Mulle näytettiin keskaria.....

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Mulle näytettiin keskaria.....

Viesti Kirjoittaja mipo »

Olinpas tänään harrastamassa ruumiin kulttuuria esportcenterissä espoossa.
Lähdin pois ja risteyksessä kiihdytin silleen kivasti, niinkuin alfalla voi lähteä, eli renkaat hieman ulvoen...
takana tuli joku -96vm vectra, jota ajoi joku 55v ukko väläytellen mulle pitkiä valoja...
no, tietysti oli pakko seuraavista liikennevaloista lähteä kans suht sporttisesti...sama vectra perässä ja gubbelta nousikin keskisormi...vastasin tietenkin kohteliaasti takaisin...
Tuli vaan mieleen että ottiko vanhemman "herrasmiehen" itsetunnolle kun nuorella lippispäisellä kollilla oli alfa alla?
onko muilla kokemuksia vastaavasta?? itseä ei ainakaan liikenteessä haitttaa jos edellä oleva kiihdyttelee, tai ulvottaa renkaita, ei ainakaa n ni paljoa että sormea näyttäisin. :roll:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kröhöm... paheksun tommosta sormienvilauttelua vääräuskoselta.
aina voi pyytää tasaselle :twisted: ...
mutta, en oikeen oo ikään ymmärtäny eturenkaitten vinguttelua :lol: :wink:

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

minulla kävi niin että kun yritin kääntää autoa hiekkatiellä se pääsi sammumaan. takanani tullut taksi pysähtyi, jonka jälkeen taksisetä avoi ikkunan ja huusi: etkö sä sa.....tana osaa ajaa sitä autoooo..... minä takaisin:pidä sä se sa...tanan turpa kiinni ja aja sitä hel....vetin taksii josain muualla setä lähti nopsaan ja minä pääsin testaamaan 2.5l v70 volvon ominaisuuksia :)

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

jarski kirjoitti: mutta, en oikeen oo ikään ymmärtäny eturenkaitten vinguttelua :lol: :wink:

minkäs sille voi että espoon kaupungilla ei ole varaa parempiin asflatteihin, joissa renkaat pitäis...mul kuiteski on vaan tommonen nokivasara, et minkähänlaiset luistinradat on noil oikeilla autoilla... :P :P :grab:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..jarskilla takaveto.. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

:lol: :mrgreen: :drinking: :wink:

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Muistuu mieleeni kohtaamis tilanne keväältä. Vastaani ajoi vanhemmanpuoleinen mieshenkilö jollain vanhemmalla C- mersulla ilman valoja. Tapojeni mukaan vilautin kaukovaloja ja vastaukseksi tuli normaalin kädenheilautuksen sijaan keskisormea.

P.S. En edelleenkään tajua mikä niissä mersuissa joitain viehättää?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aikanaan mulla oli Camryssä pieniä sammahtelutaipumuksia. Kerran valoissa se sitten sammahti, eikä lähtenyt heti käyntiin.
Siinä hätävilkut päällä tien tukkeena käynnistelin ja joku tööttäilee takana, nousin hieman ja huusin: tuu sä käynnistämään niin mä tuun tööttämään! Ei töötännyt enempää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Stilo kirjoitti:Muistuu mieleeni kohtaamis tilanne keväältä. Vastaani ajoi vanhemmanpuoleinen mieshenkilö jollain vanhemmalla C- mersulla ilman valoja. Tapojeni mukaan vilautin kaukovaloja ja vastaukseksi tuli normaalin kädenheilautuksen sijaan keskisormea.
Mä oon ottanu tavaks että mersuille ja biimereille en valoja väläytä :wink: , eikä muillekkaan jaksa keskellä kirkasta päivää mutta sitten kyllä jos on huono sää yms.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Midi kirjoitti:
Stilo kirjoitti:Muistuu mieleeni kohtaamis tilanne keväältä. Vastaani ajoi vanhemmanpuoleinen mieshenkilö jollain vanhemmalla C- mersulla ilman valoja. Tapojeni mukaan vilautin kaukovaloja ja vastaukseksi tuli normaalin kädenheilautuksen sijaan keskisormea.
Mä oon ottanu tavaks että mersuille ja biimereille en valoja väläytä :wink: , eikä muillekkaan jaksa keskellä kirkasta päivää mutta sitten kyllä jos on huono sää yms.
En näytä missään tilanteessa kenellekkään valoja, en jaksa...
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse tulee myös valoja aina välillä väläyteltyä. Varsin jos hiukka pilvinen keli, tulee harmaata autoa vastaan, joilla ei valot päällä. Ihan vaan kun miettii, että kiva kun olisi lähtenyt ohittamaan, niin tuotakaan ei välttämättä olisi huomannut muutakuin kohdalla :shock: Hommatkaa stana autot, missä ne menee automaattisesti päälle. esim 156 :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mulle näytettiin keskaria.....

