Alfa huono talviauto?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Alfa huono talviauto?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Käväisin tuossa kaverin autofiksaamossa paskaa jauhamassa. Pakkasista siinä sitten puhuttiin, ja kaveri kertoi, että yksikään auto joka oli ollut pesulan pihassa yön ei lähtenyt käyntiin aamulla ilman Start Boosteria. :crazyeyes: Pihalla oli ainakin S40:n, Xsara ja Almera. Kaikki 2000 -luvulla valmistettuja vehkeitä.

Oli sitten pakko koittaa kotiin päästyäni, mitä sanoo '88 75:n, joka on seissyt pihalla 3 - 4 päivää - parin sekunnin sahaamisen jälkeen hörähti iloisesti käymään. Eli laakista. :-D Myös 156:n käynnistyy joka kerta kuin palmun alta.

Kuka vitun kumipää on joskus keksinyt, että Alfoja ei saa käyntiin pakkasilla?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Juu ihan paska talvivehje. Ei tee mitään.

Eilen -22c, laakista käyntiin.
Tänään -23c laakista käyntiin. Ja ihan ulkoa pakkasesta.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nuohan nyt johtuu akun kunnosta....

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Kun naapurin Penan Alfa ei joku kaunis pakkasaamu vuonna 82 lähtenyt käyntiin on muodostettu käsitys että eihän mikään Alfa toimi pakkasella. Ja kun tälläinen juttu lähtee kulkemaan suusta suuhun eri Essoilla, muuttuu se äkkiä faktaksi, jota ei sitten helposti kumotakkaan muutamaan vuosikymmeneen.

Jännä juttu, mutta kun Alfaa osteskelin, oli itsellä juuri tälläinen olettamus jostain syystä. Ikinä en ollut moista tapahtumaa todistanut taikka sellaisesta kuullut. Jostain vain oli jäänyt päähän että Alfa on huono talviauto. Ja tähän on nyt pakkasten myötä törmännyt monta kertaa, kun tullaan kyselemään että mites on Alfa pakkasilla pelannut. Jotenkin ihmiset olettaa ettei se yksinkertaisesti voi toimia ja sitten kun selität että tuo on OIKEASTI paras talviauto mitä itsellä on koskaan ollut niin siihen vaan hymähdetään ja ajatellaan että tuo nyt vaan puolustelee valintaansa.

Ei voi mitään. Parempi kun antaa ihmisten luulla mitä luulee tietävänsä (?) ja elää omaa elämäänsä tyytyväisenä Alfistina vaikka pakkanen paukkuukin.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

-37 mittarin mukaan on rankin pakkanen jolla oon 164:en pistänyt käymään ilman roikkaa, lähti ja valitti joka paikka hetken aikaa mutta liikkeelle päästiin kun oli pakko...järjetön temppu sinänsä.

...akku tosin sillon vielä huono 55ah, nyt on 88ah...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Eipä ole pahaa sanottavaa 8 vuotta vanhan Alfan talviominaisuuksista. Edes takaovien kahvat eivät ole jäätyneet ja jos jäätyvät, kait nyt älli sen verran sanoo, että "älä revi tuskassa".

Vanhalla ja originaalilla akulla tässä vielä mennään. Akun osalta puhtaus on "puoliruokaa". Eipä ole hiipumisen merkkejä osoittanut.

Edit: edes ohjaustehostinsysteemit eivät vingu.
Viimeksi muokannut JiiPee, 20 Tammi 2006, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eilisen ja tän aamun kokemuksia...
Pakkasta eilen -28, tänään tasan -30.

Eilen Alfa lähti käyntiin ilman mitään vikinöitä tai sahausta. Sen sijaan viereisellä paikalla ukko sahas 05 Golffia käyntiin. Virtaa tuntu riittävän mutta ei edes luvannut. Roikassakin oli ollu. Sai taas naapurin vittuilija huomata että on se hullu mies ku ostaa italialaisen auton näihin Suomen olosuhteisiin.
Työpaikan parkkiksella eilen työkaveri sahas 01 Sorsaa käyntiin. Kappas se lähtikin mutta aikansa röpellettyään alko käymään kolmella ja lopulta sammu TSUP! Kaveri yritti vielä startata mutta koneesta kuulu vain ikävää kolinaa.

