362 kunnes toisin määrätään.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

362 kunnes toisin määrätään.

Viesti Kirjoittaja A2K »

Otsikon mukaisesti tänään alkaa klo 18.00 intti kaikilla iloisilla nuorilla.

Minäkin lähden tänään Kauhavan LentoSotakouluun, joten foorumi saa musta pikkasen lomaa..

onko foorumilla muita Urheita Maanpuolustajia jotka lähtee tänään?
Hyvin sä vedät..

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ai minne.... ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Blood And Tears
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Heinä 2004, 00:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Blood And Tears »

Et ole ainoa kuka lähtee, kohta pitäs olla menossa tuonne Immolaan sisseilemään.

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Harpo kirjoitti:Ai minne.... ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pohojanmaalle <3


Sinne missä Häjyt elää vieläkin! :mrgreen:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Head
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 02:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Head »

Ohi on!!
Aaaaallllrightythen!

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

vasta tasan vuaren päästä :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aamuja vaan kaikille asianosaisille, ihan tasapuolisesti :mrgreen: !
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Head kirjoitti:Ohi on!!
Kraa kraa.. turpa kiinni Korpraali!!!!! :twisted: mee takas sinne puun oksalle korppi...
Hyvin sä vedät..

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

A2K kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Ai minne.... ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pohojanmaalle <3


Sinne missä Häjyt elää vieläkin! :mrgreen:
Kattottaas kalenterista.

-Treffit
-Illallinen
-Single malttia pari annosta kotona ja
-.......

Jooo eipä ehdi ei
:mrgreen:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

:lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Hyhhyh. Parempaa tekemistä, enpä taida lähteä. :mrgreen:

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Voishan sitä lähtee, ei nyt huonompaakaan tekemistä... Ja se on sitten herra vänrikki! :wink:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo enköhän mäkin keksi jotain muuta tekemistä.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tuskin muistan aikaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

vois tullakin jos tarvitaan kirjuria/ ajojärjestelijää ;) samalla palkalla en enää tuu kyllä :?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

buahahhah... hajotkaa aamuihinne :-D :lol:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

155156 kirjoitti:Tuskin muistan aikaa.
En minäkään muistaisi muuten, mutta kutsuivat penteleet viime keväänä kertaamaan. Viikko skutassa hyökkäiltiin ja puolusteltiin... suihkuun ei tietenkään päässyt :twisted:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. ;-) No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Omilta inttiajoilta tuli mieleen kun oltiin ottamassa vastaan kotiin lähtevien kertaajien kamoja. Oli ukot saanu viikossa uskomattoman määrän tavaraa hukkumaan.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

siitä on toistakymmentävuotta kun pois pääsin joten enpä taida lähteä toistamiseen.. :mrgreen:

kertaamassa pitää kyllä käydä jos kutsu joskus tulee mitä kyllä alan hieman jo epäillä, no vielä kerkeää .. :wink:


löytyykös foorumilta muuten sivaripellejä kuinka paljon.... :twisted:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:löytyykös foorumilta muuten sivaripellejä kuinka paljon...
:mrgreen: Jos löytyy, niin tuskin ainakaan tunnustaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

MrKirby kirjoitti:minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
Omalta osalta vierähti reippaasti yli 10 vuotta myös ennen kuin lappu napsahti luukusta. Ajattelinkin jo, että ovat unohtaneet miehen kokonaan.

Vaikkakin vedettiin muutamat kunnon hyökkäykset ja puolustukset, niin muuten viikko metässä oli melkoisen rento. Myös ampumaradalle päästiin.
Telttoja jouduttiin toki pystyttelemään pariin otteeseen (varusmieskuskit onneksi tekivät osittain tämänkin). Ruokaa oli riittävästi ja keli loistava. Kolleegoille pidin yhden rastikoulutuksenkin, aiheena kessi :mrgreen:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Juu aamuja vaan, oma 362 loppu viime kesänä. :twisted: Taitaa kertauslappu kohta tipahtaa luukusta, ainakin niin uhkailtiin..

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

löytyykös foorumilta muuten sivaripellejä kuinka paljon.

Jos löytyy, niin tuskin ainakaan tunnustaa.


Eipä aivan sivaria mutta läheltä liippaa.
Kävin kyllä armeijan aikoinaan, silloin kun en vielä ymmärtänyt elämästä yhtään mitään. Vuosia myöhemmin, tajuttuani kuinka minulla ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa, revin sotilaspassini ja lähetin sen esikuntaan saatekirjelmän mukana.
Yritin saada sotilasvalaani peruutettua, se tuntui toivottomalta yritykseltä, mutta uskon että sotilaspassini kohtalo sai kapiaiset kuitenkin ymmärtämään ettei minulla ole isänmaata, sillä kertausharjoituksista ei ole tarvinnut kieltäytyä (ei ole tullut kutsuakaan).

