Sivu 2/116

Lähetetty: 03 Loka 2005, 11:57
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Rolle kirjoitti:Heh oliskin poikaa kun omapaino olisi vain luokkaa tonni :wink:
No mut toihan on ihan sairas lehmä siinä tapauksessa! Ei mikään ihme että nykyautot tarvii isot moottorit eikä silti kulje. Ja kulutus senkun nousee. H********* turvavarusteet :twisted:

Lähetetty: 03 Loka 2005, 13:19
Kirjoittaja Alfonso
K kirjoitti:Teknikens världin web-osiossa on juttuja Alfa Romeosta vaikka muille jaettavaksi. Alfa Romeo 159 1,9 JTS tai vaikkapa Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4. Tai 1750 Berlina v. 156 Selespeed.

Myös tuolla Vi bilägarella on muutama koeajo & testi, myös käytetystä 156:sta.
Eikö tuota Q4:sta tosiaan saa kun 1,9 tiisselinä...??
Onkohan kukaan uskaltautunut tuomaan noita Suomeen..

Lähetetty: 03 Loka 2005, 15:39
Kirjoittaja alfista
Ei saa. Tosin siinä dieseli olisi mielestäni parhaimmillaan, olisi kovasti jo ostoslistalla. Perjantaina katsomaan uutta Suzuki Grand Vitaraa, kovasti on Alfavaikutteinen sisusta ja yhteistyötä Fiatin kanssa.

Lähetetty: 04 Loka 2005, 15:46
Kirjoittaja Mirafiori
alfista kirjoitti:Ei saa. Tosin siinä dieseli olisi mielestäni parhaimmillaan, olisi kovasti jo ostoslistalla. Perjantaina katsomaan uutta Suzuki Grand Vitaraa, kovasti on Alfavaikutteinen sisusta ja yhteistyötä Fiatin kanssa.
yhteistyötä..missä? :roll:

159 vastaan kilpailijat

Lähetetty: 14 Loka 2005, 00:54
Kirjoittaja GTA
Uunituoreessa l'auto-journalissa on "vertailutesti", jossa vertailtavina ovat

- 159 1.9 JTDm 150 Distinctive (31 450 e)
- Audi A4 2.0 TDI Ambition (30 800 e)
- BMW 320s Première (31 200 e)
- Honda Accord 2.2 i-CTDi Executive (31 050 e)
- Jaguar X-Type 2.2L D Classic (31 200 e)
- Peugeot 407 2.0 HDi 16V Griffe (30 800 e)
- Renault Laguna 2.2 dCi 150 Luxe Privilège (29 250 e)

Kuka arvaa loppuyhteenvedon järjestyksen? Ja mistä Alfa saa kehuja, mistä moitteita?

Lähetetty: 14 Loka 2005, 08:16
Kirjoittaja Ciancarlo
Noo, rellu ja pösö kärjessä..? Sitten Bimmeri ja Audi, sitten Alfa, Jaguar ja riisikippa perällä?

Alfalle kehut ajettavuudesta ja haukut takapoksin lastausaukosta..?

Lähetetty: 14 Loka 2005, 09:49
Kirjoittaja Mirafiori
alfa 159 1.9JTDm 150cv
BMW 320d
Jaguar X type
Audi A4 2.0TDI
Peugeot 407
Renault Laguna

tässä järjestyksessä

Lähetetty: 14 Loka 2005, 17:00
Kirjoittaja Rasvis
Alfa, Audi, BMW, Jaguar... Ostaako joku tosiaan suunnilleen samanhintaisen Rönöön?

Lähetetty: 14 Loka 2005, 18:16
Kirjoittaja V6
amssin vastaava testi (saksalaiset tietysti kärjessä ,) ). Alfa paras kaikissa
aktiivisen turvallisuuden testeissä.


1)First in acceleration in curve.
2)First in wet Lane Change
3)First in Lane change
4)First in slalom
5)First in reindeer test

lopputulokset:
Posizione Auto Punteggio
1. BMW 320d 417
2. Mercedes C220 411
3. Audi A4 2.0 TDI 405
4. VW Passat 20 TDI 400
5. Ford Mondeo 2.2 TDCi 391
6. Peugeot 407 2.0 HDi 389
7. Honda Accord 2.2 i-CTDi 388
8. Alfa 159 1.9JTDm 382
9. Toyota Avensis 2.2 D-4D 379
10. Opel Vectra 1.9 CDTI 377
11. Saab 9-3 1.9TiD 376

Lähetetty: 14 Loka 2005, 22:46
Kirjoittaja GTA
Miracle Fiori oli aika lähellä, ettet vaan ole luntannu:

1. Alfa 159
2. BMW 320d
3. Honda Accord
4. Peugeot 407
5. Audi A4
6. Renault Laguna
7. Jaguar X-Type

Ja nää fransut vetää yleensä rajusti kotiinpäin.