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mipo kirjoitti:gubbelta nousikin keskisormi...vastasin tietenkin kohteliaasti takaisin...
ajta kirjoitti:minä takaisin:pidä sä se sa...tanan turpa kiinni ja aja sitä hel....vetin taksii
...eli jos joku käyttäytyy kuin idiootti niin pitäähän esimerkkiä noudattaa? :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Yhden tutun naispuoleisen kaverin autosta levisi vaihdelaatikko keskelle valoristeystä. Takaa tullut naishenkilö alkoi tööttäilemaan ja ajoi viimen rinnalle:

"Mee nyt helvettiin siitä keskeltä risteystä"
"No en minä sille voi mitään että siitä hajos vaihdelaatikko, pysy nyt hetki housuissasi"
"jupinjupin.. Helvetti, hommaisit miehen joka osaa korjata autoja"
..ja kurvasi pois paikalta.

. . .

Itteltä loppu onnistuneesti bensa keskellä Hervantaa männäkesänä ja onnistuin lipumaan bussipysäkin välittömään läheisyyteen. Kerkesin puoli minuuttia manailemaan paskaa tuuriani kun virkavallan edustaja ajoi rinnalle ja viittelöi ikkunasta ajamaan auton helvettiin. Ruuvasin ikkunan auki:

"Helvetti kun bensa on loppu. Mä meen heti kun saan täyttöä jostain."
"Nii'i, olisko kannattanut kaasutella vähän vähempi.."
..ja kurvasi pois paikalta.

Jäin suu auki ihmettelemään tätä palveluhenkisyyden ruumiillistumaa. Mietin että miten ihmeessä mun bensan loppuminen on kaasutteluista kiinni. :D Moni on kotiinsakkin kuollut..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Viikolla tuli ajeltua semmosen vanhan käppänän kuljettaman ladan perässä... ajeli 60 alueella 50, kun vierelle tuli toinen kaista niin ajelin ohitte sitten jotain 65:ttä, kaveri näyttää keskisormea :mrgreen: , seuraavasta risteyksestä kun käännyin, oli kaveri tullut samalle kaistalle perääni, ja tietysti kun joudun vähän hidastamaan, niin alkaa räikkä soimaan... itse otin ihan huumorilla, olis tosin voinu mennä jatkaan hänen hermojen kokeilemista.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mulle näytettiin keskaria.....

