Sivu 3/116

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 01:20
Kirjoittaja jknracing
jknracing kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Ihan jännittää josko tuosta tulee totta! Toivottavasti siitä tulee oikeasti kevyt jos tehoa tulee kerran vain 440hv.
No kyllä se 440 takaa rähinää

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 01:27
Kirjoittaja 24valve
Uusin Auto Bild tuosta myös mölysi. Höpöttivät että 2007 olisi tuotannossa hiilikuituineen ja alumiineineen.

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 23:10
Kirjoittaja il_dottore
Uusimmassa Tuulilasissa (02/06) positiivissävyinen yhden aukeaman koeajojuttu 159 2.2 JTS:tä. Loppunosto: "159 on monessa suhteessa parempi kuin 156, mutta ei kerätä yhtä voimakkaita tunteita" :-D

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 12:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hyvinhän siellä Alfassakin tarkeni TM:n talvitestin mukaan. Isot päästöt ja kulutus pudottivat sijoituksen keskijoukon peräpäähän.

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 11:33
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 11:55
Kirjoittaja EVO
Hesarin auto osassa 159 2.2 JTS tutustumisajossa. Kehuivat, että lähtee -20:n pakkasessa käyntiin kuin palmun alta. :mrgreen:

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 10:49
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 11:51
Kirjoittaja Kirkinen
Kummallista panettelua. Kaikki mitä ajamiseen tarvitaan on kiitettävää ja sitten vaikka tikulla keksitään jotain parantamista ja arvosanaksi ei voi antaa Alfalle kuin 8. Vittu mitä meininkiä täällä suomessa. Edelleen jatkuu se saksalaisten perseiden nuoleskelu :evil: Jos kyseessä olisi ollut vaikka BMW ja Audi, olisi ajettavuudessa ja moottorin ominaisuuksissakin saanut olla vaikka sanomista ja kuten myös korkeassa hinnassa, niin silti kokonaisarvio - ja arvosano olisi ollut 9-9,5. Ei näin, toisaalta olen aina itse käynyt vetää lenkin ja sen jälkeen tehnyt päätökset. Hesarikin joutaa vessaan perspaperiksi tästä lähtien :mrgreen:

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 11:59
Kirjoittaja jarski
on sulla kirkinen huonot paperit persposken pyyhkimiseen :lol:

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 12:05
Kirjoittaja Kirkinen
Totta... eihän sillä oikein voi pyyhkiä, joten takkaan sytykkeeksi. Joku käy nyt tilaamassa sen 3.2 nelivedon, niin ostan sen sitten pois parin vuoden kuluttua. kellään tietoa kuinka tuo nelivetotekniikka on toteutettu?

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 19:55
Kirjoittaja Laba
Kirkinen kirjoitti:kellään tietoa kuinka tuo nelivetotekniikka on toteutettu?
Eikös se Torsen-C keskitasauspyörästöllä ole, ja voimanjako normaalitilanteessa 57/43 taakse/eteen, eli parasta mahdollista A-ryhmää 8).

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 21:34
Kirjoittaja Kirkinen
Kuulostaa asialliselta peliltä talviseen sladitteluun 8)

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 22:29
Kirjoittaja Campari
Media se kait kirjakin on, joten tässä viikon kuumin vinkki, kirja-alesta löysin Kari Kyrönsepän kirjan "Täydellinen vaihtoauto", vain 6 euroa.
Suosittelen lämpimästi. Minulla ainakin vierähti muutama tunti sen kanssa naurahdellen.
Vielä kun tuo ajanjaksokin, jota kirjoittaja kuvaa, on tuttua ihan alkupäätä lukuunottamatta. On siellä Alfojakin sivuavaa juttua ja minusta tärkein lause on tämä:

"Auton hankinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin kaksi seikkaa: miltä se NÄYTTÄÄ ja miltä se TUNTUU. Näistä löytyy onni".