Alfa sai plusat
+ Jousitusmukavuudesta!
+ Hiljaisuudesta.
+ Viimeistelystä. Juujuu ihan totta.
+ Ajotuntumasta. Aito Alfa.
+ Sekä aktiivisesta että passiivisesta turvallisuudesta.
+ Vaihdelaatikon käyttömukavuudesta ja ohjauksesta.
+ Designista.

Ja miinukset:
- Liian pienistä sisätiloista.
- Takapaksin luukun pienuudesta.
- Suorituskyky/kulutus-suhteesta.
- Suojattomista kylkipelleistä. Kaupungissa.
- Takanäkyvyydestä.
- Liian kapeista etupenkeistä.

Autolehdistön vertailutesteistä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta vaikuttaa aika erilaiselta Alfalta. Paitsi siinä mielessä, että teksti sisälsi kehuja karismasta ja sellaisesta. Ehkä sen oli kirjoittanut joku hullu Alfisti, mutta hauska oli lukea.

Farkkua odotellessa ja Pösöstä kärsiessä...

Lähetetty: 14 Loka 2005, 23:15
Kirjoittaja glideslope
Jösses! En ihan ekana olisi arvannut Alfan voittavan tuntien autolehtien painotukset ja varsinkin fransmannien kotiinpäinvedon.
Jonkin sortin lukkarinrakkautta voi tietysti testiryhmällä olla Alfaa kohtaan mutta alkaa näyttää siltä että tosiasiassa AR on osannut rakentaa vimosen päälle laadukkaan laitteen miellyttääkseen eurooppalaista makua, toki ajo-ominaisuuksien hyveitä korostaen...

Lähetetty: 16 Loka 2005, 01:44
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 16 Loka 2005, 08:49
Kirjoittaja hamppi
Sanaakaan en ymmärtänyt, mutta hyvin näytti 159 pärjäävän. Näkyihän se lopputuloksissakin sitten lopulta.

Lähetetty: 17 Loka 2005, 22:38
Kirjoittaja Alfissimo
Nooo... odotellaan nyt vielä hetki, kun "Suomen suurin autolehti"-Tuulilasi pääsee vertailemaan 159:ä.

Siellä on rivissä varmaan 159, VW Passat, BMW 320, Audi A4, Fjord Mondeo, Mersu C, Volvo S60...ym.ym.
Painoarvot tilan ja mukavuuden puoleen ja sopivasti rivien väliin kirjoittaen (tai kirjoittamatta jättäen) Alfan hyvät ominaisuudet, niin etteivät osu silmään.

Eihän Suomen kansan sovi ajatella Alfaa vaihtoehtona Volkkarille.

Lähetetty: 17 Loka 2005, 23:35
Kirjoittaja Boxer33
Alfissimo kirjoitti:Eihän Suomen kansan sovi ajatella Alfaa vaihtoehtona Volkkarille.
Ja ihan hyvä niin!

Lähetetty: 18 Loka 2005, 09:07
Kirjoittaja Alfissimo
Boxer33 kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Eihän Suomen kansan sovi ajatella Alfaa vaihtoehtona Volkkarille.
Ja ihan hyvä niin!
Tuossahan piilee pointti, no kai se tuli selväksi mitä hain takaa :mrgreen: .

Lähetetty: 25 Loka 2005, 23:37
Kirjoittaja JustXL
Sattuipa tuossa silmiin Ruotsin objektiivisen "Volvobladetin" juttu käytetystä 147:stä.

Alfa är design, körglädje, sportighet – och problem?
Nej, det sista är bara delvis sant.
I verkligheten är flertalet Alfaägare nöjda.


...muotoilu, ajamisen ilo ja urheilullisuus kuulu asiaan...hämmästelevät, että jotkut ovat jopa tyytyväisiä Alfan toimimiseen ....

Vanliga fel: Oljud. Det kan gnisssla och knirra i detaljer i inredningen. Läckande kylsystem som ger problem med topplockspackningen. Elektronikfel, som att varningslampor lyser när inget är sönder.

....vioiksi luettelevat erilaiset nitinät ja natinat, jäähdytysjärjestelmän vuotoja, jotka johtavat kannentiivisteen ongelmiin ( onko kellään ollut?) ja tietenkin pitää mainita nuo kuuluisat sähköviat, kuten turhaan palavat varoitusvalot ....hmm

Tuosta linkistä peremmälle:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 51,00.html

Re: 159 vastaan kilpailijat

Lähetetty: 26 Loka 2005, 08:33
Kirjoittaja dino
GTA kirjoitti:- 159 1.9 JTDm 150 Distinctive (31 450 e)
Auto Monte Carlo on tuonut tuollaisen Suomeen ja hinta 42000 e + kulut.
Oikotiellä ilmoitus...

Lähetetty: 26 Loka 2005, 09:17
Kirjoittaja Rolle
AMC ei ole tainnut tuoda yhtäkään autoa Suomeen ennenkuin joku on sen ensin tilannut ja maksanut.

Lähetetty: 26 Loka 2005, 09:43
Kirjoittaja mml
Linkki Oikotielle Lisäksi ymmärsin että 42.000 euroon kuuluu jo toimituskulut 1.750 euroa. Nätin näköinen kulkine.

Lähetetty: 26 Loka 2005, 10:18
Kirjoittaja Vito
Käytetty 1.9 diesel 42000 :shock:
Mihinkähän 2.4 M-jettien hinnat mahtaa kohota,kun 156 20v M-jettiä sai/saa 39000.

Lähetetty: 26 Loka 2005, 10:59
Kirjoittaja rim
OT: Heillä näkyy olevan '04 3.2 GT:kin listoilla, 41 000 €, takana 11 tkm.

Linkki

Lähetetty: 26 Loka 2005, 14:35
Kirjoittaja mml
Niin on. Ja maininta siitä että auton hinnasta 24.000 euroa on auton hinta Germaaniassa. Loput veroa ja vaatimattomat 4.000 euroa välityspalkkioihin! Huhhuh sanon minä, mutta ehkä se vaan köyhästä tuntuu siltä...

Lähetetty: 26 Loka 2005, 15:00
Kirjoittaja rim
Jos itse hakisi sanotaanko 1000 euron kuluilla niin hinta kuullostaa jo huomattavasti houkuttelevammalta 38 000 € ? Varsinkin jos tehdastakuu pätee ?

Lähetetty: 03 Marras 2005, 22:26
Kirjoittaja Savo
Automobiilin kannessa kuva GTVstä. Ei valitettavasti juttua kansikuvan autosta.

Se kansi näkyykin täällä: http://www.sahk.fi/

Lähetetty: 21 Marras 2005, 16:59
Kirjoittaja Vittorio Jano
auto, moror und sportin vuotuinen Testjahrbuch tuli ostettua. 159:n koeajon ohella siellä on jättivertailu, jossa samainen auto on mukana A4:n, 320d:n, Mondeon, Accordin, C220:n, Vectran, 407:n, 9-3:n, Avensiksen ja Passatin kanssa. 159 oli täysin suvereeni nopeassa suunnanvaihdoksessa, "hirvitestissä", keilapujottelussa, märkäradalla ja ajettavuudessa ylipäätään. Mukavuuden puute, mootori ja tilat pudottivat auton sijalle 8. Saksalaiset hivenen yllättäen kärjessä.

Lähetetty: 21 Marras 2005, 17:50
Kirjoittaja Kahvivatsa
Joko jossain on mainittu että 159 on Vuoden Auto -äänestyksen sijalla 3. Voiton nappasi Renault Clio, VW Passat oli 2.
Äänestysjakauma
Etusivulle

Lähetetty: 23 Marras 2005, 11:46
Kirjoittaja Vittorio Jano
TM 21/05: Brera parilla aukeamalla.

Lähetetty: 24 Marras 2005, 00:43
Kirjoittaja Boxer33
Stuttgartin kentältä jäi käteen tuore saksalainen Motors (12/2005) jossa 22 sivuinen reportaasi alfoista. Koeajossa Brera ja 159. Lisäksi juttua 8C:stä ja jostain alfan suunnittelijasta.. Mielenkiintoinen tuttavuus!

Lähetetty: 24 Marras 2005, 09:30
Kirjoittaja EVO
Vittorio Jano kirjoitti:TM 21/05: Brera parilla aukeamalla.
Oli muuten erittäin positiiviseen sävyyn kirjoitettu juttu. Huh, hieman rupeaa himottamaan...

Lähetetty: 24 Marras 2005, 11:21
Kirjoittaja Campari
K kirjoitti:Joko jossain on mainittu että 159 on Vuoden Auto -äänestyksen sijalla 3. Voiton nappasi Renault Clio, VW Passat oli 2.
Englantilaisten joukossa ei 159 kovin kannatusta saanut ja muutenkin jakoi mielipiteitä. Joko pisteitä tai ei ollenkaan. Eteläeurooppalaiset taas ymmärtävät Alfan päälle paremmin.

Lievä ot:

http://www.caroftheyear.org/pages/cars_ ... nees06.htm
ja sieltä Ssang Yong Rodius

Ehdotukseni tämän vuosituhannen rumimmaksi autoksi, kuinka joku voikin tehdä jotain noin kamalaa ? On siinä myyntimieskin ihmeissään, kun tuo rumilus pitäisi saada myytyä. Siinä on mersun ml törmännyt japanilaiseen smurffibussiin ja ovat yhdessä tulleet peräsuolesta ulos...

ot off ja sorry vuodatuksesta.

-cr

Lähetetty: 24 Marras 2005, 11:27
Kirjoittaja glideslope
EVO kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:TM 21/05: Brera parilla aukeamalla.
Oli muuten erittäin positiiviseen sävyyn kirjoitettu juttu. Huh, hieman rupeaa himottamaan...
Joo, noi Jan Enqvistin kirjoittamat jutut ovat aina olleet mukavaa luettavaa. Oliskohan herralla oma lehmä merkin suhteen ojassa..?

Lähetetty: 24 Marras 2005, 16:13
Kirjoittaja JRA
Vittorio Jano kirjoitti:TM 21/05: Brera parilla aukeamalla.
Johan nyt Brera saa palstatilaa kun Kauppalehti Optiossakin esitelty "kuukauden autona." Vieläpä ihan positiiviseen sävyyn. Selvisi artikkelista sekin, että siinä haastattelussa siteerattu Deltan viestintäpäällikkö on yksi parhaillaan meneillään olevasta Suomen Robinsonin kilpailijoista (tosin jo pudonnut.)

Lähetetty: 26 Marras 2005, 15:24
Kirjoittaja Officer Cartman
Vanhemmatkin Alfat ja alan harrastajat saavat näköjään välillä palstatilaa. Päivän Ilta-Sanomat kertoo seuraavaa (poistin nimet tekstistä):

"Johtaja pelästyi poliisia - suistui ojaan

Rajulla ylinopeudella ajanut Kustannusosakeyhtiö O:n toimitusjohtaja R, 48, suistui autollaan ojaan sen jälkeen kun hän löi jarrut pohjaan havaittuaan poliisiauton.

Ulosajo sattui Kirkkonummella syyskuussa. Raaseporin käräjäoikeus tuomitsi R:n torstaina törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 8800 euron sakkoihin ja määrämittaiseen ajokieltoon.

Päiväsakkojen määrä oli 40, mutta loppusumma nousi kovaksi R:n tienattua verotustietojen mukaan viime vuonna yli 300 000 euroa.

Vanhoista urheiluautoista kiinnostunut R oli lauantaiaamuna kunnostanut yli 30 vuotta vanhaa Alfa Romeotaan ja lähti koeajolle.

Hän kertoi kiihdyttäneensä suoralla tiellä kolmosvaihteella, kun mutkasta ilmestyi poliisiauto. Se alkoi tutkamittauksen jälkeen valmistautua täyskäännökseen ja takaa-ajoon, kun vastaantulija suhahti vain 20-30 metrin päästä poliisiauton edestä kaseikkoon.

R:n mukaan ulosajo johtui jarruihin tulleesta viasta. Sellaista ei kuitenkaan löydetty teknisessä tarkastuksessa.

R selvisi ulosajosta käytännöllisesti katsoen vammoitta. Autossa oli turvakaari ja nelipisteturvavyöt.

