Millä muulla voisitte ajaa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Kylläpä tuntuu porukalla olevan märkiä päiväunia. :-D

Itsellä on perversiona rakentaa joku vanha (1930-1950-luvun) kori ja siihen nykytekniikka kaikkine saastelaitteineen ja tietokoneineen. Tällainen siis käyttikseksi. Esim '32 Ford 3W Coupe olisi sopiva kori, jolla vosi liikkua ainakin kesäisin.

Jos puolestaan pitäisi päätyä johonkin uudempaan, niin sitten Lotus Elise. Uuden karheaa ei ole suunnitelmissa.

No toistaiseksi ainakin kaikki into, aika ja raha uhrataan Alfaan ja ajot suoritetaan Voortilla.

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Kyllähän nelivetoinen kiinnostaaa, varsinkin talvella. Ei tarttis risteyksissä turhaan suditella, tai poltella keltaista kolmiota mittaristossa. Silloin vain valitettavasti pitäisi siirtyä VAG, Subaru tai Volvo linjalle.

Tai miksipä ei baijerilainen E46 325/330ix...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Normaali autoista Subaru, uusin Honda Accord menettelisi samoin Audi A4-A6 Quattro ...

Jos näillä ajelisi arkena niin kyllä sit pitäs viikonlopuksi olla moottoripyörä ja vanha Alfa viallisilla Solex/Weber/Dellorto kaasareilla jota sais näperrellä..:-D

tämmönen vaikka.. :shock:

http://www.movit.de/images/mkalf604.jpg



ja tietysti Ferrarit ja Maseratit kelpaisi...

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Jos/kun tässä nykyisessä hintaluokassa pysyy, niin Mirafiori olis aika kova.
Kunhan jostain vielä ehjäkoppasen löytäis halvalla.. :? Myös Prisma grale kävi mielessä kun 75sta hommasin.. Hienoja pelejä kaikki 8)
[__/==\*/==\__]

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Lancia Thema 8.32
Ei kiinostais naapureita pätkääkään ennen kun laittais koneen tulille. :lol:

http://www.musafiaitalia.it/Thema8321a.html

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

savijo-r kirjoitti:Lancia Thema 8.32
Ei kiinostais naapureita pätkääkään ennen kun laittais koneen tulille. :lol:

http://www.musafiaitalia.it/Thema8321a.html
Aika pornot äänet on kyllä:
http://www.classicargarage.com/english/ ... -10-10.htm

Tuolla olis kyllä hauska järkyttää porukkaa, "Miks ihmeessä tommonen, kun Audinkin olis saanu?" :mrgreen:

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

savijo-r kirjoitti:Lancia Thema 8.32
Ei kiinostais naapureita pätkääkään ennen kun laittais koneen tulille. :lol:

http://www.musafiaitalia.it/Thema8321a.html
Katoin eka että wow, tuossapa vois olla peto kärryksi. Sitten speksit ja hämmästys oli mieletön :shock: 205hp kolmelitrasesta V8:sta... Hyvät puitteet pilattu aliviritteisella motilla. :evil:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Paljonkos tommosesta 80-luvun kolmelitraisesta sitten pitäis ottaa voimaa tavalliseen perheautoon?
Onhan sitä toki laimennettu Ferrari Mondialin padasta.
Suurin muutos on kampiakseli. Ferrareissa on ns. flat plane akseli ja Lanciassa cross plane.( http://www.bmw850.de/engines_e.html ) Flat antaa paremman tehon suurilla kierroksilla ja cross sivistyneemmän käynnin pienillä. Tästä johtuen Ferrarin kasit kuullostaa ihan muulta kun jenkki-kasien lotkotus.
Ja kun on eri kampura niin toki eri nokatkin

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

Re: jep

Viesti Kirjoittaja gtj »

alfista kirjoitti:
gtj kirjoitti:Vai että Maserati bi turbo. Lämmityslaitteen moottori maksoi uutena tuossa hetki sitten 6000e. Ilman asennusta. Vaan yksi esimerkki varaosien hinnoista kyseisessä merkissä. Suosittelen vähän jäitä hattuun.
Mistä tuo hinta? Maahantuojan varaosahinta tuoreeseen GT tai Quattroporteen vai? Luulisi, että noihin vanhempiin löytyy osaa halvemmalla niin kuin kaikkiin muihinkin merkkeihin?

Järkipelejä nämä teidän autovalinnat :lol:
Nimenomaan Maserati bi turbon lämmityslaitteen hinta uutena niin kun tekstissä sanotaan. Yleensä löytyy selitys miksi saa halvalla eksoottisia autoja, joko mätiä tai varaosat kalliit. Ja esim omaan -69 juustohöyläkeulaiseen alfaan maksaa etulokarit 750e kpl ja nokka 1500e. Sisustaan saa helposti uppomaan 2000e. Toki suuri osa kulutusosista edullisia. Suosittelen kuitenkin selvittämään etukäteen hieman tosiasioita ennenkun tuo esim Saksasta helmen halvalla.

Avatar
Kreivi
Viestit: 156
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 15:34

Viesti Kirjoittaja Kreivi »

...Moottoripyörällä...
K
-furioso-

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vode kirjoitti: Katoin eka että wow, tuossapa vois olla peto kärryksi. Sitten speksit ja hämmästys oli mieletön :shock: 205hp kolmelitrasesta V8:sta... Hyvät puitteet pilattu aliviritteisella motilla. :evil:
Mun kohdalla tuo peto kesyyntyi myös. Kyseessä ilmeisesti joku maanantaipainos, kun moottori oli asennettu väärinpäin :lol:
VMP

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onkohan yhtään 8.32:sta Suomen kilpien välissä? Saksassa nuo ei enää hirveitä maksa, mutta oishan se kiva avata konepelti kun siellä lukis Lancia by Ferrari. Joskus oli jossain kuva, niin auton paperit on pakattu ihan asialliseen jalopuusalkkuun. Olisihan siinä kanssaautoilijoilla hämmästys suuri, kun moottoritiellä kesken ohituksen takaspoileri nousee automaattisesti ylös.

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Subaru impreza voisi olla uudemmista autoista ihan nasta kippo? Koskaan en ole minkäänmoista imprezaa ajanut, mutta boxerikone, neliveto ja kuulopuheet vanhanaikasen rehellisestä ohjaustuntumasta (!!) kieltämättä hiukan usuttaisivat koeajolle jos "isolla rahalla" olisin uudempaa autoa ostamassa. Muistaakseni ärrällä pikkusen luin CAR -lehteä ja siinä tuo impreza oli luokassaan - mikä se luokka sitten mahtoi ollakaan :roll: - käyttäjien arvostelemana vissiin paras ajettava, jos oikein ymmärsin. Kakkosena tais muuten ollakin sitten foorumilaisille tuttu Alfa 156.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vode kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Lancia Thema 8.32
Ei kiinostais naapureita pätkääkään ennen kun laittais koneen tulille. :lol:

http://www.musafiaitalia.it/Thema8321a.html
Katoin eka että wow, tuossapa vois olla peto kärryksi. Sitten speksit ja hämmästys oli mieletön :shock: 205hp kolmelitrasesta V8:sta... Hyvät puitteet pilattu aliviritteisella motilla. :evil:
Onhan tuo Thema 8.32:n moottori aliviritteinen V8:ksi mutta kun katsoo mitä moottoritehoja muut kilpailijat tarjosivat keskikokoluokkaan Theman tullessa markkinoille vuonna -86, oli tehokkaammat versiot aikalailla kortilla.
Bemarilla oli tuolloin (1988) 535i / 211 hv. Muiden merkkien kuusisylinteristen mallien 24 V -versiot tulivat markkinoille vasta vuosikymmenen taitteessa. Näitä olivat mm. Opel Senator 3,0i-24v (204hv), Ford Scorpio Cosworth (194hv) ja MB 300 e-24 (220hv). Fordin Sierra Cosworth oli ainoita samantehoisia (204 hv) mutta ei muutoin kuulunut oikein kilpailijoihin.
Audilta oli tuolloin tarjolla 3,6 l V8 / 250 hv mutta tämä laskettiin jo edustusautoluokkaan kuuluvaksi BMW 735i:n ja MB 420 SE:n ohella.

Thema oli muutoinkin ylellisesti varusteltu alcantara-verhoiluineen, persoonallisine jalopuukojelautoineen ja vaikka autom. nousevine takaspoilereineen eikä muut päässeet lähellekään sitä äänimaailmaa mitä Thema tarjosi.

Tällaisen ylläpitokulut on toisaalta jo pelkän moottorin takia oltava aika massiiviset mutta jos ei olisi rahasta kiinni, voisi 8,32 löytyä myös omasta tallista. Halvallahan noita nykyään euroopasta saa johtuen pääosin mallin harvinaisuudesta ja sitämyöten em. ylläpito- ja kunnostuskuluista.