-cr

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 11:47
Kirjoittaja ärrä
Alfa 159 Iltasanomien nettisivulla

http://www.iltasanomat.fi/autot/Alfa%2B159/1126957

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 15:56
Kirjoittaja V6
brera Q4 testivideo

Brera video

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 16:18
Kirjoittaja mml
Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€


Saman mitä meillä maksaa perus GT! Voi siinä sitten miettiä mitä tulee nelikko-Breralle täällä hintaa... "#€%!

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 16:35
Kirjoittaja Have
Eikös se mene yleensä aikalailla kaksinkertaistamalla saksan hinta, eli lähes 80ke. Ei paha :lol:
Karvalakki-brera lienee coupe-lisineen noin 50ke tienoilla niin eikai tuo 80 olisi ollenkaan mahdoton.

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 16:41
Kirjoittaja hamppi
mml kirjoitti:Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€
Ja kehtaavat vielä moittia hintaa...
Mielestäni saksalaiset syntyvät kultalusikka per****sä autojen hintojen suhteen!

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 20:18
Kirjoittaja KauGoH
yhdyn edelliseen puhujaan :evil:

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 22:34
Kirjoittaja 90
no kaippa tämänkin voi tähän ketjuun laittaa kun tavallaan mediasta on kyse eli olipas PeeVee päässyt ihan lehteen alfansa kanssa ja kyseessähän oli puhelinosuuskuntien asiakasjulkaisu FINNET- kotiasiakaslehti jossa yhdensivun kokoinen juttu... :wink:

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 22:46
Kirjoittaja Rolle
2TS kirjoitti:Alfa 159 Iltasanomien nettisivulla
80% diisseleitä, mitä Delta sanoikaan syyksi siihen ettei 156:sta tuoda JTD:tä :mrgreen: Ok ajat ovat muuttuneet siitä mutta silti, kova luku.

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 23:13
Kirjoittaja GAMMA500
mml kirjoitti:Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€


Saman mitä meillä maksaa perus GT! Voi siinä sitten miettiä mitä tulee nelikko-Breralle täällä hintaa... "#€%!
Oma arvaukseni on että GT:n hinta tulee putoamaan suomessa suht pian, kun vertailee noihin 159:n hintoihin... tai jos ei tipu niin ei ainakaan käy kaupaksi :mrgreen: perin outoa että huippumalli 166 3.2 on pari tonttua halvempi kuin gt 3.2 :shock:

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 10:20
Kirjoittaja HR
90 kirjoitti:FINNET- kotiasiakaslehti jossa yhdensivun kokoinen juttu... :wink:
Pitääpä vilkaista ennen kuin lehti menee kierrätykseen

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 18:11
Kirjoittaja 155156
Uudessa Auto Zeitung lehdykässä näkyi olevan vertailussa Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4, Nissan Z350 ja Mazda RX-8. Brera jäi viimeiseksi. Kertonee enemmän lehdestä kuin Brerasta.

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 18:32
Kirjoittaja Boxer33
Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin.. Lisäksi 159 Sportwagonin esittely. Lupaavat sitä jo loppukeväästä suomeen :shock:

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 18:40
Kirjoittaja V6
ilmaislehti autouutiset, varsin hyvää tekstiä

http://www.autouutiset.com/juttuarkisto ... 06Alfa.pdf

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 19:06
Kirjoittaja Laba
V6 kirjoitti:varsin hyvää tekstiä
No ilmankos kun kun copy-pastetettu täältä. :wink:

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 19:08
Kirjoittaja V6
oho hehe :mrgreen:

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 20:11
Kirjoittaja Alfisti
Uus Alfa Spider näköjään saanut jo tittelin "Cabrio of the Year 2006"

Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena kyseinen auto (jos avoautosta tälläistä ilmausta voi käyttää=)

Kuvia Genevestä

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 20:59
Kirjoittaja JiiPee
Laba kirjoitti:No ilmankos kun kun copy-pastetettu..
Siis mainostekstiä!!!
Alfisti kirjoitti:Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena ...
Olen täysin samaa mieltä. Hienon oloinen. Mitenkohän tuo väri istuu 159:iin ?

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:12
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Ihan pakko saivarrella: Mitä tuo design-muotoilu on? :lol:

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:55
Kirjoittaja il_dottore
Ja taas Tuulilasi kehuu Alfaa! Numerossa 03/2006 on tutustumisajossa/ensityypit 159 Sportswagonista! :lol:

[edit] sorry, boxer33 tämän jo mainitsikin... :?

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 09:31
Kirjoittaja mchammeri
Boxer33 kirjoitti:Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin..
Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!

Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...

Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.

Mitä, minäkö poliittisesti epäkorrekti? :mrgreen:

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 09:35
Kirjoittaja glideslope
Teknikens Världissä talvivertailussa 159 JTS, MB C 230 ja Audi A4.
Audi voitti, 159 oli kakkonen ja mersu kolmas.

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 10:11
Kirjoittaja Ottimo
Positiivinen raportti Sportwagonista täällä http://www.channel4.com/4car/road-tests ... wagon.html
Mielenkiintoani herätti erityisesti tällainen huomio siitä että JTS moottorin säätöjä olis saatu kohdalleen alkusarjan autoihin verrattuna:
"I drove the 2.2 JTS first - the Sportwagon's engine range is exactly the same as the saloon's - and it had the punch at low-to-mid engine speeds I'd always expected but hadn't found either in the early saloon or in the related Brera. There's clearly been some work on the electronic throttle's mapping..."
Täällä myös lyhyt koeajoseloste http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... _jtdm.html
Täytyy sanoa että 159 SW alkaa kutkuttaa yhä enemmän...

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 16:53
Kirjoittaja V6
lainaus jenkkifoorumilta:

German magazine sport auto March of 2006
Test in snow in three different levels.
In conclusion journalists said that if Brera had better weight/power ratio it would achieve first place.

1) VW GOLF R32 3200CC 250HP
2)ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 3200CC 260HP
3) CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 5700cc 340HP
4) AUDI RS4 4200cc 420HP
5)BMW 330xi 3000cc 258HP
6) MAZDA 6 MPS 2200cc 260HP
7)PORSCHE 911 4S 3800cc 355HP
.................................................. ........................................
ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 37,6s 37,0s 24,2s (lap time 1,38,8min)
0-80 senza ESP 7,3/con ESP 7,6/ frenaggio 50-0 km/h 25,1m

PORSCHE 911 4S 43,0 38,2 25,6 ( 1,46,7min)
10,1/ 9,8 / 24,8m

BMW 330xi 39,5 36,4 24,2 (1,40,1min]
7,1/ 8,5/ 27,0m

CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 59,1 43,9 30,4 [ 2,13,4min]
9,5/ 11,3 / 28,6m

AUDI RS4 38,7 37,0 24,3 (1,39,9min]
7,2 / 7,5 / 23,4m

MAZDA 6MPS38,5 36,6 25,6 (1,41,0min)
7,2 / 8,0 / 23,5m

VW GOLF R32 38,1 35,5 23,6 (1,37,2min)
7,1/ 7,9 / 25,0m

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 17:00
Kirjoittaja V6
Fiat Groupin raportti

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT

seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 00:30
Kirjoittaja OL
V6 kirjoitti:seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Kylläpä hymyilyttäisi jos näin olisi. Sitten kun joskus kahdenkymmenen vuoden päästä oisi moiseen varaa, niin saisi taas takavetoisen Alfan 8)

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 14:39
Kirjoittaja 90
V6 kirjoitti:Fiat Groupin raportti

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT

seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
olisi kyllä täyttä asiaa jos näin on.. 8)

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 02:05
Kirjoittaja senor_cit
mchammeri kirjoitti: Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!

Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...

Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.
Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.

Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen... :evil:

Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...

