33 vai 75??

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

33 vai 75??

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Kumpikohan näistä kannattaisi ostaa?

Avatar
Oldgrain
Viestit: 357
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): PNV, GTV 2.0 -86
Ex: 159 2.2 SW -07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

osta molemmat

edit: Eli ehkä kannattaisi antaa _hiukan_ lisäinformaatiota. Eli millä koneilla, jne.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Noh, kysyin lähinnä yleisesti että kumpi olisi parempi... 33:n kone jos vaikka olis 1.7 16v ja 75:sen kone olis vaikka 2.0

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Käveletkö käsilläsi?

Jos vastaus on "kyllä" niin ota se 33 :crazyeyes:

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hehheh! :P Noh, en kävele! Itsellä on jo 33 mutta siitä meni kone rikki.. Täytyy ostaa uusi kone. Mutta olen myös harkinnut ostavani toisen Alfan.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Grendel kirjoitti:Käveletkö käsilläsi?

Jos vastaus on "kyllä" niin ota se 33 :crazyeyes:
Tässähän se on kiteytetty. Takavetoinen on paljon hauskempi, eli hommaa 75 :-D
VMP

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Heh, olisihan se takaveto aikas huippu! :) Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?

Avatar
Oldgrain
Viestit: 357
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): PNV, GTV 2.0 -86
Ex: 159 2.2 SW -07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

No vähän sama kuin kysyisit: "Onko 156 ja 147-malleissa muuta eroa kuin mallin nimi." Tietenkin niissä on eroja, ovathan ne täysin eri autot.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Niinpä niin...

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?
Päivän paras :mrgreen:

Molemmissa on mustat ja pyöreähköt renkaat. Vaihdekepin nuppi ja pakoputken pää ovat vaihtokelpoisia (varauksin) kunhan ovat Biltemasta ostettuja.....

Eli identtiset kaksoset kuten Saab 99 ja Volvo 240.

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Grendel kirjoitti:
Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?
Eli identtiset kaksoset kuten Saab 99 ja Volvo 240.
Noh, noh... Ei nyt lentokonetta saa verrata maatalouskoneeseen.

Toisaalta, onhan nuissa alfoissa sen verta yhteistä että tulevat molemmat saapasmaasta (eikös se ollut että toinen tehtiin pohjoisessa ja toinen etelässä?) ja keulalla sama merkki.

- J

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hih, mitä oikein yrität? Yritätkö tosissasi ärsyttää vaiko muuten vain olet olet tuollainen? Ei oikeasti tarvitse viisastella, koska et kuitenkaan ole sen parempi kuin muutkaan. :wink: ---> on tarkoitettu Grendelille.
Viimeksi muokannut DragonForce, 19 Maalis 2006, 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kyllä se 75 on parempi :lol: Osta multa vaikka :silly:
Joona Karimaa
____________

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Tulihan sieltä oikeanlaisiakin vastauksia! :P Juu pitänee kait ostaa se 75..
Paljonko pyydät?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

DragonForce kirjoitti:Hih, mitä oikein yrität? Yritätkö tosissasi ärsyttää vaiko muuten vain olet olet tuollainen? Ei oikeasti tarvitse viisastella, koska et kuitenkaan ole sen parempi kuin muutkaan. :wink:
Ei kai tässä kukaan sen viisaampi ole kuin muutkaan.
Itse olen sen verran myöhäsyttyinen Alfa-kuski, ettei hirveästi noista vanhemmista oikeista Alfoista ole tietoa. Jos jotain olen ymmärtänyt, niin 33 ja 75 ovat täysin erilaiset logoa lukuunottamatta, eli eivät oikein ole vertailukelpoiset mistään kohtaa.

Jos haluaa leikkiä takavedolla, niin silloin 75
Jos on kypsä aikuinen, joka tykkää ajaa keula edellä, niin 33 :lol:

Tämän valinnnan jälkeen on helppo hakea tarkempia speksejä Googlesta.
VMP

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jos olet mies niin osta 75.
Jos et älä osta.