Oikeudessa kiisteltiin siitä, oliko nopeus 120 vai 130 kilometriä tunnissa. Evitskogin tieosuudella on 80 km:n nopeusrajoitus."

Lähetetty: 26 Marras 2005, 15:53
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Ei näin. :roll: Millasta damagea oli mahtanut Romeoon tulla? Ja mikähän Alfa mahtoi olla kyseessä.

Lähetetty: 26 Marras 2005, 17:27
Kirjoittaja Officer Cartman
Cuore Sportivo kirjoitti:Ja mikähän Alfa mahtoi olla kyseessä.
Noin hatusta vetäisten joko 2000 GTV tai Giulia 1600 Sprint GT. Nämä häneltä ilmeisesti ainakin löytyvät nopean surffailun perusteella. Ikä sopisi ensimmäiseen, jälkimmäinen on jo yli 40-vuotias.

Lähetetty: 02 Joulu 2005, 14:11
Kirjoittaja Vittorio Jano
Joulutortulta tuoksuvassa AutoItaliassa manio juttu Brerasta. Ja viimeinen osa 33:sta (ei siitä Sudin jälkeläisestä) kertovasta sarjasta.

Lähetetty: 02 Joulu 2005, 15:47
Kirjoittaja J. Saari
Tulipahan piruuttaan ostettua tuo autoalan juorulehti Autobild, kun kerran Brerasta oli juttua. Todellinen automies taisi olla tuo jutun kirjoittaja, kun tuntui mies olevan tolaltaan mm. konetilassa huonosti asennetun tyyppikilven ja kojelaudan sileiden muovipintojen vuoksi. Huomautuksia sateli myös konepellin aukaisuvivusta, joka oli halpaa muovia. Hihii.

Lähetetty: 14 Joulu 2005, 22:26
Kirjoittaja Boxer33
Alfa Romeo Brera 2.2 testattavana Top Gearissa

Lähetetty: 26 Joulu 2005, 18:11
Kirjoittaja Casanova
Tämä kuuluu osastoon muut Alfat mediassa, tai mistäpä minä tiedän, onko kyseessä 159, mutta näin Maria Lund kertoi Seura-lehden numerossa 51-52:
"Tero hommasi minulle semmoisen kivan auton, jossa on punainen nahkasisustus. Olen tosi ylpeä Alfa Romeon omistaja! Se on hyvä peli ohituksissa."

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 13:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
Uudessa AutoBildissä 200-heppaisen 159-dieselin koeajo. Ihan positiivinen juttu, vaikkakaan ei niin kovin syväluotaava. Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 14:10
Kirjoittaja 155156
PMMP:n "Matkalaulu" videossa vilahtaa Alfa Romeo 164. Taisi olla peräti face-lift malli (1993>), mutta tuosta en ole täysin varma.

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 15:21
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Siellä jossakin huoltoaseman pihassa? Olen tainnut tehdä saman bongauksen. Foorumilaisia?

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 20:39
Kirjoittaja jknracing
Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Ihan jännittää josko tuosta tulee totta! Toivottavasti siitä tulee oikeasti kevyt jos tehoa tulee kerran vain 440hv.

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 20:46
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Kyllä tällaiset huhut nostattaa kikkeliä! Kuulostaa vain liian hyvältä ollakseen totta.

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:23
Kirjoittaja Mirafiori
Cuore Sportivo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Kyllä tällaiset huhut nostattaa kikkeliä! Kuulostaa vain liian hyvältä ollakseen totta.
no millainen se muuten olisi se gta?
painavampi ja keulalla sama V6?? :roll:

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:26
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Mirafiori kirjoitti:painavampi ja keulalla sama V6??
Ajattelin, että se olisi tällä Vectran 3,2 V6:lla. Eli samaa linjaa jatkaen.

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:28
Kirjoittaja Mirafiori
Cuore Sportivo kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:painavampi ja keulalla sama V6??
Niin. Ajattelin, että se olisi tällä Opelin 3,2 V6:lla.
no ei siitä ahtaamattomana saa paljon lisätehoja irti......280hv on olemassa testiautoissa mutta se ei riittäisi Gta-malliksi

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:29
Kirjoittaja Mirafiori
sitäpaitsi se ei ole vectran 3,2V6!!! :-D :-D :-D

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:32
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Sori. Tarkoitin samaa V6:sta, joka on Vectrassa.. Varmasti ymmärsit, mutta silti piti itkeä.