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...eli jos joku käyttäytyy kuin idiootti niin pitäähän esimerkkiä noudattaa?
Puhumattakaan siitä että pitää kaikille ilmoittaa tuollainen jokapäiväinen homma :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulle ei ole kyllä juuri sattunut. Tuossa joku kuukausi takaperin Rajamäellä ajelin tyhjällä tiellä neljänkympin alueella leppoisasti jotain viittäkymppiä, niin joku tien poskessa seisoskellut noin kymmenvuotias tyttölapsi nosti tuimalla ilmeellä höystetyn keskisormen. Kovanassu :mrgreen:

En kyllä muista minä vuonna olisi tuota aikaisemmin näytetty kesseliä. Pääkaupunkiseudun asfalttia tulee kyllä hierottua sen verran että luulis mahdollisuuksia riittävän.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Midi kirjoitti: Mä oon ottanu tavaks että mersuille ja biimereille en valoja väläytä :wink: , eikä muillekkaan jaksa keskellä kirkasta päivää mutta sitten kyllä jos on huono sää yms.
Jos reagoin valottomille autoille niin käytän omiani pois päältä, sanoma tuntuu menevän näin perille ilman ongelmia.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Itselleni näyttää lähestulkoon joka kymmenes keskustassa sentteriä :)
Ei tosin alfalla vaan tolla jenkkivessalla.. Yleistä on myös auton päälle räkiminen ja kuolan tarttuminen oviin.. Alfalla on käynyt edellämainittua huomattavasti vähemmän tosin on sitäkin kerran ladakuski paiskannut ovella :D

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MarcusV kirjoitti:Ei tosin alfalla vaan tolla jenkkivessalla..
Toi rättistratus?
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:puke:
- Alfaholic -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuttua juttua, ikävä kyllä :(

Tällekin reissulle lähtiessä tyhjällä tiellä aamuhämärissä ohittamani auto (reilu 10km/h alinopeutta) soitti torvea yhtäjaksoisesti ja piti pitkiä päällä. Ajoin firman 7,5t kuorma-autolla. Seuraavan suoran kohdalla ajoi ohi yhäkin pitkät päällä ja torvi soiden ja jotta varmasti huomaan heilutti keskisormea ikkunasta - kilomerin! Mahtoi olla jo käsi jäässä, oli nimittäin +5 astetta lämmintä.

Mikä oli pointti ja miksi näin ei varmaan koskaan selviä, ellei tule sitä minulle itse kertomaan :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Raskaalla kalustolla ajelu on luku sinänsä, kyllä mullekin oli bussin ratissa istuessa kesoa tarjolla silloin tällöin.

Jos nyt vaikka otat ja ohitat moottoritiellä rekkaa niin se kestää hetken aikaa, bussien huippunopeus kun on rajoitettu sataseen. Muutaman kymmenen sekunnin ajelu "alinopeudella" tuntuu olevan osalle tosi kova paikka, mutta bussin pitäisi tietyst malttaa roikkua vaikka puoli Suomea sen rekan perässä.

Ja kun laitat vilkun päälle vaihtaaksesi kaistaa, viereisellä kaistalla oleva kiihdyttää välittömästi "se möykkyhän ei minun eteen tule". Ja sitten kun tulet kuitenkin isomman oikeudella (kun senhetkinen kaista vie väärään suuntaan) niin kyllä taas riittää mielenosoitusta. Pysäkeiltä lähtemisestä puhumattakaan.

Kyllä henkilöauton kanssa on helppo liikkua, ei juuri muita hankaluuksia kuin muutama puskurissa roikkuva nuija ja pari puolisokeaa papparaista, jotka yrittävät vaihtaa kaistaa päälle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

ahma kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Ei tosin alfalla vaan tolla jenkkivessalla..
Toi rättistratus?
Sepä se :)
Toi on oikea idioottimagneetti :D