8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mattijus kirjoitti:Jos on kypsä aikuinen, joka tykkää ajaa keula edellä, niin 33
Jos olet kypsä aikuinen, osta toisenmerkkinen auto :mrgreen:

Omat omituiset mielipiteet 33 16v versus 75 2.0 (Twin Spark?):

- 33:n moottori on hauskempi, vastaa herkästi kaasuun ja kiertää iloisesti
- 33:n tavaratila on monikäyttöisempi (jos tälle laskee jotain arvoa)
- 75:n konehuone on paljon asentajaystävällisempi
- 75:n viimeistely ja ruosteenvastustuskyky on parempi, kertoo kylläkin enemmän 33:n huonoudesta kuin 75:n hyvyydestä
- 33 kevyempi
- 75:sta hauskempi ohjata kaasulla radalla ja varsinkin talvella
- 75:n lämmityslaite huono, 33:n ilmeisesti vielä huonompi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ok. Kiitos tiedoista. Tosiaan kun ei ole tuosta 75:sta ajokokemuksia, mutta 33:sta on.. Jos 75 on yhtä hyvä tai parempi ajettavuudeltaan niin sehän on sitten ostettava! :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan. Huurtenpoisto toimi rivakasti ja lämmintä piisasi. Omistamissani saksalaisissa olen hytissyt enemmän.

Laatuketju, by the way...

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Enpä minä ketään parempi ole. Ehkä olisi pitänyt lisätä hymiöitä ettei olisi pidetty viisasteluna. Sori vaan.

Ja sitten oma (vakava) mielipide. 75 on kiva auto ja TS koneella järkevä ylläpidoltaankin. 33 suurin etu on että sen saa nelivetoisena ja farkkuna. Omistanut en ole joten kokemukset jäävät satunnaiseen ajamiseen.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

No niin..sattuuhan noita.. Kiitos tiedoista. :P

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

DragonForce kirjoitti:Tulihan sieltä oikeanlaisiakin vastauksia! :P Juu pitänee kait ostaa se 75..
Paljonko pyydät?
Ei se kyllä oikeestaan oo nyt kaupan, katotaan nyt mitä katsastus setä sanoo huhtikuun lopussa. :?
Joona Karimaa
____________

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Sotketaan nyt pakkaa sen verta, että kun 75:sta puhutaan niin sehän on kutakuinkin sama auto kuin Alfetta, Giuletta, GTV ja 90...

- J

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan. Huurtenpoisto toimi rivakasti ja lämmintä piisasi. Omistamissani saksalaisissa olen hytissyt enemmän.
En osaa pitää kauhean korkealuokkaisena suunnitteluna sitä, että puhallusta ei saa yhtä aikaa lasille ja jaloille kuin kikkailemalla. Lämmintäkin tuli ainakin minun yksilössäni hitaasti ja heikohkosti, mutta omissakaan sakemanneissa ei kyllä ole tullut sen paremmin. Muissa omistamissani autoissa kyllä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ollakseni rakentava niin sekoitan pakkaa vielä hieman.

Eli noiden vaihtoehdoksi vielä 164. Sillä onkin jotain yhteistä seiskavitosen kanssa.
164 on mielestäni selvästi mukavin käyttöauto noista kolmesta. Hiljainen ja hyvä istuma-asento. TS koneella erittäin pieniruokainen. Kaikkia kolmea mallia saa puoli-ilmaiseksi. Hyvästä yksilöstä joutuu kyllä vähän maksamaan. TS koneet on aika huolettomia ja kestää ihmeellisen paljon kilsoja.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan.
Sama juttu. Ainakin minun 75:ni lämpenee nopeammin kuin 156, ja lämpöäkin riittää vähintään saman verran.

DragonForce: Mulla olisi myös 75 myytävänä. Täysin ruosteeton ja toimiva yksilö. Allekirjoituksessa on linkki Nettiauton ilmoitukseen.

Lähetä privaa, jos sattuu kiinnostamaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ehkä mulla oli sitten 75:n kenno osin tukossa, mutta yhdenkään oman alukoneisen Alfan motti ei kyllä ole lämmennyt nopeasti. GTV:n rautapata lämpenee selvästi paremmin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

:twisted: :twisted: :twisted: V :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kunhan löydät hyvän yksilön niin se on aina parempi. :wink:
Tosin jos tuohon pihaan nyt saisi noista ex-Alfoistani jonkun niin ois kyllä 75:nen. Minulla toimi kyllä ihmeen hyvin, samoin kyllä isällänikin omansa. Mikä sen auton käyttö sitten olisi?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

75 8)

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mulla on myös kokemusta molemmista, tosin 33 oli 8-venttiilinen ja 75 taas 3-litranen, joten varmaan osaksi sen takia vaaka kallistuu 75:n puolelle.. :wink: Mutta 75 on myös vähän hiljaisempi ja jämäkämpi ajaa varsinkin kovemmissa nopeuksissa ja muutenkin "laadukkaamman" oloinen -riippuu tietysti paljon auton kunnosta. Se on myös luonnollisesti tilavampi ja mikä tärkeintä, siinä on munaa ihan eri tavalla!! :mrgreen:

Marcus
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 21:21
Paikkakunta: Berliini

Viesti Kirjoittaja Marcus »

Englantilaisen CAR-lehden arvio 75:sta good,bad & ugly-osiossa oli seuraava:
FOR: Different
AGAINST: So is living in a cave
SUM UP: Fun for the keen

Aika osuva :)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Omat kokemukseni ovat 75 Tessusta ja sen puolelle itse kallistuisin. 33 on varmaankin hyvä ajettava, mutta boxeria lukuunottamatta se on vaan "normi" etuvetoinen hyvillä ominaisuuksilla (ja moottorilla) ja epätasaisella laadulla (etelän tuote) varustettu auto. 75 on on suunniteltu intohimolla ja suurin osa teknisistä ratkaisuista tuottavat miljoonia pieniä :lol: 50/50 painojakauma, vaihteisto taka-akselissa, takalevyt vaihteiston kyljessä ja tiheään välitetty vaihteisto, jolla huiput saavutetaan vitosella kierrokset rajoittimessa. Silti auto on taloudellinen ja tekniikaltaan (muutamia kohteita lukuunottamatta) kestävä. Hyvillä gummeilla varustettuna tuolla saa ajaa ihan järjetöntä vauhtia tiukkoihinkin mutkiin. Totta puhuen hermoni eivät ehkä enää kestäisi 75:ta päivittäisessä ajossa, paitsi jos sen tekisi kunnolla valmiiksi ihan juurta jaksaen. 75:set alkavat olla niillä kilometreillä, että kaikki alustan puslat, kardaanin kumimurrokset, vaihteiston kannatinkumit yms. pitää vaihtaa, jos niitä ei ole jo ehditty vaihtaakin. Molempien mallien akilleenkantapää taitaa olla kakkosen synkka, joka meni heikkoon happeen itselläkin, vaikka ajoin sillä ihan "sukkasillaan" . Hienoja autoja ovat molemmat, mutta itse en miettisi hetkeäkään.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

75:en, mahdollisimman isolla koneella.. :wink:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

75:nen TwinSparkkina. Nopee ja suht taloudellinen.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Rasvis kirjoitti että- 75:sta hauskempi ohjata kaasulla radalla ja varsinkin talvella .
Kyllä yxkutvosta ei ainakaan kesäkuivalla radalla paljon tarvi kaasulla ohjailla :(
Nimim. Hiljaa ja matalalla.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No ei Ykspisteäkästä, mutta Sparkki sentään pyrkii irrottamaan perää tiukemmissa kaarteissa. Ykskuukan kanssa pitää odottaa talvea :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Täällä kannatetaan myös 75sta :P
[__/==\*/==\__]

Vastaa Viestiin