Pari muuta autoa millä myös voisi kuvitella ajelevan olisi Renault 5 Turbo 1 ja uudemmista Peugeot 406 Coupe 3,0. Rellu alkukantaisen GTI -hengen takia ja Pösö vain ja ainoastaan Pininfarinan toteuttaman kauniin korin vuoksi.

Edit.
Series 1:n Thema 8.32 (1986-1988) oli muuten tehoiltaan 215 hv ja vasta Series 2:n (1988-91) katalysaattori kuristi tehot tuohon 205 hv:aan.
Editin editti: Sorry kun edittiä löytyy ihan kotitarpeiksi mutta kun kirjoittaa vuosiluvun 1988 malliin (-xx) on tuloksena naurava hymiö. Näin (-88)

Kun edit linjalle lähdettiin niin ruksaa viestiruudun alaosasta "älä salli BBCode.:" niin ei näytä hymiöitä. - Rolle
Viimeksi muokannut glideslope, 17 Maalis 2006, 23:01. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Pakko tähän listaan on lisätä Nissan Skyline, kun ainakin R32 mallin saa Suomen kilpien väliin.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

KJS kirjoitti:Onkohan yhtään 8.32:sta Suomen kilpien välissä? Saksassa nuo ei enää hirveitä maksa, mutta oishan se kiva avata konepelti kun siellä lukis Lancia by Ferrari. Joskus oli jossain kuva, niin auton paperit on pakattu ihan asialliseen jalopuusalkkuun. Olisihan siinä kanssaautoilijoilla hämmästys suuri, kun moottoritiellä kesken ohituksen takaspoileri nousee automaattisesti ylös.
Kuuleman mukaan kaksi tullut uutena Suomeen.
Kait niitä muutama on tuotu sen jälkeenkin?

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Itse tiedän et yksi 8.32 on ajossa ja 2 lepäilee tallissa...niin eihän se 6.8s 0-100kmh ja 240kmh ole perheautolle mitään nykypäivänä :roll:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

lanciapoika kirjoitti:Itse tiedän et yksi 8.32 on ajossa ja 2 lepäilee tallissa...niin eihän se 6.8s 0-100kmh ja 240kmh ole perheautolle mitään nykypäivänä :roll:
Kiva peli ajaa toi 8.32, saundit kohillaan. Liikkuu mielestäni erittäin hyvin perheautoksi verrataanpa sitä mihin tahanasa nykyautoon. Harvassa perhepulkassa on ferrarin kesytetty V8 pellin alla. On ollut tuollainen peli ajossa kultaisella 80-luvulla. 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

lanciapoika kirjoitti:niin eihän se 6.8s 0-100kmh ja 240kmh ole perheautolle mitään nykypäivänä
6.8? Ainakin tuon musafiaitalia-linkin speksien mukaan kakkoskoppainen Thema 8.32 ehtii sataseen 7.7 sekunnissa. Ei se katalysaattorin pois jättämisen kymmenen hepan lisäys varmaan sekuntia pudota nollasta-sataan-ajasta.

Ja vaikka se aika olisikin 6.8 niin siltikään ei puhuttaisi "perheautolle" järisyttävästä suorituskyvystä. Kaikkien urheilusedaneiden äiti BMW M5 rykäisi samaan aikaan 0-100km/h 6.3 s (tehtaan speksien mukaan, ovat perinteisesti olleet vähän varovaisia noiden ilmoittamisessa) ja potkuakin oli sata hummaa enemmän.

Pyöreästi kaksisataaheppainen etuveto ei minusta ole vielä suorituskykynsä puolesta mitenkään mullistava vaikka siinä onkin Ferrarin pakoääni ja Poltrona Fraun nahkaa.

Takaisin päivän epistolaan; mielenkiintoisia vermeitä olette keksineet! Tuossa on aika pitkälti jo tullutkin omat mahdolliset kiinnostuksen kohteet lueteltua: isot Citikat (varsinkin vanhemmat), Jaguarit, Minit, Peugeot 406 Coupé, Maseratit, rodit, kustomsämpylät, Porschet, Toyota MR2, Impreza Turbo, wanha BMW M3, oldskool BMW E21 323i jne. Onhan noita persoonallisia laitteita maailma täynnä.
Viimeksi muokannut Rasvis, 18 Maalis 2006, 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Niin, voisihan sitä ajaa vaikka millä. Ja joutuukin ajelemaan millä sattuu.

Alfa seisoo tallissa odottaen kesää. Joten käyttöpelinä on Pösö ja kakkoskinnerina fiude...

- J

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

lanciapoika kirjoitti:Itse tiedän et yksi 8.32 on ajossa ja 2 lepäilee tallissa...niin eihän se 6.8s 0-100kmh ja 240kmh ole perheautolle mitään nykypäivänä :roll:
Tuossa spekseissähän tuol linkissä oli 7.7s 0-100. Alkoikin jo epäilyttää että eikai tuon ajan auto vois niin painava olla että liki 8s oli 0-100 tuolla motilla.

Ja totta, olihan tuo 200+hp hyvä suoritus sen ajan autolta kun vertaa muihin. Tottunu vaan että luigi ottaa pannusta enemmän irti ko muut 8). Niin ja laitetaan vie omakin perverssio, eli aiiina oon halunnu että tallista löytyis Fiat Ritmo 130tc Abarth. Tosin ei taida olla enää montaakaan ehjäpeltistä maailmassa :cry: Täytyis tehä kulttuuriteko ja hommata entisöitäväksi.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 6.8? Ainakin tuon musafiaitalia-linkin speksien mukaan kakkoskoppainen Thema 8.32 ehtii sataseen 7.7 sekunnissa. Ei se katalysaattorin pois jättämisen kymmenen hepan lisäys varmaan sekuntia pudota nollasta-sataan-ajasta.
1986-1989 6,8
1989-1992 7,2

kakkoskopassa turbo versio oli nopeampi
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: . Kaikkien urheilusedaneiden äiti BMW M5 rykäisi samaan aikaan 0-100km/h 6.3 s (tehtaan speksien mukaan, ovat perinteisesti olleet vähän varovaisia noiden ilmoittamisessa) ja potkuakin oli sata hummaa enemmän.
M5 S38B35 6.5 s 245 km/h 10/1984-11/1987 2 241

luulisi että on alikanttiin ilmoitettu kun tehoja on reilusti enemmän kuin Themassa ja painot suunnilleen samoja
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin no tarkoitin oikeastaan tuota -89 E34-mallin M5:ttä mutta ei tuon vanhemman E28-mallin tehopainosuhde taida sen huonompi olla.

Miten tuon Lankisen ilmoitetut kiihtyvyysarvot heittävät noinkin paljon? Jotenkin on helpompi uskoa 1400-kiloiselle, vähän yli 200-heppaiselle etuvetoautolle noita seiskalla kuin kutosella alkavia lukemia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Pakka vielä munkin ronkkia tätä Lancia juttua :mrgreen: SportAuto vuodelta -91 parivertailussa Jagge XJ:n kanssa Lancia 0-100 8,3s ja Kleiner Kurs Hockenheimilla 1.28,6 Verranteeksi vielä samassa lehdessä Celica turbo 4wd 0-100 8,0s

Mitä näihin vaihtoehto autoihin tulee niin pidän pienistä autoista, vaikka Integrale, Fiat 600 Abarth(replica), Porsche, Bemareita on tullut harrastettua yks 02 on vielä tallissa...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jiiässä :-D

ALFA6 Myytävänä
Näyttää varsin ruosteettomalta, ja hinta ei mahdoton? Tosin niin harvoin myynnissä että ei ole oikein markkinahintaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Jos täysin järjellä pitäisi valita ja nimenomaan uusi auto niin:
-Renault Modus
-Fiat Panda (miten ne tarjoaa tätä 200eur/kk huoltoliisingillä kun sen auton arvokin alenee nopeammin?)
-Smart forfour

Jos saisi ottaa isomman kuin tarvii:
-Seat Leon (se uus)
-Citroen C4
-Chrysler PT Cruiser (tähän pinnavanteet, puukyljet ja surffilauta katolle)
-Saab 9-5, Skoda Superb tai Volvo S80 jos pitää pappalinjalle mennä
-Land Rover Defender

Ja sit vuosien päästä kun on rikas:
-Range Rover, Jaguar XK, Maserati, Lamborghini

Mutta nykyinen autonkäyttö on 6km työmatka ja joskus 30km rautatieasemalle, niin Lada palvelee toistaiseksi ihan hyvin:D Jos uutta pitäisi alkaa ostamaan, niin ei mun hermot kestäisi järkeillä mikä on paras, joten ostaisin uuden Alfan, ihan sama mikä malli. 8)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jiiässä :-D

ALFA6 Myytävänä
Näyttää varsin ruosteettomalta, ja hinta ei mahdoton? Tosin niin harvoin myynnissä että ei ole oikein markkinahintaa.
näyttää aika hyväkuntoiselta yksilöltä ja hinta voisi olla ihan balansissa, noita on kyllä liikkunut keskieuroopassa välillä jopa tonnin pyynnilläkin mutta kunto ei varmaan ole sitten kovin häävi..

löytyneeköhän suomesta moista ollenkaan? jostain muistelisin joskus kuulleeni/lukeneeni että yksi voisi löytyä, onkohan sitten lienee enää hengissä vai ei, joka tapauksessa joku kyllä voisi yhden rahdata suomeen ihan alfakannan monipuolistamisen vuoksi.. :wink:

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Niin tosi asiahan oli se et 2-koppanen turbo 16v thema 185hp kulki 6.8s 0-100kmh ja 230kmh testeissä...kun taas 8.32 215hp 7.2s 0-100kmh ja 225kmh..mutta pistäsin tuulen piikkiin ton turbo theman voiton koska tuuliolosuhteet oli turbolla 5mph ja 8.32 12-20mph...mutta mitäs sitä alfisteille selittelemään...ja nämä arvot mitä ensiks oli niin tehtaan ilmotuksia..siinä mainos pelistä

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8&q=lancia

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Suomeenhan on joskus tuotu 2kpl(?) joitain brassiAlfoja. Olisiko malli ollut Rio? Se taisi olla 70-80 lukulainen ja hieman Alfettaa suurempi, Alfa6 en tiedä ainakaan tuodun...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

käyttöauto vaikkapa esim:

-Audi A4 nelivetoisena.
-Audi A6 nelivetoisena.
-BMW 330D, M3, 330i E46.
-BMW 530D, 540i, E39.
-Lancia Thesis 3.2 V6.
-Subaru impreza WRX sti.


harrastepuolella vaihtoehtoja helvetisti enemmän... :wink:

-Fiat Dino.
-Fiat Ritmo 130TC.
-Fiat 124 coupe.
-Fiat 850 coupe
-Lancia Delta HF integrale.
-Lancia Thema 8.32.
-Audi UR quattro.
-BMW 635 CSiM.
-BMW M3 E30.
-BMW M5 E28.
-BMW M5 3.8 E34.
-Chevrolet Corvette 63-68.
-Chevrolet Bel Air 55-57.
-Chevrolet Camaro 67-69
-Ford mustang fastback 65-68.
-Dodge Challenger.
-Dodge Charger 67-70.
-Nissan Skyline R32-R34.
-Porsche 911 turbolla tai ilman.

juu listaa voisi toki jatkaa loputtomiin mutta tässä vähän osviittaa allekirjoittaneen vaihtoehdoista.. :wink:

no lottovoittoa odotellessa....

tronia
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Loka 2005, 01:32
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja tronia »

Georgios Terziakis kirjoitti:Kunhan tuo toinen projekti nyt vaan etenisi ja sais sen ajokuntoon, eli vanha Opel (Commodore 2d ht coupe -69), kyllä vaan, sillä sitten ajelisin suu messingillä...
veit sanat suustani :) tosin omani vain odottaa että joku ajaisi sen tallista ulos ja myös sitä kesää odotellessa ja niitä kelejä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kuva

:drinking:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

No käyttöautoa jos mietitään niin uudemmat Fiatit, Marea ja Croma erityisesti. Kiinnostavia vaihtoehtoja ovat myös Saabit ja Rover 75. Uudehkon Jaggenkin voisin ottaa, jos pankkitilillä olisi enemmän katetta.
Ammattina autokauppa

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

No, vaikka mustalla 164 TS -89:llä :drinking:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

tronia kirjoitti:
Georgios Terziakis kirjoitti:Kunhan tuo toinen projekti nyt vaan etenisi ja sais sen ajokuntoon, eli vanha Opel (Commodore 2d ht coupe -69), kyllä vaan, sillä sitten ajelisin suu messingillä...
veit sanat suustani :) tosin omani vain odottaa että joku ajaisi sen tallista ulos ja myös sitä kesää odotellessa ja niitä kelejä
Oho :crazyeyes: Täällähän tuntuu majailevan muitakin A-Commojen omistajia! Itsellä on pari vm. 1970 yksilöä tallessa. Näistä toinen (2.5+ automaatti 4D sedan) tulee jossakin vaiheessa museorekisteröityä, olen käynyt jo kysymässä tarvittavat kunnostuskohteet, ja toinen (2D GS Coupe) uhrataankin omien visioiden alttarilla...

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

90 kirjoitti: löytyneeköhän suomesta moista ollenkaan? jostain muistelisin joskus kuulleeni/lukeneeni että yksi voisi löytyä, onkohan sitten lienee enää hengissä vai ei, joka tapauksessa joku kyllä voisi yhden rahdata suomeen ihan alfakannan monipuolistamisen vuoksi.. :wink:
Kyllä 80-luvun alussa meidän italialaisella naapurinäijällä oli Sei. Tuskin se nyt ainoa kappale oli mitä uutena myytiin. Sitä en muista, oliko nelivalomallia vai laatikkolampuilla, kun itsellä oli hieman hintsusti ikää tuolloin.

.sc

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

senor_cit kirjoitti:
90 kirjoitti: löytyneeköhän suomesta moista ollenkaan? jostain muistelisin joskus kuulleeni/lukeneeni että yksi voisi löytyä, onkohan sitten lienee enää hengissä vai ei, joka tapauksessa joku kyllä voisi yhden rahdata suomeen ihan alfakannan monipuolistamisen vuoksi.. :wink:
Kyllä 80-luvun alussa meidän italialaisella naapurinäijällä oli Sei. Tuskin se nyt ainoa kappale oli mitä uutena myytiin. Sitä en muista, oliko nelivalomallia vai laatikkolampuilla, kun itsellä oli hieman hintsusti ikää tuolloin.

.sc
just, eli luultavasti tuo yksilö on luultavasti paalattu jo aikapäiviä sitten, mutta mielestäni tuota ei ole koskaan tuotu maahantuojan toimesta suomeen saatikka virallisesti myyty täällä, jos noita on tullut niin ovat olleet luultavimmin muuttoautoja/harmaatuontivehkeitä..

t

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

90 kirjoitti: just, eli luultavasti tuo yksilö on luultavasti paalattu jo aikapäiviä sitten, mutta mielestäni tuota ei ole koskaan tuotu maahantuojan toimesta suomeen saatikka virallisesti myyty täällä, jos noita on tullut niin ovat olleet luultavimmin muuttoautoja/harmaatuontivehkeitä..
Juu, sitä en tosiaan tiedä miten se auto on Suomeen päätynyt. Mutta faija muisteli joskus, että se olis ollut työsuhdeauto...

.sc

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Noniin, nyt tuli vastaan auto minun makuuni ;)

Kuva

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Ööh, ja se varmaankin on tuo rekka?? :-D

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep :lol: korttikin riittäisi sopivasti 8)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No jollain 80-luvun tuning autolla. Vaikka tällä!

Kuva
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

996turbo, 996GT2, 996GT3, Ferrari 355, Maserati 3200GT/4200
ja ton 166:sen vois korvata uusimmalla Quattroportella

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

jknracing kirjoitti:No jollain 80-luvun tuning autolla. Vaikka tällä!
130tc Abarth Ritmo kiinnostais myöskin mieluusti. Jotta pitää eroa vetää niin sanotaan että vaikka 131 Abarth sitten 8)

http://www.strangecosmos.com/images/content/109127.jpg

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps 130 TC ja 131:n kelpasisivat kyllä minulekkin mutta ainakin tuo ritmo orkkislookissa kiitos.. :wink:
apartti ritmon hankintaa tullut mietiskeltyä välillä vakavastikkin, vaan eipä noita enää hyviä kovin halvalla saa..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hyviä vaihtoehtoja tännekkin jos tilat ja rahat antais tilaa. Huomaa 131:sen vanne ja profiili kombinaatio. Sen ajan urheilusinta. 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Hyvin sä vedät..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Etuvetoisen vaihteiston purkamiseen kypsyneenä tulee mieleen, että seuraava auto taitaa olla takavetoinen (Puimuri).
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

skyline yes... 8)

supra yök... :puke:

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

kaippa se brera gta olis aika näppärä :-D
mutta jos nyt mietitään mahdollista autoo niin 147 gta tai gt 3.2 v6 olis sellasia sopivia opiskelija pojalle.. :wink:

Vastaa Viestiin