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Stilo kirjoitti: P.S. En edelleenkään tajua mikä niissä mersuissa joitain viehättää?
Joo ei niissä mikään viehätä, ajelin kerraan 190:llä 1.8 bensakoneella ja oli siinä historian havinaa, oli kuin olisi astunut aikakoneeseen n.30v taakseppäin :mrgreen:. Ohjaus siinä autossa on täys paska! Voin liioittelematta sanoa että UAZ:ssakin on paremmat ajo-ominaisuudet.
Viimeksi muokannut Ricambi, 10 Syys 2005, 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kollina kun tuli ajeltua Unolla niin tuli vastaan tapaus kesällä tuolla turun ja hämeenlinnan välillä. Tulin pikkutieltä risteykseen ja jäin odottamaan että semmoinen transetti-asuntoauto menisi ohi kun en olisi kerennyt mitenkään sen eteen ilman että se olisi jarruttanut. No ei mennyt kauaa kun sain sen kiinni ja asuntoauto siinä vaiheessa tiputti nopeuden 90->60 (100:n rajoitus). No vastaan tuli autoja joten en päässyt ohi, vaan heti kun latu vapautui ja yritin ohi, kuski kiilaa eteen. Tätä koukkimista tapahtui kolmesti ja joka kerta kun yritin ohittaa, transetti vääntää eteen. Kaikki tämä siis sen ajaessa kuuttakymppiä. Käsi oli jo puhelimella soittamassa ratsumiehiä tielle mutta sitten kuski vapauttikin tien ja pääsin ohi. Keskaria kyllä näytin ja vedin hätäjarrutuksen ihan vittuillessani sen edessä josko olisi löytynyt irtonaisia lautasia kabiinin kaapeista. En kyllä vieläkään käsitä mikä provosoi nuo liikkeet vai liekö luullut joksikin toiseksi :crazyeyes:

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Niinhän noissa mersuissa on tuo tunnoton ohjaus ollut kautta aikojen se heikoin lenkki. 190 sarja on ainakin omasta mielestä muutoin varsin mallikas ajettava kun pitää mielessä että auto on suunniteltu 70-80 lukujen taitteessa.
Tästä ensimmäisestä "pikkumersusta" suunniteltiin nimen omaan vastinetta "ajajan autona" bemarin menestysekkäälle silloiselle 3-sarjalle. Malli oli itseasiassa yleisesti kehuttu juuri ajo-ominaisuuksien puolesta, eikä ainoastaan saksalaisen lehdistön puolella mutta myös vaikka täällä pohjolassa, missä esim. TM:n vertailussa vuonna -86, 190 E sai täydet kympit neljässä osa-alueessa koskien ajettavuuta. Tämä kinneri tosin jäi lopulta koko vertailun hännille lähinnä väärän hinnoittelupolitiikan johdosta. (Vertailun voitti muuten Fiat Croma!)
Ilmeisesti taka-akseliston monivarsituenta tai sitten joku muu ilmeisen haavoittuva osa-alue alustassa tekee kilometrien myötä tehtävänsä pilatessaan ajo-ominaisuudet täysin yksilöllisiksi näissä vehkeissä. Tähän kun lisää vielä nälkävuoden pituisen kytkinpolkimen liikkeen ja kuluneen kardaanin tuoman kengurubensa-efektin en ihmettele yhtään, miksi jopa muistoja myös mieleen tuova ziltoni tuntuu joskus paremmalta...
Sorry, tiedän että tämä ei ole mikään mersufoorumi mutta piti nyt kuitenkin tuntoja kirjoittaa kun noista sakemanneistakin on pienestä iästä huolimatta useamman kilometrin kokemus.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Eilen kävin hakemassa tyttäreni koulusta joululomalle. 9-tiellä sitten siinä Orivedeltä Tampereelle päin lähdettäessä edessä joku ajeli n. 90 satasen alueella ja suoran auettua vetäisin ohi ihan nätisti. Eikö vaan tullut pitkiä perään. Minä sitten kuittasin tervehdyksen vilkuttelemalla jarruvaloja ja vastaukseksi pitkiä ja torvea. No, hetken aikaa jatkoimme tätä rakentavaa kommunikointia, kunnes ohitin seuraavankin auton ja kaveri jäi sinne taakse puhisemaan itsekseen kaikenlaisista kaahareista yms... :-)

