Tampereen Käyttöauto - Asiakaspalvelun Ehdoton Ykkönen

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Tampereen Käyttöauto - Asiakaspalvelun Ehdoton Ykkönen

Viesti Kirjoittaja ahma »

Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää!

Pongasin autotallicomista vaaleansinisen V6-koneisen 156:sen. Lähdin keskustaan vartavasiten kyseistä Alfaa "katsastamaan". Paikan päälle päästyäni sain itse etsiskellä Alfan hallista, kun myyjiä ei juuri paikalla näkynyt. Hetken auton ympärillä pyörittyäni, istuttuani ja ihmeteltyäni herätin ohikulkevan myyjän mielenkiinnon, ja auton tiimoilta käytiin seuraavanlainen dialogi:

- "Mitäs sulle laitetaan"
- "Tuli teidän Alfaanne katsomaan.."
- "No, mimmones kauppa me siitä tehdään"
- "Mulla on melkein samalainen, mutta parilitranen ja punanen tossa pihassa.. Käy sä vaikka katsomassa se niin mä käyn koeajamassa ton."
- "Jos me nyt kuitenkin katotaan ne välirahat kuntoon ennen kuin ajellaan mitään"

Myyjä ottaa mun Alfan avaimet ja katoaa pihalle.. Joitain minuutteja myöhemmin huomaan kun oma Alfani "laskeutuu" liikkeen pihaan voimakkaan jarrutuksen saattamana ja myyjä peruuttaa auton ruutuun. Sisälle päästyään myyjä toteaa, että en mä kuitenkaan maksa sitä välirahaa mitä se pyytäis..

Jään suu auki tuijottamaan, että eikö se oikeasti meinaa tehdä mulle edes tarjousta. Myyjä heittää hihasta ravistetun, äärimmäisen alakanttiin arvioidun vaihtohinnan ja toteaa vielä perään että se tuskin kiinnostaa mua. :)

Näin pojat tehdään autokauppaa!
156 2.0 TS ['98]

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tamperella homma toimii. Mentiin Pumalla Tampereella sijaitsevaan Ford liikkeeseen. Pitkän odottelun jälkeen jostain raahautuu myyjä haukotellen ja silmiään hieroen. Sanoin, että Fiesta ST olisi kiinnostanut. Ko auto seisoi esittelyautoparkissa ja ajatukseni oli käydä koeajamassa sitä. Myyjä tokaisi että tossa se on pihalla, että siellä sen näkee. Avasi sisältä käsin kaukosäätimellä ovet, eikä ottanut avaimia edes mukaan. Tuli kuitenkin ulos, mutta häipyi samantien myymään jotain käytettyä farkku Focusta. Paikallisessa Deltassa pääsee kyllä aina koeajolle, vaikka ne tuntee mut siellä jo ja tietää etten todennäköisesti osta mitään.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Aika uskomatonta. Miten joku myyjä kuvittelee, että kukaan alkaa edes keskustelemaan mistään välirahoista koeajamatta. Auton näkeminen päältäpäin kun on kuitenkin vasta puoli totuutta. Stockmann-autolla Tampereella päästiin sentään siellä myynnissä ollutta V6:tta lähes kyselemättä kokeilemaan. Samoin TwinSparkkia Laakkosella. Harmittaa, jos on oikeasti kiinnostunut jostain yksilöstä, ja myyjä kohtelee kuin räkärättiä.

Avatar
AuliJ
Viestit: 468
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 23:47
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -12
156 2.5 V6 -98
MB CLK 500 - 03
ex 33 16V -90
ex BMW 518i -85
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AuliJ »

Minä kun olin ihan sattuman kaupalla löytänyt noin hienon auton, niine kaikkine pikkuvikoineen, niin kyllä se myyjä mullekin yritti suositella vielä pientä harkintaa ja paremman auton valintaa. Totesi vain miesmäisesti, että taitaa olla liian vaativa auto tuollaiselle naiskuskille (tarkotti ehkä niitä vikoja tai sitten ei pitänyt esittämästämme tarjouksesta...) :x Hyvin on kuitenkin pärjäilty (pieniä vastoinkäymisiä lukuunottamatta) ja myyjälle voin näyttää pitkää nenää :mrgreen:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

AuliJ kirjoitti:niin kyllä se myyjä mullekin yritti suositella vielä pientä harkintaa ja paremman auton valintaa.
Koitti tietysti tarjota jotain pientä ja näppärää tojota mikraa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

KJS kirjoitti:
AuliJ kirjoitti:niin kyllä se myyjä mullekin yritti suositella vielä pientä harkintaa ja paremman auton valintaa.
Koitti tietysti tarjota jotain pientä ja näppärää tojota mikraa.
Semmosta söpöä tyttöjen autoa :mrgreen:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joka ei karkaa lapasesta kun siinä koneessa on 100 hv vähemmän kuin Aulin autossa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Uskomatonta..käsittämätöntä toimintaa..


Seuraava menee "hiukan" ohi topic, mutta kerron tapauksen loistavasta asiakaspalvelusta silti:

Olin pari päivää sitten Lappeenrannan Scandic-hotellin respassa kysymässä huonetta prätkäkamat päällä. Vastaus oli seuraava: "Kuule, tuolla ylioppilaskylässä on paljon halvempaa kuin täällä hotellissa."

Ensin loksahti leuka auki. Sitten nousivat kierrokset noin 7 tuhanteen ja aina rajoittimeen asti. Kerroin tälle asiakaspalvelun kuningattarelle, että "sattumoisin käytän ko. hotelliketjun palveluita noin 60 krt per vuosi + kuulun ns. kultakorttiasiakkaisiin ja että onneksi en ole ns. tavallinen asiakas, muuten olisin varmaan lentänyt niska-perse-otteella kahdella pompulla takaisin kadulle moponi viereen ja lisäksi allekirjoittaneella sattuu olemaan ns. vapaaöitä noin kymmenkunta käyttämättä. Että alapa tyttö nyt äkkiä järjestämään sitä komeroa ja nopsaan mars."

Sanoin tämän ihan piruuttani mahdollisimman kovaan ääneen. Huone järjestyi ja arvatkaapa punottiko täti tiskin takana.. :mrgreen:


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 28 Heinä 2005, 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Oppii olemaan :mrgreen:

Avatar
AuliJ
Viestit: 468
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 23:47
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -12
156 2.5 V6 -98
MB CLK 500 - 03
ex 33 16V -90
ex BMW 518i -85
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AuliJ »

Carlos kirjoitti:
KJS kirjoitti:
AuliJ kirjoitti:niin kyllä se myyjä mullekin yritti suositella vielä pientä harkintaa ja paremman auton valintaa.
Koitti tietysti tarjota jotain pientä ja näppärää tojota mikraa.
Semmosta söpöä tyttöjen autoa :mrgreen:
Joo, ja sellasellahan mä olisin sitten tyytyväisenä körötellyt :shock:

Vastaa Viestiin