talvi tuli...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja dr85 »

No niin sittenhän se talvi tuli sieltä vihdoin ja viimein. Ite kun ostin tommotteen 75 1.6:sen alfan niin sen jälkeen kun on tullut lunta niin on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa! :-D Itelle ei oo vielä kunnon läheltä piti tilanteita tai menny penkkaan, mut pyörähdelty on oiken kunnolla esim. liikenneympyröissä sillain, että muut autoilijat on joutunu odottaan et oon päässy pois tieltä. :oops:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

dr85 kirjoitti:Itelle ei oo vielä kunnon läheltä piti tilanteita..mut pyörähdelty on oiken kunnolla esim. liikenneympyröissä sillain, että muut autoilijat on joutunu odottaan et oon päässy pois tieltä
Toivottavasti näitä tilanteita ei tulekkaan. Pidä kuitenkin järki tossa touhussa, itsesi ja varsinkin muiden kannalta.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

En tiedä mikä 3-litraisessa on - ehkä lukkoperä - mutta sillä kahva edellä ajelu ei ole helppoa hitaissa nopeuksissa. Tämä tosin kokeiltu vain kesällä. Tai sitten vika on kuskissa, perä tulee sellaisella vauhdilla eteen, että näkee molemmat takakajarit ennen kuin ukko kääntyy mukana. Rattia ehtii juuri ja juuri ajatella.

Radalla taasen ne piiitkät, soopivasti luistavat liu'ut kakkosella rajoittajan tuntumassa ovat herkkua. Kolmosella homma alkaa jo hirvittämään kun perä siirtyy enemmän keskipakoisvoimalla kuin teholla. Toisaalta se on parasta mitä voi tehdä, oli housut jalassa tai ei.

Edellistä ei pidä tulkita niin, että ajan munasillaan kuten Bomber Magazinessa esiintyvät moottoripyöräilijät.

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

En tiedä mikä 3-litraisessa on - ehkä lukkoperä - mutta sillä kahva edellä ajelu ei ole helppoa hitaissa nopeuksissa. Tämä tosin kokeiltu vain kesällä. Tai sitten vika on kuskissa, perä tulee sellaisella vauhdilla eteen, että näkee molemmat takakajarit ennen kuin ukko kääntyy mukana. Rattia ehtii juuri ja juuri ajatella.
Samaa häikkää oon huomannu tuossa 2.5:ssa vaikka voimaa ei samalla tavalla ollekkaan :) Kesällä oikein kantapään kautta. . . Talvellakin olen koittannu hillitä tota "riehumista" mutta välillä se perä ihan vahingossa irtoaa :wink:
Autot

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Juu 3-litrasella on hyvä pistellä kun ei tartte huudattaa... :wink:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

dr85 kirjoitti:... on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa! :-D
No juu... just tuossa viikko sitten oli yksi kahva edellä leikkivä pelle ihan hilkulla rutata oman alfani keulan yhdessä risteyksessä. Kuvitteli tietysti, ettei sieltä tänäänkään ketään tuu. Minä tuuppasin jarrua ja väistin jalkakäytävälle :evil: , eikä sitten ihan kolahtanu. Että katokkin ne leikkipaikkasi vähän huolellisemmin kuin tuo kahjo...

No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla... ;-)

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja Nelli »

MrKirby kirjoitti:No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla... ;-)
Jos käkkäri sattuu pitämään :evil:
Joo, ja varmaan takavetosella ajellessa irtoo perä ihan vahingossa, niin Kuplalla ja Bemarillakin aina kävi :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tottakai, ihan vahingossa: "Oli vähän liukasta.."

Näin minä kerroin poliisille, kun tämä oikein varta vasten tuli minulle kertomaan että autoni lähti totaalisesti hallinnastani ja meinasin teilata jalankulkijan joka olisi voinut olla kylmäaseman pihassa, jossa ei oikeasti ollut ketään mailla eikä halmeilla.

Yritä siinä sitten pitää pokkaa kun kuuntelee tommosta saarnaa :lol: Oli joku nuori poliisi kyseessä, kuskin paikalla ollut vanhempi offiseri katteli lintuja kun kuunteli nuoremman avautumista :lol:

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Pakkasta,lunta,hiihtoa,jäätyneitä sormia.Talvi on syvältä!
Tule kesä,tule. :evil:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Toronado kirjoitti:Tule kesä,tule.
Jep. Talvi saisi loppua vaikka jouluaattoon. 25.12 olisi jo +20C ja kissat vähissä vaatteissa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kyllä! Winter sucks.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja Esko »

MrKirby kirjoitti: No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla... ;-)
Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa. :onfire:

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Esko kirjoitti:Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa.
156 menee muuten jäiseen mutkaan hämmästyttävän kauniissa luistossa melkein kuin luonnostaan, vaikka mäkin oon ihan mämmikoura kuski :shock:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näin on ei tarvita mitään käkkäriä, perä lähtee helposti irti.
nim. koko kehä1sen ramppi peräluistossa...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja EdotL »

J. Saari kirjoitti:156 menee muuten jäiseen mutkaan hämmästyttävän kauniissa luistossa melkein kuin luonnostaan, vaikka mäkin oon ihan mämmikoura kuski :shock:

Niinhän se menee :roll:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Esko kirjoitti:Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa. :onfire:
No juu - tuo tekniikka kyllä tiedossa, mutta ei vaan tuosta 166:sta meinaa perä irrota tuolla tyylillä sitten millään. Saapilla kyllä onnistui... :-o Tosin silloin, kun alfassa oli vielä kitkat, niin ei tarvinnut kuin hipaista käkkäriä, niin johan mentiin laajoilla linjoilla... Mutta hauskempi tällä on joka tapauksessa ajella kuin saapilla ;-)

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja nää isot Alfat on vielä niin rauhallisia, tai 166:sta en tiedä, mutta ainakin toi vanhus lähtee niin rauhalliseen luistoon että sitä ehtii korjaamaankin :shock:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kyllä! Winter sucks.
3 tilin jälkeen voi pelata killiä eteläseinustalla ja alkaa lankkaa motskaria.

YES.!!!.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Laitetaan tähän topikkiin. Talvesta tuli yhtäkkiä paljon mukavampi vuodenaika :lol:
Kuva

Tätä on hieman "vakioitu" 280 hv/420 Nm :-D

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu - kelpais kyllä mullekin. Myy ensi talveksi mulle, kun olet tämän talven sillä leikkinyt. ;-)

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Talvi tuli - ja sen kyllä huomaa, olin sen verran laiska enkä jaksanut vaihtaa "talvialustaa" 33:een, nyt sitten paikat irtoilee hampaista montuissa, no se hyvä puoli tuossa mataluudessa on että ei tartte pihalla kolailla lunta kun tuo etuspoikka hoitaa aurauksen.
Lohkolämmitintä en sitten vieläkään jaksanut laittaa toimintaan, vaan hyvihän tuo hörähtää käyntiin, lämmityslaite saisi vaan olla vähän tehokkaampi.
Mutta kyllä se kesä sieltä taas tulee...

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Re: talvi tuli...

Viesti Kirjoittaja dr85 »

MrKirby kirjoitti:
dr85 kirjoitti:... on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa! :-D
just tuossa viikko sitten oli yksi kahva edellä leikkivä pelle ihan hilkulla rutata oman alfani keulan yhdessä risteyksessä. Kuvitteli tietysti, ettei sieltä tänäänkään ketään tuu. Minä tuuppasin jarrua ja väistin jalkakäytävälle :evil: , eikä sitten ihan kolahtanu. Että katokkin ne leikkipaikkasi vähän huolellisemmin kuin tuo kahjo...

No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla... ;-)

no kyllä mulla ainakin sen verran on järkeä(kai :drinking: (nyt ainakin) ) liikenteessä, että katon missä heittää perää...niin se onkin etuvetoisten katkeruutta!

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Kyllä perää heitellään, mutta paikat katotaan aika tarkkaan. Fiilis on muuten ollut viime aikoina samanlainen kuin kortin sai ja Asconan ja Mantan perä leveeltä sladissa... :mrgreen:

Ainoa oikea vetotapa! Jatketaan harjoituksia... :drinking:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

EVO kirjoitti:Ainoa oikea vetotapa..
.. on neliveto.
Jos ei ole nelikko, niin ainakin mulle on lähestulkoon sama kummasta päästä vetää.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Cuore Sportivo kirjoitti:..on neliveto.
ai on..? tästähän voidaan laittaa vaikka äänestys pystyyn.. :wink:

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Wille kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:..on neliveto.
ai on..? tästähän voidaan laittaa vaikka äänestys pystyyn.. :wink:
Juuri näin. Tästä ollaan varmasti eri mieltä. Tosin, kyllä mulle Integrale kelpaisi myös... :wink:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

hooh...vai ihan sama kuhan nelari....ny tainnu porilainen ottaa jotain vahvempaa ku :drinking: :mrgreen:

Vastaa Viestiin