No, jälkeenpäin kyllä keksin moniakin tapoja, joilla olisin voinut kiusata tuota reppanaa enemmänkin, mutta ehkä sittenkin oli hyvä, etten provosoitunut enempää. Niin ja ehkä hän vain halusi viestittää, että olipa hieno Alfa... ;-)

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mullakin on ollut pari kertaa viime aikoina näitä "kansanpoliiseja" vaivoina; edellisen kerran Lahden ja Helsingin välillä motarilla kun ohitin vakinopeussäädin päällä Audin 115 km/h . Kun palasin omalle kaistalle niin tuloksena armotonta pitkien vilkutusta. Vilkuttelu ei johtunut siitä että olisin nostanut kurat kaverin silmille palaamalla liian aikaisin oikealle kaistalle.

Sama homma oli toissa viikolla Karstulassa, S70 Volvo ei pitänyt siitä että ohitin hänet. Ohittaessa painoi torvea ja vilkutti valoja. Kun olin takaisin omalla kaistalla laittoi heti pitkät päälle. Laitoin takasumuvalon päälle vastaiskuna. Ihmeellistä touhua....

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mulle näytettiin keskaria.....

Viesti Kirjoittaja Nelli »

mipo kirjoitti:Tuli vaan mieleen että ottiko vanhemman "herrasmiehen" itsetunnolle kun nuorella lippispäisellä kollilla oli alfa alla?
Arvaa vaan paljonko niitä keskareita näkyy kun nuori likka on ratissa ja ajelee jollain isolla murisevalla suht ripeä liikkeisellä Alfalla, tai tolla Trumpalla :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olihan tämäkin yksi tapaus:

Sunnuntaina olin tulossa Hesasta Tampereelle motaria pitkin tasaista 115 km/h vakionopudensäädin kytkettynä, Valkeakosken liitymän lähellä Toyota Corolla Hatchback ohitti ja tuli omalle kaistalle automme etukulmaa viistäen niin että piti jarrutta ettei osu :shock:. No, sitten kulkine hidasti ja ajelin säätimellä ohi, no tätä homma jatkui yhteensä 6x, sitten Hervannan liittymässä poikanen teki varsinaisen tempun kun keli oli vielä liukkaan puoleinen :?. Ohituskaistalla melkein poistumisrampin kohdalla laittoi liinat kiinni (oikella kaistalla oli auto) ja hidasti n. 70 km/h asti kunnes pystyi luovimaan liikenteen välistä jo melkein ohi ajetusta liittymärampista. Ajattelin että mitä h..ttiä, vaimo sanoi että sälli tyttöystävä vieressä oli naureskellut kaartaessaan. Minä en ollut ymmärtänyt koko tilannetta provosoivaksi kun ajelin tasaista nopeutta ja en ollut provosoinut mielestäni ketään, taisi Alfan näkeminen olla taas liikaa jollekulle.

Hidastaessa rampin kohdalla kulkine heittelehti selvästi ja mitä jos se olisi lähtenyt pyörimään kaiteitten välissä, oli paljon liikennettä ympärillä niin siitä olisi kyllä syntynyt helventinmoinen hässäkkä. Voisi tällekkin kaverille ehdotta asenteensa korjaamista liikenteessä.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Tänään aamulla meinas tulla keskisormen sijasta nyrkkiä päin näköä. Tyyppi kuka mielestään koki suunnatonta vääryyttä kiiilas mut silleen etten päässyt enää etenemään. Ajo kyljessä kiinni ja päätin vetää sivuun. Avasin ikkunan, niin nissanista nous sellanen reilusti lihavahko äijä, mukanaan säkillinen herneitä ja pää jo valmiiks punasena. Kuumakallen ulosanti oli pelkkää sylkeä ja kiroomista, mitenpä muuten tätä tilannetta kuvailis. Jossain välissä tätä herrasmiesmäistä keskuteluamme tää sälli teki sellasen nyrkin kohotus/taakseveto -liikkeen. Hetken aikaa se nyrkki siinä asennossa oli, että kohta mäjähtää, mutta omaksi parhaakseen jätti lyömättä.
Siinä sitten itellä oli kokoajan sellanen asenne, hei eihän täs ny mitään tapahtunu, ota nyt ihan iisisti ja koitin rauhoitella kaveria.