Tänään oli työmatkan varrelle jäänyt ainakin suht uus v40 sekä s40, sekä Stilo wagon sekä 180 Mese. Tais siellä olla Tojota Previakin konepelti pystössä.

Ei saa nauraa, enkä naura. Mutta ei nuo väittämät italialaisten kylmyydestä aina pidä paikkaansa :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:Nuohan nyt johtuu akun kunnosta....
No juu, totta. Mutta tuosta käynnistyvyydestä tuli vaan mieleen kokeilla mitä Alfa sanoo näillä pakkasilla. Luulenpa kuitenkin, että aika moni 2000 -luvun kaara ei laakista lähde ilman lämppärinjohdon vilauttamista..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eilen etsin pesupaikkaa, kun kerran on tapana pitää Alfa puhtaana. Huoltamojen tiskin takana isällisesti ilmoittivat, että ei kuule tälläisellä kelillä autoa pestä, jäätyy ovet ja koko auto. Lopuksi menin juttelemaan suoraan pesuradan pojalle ja sainkin sen pesuun. Silikonia tiivisteisiin ja pesuun. Kuskin oven nappi on hieman kankea, mutta muut ovet ok. Kun olisi rasvannut lukotkin enne pesua, niin ei olisi tuotakaan haittaa.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juu mullakkin tällä viikolla:
-27 ja - 28 astetta, ilman roikkaa NO problem!
Hihnat kyllä huutaa hoosiannaa oikein kuorossa.

Tosin toi huohotin pukkaa paskaa ja jäädyttää kaasuläpän jumiin. Hetken kun ajaa hiljempaa, niin kyllä se siitä aina sulaa, mutta vituttaa hieman silti.

Avatar
Wolffis
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

joskus 33:sta kokeilin -37 pakkasella ilman roikkaa ja laakista lähti käyntiin! ei sen puoleen ole ongelmia ollut kyllä 75:sen kanssakaan!
ainoo mikä talvisin on ongelma on tuo ikkunoiden sulana pysyminen! ainakin 33:ssa!

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mäkin sain kuulla 75:n ostettuani yheltä puolitutulta että "kaverilla on tollanen 156 eikä toimi talvella ollenkaan, abseja myöten kaikki reistaa" ...hohhoijaa

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mielestäni 147 voitti muutamia vuosia sitten jonkun TM talvitestin vai oliko Tuulilasin tekemä?

Hyvin ne näyttää toimivan Alfat noissa talvi (/ kesä)rengas testeissäkin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

156 ainakin voitti joskus '90 -luvun loppupuoliskolla Teknikens Världin talvitestin.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Antijape kirjoitti:Jotenkin ihmiset olettaa ettei se yksinkertaisesti voi toimia ja sitten kun selität että tuo on OIKEASTI paras talviauto mitä itsellä on koskaan ollut niin siihen vaan hymähdetään ja ajatellaan että tuo nyt vaan puolustelee valintaansa.
Näin on.

