Vanhapoika 156V6

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

ZicZac
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2005, 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Vanhapoika 156V6

Viesti Kirjoittaja ZicZac »

Tänä aamuna Kehä II otin tahtommattani (oli meneillä Audi ?? vs "uusi" Saab 9-3 Aero skaba - ja minun perään syöksytään talla pohjassa) kisaa otsikon mukaisella vanhalla pojalla. Eivät muuten päässeet edes rinnalle!

PS
No mistä tiedän Saabin mallin, no kun tiemme erkanivat ja eteeni tuli ruuhkaa.

EDIT: Audi jatkoi samaa reittiä kanssani Länsiväylälle, mutta jättäytyi
syystä tai toisesta kovin kauas taakseni. En kyllä ehtinyt kisassa kauheasti seurata muita (kunhan eivät ohi mene), uuttua pykälää silmään ja pedaali lattiaan.

Huomasin jälleen kerran sen, kun nostat jalkaa kaasulta tulee aivan kuin pieni lisäruiske?
Viimeksi muokannut ZicZac, 07 Huhti 2006, 17:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Jaahas.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.

ZicZac
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2005, 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZicZac »

TommiS kirjoitti:Jaahas.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Olet aivan oikeassa, enkä tähän syyllisty kovinkaan usein.
Toi munkan mutka, yes!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm... Eikä tosiaan parane kokeillakaan yleisen liikenteen seassa. :o

ZicZac
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2005, 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZicZac »

MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm... Eikä tosiaan parane kokeillakaan yleisen liikenteen seassa. :o
Hyväksyn kommentin -näinhän se menee, mutta tostuus voi olla toinen?
Puhun nyt Alfan V6 moottorin käsittämättomästä skaalsta':)'
Viimeksi muokannut ZicZac, 07 Huhti 2006, 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

TommiS kirjoitti: Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
Juu, tosin tossakin kannattaa olla varovainen ellei keli ole kymppi. Nimimerkillä se ensimmäinen kaarre oikeallehan vedetään sitten nelipyöräluisussa... Viime kesänä kävi tuollain kun olikin pinta vielä vähän kostea. :oops:

.sc

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm...
Ensimmäisessä 9-3 Sport Sedan Aerossa on 'vain' 210hp :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Have kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm...
Ensimmäisessä 9-3 Sport Sedan Aerossa on 'vain' 210hp :)
Tässä uuden suorituskyky...

Teho 184 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 6.7 sek/0-100
Kulutus -

BTW, eikös näitä elvistely topicceja ollut jo valmiiksikin?
Viimeksi muokannut Maho, 06 Huhti 2006, 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Aika tussu peli mun mielestä. Eller hur?

Edit: No, okei, ei toi uus nyt niin tussu ole...
Viimeksi muokannut Kaalipata, 06 Huhti 2006, 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

ZicZac
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2005, 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZicZac »

Miksi nää Saabit ei sitte kulje?
Viimeksi muokannut ZicZac, 07 Huhti 2006, 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

TM:ssä oli just ajossa uusi 9-5 farkku Aero automaattilootalla.
Autom. vaihteisto verottaa ainakin tämän mallin osalta kiihtyvyyttä melkoisesti, ilmoitettu 0-100 on 8,5 s. eli aika vaisu esitys 260 hv kaaralta.

Jutussa kuitenkin totesivat kärryn kiihtyvän perstuntumalta paljon nopeammin.

Sama juttu on muuten muissakin hurriautoissa. Volvon S60R:n manuaalille luvataan nollasta sataseen alle 6 s. ja automaatille 7,7.

Noin omakohtaisena kokemuksena voisi todeta tosta Aeron kiihtyvyydestä, että ei se paikaltaan lähtiessä ole mikään raketti automaattilootalla. Vuoronperään kun pääsi kepittämään Nissan Maxima 3,0 autom. ja -04 9-5 Aeroa niin näistä melkeimpä tuo Nissan lähtee paikaltaan äkäisemmin. Sitten kun tullaan isompiin nopeuksiin tai vaikka katsotaan ohituskiihtyvyyttä, alkaa Saabi näyttää kyntensä ja Nissan jää kuin mummo suolle.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

ZicZac kirjoitti:Miksi nää Saabit ei sitte kulje?
Itse olen kyseisellä kaapilla (9-3 2.8 V6 Aero manuaalina) ajanut ja kyllä se tuntui poliisien mukaan kulkevan/lähtevän sen verran, että meinasivat kortin ottaa poies. :oops:
Tosin ko. auton suorituskyky on laakean vääntöalueen ansiosta melko huomaamatonta ja salakavalaa. Eipä se juuri miltään tunnu, kun ei ole varsinaista tehoaluetta, eikä se pidä mainittavaa meteliäkään, mutta voisin silti nuo ilmoitetut suoritusarvot hyväksyä. Muuten koko vehje ei herättänyt mitään tunteita suuntaan eikä toiseen. Ajettavuuskaan ei lyhyehköllä lenkillä millään tavoin häikäissyt, kuten Alfassa heti ensi metreistä lähtien.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

senor_cit kirjoitti:
TommiS kirjoitti: Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
Juu, tosin tossakin kannattaa olla varovainen ellei keli ole kymppi. Nimimerkillä se ensimmäinen kaarre oikeallehan vedetään sitten nelipyöräluisussa... Viime kesänä kävi tuollain kun olikin pinta vielä vähän kostea. :oops:

.sc
Jep jep. Tuossa nimenomaisessa paikassa on helppo huomata eri autojen erillainen käyttäytyminen. 33:sta ei ohituskaistalla talla pohjassa uskaltanut vetästä. Sen verran alkoi kaide lähenemään.. 147:lla ei sitten ollutkaan mitään ongelmia. Ai ai. Oli se 33:nen kyllä hauska peli, sellaisen hyväkuntoisen kun vielä jostain sais.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm... Eikä tosiaan parane kokeillakaan yleisen liikenteen seassa. :o
Huvitin itseäni myös jäämällä pahasti jalkoihin kun valoissa nitkutti vierellä provosoiden 9-5:nen, siitä kun lähettiin niin hetken mentiin tasoissa ja sitten sainkin jo lukea aero tekstiä nopeasti loittonevan saabin perästä. No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv :oops:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Myöskään 100 heppaisella Fiatilla ei kannata kisailla Volvo 850 T5:sen kanssa :oops: .
Pikkasen ajattelin härnätä, vaikka alusta asti oli selvää kumpi "voittaa", valoissa seistessä en tosin tiennyt sen olevan T5, mutta kakkoselle vaihdon jälkeen se luki jo kontissa :lol: .
Noh, eihän sitä tehoeroa ollut kuin, mitä... 150 heppaa....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Minäkin kokeilin GTA alfan kanssa, mutta se jäi aivan kevyesti.
..niin ei se m5 bemukaan pärjännyt.
ja tämähän ei ollut vitsi.
- Alfaholic -

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Jos siinä saappaassa alko olla 70-tuhannen huolto lähellä.

Ainakin kun ihtellä oli se perus 95 käytössä tuossa 2-vuotta sitten niin 70-tuhannen huolto kuitattiin moottori vaihtamalla. Ja juu, kyllä. Käynti ja kulkukin oli hiukka heikkoa ennen huoltotoimenpiteitä...

- J

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Andros kirjoitti:No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv
Mistä sä oot ne 22 lisä hevosta saanu?

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Epezi kirjoitti:
Andros kirjoitti:No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv
Mistä sä oot ne 22 lisä hevosta saanu?
Taisivat tulla täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=86466

Ja sitäpaitti niitä lisähevosia on katilliseen alkuperäiseen verrattuna 26.

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Kyllä myös "isukin" farmari volvolla liikentessä ollut "karjalalippis-kaveri" innostu yrittämään kun oltiin menossa kavereiden kanssa kattoon ralleja viime kesänä, (kun sattuu mökki olemaan lähes pätkän varrella)

ja perkeleenmoinen kiire oli, kun ekaks suunniteltu reitti olikin suljettu..(tie mitä mentiin sitten, on asfaltoitu ja mutkainen, todella hiljainen ja syrjäinen!)

Suoralla kyllä aina karkas näyttävästi, mutta mutkissa tuli "perä edellä vastaan" (muistan että T-jotain, muttakun en noista volvon "nykymalleista" mitään tiedä, niin en sano mitään) :roll:

Veti kyllä onneks sit lopulta levikkeelle.
Ja kerettiin lopulta pätkälle :)
[__/==\*/==\__]

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Koitinhan minäkin joskus nuorempana lähettää 16V Clitorista valoista vieressä ollutta 300 ZX tt:tä liukkaammin. No eipä onnistunut. :?
Kyseinen nisukka löytyy AM Worksin sivuilta.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

TommiS kirjoitti:Jaahas.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Mutta se Länsiväylän alta alkava alkukiihdytys ylämäkeen on hieno paikka. Köyhän miehen korkkiruuvimutka. :mrgreen: Aika samantyyppinen oikeastaan kuin tuo Turun motarin alku... Paitsi että siinä ei saa laillisesti ajaa kuin kahdeksaakymppiä.

Mutta minkäs sille voi jos liukkaalla pukkaa pientä nelipyöräluistoa... Jaa-a. Taidan olla aika lapsi vielä. :lol:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

mchammeri kirjoitti: Taidan olla aika lapsi vielä. :lol:
No ei se mullakaan ole vielä ohi mennyt, eikä varmaan menekään.
Kultaisella 80-luvulla huumasin itseäni Turuntien alkupäässä 1,3 Pololla, joka todella tiheästi välitettynä ja kevyenä autona hyökkäili mukavasti aina kahdeksaankymppiin saakka, jättäen taakseen useimmat sen ajan perheautot. Kahdeksankympin jälkeen ei sitten mitään mainittavaa tapahtunutkaan.
Joskus vielä aiemmin samassa paikassa rypistelin Datsun 100A:lla, jolla satanen taisi olla taulussa vasta puolessa välissä Kehä I:n liittymää... :mrgreen:

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

pee kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
Andros kirjoitti:No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv
Mistä sä oot ne 22 lisä hevosta saanu?
Taisivat tulla täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=86466

Ja sitäpaitti niitä lisähevosia on katilliseen alkuperäiseen verrattuna 26.
Tuoltahan ne Epezi tulivat. Kiitokset pee:lle tarkennuksesta :mrgreen:

ZicZac
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2005, 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZicZac »

Maho kirjoitti: BTW, eikös näitä elvistely topicceja ollut jo valmiiksikin?
Voi olla en tarkistanut ja kun en seuraa tätä palstaa juurikaan, ohi se on mennyt.
Elivistely on mukavaa ainakin näin muusikon silmin.
MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm..
Kun nämä tapahtumat ovat kuitenkin totta, voisko olla sitten niin että se
saabkaveri kiihdytti 5/"6" vaihteella, samoiten audimies ja minä 3/4 vaihteella.

EDIT: ja muista että 156 on käppänä verrattuna 166 malliin.

Vastaa Viestiin