Miksi minä tappaisin toisen ihmisen?

Nokian osakkenomistajien puolestako?
Fortumin optiomiljonäärien puolesta?
Kirkon omaisuuden puolesta?

Mitä kenelläkään voi olla sellaista että se oikeuttaa viemään hengen toiselta ihmiseltä?

Mielestäni ei mitään.

Minulla ei ole mitään syytä tappaa.

Minä en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi.
Minä en aio murhata ketään vallan vuoksi.
En aio tappaa kenenkään käskystä toista samanlaista köyhää ihmistä jota käsketään tappamaan kaltaisiani toisia köyhiä ihmisiä ainoastan siksi, että vallanpitäjät haluavat niin.

Mielestäni köyhillä, tavallisella kansalla ei ole mitään syytä murhata jonkin toisen maan samanlaisia ihmisiä.

Tervetuloa kenelle tahansa joka kuvittelee hallitsevansa minua.
Olkoon näennäisenä valtiaanani kuka tahansa, minä elän omaa elämääni säännöistä piittaamatta ja luomalla itselleni omat säännöt joita noudatan.

Valtaa ei voi ottaa ilman väkivaltaa. Valta luovutetaan aina jollekin toiselle ja minä en luovuta omaa valtaani kenellekään.

Hallitsijoiden vaihtuessa voi vaihtua kieli, automerkki, kaupassa myytävät tavarat, mutta minun elämäni ei ole kiinni ulkoisesta materiasta.

Alfa-Romeo on mahtava auto ja pidän siitä, mutta en ole valmis riistämään kenenkään ainoaa henkeä edes sen vuoksi =):

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Sinänsä kunnioitettavaa..

..mutta jos joskus kaikki tässä maassa olisivat ajatelleet tuolla tavoin, niin tuskin asiat olisivat edes niin hyvin kuin nyt ovat. Ei siitä sen enempää.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

vanadoo kirjoitti:



Eipä aivan sivaria mutta läheltä liippaa.
Kävin kyllä armeijan aikoinaan, silloin kun en vielä ymmärtänyt elämästä yhtään mitään.



ei pahalla mutta et taida kyllä vieläkään ymmärtää elämästä paljoa tuon tekstin luettuani,mutta mielipiteitä pitää olla!!! en tarkoita sillä että sotiminen olisi jotenkin kunnioitettavaa mutta kyllä sen verran pitää olla isänmaallinen että edes puheissa ja kirjoituksissa on valmis rintamalle lähtemään :twisted:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

vanadoo kirjoitti:Vuosia myöhemmin, tajuttuani kuinka minulla ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa
Perheesi/lähimmäisesi eivät ole puolustamisen arvoisia ?
vanadoo kirjoitti: Miksi minä tappaisin toisen ihmisen?

Nokian osakkenomistajien puolestako?
Fortumin optiomiljonäärien puolesta?
Kirkon omaisuuden puolesta?
Eikö tuo ole aikamoista kärjistelyä ?
vanadoo kirjoitti: Mitä kenelläkään voi olla sellaista että se oikeuttaa viemään hengen toiselta ihmiseltä?

Mielestäni ei mitään.

Minulla ei ole mitään syytä tappaa.
Ei sotainvaliideillakaan varmaan ollut ? .. On se vaan "kiva", että tappoivat kuitenkin.. Tiedä sitten puhuttaisiinko nyt Venäjää, jos eivät olisi tappaneet..
vanadoo kirjoitti: Minä en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi.
Minä en aio murhata ketään vallan vuoksi.
En aio tappaa kenenkään käskystä toista samanlaista köyhää ihmistä jota käsketään tappamaan kaltaisiani toisia köyhiä ihmisiä ainoastan siksi, että vallanpitäjät haluavat niin.
Armeijassahan alusta asti opetetaan vain ja ainoastaan tappamaan.. Eihän siellä muuta... Minäkin lähdin hymyssä suin armeijaan *kohta opin tappamaan, tralla lalla laa*
Ja nimenomaan siihen tarkoitukseen, että osataan tappaa kun Suomi lähtee valloittamaan muita maita..
Eiköhän Suomessa käydä kuitenkin armeija VAIN ja AINOASTAAN sen pahimman tilaanteen eli sodan takia, mikä KUITENKIN nykyään toivottavasti pystytään vältämään!
Eli siinä tapauksessa jos TÄNNE hyökätään, niin pystymme puolustautumaan...

No mielepiteensä kullakin, kuin myös mulla :wink:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Niin. Ideaalitilanteessa kaikilla olisi kaikki hyvin, eikä edes rahaa tarvittaisi.

Tosiasia on kuitenkin se, että hyvin lyhyt aika sitten tämän maan itsenäisyyttä on jouduttu puolustamaan aseellisesti. En minäkään mielelläni ketään listisi. Mutta jos joku alkaa punkea rajan yli, niin kyllä minä hommani hoidan. Minä tai se tulija, jompi kumpi lähtee. Ja sekin on varma, että kyllä siellä skutassa pelottaisi tositilanteessa aivan varmasti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

MrKirby kirjoitti:No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. ;-) No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
Elä perkele pelottele.Täytyykin jättää vastaisuudessa kaikki kirjatut kirjeet postiin :shock:

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Kyllä moniin aatteellisesti merkittäviin argumentteihin on helppo turvautua kun ne sattuvat ajamaan omaa etua.

Asevelvollisuus on yhteiskunnallisesti hyödyllinen instituutio jonka pitäisi ehdottomasti olla pakollinen kaikille, oli sitten isänmaallinen, aatteellinen toisinajattelija tai jotain muuta.

Suomen asevoimistahan käytetään nimitystä puolustusvoimat. Nimi ei ole tyhjästä temmattu. Se kertoo hyvinkin suorasti miksi valtiollamme on asevoimia. On aina yhtä mielenkiintoista lukea aatteellisesti aktiivisten ihmisten kirjoittamia puolustuspuheita omien aatteidensa puolesta.

Siitä miten mitään ei kannata puolustaa...

"...en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi..." Tuohon en edes halua provosoitua vastaamaan mitään.


Tällaista minulla tähän aiheeseen liittyen.

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Asiasta kolmanteen mitähän aselajeja foorumilaiset edustaa? Aloitan ylpeästi pioneerillä.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

mml kirjoitti:Kyllä moniin aatteellisesti merkittäviin argumentteihin on helppo turvautua kun ne sattuvat ajamaan omaa etua.

Asevelvollisuus on yhteiskunnallisesti hyödyllinen instituutio jonka pitäisi ehdottomasti olla pakollinen kaikille, oli sitten isänmaallinen, aatteellinen toisinajattelija tai jotain muuta.

Suomen asevoimistahan käytetään nimitystä puolustusvoimat. Nimi ei ole tyhjästä temmattu. Se kertoo hyvinkin suorasti miksi valtiollamme on asevoimia. On aina yhtä mielenkiintoista lukea aatteellisesti aktiivisten ihmisten kirjoittamia puolustuspuheita omien aatteidensa puolesta.

Siitä miten mitään ei kannata puolustaa...

"...en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi..." Tuohon en edes halua provosoitua vastaamaan mitään.


Tällaista minulla tähän aiheeseen liittyen.
Harvempi niitä hyökkäysvoimiksi nimittää :wink: Enkä aio puuttua tähän aiheeseen liittyvään yhtään sen enempää. Ymmärrän "vastaajankin" kannan, vaikka intin kävinkin. Tää on aika räjähdysaltis aihe ja jokaiselle vakaamuksenka suotakoon. Jenkeillä, venäläisillä, englantilaisilla .. on myös pelkät puolustuvoimat. Milloin missäkin maassa harjoittamassa puolustussotaa milloin mitäkin vastaan. Toisen terroristi on toisen vapaustaistelija jne. Tätä voi vatvoa loputtomiin puolesta ja vastaan. Oikeata vastausta rationaalisesti, eettisesti tai aatteellisesti ei ole.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Harpo kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. ;-) No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
Elä perkele pelottele.Täytyykin jättää vastaisuudessa kaikki kirjatut kirjeet postiin :shock:
Juu ja minä taisin olla nuorimmasta päästä... olisko joku 55:nen ollu vanhin tai jotain. Tosin eipä me mitään taistelukoulutusta kertailtu, kun ei ukkoja enää eturintamaan pistetä. Oli enemmän sellaista varikkopuolen touhua. Olisihan se ollu kyllä kiva kertailla ihan omaa erikoiskoulutustakin eli tarkka-ampujahommia...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Aselaji: Jääkäri.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Puolisotilaallinen pursiseura, eli laivasto.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

ilmatorjunta, ohjusaliupseeri
Viimeksi muokannut Wille, 09 Tammi 2006, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

aseseppä 8)
Life is too short to drive boring cars.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

panssarimies, huoltokomppania, autohallin kirjuri :mrgreen: 180 vrk, 4 kuntoisuuslomaa, hopeinen ampumamerkki, 5 yötä metsässä ja tais olla 4 viikonloppua kiinni :mrgreen: valiojoukkoa siis etten paremmin sanoisi. suksia eikä polkupyöriä kuitattuna ja kahtena aamuna aamuliikunnassa mukana :lol:

edit. taidan joutua kertaamaan sitten kun tulee lyijytäytekynärintamalle uutta teknologiaa :P
Viimeksi muokannut GAMMA500, 09 Tammi 2006, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Kuski hommissa LEKO-PA-miehenä, eli pidin hornettejen tankit täynnä.

Ite kerkesin olla puoli vuotta reservissä kun kolahti kertauskirje postiluukusta. 04 kesällä pääsin pois, ja sitten 05 kesällä kertaamaan. Ihan asiallinen reissu kyllä oli, mutta oishan tuon väliinkin voinut jättää. No, eipähän ollut ainakaan päässyt hommat unohtumaan.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

MrKirby kirjoitti:.. intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta ...
Jep, laissa määritetty asepalvelus tuli suoritettua reippaat 21 vuotta sitten.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

JiiPee kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:.. intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta ...
Jep, laissa määritetty asepalvelus tuli suoritettua reippaat 21 vuotta sitten.
Suunnilleen saman verran on kulunut aikaa siitä kun Parolassa panssarivaunuja korjailtiin.Sen jälkeen vielä neljästi kertaamassa.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Tulenjohto, tiedustelu-upseeri. Rapid Deployment Force toimi varmana nakkisuojana... :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Toronado kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:.. intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta ...
Jep, laissa määritetty asepalvelus tuli suoritettua reippaat 21 vuotta sitten.
Suunnilleen saman verran on kulunut aikaa siitä kun Parolassa panssarivaunuja korjailtiin.Sen jälkeen vielä neljästi kertaamassa.
Täällähän on "jermuja" enemmänkin :mrgreen:
25vuotta mennyt jo noista leikeistä ja pari kertaa jäänyt kertaamatta "päteviin" syihin vedoten :mrgreen:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Kokonaan vapautettu, D-luokka. :(

Silloin kutsunnoissa olin tyytyväinen ettei tarvinnut Firmaan mennä mutta niin se mieli muuttuu; nykyään mietin että mielummin olisin ollut vaikka vuoden Firman palveluksessa kuin koko elämä D-luokassa.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Viestimies (ei kelaperse) vaan se toinen :)
Kertauksissakin jo kerran käyty ja oli letkeetä mettätouhua. Siellä oli joku sotaharjotus meneillään ja siellä sitten isot herrat kierteli eri joukkueiden leireillä. Noh minä olin siinä päivystämässä, kun kapteenin tynkää asteli sisään. Alkoivat kyselemään asioita, joista ei ollut tuon taivaallistakaan hajua. Vastasin vaan, "mää oikeen tiiä ku oon vaan kertaamassa" :mrgreen:

II/01 Riihimäki 1. VK

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

RannJK, Kurssi 6. Viimeisiä oikeita vihreitä baretteja. Nyt luutnantti, res.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

hamppi kirjoitti:Viestimies (ei kelaperse) vaan se toinen :)

II/01 Riihimäki 1. VK
Kuten myös :wink: Viestimies (viestikeskusjoukkue, siis)

I/03 Riihimäki 1. VK :)

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Vito kirjoitti: Täällähän on "jermuja" enemmänkin :mrgreen:
25vuotta mennyt jo noista leikeistä ja pari kertaa jäänyt kertaamatta "päteviin" syihin vedoten :mrgreen:

Yeah 23 vuotta sitten. Kerran kutsuttiin kertaamaan, mutta sain peruttua, kun opiskelin ulkomailla. Ei kertakaan sen jälkeen, enkä aio pyyttää jotta pääsis :wink:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

jep, vänrikki täälläkin ja kertaustakin takana 10 päivää :mrgreen: suoritettukin n. 5vuotta sitten.

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Joo, itselle ei vielä ole tullut kertauskutsua, vaikka sen uhkailtiin kolahtavan parin vuoden kuluttua kotiutumisesta. Nyt siitä on jo 4,5 vuotta... on tainneet rahat loppua puolustusvoimilta. Aselajihan oli panssarintorjunta ja sotilasarvo kersantti.. :-)

Voishan sitä lähteä viikoksi kavereiden kanssa leiritulille turisemaan.. Ei tosin näin talvella, vaan mieluummin kesällä :-)

Vastaa Viestiin