Isukki kertoi, että Porissa oli '80-90 -luvun alkupuoliskolla käräjätuomarina vannoutunut Alfa -mies, viimeisenä autonaan hänellä oli silloin kohtuu tuore 33 16V. Äijät oli sitten oikeustalon kaffeehuoneessa jauhanut autoista, ja faija oli kysynyt, että mites Alfa on pelittänyt. Pari muuta ukkoa oli sitten vitsaillut, että eihän se voi toimia.. Tämä Alfamies oli sitten vaan tokaissut, että onhan noissa aina pieniä ongelmia, oli sitten kesä tai talvi.. Mutta niissä on vaan se oma juttunsa, jota te ette pojat tajua. :-D Ei tullut enää kommenttia sen jälkeen. Ko. ukko sai sitten vähän tämän jälkeen kenkää, kun oli pienessä maistissa työaikana.. Ja vuoden päästä viina vei sitten hautaan asti.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Myös 164 TS käynnistyy ongelmitta jos on suhteellisen hyvässä kunnossa ja akussa sähköä. On testattu kun lohkolämmitintäkään ei omassani ollut. Ohj. tehostimen pumppu äänteli joku 20 minuuttia ja tyhjäkäynti katosi jos heti lähti ajamaan ym. tukketumisongelmia talvisin mutta käyntiin lähtee ja pysyy hyvin käynnissä. Eri asia miten huonoa käynnistykset suuremmissa pakkasissa tekevät. Harvemmin alle -20:n asteen täällä päin, viime yönä taisi käväistä -20:ssä, nyt -15,3. Myös 164 on ollut TM:n talvitestissä joskus -88 tai -89, oli parhaiden käynnistyjien joukossa Saab 9000:n kanssa.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

-25°C ollut nyt useamman päivän ajan, Lada toimii vaikka onkin aina siellä minne ei sähkövirta yllä (ei siperiassa kuitenkaan) 8) Virtalukko on kyllä niin kankea aamuisin että saa pelätä avaimen katkeamista...ja etupyörät pyörii nihkeästi ja ratin kääntäminen vaatii kahden käden voimat. 164:sta ei saanut aikanaan käyntiin näin kylmässä, ja Fiat Ducatolle (-98 2,5D) tulee muuten raja vastaan jo -15°C:ssa. Ehkä se italialaisten autojen maine on sieltä peräisin. Muistaakseni TM:n testissä oli Fiat Stilollakin vaikeuksia käynnistyä jo -20°C tienoilla

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

talviauto

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

tänään kun olin lähdössä töistä alkoivat ford-miehet vittuilemaan että ei lähde alfa käyntiin näin kylmällä. menin sitten pihalle ja n. 2 sekuntia ja alfa hörähti käyntiin. no problem. kun siitä sitten olin lähdössä kotiin päin... huomasin että kas kummaa... ford sierra oli hyytynyt pihalle, eikä toivoakaan käyntiin lähtemisestä. kyllä siinä alfa-miestä hymyilytti... ensin tullaan vittuilemaan ja sitten oma hyytyy...
vielä kun kotiin päästyäni kuulin että äidin työauto honda cr-v ei aamulla lähtenyt käyntiin.
taitaa olla alfa tehty pohjolan oloihin.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Sama juttu ei ongelmaa näinä kolmena -20°C - -25°C päivinä... Joku hihna kyllä ulvoo n.30sek käynnistyksen jälkeen mutta sitten hörisee pirteänä :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

75 pörähtää iloisesti 23 asteessa ilman tolppaakin mineraaliöljyillä :( eilen jouduin kokeileen. Vaihdekeppiin ei tosin henno koskea ennen kuin on käynyt viitisen minuuttia tyhjäkäyntiä. Sisällä tarkenee jotenkuten, ei ole kuuma mutta ei suoranaisesti palelekaan. Kaverin volvossa sen sijaan jalat meinas saada paleltumisvammoja vaikka 40 lienee tehty pohjolan olihin ;)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: talviauto

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

SOCOM kirjoitti:ford sierra oli hyytynyt pihalle, eikä toivoakaan käyntiin lähtemisestä. kyllä siinä alfa-miestä hymyilytti...
Ei nyt millään malta olla sanomatta jotain :P Omaan Riesaan talvi on tuonut tasan yhden murheen: Oikein kylmästä startatessa joku paikka, ilmeisesti kuiva laturin laakeri, jää hetkeksi kiljumaan. Muuten ei mitään murheita tähän asti, ei siis mitään, ja vehkeellä ajetaan kumminkin aika paljon päivittäin. Melkein harmittaa myöntää, että minun omistamistani Alfoista ei yksikään ole ollut näin huoleton talvella. Onhan Sieraimella tosin ikääkin vasta 15 vuotta, jos kerran repäisee ja sijoittaa autoon kokonaista 760 euroa niin pitäähän sen siihen rahaan toimiakin!