Tilanne miks näin kävi johtui hänen mukaan siitä, että kiilasin hänet risteyksessä. Sanoin, että etkös sä ollut kääntymässä vasemalle ja tää vastas "EKSÄ NÄHNY ET MULLA EI OLLU MIKÄÄN VITUN VILKKU PÄÄLLÄ" Noh, minä sitten siihen, että aijaa, no sori, ei ollut tarkoitus ja koitin pyydellä anteeksi, mutta eihän se mitään auttanut.

Itse luulin, että hän oli ryhmittynyt vasemmalle kääntyvien kaistalle ja minä taasen olin kaistalla, mistä saa mennä joko suoraan tai oikealle. Voi olla, että itse ryhmityin väärin ja näinollen kiilasin (koukkasin) tämän vauhkoojan ohi.
Mitään vahinkoa, kun ei kuitenkaan missään vaiheessa tapahtunut, niin eihän siitä nyt tollasia pultteja pitäis ottaa!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no totta on ainakin se että jos risteyksestä saa kääntyä oikealle ja ajaa suoraan, on se auttamatta sen vika joka on ryhmittynyt vasemalle puolelle ja ajaa suoraan vaikka itsekin ajaisit suoraan... kumma juttu mutta se on faktaa :roll: lappeenrannasta muutama tälläinen uuden pellin hankkimis risteys löytyy 8) ei onneks oo tarvinnu kellekkään nyrkkiä heristellä moisessa paikassa, muutenkin tollainen sivuun kiilaaminen on todella naurettavaa kun luulisin että ihmiset eivät ketään tahallaan rupea kiilaamaan risteyksessä,ja mitäs se tuotakaan ukkoa olisi auttanut vaikka olisi vetänyt turpaan niin käräjähommiks olisi mennyt :P
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Niin ja sulla oli alfa ;-)
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Joulumieltä taas liikenteessä. Farkkugolf ajoi motarilla noin 70:iä ja kun ohitin sitä, niin se innostui painamaan kaasun pohjaan ja kiilas eteen vasemmalle kaistalle. Siinä se kiihdytti 140:iin. Huh, tais olla punainen 33 liikaa itsetunnolle, kun meinas mennä ohi. Kun golf vaihtoi oikealle kaistalle, niin pistin kyllä ohi. Olikohan täs kyse siitä, että Alfa aikoi ohi, vaiko asenteesta, että kukaan ei saa mennä mun golffin ohi....

Z.Z.
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 10:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Z.Z. »

Ricambi kirjoitti: Voisi tällekkin kaverille ehdotta asenteensa korjaamista liikenteessä.
Voihan näille Corolla runkkareille ehdottaa, mutta oikeesti niiden kohtalo on joko kuolla kunniakkaasti pää Corollan rikkinäisestä lasista pilkottaen tai sitten elää 80 vuotiaaksi ja ajaa sillon kolmeekymppiä uudella corollalla zombie ilme kasvoilla muistellen menneitä romujaan.

nim. huomioita tehnyt.

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Ei näytetä

Viesti Kirjoittaja PPT »

Valmetin piiput ,kun ikkunasta ulos työntää ,kyllä löytyy tilaa kaistoilta ja perässäroikkujat jää kauaksi . 8)

http://www.safetycenter.navy.mil/photo/ ... hoto8p.jpg
8)

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Kun tässä nyt on muutama viikko ollut V6 alla, niin on jo vähän saanut nähdä sitä että kaikenmaailman korollat ja ratsunit heittää haasteita :lol:
Vaimoni ajeli tuossa maakunnan pääkaupungissa, niin joku kolli oli ohittanut äkäisesti niin että kivi sinkosi tuulilasiin, onneksi ei tullut jälkeä lasiin.
Koska tässä nyt aletaan jo olla keski-ikäisiä, niin ei noita haasteita enää tule niin otettua vastaan, eikä vaimoni ainakaan. Mielenkiintoista vain seurata että Alfa herättää suuria tunteita :mrgreen:
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kyllä se Alfa saa monen monta mieltä lämpiämään :lol:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Bemaristi on mulkku, senhän kaikki tietää. Siksi tuottaakin suurta tyydytystä luopua tarvittaessa etuajo-oikeudestaan, antaa sille mummolle vapaa kulku suojatielle yms.
Tietysti jos mulkkumaisesti provosoidaan niin joutuu ottamaan luulot pois. Ei vaan juuri tule tilaisuuksia moiseen nykyään, nykyinen auto ollut puoli vuotta enkä muista yhtään selvää tapausta (eikö kukaan tajua että joskus olisi kiva kiihdytellä vähän kilpaa!?! :silly: )
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv kirjoitti:nykyinen auto ollut puoli vuotta enkä muista yhtään selvää tapausta
GTV:llä on nyt tullut ajeltua pari kesää enkä muista yhtään selvää provoa. Joko noita jannuja liikkuu jossain muualla kuin työmatkaliikenteessä tai sitten kaikki tietävät ettei tuo kippo mihinkään kulje :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tai sitten kaikki tietävät ettei tuo kippo mihinkään kulje :oops:
Niin, kyllähän sen äänestä kuulee jos sylintereitä on liian vähän :oops:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:GTV:llä on nyt tullut ajeltua pari kesää enkä muista yhtään selvää provoa. Joko noita jannuja liikkuu jossain muualla kuin työmatkaliikenteessä tai sitten kaikki tietävät ettei tuo kippo mihinkään kulje :oops:
Ei kun ne kattoo, että GTV on niin vetävän näköinen vehje, etteivät uskalla ees yrittää :-D

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Mainiota toimintaa :wink:

Olipahan fiksua taas, broidi ajeli kauppaan ja edessä oli mersumies joka körötteli n.20km/h rajoitus 40km/h aikansa takana ajeltuaan päätti mennä ohi. Tästäpä kaverin aivot liiras tyhjää ja hillitön vilkutus ja aivan perässä kiinni ajo. Pöljä seuras broidia kauppaan asti ja katsoi minne autonsa jätti, 156 V6 2.5. Kaupasta tullessa oli lappu tuulilasissa tekstillä "milloin viimeksi sait kunnolla turpaasi, nyt saat ja kunnolla". Mikäköhän pöljien pöljä tuolla autolla liikkuu? :roll:. Taitaa nyt olla niin että ko. merkin omistajat luulevat nyt aivan liikaa itsestään :wink:.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:lol: :crazyeyes: :lol:

Tollasille Mersumiehille pitäisi sitä nyrkkiä näyttää.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Cuore Sportivo kirjoitti::lol: :crazyeyes: :lol:

Tollasille Mersumiehille pitäisi sitä nyrkkiä näyttää.
syöttää.. :lol:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Joitakin riipoo ohitetuksi tuleminen, mutta että noin pahasti.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mutta jos turpaan kerran pitää saada, niin eikö se ole mukavinta saada paperilla? :lol:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Joo, onhan tuo selkeästi turvallisempi vaihtoehto :mrgreen:.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Minulle heitettiin sitten puudelin kokonen lumipaakku konepellille ulkoilualueen parkissa :evil:

Jäljistä päätellen joku alueella hiihtäneistä keski-ikäsistä ukoista :?
Viimeksi muokannut Ruokoton, 07 Helmi 2006, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei helvata :evil: tuliko lommo?

Vastaa Viestiin