaan niin, ettei 1980-luvulla minään vuonna 164:ää, 75:ttä ja 33:a myyty yhteensä 600 kappaletta.
.


Mulla on muistikuva että suomessa Alfan paras myyntivuosi olisi 2000-luvun alussa jolloin jonakin vuonna (oisko ollut 2001 tai 2002) pelkästään 156:ia rekisteröitiin yli 400 kpl ja sen päälle jokunen 147, 166 ja GTV, mutta ei tainnut 600 kokonaismäärä tuolloinkaan ylittyä. 80-luvulla kokonaismyyntimäärät oli huomattavasti pienempiä ihan mutulta heitettynä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

arefin sivujen taulukon mukaan Rekisterissä olevat henkilöautot merkeittäin ja malleittain käyttövoiman ja käyttöönottovuoden mukaan vuonna 2004 yhteensä 523 kpl kaikkia Alfoja , vuoden 1999 156sia 471 kpl. Huonoja vuosia esim 1993 13 kpl kokonaismyyntimäärä. Vuonna 1989 yhteensä 799 Alfaa myyty.

http://www.aref.fi/rekisteroidyt/rekist ... ot2007.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Oisko toi 799 sisältänyt kaikki suomessa vuonna 1989 rekisterissä olleet Alfat? Luvut täsmäis aika hyvin kun kattoo tota arefin tilastoa. Minkähän takia tota tilastoa ei ole päivitetty vuoden 2007 jälkeen. Vähän kiinnostaisi noi 159:n myyntimäärätkin.

Muistin kuitenkin väärin eli huippuvuodet on järjestyksessä olleet 1999, 2004 & 2003. Kova tavoite toi 600 Giuliettaa vuodessa on, nostan hattua jos siihen pääsevät. 500:n myynnilläkin lohkeaa kevyesti mallikohtainen ennätys.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 30 Maalis 2011, 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Oisko toi 799 sisältänyt kaikki suomessa vuonna 1989 rekisterissä olleet Alfat? Luvut täsmäis aika hyvin kun kattoo tota arefin tilastoa. Minkähän takia tota tilastoa ei ole päivitetty vuoden 2007 jälkeen. Vähän kiinnostaisi noi 159:n myyntimäärätkin.
käsitin hiukan väärin arefin taulukon...., Alfa Romeo Suomessa kirjan mukaan 1989 on myyty yhteensä 799 Alfaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jönsson kirjoitti:Muutenkin koko jutusta syntyy käsitys, että Alfan mallisto olisi koostunut Montrealin, GTV:n, Spiderin, Sprintin, GT:n ja Breran kaltaisista voimisteluautoista. Sellaisia perheautoja, kuten 155, 156, 164, 166 ja 159 ei kai sitten ole koskaan ollutkaan. 147 sentään mainitaan, mutta jos ei tietäisi, luulisi tekstin perusteella senkin olleen kaksipaikkainen, rättikattoinen Coupé.
Kun ajelee 156:lla, niin ei tuosta imagosta varsinaisesti haittaa ole ;)

Noh... kohta nää jutut on taas esson baarissa "Se alfa pomo sano...", vähän laski sammakoita
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tämän aamun kakkosen lastenohjelmassa (Ariol) Petro-eno oli ostanut uuden, hienon auton (8C Spider) ja sen moottoriääniä Ariol ja Petro sitten ihastelivat... :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Eilisessä komisaario Frostin päätösjaksossa gangsterin vaimo jätti ukon nyyhkimään ja poistui paikalta upealla valkoisella Spiderilla! :)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »


Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

No nii, Alfa on päässyt taas tälle listalle:

http://www.iltasanomat.fi/autot/IS%20se ... 37773.html

Kaikista hauskinta on, että yhteenvedossa mainitaan, huonoiten arvonsa säilyttävät: Fiat, Alfa Romeo... Sitten kun selaa listaa eri vuosimalleista, löytyy tasan kaksi kappaletta Alfan malleja. Se on saman verran kun Volvolla. Sisälukutaitoahan tällaiset listat vaativat, mutta mutu-tuntumalla on toimittaja yhteenvedon laatinut. Alfa on paska ja sen hinta tippuu :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"Taloudellisesti varminta on ostaa automalli, joka on suosittu ja arvostettu. Mallisarjan perusmalli ilman kalliita lisävarusteita on varmempi valinta kuin erikoisversio lisävarusteineen. "

Ohje nautinnolliseen elämään osa 1.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^^Ihan parasta. Kannattaa varmaan näyttää tuota tekstiä, kun menee joskus käytettyä Alfaa ostamaan.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Maailma olisi ihan helevetin tylsä paikka elää, jos kaikki noudattaisivat tämäntyyppisiä ohjeita yleisemminkin elämässään. Surullista.

Jeremy Clarksonin sanoin: "Whenever I'm suffering from Insomnia, I just look at a picture of a Toyota Camry and I'm straight off."
Vittorio Jano kirjoitti:"Taloudellisesti varminta on ostaa automalli, joka on suosittu ja arvostettu. Mallisarjan perusmalli ilman kalliita lisävarusteita on varmempi valinta kuin erikoisversio lisävarusteineen. "

Ohje nautinnolliseen elämään osa 1.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Taloudellisesti varminta on olla sijoittamatta autoihin ja autoiluun. Ehkä jokin tosi harvinainen, vanha, kallis ja mielenkiintoisen historian omaava voisi sijoituksenakin kannattaa. Silloin ei merkillä sinänsä ole paljon väliä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Alfieri kirjoitti:Taloudellisesti varminta on olla sijoittamatta autoihin ja autoiluun. Ehkä jokin tosi harvinainen, vanha, kallis ja mielenkiintoisen historian omaava voisi sijoituksenakin kannattaa. Silloin ei merkillä sinänsä ole paljon väliä.
Päinvastoin, ainakin Stuttgarter Südwestbankin mukaan. Nyt olisi aika poimia noita 70-luvun ja 80-luvun euroautoja joita vielä saa kohtuuhintaan odottamaan arvonnousua. Suomessahan vanhojen italoautojen harrastaminen on palkitsevaa kun niitä ei rahallisesti arvosteta niin korkealle mitä muualla maailmassa. Eli hankinta suht edullista ja myy sitten ulkomaille joskus voitolla. Ainoa huono puoli ettei suomessa noita halutuimpia vanhempia erikoismalleja juuri löydy. Fiat 500 on jännä esimerkki massatuotantomallista jota arvostetaan nykyään korkealle, taitaa pyyntihinnat hyvistä yksilöistä ylittää uuden 500:n hintatason. Harmi kun noita 500:sia ei aikoinaan suomeen juuri tuotu.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Toisaalta, miksei Iltapäivälehti saisi harjoittaa tuollaista kuluttajavalistusta, jos vaikka joku ei vielä tiedä, että uutena suositut autot ovat yleensä suosittuja myös käytettyinä.

Tottahan tuo kaikki muukin on näistä arvojen säilymisistä ja säilymättömyyksistä. Jos ostat 25 000:lla eurolla perusmallin VW Passatin ja menet vuoden päästä vaihtamaan, saat siitä 20 000. Osta malliston huipulta nahkaverhoiltu kuutoskoneinen nelivetotiptronic 60 000:lla ja saat siitä vuoden kuluttua 45 000. Hinta putosi kolminkerroin. Kauppias laittaa hintalappuun 50 000, mutta kauppa ei käy, vaikka auto on vain vuoden vanha, mutta hinta melkein 20 % alle uuden. No, ei se käy, kun Iltalehden kestotilaaja tietää, että tuon hinnallahan saisi kaksi uutta.

Näin toimii Pentti Peruskansalainen ja päätyy turvallisen kansansuosikin karvalakkimalliin, enkä minä häntä siitä syytä. Juuri noin kuuluukin toimia, jos ei ole koskaan joutunut käärmeen puremaksi.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »


Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Rosvall sai kenkää .
Mistä lähtien Alfalla on ollut tavara-automallisto ja mistä alkaen Fiatin mallisto ei ole enää sisältänyt Golf-luokan kilpailijaa, eli Fiat Bravoa?

Asiavirheitä ja uusi toimitusjohtaja ei ainakin kommentoinnin tason osalta taida olla täysin ajan tasalla... :roll:

Mites Lancia? Onko Autofennica tuonut vielä yhtään Suomeen asti?

Oikea talousuutisten Seiska :x
Viimeksi muokannut niki, 08 Huhti 2011, 15:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin