Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tämä linkin juttu sattui sattumalta silmään...

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien ... kuvauksiin

Että Alfailijoita on julkkiksissakin, toki tiesin aiemmin jo että Törhösellä
o l i joskus Alfa mutta että vieläkin! Hienoa! 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Helsingin Sanomien autoliitteessä oli lauantaina 4.6. laaja juttu Saab-kerhosta. HS:lle autoharrastus on aina ollut joko Saab- (Sämst Av Alla Bilarna) tai sitten Lada-harrastusta. Myönteistä oli kuitenkin se, että artikkelin yhteydessä mainittiin eräitä muitakin merkkikerhoja, myös molemmat Alfa-kerhot. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle. Osaako joku Maserati-tietäjä valoittaa asiaa pidemmälle?

-Tazio

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Teknarin testistä:

Taas näitä "ammattitestaajia"...
Laatuvaikutelma: kovaa muovia kojetaulussa. Verrataan sitä vaikka saksalaisen C-Mersun vastaavaan; siinä se myös näyttää (ja on) kovamuovilta toisin kuin Alfassa. Eikä minulla ainakaan rämise nupulakivikaduilla ajaessa mikään paikka.

Lisävarusteinen ristiseläntuen säätö: kyllä se nyt vain tulee ihan vakiovarusteena mukaan.

Pisteet: nekin on sitten lopuksi väärin laskettu. Pitäisi olla 48!

Muuten aika asiallinen testi. Konepeltiä eivät kuitenkaan saaneet auki kuvauksissa :mrgreen:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

sivuutannut noi muovisuus kommentit kokonaan, kaikissa autoissa kun on muovia, ellei ole voitannut lotossa...

Eri asia on, miten muovi on toteutettu, vertaa esim vw polo / Fifi 500, tai Focus / Octavia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Yllättävän pienellä täällkin huomioitu, ja olisin nyt odottanut edes jonkinlaista maininta Biscionestakin eli Alfa Romeo on tämän vuoden Rata-SM:n virallinen safety car ja näkyy olevan muutenkin organisaation käytössä.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tazio kirjoitti:
Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.

-Tazio
Veljeksistä ainakin Carlo toimi testi- ja kilpa-ajajana Fiatilla, Isottalla ja Bianchilla. Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Satta kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.

-Tazio
Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.
Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin. Kyllähän tuolta voi hyvin joku Alfa Romeo kytköskin löytyä.

EDIT: Jaahas, ei tarvitse mennä wikipediaa kauemmas kalaan tuon Diaton työsuhteiden osalta:

' In 1922, DIATTO engages the driver and designer Alfieri Maserati, with his brother Ernesto, entrusting him the position of Racing Team Manager. Alfieri Maserati, at the head of the DIATTO Racing Team until 1926, wins numerous victories'

-Tazio

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Maseratin veljesten ja Diatton tarinaa löytyy myös Diatton omilta sivuilta
http://www.diatto.com/EN/pagine/maserati.html

Veljeksistä Alfieri I kuoli alle vuoden ikäisenä ja Carlo 1910 joten ainakaan nämä veljekset eivät Alfa Romeolla olisi edes periaatteessa ehtineet työskennellä. Muidenkin veljesten osalta aika vaikea löytää aikaväliä jolloin olisivat voineen Alfa Romeolla olla. Orsille myynnin 1937 jälkeen olivat 10 vuotta vielä yhtiön palveluksessa ja sen jälkeen OSCA kuviot. Olisko veljekset toimittaneet esim. valmistamiansa Maserati sytytystulppia Alfa Romeolle ja juontuisi tästä yhteydestä tuo väitetty kytkös?

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Uudessa TM:ssä Giulietta ottaa mittaa muista "perhesporteista" pärjäten ihan mainiosti.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sijoituksen pystyi taas jo ennen lehden näkemistä arvaamaan... Golf oli jo ennen testiä valittu voittajaksi, lehdenkin mukaan se oli mittatikku.
Viimeksi muokannut V6, 09 Kesä 2011, 05:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.

Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos tiedosta. Täytyy vissiin jossain vaiheessa käydä kirjaston lukusalissa ihmettelemässä mm. sitä että millä ihmeellä tuo volkkari on taas saatu voittajaksi.
Jönsson kirjoitti:VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.

Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11223
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.

Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Jönsson kirjoitti:
Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.

Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
Lukaisin kirjastossa ohimennen tuon vertailutestin pikaisesti. Tiesin jo mielessäni etukäteen, että Golf on ykkönen ja Focus kakkonen. Sen sijaan muut veikkaukset meni pieleen, luulin että Giulietta olisi jumbo. TM:n kommenteista yhdyn tila-asiaan ja hivenen hankalahkoon kaupunkiajoon (d-moodilla nimen omaan kaasu liian yliherkkä ja tunnoton) sekä mukavuuteen vs. Golf (kovahko sporttialusta ja leveiden 45-srj renkaiden kumina karkealla asfalttilaadulla). Sen sijaan en yhdy ajettavuusosioon; on nimittäin aika tuoreessa muistissa (alle 2 kk) ex-VI-Golfin ajettavuus ja kyllä Alfa vie voiton. Alfa on vakaampi suoralla tiellä ja sivutuulella ja maukkaampi mutkateillä. Suorituskyvyssä nuo olivat tasatahtia ja sen uskon, VW kun on aina virallista teholukemaa tehokkaampi ja suorituskykyisempi. Toisaalta en kaipaa enää kaksi kaksoisahdettua 1,4 tsi:tä omistaneena sen ongelmia (ontuva magneettikytkimen toiminta eli välistä kompressoriahdin ei kytkeydy päälle tai on viivettä nykimistä jne). Istuimissa Alfa vie voiton, vaimokin tunnisti heti eron pidemmällä reissulla. Ja se, mikä Golfissa tökki, on sen muodottomuus ja innottomuus, sekä täysin epäonnistunut uusiutuminen mallisarjasta V mallisarjaan VI.

Mikään auto ei ole täydellinen, mutta kyllä tämä Alfa on arvoasteikossani erittäin korkealla ja mikä tärkeintä: hyvien yleisominaisuuksien lisäksi tässä on sydän täysillä mukana.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tazio kirjoitti: Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin.

-Tazio
Tuli nuo tiedot katsottua englantilaisesta Maserati-kirjasta ja kirjoitettua ne ikään kuin tosiasioina. :oops:

Ehkä tuohon Diatto-lähteeseen voisi luottaa enemmän. Olet oikeassa, tuota voisi kai vielä vähän laventaa pilota/ collaudatore/ ing/ capo di scuderia (?). Eri paikoissa esiintyy hyvinkin erilaisia versioita, missä tehtävissä jotkut henkilöt ovat jossakin autotehtaassa työskennelleet. Esimerkiksi jossakin amerikkalaisissa teksteissä on joskus Enzo Ferrari esitelty Alfan insinöörinä ja Janon veroisena suunnittelijana ja Nuvolarin veroisena ajajana tallipäällikkönä toimimisen lisäksi. Amerikkalaiset haluavat erityisen mielellään kytkeä Enzon Alfaan, kun keskiverto amerikkalainen ei taida tietää Italiasta muuta kuin pizzan ja Ferrarin.

Itse en oikein usko tuohon Maserati-veljesten Alfa-kytkökseen. En koe myöskään merkittävänä tai olennaisena Alfan omistamisen tai Alfa-harrastuksen kannalta sitä, onko Enzo F. tai joku muu julkkis työskennellyt Alfalla. Jos Emil Skoda tai Vjatseslav Moskvitsh :roll: olisivat aikanaan olleet Alfalla töissä, siitä tuskin haluttaisiin tehdä isompaa numeroa.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Peeveli kirjoitti:täysin epäonnistunut uusiutuminen mallisarjasta V mallisarjaan VI.
Joku muukin kiinnittänyt samaan huomiota :shock:
Aikoinaan kun tämä nykyinen Scirocco oli juuri esitelty, ihmettelin kuinka hieno uusi Golf on. (Viikkoja) Myöhemmin tajusin, että p*skat se mikään Golf ollut. :-D
VMP

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen....
Kyllä käy kiistäminen. Minusta tuo Golf on epäpätevä pakkaus enkä katso tätä asiaa mitenkään erityisen ruusunpunaisten Alfa-lasien läpi. Ymmärrän hyvin sen, että Alfat eivät ole aina menestyneet kovin hyvin näissä esim. TM:n ja Tuulilasin pääasiassa ”objektiivisiin” mittauksiin perustuvissa vertailuissa (tosin Giulietta on objektiivisestikin arvioiden hyvä paketti minun kokemusteni perusteella). Sen sijaan itse en ole onnistunut näkemään Golfin erinomaisuutta esim. Focukseen verrattuna.

Tämä Focus vs. Golf –asetelma on ollut itselle relevantti lähiaikoina kun vaimolle ollaan oltu ostamassa tuon kokoluokan farmariautoa. Ostoprosessin aikana en keksinyt yhtään hyvää syytä, miksi olisi pitänyt ostaa Golf Focuksen sijaan. Focus on parempi ajettava, Ecoboost-koneiden myötä myös Focuksen moottoripuoli on erittäin kilpailukykyinen ja moni muukin asia on Focuksessa kohdallaan. Näin siis kun arvioidaan asioita tyypillisen autonostajan näkökulmasta, jolle auto on pääasiassa liikkumaväline paikasta toiseen ilman merkittäviä tunnelatauksia, jotka taas korostuvat esim. Alfa Romeo-ostajan autovalinnoissa.

Kun en keksinyt asioita, joissa Golf olisi parempi kuin Focus ja kun vastaavilla haluamillamme varusteilla Golf-farkku oli lähes neljä tonnia Focusta kalliimpi niin ei tarvinnut kauaa miettiä kumpi pistetään tilaukseen. Octavian ostoon olisi voinut jotain järkiperusteluita kyllä löytääkin.

No sitten kun joku volkkarimies tulee selittämään, että kun niissä Focuksissa on kaikenlaista vikaa ja kun ne ruostuukin plää plää plää niin tähän voi todeta, että eiköhän Golfissakin (ja kaikissa muissakin autoissa) ole yhtä lailla tyyppivikoja ja jos haetaan muuta kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoa esim. erilaisten luotettavuustilastojen kautta niin eipä löydy Golfin ja Focuksen välillä merkittäviä eroja luotettavuudessa/laadussa.

Näistä näkökulmista on mielenkiintoista lukea tuo vertailu jotta näkee, että millä mittareilla ja kriteereillä TM on päätynyt siihen, että volkkari on tuon ryhmän paras auto. Itse olen sitä mieltä, että suurimmat volkkarin onnistumiset ovat markkinointipuolella, joka ilmeisesti toimii hyvin kun noita härveleitä ostetaan noinkin paljon. Itse VAG-konsernin tuotteista en pääsääntöisesti paljoa perusta.

Ai niin, pitäisiköhän tämä avautuminen käydä heittämässä jonnekin kansanvaunu-keskustelupalstalle – olisi mielenkiintoista nähdä mitä keskustelua siellä heräisi. ;)

PS: Myönnettäköön, että en ole kutos-Golfia ajanut kun aiempien kokemusten perusteella ei ole jaksanut kiinnostaa rattiin lähteä. Em. mielipiteet perustuvat kokemuksiin viitos-Golfista ja sitä aiemmista versioista, joita on tullut ajettua ja eikös tuo Golf VI ole lähinnä viitosmallin facelift, joten en usko että mitään olennaista muutosta olisi tapahtunut. Focuksista on taas paljon (hyviä) kokemuksia kun vaimon kaksi edellistäkin autoa ovat olleet Focuksia.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kävi myös kirjastossa lukemassa yleisaikakauslehden nimeltä Tekniikan Maailma ja olihan siinä jutussa ainakin yksi selkeä virhekin. Väittivät Alfan koritakuuta vain 6 vuoden pituiseksi, mutta tarkistin asian kotona takuuvihkosta ja kyllä se nyt sentään 8 vuotta on...

Nuo TM:n kustannuslaskelmat ovat myös ainakin osittain harhaanjohtavia. Rengaspaketeille saavat aina ihan hirveän hinnan; itse maksoin omista talvirenkaistani (Continentalin uusimmat kitkat ja aluvanteet) 850 euroa. Onhan koko tietysti tuuman pienempi ( 16"), joka vaikuttaa aika paljonkin hintaan. Vakuutushinnat ovat vaikeasti vertailtavia, koska niihin vaikuttaa niin moni asia. Saman auton vakuutushinnoissa voi olla ihan järjettömät hintaerot eri yhtiöiden välillä. Varaosien hinnoittelu oli kyllä mielestäni Alfan kohdalla yllättävän maltillista testikumppaneihin verrattaessa. Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.

Olisi myös hauska tietää miten Alfa olisi pärjännyt normaalialustaisella autolla kuten omani on. En nimittäin ole samaa mieltä testaajien kanssa mukavuuden puutteesta ainakaan jousituksen suhteen. Myös kustannuspuoli olisi ollut huomattavasti halvempi juuri tuon pienemmän rengaskoon vuoksi.

Koska muuten viimeksi VW ei ole voittanut TM:n testiä :silent: ?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.

Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Pikku juttu mutta Facebookin sivumainoksissa mainostetaan Helsinki Motor Showta ja niissä mainoskuvissa on Giuliettaa sisältä ja ulkoa.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Jönsson kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.

Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.
Eipä ole enää. http://www.teknari.fi :wink:

Ihme kyllä tuo Golffin pärjääminen vuodesta toiseen, vaikka perusperheelle ihan ok auto onkin. En käsitä, mitä niin erinomaista siinä on Focukseen verrattuna hinta huomioon ottaen. Giulietta oli odotetusti kolmannella sijalla.
peksu kirjoitti:Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.
Kaikissa yhtiöissä ei ole mitään merkitystä auton malliversiolla hinnoitteluun. Merkki, ikä, vakuutuksenottajan ikä, tehot ja paino on postinumeron lisäksi ne kriteerit, jolla hinta muodostuu suhteessa kulusuhteeseen kyseisen merkin kohdalla. Varmaan maksut viiveellä myös laskevat, mikäli vahinkojen korvausmenot todellisuudessa pienenevät.
Ammattina autokauppa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11223
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...

Eli Teeämmä.
Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 13 Kesä 2011, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Näistä näkökulmista on mielenkiintoista lukea tuo vertailu jotta näkee, että millä mittareilla ja kriteereillä TM on päätynyt siihen, että volkkari on tuon ryhmän paras auto. Itse olen sitä mieltä, että suurimmat volkkarin onnistumiset ovat markkinointipuolella, joka ilmeisesti toimii hyvin kun noita härveleitä ostetaan noinkin paljon. Itse VAG-konsernin tuotteista en pääsääntöisesti paljoa perusta.

Ai niin, pitäisiköhän tämä avautuminen käydä heittämässä jonnekin kansanvaunu-keskustelupalstalle – olisi mielenkiintoista nähdä mitä keskustelua siellä heräisi.
Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. Kun olin jo alfisti, kävin kommentoimassa erääseen topicciin dsg-ongelmista. Eräs fanaattinen Golfisti töksäytti todeta että hänen mielestään kaikki italialaiset tuotteet ovat paskaa ja että hän ei ole dsg-vioista kuullutkaan. :-D Kyllähän sillä foorumilla jotkut sitkeät leiriä vaihtaneet jaksavat roikkua, mutta itse en enää jaksanut. Mitä siellä tekisin enää, kun vag-tuote ei maita enää ja sellaista en enää hanki. Jos kansankärry pitäisi ostaa, mieluummin ottaisin myös Focuksen.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...
Eli Teeämmä.
Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.
Varmaan murrekysymys, mutta kyllä minua ainakin hämmästytti, kun selvisi, että Teknari.fi ei olekaan TM:n verkkojulkaisu, vaan ihan kilpaileva tuotos. Lapsesta asti sanottu Teknariksi...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11223
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:
Varmaan murrekysymys, mutta kyllä minua ainakin hämmästytti, kun selvisi, että Teknari.fi ei olekaan TM:n verkkojulkaisu, vaan ihan kilpaileva tuotos. Lapsesta asti sanottu Teknariksi...
Näinpä. Ja eikös Tekniikan Maailmassakin tuota nimeä hieman hätkähdetty.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Murre eroista tiedä, mutta itselle ja kaveripiirille on Teknari aina tarkoittanut Tekniikan Maailmaa. Voipi olla enempi ikä kysymys, kuka puhuu teknarista tai teeämmästä.
Ride on!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11223
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

doublesix kirjoitti:Murre eroista tiedä, mutta itselle ja kaveripiirille on Teknari aina tarkoittanut Tekniikan Maailmaa. Voipi olla enempi ikä kysymys, kuka puhuu teknarista tai teeämmästä.
Itse veikkailen enemmän tuota alueellista vaikutusta. Esimerkiksi vuosimallia 1945 oleva isäni ei koskaan ole puhunut Teknarista.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Alueellinen tuo juttu varmaan on. Itse luulin tv-ohjelmalla olevan jotain tekoa lehden kanssa, kun siitä ensi kerran kuulin.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alueellisen kannalla myös. Teeämmää täällä päin on aina luettu.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Alueellinen näköjään, kuten WWWVespakin luuli.
Ride on!

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Poliisiopisto 2:sta osu silmään....
Liitteet
Poliisiopisto 2
Poliisiopisto 2
poliisiopisto.jpg (110.21 KiB) Katsottu 4878 kertaa

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.


Teknari-sanaan liittyen en ole varma onko kyseessä murrejuttu. Itse asun kyllä Päijät-Hämeessä kuten Jönssönkin, mutta kotoisin olen ihan muualta päin Suomea. Teknari on kuitenkin minunkin mielestäni yksi TM:n lempinimistä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Portti kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.


Teknari-sanaan liittyen en ole varma onko kyseessä murrejuttu. Itse asun kyllä Päijät-Hämeessä kuten Jönssönkin, mutta kotoisin olen ihan muualta päin Suomea. Teknari on kuitenkin minunkin mielestäni yksi TM:n lempinimistä.
Enpä ole synnynnäinen hämäläinen minäkään. Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jönsson kirjoitti:Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.
Samaa mieltä, ensimmäisenä tuli tunne, että ratsastetaan muiden maineella.

Aamulla 10 aikoihin hiilasin ruhoani kahvitauolle, kun myyntihallissa ollut televisio näytti Alfa GTV:tä, (oli muuten komea kuva, maalaistie,nyppylän päällä, näky vaan tie, Alfa ja alfan takana taiva) oli ylen kanava, mutta niin kaukaa en erottannut oliko 1 vai 2, todennäköisesti 1 ja ohjelma "Opettaja ohjaimissa"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11223
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoBildissä näytti olevan tarinaa 4C:stä ja 33 Stradalesta. En vielä ostanut, kun olin latsen kanssa liikenteessä. Niillekin olisi saanut ostaa jotkut lehdet ja olisi tullut liian kalliiksi.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Iltasanomissa juttu Alfisteista ja sunnuntain tapahtumasta, pari tuttua pääsi oikein kuvaankin.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

sataviisviis kirjoitti:Iltasanomissa juttu Alfisteista ja sunnuntain tapahtumasta, pari tuttua pääsi oikein kuvaankin.
Oli sitten molemmissa iltaläpysköissä. Iltalehdessäkin oli pikku juttu ja kuva parista tutusta herrasmiehestä.

-Tazio

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp84 ... r_embedded

No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella. :wink:

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Eilisessä Montalbano-dekkarissa oli taas useampikin 159 polizia-väreissä. Roistoilla oli 164 ja kakkoskomisario huristeli mustalla 156 t.sparkilla.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

michael kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp84 ... r_embedded

No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella. :wink:
Aika musertavalla tavalla tosin :?

rosso amaranto
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
Car(s): GTJ1600
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja rosso amaranto »

Oli pakko laittaa, analyytikko vertaa Nokiaa..

Pyrkimys tulla Alfa Romeoksi

Milanesi vertaa Nokian viime aikojen menoa automerkkeihin.

- Nokia oli ennen markkinoiden Mercedes, mutta nyt siitä on tullut Ford. Nyt Nokiasta pitäisi tulla taas Mercedes. Tai ei Mercedes, koska se ei ole enää niin muodikas, vaan ehkä Alfa Romeo tai Audi olisi parempi.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vto »

Itävallan Alles Autossa oli juttua Alfoista, pistän myöhemmin itse tarinan, tässä aluksi vain kansi sekä off-topicina Itävallan uusien autojen rekisteröintitilastot


Kuva



Rekisteröinnit, Jänner=tammikuu

Kuva

..Pahoittelut kuvien laadusta

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Jos Giulia tulee aidosti myös näyttämään tuolta niin hyvä, heti ensisilmäykseltä tuli raju omistamisenhalu.

dino
Viestit: 181
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

Mokomakin kirjoitti:Jos Giulia tulee aidosti myös näyttämään tuolta niin hyvä, heti ensisilmäykseltä tuli raju omistamisenhalu.
Kuva

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Maxilla oli Grip-ohjelmassa testissä Mito qv varsinkin laadun kannalta. Moitittiin esimerkiksi takaluukun kiinnitystä, väli valojen kohdalla heitti 2 mm. Autobild tyyppinen kommentti oli ettei menisi läpi saksalaisilla, esim Audill toleranssi on millin kymmenesosia, tiedä sitten. Lisäksi nahkojen asennukset etupenkin selkänojan takana ei ollut oikein siisti, kysymys oli miksi pilata hyvät nahat huonolla asennuksella.

Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

saksalainen ohjelma?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vai millin kymmenyksiä on saksalaisten viistoperien takaluukun toleranssit. Fritzillä on melko jäykkiä koreja.

Tulipa mieleen työkaverin viistoperäinen G-Astra, josta ei takaluukku enää mennyt kiinni kun yksi pyörä oli ajettu kanttarin päälle :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

rim kirjoitti:Maxilla oli Grip-ohjelmassa testissä Mito qv varsinkin laadun kannalta. Moitittiin esimerkiksi takaluukun kiinnitystä, väli valojen kohdalla heitti 2 mm. Autobild tyyppinen kommentti oli ettei menisi läpi saksalaisilla, esim Audill toleranssi on millin kymmenesosia, tiedä sitten. Lisäksi nahkojen asennukset etupenkin selkänojan takana ei ollut oikein siisti, kysymys oli miksi pilata hyvät nahat huonolla asennuksella.

Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.
Ei mene uusissa diudeissa ovet kiinni jos seisoo yön nosturilla ovet auki, tuo ei mene läpi edes suomalaisille :lol:

Joo, ja oli se saksalainen ohjelma, kuka muu mittaa tönärillä luukun saumoja?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin