Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ko. testejä en ole lukenut mutta jarrutusmatkan, ajettavuuden voi aina laittaa renkaiden piikkiin. Onneksi. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Breraa luonnehdittiin TM:ssä enemmän Gran Tourer -tyyppiseksi vessaksi, kun BMW oli selvästi sporttisempi. Löysää alustaa moitittiin, kuten pannun janoisuutta. Tuttua juttua jo... Nuo kaikki "viat" kun korjaa GTA-versioon ja pitää hinnan järkevissä rajoissa, voi lopputulos olla kuitenkin aika herkullinen.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kuulin Muukkoselta, että uusien Alfojen varaosahinnat 2-3 x nykyisten hinnat (deltassa). Samoin uusien Alfojen määräaikaishuoltojen töiden tuntihinnaksi tulee kuulemma jatkossa 160 €/h deltalla (= laskutetaan asiakasta 1h työstä 2½h). Tähän kun lisätään selvä korotus vielä hankintahintaan, niin 156 ja 147 on "kova sana".

edit: Jollakinhan ne 5 vuoden takuutkin maksetaan (= asiakkailla). On ollut vielä vänkäystä kuulemma siitä, että saako määräaikaishuollot tehdä jossakin muualla. Deltassa ollaan sitä mieltä, että jos huollot tehdään muualla niin takuu tällöin 2 vuotta. Kun käyttää heillä, niin takuu 2+3 = 5 vuotta.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 12 Loka 2006, 20:34. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kirkinen kirjoitti:Kuulin Muukkoselta, että uusien Alfojen varaosahinnat 2-3 x nykyisten hinnat (deltassa). Samoin uusien Afojen määräaikaishuoltojen töiden tuntihinnaksi tulee kuulemma jatkossa 160 €/h Deltalla.
Näin en tee usein, mutta nyt on miltei pakko:

:shock:

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^

Kyllä kuulostaa taas niin tutulta. Sangen deltamaista :-D :-D

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Tuo tuntiveloitus lähenee jos katsastusasemien tuntiveloitusta jos sitä voi laskea. Asemilla 15 min ja 40-50 euroa kiitos, jälkitarkastusten muutamien minuuttien aikaa vievän hinnoittelusta puhumattakaan. Lieneekö hankkimassa katsastusoikeuksia samalla... Olisihan se tietysti mukavaa kun veisi auton Deltaan määrikseen ja saisi Deltan leiman otteeseenkin :wink:

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »


Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

IS kirjoittaa: "Aikaisemmin käytössä ollutta 3,2-litraista myllyä on uudistettu lisäämässä siihen bensiinin suorasuihkutus (Jet Thrust Stoichiometric, siitä lyhenne JTS) ja muuttuva venttiilien ajoitus. Niiden ansiosta vääntöä on tullut koneeseen lisää ja, mikä vielä tärkeämpää, vääntöalue on laajentunut."

Faktat hyvin hallussa. Tai no onhan lohko jonkinlaisen versiona ollut "aikaisemmin käytössä" jollain toisella merkillä.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Kirkinen kirjoitti:Kuulin Muukkoselta, että uusien Alfojen varaosahinnat 2-3 x nykyisten hinnat (deltassa). Samoin uusien Alfojen määräaikaishuoltojen töiden tuntihinnaksi tulee kuulemma jatkossa 160 €/h deltalla (= laskutetaan asiakasta 1h työstä 2½h).
Esitetäänköhän tuo niin että huoltojen laskennalliset tuntimäärät vain kerrotaan 2.5:llä? Meinaan, voi vetää asiakkaan melko hiljaiseksi jos tulee kysyneeksi että paljonko on huollon tuntiveloitus. Sen sijaan aina voi esittää että juu näitä on niin vaikea rassata että menee ainakin 10 tuntia että saa öljyt vaihdettua ja jäähdytinnesteet tarkistettua. Ja uudet osatkin on nin hightechiä että totta kai ne maksaa tuplaten vanhoihin malleihin nähden.

Jos en väärin muista niin 156:n 40000:n huolto maksoi jotain 400€ (ja puhutaan siis tosiaan lähinnä öljynvaihdosta ja erilaisista tarkistuksista)...siitä on hyvä lähteä kyselemään että mites 159, selviääkö tonnilla.

Jep. Kovasti ne tekee töitä ettei tarttisi yhtäkään myydä.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

sami_r kirjoitti:
Jep. Kovasti ne tekee töitä ettei tarttisi yhtäkään myydä.
Oikeestaan nykyään lähes millään merkillä ei ole (uusissa) autoissa katteita juuri ollenkaan ja bisnesta tehdään nykyään vain huollolla.
Tiedän että erään merkin yhtä mallia on myyty ALUSTA asti noin 300 euron katteella. Auton hinta kuitenkin noin 20 tonnia. Ei siinä paljon kaupanpäällistä pysty antaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Takaisin aiheeseen, jookos.

Auto Italiassa paljon kiinnostavaa

- Alfa Romeo Brera Q4 V6
- Autodeltan ahdettu 156 JTS
- Tipo 33 konseptit

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Iltalehden nettisivuilla video Brerasta
http://media.almamedia.fi/id/85759.wmv

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Tuulilasi Turbossa oli ihan mielenkiintoiset jutut Alfa Romeo Montrealista ja Maserati 3200:sta.

Paikalla
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuon saman Turbon alkuteksteissä kerrottiin myös jostain vanhasta talvivertailusta, jossa 75 1.6 oli pessyt ajo-ominaisuuksissa mm. Sierran ja 316:n mennen tullen, Bemua "kehuttiin" jopa vaaralliseksi talvikeleillä. Muistettiin mainita hyvistä äänistä jne. kuten myöskin vilkkuvista varovaloista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Omistuskokemusta on noistakin kaikista, tosin Puimuri oli 320i, joka etupainoisuutensa puolesta on varmaan kolmekuustoistasta äkäisempi ajettava talvella. Täytyy kyllä olla testituloksen kanssa samaa mieltä.
- Epäkelpokeräilijä -

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Kyseessä oli TL 3/89 jossa oli vertailussa 13 1,6-litraista II-veroluokan perheautoa.
Lyhyt yhteenveto tässä:
Suorityskykyisimmät mittausten mukaan BMW 316i ja Lancia Prisma 1,6 i.e. 75 35/40 pistettä.
Kulutus 24/40. Suurimmat lukemat.
Käyttöominaisuuksissa parhaat jälleen BMW ja Lancia. 75 33/40 p. raskauden ja vaihteiston jäykkyyden vuoksi, muutoin kyllä hyvä.
Ajettavuus VW paras, 39 p. 75 35 p. Suuntavakavuus/mukavuus/talviominaisuudet 10/9/16. Suorituskykyinen BMW jäi tässä ylivoimaisesti viimeiseksi, Fordikin oli parempi.
VW tilavin. 75 28/40p. Prismakin oli ahtaampi. Ei kiinnosta.
Parhaat varusteet Toyotassa, 35 p. 75 30/40, mittaristosta kymppi. Arvostelua herätti se ettei 75 ole käteensopiva, kaikkea sitä keksitäänkin syyksi. Ihme että Tuulilasin heput saivat ovet avattua, siitäkin oli maininta että pitäisi oikein käyttöohjeet olla mukana.

Voiton vei Opel Vectra 1,6GLS, kakkonen Peugeot 405 GR ja kolmas VW Passat GL 1,6.
7. Lancia Prisma 1,6 i.e.
10. Mitsubishi Galant GL 1,6 De Luxe
11. Alfa Romeo 75 1,6
12. Nissan Bluebird 1,6 SLX
13. Ford Sierra 1,6 Laser

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Have kirjoitti:Tuulilasi Turbossa oli ihan mielenkiintoiset jutut Alfa Romeo Montrealista ja Maserati 3200:sta.
Kiitos suosituksesta, tuskin olsiin muuten huomannut. Ei ihan ongelmaton peli tuo Maserati...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hesarissa tänään Brerasta positiivinen artikkeli.

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Vittorio Jano kirjoitti:Hesarissa tänään Brerasta positiivinen artikkeli.
Paitsi hieman huolestuttava miinusmaininta sähköjohdoista. Pitääköhän paikkansa että ollaan palaamassa vanhaan "hyvään" aikaan sähköjohdotuksissa?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Viimeisessä Auto Bildissä positiivinen kirjoitus Brerasta ja viereisellä sivulla uusi Audi TT testi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Uusi Tekniikan Maailma (19-06):

"Fiatin kerrotaan miettivän Maseratin myymistä Intialaiselle yhteistyökumppanilleen Tatalle. Tata aikoo USA:n markkinoille ja haluaa italialaisen merkin keulakuvakseen.
Ongelma on, että Tata haluaa myös Alfa Romeon, josta Fiat ei halua luopua"

Huh, huh. Alfa Romeo Mumbai JTS....

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ei saatana :crazyeyes:

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

TM viljelee tuollaisia huhuja aina silloin tällöin. Joku vuosi sitten Alfa Romeo oli menossa tojotalle.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Älkää viittikö! :shock: Onhan se vaan huhu onhan!?!?!?!?!?!?!

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tuli postissa Huyndain mainos...
siinä oli rankattu tyytyväisyys omaan automerkkiin.
Yllättäen kärjessä oli tämä jaappanin ihme yli 80%
tyydyttyneisyytenä ja perässä biimeri lähes samoilla
luvuilla. Hännän huippuna, siellä 20. tienoilla, oli
eräs tuntemamme spagettimaan tuote.
Alfan omistajat ovat 20%:sesti tyytyväisiä autoonsa.

Ilmeisesti ne 20% ovat täällä foorumilla ja loput niitä
joilla lapa ei nouse.. :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

piti oikeen avata toi kuori,aika erikoista mainontaa.. tyrkyttävät jotain maasturia. Laaturaportissa on autobildin tulokset samantien olis voinut laittaa vaikka automotor sportin tyytyväisyysnumerot siinä Alfa oli kakkonen Porschen jälkeen, Suomessa Alfan omistajia on niin vähän ettei sitä ikinä edes noteerata noissa merkkien merkki kisoissa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 3,2 JTS Q4 ei koeajo mutta 'tyypit' ehkä
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan. Eipä olisi vaikea valinta tosin.
Lisäksi Fiatin Bravosta ja Lineasta muutama rivi. Ei uusia kuvia mutta tekstin perusteella Linea tulisi myyntiin myös useissa Euroopan maissa. Toinen väite on että läntisessä Euroopassa sedan-osuus on vain viiden prosentin luokkaa :shock: No, säästyy rahat kun ei niitä tänne kuitenkaan tuu.

Moottorin antia:
Brera 3,2 JTS V6 Q4 Sivun mittainen esittely/koeajo/tyypit. Hyvää ulkonäkö, ajettavuus, neliveto, V6-sinfonia
Fiat 130 Berlina 1976

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

en tiedä että jokos tämä täällä oli mutta uudessa TURBOSSA asiallinen juttu nettiautossa myynnissä olevasta Montrealista, lisäksi juttu Maserati GT3200 :sta joka saa jutussa melkoisen murskakritiikin.. :wink:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

K kirjoitti:Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan.
BMW 314 pistettä, Alfa 312 pistettä. Pirun hyvä suoritus, kun ottaa huomioon että eiköhän jokaista tämän segmentin premium-autoa kuitenkin verrata merkkipaaluun, eli pemariin. Ei paljoa jääny...aplodeja 8) Ai niin , Alfa olis voittanut jos huoltokustannukset olis ees tasan :lol:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kaalipata kirjoitti:
K kirjoitti:Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan.
BMW 314 pistettä, Alfa 312 pistettä. Pirun hyvä suoritus, kun ottaa huomioon että eiköhän jokaista tämän segmentin premium-autoa kuitenkin verrata merkkipaaluun, eli pemariin. Ei paljoa jääny...aplodeja 8) Ai niin , Alfa olis voittanut jos huoltokustannukset olis ees tasan :lol:
Mulle ainakin jäi sellanen maku että Alfa tiputettiin väkisin kakkoseks huolto, varaosa, polttoaine, ja vakuutusmaksujen avulla. eihän Alfaa nyt voi laittaa
BeeMyWomania testissä voittamaan, vaikka melkein kaikessa muussa parempi olikin :wink:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ajettavuus lienee Alfassa parempi, vaikkei sitä haluttu suoraan tekstissä sanoa. Ilmeisesti Bader-Meinhoff Wagenia ei vaan voi mollata selkeästi moisesta asiasta.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Tuli tos mieleen että oli joskus -98 vuonna tuulilasin parivertailussa
156 2.0 TS ja BMW 320i ja tais olla sama lopputulos- 2 pisteen voitto Bemulle

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ero oli puolipistettä siinä 156vs320 vertailussa lehti ei näköjään "uskalla" laittaa Alfaa voittajaksi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

E60 Bemari on parempi auto kuin 156/166 Alfa, se on saletti.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ ..on varmaan myös vähän kalliimpikin..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Jos Bemariini sais samanlaisen moottorin kuin GTA:ssa on, niin siitä olis paha pistää autoa paremmaksi ainakin sellaisessa hintaluokassa mihin "tavallisen" kansalaisen rahkeet riittää.
Autokaupan ammattilainen

vma
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 12:27

Viesti Kirjoittaja vma »

V6 kirjoitti: lehti ei näköjään "uskalla" laittaa Alfaa voittajaksi
Heh, juu ne pelkää sielä lehdessä.

Täälä topicissa ei myöskään "uskalleta" muistaa että tuo Alfa hajosi viime Tuulilasi testissä. Testiä jatkettiin toisella pelillä :mrgreen:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Missä testissä? Tuulilasia en ole lukenut kovinkaan ahkerasti tätä ennen, tilasin 8kk:n lehdet :oops: Yhtäkaikki, tässäkin vertailussa oli viallinen 159, painelaakeri oli rikki ja saivat testiin uuden auton. Mm. kuvauksissa on ollut kaksi eri autoa.
Ääritilanteen arviointi kannattaa lukea eikä katsoa pisteitä. Siinä mainittiin mm. että siinä kun kuormattuna sekä ilman kompuutterin ohjausta 159 on helppo niin 320 lähtee hurjaan luisuun ja saa aika tarkkana olla. Aivan kuten takavuosien 300 bmw siis. Eikä tuo eteneminen kolmella pyörälläkään hyvältä näytä. Talvitesteissä tilanne saattaisi olla vielä selvempi Alfan eduksi. En voi väittää bemaria huonoksi ajettavaksi, 159 on vaan etevämpi, kirjoitusten mukaan :wink: Ei ole omia kokemuksia noista.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mutta on se pakko alfistinakin myöntää, että laatuongelmista ei ole näköjään vieläkään kokonaan päästy, vaikka edistystä onkin ollut, ja ainakin Suomessa huolto ja varaosat ovat tolkuttoman kalliita, osin mm. tämän uuden takuujärjestelmän ansiosta. Näissä asioissa Bemari lienee edelleen etevämpi, valitettavasti... Onneks Alfa on pirun nätti ja hyvä ajaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vma kirjoitti:
V6 kirjoitti: lehti ei näköjään "uskalla" laittaa Alfaa voittajaksi
Heh, juu ne pelkää sielä lehdessä.

Täälä topicissa ei myöskään "uskalleta" muistaa että tuo Alfa hajosi viime Tuulilasi testissä. Testiä jatkettiin toisella pelillä :mrgreen:
kerro lisää en ole tuollaista lukenut kun ei ole tilauksessa ko. lehti.
Viimeksi muokannut V6, 03 Marras 2006, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pablo Honey kirjoitti:Mutta on se pakko alfistinakin myöntää, että laatuongelmista ei ole näköjään vieläkään kokonaan päästy, vaikka edistystä onkin ollut, ja ainakin Suomessa huolto ja varaosat ovat tolkuttoman kalliita, osin mm. tämän uuden takuujärjestelmän ansiosta. Näissä asioissa Bemari lienee edelleen etevämpi, valitettavasti... Onneks Alfa on pirun nätti ja hyvä ajaa.
kannattaa huomoida että esim 156 oli n 52 tmk halvempi kuin 320 tuossa vuoden 98 testissä silti se sai kustannuksista vain puolipistettä enemmän.
Varaosat olivat bemarissa kalliimmat huollot sensijaan Alfassa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Laku kirjoitti:Viimeisessä Auto Bildissä positiivinen kirjoitus Brerasta ja viereisellä sivulla uusi Audi TT testi.
Vaikka kuinka lukee Alfa-silmälaseilla niin panee miettimään:

1. Brera on liian painava. Urheiluauton pitää olla kevyt; Brera painaa 20% enemmän kuin edeltäjänsä GTV ja pari sataa kiloa enemmän kuin TT.
2. Brera on liian korkea. Urheiluauton pitää olla matala; ainakin alle 130 cm :wink: .... Eihän TT:kään kovin matala ole, mutta Breraa matalampi kuitenkin. Ja "kaikki" testiajajat kertovat, että Breran penkki on liian korkealla! Lisäksi Brera näyttää muutenkin vähän "läskiltä" - ainaskin takaviistosta.
3. Brera on liian kallis. TT ei ole kuin n. 1.400 euroa kalliimpi, mikä 60.000 hintaluokassa tarkoittaa, että ovat samanhintaisia!

Poliittinen veto sinänsä saksalaisen autoteollisuuden pää-äänenkannattajalta sijoittaa V6 sportit samalle aukeamalle. :!:

Onneksi Brera sentään näyttää hyvältä! Ja uusi TT ei enää ole muotoilultaan kuten edeltäjänsä oli: TAYDELLINEN

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TL:ssa siis loppupisteet Bemarille 314-312. Ja tässä vielä osa-alueittain, BMW ensiksi mainittuna:

Tilat 52-53
Ajettavuus 55-53
Käyttöominaisuudet 49-52
Mukavuus 52-53
Turvallisuus 54-54
Kustannukset 52-47

Eli Alfa oli matkalla niukkaan voittoon, kunnes valuuttapuoli otettiin huomioon: huoltokulut ovat noin 2 kertaa korkeammat (!) kuin BMW:ssä. Mutta se ei kai ole kenellekään meistä mikään ylläri? Saati sitten jokin kynnyskysymys.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 03 Marras 2006, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Vittorio Jano kirjoitti:TL:ssa siis loppupisteet Bemarille 314-312. Ja tässä vielä osa-alueittain, BMW ensiksi mainittuna:

Tilat 52-53
Ajettavuus 55-53
Käyttöominaisuudet 49-52 (0-100 A 9.1s ja B 9.9s)
Mukavuus 52-53
Turvallisuus 54-54
Kustannukset 52-47

Eli Alfa oli matkalla niukkaan voittoon, kunnes valuuttapuoli otettiin huomioon: huoltokulut ovat noin 2 kertaa korkeammat (!) kuin BMW:ssä. Mutta se ei kai ole kenellekään meistä mikään ylläri? Saati sitten jokin kynnyskysymys.
Just ajattelin noi kirjottaa.
Alfaa kehuttiin enemmän ja tilatkin paremmat alfassa! Mutta jotenkin tuntu, niinkun joku sanokin, että Alfan ei annettu voittaa. Ja kun kattoo tuulilasin kansi kuvaa niin näkee kuinka älyttömän tylsä bemari on!!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ihan asiallinen vertailuhan tuo oli ja hienoja autoja ovatten molemmat - minuun tuo Banglen muotoilu kyllä puree, vaikka onhan tuo 159:n klyyvari ihan omaa luokkaansa. Sivuunkirjoittanutta ei yhtään häiritse lopputuloskaan: onhan huoltojen täysin käsittämätön tuplahintaisuus hyvä ottaa huomioon ja tuoda esille.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllähän se on hyvä tuoda esiin mutta 5 pisteen ero kustannuksista.

yht. (osto,huolto, varaosat jne) B 45515 A 43292, lisäksi tuohon A:han hiukan lisää bensakuluja.

erotus 2223e tolla ajelee jo melko monta kilometriä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti:kyllähän se on hyvä tuoda esiin mutta 5 pisteen ero kustannuksista.
Tarkemmin perattuna (ensim BMW):

Hinta 12-13
Kulutus 14-12
Huolto 10-8
Vakuutukset 8-7
Takuu 4-5
Varaosat 4-2

En pidä mitenkään mahdottoman epäoikeudenmukaisena. Ehkä takuu olisi voinut olla suhteessa 3-5. Mitään Alfan vastaista salaliittoa en suostu näkemään.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aivan sama kuka voittaa mutta eikö kustannukset pitäisi laskea yhteensä euroissa... eikä pisteissä :) jos pitää ko autoja tuon 3 vuotta kustannukset ovat tasan tuon mitä lehdessä lukee, eli Alfassa tuon 2223e halvemmat ilman bensakuluja

:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tänään ilmestyneessä Car Magazinessa (Dec 2006) oli monta sivua pitkä juttu 8C Competizionesta. Vielä en ole ehtinyt lukea, mutta alkusilmäilyn perusteella kohtuullista hehkutusta.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Näköjään oikein kannessa. Täytyy ostaa, vaikka taitaa maksaa jotain 10€.

Kuva

Vastaa Viestiin