.sc

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 02:23
Kirjoittaja senor_cit
V6 kirjoitti: seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Näyttäisi, että nykyisen Maserati Quattroporten alustalle tulisi seuraava Alfan "high-end"-malli, ja sitten aikanaan yhteinen tohon perustuva(?) alusta jossa myös nelivetomahis. Asiaa, todellakin. :-D Toivotaan että Alfa/Maserati-liitto toimii paremmin kuin Ferrari/Maserati...

.sc

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 14:41
Kirjoittaja jiibee
Breran mainos eurosportissa.

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 23:40
Kirjoittaja amazon
senor_cit kirjoitti: Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.

Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen... :evil:

Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...

.sc
Arvaa vaan miksi päädyin 2001-malliseen Alfaan...saa ajella sladissa niin paljon kuin huvittaa (eli paljon :twisted: ) eikä mitään luistoestoja tai vakautuksia häiritsemässä...

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 20:07
Kirjoittaja V6
toiselta foorumilta löydetty

AutoExpress 159 GRoup Test (8/3/06)

http://i29.photobucket.com/albums/c284/ ... n10001.jpg

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 11:37
Kirjoittaja rim
http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t12/3fnzm.html

Kyllä muuten näyttää 159 todella hyvältä kun laitetaan Baijerin ihme rinnalle :roll:

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 14:26
Kirjoittaja Have
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ ... 265284.jpg tuossa kuvassa 159:ssä näyttää olevan melko iso maavara (tractor look) vrt bemuun. Samaa on havaittavissa myös muissa kuvissa.

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 21:05
Kirjoittaja mml
Näytti olleen viikonlopun HBL:ssä juttu 159:stä.

Lähetetty: 14 Maalis 2006, 19:51
Kirjoittaja Cloverleaf
Conan O`Brienin Suomi-jaksossa näkyy tumma Alfa parkissa, kun Conan on menossa erään faninsa kotiin. Mallista en ole varma.

Lähetetty: 14 Maalis 2006, 23:29
Kirjoittaja Fangio
Teknikens Världissä (5/2006) on vertailu, jossa on Alfa 159 2.2, Audi A4 2tfsi ja Mercedes C230 (uusi kutoskone).

Kehuivat alfan ajettavuutta ja joustavaa konetta, olivat penkittäneet siitä tehtaan arvoja enemmän, 196 heppaa.

Ajamisen iloa olivat toimittajat löytäneet roppakaupalla Alfasta. Motkotusta tuli epäkäytännöllisestä tavaratilasta, ilmastointilaitteen sijainnista suhteessa vaihteenvalitsimeen sekä huonosta näkyvyydestä.

Alfa tuli toiseksi, mersu kolmantena. Vertailun voittanut audi oli quattro -versio.

Näillä vertailuilla ei mulle ainakaan ole merkitystä, koska niissä nyt ei ole painoarvoa asioilla mitä itse autoissa arvostan. Mutta hyvin Alfa pärjäsi tässä seurassa.

Alfa pisti hyvin kampoihin Audin quattrolle ja kutoskoneiselle mersulle!

Lähetetty: 16 Maalis 2006, 20:27
Kirjoittaja glideslope
CAR -lehden huhtikuun numerossa (jostain syystä nyt jo myynnissä?)
Brera ottaa mittaa vielä konseptin asteella mutta hyvin lähellä tuotantomallia olevasta Audi TT:stä (nk. shooting break)
Paha sanoa kumpi oli parempi kun Audilta ei ollut mukana lopullinen tuotantoversio mutta Alfan ajettavuutta, mukavutta ja jopa takatiloja(!) kehuttiin kovasti. Suorituskyky oli Audiin verrattuna vaisumpi mutta ei nyt 260 hv:n tuottamaa aikasuuretta 0-100 km/h = 6,8 s. voi nyt niin kamalan laiskanakaan pitää...

Samaisessa lehdessä oli 18(!) kpl nk. superminiä vertailussa. Voiton nappasi uusi Grande Punto. Voiton avaimina paras ajettavuus ja muutenkin paras kokonaisuus.