Alle 15 vuotta vanhojen bensakoneiden käyntiinlähtö taitaa riippua eniten öljyistä, akusta ja tulpista sekä niiden johdoista, merkki ja malli tulee vasta joskus noiden jälkeen. Muut talviominaisuudet ovat sitten asia erikseen.


Edit: Niin senhän voi halutessaan laskea talvimurheeksi että kardaanipelillä ei millään malta ajaa liukkaalla ihmisiksi ja joskus sitten sattuu pyörähtämäänkin :oops:

Edit2: Pääsi sitten henkseleiden paukkeen keskellä unohtumaan, että yrittihän se rakkine tosiaan yhtenä aamuna hyytyä. Uutta bensansuodatinta 15-vuotiaan tilalle ja matka jatkuu.
Viimeksi muokannut Rasvis, 20 Tammi 2006, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Muistatteko tuon? Tässä on jo hyvää itseironiaa. Ei ainakaan jäänyt sanattomaksi. :-D Tämä siis 25 vuotta sitten.
Kuva

Mutta 156 V6 oli kyllä paljon lämpöisempi kun 156 2.0 tai 155 2.0 Sprintistä ei voi kyllä edes puhua :lol:
Viimeksi muokannut savijo-r, 21 Tammi 2006, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

mul ei edes ole lohkolämmitintä gtv:ssä. pakko sillä on kuiteski ajaa kun 33:sele on joku tehnyt tuhmia.
ainoa ongelma käynnistyksessä on näiden pakkasten jälkeen ollut (jos saa ovet auki) semmonen että kaasupoljin on ollut niin jäässä että jää ala-asentoon aluksi ja pitää nostaa varpaan kärjillä ylös. ja onhan se ensimmäiset 5 min aika tahmeaa ajoa, mutta sitten ei mitään.
onneks huomen pääsee duuniin niin saa koko vehkeen sisälle sulamaan.

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

"Alfa huono talviauto?"
Ei, alfa on aina huono auto, myös kesäisin :wink:
/Kaj

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

nonnii...just kun eilen kerkis tänne kirjottamaan ettei ole ollut ongelmia, niin tänään ei sitten lähtenytkään käyntiin, tai lähti ekalla, mutta sammahti ja sen jälkeen pyöritti konetta vaivoin, mutta ei startannu..
toivottavasti 33:sessa on samanlainen akku kun gtv:ssä, niin selviäis sillä?
muuten joutunee lataus hommiin.
duuniin taksilla...ja tulipahan aikamoisia kuittailuja italialaisista autoista... :oops:

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

mipo kirjoitti:ja tulipahan aikamoisia kuittailuja italialaisista autoista... :oops:
Tää on sitten jännä juttu. Oon kuunnellu paljon muitten kommentteja, ja jos just vaikka italialainen tai ransakalainen auto hyytyy, niin siitä tulee heti kauheasti kuittailuja. Jos vaikka volvo hyytyisi kolmesti talven aikana, ja alfa kerran, niin kukaan ei edes muistaisi volvon hyytymisiä, mutta kaikki muistaisivat kuinka se "italialainen paska" ei lähtenyt käyntiin.. :roll: Tämä on jännä juttu, kuorma-autoihin suhtautumisessa olen havainnut samaa. Koska asenne on tällainen, niin italojen pikkuviatkin muistaa kaikki ja "laatu-autojen" välille jättämiset pyyhkäistään villasella..

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Juu tuli itellekkin kaikenmaailman kommentteja kun kesällä tuon nykyisen hommasin..

Eipä ole enään kommentteja kuulunut mistään suunnasta, kun tuo oma alfa on joka kerta lähtenyt käyntiin näillä kovillakin pakkasilla ihan omin avuin :wink: Ja vieläpä ilman lohkoa.. :)
[__/==\*/==\__]

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Alfa on erinomainen talviauto

Viesti Kirjoittaja PPT »

Ei mitään vaikeuksia käynnistymisen.lämpöjen ja sähkölaitteiden suhteen.
Työpaikalla on sekalainen autokanta,uusista Mersuista,Mondeoihin.Aika moni siellä hiipyi nyt pakkasten aikana.Kyse on tietty öljyistä ja akun ja muitten namiskuukeleiden kunnosta.Tällä pakkasta 25-30.Säälittävää oli katsella ,kun näitä tuontikilpisiä seisoi konepellit ylhäällä ja nuoret neidot napapaita ja nahkarotsi+korkokenkä yhdistelmillä seisoivat ihmeissään autonsa vierellä, ihmetellen saksanmaalta tuotua kummajaista joka ei käynnisty,ei kuulu muuta kuin auton sisältä vooiii v.....tun auto..Alfasta olen työkavereille sanonnut,että se on kuuma italiano,ei se kylmene.Siinä sitten ihmetellään uuden Mondeon viressä mikä on kun ei starttaa.Entinen 164 käynnistyi myös erinomaisesti kovilla pakkasilla. 8)

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

no, tuli valvomossakin hiljaista kun kuittasin takas, että alfassa on saksalainen akku...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

mipo kirjoitti:no, tuli valvomossakin hiljaista kun kuittasin takas, että alfassa on saksalainen akku...
Ei varsinaisesti liity tähän mutta joka kerta kun on vaihtanut tukivarsia tai puslia noin 100tkm ajettuun Alfaan niin on kuittailtu tasan niin kauan kunnes olen kertonut niiden olevan saksalaista valmistetta. :)
Viimeksi muokannut savijo-r, 21 Tammi 2006, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En tiedä miten lähtee alle -10 asteessa käyntiin ilman piuhaa kun en ole sitä suostunut tekemään. Mutta lämpöä piisaa ja yli 70 astetta saa mittariin joskin kestää hetken, eli taitaa se termari pelata ihan hyvin. Voisi kyllä vähän peittää keulaa niin nousisi varmaan nopeammin.

Joten muut kuin duunireissut lämpimään tallit olen näillä pakkasilla hoitanut julkisilla, ei mennyt eilen ja tänään kuin 1½h suuntaansa kaverille espoon ja helsingin rajalta -> pohjoishelsinkiin :lol:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Oltiin eilen ajelulla vaimon 147:lla - pakkasta rapeat 25 - ja yllätys yllätys - laskettiin Tampereella tunnin aikana 12 Alfaa liikenteessä joistakin jopa lapa heilahteli.

Yleensä on hyvä jos tunnin lenkillä ees yhden näkee.
Taisivat porukat pitää autoja lämpösenä, ettei vaan hyydy - kylä lähtee.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Laku kirjoitti:Taisivat porukat pitää autoja lämpösenä, ettei vaan hyydy - kylä lähtee.
Täytyy myöntää, että mä en oo ajanu melkein viikkoon. Alfa seissy pihassa tiistai-illasta lähtien. Vähän jännittää mennä katsomaan, kuinka suuttunut se mulle on moisesta heitteillejätöstä... :roll:

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Mercedes Benz 0 - 1 Alfa Romeo

Ei lähtenyt Mursu käyntiin edes kaapeleilla ja raivokkaalla yrityksellä :P

Pakkasta -23C

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ruokoton kirjoitti:Mercedes Benz 0 - 1 Alfa Romeo

Ei lähtenyt Mursu käyntiin edes kaapeleilla ja raivokkaalla yrityksellä :P

Pakkasta -23C
Mä olen aina sanonut että "kattilat" on hanurista :mrgreen:
Viime pakkasilla töistä lähtiessä -20 ja rapiat tolppa pimeenä eikä mitään ongelmaa, jyrähti kun palmun alta :P
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin